eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
48.1هزار عکس
34.9هزار ویدیو
1.6هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
هر روز با امام رضا @zandahlm1357 @HashtominEmam آرشیو مطالب صفحه هرروز با امام رضا (ع)
۱۲- علىّ بن إبراهيم قال: حدّثنى أبى عن الحسين بن خالد عن الرضا عليه السلام أنّه قال (السكينة) ريح من الجنّة لها وجه كوجه الإنسان فكان إذا وضع التّابوت بين يدى المسلمين و الكفّار، فإن تقدّم رجل لايرجع حتّي يقتل أو يغلب، و من رجع عن التابوت كفر و قتله الإمام، فأوحي الله إلي نبيّهم أنّ جالوت يقتله من يستوى عليه درع موسي، و هو رجل من ولد لاوى بن يعقوب عليه السلام إسمه داود بن إسىّ و كان إسى راعياً، و كان له عشرة بنين أصغرهم داود. فلمّا بعث طالوت إلي بنى إسرائيل و جمعهم لحرب جالوت، بعث إلي إسى أن أحضر ولدك، فلمّا حضروا دعا واحداً واحداً من ولده، فألبسه الدرّع درع موسي منهم من طالت عليه و منهم من قصرت عنه، فقال لإسىّ: هل خلّفت من ولدك أحداً؟ قال: نعم أصغرهم تركته فى الغنم ليرعاها، فبعث إليه فجاء به فلمّا دعى أقبل و معه مقلاع، قال: فناداه ثلاث صخرات فى طريقه، فقالت: يا داود خذنا فأخذها فى مخلاته و كان شديد البطش، قويّاً فى بدنه، شجاعاً، فلمّا جاء إلي طالوت ألبسه درع موسي فاستوت عليه... الحديث. ۱۳- أحمد بن أبى عبدالله البرقى، عن محمّد بن عبدالحميد، عن صفوان بن يحيى قال: سألت أباالحسن الرضا عليه السلام عن قول الله لإبراهيم عليه السلام (أو لم تؤمن قال بلي و لكن ليطمئنّ قلبى) أكان فى قلبه شكّ؟ قال: لا، كان علي يقين؛ و لكنّه أراد من الله الزّيادة فى يقينه. ۱۴- الصدوق قال: حدّثنا محمّد بن عمر بن محمّد بن سالم بن البراء الجعابي، قال: حدّثنا أبو محمّد الحسن بن عبدالله بن محمّد بن العبّاس الرازى التميمى، قال: حدّثنى سيّدى علىّ بن موسي الرضا عليه السلام، عن أبيه عن آبائه، عن رسول الله صلّي الله عليه و آله قال: نزلت هذه الآية (الّذين ينفقون أموالهم بالليل و النهار سرّا و علانية) فى علىّ. ۱۵- العيّاشى عن عمر بن سليمان عن رجل من أهل الجزيرة، قال: سأل الرضا عليه السلام رجل، فقال له: جعلت فداك أنّ الله تبارك و تعالي يقول (فنظرة إلي ميسرة) فأخبرنى عن هذه النظرة الّتى ذكرها الله لها حدّ يعرف إذا صار هذا المعسر لابدّ له من أن ينظر و قدأخذ مال هذا الرجل و أنفق علي عياله، و ليس له غلّة ينتظر إدراكها، و لادين ينتظر محلّه، و لامال غائب ينتظر قدومه؟ قال: نعم ينتظر بقدر ما ينتهى خبره إلي الإمام، فيقضى عنه ما عليه من سهم الغارمين إذا كان أنفقه فى طاعة الله، فإن كان أنفقه فى معصية الله فلاشى ء له علي الإمام، قلت: فمال هذا الرجل الّذى ائتمنه و هو لايعلم فيم أنفقه فى طاعة الله أو معصيته؟ قال: يسعى له فى ماله فيردّه و هو صاغر. سوره بقره (۲) ۱- صدوق از محمد بن احمد سناني (رض) از محمد بن ابي عبدالله كوفي، از سهل بن زياد آدمي، از عبدالعظيم بن عبدالله حسني (رض) از ابراهيم بن ابي محمود روايت كرده است كه گفت: از حضرت ابوالحسن الرضا (ع) درباره آيه (و آنها را در تاريكي كه نمي ديدند رها كرد) ۱ پرسيدم، فرمود: خداوند تبارك و تعالي، بر خلاف مخلوقش كه به صفت ترك و واگذاشتن وصف مي‌شود، به اين صفت متصف نمي شود، لكن هر گاه بداند كه اين كفار از كفر و گمراهي خود برنمي گردند ياري و لطف خود را از آنها باز مي‌دارد و آنان را به اختيار خود وا مي‌گذارد، ابراهيم گويد: همچنين از آن بزرگوار درباره آيه (خداوند بر قلبها و گوشهاي آنها مهر زد) ۲ سؤال كردم، فرمود: ختم عبارت از مهر زدن بر دلهاي كافران است به كيفر كفرشان، چنان كه خداي عزّوجلّ فرمايد (خداوند به خاطر كفرشان بر دلهاي آنان مهر زد پس بجز اندكي ايمان نياوردند) ۳ راوي گويد: نيز پرسيدم آيا خداوند عزّوجلّ بندگانش را بر گناهان مجبور مي‌سازد؟ فرمود: نه، بلكه آنان را مخير مي‌گذارد و مهلتشان مي‌دهد تا توبه كنند، عرض كردم: آيا بندگانش را به چيزي كه از توان آنها خارج است مكلّف مي‌سازد؟ فرمود: چگونه چنين مي‌كند در حالي كه خود مي‌فرمايد (و خدايت بر بندگان ظلم نمي كند) ۴؟! سپس فرمود: پدرم موسي بن جعفر از پدرش جعفر بن محمد برايم نقل كرد كه آن بزرگوار فرمود: هر كس معتقد باشد كه خداوند بندگانش را به انجام گناهان مجبور مي‌سازد و يا به آنان تكليف خارج از توانشان مي‌دهد، از ذبيحه او نخوريد، شهادتش را نپذيريد، پشت سرش نماز نخوانيد، و از زكات چيزي به او ندهيد۵. ۲- صدوق از محمد بن ابراهيم بن احمد بن يونس مهاذي، از احمد بن محمد بن سعيد كوفي همداني، از علي بن حسن بن علي بن فضال، از پدرش روايت كرده است كه گفت: از حضرت علي بن موسي الرضا (ع) درباره معناي اين سخنان خداي عزّوجلّ (خداوند آنان را مسخره كرد) ۶ (خداوند آنان را به استهزاء گرفت) ۷ (و آنان مكر كردند و خداوند مكر كرد) ۸ و (با خداوند خدعه كردند و خدا هم با آنان خدعه كرد) ۹ سؤال كردم، فرمود: خداوند تبارك و تعالي نه مسخره مي‌كند، نه استهزاء مي‌كند، نه مكر مي‌كند، و نه خدعه و نيرنگ به كار مي‌برد، بلكه جزايي متناسب با سخريه و استهزاء و مكر و خدعه به آنان مي‌دهد، خداوند بسي والاتر و برتر از آن چيزي
است كه ستمگران در حق او مي‌گويند ۱۰. امام رضا علیه السلام https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
حكمت ۱۱ أَفْضَلُ مَا تُوصَلُ بِهِ الرَّحِمُ كَفُّ الْأَذَي عَنْهَا فرمود رضا وليّ مطلق گنجينه علم و فَضْل و احسان بهتر صِلِه رحم به گيتي است خودداري از گزند ايشان حکمت رضوی (ع) نویسنده✍علی باقر زاده https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
45.69M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥جواب کارشناس برنامه به شبهه که با وجود علما به امام زمان(عج) نیاز نداریم 🔶🔹🔶
نماز عشق شبی وصال جمال تو آرزو کردیم به دل ز حسن و کمال تو گفت و گو کردم چو روی پاک نبیند مگر که دیده پاک به اشک دیده از آن دیده شست و شو کردم به بوی طره مشکین خویش مستم کن که من به یاد تو صدها شکوفه بو کردم سر فراق سلامت، وصال اگر نبود که با فراق تو عمری بود که خو کردم تو قبله گاه منی در نماز عشق، حبیب درین نماز، جمال تو جست و جو کردم برای آن که نمازم قبول خاطر تو شود به اشک زدم غوطه، پس وضو کردم شتاب هیچ مکن هاشمی رسد روزی که نغمه ساز کنی اقتدا به او کردم دعا براي فرج امام زمان علیه السلام نویسنده: حسین هاشمی نژاد https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هنر آن است ڪه بمیرے پیش از آنڪه بمیرانندت و مبدا و منشا حیات آنانند ڪه چنین مرده‌اند... .......: @zandahlm1357
جنگ تن به تن پس از سه ساعت ناگهان بارش خمپاره‌ها قطع می‌شود. دستور حاجی باید سریعا اجرا شود. شاید کمی هم دیر شده باشد. عراقی‌ها در چند قدمی بچه‌ها قرار دارند. به محض پایان آتش، عراقیها بدون سر و صدا خود را به قله نزدیک کرده اند. اما اول کمینها با آنها درگیر شده اند و حالا نوبت ماست. یک یورش مردانه می‌خواهد. از هلهله ی آنها هم نمی ترسیم چون ما خدا را داریم. اینها مثل بت پرستان صدر اسلام هلهله می‌کنند و ما مفتخریم که در حالت ندای توحید بر زبان داریم. گفته ایم لا اله الا الله تا رستگار شویم. می‌گوئیم الله اکبر تا خدا ما را یاری کند. برای چند لحظه عراقیها با