#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
پيام به مناسبت تأسيس مؤسسه فرهنگى دارالحديث در شهرستان قم پيام به مناسبت تأسيس مؤسسه فرهنگي دارالحد
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.......:
پيام به مناسبت روز ايمان، ايثار و شهادت
پيام به مناسبت روز ايمان، ايثار و شهادت بسم اللَّه الرّحمن الرّحيم صلوات و سلام حضرت حق متعال و برترين درود فرشتگان و بندگان صالحش نثار روح مطهر شهيدان باد، كه جان خود را نثار راه خدا كردند و از تعلقات زندگي به خاطر رضاي دوست گذشتند و مصالح امت اسلامي را بر مشتهيات نفساني ترجيح دادند. امروز پرچم اسلام در جهان، به بركت فداكاري شهيدان عزيز است كه به اهتزاز درآمده، و نام مبارك خداوند و عظمت اسلام به خاطر ايثار و تلاش آنان و ديگر مجاهدان راه حق است كه فضاي جهان را پركرده است. و هميشه چنين است: نيكيها بر اثر فداكاري نيكان، گسترش مييابد و جاودانه ميشود و خونهاي مقدس فداكاران است كه نهال فضيلتها را در جهان، ريشه دار و آسيب ناپذير ميسازد. امروز در نظام مقدس جمهوري اسلامي كه پايگاه اسلام و سرچشمه ي عظمت و بالندگي نوين آن است، همه چيز مديون خون شهيدان عزيز است و همه روز، روز شهدا و ايثارگران است. اين جانب به مناسبت امروز، تكريم قلبي خود را به ساحت شهيدان مظلوم جنگ تحميلي و همه ي شهداي دوران مبارزه و انقلاب، تقديم ميدارم و براي امام راحل بزرگوارمان كه رهگشاي شهادت و رهنماي شهيدان بود علو درجات مسألت ميكنم و به بازماندگان و خانوادههاي معظم شهداء درود ميفرستم و فضل و لطف حضرت باري تعالي را براي جانبازان و آزادگان و اسيران و همه ي ايثارگران طلب مينمايم. والسّلام علي جميع عباداللَّه الصالحين - سيّد علي
خامنه اي - ۱۹/۱۱/۱۳۷۴ - برابر با هجدهم رمضان المبارك ۱۴۱۶
#پیامهای مقام معظم رهبری
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
۵-۴-۲-۱- متزلزل کردن پایههای اخلاقی مملکت و ازبین بردن حجاب و عفاف و فاصله ی بین زن و مرد می دانید
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.......:
۹-۴-۲-۱- معدود بودن خانمهای محجّبه و استهزاء، تمسخر و برخورد غیرانسانی با آن ها
در آن دوران [رژیم طاغوت]، افراد معدودی از خانمها و دخترخانمها در دانشگاهها حجاب داشتند که مورد تمسخر و استهزا بودند. آن برخورد، یک برخورد غیرانسانیِ جلف و غلطی بود که انسان چیزی را که خودش قبول ندارد، آن را به لجن بکشاند و به باد استهزا بگیرد؛ کاری که امروز رسانههای غربی عیناً انجام میدهند. [۳]
در دانشگاهها و در همین دانشگاه شهید بهشتی، قبل از انقلاب چند جوان متدیّن بودند که اگر اسم بیاورم، بعضی از آنها را میشناسید. بعضی از آنها با بنده دوست و خویشاوند بودند؛ میآمدند از این جا - که آن زمان اسمش دانشگاه ملی بود - مطالبی برای بنده نقل میکردند. اوّلاً مراسم مذهبی که هیچ، حتی یک محیط کوچک هم برای نماز خواندن نداشتند. خودشان دور هم جمع شدند و با پول شخصی جای کوچکی را به عنوان نمازخانه درست کردند. مگر دستگاه اجازه میداد؟ آن روز همین دانشگاه - که عمدتاً محل اعیان و اشراف و بچه پولدارها
بود - این گونه بود؛ مرکز چه فجایع و فسادهایی! دانشگاههای دیگر هم همین گونه بود. واقعاً استاد و دانشجوی متدیّن در دانشگاه زیر فشار بودند. در سطح جامعه هم همین مسائل بود. زنی که مایل بود حجابش را حفظ کند - نه این که با چادر و روگیری، بلکه با یک حجاب معقول - مگر میتوانست در جامعه راه برود؟! [۱]
----------
[۳]: . بیانات در دیدار با گروهی از بانوان پزشک سراسر کشور ۲۶-۱۰-۱۳۶۸.
