#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
#تحریفات_عاشورا ( قسمت هفتم) ✒تحریف تعداد کشته شدگان در روز عاشورا 📚در کتاب اسرار الشهاده نوشته ش
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
#تحریفات_عاشورا
( بخش هشتم )
تحریف در مورد امام سجاد علیه السلام
✍ تحریف دیگری که مخصوص ما ایرانی ها است این است که به امام چهارم علیه السلام می گوییم امام زین العابدین بیمار! غیر از زبان فارسی در جای دیگر این کلمه بیمار را به دنبال اسم امام زین العابدین نمی بینیم.
✍ در زبان عربی چنین کلمه ای نیست. ایشان القاب زیادی دارند، السجاد و ذوالثفنات، از القاب ایشان است. آیا شما در دنیا کتابی پیدا می کنید که لقبی به زبان عربی به امام داده باشند که مفهوم بیمار را برساند؟!
✍ امام زین العابدین تنها در ایام حادثه عاشورا (بگویم تقدیر الهی بود برای این که باید این امام زنده می ماند و نسل امام حسین از این طریق محفوظ می ماند) بیمار بودند و همان بیماری سبب نجات ایشان شد.
✍ چند بار تصمیم گرفتند امام را بکشند اما چون بیماری ایشان شدید بود، گفتند: چرا او را بکشیم؟ او دارد می میرد.
منبع : حماسه حسینی،شهید مطهری،صدرا،77-93
ادامه 👇👇👇
📌 بازنشر کلیه مطالب جهت روشنگری عموم مردم ، با ذکر #صلوات ، بدون ذکر منبع هم مجاز است.
#تحریفات_عاشورا
( بخش نهم و پایانی)
✍ در دنیا چه کسی هست که در عمرش بیمار نشده باشد؟ در غیر این چند روز ببینید؟ آیا یک جا نوشته اند که امام زین العابدین بیمار بود؟! ولی ما امام زینالعابدین را به صورت یک بیمار مریض زرد رنگ تب داری که همیشه عصا به دستش است و کمر خم کرده و راه می رود و آه می کشد، ترسیم کرده ایم!!
✍ همین دروغ، همین تحریم سبب شده است که بسیاری از اشخاص آه بکشند، ناله بکنند، خودشان را به موش مردگی بزنند تا مردم آنها را احترام کنند و بگویند آقا را ببینید درست مانند امام زین العابدین بیمار است، این تحریف است.
✍ امام زین العابدین(ع) با امام حسین(ع) هیچ فرقی نداشته است. با امام باقر(ع) و امام صادق (ع)از نظر مزاج و بنیه هیچ فرقی نداشت.
✍ امام بعد از حادثه کربلا چهل سال زنده بودند. مانند همه سالم بودند، چرا بگوییم امام زین العابدین بیمار؟!
✍ پس اجمالا دانستیم که خطر تحریف چقدر زیاد است. تحریف ضربه غیرمستقیم است، از پشت خنجر زدن است. نسل یهودیان در جهان قهرمان تحریفند.( سوره نسا آیه 46) هیچ کس به اندازه اینها در تاریخ جهان تحریف، نکرده است، و به همین دلیل هیچ کس به اندازه اینها به بشریت ضربه نزده است، و حقایق را قلب و بدعتها ایجاد نکرده است.
منبع : حماسه حسینی،شهید مطهری،صدرا،77-93
📌 بازنشر کلیه مطالب جهت روشنگری عموم مردم ، با ذکر #صلوات ، بدون ذکر منبع هم مجاز است.
النور
قُل لِّلْمُؤْمِنِينَ يَغُضُّوا مِنْ أَبْصَارِهِمْ وَيَحْفَظُوا فُرُوجَهُمْ ذَٰلِكَ أَزْكَىٰ لَهُمْ إِنَّ اللَّهَ خَبِيرٌ بِمَا يَصْنَعُونَ
ﭘﻴﺎﻣﺒﺮ! ﺑﻪ ﻣﺮﺩﺍﻥ ﺑﺎﺍﻳﻤﺎﻥ ﺩﺳﺘﻮﺭ ﺑﺪﻩ ﭼﺸﻢﭼﺮﺍﻧﻲ ﻧﻜﻨﻨﺪ ﻭ ﺍﻧﺪﺍم ﺟﻨﺴﻲﺷﺎﻥ ﺭﺍ ﺍﺯ ﻧﮕﺎﻩ ﺩﻳﮕﺮﺍﻥ ﺑﭙﻮﺷﺎﻧﻨﺪ. ﺍﻳﻦ ﻛﺎﺭ ﺑﻪ ﭘﺎﮎﺑﻮﺩﻧﺸﺎﻥ ﺑﻴﺸﺘﺮ ﻛﻤﮏ ﻣﻲﻛﻨﺪ؛ ﺯﻳﺮﺍ ﺧﺪﺍ ﺍﺯ ﺭﻳﺰﻩﻛﺎﺭیﻫﺎی ﺭﻓﺘﺎﺭﺷﺎﻥ ﺁﮔﺎﻩ ﺍﺳﺖ. (٣٠)
https://eitaa.com/zandahlm1357
5.72M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
إِنَّ ٱللَّهَ وَمَلَـٰئِكَتَهُۥ يُصَلُّونَ عَلَى ٱلنَّبِىِّ ۚ يَـٰأَيُّهَا ٱلَّذِينَ ءَامَنُواْ صَلُّواْ عَلَيْهِ وَسَلِّمُواْ تَسْلِيمًا
خداوند و فرشتگانش بر پیغمبر درود میفرستند، ای مؤمنان! شما هم بر او درود بفرستید و چنان که باید سلام بگوئید.
💛 تلاوت زیبا و آرامش بخش آیه 56 سوره مبارکه احزاب با صدای استاد اسماعیل مرادی🎈🤍💚
الّلهُمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّد
#اسماعیل_مرادی
#سوره_احزاب
هدایت شده از #مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
هدایت شده از #مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
هر روز با امام رضا
@zandahlm1357
@HashtominEmam
آرشیو
مطالب صفحه هرروز با امام رضا (ع)
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
د: (مقصود) شركي است كه به حد كفر نرسد۱۶. منبع حديث ۱- يوسف / ۲۰. ۲- تفسير قمّى ۱/ ۳۴۱. ۳- يوسف / ۲
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.......:
يونس
متن حديث
سورة يونس (۱۰) ۱- العيّاشى عن أحمد بن محمّد عن أبى الحسن الرضا عليه السلام قال: سمعته يقول: ما أحسن الصبر
و انتظار الفرج، أما سمعت قول العبد الصالح (فانتظروا إنّى معكم من المنتظرين). ۲- الكلينى عن عدّة من أصحابنا عن أحمد بن محمّد عن عمر بن عبدالعزيز عن محمّد بن الفضيل عن الرضا عليه السلام قال: قلت: (قل بفضل الله و برحمته فبذلك فليفرحوا هو خير ممّا يجمعون) قال: بولاية محمّد و آل محمّد عليهم السلام خير ممّا يجمع هؤلاء من دنياهم. ۳- الصدوق قال: حدّثنا عبدالواحد بن محمّد بن عبدوس النيسابورى العطّار رضى الله عنه قال: حدّثنا علىّ بن محمّد بن قتيبة عن حمدان بن سليمان النيسابورى قال: حدّثنا إبراهيم بن محمّد الهمدانىّ، قال: قلت لأبى الحسن علىّ بن موسي الرضا عليه السلام: لأىّ علّة أغرق الله عزّوجلّ فرعون و قدآمن به، و أقرّ بتوحيده؟ قال: إنّه آمن عند رؤية البأس، و هو غير مقبول، و ذلك حكم الله تعالي ذكره فى السلف و الخلف قال الله تعالي (فلما رأوا بأسنا قالوا آمنّا بالله وحده و كفرنا بما كنّا به مشركين*فلم يك ينفعهم إيمانهم لمّا رأوا بأسنا). و قال عزّوجلّ (يوم يأتى بعض آيات ربّك لاينفع نفساً إيمانها لم تكن آمنت من قبل أو كسبت فى إيمانها خيراً) و هكذا فرعون لمّا (أدركه الغرق قال آمنت أنّه لاإله إلّا الّذى آمنت به بنو إسرائيل، و أنا من المسلمين) فقيل له (آلآن و قدعصيت قبل و كنت من المفسدين*فاليوم ننجّيك ببدنك لتكون لمن خلفك آية) و قدكان فرعون من قرنه إلي قدمه فى الحديد
، و قدلبسه علي بدنه. فلمّا اغرق ألقاه الله علي نجوة من الأرض ببدنه، ليكون لمن بعده علامة، فيرونه مع تثقّله بالحديد علي مرتفع من الأرض، و سبيل التثقيل أن يرسب و لايرتفع، فكان ذلك آية و علامة، و لعلّة أخري أغرق الله عزّوجلّ فرعون و هى أنّه استغاث بموسي لمّا أدركه الغرق و لم يستغث بالله فأوحي الله عزّوجلّ إليه: يا موسي ما أغثت فرعون لأنّك لم تخلقه و لو استغاث بى لأغثته.
