eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
48.5هزار عکس
35.3هزار ویدیو
1.6هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
.......: .......: فقها بیشتر غنا را به‌معنای خوانندگی یا آوازی درنظر گرفته ­اند که طرب‌انگیز بوده و مناسب مجالس لهو و لعب باشد. موسیقی را هم به‌معنای صدای برآمده از آلات م ز انسانی که حسن ذاتی دارد تعریف نموده و در مرحلۀ دوم غنا را آوازی که نه­ تنها نیکو ادا شده، بلکه طرب­ انگیز بوده و مناسب مجالس لهو است، تعریف می­ کند. ایشان در تحریرالوسیله انجام ­دادن، شنیدن و کسب‌کردن با غنا را حرام تشخیص داده ‌است. به ‌نظر می­رسد امام‌خمینی در این مقطع زمانی غنا را حرام می­ دانست و به‌ طور کلی کارکرد و نتایج مثبت برای موسیقی قائل نبوده ­اند. شاید این امر به ­این­ دلیل بود که ایشان بر این باور بودند که در جامعۀ عصر پهلوی، موسیقی از رسالت انسانی و هدف اصلی خود منحرف شده‌است. امام‌خمینی این نوع موسیقی را وسیله ­ای برای وقت‌کشی و سرگرم‌کردن جوانان به امور بیهوده می­ دانست. وسیقی تنها به موسیقی سازی محدود ساخته­ اند. ازنظر برخی نیز غنا معادل موسیقی است و هردو به‌ معنای صدای موزون و آهنگین است؛ لذا می­توان هرکدام از آن‌ها را به غنا یا موسیقی حلال و حرام تقسیم کرد، اما در ساحت علمی، موسیقی شامل موسیقی سازی و آوازی است و غنا موسیقی آوازی است. به‌این‌معنا، غنا در دایرۀ موسیقی جای می­ گیرد و نسبت آن‌ها عموم ­و­خصوص مطلق است. حجت ­الاسلام حسین سالک کارشناس موضوع‌شناسی غنا و موسیقی، درباب استعمال مفهوم غنا می­گوید که اولاً از قدیم غنا به خواندن گفته شده نه به نوازندگی و اصلاً ارتباطی به نوازندگی ندارد و فضایی جداست؛ ثانیاً غنا را به همین مرحلۀ اجرا با حنجره می­گفتند.[۷] به‌طورکلی تعریف دقیق و مشخصی از این مفاهیم وجود ندارد و دایرۀ معنایی آن‌ها به‌درستی مشخص نیست، اما می­توان گفت آن موسیقی و غنایی ازنظر فقها حرام است که دارای این ویژگی­ها باشد: ۱.مطرب ­بودن؛ ۲.ترجیع ­داشتن؛ ۳.مناسب مجالس لهو و لعب بودن؛ ۴.محرّک شهوت ­بودن. آرای موجود درباب غنا و موسیقی را درمیان فقهای شیعه می­توان به دو دسته تقسیم کرد: الف) حرمت بالذات غنا: اتفاق ­نظر اغلب فقها بر حرمت ذاتی غنا بوده‌است و بیشتر فقها چنین مبنایی را پذیرفته ­اند. چنان‌که آیت ­الله مروجی در درس خارج فقه خود می­گوید: «عنوان کلی غنا از دیرباز در رأی علمای شیعه محکوم به حرمت بوده‌ است و اگرچه گاهی تعمیم این حکم نسبت به بعضی از افراد یا انواع آن مورد‌ مناقشه قرار گرفته، ولی تا زمان محدث کاشانی کسی را نمی­شناسیم که با این حکم کلی مخالفت کرده باشد.»[۸] این گروه با‌استناد به سه ادلۀ «اجماع» و «قرآن» و «اخبار» حکم به حرمت ذاتی غنا می­دهند. ب) حرمت بالعرض غنا: محدث کاشانی و محقق سبزواری معتقدند که درصورتی غنا حرام است که با حرام­های دیگری همراه شود. به­ اعتقاد این فقها موضوع غنا اعم از غنای لهوی است؛ یعنی دایرۀ غنا را وسعت داده و آن را شامل غنای لهوی و غیر‌لهوی دانسته­ اند که فقط نوع اول آن حرام است.[۹] ۳-۱.