[۱]: . بیانات در جلسه ی پرسش و پاسخ دانشجویان دانشگاه شهید بهشتی ۲۲-۰۲-۱۳۸۲.
۱۰-۴-۲-۱- بی سوادی، عدم اطلاع از مسائل اجتماعی و عدم علاقه ی جمع کثیری از زنان به سرنوشت کشور
در رژیم گذشته، با این که جمع کثیری از زن ها، هم بی سواد بودند و هم از مسائل اجتماعی چیزی سرشان نمی شد - یعنی نمی گذاشتند چیزی سرشان بشود - و هم به سرنوشت کشور بی علاقه بودند و اصلاً نمی دانستند که زن میتواند در سرنوشت کشور دخالت داشته باشد، با وجود اینها از لحاظ ظاهر، شبه اروپایی و گاهی هم روی دست زنهای غربی و اروپایی زده بودند و وقتی کسی نگاهشان میکرد، خیال میکرد که این زن الان از یک کشور اروپایی و از یک محیط غربی وارد ایران شده است؛ امّا اگر با او دو کلمه صحبت میکردی، میدیدی که یک خانم بی سواد و یا کم سوادی است! [۲]
فصل سوم: زن در اسلام و تمدّن اسلامی
۱-۳-۱- جایگاه و منزلت زن
۱-۱-۳-۱- قابلیت و توانایی سلوک به مراتب عالیه و اوج ملکوت انسانی با رعایت احکام و مقرّرات اسلامی
آن وقت در چنین دنیایی، پیامبر اکرم دختری تربیت میکند که این دختر، شایستگی آن را پیدا میکند که پیامبر خدا بیاید دست او را ببوسد! بوسه بر دست فاطمه ی زهرا از طرف پیامبر را، هرگز نباید حمل بر یک معنای عاطفی کرد. این خیلی غلط و خیلی حقیر است اگر ما خیال کنیم که چون دخترش بود و دوستش میداشت، دستش را میبوسید. مگر شخصیتی به آن ارجمندی، آن هم با آن عدل و حکمتی که در پیامبر هست و اتکایش به وحی و الهام الهی است، خم میشود و دست دخترش را میبوسد؟ نه، این یک چیز دیگر و یک معنای دیگری است؛ این حاکی است که این دختر جوان، این زنی که وقتی از دنیا رفته، بین هجده سال تا بیست وپنج سال سن داشته - هجده سال هم گفته اند، بیست وپنج سال هم گفته اند - اصلاً در اوج ملکوت انسانی قرار داشته و یک شخص فوق العاده بوده است. این، نگرش اسلام به زن است؛ سراغ این بروید؛ هم در بررسیهای مربوط به فرهنگ و مسائل اجتماعی و نگرشها - که این خانمهای عضو شورای فرهنگی،
----------
[۲]: . بیانات در دیدار با جمع کثیری از بانوان شهرهای تهران، تبریز، اصفهان، قم ۲۶-۱۰-۱۳۶۸.
اجتماعی زنان مسؤولش هستند - و هم در پرورش علمی - که شما خانمهای دانشمند دنبالش هستید - سراغ این بروید. [۱]
اسلام، آن علوّ رتبه را جایگاه حتمی زن دانسته و سلوک به سوی آن را لازم شمرده و راه آن را با ارزشگذاریها و مقرّرات و احکامی هموار ساخته است. فرهنگ غرب و بینشی که پایه ی آن است، اگر آن منزلت را نیز ارزانی زن کند - که البته دیدگاه مادّی فاقد آن گستره ی چشم اندازهای معنوی است - یارای آن ندارد که وارستگی از لذّات و شهوات و سرگرمیهای حقیر را از شخصیت زن جدا سازد؛ بلکه این را اصل شمرده، پایه ی قضاوت خود درباره ی جوامع و عقاید قرار میدهد. [۲]
----------
[۱]: . بیانات در دیدار با اعضای شورای فرهنگی، اجتماعی زنان، جمعی از بانوان پزشک متخصص و مسئولان کنگره ی حجاب اسلامی به مناسبت میلاد حضرت زهرا (س) ۴-۱۰-۱۳۷۰.
