eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
48.7هزار عکس
35.4هزار ویدیو
1.6هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
2265-fa-pishvaye sadeq.pdf
1.19M
📗کتاب " پیشوای صادق " یادداشت هایی درباره سیره فرهنگی سیاسی اثر
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
4_5798469474692632292.mp3
1.74M
🎙 🔷 حقیقت ایمان در کلام امام صادق علیه السلام 📌 برگرفته از جلسات « ایمان و صبر » 🎵استاد امینی خواه 🏴 شهادت رئیس مذهب شیعه، امام صادق علیه السلام تسلیت باد
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥از ترور تا ترور 👈بازخوانی علل شهادت علیه‌السلام و نقش علیه السلام در تبیین 🔊 حجت‌الاسلام 💥ببینید و انتشار دهید
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠شهادت امام جعفر صادق علیه السلام تسلیت باد. خدایا بحق امام صادق علیه السلام ایمان عارفانه و عمل صادقانه به همه ما عنایت بفرما. ┄┅┅┅┅❀┅┅┅┅┄
فردی آمد خدمت امام صادق علیه‌ السلام و گفت: فلانی در میهمانی بر علیه شما "سخن" می‌گوید. امام فرمودند: حتما اشتباه شنیدی عرض‌کرد نه "مطمئن" هستم. امام فرمودند شاید "تاریک"و شلوغ بوده و اشتباه فهمیدی. گفت نه یقین دارم. امام‌صادق علیه‌السلام فرمود شاید از روی عصبانیت‌حرفی زده..! عرض کرد نه در آرامش و اختیار بود امام صادق علیه‌السلام آنقدر بهانه آوردند، نوشته‌اند هفتاد مرتبه بهانه و تاویل آوردن تا خبرچین خسته‌و پشیمان‌شد. اخلاق مومنانه ، یعنی: نسبت به "برادر دینی" خودت حسن ظن داشته‌باشی. ما دَرجامعه اینگونه رفتار می‌ کنیم؟ ┄┅┅┅┅❀┅┅┅┅┄
.......: شعيه مطمئن بود كه اگر در خط كلي مكتب، از سويي زاويه ي انحرافي پديد آيد بالاخره حجت آشكار خواهد شد و آن كه در پي كشف حقيقت است آن را خواهد يافت. در تاريخ دوران زندگي ائمه (عليهم السّلام) به نام اشخاصي بر مي‌خوريم كه به خاطر احداث بدعتي يا تأسيسي راه غلطي و ترويج عقيده ي باطلي، صريحاً از سوي ائمه (عليهم السّلام) مورد طعن و رد قرار گرفته اند، مانند محمّد بن مفلاص معروف به ابي الخطاب، يا اين ابي العزافر معروف به شلمغاني (كه اين مورد در دوران غيبت صغري اتفاق افتاده است) و كثيري امثال آن. حتي به مواردي نيز برخورد مي‌كنيم كه در اختلاف ميان دو دسته از اصحاب با اخلاص و صادق هنگامي كه يك دسته از آنان كسي يا جمعي را به خاطر عقيده يي مورد طرد و لعن قرار داده اند، امام در دفاع از آن فرد يا جمع مطعون، وي را مورد مدح قرار داده و بدينوسيله آن عقيده را تاييد كرده يا انحرافي را كه بدو گمان برده بودند، رد فرموده است. مثل تاييد امام از يونس بن عبدالرحمن هنگامي كه قميين او را طرد و روايات منكري از او نقل كردند و صدور عبارت: رحمةاللَّه كان عبداً صالحاً... يا: ان يونس اول من يجيب علياً اذادعا (رجوع شود به رجال كشي در شرح حال يونس بن عبدالرحمن) و نيز هنگامي كه خاندان بني فضال كه به خاطر و ثاقت و علم مورد اتفاقشان مورد مراجعه ي طالبان علوم اهل بيت قرار مي‌گيرند، با صدور عبارت: خذوا