­ تعریف و حکم موسیقی و غنا از دیدگاه امام‌خمینی امام‌خمینی در کتاب­های مکاسب محرمه و تحریر‌الوسیله که پیش از انقلاب اسلامی تألیف کرده ­اند، به بحث غنا پرداخته‌ است. ایشان در کتاب مکاسب محرمه که آن را در سال­های ۱۳۳۷ تا ۱۳۴۰ تألیف نموده‌ است، ابتدا تعریف استاد خود آیت‌الله محمدرضا اصفهانی را از غنا بیان کرده و سپس به نقد آن می ­پردازد. تعریف آیت‌الله اصفهانی ازاین­ قرار است: «الغنا صوت الإنسان الذی من شأنه إیجاد الطرب بتناسبه لمتعارف الناس و الطرب هو الخفّه التی تعتری الإنسان فتکاد أن تذهب بالعقل و تفعل فعل المسکر لمتعارف الناس أیضا.» ترجمه: «غنا صدای انسان است که به‌خاطر تناسب آن با آن‌چه بین مردم متعارف است، شأنیت ایجاد طرب را دارد و طرب همان حالت سبکی است که بر انسان عارض می‌شود؛ به‌گونه‌ای که احتمال دارد عقل انسان را زایل کند و عمل شراب را برای مردم انجام دهد». امام‌خمینی نقدی بر این تعریف وارد نموده که از این­قرار است: ۱. حدی که برای طرب ذکر شده به‌گونه ­ای که احتمال رود عقل انسان را زایل کند با عرف و لغت سازگار نیست؛ زیرا در عرف و لغت شاهدی بر این امر مشاهده نمی ­شود و غنا بر حالتی که طرب به آن مقدار نیز نرسد دلالت می­ کند؛ ۲. آیت‌الله محمدرضا اصفهانی در تعریف خود صوت متناسب را غنا می‌داند؛ اگرچه از فردی بدصدا صادر شود و ایجاد طرب نکند، بلکه باعث نفرت شود. این عبارت، با تعریف وی از غنا در تناقض است؛ زیرا ایشان غنا را به آن‌چه طرب‌انگیز باشد، معنا کرده‌ است، ولی در عبارت اخیر ایشان، حتی صدایی که ایجاد طرب نکند نیز غنا محسوب شده‌است؛ ۳. ادعای ایشان در تعریف خود مبنی‌بر این‌که همۀ تعاریف ذکر‌شده برای غنا به تعریف ایشان بازمی‌گردد، ادعای نادرستی است. [۱۰] بعد از آن امام‌خمینی تعریف موردنظر خود را از غنا چنین بیان می‌کنند: «فالأولی تعریف الغنا بأنّه صوت الإنسان الذی له رقّه و حسن ذاتی و لو فی الجمله
و له شأنی ّه إیجاد الطرب بتناسبه لمتعارف الناس.» ترجمه: «بهتر است غنا را چنین تعریف کنیم: صوت انسانی که صدایش حسن ذاتی دارد اگرچه به‌ میزان اندک و به­ علت تناسب اجزای آن، شأن آن را دارد که برای عامه مردم ایجاد طرب کند.» [۱۱] تعریف دیگر امام‌خمینی (ره) در تحریرالوسیله ارائه شده‌است. ایشان این کتاب را در سال ۱۳۴۳ تألیف کرده ­اند. امام‌خمینی در این کتاب می­نویسد: «غنا تنها نیکو ادا‌کردن صدا نیست، بلکه کشیدن صدا و ترجیع آن به کیفیتی است که طربناک بوده و با مجالس لهو و شادی و آلات لهو و لعب تناسب داشته باشد و از این ­جهت فرقی نمی­ کند که در کلام حقی مثل قرآن و دعا و مرثیه یا غیر آن مانند شعر یا نثر به‌کار گرفته شود. ..... https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
@shervamusiqiirani-1 - گل به دامن - بیژن بیژنی.mp3
794.6K