[۲]: . پیام به سیمنار بررسی شخصیت زن از دیدگاه امام خمینی (قدّس سره) ۳-۸-۱۳۶۸.
#زن و باز یابی هویت حقیقی
✍مقام معظم رهبری
https://eitaa.com/zandahlm1357
🟢 وظیفه خطبای اسلامی از دیدگاه امام رضا(ع)
🔹 هر دولتی و مقامی سخنگویی دارد. میگویند امروز سخنگوی دولت چنین و چنان گفت، یا سخنگوی کاخ سفید اینطور گفت. دین اسلام هم باید سخنگو داشته باشد.
🔸 سخنگوی دین، خطبا و اهل منبرند. امام رضا(ع) فرمود: وَ یُخْبِرُهُمْ بِما یرِدُ عَلَیهِمْ مِنَ الْآفاقِ مِنَ الْاحْوالِ الَّتی فیهَا الْمَضَرَّةُ وَ الْمَنْفَعَةُ آنچه در نقاط دوردست، آنچه در زیر پرده میگذرد به مردم بگویند. کلام امام رضا(ع) جدی است. ما باید بدانیم ماتریالیسم چه فعالیتها دارد، صهیونیزم چه فعالیتها دارد. اطلاع و آگاهی از اینها و گفتن و بازگو کردن اینها واجب است.
🔹 کرسی حسین بن علی علیه السلام اگر این طور باشد میتواند حافظ اسلام باشد. فلسفه عزاداری حسین بن علی اینهاست، و الّا چه فایدهای به حال حسین بن علی(ع) که برایش گریه بکنیم؟ او چه احتیاجی دارد به گریه ما و شما؟ حسین بن علی(ع) میخواهد نام او، مکتب او زنده باشد، در مکتب او با هر باطلی بجنگیم، با کمونیزم بجنگیم؛ با ظلم، با بیعدالتی، با فساد، با فحشا، با قمار، با مُسکرات مبارزه کنیم.
📗 استاد مطهری، ده گفتار، ص۲۷۸
العنكبوت
بَلْ هُوَ آيَاتٌ بَيِّنَاتٌ فِي صُدُورِ الَّذِينَ أُوتُوا الْعِلْمَ وَمَا يَجْحَدُ بِآيَاتِنَا إِلَّا الظَّالِمُونَ
ﺍﻳﻦ ﻗﺮﺁﻥ ﮔﺮﺩﺁﻭﺭیﺷﺪﻩ ﺍﺯ ﻛﺘﺎﺏﻫﺎی ﺩﻳﮕﺮ ﻧﻴﺴﺖ؛ ﺑﻠﻜﻪ ﺁﻳﻪﻫﺎﻳﻲ ﺭﻭﺷﻦ ﺍﺳﺖ، ﺟﺎﮔﺮﻓﺘﻪ ﺩﺭ ﺳﻴﻨﮥ ﻛﺴﺎﻧﻲ ﻛﻪ ﻣﻌﺮﻓﺖ ﺩﺍﺭﻧﺪ. ﺁﻳﻪﻫﺎی ﻣﺎ ﺭﺍ ﻓﻘﻂ ﺑﺪﻛﺎﺭﺍﻥ ﺍﻧﻜﺎﺭ ﻣﻲﻛﻨﻨﺪ. (٤٩)
https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔶قاری: استاد عبدالعزیز عکاشه
🔶سوره: فصلت ۳۴تا۳۸
-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-
هدایت شده از #مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
هدایت شده از #مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
هر روز با امام رضا
@zandahlm1357
@HashtominEmam
آرشیو
مطالب صفحه هرروز با امام رضا (ع)
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
.......: نبأ متن حديث سورة النبأ (۷۸) علىّ بن إبراهيم قال: حدّثنى أبى عن الحسين بن خالد عن أبى الح
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.......:
