هدایت شده از #مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
هنر آن است ڪه بمیرے پیش از آنڪه بمیرانندت و مبدا و منشا حیات آنانند ڪه چنین مردهاند...
.......:
@zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
.......: اوضاع جنگ دگرگون شده. دشمن هم تلاشهایی صورت میدهد. حمله میکند، برخی از مناطق را باز پس گر
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.......:
رزمندگان را ملامت
[صفحه ۳۱۰]
می کنند و آرامش و آسودگی را به هر قیمت خریدارند. ولی اسلام به پیروانش یاد داده است که با عزت و افتخار زندگی کنند، تن به ظلم ندهند و برای اعتلای کلمه الله، در صحرای کربلا، عاشورا بیافرینند. پس جنگ جنگ تا پیروزی.
امام و جام زهر
اما آن صحنه ی غمناک میآید. دلها شکسته. اشکها روان میشود. قلبها میسوزد. یک جرعه جام زهر، پذیرش قطعنامه، از سوی امام. قطعنامه ۵۹۸ از سوی امام قبول میشود و طبق آن جنگ پس از مراحلی که از سوی سازمان ملل تعیین شده خاتمه مییابد. نمی توان گفت همه چیز به هم میریزد، ولی باور کردنی نیست. چرا امام طی آن پیام، جام زهر را مینوشد؟ چرا امام خود را فدای همه چیز میکند؟ باید پیام را خواند. نه یک
بار که دهها بار، خیلی دقیق. امام اسلام را میخواهد، امام ایران اسلامی را میخواهد و آنجا که تشخیص بدهد، تمامیت اسلام و ایران و رزمندگان اسلام تحت خطر جدی هستند، از خود مایه میگذارد و با خدای خود معامله میکند. مصلحت اسلام را در نظر میگیرد. حضرت امام فکرهایش را میکند و سپس با اندیشه ای بالا و روشی پیامبر گونه، صلح را میپذیرد. شاید بتوان گفت این صلح نیز مانند جنگ تحمیلی بوده و هیچگونه رضایتی در آن وجود ندارد. ولی به هر حال امام جام زهر را مینوشد و قطعنامه ۵۹۸ را قبول میکند. ولی هنوز جنگ ادامه دارد. دشمن لجاجت میکند، خیره سری پیش میگیرد، در قبول آن تردید میکند، از پیروزیهای موقت و کوچک خود مغرور شده و دندان نشان میدهد. ولی او هم میداند که
[صفحه ۳۱۲]
دیگر نمی تواند ادامه بدهد. افکار عمومی جهان کاملا بر ضد عراق بسیج شده است. اگر صلح را نپذیرد تمام مظلوم نماییهای گذشته اش مورد تردید قرار میگیرد. توان هم ندارد. پس او نیز آتش بس را قبول میکند. یک ماه بعد، ساعت شش صبح آتش بس رسمی در تمام جبهههای جنگ. ساعتی به یاد ماندنی. حدود هشت سال است که این جبههها آرامش نداشته اند و صدای غرش خمپاره ها، تا اعماق زمین فرو رفته اند. ولی حالا باید سکوت کرد. خمپارهها دیگر حق پرتاب ندارند. هیچ ماشه ای نباید چکانده شود. تانکها بدون حرکت. آتشبارها، خاموش. رزمندگان ساکت ولی آماده. دشمن مکار است، نباید از مکر دشمن غافل شد.
جنگ پایان یافته، ولی باور کردنش مشکل است. هنوز هیچ کس نمی داند چه باید بکند. آیا میتوان به قول دشمن
اعتماد کرد؟ آیا میتوان لباس رزم را از تن خارج کرد؟ اما چگونه میتوان دل از جبهه برید؟ چگونه میتوان از بهترین بندگان خدا، جدا شد. چگونه میتوان شبهای اردوگاه را ترک کرد؟ آیا میتوان باور کرد که پس از سالها جنگ زنده مانده ای؟ آیا میتوان قبول کرد که خدا تو را شهید نخواسته؟ آیا آنهایی که مانده اند، مردود شده اند؟ آیا آنهایی که شهید شده اند فقط پیروزند.
پذیرش این موضوع مشکل است که جنگ پایان یافته و تو نیز زنده مانده ای. ولی نباید تقدیر الهی را فراموش کرد. آنهایی که رفتند، پیروز شدند و آنهایی که مانده اند نیز پیروزند. آنهایی که زنده مانده اند، برای ادامه راه باید آماده شوند. هیچ کار خدا بدون حکمت نیست. شهادت و زنده ماندن هر کس براساس حکمت و خواست خدایی است.