🎵تصنیف : عاشق شده ای ایدل ✨🍃🍂🌺🍃🍂🌺🍃🍂🌺 🍃🍂🌺🍃🍂🌺 🍂🌺🍂 🌺 عاشق شده ای ای دل سودات مبارک باد از جا و مکان رستی آن جات مبارک باد از هر دو جهان بگذر تنها زن و تنها خور تا ملک ملک گویند تنهات مبارک باد ای پیش رو مردی امروز تو برخوردی ای زاهد فردایی فردات مبارک باد کفرت همگی دین شد تلخت همه شیرین شد حلوا شده کلی حلوات مبارک باد در خانقه سینه غوغاست فقیران را ای سینه بی‌کینه غوغات مبارک باد این دیده دل دیده اشکی بد و دریا شد دریاش همی‌گوید دریات مبارک باد ای عاشق پنهانی آن یار قرینت باد ای طالب بالایی بالات مبارک باد ای جان پسندیده جوییده و کوشیده پرهات بروییده پرهات مبارک باد خامش کن و پنهان کن بازار نکو کردی کالای عجب بردی کالات مبارک باد 🌺 🍂🌺🍂 🍃🍂🌺🍃🍂🌺 ✨🍃🍂🌺🍃🍂🌺🍃🍂🌺 🆔 https://eitaa.com/zandahlm1357
۲۷۶. هر یک از شما آن کاری را بکند که انجام آن، او را به ما نزدیک می‌کند. احتجاج طبرسی ۲۷۷. علّت مخفی شدن ما از آنها (مردم)، چیزی نیست جز آنچه که از کردار آنها به ما می‌رسد و ما توقّع انجام این کارها را از آنها نداریم. احتجاج طبرسی https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔴 شستشوی گنبد حرم مطهر رضوی در آستانه میلاد امام رضا(ع)
پر کردن یک باک بنزین در انگلیس با ۴ میلیون تومان 🔹افزایش جهانی قیمت سوخت و طرح‌های انگلیس برای کاهش وابستگی به روسیه باعث بالا رفتن قیمت بنزین و افزایش هزینه پر کردن باک خودروها در این کشور به معادل ۴ میلیون تومان شده است. 🔹براساس اعلام شرکت خدمات خودرویی «آر ای سی» RAC، قیمت سوخت در انگلیس همچنان روبه‌افزایش است و پر کردن باک یک خودروی متوسط در این کشور در حال حاضر بیش‌از ۱۰۰ پوند (۱۲۵ دلار) هزینه دارد.
کل محموله نفت ایران در یونان مسترد خواهد شد سفارت ایران در یونان: 🔹در پی پیگیری‌های فشرده، دادگاه تجدید نظر یونان حکم دادگاه اولیه مبنی بر مصادره نفت متعلق به ایران را لغو و به لطف الهی کل محموله نفت مسترد خواهد شد. 🔹تا اطمینان از اجرای کامل حکم، موضوع در دستور کار رایزنی‌های فشرده دو کشور باقی می‌ماند. 🔹پاسداشت حقوق ملت ایران، خط قرمز ماست.
🔴گروسی: ایران حذف دوربین‌ها را آغاز کرده است 🔹مدیرکل آژانس: حذف دوربین‌های آژانس از تأسیسات هسته‌ای ایران امروز آغاز شده است. حذف دوربین‌ها زمان می‌برد و به امور لجستیکی مرتبط است زیرا ما در نقاط مختلف دوربین داریم و این دوربین‌ها در تهران، اصفهان، نطنز و خنداب است. 🔹شب گذشته ارتباط کوتاهی با ایران داشتیم تا درباره جزئیات بحث کنیم و ایده کلی این بود که هر آنچه که فراتر از پادمان‌های جامع باشد، قرار است که حذف شود. حدود ۴۰ دوربین در ایران باقی خواهد ماند.
🛑وقتی با سند دهن یک اصلاحطلب رو آسفالت میکنن (; تبریز - مشهد با ۴۷ کشته زمان روحانی تهران - مشهد با ۲۵۰ کشته زمان خاتمی چرا اونموقع از بی کفایتی نعره نزدید؟
⭕️برای مشکلات اهواز در دوران مسئولیتم بارها با مقامات ارشد نظام و وزرا دیدار کردم اما حتی در اوج بحرانها هم موفق به تماس تلفنی با نشدم!خیلی فرق است بین وزیری که از هواپیمای اختصاصی گام بر فرش قرمز میگذارد با وزیری که بی تکلف چند ساعت پس از حادثه در میدان است 👤 موسی شاعری
🔴تصویب قانون توقف پهپاد‌های ایرانی در کمیته سنای آمریکا 🔹سناتور‌های آمریکایی امروز قانونی را تصویب کردند که به دنبال جلوگیری از دستیابی ایران به پهپاد‌های مرگبار است. این سناتور‌ها مدعی شدند: 🔹هواپیما‌های بدون سرنشین در سراسر خاورمیانه تهدیدی مهم برای امنیت ملی آمریکا، متحدان و شرکای ما است.