نحل
متن حديث
سورة النحل (۱۶) ۱- محمّد بن يعقوب عن الحسين بن محمّد عن معلّي بن محمّد عن الوشّاء، قال: سألت الرضا عليه السلام عن قول الله تعالي (و علامات و بالنجم هم يهتدون) قال: نحن العلامات، و النجم رسول الله. ۲- الكلينى عن الحسين بن محمّد
عن معلّي بن محمّد عن الوشّاء، قال: سألت الرضا عليه السلام فقلت له: جعلت فداك (فاسألوا أهل الذكر إن كنتم لاتعلمون) فقال: نحن أهل الذكر و نحن المسؤولون، قلت: فأنتم المسؤولون و نحن السائلون؟ قال: نعم، قلت: حقّاً علينا أن نسألكم؟ قال: نعم قلت: حقّاً عليكم أن تجيبونا؟ قال: لا ذاك إلينا إن شئنا فعلنا و إن شئنا لم نفعل، أما تسمع قول الله تبارك و تعالي (هذا عطاؤنا فامنن أو أمسك بغير حساب). ۳- الكلينى عن عدّة من أصحابنا عن أحمد بن محمّد عن الوشّاء عن أبى الحسن الرضا عليه السلام قال: سمعته يقول: قال علىّ بن الحسين عليه السلام: علي الأئمّة من الفرض ما ليس علي شيعتهم و علي شيعتنا ما ليس علينا، أمرهم الله عزّوجلّ أن يسألونا قال: (فاسئلوا أهل الذّكر إن كنتم لاتعلمون) فأمرهم أن يسألونا و ليس علينا الجواب إن شئنا أجبنا و إن شئنا أمسكنا. ۴- الكليني، عن أحمد بن محمّد عن أحمد بن أبى نصر قال: كتبت إلي الرضا عليه السلام كتاباً، فكان فى بعض ما كتبت: قال الله عزّوجلّ (فاسئلوا اهل الذكر إن كنتم لاتعلمون) و قال الله عزّوجلّ (و ما كان المؤمنون لينفروا كافّة فلولا نفر من كلّ فرقة منهم طائفة ليتفقّهوا فى الدّين و لينذروا قومهم إذا رجعوا إليهم لعلّهم يحذرون) فقد فرضت عليهم المسألة و لم يفرض عليكم الجواب؟ قال: قال الله تبارك و تعالي
(فإن لم يستجيبوا لك فاعلم أنّما يتّبعون أهواءهم، و من أضلّ ممّن اتّبع هواه). ۵- العيّاشى بإسناده عن أحمد بن محمّد قال: كتب إلي أبوالحسن الرضا عليه السلام عافانا الله و إيّاك احسن عافية انما شيعتنا من تابعنا و لم يخالفنا و اذا خفنا خاف و اذا امنّا أمن، قال الله (فاسئلوا أهل الذّكر إن كنتم لاتعلمون) و قال (فلولا نفر من كلّ فرقة منهم طائفة ليتفقّهوا فى الدّين و لينذروا قومهم) الآية، فقد فرضت عليكم المسألة و الردّ إلينا، و لم يفرض علينا الجواب، أو لم تنهوا عن كثرة المسائل، فأبيتم أن تنتهوا، إيّاكم و ذاك، فإنّه إنّما هلك من كان قبلكم بكثرة سؤالهم لأنبيائهم، قال الله (يا أيّها الّذين آمنوا لاتسئلوا عن أشياء إن تُبْد لكم تسؤكم).
سوره نحل (۱۶) ۱- محمد بن يعقوب از حسين بن محمد، از معلّا بن محمد، از وشاء روايت كرده است كه گفت: از حضرت رضا (ع) درباره اين سخن خداي تعالي (و با علامات و با ستارهها راه را مييابند) ۱ سؤال كردم، فرمود: علامات ما هستيم، و نجم رسول خدا (ص) ۲. ۲- كليني از حسين بن محمد، از معلّا بن محمد، از وشاء روايت كرده است كه گفت: به حضرت رضا (ع) عرض كردم: فدايت شوم، آيه (از اهل ذكر سؤال كنيد اگر نمي دانيد) ۳، به
چه معناست؟ فرمود: اهل ذكر ما هستيم و از ما بايد سؤال شود. عرض كردم: پس سؤال شونده شما هستيد و سؤال كننده ما؟ فرمود: آري. عرض كردم: بر ماست كه از شما بپرسيم؟ فرمود: آري. عرض كردم: و بر شماست كه به ما پاسخ دهيد؟ فرمود: نه، اختيار با ماست، اگر خواستيم پاسخ ميدهيم و اگر نخواستيم پاسخ نمي دهيم. مگر نشنيده اي سخن خداي تبارك و تعالي را كه (اين نصيب ماست پس منت گذار و عطا كن يا امساك كن بدون حساب) ۴. ۳- كليني از عده اي از اصحاب ما، از احمد بن محمد، از وشاء روايت كرده اند كه گفت: شنيدم ابوالحسن الرضا (ع) ميفرمايد: علي بن الحسين (ع) فرمود: بر امامان چيزهايي واجب است كه بر شيعيانشان واجب نيست، و بر شيعيان چيزهايي فرض است كه بر ما نيست، (از جمله اين كه) خداوند عزّوجلّ به آنان امر كرده است كه از ما بپرسند و فرموده (از اهل ذكر سؤال كنيد اگر نمي دانيد) ۵ به ايشان دستور داده كه از ما بپرسند ولي پاسخ دادن بر ما واجب نيست. اگر بخواهيم جواب ميدهيم و اگر بخواهيم خودداري ميكنيم ۶. ۴- كليني از احمد بن محمد، از احمد بن نصر روايت كرده است كه گفت: به حضرت رضا (ع) نامه اي نوشتم كه بخشي
از آن چنين بود: خداوند عزّوجلّ ميفرمايد (از اهل ذكر سؤال كنيد اگر نمي دانيد) ۷ و نيز ميفرمايد (مومنان همگي كوچ نمي كنند پس چرا از هر گروهي چند نفري نمي روند تا در دين فقيه شوند و وقتي برگشتند قومشان را بيم دهند شايد كه حذر كنند) ۸ بنابر اين پرسيدن بر مردم واجب گشته است، اما پاسخ دادن (به پرسشهاي آنان) بر شما واجب نيست؟ امام مرقوم فرمود: خداي عزوجل فرموده است (پس اگر اجابت نكردند بان كه هواي نفسشان را پيروي ميكنند، و كيست گمراه تر از كسي كه هواي نفسش را پيروي كند) ۹. ۵- عياشي به اسنادش از احمد بن محمد روايت كرده است كه گفت: ابوالحسن الرضا (ع) به من نوشت: خداوند ما و تو را بهترين عافيت عنايت فرمايد، همانا شيعه ما كسي است كه از ما پيروي كند و با ما مخالفت نورزد، و هر گاه ما در بيم باشيم او نيز در بيم
باشد، و هر زمان كه ما در امن و آسايش باشيم او نيز در امن و آسايش باشد، خداوند فرموده است (از اهل ذكر سؤال كنيد اگر نمي دانيد) ۱۰ و فرموده است (پس چرا از هر گروهي چند نفري نمي روند تا در دين فقيه شوند و وقتي برگشتند قومشان را بيم دهند تا آخر آيه) ۱۱. بنابر اين پرسيدن را بر شما واجب فرموده و پاسخ دادن را به ما
واگذار كرده و آن را بر ما واجب نفرموده است. چرا از زياد پرسيدن باز نمي ايستيد، و از باز ايستادن خودداري ميورزيد، از زياد پرسيدن بپرهيزيد، زيرا پيشينيان شما به اين جهت هلاك شدند كه از پيامبرانشان زياد سؤال ميكردند، خداوند فرموده است اي كساني كه ايمان آورديد از چيزهايي سوال نكنيد كه اگر بر شما آشكار شود به شما بدي ميرساند) ۱۲.
منبع حديث
۱- نحل / ۱۶. ۲- اصول كافي۱/ ۲۰۷. ۳- نحل / ۴۳. ۴- اصول كافي۱/ ۲۱۰-۲۱۱، و آيه در سوره ص/۳۹. ۵- نحل / ۴۳. ۶- اصول كافي۱/ ۲۱۲. ۷- نحل / ۴۳. ۸- توبه / ۱۲۲. ۹- اصول كافي۱/ ۲۱۲، و آيه در سوره قصص / ۵۰. ۱۰- نحل / ۴۳. ۱۱- توبه / ۱۲۲. ۱۲- تفسير عيّاشى۲/ ۲۶۱، و آيه در سوره مائده / ۱۰۱.
#دانستنیهای امام رضا علیه السلام
https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 ماجرای شنیدنی عنایت امام رضا(ع) به یک دختر و بخشیدن زندگی دوباره
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
✅ کارگاه #مهدویت_و_فرق_انحرافی 2 💠 جلسه 2⃣ 🎤 استاد احسان عبادی از اساتید مهدویت کشور 👌 انتشار فای
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
37.24M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✅ کارگاه #مهدویت_و_فرق_انحرافی 3
💠 جلسه 3⃣
🎤 استاد احسان عبادی از اساتید مهدویت کشور
👌 انتشار فایل آزاد و حلال
14.33M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#کلیپ 🎬 #استاد_شجاعی
با این اوضاع داغون، با این همه فقــر، با این همه فساد ... چجوری شماها روتون میشه حرف از "تمدن الهی جهانی" میزنید؟
حتماً با این وضع، ماجرای ظهور به تأخیر میفته ❗️
🌐 آپارات | یوتیوب
هدایت شده از #مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
هنر آن است ڪه بمیرے پیش از آنڪه بمیرانندت و مبدا و منشا حیات آنانند ڪه چنین مردهاند...
.......:
@zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
.......: نزدیک غروب از طریق بی سیم اطلاع میدهند که مسئولان گروهان به عقب بروند و در جلسه گردان و لش
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.......:
ادامه راه او جلوی توست. کانال عراقیها به دست بچه ها
می افتد. جنازه ی عراقیها روی هم افتاده، گاهی اوقات ممکن است اشتباهی به طرف افراد خودی شلیک کنی. مواظب باش. باید یکدیگر را صدا بزنید. حرف بزنید. ذکر بگویید. هماهنگ باشید.
تپه چندان بزرگ نیست، ولی تو مجبوری قدم به قدم آن را طی کنی و نیروها را بچینی. سر جای خودشان. در محلهای مناسب. صبح نزدیک است. شاید عراقیها بخواهند همین امشب پاتک کنند. هنوز به طور کامل از تپه خارج نشده اند. در دامنه ی تپه حضور دارند و بلند بلند یکدیگر را صدا میزنند. هلهله میکنند. همین داد و بیدادها بچهها را ترسانده. از تاریکی میترسند. هر لحظه منتظرند، از دل تاریکی یک عراقی گلوی آنها را بگیرد. به خاطر همین سعی میکنند در کنار یکدیگر قرار بگیرند تا بتوانند همدیگر را ببینند. این کار باعث میشود در بعضی نقاط فاصله بیفتد.
حالا آدم میفهمد عراقیهای بیچاره هر شب چه میکشند. چه کابوسهایی را تا صبح میگذرانند. خیلی بیچاره اند، چون در اکثر شبها منتظر هجوم بسیجیانی هستند که هم با تکبیرشان و هم با رگبارشان جان را از تنشان بیرون میکشند.