صلح هم یک حالت و یا یک وضعیت است. پس از جنگ، صلح معنا مییابد. ولی باید صلح را نیز در راه اعتلای اسلام به کار برد. باید از فرصت استفاده کرد و حقایق و معارف اسلام را یافت. ولی ابتدا باید جامعه ای سالم و زیبا داشته باشیم. بازسازی اولین قدم است. حالا هنگام آن فرا رسیده که زندگی
در شهر را تجربه کرد و زندگی پس از جنگ، نیاز به تجربه و آمادگی دارد.
معمولا پس از هر جنگ، جامعه دچار فراز و نشیبهایی میشود که باید راههای مناسب برای برخورد با آن پیدا کرد. اینک سپاه اسلام به تدریج جبههها را ترک میکند و به سوی شهرها روان میشود. شاید رزمندگان، این دلاوران دیروز، در کوچه پس کوچههای شهر رنگین فراموش شوند. هیچ یک از آنها انتظار ندارند با ضد
ارزشها روبرو شوند. بی حجابی غیر قابل قبول است. رشوه گرفتن و رشوه دادن در حکومت اسلامی غیر ممکن است.
هیچ رزمنده ای نمی تواند قبول کند که بی عدالتی در جامعه وجود داشته باشد. بعضی از ایثارگران هم گنجایش پذیرش حرفها و اعمال غیر انقلابی را ندارند و به زودی دچار بحران میشوند. نمی دانند چگونه با اوضاع برخورد کنند. اسیر تحلیلهای سطحی میشوند و غالبا بر سر دو راهیها سرگردان میمانند. از طرف دیگر آن انسانهایی که اساسا با انقلاب و صدور انقلاب مخالفند با وجود هر رزمنده ای مخالفت میکنند. حتی بعضی از مدعیان دین و دیانت نیز به طور تلویحی حاضر به پذیرش عقاید بسیجی نیستند و افکار شکل یافته در غیر جبهه را بهتر میپسندند. بسیجیان را دوست دارند، ولی حرفی را بالای حرف خود نمی پذیرند. حتی از ایثارگرانی که از جان مایه گذاشتند.
به هر حال جنگ خاتمه یافته. برگههای تسویه صادر میشود و جز آنانی که موظف به باقی ماندن
در نظام ارتش هستند، بقیه افراد به خانوادههای خود باز میگردند و بیش از پیش مشغول فعالیتهای عقب مانده ی خود میشوند. سپاه پاسداران و ارتش قالب مناسب خود را برای هنگام صلح به دست میآورند و به پادگانها فرو میروند. تجهیزات نظامی به عقب منتقل میشود و در حد آمادگی، وسایل مورد نیاز بازسازی میشود.
دیگر خاطره ای به نام جنگ و دفاع مقدس به وجود نمی آید. باید یادگارهای جنگ را خوب حفظ کرد. فرهنگ جبهه را باید شناخت و برای آن ارزش قایل شد. همانگونه که بسیجی و رزمندگان اسلام توانستند، عزت و افتخار برای
[صفحه ۳۱۴]
اسلام و ایران بیاورند، از این پس نیز میتوانند پیشتاز تمام افتخارها
باشند. بنابراین باید رزمندگان اسلام را تقدیر کرد و به آنها بها داد.
دفاع مقدس
سینای شلمچه
https://eitaa.com/zandahlm1357
[☘🌛]
•
•
شهید منتظر مرگ نمی ماند!
این اوست که مرگ را بر میگزیند..🤍🌱
•
#سید_مرتضی_آوینی
Part03_خاطرات شهید صیاد شیرازی.mp3
5.98M
👆🏻
◉━━━━━────
↻ ◁ㅤ❚❚ㅤ▷ㅤ⇆
🎧کتــاب صــوتی " خاطــرات شهیــد علــی صیــادشــیرازی" «ره»
🔴قسمــت ســوم
💚سلامتی و تعجیل در فرج حضرت امــام زمــان «عــجل الله تعالی فرجه الشریف» و شــادی ارواح طــیبه شهــدا و حــاج_قــاسم صلــوات
🍃🌸
🌸🍃🌸
🍃🌸🍃🌸
🌸🍃🌸🍃🌸
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
.......: ۱- و کان من دعائِهِ علیه السلام اذ ابتَدَأَ بالدُّعاء تحقیق در اسماء الهی [قوله علیه السل
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
صفت ظاهر و باطن در خداوند
و الظاهر: من أسمائه تعالی، أی هو الظاهر بآیاته الباهرة الدالّة علی وحدانیته و ربوبیته. و میشود ظهور به معنی علوّ گرفته شود کما ورد « و أنت الظاهر فلیس فوقک شی ء ». [۴]
و الباطن: یطلق علی الذات باعتبار خفاء کنه حقیقته عن الأوهام و الأبصار و العقول، کما فی الحدیث: « احتجب عن العقول کما احتجب عن الابصار ». [۵] پس آن ذات بحت بسیط که مبدأ المبادی و أوّل الأوائل است چون از غایت ظهور مخفی از انظار و اَبصار است کما قیل:
یا من هو اختفی لفرط نوره و الظاهر الباطن فی ظهوره [۱]
لهذا در لسان شرع مسمّی به کنز مخفی و مرتبه عماست، کما سُئل عن النبی صلی الله علیه و آله وسلم: « أین کان ربّنا قبل أن یخلق الخلق، فقال: کان فی العماء ». [۲]
----------
[۴]: ۴ - الکافی، ج ۲، ص ۵۰۳ ؛ مصباح الکفعمی، ص ۳۳۱ ؛ مصباح المتهجّد، ص ۵۴۳.