🔴ساعت کاری بانک‌ها از ۲۱ خرداد اعلام شد 🔹ساعت خدمت‌رسانی بانک‌ها به مشتریان از روز شنبه ۲۱ خردادماه تا ۳ شهریور ۱۴۰۱ به شرح زیر است: 🔹روزهای شنبه تا چهارشنبه بانک‌های دولتی: ۷:۱۵ تا ۱۳:۱۵ بانک‌های خصوصی: ۷:۱۵ تا ۱۳:۳۰ 🔹روز پنجشنبه: همه بانک‌ها: ۷:۱۵ تا ۱۲:۳۰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.......: حجّ با برجستگيهايي كه در هيچ فريضه ي ديگر اسلامي، مجموعه ي آن را نمي توان يافت، بسي برتر از بينش تنگ نظرانه ي آنان و نگاه بي فروغ و خطابين اينان است. در دوران ما بزرگترين كسي كه حج را از پرده ي اوهام بيرون كشيد و رازهاي آن را در ذهن و نيز در عمل جمع عظيمي از مسلمانان، نمايان ساخت امام راحل كبير ما بود. او حجّ ابراهيمي را ندا كرد و خلايق را بدان فرا خواند. يكبار ديگر صلاي: اذّن في النّاس بالحجّ را به گوش جهانيان رسانيد. حجّ ابراهيمي همان حجّ محمّدي است كه در آن، حركت به سمت توحيد و اتحاد، روح و سرلوحه ي همه ي مراسم و شعائر است، حجّي مايه ي بركت و هدايت و ستون اصلي در حيات و قيام امّت واحده، حجّي سرشار از منافع و پربار از ذكر خدا، حجّي كه در آن ملتهاي مسلمان، وجود امّت فراگير محمّدي (صلّي اللَّه عليه واله) و حضور خود در آن را لمس مي‌كنند و با احساس برادري و نزديكي ملتها، از احساس ضعف و عجز و خود باختگي رها مي‌شوند. حجّ ابراهيمي، آن است كه در آن مسلمين، از تفرقه به جمعيّت حركت كنند و كعبه را كه بناي ياد بود توحيد و رمز برائت و نفرت از شرك و بت پرستي است با معرفت به معناي رمزي آن طواف كنند و از ظاهر و پيكره ي مناسك به باطن و روح آن برسند و از آن برسند و از آن براي زندگي خود و زندگي امت اسلام، توشه برگيرند. اكنون اين جانب، با اميد به رحمت و هدايت الهي و با دعا براي قبولي و پرباري حجّ شما برادران و خواهران مسلمان از سراسر جهان اسلام، فرصت تدبّر در مناسك حجّ را مغتنم شمرده، مطالبي را كه توجه به آن براي همه ي آحاد مسلمان سودمند است، تذكّراً عرض مي‌كنم: ۱ - نخستين مطلب در باب توحيد است، كه روح اساسي حجّ و مضمون بسياري از اعمال و مناسك آن است. توحيد با مفهوم عميق قرآني آن، به معناي توجّه و حركت به سوي اللَّه و ردّ و نفي بتها و قدرتهاي شيطاني است. خطرناكترين اين قدرتها در درون وجود آدمي، نفس امّاره و هواها و هوسهاي گمراه كننده و پست كننده است، و در سطح جامعه و جهان، همان قدرتهاي استكباري و فتنه انگيز و فساد انگيزند كه امروزه بر زندگي مسلمانان چنگ انداخته و با روشهاي شيطاني، جسم و روح بسياري از ملتهاي مسلمان را دستخوش سياستهاي خود ساخته اند. مراسم برائت در حجّ، اعلان بيزاري از اين قدرتها است. هر چشم روشن و نگاه عبرت آميزي مي‌تواند در زندگي جوامع مسلمان، نشانه ي سلطه ي قدرتها يا تلاش آنان براي تسلّط بر كشورهاي اسلامي را مشاهده كند. در برخي از اين كشورها، سياست و اقتصاد و روابط بين المللي و موضعگيري در برابر حوادث عالم، همسو و تحت تأثير قدرتهاي سلطه گر و در رأس آن امريكا است. رواج