ما رووا و ذروا مادروا.. از نفوذ عقيده ي انحرافي آنان (فطحي) در ميان توده ي شيعه مانع مي‌گردد. و از اين قبيل موارد در تاريخ مناسبات ائمه (ع) با اصحاب معاصرينشان بسيار است. با اين نگرش، امام (عليه السّلام) در دوران حضور، همان مرزبان بيدار و هماره هوشياري است كه وظيفه ي حراست از مرزهاي مكتب را كه وي حافظ كليت آن است شخصاً بر دوش گرفته است. اما در دوران غيبت، بخصوص غيبت كبري وضع كاملاً تفاوت مي‌يابد. در اين دوران از طرفي به خاطر نيازهاي روز افزوني كه اكنون ديگر نه به وسيله يي امام (عليه السّلام)، بل به وسيله ي علماء دين بايد بر آورده شود، و از طرف ديگر، به خاطر اختلاف نظرهاي طبيعي ميان علماء و خبرگان دين كه محور بارز و قاطعي هم براي رفع آن نيست، راه به روي افكار و نظرات و برداشتهاي مختلف در اصول و فروع دين باز است، و در ميان نظرات گوناگوني كه ابراز مي‌شود طبيعتاً عناصري هم از مكاتب انحرافي يا از مذاهب غير امامي شيعي (زيدي، اسماعيلي، فطحي و.... ) به مجموعه ي مكتب اهل بيت (عليهم السّلام) راه مي‌يابد كه خلوص و اتقان آن را تهديد مي‌كند و حتي در دراز مدت ممكن است جهت مكتب را بكلي دگرگون نمايد. اين جاست كه يكي از مهمترين وظايف رهبران امت در آن برهه از زمان رخ مي‌نمايد، وظيفه يي كه درست به انجام رسيدن آن مي‌توانسته است به معناي حفظ مذهب و معادل جهادي سرنوشت ساز باشد. و آن وظيفه عبارت است از اين كه تشيع به مثابه ي يك نظام فكري و عملي، مرزبندي شود و براي آن از لحاظ عقيدتي و عملي با استفاده از ميراث ارزشمند سخنان ائمه (عليهم السّلام) چهار چوبي ترسيم گردد. و بدين گونه هويت مستقل و مرز بندي شده ي مذهب اهل بيت (ع) مشخص گشته در معرض فهم و استفاده ي پيروانش قرار گيرد. اين كار به علماء و متفكران شيعه اين امكان را مي‌داد كه انحراف اصولي يعني خروج از حيطه ي مباني مذهب در فقه و كلام را، از اختلاف نظرهايي كه در داخل محدوده ي مكتب پيش مي‌آيد، بتوانند جدا كرد. بي شك اين كار تا پيش تا پيش از زمان مفيد (ره) انجام نشده است. وجود گرايش قياسي در فقه اين جنيد و گرايشهاي معتزلي در كلام خاندان نوبخت، بهترين دليل بر اين مدعا است و اين فقط دو نمونه از نتايج و تبعات مرزبندي نشدن مكتب تشيع در زمينه‌هاي اصول و فروع دين است. در عرصه ي فقه، بهره نگرفتن از مباني عقلي و اصولي استنباط و تفريع فرع بر اصل كه از تعاليم مسلم ائمه (عليهم السّلام) است، و يا در طرف مقابل، لغزيدن به وادي قياس، دو سوي انحراف غير عمدي از مكتب و نتيجه ي مرزبندي نشدن و عدم ترسيم چهار چوب روشن براي آن محسوب مي‌گردد. و در عرصه ي كلام، مظهر عمده ي انحرافي كه ناشي از عدم تحديد حدود مذهب است، همانا خلط كلام شيعي با كلام معتزلي است. در مورد اخير، عوارض ناشي از مرزبندي نشدن مذهب بسي زياد و خسارتبار بوده است. از آن جمله به موارد زير توجه شود: - متكلمين بزرگ و معروفي چون خاندان نوبخت در بسياري از مسائل مطرح شده در علم كلام، دچار گرايشهاي معتزلي شده و همانند معتزله در فهم مباحث كلامي به عقل گرايي افراطي روي آورده اند. مقام معظم رهبری https://eitaa.com/zandahlm1357