[۵]: ۵ - تحف العقول، ص ۲۴۴ ؛ متشابه القرآن، ج ۱، ص ۷۵ ؛ بحارالانوار، ج ۴، ص ۳۰۱.
[۱]: ۶ - شرح غرر الفرائد (منظومه حکمت)، ص ۱.
[۲]: ۷ - مسند أبی داود الطلیالسی، ص ۱۴۷ ؛ تأویل مختلف الحدیث، ص ۲۰۷ ؛ صحیح ابن حبان، ج ۱۴، ص ۹ ؛ المعجم الکبیر، ج ۱۹، ص ۲۰۷.
📚✍ #شرحی بر صحیفه سجادیه
میرزا ابراهیم سبزواری وثوق الحکماء
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
.......: فضل امام علی علیه السلام ضرار بن ضمره میگوید: پس از کشته شدن علی علیه السلام، بر معاویه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.......:
انگشتر طلا
عبداللّٰه عباس گوید: پیامبر انگشتری از طلا در دست مردی دید، آن را از انگشتش بیرون آورد. یکی به او گفت: انگشترت را بردار، و از او بهره دیگری ببر، آن شخص پاسخ داد: چیزی که پیامبر دور ریخت، برنخواهم داشت.
باجی
باجی شاعری است از دانشمندان اندلس (اسپانیا) که نام او سلیمان است، باجی یکی از روستاهای اسپانیا است. ابن خلکان در وفیات الاعیان دو بیتی از او نقل کرده است، که میگوید: وقتی دانش یقین داشته باشم که تمام زندگی من بیش از یک ساعت نیست، چرا به آن بخل نورزم و آن را در مسیر صلاح و اطاعت قرار ندهم.
اذا کنت اعلم علماً یقیناً
بان جمیع حیاتی کساعة
فلم لا اکون ضنینا بها
واجعلها فی صلاح و طاعة
روز خراب
از سخنان منسوب به علی علیه السلام این است: کسی که روزش را در غیر کار نیکی که باید انجام میداد و غیر واجبی که باید بجا میآورد و غیر شرافتی که باید بنا میکرد و غیر ستایشی که باید تحصیل میکرد و غیر خوبی که باید ایجاد میکرد، سپری کند؛ روزش از دست رفته
است.
#کشکول شیخ بهاء
https://eitaa.com/zandahlm1357
هدایت شده از تفسیر صوتی قرآن (قرائتی)
04.Nisa.059.mp3
3.69M
هدایت شده از تفسیر صوتی قرآن (قرائتی)
04.Nisa.060.mp3
3.22M
هدایت شده از تفسیر صوتی قرآن (قرائتی)
04.Nisa.061-062.mp3
2.62M
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
👆👆بخش دوم 👈✅اگر ما یکی دو روز ورزش کنیم هیچ کسی به ما ورزشکار نمیگوید ولی به آقای حسین رضا زاده همه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
♨️ حالا یه سوال: 👇👇
فَمَنْ يَعْمَلْ مِثْقالَ ذَرَّةٍ خَيْراً يَرَهُ (7)
وَ مَنْ يَعْمَلْ مِثْقالَ ذَرَّةٍ شَرًّا يَرَهُ (8)
💯ما گفتیم تقسیم بندی خداوند بر اساس صفات است ولی این آیه میفرمایید از ریز مطالب ازش باز خواست میشود؟ ولی ما که گفتیم هر کاری که خاستی بکن ولی مجرم نیا❓❓🤔
جواب👇👇
💢فمن یعمل مثقال .... یعنی میبیند که چه چیزی و چه اعمالی سبب مجرم شدنشان شده است و چه کارهای سبب مومن شدنشان،یعنی میبیند که خیلی از کار ها را که ناچیز حساب میکرد همان ناچیزها زمینش زده و مجرمش کرده همان کارهای که زیاد باب دلش نبود مومنش کرده(شاید یه لقمه گوشت به یک حیوان دادن الله اعلم)
✅👏💯👌گناه انسان را به سمت مجرم بودن میکشاند و اعمال خیر انسان را به سمت مومن بودن میکشاند.