فساد و رسمي بودن فحشاء و محرمات شرعي در بسياري از اين كشورها، متأثر از سياستهاي شيطاني آن قدرتها است. وظيفه يي كه حج و اعمال و شعائر توحيدي آن بر مسلمان حج گزار لازم مي‌سازد، ابراز برائت و بيزاري از اين همه است، و اين اوّلين قدم، در راه تجسّم اراده ي اسلامي در نفي اين پديده‌هاي شيطاني و استقرار حاكميت اسلام و توحيد، بر همه ي جوامع اسلامي است. ۲ - مطلب بعدي در باب اتحاد و يگانگي مسلمين است كه مضمون برجسته ي ديگري از مناسك حجّ است. از آغاز ورود استعمار اروپايي به كشورهاي اسلامي، يكي از سياستهاي قطعي استعمارگران، ايجاد تفرقه ميان مسلمين بوده است. گاه با حربه ي اختلافات فرقه يي و گاه با ابزار ملي گرايي و قوم گرايي و گاه با غير اينها. متأسفانه با وجود فرياد مصلحان و مناديان وحدت، اين حربه ي دشمن، هنوز تا حدودي بر پيكر امّت اسلامي، ضربه‌ها و جراحتهايي وارد مي‌سازد. دامن زدن به اختلافات شيعه و سني، عرب و عجم، آسيايي و آفريقايي، و عمده كردن ناسيوناليسم‌هاي عربي، توراني و فارسي، اگر چه به وسيله ي بيگانگان آغاز شده است اما متأسفانه، امروز به وسيله ي خودي‌هايي كه بر اثر كج فهمي و يا نوكري اجانب، آب به آسياب دشمن مي‌ريزند، ادامه مي‌يابد. كار اين انحراف گاه، به آن جا مي‌رسد كه برخي از دولتهاي مسلمان، با صرف پول تلاش مي‌كنند، ميان مذاهب اسلامي يا ملتها و اقوام اسلامي تفرقه ايجاد كنند، و يا بعضي از عالم نمايان صريحاً فتوا به كفر بعضي از فرق اسلامي، كه سوابق درخشانشان در تاريخ اسلام واضح است مي‌دهند. ملتهاي مسلمان شايسته است انگيزه‌هاي خبيث اين كارها را شناخته، دست پنهان شيطان بزرگ و ايادي و اذنابش را در پشت سر آن ببينند، و خيانتكاران را افشاء كنند. ۳ - نكته ي مهمّي كه شايسته است همه ي مسلمين آن را دانسته و براي مقابله با آن احساس تكليف كنند، آن است كه امروز تقريباً در همه جاي جهان، مبارزه ي سرسختانه و توطئه آميزي از سوي قدرتهاي استكباري عليه اسلام و مسلمين در جريان است. اگر چه اصل اين مبارزه، تازگي نداشته و نشانه‌هاي آن در تاريخ استعمار اروپايي كاملاً شناخته شده است، ولي مي‌توان گفت كه شيوه‌هاي متنوّع آن، علني بودن آن و در مواردي شديداً قساوت آميز بودن آن، تاكن
ون سابقه نداشته و پديده ي اين روزگار است. نگاهي به اوضاع كنوني عالم اسلام، علّت اين پديده، يعني شدّت گرفتن و علني شدن مبارزه با اسلام را آشكار مي‌سازد. علّت، چيزي جز گسترش بيداري مسلمين نيست. ..... مقام معظم رهبری https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
CQACAgQAAx0CSmRjDAACSgxio1bINYCzxIl-nRmhJwZ2xC1EUgACuQsAArh5IFGDMiP0I03iwiQE.mp3
8.38M
🌸 (ع) 💐بگو که حرم امام رضا دلت میخواد! 💐آره چرا که نه؟ 🎤 👏 🌺🌺🌺🌺🌸💐
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
-پروردگارا مرا تنها مگذار... 📚سوره - 89
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✳️ لا أُقْسِمُ بِهَذَا الْبَلَدِ... 💠 تلاوت حاج قاسم مقدمی در کربلای معلی