بچه‌های گردان یقه به یقه می‌شوند. خیلی نزدیک. مشت و لگد کاری تر است. اما زیاد طول نمی کشد. عراقی‌ها به پایین بر می‌گردند ولی مثل تمساح روی زمین می‌خزند و خود را بالا می‌رسانند. لباسهای جنگی و پلنگی. آستینها بالا، کلاهها کج و اکثرا فقط با یک کلاش قنداق تاشو. خیلی سبک و نرم. احتمالا نیروهای کماندویی و یا گارد ریاست جمهوری عراق هستند. ورزیده و جنگ دیده اند. قله را می‌خواهند، ولی از مرگ می‌ترسند. ما بسیجی هستیم. و لشکر مخلص خداییم. رزم دیده ایم، خدا را می‌خواهیم و از [صفحه ۷۷] مرگ هم نمی ترسیم. آمده ایم تا شهید شویم. ملتی که شهادت دارد اسارت ندارد. یک نبرد جانانه. نارنجکهای زیادی به طرف یکدیگر پرتاب می‌شود. آرپی جی‌های متعدد روانه ستون عراقی می‌شود. ولی باز هم می‌آیند. از کشته شان پشته درست شده، ولی باز هم می‌آیند. حمله می‌کنند. هلهله می‌کنند. یکی دو بار هم از جناح راست توانسته اند به روی قله بیایند ولی بچه‌ها آنها را عقب زده اند. جنگ مشکل شده. باز هم مشکل مهمات، مشکل مجروحان، مشکل اسلحه و مشکل نیرو. جنگ همه اش مشکل است. مرد می‌خواهد. هر کسی نمی تواند مرد جنگ باشد. اما امام ما گفت ما مرد جنگیم. یعنی با مشکلات می‌سازیم. پس باید با همین مقدار موجود جنگ کرد. هم پایداری می‌خواهد و هم صبر. درگیری بالا می‌گیرد. چند نفر از بچه‌ها پس از خوردن تیر به صورتشان در جا شهید شده اند. کنار بقیه بچه‌ها افتاده اند. مجروحان زیادی هم روی زمین مانده اند. تعدادی از آنها مربوط به گلوله باران چند ساعته اند و تعدادی هم در همین یک ربع درگیری مجروح شده اند. چون آتش خمپاره در منطقه نیست، نیروهای حمل مجروح می‌توانند، مجروحان را عقب ببرند. ولی تعدادشان کم است. آنها هم تلفات داده اند. هر جا نگاه کنی درگیری است. چپ، راست، جلو، عقب، حتی ارتفاعات پایین تر. عراقیها مثل مور و ملخ ریخته اند. بیش از یک تیپ هستند. خوب هم می‌جنگند، اما بهتر از آنها ما می‌جنگیم. هیچ رحمی از دو طرف در کار نیست. با این تفاوت که آنها با تخصص کماندوییشان می‌جنگند و ما با تعهد خدادادی. عراقی‌ها به این زودی‌ها دست بردار نیستند و می‌جنگند. ما هم می‌جنگیم. یکی برای نان و مسکن و خاک و دیگری برای عزت و شرف. کم کم نیروی دو طرف به ضعف کشیده شده. ولی چون ما روی بلندی قرار گرفته ایم بهتر می‌توانیم مقاومت کنیم. آن بیچاره‌ها نفسشان بریده. دفاع مقدس سینای شلمچه https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💌 🌹 شهـــید مهدی زین الدین: در زمان غيبت كبري به كسي «منتظر» گفته مي‌شود و كسي مي‌تواند زندگي كند كه منتظر باشد، منتظر شـها‌دت، منتظر ظهور امـام زمـان(عج). •┈••✾❀🕊🕊❀✾••┈••
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
hafez 91.mp3
2.22M
حافظ ز دیده دانهٔ اشکی همی‌فشان
.......: همنشینی اگر پدرم از بلاد عرب به عجم نیاورده بود و با سلاطین مجالست نداشتم، از متقی ترین، عابدترین، و زاهدترین مردم بودم، ولی پدرم مرا از آن شهرها خارج و در این دیار ساکن گردانید. من هم با مردم دنیا مجالست کردم و اخلاق پست آنها را گرفتم، و صفات زشتشان را پذیرفتم حافظ من ملک بودم و فردوس برین جایم بود آدم آورد در این دیر خراب آبادم و از آمیزش با مردم جز سر و صدا و نزاع و جدال چیزی نصیبم نشد. سرانجام چنین شد که هر نادانی با من معارضه کند و هر گمنامی به جسارت نسبت به من پردازد. من که ببوی آرزو در چمن هوس شدم برگ گلی نچیدم و زخمی خار و خس شدم مرغ بهشت بودم و قهقهه بر فرشته زن از پس صید پشه ای همتک سگ مگس شدم شیخ بهاء https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا