eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
49.5هزار عکس
36.1هزار ویدیو
1.7هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
.......: توصيه مهم ديگر هم هست كه مي‌خواهم بخصوص به مسؤولان دولتي و هر كسي از مردم كه به آنها كمك مي‌كند، تأكيد كنم و آن، استنقاذ حقوق عمومي است. بسياري هستند كه ثروتهاي بادآورده اي دارند، ماليات نمي دهند، از اموال عمومي به نفع شخصي خود استفاده مي‌كنند و بدون استحقاق بسياري هستند كه ماليات و حقي را كه متعلّق به مردم است، از درآمد و كسب خود منع مي‌كنند و نمي دهند. اين، كارِ ناروايي است. در جامعه ما بايد در همه ذهنها و فكرها جا بيفتد كه منع ماليات و منع اداي حقوق عمومي دولت و ملت، يك خلاف و يك گناه است. مسؤولان دولتي بايد تلاش كنند كه ماليات را - بخصوص - از كساني كه ثروتهاي زيادي دارند و ماليات آنها در وضع كشور مؤثّر است، استنقاذ كنند؛ چون اين حقّ مردم است و بايد آن را به هر نحوي كه روا و شايسته است بگيرند. البته، طبقات متوسّط - كساني كه آن طور ثروتها را ندارند - ماليات مي‌دهند و در دادن آن هم، آسان گيرتر هستند و سهلتر عمل مي‌كنند. كساني هم هستند كه از امكاناتي كه در اختيار آنهاست و متعلّق به آحاد مردم است، ثروتهاي زيادي را به دست مي‌آورند. اينها، حقّ دولت را - كه حقّ اين مردم است - ادا نمي كنند. بنابراين، گرفتن ماليات و اداكردن آن و كمك به دولت و استنقاذ ماليات، يك وظيفه است. من در سال گذشته، به نكته اي توجّه كردم و آن اين است كه جوانان ما، در عرصه‌هايي كه براي دشمنانمان هيچ خوشايند نيست، حضور جدّي و فعّالي دارند. مثلا در عرصه معنويّات، دشمن مي خواهد كه مردم ما - بخصوص جوانانمان - از معنويّات دور شوند. ما در سال گذشته، خبرهاي موثّقي داشتيم كه مجالس و اجتماعات ديني و عبادي و مساجد و نمازهاي جماعت، از حضور جوانان سرشار و مشحون است. حتّي مثلا اعتكاف كه يك مستحبّ بسيار مهمّي است و مخصوص كساني بوده است كه در گذشته، به امور مستحبّه توجّه زيادي مي‌كردند. در سال گذشته ديديم كه جوانان - حتّي جوانان دانشجو - اعتكاف مي‌كنند و تعداد اعتكاف كنندگان زياد بودند. بنابراين، جوانان ما به معنويات توجّه كردند. همچنين به علم روي آوردند. پيشرفت علم و تحوّل امور دانشجويي و افزايش تعداد دانشجويان در كشور، براي دشمنان ما هيچ خوشايند نيست و نمي توانند ببينند كه در كشور، اين همه طلب علم مي‌شود و به اين وسيله، آينده ميهن تضمين و تأمين مي‌گردد. حتّي در صحنه مسابقات علمي ديديم كه جوانان ما، پيشرفتهاي خوبي كردند كه همه اينها، مبارزه با استكبار محسوب مي‌شود و كمك به آينده كشور است. همچنين در عرصه‌هاي ورزش هم، جوانان ما تلاشهاي زيادي كردند و كارهاي خوبي انجام دادند كه اين را هم دشمنان ما نمي پسنديدند. بنابراين در سال گذشته، جوانان ما در همه عرصه‌هايي كه براي دشمنان، عرصه‌هاي مطلوبي در كشور نيست و حضور آحاد مردم - بخصوص جوانان - را در آن نمي پسندند، حاضر شدند و حضور برجسته اي از خود نشان دادند. من مي‌خواهم عرض كنم كه اين حضور را ادامه و بلكه افزايش دهيد. همه مردم - بخصوص جوانان - بايد هم در صحنه علمي و هم در صحنه ي معنوي و عبادي و هم در صحنه‌هاي اجتماعي - مثل كمك به آحاد مردم، كمك به مستمندان، ورزش و كارهاي گوناگون ديگر - شركت كنند. اين هم توصيه ديگري است كه اگر ان شاءاللَّه مورد توجّه مردم قرار گيرد - كه ان شاءاللَّه خواهد گرفت - يقيناً بر آينده ما اثر خواهد گذاشت. مسأله انتخابات هم، مسأله مهمي است؛ چون در همين هفته‌هاي آينده، ما مسأله انتخابات را خواهيم داشت. تقريباً نيمي از انتخابات باقي است. همه آنچه را كه راجع به مرحله اوّلِ انتخابات عرض كرديم، در مورد اين مرحله، به قوّت خود باقي است و بلكه از جهاتي شايد اهميت بيشتري هم داشته باشد. مردم، مثل مرحله گذشته، به انتخابات اقبال نشان دهند و در صحنه انتخابات حضور پيدا كنند و كانديداهاي مناسب را انتخاب نمايند. البته، بهترين كساني را هم كه مي‌شود انتخاب كرد، كساني هستند كه انسان نسبت به آنها اطمينان دارد كه وقتي وارد مجلس شوراي اسلامي شدند، مورد اعتماد و اطمينانند و خداي نكرده، دچار انحراف و فساد نخواهند شد و براي مردم و اسلام و مسلمين و رفاه امور كشور و پيشبرد اهداف انقلاب و گسترش و تعميق ارزشهاي انقلابي، تلاش خواهند كرد و تحت تأثير دشمن قرار نخواهند گرفت. نيروهاي انقلاب را به مجلس شوراي اسلامي بفرستيد و ان شاءاللَّه مجلس را كامل كنيد. آنچه كه تا كنون براي اين كشور كار شده، به بركت انقلاب بوده است. آنچه هم كه بعد از اين براي اين كشور كار شود، به بركت انقلاب و اسلام انقلابي و احكام نوراني اسلام و دين خواهد شد. اميدواريم ان شاءاللَّه خداي متعال توجّه كند و دعاهاي اين ملت را مستجاب نمايد و قلب مقدّس وليّ عصر ارواحنافداه، بيش از گذشته به اين ملت متمايل و متوجّه باشد و توسّلات و توجّهات آنها، مورد قبول و رضاي آن بزرگوار قرار گيرد و راه نوراني امام بزرگوارمان - كه همان راه خدا و شهدا وايثارگران و جانبازان است
- ان شاءاللَّه ادامه پيدا كند و قلب مقدّس و روح مطهّر آن بزرگوار و روح شهيدان، از همه شما راضي باشد. بار ديگر اين عيد سعيد را به همه شما عزيزان تبريك عرض مي‌كنم. والسّلام عليكم و رحمةاللَّه و بركاته مقام معظم رهبری https://eitaa.com/zandahlm1357
.......: ۱۴-۱-۳-۱- تکریم واقعی زن اسلام به معنای واقعی زن را تکریم کرده است. اگر روی نقش مادر و حرمت مادر در درون خانواده تکیه می‌کند، یا روی نقش زن و تأثیر زن و حقوق زن و وظایف و محدودیت‌های زن در داخل خانواده تکیه می‌کند، به هیچ وجه به معنای این نیست که زن را از شرکت در مسائل اجتماعی و دخالت در مبارزات و فعّالیت‌های عمومی مردم منع کند. [۳] ۱۵-۱-۳-۱- توانایی ایفای نقش‌های منحصر به فرد، با تکیه بر نقاط قوّت زنانه، ایمان عمیق، عفّت و پاکدامنی زن با نقاط قوّت زنانه ی خود - که خدای متعال در وجود او به ودیعه گذاشته و مخصوص زن است - همراه با ایمان عمیق، همراه با استقرار ناشی از اتکاء به خداوند، و همراه با عفّت و پاکدامنی - که فضای پیرامون او را نورانیت می‌بخشد - می‌تواند در جامعه یک نقش استثنایی این گونه ایفا کند؛ هیچ مردی قادر به ایفای چنین نقشی نیست. مثل کوه استواری از ایمان، درعین حال مثل چشمه ی جوشانی از عاطفه و محبّت و احساسات زنانه، تشنگان و محتاجان نوازش را از چشمه ی صبر و حوصله و عاطفه ی خود سیراب می‌کند. انسان‌ها در چنین آغوش پربرکتی می‌توانند تربیت شوند. اگر زن با این خصوصیات در عالم وجود نبود، انسانیّت معنا پیدا نمی کرد. [۱] ۱۶-۱-۳-۱- منافات نداشتن وظایف عبادی و فردی با وظایف اجتماعی و سیاسی بعضی خیال می‌کنند انسانی که مشغول عبادت می‌باشد، یک عابد و متضرّع و اهل دعا و ذکر است و نمی تواند یک انسان سیاسی باشد. یا بعضی خیال می‌کنند کسی که اهل سیاست است - چه زن و چه مرد - و در میدان جهاد فی سبیل الله حضور فعّال دارد، اگر زن است، نمی تواند یک زن خانه با وظایف مادری و همسری و کدبانویی باشد و اگر مرد است، نمی تواند یک مرد خانه و دکان و زندگی باشد. خیال می‌کنند این‌ها با هم منافات دارد؛ در حالی که از نظر اسلام، این سه چیز با یکدیگر منافات و ضدّیت که ندارد؛ در شخصیت انسان کامل، کمک کننده هم است. [۲] ۱۷-۱-۳-۱- جلب چشم مردها و هوس هوسرانان، عاملی برای تحقیر زن عظمت زن به این نیست که بتواند چشم مردها را، هوس هوسرانان را به خودش جلب کند؛ این افتخاری برای یک زن نیست؛ این تجلیل زن نیست؛ این تحقیر زن است. [۳] ۱۸-۱-۳-۱- تنفّر از ظلم به زن؛ قراردادن زن در جایگاه حقیقی خود اسلام یک موضع برجسته را در این بین انتخاب کرده؛ از افراط و تفریط جلوگیری نموده، و هشداری به همه ی مردم عالم داده است. اسلام، مردانی را که به خاطر قدرتمند بودن جسمی یا توانایی مالی، زنان و مردان را به خدمت می‌گرفتند و زن را مورد آزار و احیاناً تحقیر قرار می‌دادند، به کلّی سرجای خود نشاند و زن را در جایگاه حقیقی خودش قرار داد و حتّی از جهاتی، زن را در ردیف مرد قرار داد: «إِنَّ الْمُسْلِمینَ وَ الْمُسْلِماتِ وَ الْمُؤْمِنینَ وَ الْمُؤْمِناتِ... » [۱] مرد مسلمان، زن مسلمان. مرد عابد، زن عابد. مرد متهجّد، زن متهجّد. [۲] اسلام از آن مردی که به زن ظلم کند، متنفّر و بیزار است. پیغمبرِ خدا، مردی را که به زن یا دختر خودش ظلم کند، زشت می‌شمارد. چون زن از لحاظ جسمی ضعیفتر است، آیا این مجوّز می‌شود که مرد با تکیه بر قدرت جسمانی به او ظلم کند؟! [۳] ۱۹-۱-۳-۱- نفی زیاده روی و اِعمال قدرت‌های جاهلانه توسط مرد ---------- [۳]: . بیانات در سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) ۰۵-۰۵-۱۳۸۴. [۱]: . بیانات در دیدار اقشار مختلف مردم ۲۵-۰۳-۱۳۸۴. [۲]: . بیانات در دیدار با هیات نظارت، بازرسان و ناظران شورای نگهبان و هیات اجرایی انتخابات میان دوره یی مجلس و خانواده شهداء، اسراء، مفقودان و جانبازان استان‌های فارس و همدان ۲۲-۹-۱۳۶۸. [۳]: . بیانات در دیدار گروه کثیری از پرستاران نمونه کشور به مناسبت سالروز میلاد حضرت زینب کبری (س) ۰۱-۰۲-۱۳۸۹. [۱]: . سوره ی احزاب، آیه ی ۳۵. [۲]: . دیدارگروهی ازپرستاران: ۲۰-۰۷- ۱۳۷۳. [۳]: . دیداربامردم یاسوج: ۱۷-۰۳-۱۳۷۳. زن مانند گلی است که باید او را مراقبت کرد. با این چشم باید به این موجود دارای لطافت‌های روحی و جسمی نگاه کرد. این نظر اسلام است. هم خصوصیت زنانگی زن که همه ی احساسات و خواستهای او بر اساس این خصوصیت زنانگی است، حفظ شده است، بر او تحمیل نشده است، از او خواسته نشده است، که در حالی که زن است، مثل مرد فکر کند، مثل مرد کار کند، مثل مرد بخواهد - یعنی خصوصیت زن بودن که یک خصوصیت طبیعی و فطری و محور همه ی احساسات و تلاشهای زنانه است، در دید اسلامی حفظ شده - هم درعین حال، میدان علم، میدان معنویّت، میدان تقوا، میدان سیاسی، بر روی او باز شده است و او، هم به کسب علم تشویق شده است، هم به حضور در میدانهای گوناگون اجتماعی و سیاسی. آن وقت در داخل خانواده هم به مرد گفته اند که حقّ تکلیف، تحمیل، زیاده روی، اعمال قدرتهای جاهلانه و غیر قانونی ندارد. این، آن نگاه اسلامی است. [۴] ---------- [۴]: . بیانات در دیدار با گروه کثیری از بانوان ۳۰-۰۶-۱۳۷۹.
و باز یابی هویت حقیقی ✍مقام معظم رهبری https://eitaa.com/zandahlm1357
🟢 چرا بدترین جنایات در تاریخ توسط خشکه‌مقدسان صورت گرفته است؟‌ 🔹به طور کلی افرادی که به دین می‌گروند و سپس بیرون می‌روند از افرادی که از اول گرایش پیدا نکرده‌اند خشن‌تر و ضد انسان‌تر می‌شوند؛ زیرا دین به حکم نیروی عظیم خود همه عواطف دیگر انسانی را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد و اگر رفت همه آنها را که در خود هضم و جذب کرده بود نیز با خود می‌برد. این است که افرادی که زمانی متدین بوده و سپس بی‌دین شده‌اند از بی‌دین‌های اوّلی خشن‌تر و بی‌عاطفه‌تر و خطرناک‌تر می‌شوند. 🔸اما خطرناک‌تر از این طبقه، متدینان منحرف‌شده و کج‌سلیقه خشکه مقدس‌اند. این طبقه علاوه بر اینکه عواطف انسانی‌شان تحت‌الشعاع عاطفه دینی قرار گرفته و از تأثیر مستقل افتاده، نیروی دین به حکم اینکه منحرف شده اثر خود را نمی‌بخشد و از آن طرف چون زائل نشده و به صورت انحرافی کار می‌کند به همان قدرت که مقتضای نیروی دین است فعال است. اینها دیگر از هر سبع خطرناک‌تر و وحشتناک‌ترند. 🔹 تاریخ نشان می‌دهد که بی‌رحمانه‌ترین جنگ‌ها، کشتارها، زجر و شکنجه‌ها به وسیله خشکه مقدسان صورت گرفته است. بزرگ‌ترین نمک‌نشناسی‌ها را اینها انجام می‌دهند زیرا «یحْسَبونَ انَّهُمْ یحْسِنونَ صُنْعاً». جنگ‌های صلیبی، جنگ‌های خوارج، حتی فاجعه کربلا ساخته دست این طبقه است. 📝 استاد مطهری، پاسخ‌های استاد به نقدهایی بر کتاب مسئله حجاب، ص۷۵-۷۴
الحجر قَالَ وَمَن يَقْنَطُ مِن رَّحْمَةِ رَبِّهِ إِلَّا الضَّالُّونَ ﺑﺎ ﺍﻃﻤﻴﻨﺎﻥ ﮔﻔﺖ: «ﺁﺧﺮ، ﺟﺰ ﮔﻤﺮﺍﻫﺎﻥ، ﭼﻪ ﻛﺴﻲ ﺍﺯ ﺭﺣﻤﺖ ﺧﺪﺍ ﻧﺎﺍﻣﻴﺪ ﻣﻲ‌ﺷﻮﺩ؟!» (٥٦) https://eitaa.com/zandahlm1357
6.85M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
إِذَا زُلْزِلَتِ الْأَرْضُ زِلْزَالَهَا {۱} هنگامی که زمین سخت به لرزه در انداخته می‌شود. وَأَخْرَجَتِ الْأَرْضُ أَثْقَالَهَا {۲} و زمین (از هم می‌شکافد و گدازه‌های درونی و دفینه‌ها و مرده‌ها، و همه‌ی) سنگینی ها و بارهای خود را بیرون می‌اندازد (و به گونه‌ی دیگری در می‌آید). وَقَالَ الْإِنسَانُ مَا لَهَا {۳} و انسان می‌گوید: زمین را چه شده است؟ 📺 تلاوت بسیار زیبا و دلنشین با ترجمه صوتی و زیرنویس فارسی سوره مبارکه زلزله با صدای سعد الغامدی