Part14_روایت رهبری.mp3
18.67M
📗کتاب صوتی
#روایت_رهبری
قسمت 4⃣1⃣
🔰 علم نافع و پیشرفته نیاز حتمی و فوری کشور است.
🔺حضرت آیتالله خامنهای: علم نافع و پیشرفتهی شما چه در موضوعات راهبردی و اساسی و چه در مسائل نقد و کاربردی، نیاز حتمی و فوری کشور است. فعالیت استاد بسیجی تنها تعلیم نیست، پیشرفت علمی، نوآوری در ماهیت دانش و زبان آن، آمیختن آموزش با اخلاق و تربیت نفسانی، همت گماشتن به دوگانهی: فراگیری تازههای علمی، و اجتهاد و تولید علم، و وظائف دیگری از این قبیل نیز در زمرهی مسئولیتهای استاد علم است، و شما بسیجیان عزیز در همهی این زمینهها میتوانید پیشتاز و پیشران باشید.
📌 بخشی از متن پیام رهبر انقلاب اسلامی به همایش بزرگداشت روز بسیج اساتید
🗓 ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
❣ #تدبر_در_قرآن
🕋 أَفَمَن زُيِّنَ لَهُ سُوءُ عَمَلِهِ فَرَآهُ حَسَنًا ۖ
(#فاطر/٨)
⚡️ترجمه:
آيا آن كس كه زشتى كردارش براى او آراسته شده و آن را زيبا مىبيند [مانند مؤمن نيكوكار است]؟
❌ بزرگترین شکست آن است که شیطان اعمال کسی که از حق رویگردان است را برایش میآراید تا بدان جا که او اینگونه میپندارد که؛
⭕️ ماندن بر باطل، استقامت
⭕️ و گمراهی، هدایت است.
9.05M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
شاهکار فوق وصف سوره حمد استاد محمود شحات محمد انور فرزند کوچک شحات بزرگ
هدایت شده از #مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
14.39M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
دعای عهد تصویری
https://eitaa.com/zandahlm1357
31.2M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
حق امیرالمومنین علی علیه السلام بر مردم - آیت الله دین پرور
هدایت شده از #مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
هر روز با امام رضا
@zandahlm1357
@HashtominEmam
آرشیو
مطالب صفحه هرروز با امام رضا (ع)
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
پس زير پ اهاي ما يك زمين بيشتر نيست؟ فرمود: آري، زير پاي ما يك زمين بيشتر نيست و شش زمين ديگر بالا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.......:
رحمن
متن حديث
سورة الرحمن (۵۵) ۱- علىّ بن إبراهيم عن أبيه عن الحسين بن خالد عن أبى الحسن الرضا عليه السلام فى قوله (الرحمن علّم القرآن) قال عليه السلام: الله علّم محمّداً القرآن، قلت: (خلق الإنسان) قال: ذلك أميرالمؤمنين عليه السلام، قلت: (علّمه البيان) قال: علّمه تبيان كلّ شى ء يحتاج الناس إليه، قلت: (الشمس و القمر بحسبان) قال: هما يعذّبان، قلت: الشّمس و القمر يعذّبان؟ قال: سألت عن شى ء فأتّقنه إنّ الشمس و القمر آيتان من آيات الله، يجريان بأمره مطيعان له، ضوؤهما من نور عرشه، و حرّهما من جهنّم. فإذا كانت القيامة عاد إلي العرش نورهما و عاد إلي النّار حرّهما، فلاتكون
شمس و لاقمر، و إنّما عناهما لعنهما الله، أو ليس قد روى النّاس أنّ رسول الله صلّي الله عليه و آله قال: إنّ الشمس و القمر نوران فى النار؟! قلت: بلى، قال: أما سمعت قول الناس فلان و فلان شمسا هذه الاُمّة و نورها؟! فهما فى النّار، والله ما عنى غيرهما، قلت: (و النجم و الشجر يسجدان) قال: النجم رسول الله صلّي الله عليه و آله، و قدسمّاه الله فى غير موضع، فقال (و النجم إذا هوى) و قال (و علامات و بالنجم هم يهتدون) فالعلامات الأوصياء، و النجم رسول الله صلّي الله عليه و آله، قلت: (يسجدان)، قال: يعبدان، قوله (و السماء رفعها و وضع الميزان) قال: السماء رسول الله صلّي الله عليه و آله رفعه الله إليه، و الميزان أميرالمؤمنين عليه السلام نصبه لخلقه، قلت: (ألّا تطغوا فى الميزان) قال: لاتعصوا الإمام، قلت: (و أقيموا الوزن بالقسط)، قال: أقيموا الإمام بالعدل، قلت: (و لاتخسروا الميزان)، قال: لاتبخسوا الإمام حقّه، و لاتظلموه، و قوله (و الأرض وضعها للأنام) قال: للناس (فيها فاكهة و النخل ذات الأكمام) قال: يكبر ثمر النخل فى القمع ثمّ يطلع منه، و قوله (و الحبّ ذوالعصف و الريحان) قال: الحبّ الحنطة و الشعير و الحبوب و العصف
التين و الريحان مايؤكل منه، و قوله (فبأىّ آلاء ربّكمان تكذّبان) قال: فى الظاهر مخاطبة الجنّ و الإنس و فى الباطن فلان و فلان. ۲- الصدوق قال: حدّثنا محمّد بن عمر الحافظ، قال: حدّثنا الحسن بن عبدالله التميمي، قال: حدّثنى أبى قال: حدّثنى سيّدى علىّ بن موسي الرضا عليه السلام عن أبيه عن آبائه عن علىّ عليه السلام فى قول الله عزّوجلّ (و له الجوار المنشأت فى البحر كالاعلام) قال: السفن. ۳- الصدوق قال: حدّثنا محمّد بن علىّ بن ماجيلويه قال: حدّثنا محمّد بن يحيى عن حنظلة عن ميسر، قال: سمعت أباالحسن الرضا يقول: لايرى منكم فى النّار إثنان لا والله و لاواحد، قال: قلت: أين ذا من كتاب الله فأمسك هنيئة؟ قال: فإنى معه ذات يوم فى الطواف، إذ قال: يا ميسر أذن لى فى جوابك عن مسألتك كذا. قال: قلت: فأين هو من القرآن؟ فقال: فى سورة الرحمن، و هو قول الله عزّوجلّ (فيومئذٍ لايسئل عن ذنبه [ منكم ] إنس و لاجانّ) فقلت له: ليس فيها (منكم) قال: إنّ اوّل من قد غيّرها ابن أروى و ذلك أنّها حجّة عليه و علي أصحابه، و لو لم يكن فيها (منكم) لسقط عذاب الله عزّوجلّ عن خلقه، إذا لم يسأل عن ذنبه إنس و لاجانّ فمن يعاقب الله إذاُ يوم القيامة.
سوره رحمان (۵۵) ۱- علي بن ابراهيم
از پدرش، از حسين بن خالد از حضرت ابوالحسن الرضا (ع) روايت كرده است كه درباره آيه شريفه (الرحمن، تعليم داد قرآن را) فرمود: يعني خداوند قرآن را به محمّد آموخت، عرض كردم: (انسان را خلق كرد) فرمود: (آن انسان) اميرالمؤمنين (ع) است، عرض كردم: به او بيان را آموخت) فرمود: بيان هر چيزي را كه مردم به آن نيازمندند به وي آموخت، عرض كردم: (خورشيد و ماه به حسابند) فرمود: يعني عذاب ميشوند، عرض كردم: خورشيد و ماه عذاب ميشوند؟ فرمود: حال كه از اين موضوع سؤال كردي، پس خوب دقت كن، همانا خورشيد و ماه دو نشانه از نشانههاي خداوندند كه به فرمان او در حركتند و فرمانبردار اويند، روشنايي آن دو از نور عرش خداست، و گرمايشان از دوزخ، پس چون روز قيامت شود، روشنايي شان به عرش باز ميگردد، و گرمايشان به
آتش دوزخ، بنابر اين نه خورشيدي ميماند و نه ماهي، مقصود خداوند از خورشيد و ماه هم آن دو ملعون هستند. آيا نه اين است كه مردم روايت ميكنند كه رسول خدا (ص) فرمود: خورشيد و ماه دو نورند در آتش (دوزخ)؟ عرض كردم: چرا، فرمود: آيا نشينده اي اين سخن مردم را كه ميگويند فلاني و فلاني خورشيد و ماه اين امت و نور آن هستند؟ پس آن دو در آتشند
، و قصد خداوند كسي جز آن دو نفر نيست، عرض كردم: (و ستاره و درخت سجده ميكنند) فرمود: مقصود از ستاره رسول خداست، خداوند در چند جا از آن حضرت به نام ستاره ياد كرده است، مثلاً فرموده است (و ستاره هنگامي كه فرو رود و بر آيد) و نيز فرموده است (و علامتها و بوسيله ستاره هدايت ميشوند) ۱ علامات همان اوصياء (رسول خدا) هستند، و خود رسول خدا است، عرض كردم: (آن دو سجده ميكنند)؟ فرمود: يعني ميپرستند، و آيه: (و آسمان را بلند گردانيد و ميزان قرار داد