معلم امروز همه بايد تكريم به معلمان را، در فضاي فرهنگي جامعه و در ذهن مردم بيش از پيش تشديد كنند. تكريم نسبت به معلم و بزرگداشت او به معناي واقعي كلمه، آثار بسيار مثبتي را در فرهنگ جامعه و تعليم و تربيت باقي مي‌گذارد. احترام به استاد، احترام به علم است. معلم متحول كننده ي جان لايعلم انسانها به روان عالم است. معلم با آموختن به يك انسان كليد بهره برداري از گنجينه يي تمام نشدني را به او مي‌دهد. شما معلمان و مربيان و نسل جوان هستيد كه فردا را مي‌سازيد و استكبار جهاني را مأيوس مي‌كنيد و نقطه ي اميد روشن را... در دل مستضعفان عالم زنده نگه مي‌داريد. قصار نویسنده ؛آیت الله العظمی سید علی خامنه ای(دام ظله) https://eitaa.com/zandahlm1357
✨وَلَا تُفْسِدُوا فِي الْأَرْضِ بَعْدَ إِصْلَاحِهَا ✨وَادْعُوهُ خَوْفًا وَطَمَعًا ✨إِنَّ رَحْمَتَ اللَّهِ قَرِيبٌ مِنَ الْمُحْسِنِينَ ﴿۵۶﴾ ✨و در زمين پس از اصلاح آن فساد مكنيد ✨و با بيم و اميد او را بخوانيد كه رحمت‏ خدا ✨به نيكوكاران نزديك است (۵۶) 📚سوره مبارکه الأعراف✍آیه ۵۶
هر روز با امام رضا @zandahlm1357 @HashtominEmam آرشیو مطالب صفحه هرروز با امام رضا (ع)
.......: اعراف متن حديث سورة الأعراف (۷) ۱- العيّاشى عن محمّد بن الفضيل عن أبى الحسن الرضا عليه السلام فى قول الله (خذوا زينتكم عند كلّ مسجد) قال: هى الثياب. ۲- العيّاشى عن الوشّاء عن الرضا عليه السلام قال: كان علىّ بن الحسين عليه السلام يلبس الجبّة و المطرف من الخز و القلنسوة ويبيع المطرف و يتصدّق بثمنه و يقول: (! [pagebreak] ( صفحه ۴۶۸) قل من حرّم زينة الله الّتى أخرج لعباده و الطيّبات من الرّزق). ۳- علىّ بن إبراهيم، قال: حدّثنى أبى عن محمّد بن الفضيل عن أبى الحسن عليه السلام [ فى قوله تعالي (فأذّن مؤذّن بينهم أنْ لعنة الله علي الظالمين) ] قال: المؤذّن أميرالمؤمنين عليه السلام يؤذّن أذاناً يسمع الخلائق كلّها، و الدليل علي ذلك قول الله عزّوجلّ فى سورة البراءة (و أذان من الله و رسوله) فقال أميرالمؤمنين عليه السلام: كنت أنا الأذان فى الناس. ۴- علىّ بن إبراهيم عن الحسين بن خالد عن أبى الحسن الرضا عليه السلام: أنّه أعطى بلعم بن باعورا الاسم الأعظم فكان يدعو به فيستجاب له، فمال إلي فرعون، فلمّا مرّ فرعون فى طلب موسي و أصحابه، قال فرعون لبلعم: ادع الله علي موسي و أصحابه ليحبسه علينا، فركب حمارته ليمرّ فى طلب موسي و أصحابه فامتنعت عليه حمارته، فأقبل يضربها فأنطقها الله عزّوجلّ فقالت: ويلك علي ماتضربنى أتريد أن أجى ء معك لتدعو علي موسي نبىّ الله، و قوم مؤمنين، فلم يزل يضربها حتّي قتلها، و انسلخ الاسم الأعظم من لسانه و هو قوله (فانسلخ منها فأتبعه الشيطان فكان من الغاوين). ۵- العيّاشى عن محمّد بن أبى زيد الرّازى عمّن ذكره عن الرضا عليه السلام قال: إذا نزلت بكم شدّة فاستعينوا بنا علي الله، و هو قول الله (و للّه الأسماء الحسنى فادعوه بها). قال: قال أبوعبدالله عليه السلام: نحن والله الأسماء الحسني الّذى لايقبل من أحد إلّا بمعرفتنا، [ قال: فادعوه بها ]. سوره اعراف (۷) ۱- عياشي از محمد بن فضيل، از حضرت ابوالحسن الرضا (ع) درباره آيه شريفه (در هر مسجدي زينت تان را برداريد) ۱ روايت كرده است كه فرمود: (مقصود از زينت) لباس است ۲. ۲- عياشي از وشاء از حضرت رضا (ع) روايت كرده است كه فرمود: علي بن الحسين (ع) جبه و رداي خزي نگارين و شب كلاه مي‌پوشيد، و رداي خزي خود را مي‌فروخت و پول آن را صدقه مي‌داد و اين آيه را مي‌خواند (بگو چه كسي زينت خدا و رزق پاك را كه براي بندگانش آورده حرام كرده است) ۳. ۳- علي بن ابراهيم از پدرش، از محمد بن فضيل، از حضرت ابوالحسن (ع) [ درباره آيه شريفه (ندا دهد ندا دهنده اي كه لعنت خدا بر ظالمين) ] ۴ روايت كرده است كه فرمود: آن مؤذن و ندا دهنده اميرالمؤمنين (ع) است و چنان ندايي سر مي‌دهد كه به گوش همه خلايق مي‌رسد. دليل بر اين، سخن خداي عزّوجلّ است در سوره برائت (و أذان من الله و رسوله) ۵ زيرا اميرالمؤمنين فرمود: آن اذان و ندا دهنده در ميان مردم من بودم ۶. ۴- علي بن ابراهيم از حسين بن خالد، از ابوالحسن الرضا (ع) روايت كرده است كه فرمود: به بلعم بن باعورا اسم اعظم داده شده بود و او با آن اسم دعا مي‌كرد و دعايش مستجاب مي‌شد. اما بلعم به فرعون تمايل پيدا كرد، وقتي فرعون به تعقيب موسي و يارانش پرداخت، به بلعم گفت: دعا كن كه خداوند نگذارد موسي و يارانش از چنگ ما بگريزند. بلعم شروع به زدن الاغ كرد، الاغ به اذن خداوند عزّوجلّ زبان باز كرد و گفت: واي بر تو، چرا مرا مي‌زني، آيا مي‌خواهي همراه تو بيايم تا موسي پيامبر خدا و عده اي از مؤمنين را نفرين كني؟ بلعم آن قدر الاغش را زد كه از پا در آمد، پس اسم اعظم خداوند از زبان بلعم گرفته شد، اين است معناي آيه شريفه (پس بيرون آمد از آن پس شيطان او را پيروي كرد پس او از گمراهان شد) ۷. ۵- عياشي از محمد بن ابي زيد رازي، از شخصي كه نامش را برد، از حضرت رضا (ع) روايت كرده است كه فرمود: هرگاه گرفتار سختي و بلايي شديد به نام و واسطه ما از خداوند كمك بطلبيد، خداوند مي‌فرمايد (و براي خدا اسماء حسنايي است با آن اسماء او را بخوانيد) ۸ ابوعبدالله (صادق) (ع) فرموده است: به خدا سوگند اسماي حسناي خدا ما هستيم، كه (طاعت و دعا) از هيچ كس پذيرفته نمي شود جز با شناخت ما [ فرمود: پس خداوند را به اين اسماء حسني دعا كنيد ] ۹. منبع حديث ۱- أعراف / ۳۱. ۲- تفسير عيّاشى ۲/ ۱۲. ۳- تفسير عيّاشى ۲/ ۱۴، و آيه در سوره أعراف / ۳۲. ۴- أعراف / ۴۴. ۵- توبه / ۳. ۶- تفسير قمّى ۱/ ۲۳۱. ۷- تفسير قمّى ۱/ ۲۴۸، آيه در سوره أعراف / ۱۷۵. ۸- أعراف / ۱۸۰. ۹- تفسير عيّاشى ۲/ ۴۲. امام رضا علیه السلام https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
حكمت ۰۴ الْإِيمَانُ أَدَاءُ الْفَرَائِضِ وَ اجْتِنَابُ الْمَحَارِمِ فرمود رضا امام هشتم: انجام فرائض است ايمان دوري ز مُحرّمات و زشتي پرهيز ز ناصواب و عصيان حکمت رضوی (ع) نویسنده✍علی باقر زاده https://eitaa.com/zandahlm1357