سوره يونس (۱۰) ۱- عياشي از احمد بن محمد از ابوالحسن الرضا (ع) روايت كرده است كه گفت: شنيدم ميفرمايد: چه نيكوست شكيبايي و انتظار فرج، آيا نشنيده اي سخن آن عبد صالح را كه گفت: منتظر بمان كه من همراه با شما از منتظران هستم۱. ۲- كليني از عده اي از اصحاب ما، از احمد بن محمد، از عمر بن عبدالعزيز، از محمد بن فضيل روايت كرده است كه گفت: از حضرت رضا (ع) درباره آيه شريفه (قل بفضل الله و برحمته فبذلك فيلفرحوا هو خير مما يجمعون) ۲، سؤال كردم، فرمود: (مقصود از بفضل الله و برحمته) يعني به ولايت محمد و آل محمد (بايد شادمان باشند) كه آن بهتر است از دنيايي كه آنان براي خود گرد ميآورند۳. ۳- صدوق از عبدالواحد بن محمد بن عبدوس نيشابوري عطار (رض)، از علي بن محمد قتيبه، از
حمدان بن سليمان نيشابوري
، از ابراهيم بن محمد همداني روايت كرده است كه گفت: به ابوالحسن علي بن موسي الرضا (ع) عرض كردم: با آن كه فرعون به خداوند عزوجل ايمان آورد و به يگانگي او اقرار نمود، چرا خداوند وي را غرق ساخت؟ فرمود: او زماني ايمان آورد كه عذاب را مشاهده كرد. در چنين زماني ديگر ايمان قبول نمي شود. اين حكم خداوند است كه درباره گذشتگان و آيندگان بيان كرده و فرموده است: (فلمّا رأوا بأسنا قالوا آمنا بالله وحده و كفرنا بما كنّا به مشركين فلم يك ينفعهم ايمانهم لما رأوا بأسنا) ۴. و نيز فرموده است: (يوم يأتي بعض آيات ربك لاينفع نفسا إيمانها لم تكن آمنت من قبل أو كسبت في إيمانها خيرا) ۵، ايمان آوردن فرعون از اين نوع بوده وقتي (أدركه الغرق قال آمنت أنه لا إله إلا الذي آمنت به بنوا اسرائيل و أنا من المسلمين) ۶، به او گفته شد: (آلآن و قد عصيت قبل و كنت من المفسدين فاليوم ننجيك ببدنك لتكون لمن خلفلك آيه) ۷، فرعون از فرق سر تا نوك پا پوشيده در آهن بود. پس از آن كه غرق شد، خداوند جسد او را در روي زميني مرتفع بيرون افكند تا براي كساني كه بعد از او ميآيند نشانه (و عبرتي) باشد و ببينند كه با وجود آن همه آهن سنگين بر بدنش در زميني بلند افتاده است، در حالي كه شيء سنگين قاعدتا
ته نشين ميشود نه اين كه در بلندي قرار گيرد، و اين خود يك آيت و نشانه بود. علت ديگري كه خداوند عزوجل فرعون را غرق كرد اين بود كه وقتي خواست غرق شود از موسي كمك طلبيد و از خداوند كمك نخواست، لذا خداوند عزّوجلّ به موسي وحي فرمود كه: اي موسي، تو فرعون را كمك نكردي چون تو او را خلق نكرده اي، در حالي كه اگر از من كمك ميطلبيد، كمكش ميكردم ۸.
منبع حديث
۱- تفسير عيّاشى ۲/ ۲۰، و آيه در سوره يونس / ۲۰. ۲- يونس / ۵۸. ۳- اصول كافى ۱/ ۴۲۳. ۴- مؤمن (غافر) / ۸۴- ۸۵. ۵- أنعام / ۱۵۸. ۶- يونس / ۹۰. ۷- يونس / ۹۱-۹۲. ۸- علل الشرايع ۵۹.
#دانستنیهای امام رضا علیه السلام
https://eitaa.com/zandahlm1357