اتفاق بدی میافتد. ناگهان عراقیها از بالای کانال وارد شده و شروع به پاکسازی و درگیری میکنند. همه چیز به هم ریخته. درگیری خیلی شدید است. همه یکدیگر را میزنند. دیگر نمی توان اطمینان کرد که این سیاهی، ایرانی است
[صفحه ۱۹۴]
یا عراقی. معلوم میشود عراقیها منتظر حمله ما بوده اند. دقیقا مشخص نیست آنها از چه طریق متوجه این عملیات شده اند. شاید از طریق شنود بی سیم و یا محاسبات نظامی خودشان متوجه شده اند به هر حال ما احتیاج به تصرف این تپه داریم.
در این گیر و دار باید
فکری اندیشید. از همه طرف تیر میآید. از خمپاره خبری نیست، هر چه هست تیر کلاش و تیربارهای گرینوف است. نارنجک هم منفجر میشود. ولی معلوم نیست از کجا و از کدام طرف. امن ترین محل داخل کانال است و همه سعی میکنند خود را در کانال مخفی کنند. گاهی اوقات همین طور که میروی، ناگهان پاهایت به یک چیز نرم و گرم برخورد میکند، شاید پیکر پاک یک شهید و یا جنازه ی متعفن یک عراقی باشد. صدای تیرها، دل را میخراشد. هر سه گروهان غافلگیر شده ایم.
حاجی هم عصبانی شده و از پشت بی سیم فریاد میزند. خودش هم همان حوالی است. شاید ۳۰ متر عقبتر. شاید هم ۳۰ متر جلو. معلوم نیست. ولی هر کجا هست، کاملا به جریان مسلط است و اوضاع را از نزدیک پیگیری میکند، دستور میدهد، هدایت میکند و روحیه میدهد. پشت بی سیم مسائلی را مطرح میکند که باعث انحراف شنود دشمن شود.
حدود ۳۰ دقیقه است که این درگیریها ادامه یافته و از هر طرف که میروی نیروهای خودی را میبینی، ولی صدای عراقیها نزدیکتر است. واقعا وحشتناک شده. صداهای خشن و عصبانی. فریاد میزنند. نعره میکشند. از این سو به آن سو میدوند. جثه شان بزرگتر از بچههای خودمان است. گویی مست کرده اند. نمی ترسند. حمله میکنند. تپه را رها نمی کنند.
باید فکر اساسی کرد. اگر همین طوری ادامه یابد، مشکل پیدا خواهیم کرد. تمام جزئیات با احساسات تمام و گاه با عصبانیت و تندی و به سلسله مراتب از طریق بی سیم گزارش میشود.
دفاع مقدس
سینای شلمچه
https://eitaa.com/zandahlm1357
کتاب صوتی "آه (دو جلد کامل)" اثر یاسین حجازی
بر اساس ترجمه مقتل #نفس_المهموم اثر #شیخ_عباس_قمی
با صدای #عبدالله_حقیقت
Part01_آه ترجمه مقتل نفس المهموم.mp3
12.79M
مرگ معاویه و خروج امام از مدینه
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
خاقانی جدلی فلسفی است خاقانی تا بفلسی نگیری احکامش فلسفه در جدل کند پنهان وانگهی فقه برنهد نامش
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.......:
خمول
کسی به عابدی که از مردم انزوا جسته بود نوشت: خبر یافتم گوشه گیری اختیار کرده ای و به عبادت مشغول شده ای. پس از کجا خرج زندگی را بدست میآوری؟ زاهد نوشت: ای احمق به تو خبر رسیده که از خلق جدا و بسوی خدا متوجه شده ام، باز از معاش سؤال میکنی.
وعده و وعید
عارفی میگوید: وعده ی پاداش مردم از سوی خدا سزاوارتر به وفا است. و وعید آتش حق خدا بر مردم است و او سزاوارتر بر عفو و بخشش است. چه اینکه عرب به وفای عهد و خلف وعید افتخار میکرد. به همین خاطر است که شاعر عرب میگوید: اگر وعید شر و وعده خیری بدهم به وعیدم عمل نمی کنم و وعدهام را عملی میسازم.
و انی اذا اوعدته او وعدته
لمخلف میعادی (ایعادی) و منجز موعدی
#کشکول شیخ بهاء
https://eitaa.com/zandahlm1357