👌👌 و چه بسا گناهانی که توفیق توبه رو سلب کنه، وانسان با همین دنده و سرعت تا پایان خط برود چون توفیق ترمز گرفتن(توبه)ازش گرفته شده.
#قرآن_شناسی
نکته خیلی مهم و آخر
👌👌درست است که آیات و روایات از گناهان نهی کردند مثلا و لا یغتب(غیبت نکنید) ...و لا تجسسوا ( تجسس نکنید) و سایر گناهان... انجام دادن همه اینها یا بخشی از اینها موجب میشود که انسان دارای صفاتی بشود مثلا منافق بشود که یکی از درهای جهنم برای منافقین است.
👌✅شما بزرگواران هم اگر به روایت و آیات رجوع بفرمایید خواهید دید که درهای بهشت و جهنم هم طبق صفات تقسیم شده است یعنی اگر اعمالی که ما انجام میدهیم بتواند تبدیل به صفت بشود تعیین میکند ما از کدوم در وارد بشویم مثلا یکی از دربهای بهشت برای صدیقین است اگر اعمال ما تبدیل به این صفت بشود تعیین میکند ما از این در وارد بشویم.
✅جهنم دارای هفت در است و مطابق روایات، بهشت دارای هشت در می باشد. (خصال صدوق ج2 ص408 باب الثمانیه ح6).
✅👌👈خداوند در قرآن جهنم را نیز مانند بهشت دارای در می داند و می فرماید:همان دوزخی که هفت در دارد، و برای هر دری گروهی از پیروان شیطان تقسیم شده اند «لَها سَبْعَهُ أَبْوابٍ لِکلِّ بابٍ مِنْهُمْ جُزْءٌ مَقْسُومٌ»؛ جهنم نیز هفت در دارد و برای هر دری، گروه معینی از آنها تقسیم شده اند. (سوره حجر، آیه44).
#قرآن_شناسی
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
۳. نام چند سوره در قرآن يک حرفي است؟ نام دو سوره در قرآن يک حرفي است. ۴. سورههايي که نامشان يک حر
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
۸. سورههايي که نامشان سه حرفي است، کدامند؟
سورههايي که نامشان سه حرفي است؛ عبارتند از: سورههاي هود، رعد، حجر، قلم، نحل، کهف، نور، نمل، قصص، روم، سبأ، زمر، فتح، طور، نجم، قمر، حشر، ملک، نوح، نبأ، عبس، فجر، بلد، شمس، ليل، ضحي، شرح، تين، علق، قدر، عصر، فيل، نصر، مسد، فلق، ناس،.
۹. نام چند سوره از قرآن چهار حرفي است؟
نام ۲۲ سوره در قرآن چهار حرفي است.
۱۰. سورههايي که نامشان چهار حرفي است، کدامند؟
سورههايي که نامشان چهار حرفي است ؛ عبارتند از: سورههاي بقره، نساء، توبه، يونس، يوسف، اسري، مريم، سجده، فاطر، کافر، شوري، زخرف، دخان، حديد، جمعه، طلاق، بروج، طارق، اعلي، همزه، قريش، کوثر.
https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
👌👌😳در این آزمایش کلاغ با نوک خود #درپوش__بطری آب رو به #جهتی ضربه می زند که درپوش باز می شود .
🎥این کلیپ #تایید_کنندۀ اشاره خداوند در سورۀ (مائده-آیۀ 31) می باشد.
اشارۀ زیرکانۀ خداوند به #کلاغ در سورۀ مائده و نظر دانشمندان!!! 📜« پس خدا زاغی را برانگیخت که زمین را می کاوید تا به او نشان دهدچگونه برادرش را پنهان کند.» « او (قابیل) گفت وای بر من ... .» « مائده-31» 🎓دانشمندان، کلاغ ها را #باهوش_ترین ومتفکرترین حیوان روی زمین می دانند در اینجا حتی به شامپانزه که شباهت زیادی به انسان دارد. اشاره نفرموده !! انسان با وجود اشرف مخلوقات بودن خود می تواند از طبیعت و موجودات آن درس بگیرد. آیا خداوند در این آیه بعد از انسان،کلاغ را با هوش ترین موجود روی زمین معرفی کرده ؟؟!!
#علمی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
﷽
🌎 #شگفتی_آفرینش
🐠قابلیت عجیب ماهی برای شکار
♻️« قَالَ رَبُّنَا ٱلَّذِیۤ أَعۡطَىٰ كُلَّ شَیۡءٍ خَلۡقَهُۥ ثُمَّ هَدَىٰ» (طه - 50)
🍃#موسی (ع) گفت:
« #پروردگار ما همان کسی است که به هر #موجودی_آنچه را #لازمه_آفرینش او بوده داده؛ سپس #هدایت کرده است!» (طه - 50 )
#علمی #مذهبی
هدایت شده از #مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم