فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥نماهنگ دلارام حامد زمانی تقدیم به نائب بر حق #امام_زمان (عج) امام خامنه ای
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
.......: پيام به اجلاس نماز پيام به اجلاس نماز بسم اللَّه الرّحمن الرّحيم نظام اسلامي كه برترين هدف
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.......:
پيام در خصوص كشتار مردم مزارشريف به دست طالبان
پيام در خصوص كشتار مردم مزارشريف به دست طالبان بسم اللَّه الرّحمن الرّحيم خبرهاي تلخ و تكان دهنده يي كه پياپي از افغانستان خونين و مظلوم ميرسد، دل هر مسلمان غيور، بلكه هر انسان آزاده يي را از غم جانكاه لبريز ميكند و تكليفي بزرگ بر دوش او ميگذارد. جناياتي كه اندكي پيش از اين در شهر مزار شريف به دست قشون ظالم و سنگدل طالبان اتفاق افتاد - يعني كشتار وسيع مردم غير نظامي و به شهادت رسانيدن جوانان پاك و مؤمن ايراني كه در مشاغل سياسي و خبري به انجام وظيفه مشغول بودند - در نوع خود فاجعه يي بي نظير بود كه بايد دولتها و ملتهاي مسلمان را به حركتي جدي در برابر
اين قوم متعصب و وحشي و بيگانه از تعاليم نوراني اسلام و بي خبر از قوانين عمومي جهان، بر ميانگيخت. اكنون آنچه در مركز افغانستان و در مناطق هزاره نشين استان باميان شروع شده، بنا به خبرهايي كه ميرسد، به مراتب وحشتناك تر از جنايتهاي گذشته است. اين قتل عام حقيقيِ مردمي است كه با وجود فقر و محروميت و محاصره ي طولاني، توانسته اند شجاعانه از شرف و حيثيت خود دفاع كنند. مردمي كه در دوران اشغال ارتش شوروي سابق، پايمردي درخشاني نشان داده و شهداي زيادي را تقديم نجات افغانستان كرده اند، اكنون مردم شهرهاي اين منطقه به جرم تسليم نشدن در برابر قشون مزدور طالبان، محكوم به قتل و غارت و اسارتند. شنيده شد كه رؤساي طالبان، خون آنها را مباح كرده و هر پسر بزرگتر از هفت سال را محكوم به قتل دانسته اند. و شنيده شد كه هواپيماهاي ارتش پاكستان نيز در قتل و ويراني باميان شركت داشته اند. آيا اين سبعيت و خونخواري نسبت به اين مردم مظلوم به چه جرمي است؟ آيا به جرم جانفشانيهاي آنها در راه استقلال افغانستان است؟ آيا به جرم تسليم نشدن در برابر توطئه ي طراحي شده از سوي كمپانيهاي نفت و گاز امريكايي است كه با دست اندركاري بعضي از نظاميان كشور پاكستان به شكل فتنه ي طالبان بروز كرد؟ آيا به جرم تمسك مردم اين منطقه به ذيل ولايت اهل بيت پيامبر (عليهم السّلام) است؟ آيا تعصبات مذهبي و قومي است كه چنين وحشيگري و تطاولي را نسبت به مردم پاكنهاد هزاره مباح كرده است؟ اكنون ملت ايران بر اثر داغ بزرگ شهادت مظلومانه ي جوانان خود در مزارشريف و به خاطر ناامن كردن
مرزهاي شرقي كشور و به خاطر خون بناحق ريخته ي مردم مظلوم باميان و مزار شريف، با دلي مالامال از درد و خشم، بي صبرانه منتظر تصميم گيري مسؤولان كشور است. اين جانب از همه ي دولتهاي مسلمان، از همه ي علماي مسؤول و متعهد جهان اسلام، از همه ي آزادگان و دلسوزان امت اسلامي، براي مظلومان هزاره و ديگر اقوام مظلوم افغانستان استمداد ميكنم؛ از مردم مؤمن پاكستان كه قسمتي از ارتش آن در خدمت به كمپانيهاي نفتي، بر سر زن و مرد و كودك باميان بمب و آتش ميريزد، استمداد ميكنم. نگذاريد ميليونها مردم محروم افغانستان، اين گونه قرباني فتنه ي طالبان شوند. نگذاريد جنگ مذهبي، با خونريزي اين گروه غافل و متحجر و سنگدل، در افغانستان و خداي نخواسته در نقاط ديگر دنياي اسلام، ريشه بگيرد. نگذاريد آن بخش از ارتش پاكستان كه بذر نا آرامي را در منطقه ميپاشد، به آتش افروزي خود ادامه دهد. نگذاريد كمپانيهاي نفتي امريكايي، منافع پست و حقير خود در افغانستان و آسياي ميانه را به بهاي خون دهها هزار مسلمان به چنگ
آورند. اين جانب به كمك خداوند و با همكاري و همدلي مسؤولان كشور، تاكنون از برافروخته شدن آتشي در اين منطقه كه به آساني قابل اطفاء نيست، جلوگيري كرده ام؛ ولي همه بايد بدانند كه خطر بسي بزرگ و فراگير و بسي نزديك است، و جز با وادار كردن ارتش پاكستان به عدم دخالت در افغانستان و وادار كردن رؤساي گروه طالبان به انقياد در برابر منطق عقل سليم و رها كردن كارهاي فاجعه آفرين و جبران خطاهاي گذشته، نمي توان از آن اجتناب كرد. به جوانان و مظلومان سلحشور هزاره و ديگر اقوام
مظلوم افغاني هم عرض ميكنم: عزيزان! اين جانب با دلي پر خون و چشمي اشكبار، حوادث تلخ و امتحانهاي دشواري را كه شما در اين اوقات ميگذرانيد، با دقت دنبال ميكنم و رنجهاي شما را با همه ي وجود احساس ميكنم. به خداي بزرگ توكل كنيد، و از او مدد بجوييد، و شجاعانه در برابر درنده خويان، ايستادگي نماييد و به وعده ي الهي اميد داشته باشيد كه: سيجعل اللَّه بعد عسر يسرا. ان شاءاللَّه به كمك الهي بر دشمنان عنود خود پيروز ميگرديد و با استقامت و دلاوري يي كه همه شما را بدان ميشناسند، بيني خصم از خدا بي خبر را به خاك خواهيد ماليد. فرّج اللَّه عنكم و عنا بمحمد و اله - سيّد علي خامنه اي - ۲۳/۰۶/۱۳۷۷
#پیامهای مقام معظم رهبری
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
.......: فصل پنجم: عوامل انحطاط در زنان ۱-۵-۲- تسلیم شدن در برابر خوشگذرانیها و هوسهای زودگذر اگ
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.......:
۴-۵-۲- گرایش به سمت مدگرایی, مصرف گرایی, تجمّل گرایی و آرایشهای بیهوده و افراطی
چه ستمهایی که در حقّ زن روا داشته شده و اسمش ستم است، و چه ستمهایی که اسمش هم ستم نیست، امّا در حقیقت ستم است؛ مثل همین سوق دادن به تجمّل و مصرف گرایی و آرایشهای بیهوده و مخارج سنگین و تبدیل شدن به یک
وسیله ی مصرف. این، ستم بزرگی بر زن است. شاید بشود گفت که هیچ ظلمی بالاتر از این نیست؛ زیرا که او را بکلّی از آرمانها و اهداف تکاملی خودش غافل و منصرف میکند و به چیزهای خیلی کوچک و حقیر سرگرم مینماید. این، کاری بوده که در رژیم ظالم پادشاهی انجام شده، و حالا باید جلوی آن گرفته میشد. البته در اوایل انقلاب، خیلی هم خوب بود؛ لیکن بعدها باز غفلتهایی شده است، که باید نسبت به آن، حسابی برنامه ریزی کرد. [۱]
به اعتقاد من، گرایش به سمت مدگرایی و تجمّل گرایی و تازه طلبی و افراط در کار آرایش و نمایش در مقابل مردان، یکی از بزرگ ترین عوامل انحراف جامعه و انحراف زنان ماست. در مقابل این ها، خانمها بایستی مقاومت کنند. [۲]
نباید زنان به سمت تجمّل گرایی سوق پیدا کنند. البته این خطر برای مردان هم هست؛ منتها در زنان بیش تر و امکانش زیادتر است. وانگهی در این قضیّه، در موارد بسیاری، مردان تحت تأثیر زنانشان قرار میگیرند. شماها واقعاً باید با این قضیّه مبارزه کنید؛ خودتان هم مراقبت نمایید. [۳]
یکی از عواملی که نمی گذارد دست کسانی که توانایی کمک دارند، به یاری فقرا دراز شود، روحیّه ی مصرف گرایی و تجمّل در جامعه است. برای جامعه بلای بزرگی است که میل به مصرف، روزبه روز در آن زیاد شود و همه به بیش تر مصرف کردن، بیش تر خوردن، متنوّع تر خوردن، متنوّع تر پوشیدن و دنبال نشانههای مد و هر چیز تازه برای وسایل زندگی و تجمّلات آن رفتن، تشویق شوند. چه ثروتها و پولهایی که در این راهها هدر میرود و از مصرف شدن در جایی که موجب
رضای خدا و رفع مشکلات جمعی از مردم است، باز میماند! [۱]
----------
[۱]: . بیانات در دیدار با اعضای شورای فرهنگی، اجتماعی زنان ۱۶-۱۰-۱۳۶۹.
[۲]: . بیانات در دیدار با جمع کثیری از پرستاران به مناسبت میلاد حضرت زینب (س) و روز پرستار ۲۲-۸-۱۳۷۰.
[۳]: . بیانات در دیدار با اعضای شورای فرهنگی، اجتماعی زنان، جمعی از بانوان پزشک متخصص و مسئولان کنگره ی حجاب اسلامی به مناسبت میلاد حضرت زهرا (س) ۴-۱۰-۱۳۷۰.
[۱]: . بیانات در خطبههای نماز عید فطر ۱۵-۰۹-۱۳۸۱.
۵-۵-۲- جلوه گری و ساختن شخصیت کاذب برای خود
زن را وادار میکردند که به وسیله ی جلوه گری و جلب چشمها به سمت خود، برای خویش یک شخصیت کاذب درست کند. این، برای زن انحطاط بود و پیشرفت نبود. آیا جنایتی بزرگ تر از این نسبت به زن وجود دارد که بیایند سر او را با آرایش و مُد و جلوه گری و لباس و طلا و زیورآلات بند کنند و از او به عنوان یک ابزار و وسیله، در راه مقاصد گوناگون استفاده کنند و نگذارند در میدان سیاست و اخلاق و تربیت وارد بشود؟ این، آن کاری است که در رژیم گذشته، دقیقاً و با برنامه انجام میگرفت. [۲]
۶-۵-۲- ارتباط بی قید و شرط و بی بندوباری در روابط زن و مرد
این زیبایی و زیباسازی، بایستی موجب این نشود که در جامعه انحطاط و فساد به وجود آید؛ یعنی ابتذال اخلاقی نباید به وجود آید. چگونه؟ راه هایش مشخّص است. اگر ارتباط بی قید و شرط و بی بندوباری در روابط زن و مرد وجود داشته باشد، این موجب فساد خواهد شد. اگر به صورت افراطی به شکل مُدپرستی درآید، این به فساد خواهد انجامید. [۳]
۷-۵-۲- زیباسازی و رسیدن به ظاهر به عنوان مشغله اصلی زندگی
اگر این مقوله ی زیباسازی و رسیدن به سر و وضع و لباس و امثال این ها، مشغله ی اصلی زندگی شود، انحراف و انحطاط است؛ مثل این که در دوره ی طاغوت، آن خانمهای اعیان و اشراف، پشت میز آرایش مینشستند. فکر میکنید چند ساعت مینشستند؟ شش ساعت! این واقعیت دارد و ما خبرهای دقیق داشتیم
که شش ساعت مینشستند! یک انسان، این مدّت برای آرایش صرفِ وقت کند که میخواهد مثلاً به عروسی برود و موی سرش را، یا صورتش را این طوری درست کند! اگر کار به این شکل درآید، انحراف و انحطاط است؛ امّا فی نفسه، رسیدن به سر و وضع و لباس، بدون این که در آن خودنمایی و تبرّج باشد، عیبی ندارد. [۱]
۸-۵-۲- مشغول شدن چشم و دل و ذهن به چیزهای ظاهری و کوته نظرانه
آنها (غربی ها) برای این که از زن، آن چنان موجودی به وجود بیاورند که مورد نظر خودشان است، محتاج این هستند که دایماً مد درست کنند و چشمها و دلها و ذهنها را به همین چیزهای ظاهری و کوته نظرانه مشغول کنند. کسی که به این چیزها مشغول شد، کی به ارزشهای واقعی خواهد رسید؟ مجال پیدا نمی کند برسد. زنی که در فکر باشد از خود وسیله ای برای جلب نظر مردان بسازد، کی فرصت این را پیدا خواهد کرد که به طهارت اخلاقی فکر کند و بیندیشد؟ مگر چنین چیزی ممکن است؟ آنها این
را میخواهند. آنها مایل نیستند که زنان جوامع دنیای سوم، دارای فکر روشن و آرمانخواه باشند؛ خودشان دنبال هدفهای بزرگ حرکت کنند و شوهر و فرزند خود را هم حرکت بدهند. زنان جوان در جامعه ی ما باید خیلی مراقب باشند، تا این کمند ناپیدای بسیار خطرناک فرهنگ و تفکر غربی را بشناسند؛ از آن پرهیز کنند و جامعه ی زنان را از آن جدا و برحذر بدارند. [۲]
----------
[۲]: . بیانات در دیدار با جمع کثیری از بانوان شهرهای تهران، تبریز، اصفهان، قم ۲۶-۱۰-۱۳۶۸.
[۳]: . گفت و شنود در دیدار جمعی از جوانان به مناسبت هفته ی جوان ۰۷-۰۲-۱۳۷۷.
[۱]: . گفت و شنود در دیدار جمعی از جوانان به مناسبت هفته ی جوان ۰۷-۰۲-۱۳۷۷.
[۲]: . بیانات در دیدار با جمع کثیری از پرستاران به مناسبت میلاد حضرت زینب (س) و روز پرستار ۲۲-۸-۱۳۷۰.
#زن و باز یابی هویت حقیقی
✍مقام معظم رهبری
https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🟢 مظلومیت، جلالت و هیبت حضرت امام حسن عسکری(ع)
يوسف
يَا بَنِيَّ اذْهَبُوا فَتَحَسَّسُوا مِن يُوسُفَ وَأَخِيهِ وَلَا تَيْأَسُوا مِن رَّوْحِ اللَّهِ إِنَّهُ لَا يَيْأَسُ مِن رَّوْحِ اللَّهِ إِلَّا الْقَوْمُ الْكَافِرُونَ
ﺑﭽﻪﻫﺎی ﻣﻦ، ﺑﺮﻭﻳﺪ ﻭ ﺩﻧﺒﺎﻝ ﻳﻮﺳﻒ ﻭ ﺑﺮﺍﺩﺭﺵ ﺑﻨﻴﺎﻣﻴﻦ ﺑﮕﺮﺩﻳﺪ ﻭ ﺍﺯ ﮔﺸﺎﻳﺶ ﻭ ﺭﺣﻤﺖ ﺧﺪﺍ ﻧﺎﺍﻣﻴﺪ ﻧﺸﻮﻳﺪ ﻛﻪ ﻓﻘﻂ ﻣﺮﺩم ﺑﻲﺩﻳﻦ ﺍﺯ ﮔﺸﺎﻳﺶ ﻭ ﺭﺣﻤﺖ ﺧﺪﺍ ﻧﺎﺍﻣﻴﺪ ﻣﻲﺷﻮﻧﺪ.» (٨٧)
https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠مقطعی پر قدرت از سوره #الانبیاء
🔸الشیخ #محمد_سلامه
هدایت شده از #مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
هر روز با امام رضا
@zandahlm1357
@HashtominEmam
آرشیو
مطالب صفحه هرروز با امام رضا (ع)
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
.......: خاموشي متن حديث الصمت ۱- الكلينى عن عدّة من أصحابنا عن سهل بن زياد، و الحسين بن محمّد عن
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.......:
خنده
متن حديث
الضحك الكلينى عن محمّد بن يحيي عن أحمد بن محمّد بن عيسي عن معمّر بن خلاّد قال: سألت أبا الحسن عليه السلام فقلت: جعلت فداك الرجل يكون مع القوم فيجرى بينهم كلام يمزحون و يضحكون؟ فقال: لابأس ما لم يكن، فظننت أنّه عنى الفحش، ثمّ قال: إنّ رسول الله صلّي الله عليه و آله كان يأتيه الأعرابى فيهدى له الهديّة ثمّ يقول مكانه: أعطنا ثمن هديّتنا فيضحك رسول الله صلّي الله عليه و آله و كان
إذا اغتمّ يقول: ما فعل الأعرابىّ؟ ليته أتانا.
خنده كليني از محمد بن يحيي، از احمد بن محمد بن عيسي، از معمّر بن خلّاد نقل كند كه گفت: از ابوالحسن (ع) پرسيدم: فدايت شوم، شخص در ميان جمع به كلامي كه ميان ايشان ميگذرد، مزاح و شوخي ميكنند و ميخندند، فرمود: ايرادي نيست مادامي كه [ زشت ] نباشد، گمان كردم منظور آن حضرت ناسزا است، پس فرمود: چنين بود كه عربي نزد پيامبر خدا (ص) آمده، هديه اي براي ايشان ميآورد و همانجا ميگفت: بهاي آن را بده و رسول خدا (ص) ميخنديد، پس هرگاه پيامبر اندوهگين بود ميفرمود: آن عرب چه ميكند؟ كاش نزد ما ميآمد۱.
منبع حديث
۱- اصول كافى ۲/ ۶۶۳.
#دانستنیهای امام رضا علیه السلام
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
.......: مقام و شخصیت علمی حضرت رضا (علیه السلام) هر شیعه ی آگاهی میداند که علوم اهل بیت (علیهم ا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.......:
نمونههایی از پاسخهای حکیمانه حضرت رضا (علیه السلام)
گرچه سخنان حکیمانه و پاسخهای کوبنده ی حضرت بسیار فراوان است، اما برای نمونه به برخی موارد اشاره میشود.
ابراهیم بن محمد از حضرت پرسید: چرا خداوند فرعون را غرق کرد، با آن که ایمان آورد؟ حضرت فرمود: چون هنگام دیدن عذاب، ایمان آورد و ایمان در آن لحظه مقبول نیست. [۱]
اباصلت هروی پرسید: چرا خداوند همه را در زمان نوح غرق کرد، با آن که در میان آنان بی گناهان و اطفال نیز بودند؟ حضرت فرمود: بچهها درمیان آنها نبودند، چهل سال بود که نسل آنها منقطع شده بود؛ عده ای به جهت تکذیب و عدّه ای به جهت رضایت به تکذیب، هلاک شدند هرکه غایب باشد از امری و راضی باشد، همچون شاهدی است که آن کار را انجام داده باشد. [۲]
ابن سِکّیت (یعقوب بن اسحاق) از حضرت پرسید: چرا خداوند موسی (علیه السلام) رابا عصا و نورانی بودن دست و ابزار سحر فرستاد و عیسی (علیه السلام) را با طِب و محمّد (صلی الله علیه و آله و سلم) را با کلام؟ حضرت فرمود: در زمان موسی (علیه السلام) سحر غالب بود و در زمان عیسی (علیه السلام) نیازهای پزشکی و در زمان پیامبر اسلام (صلی الله علیه و آله و سلم) خطبهها و سخنان؛ وی گفت: به خدا که مانند تو را هرگز ندیده ام، حجّت خدا امروز بر مردم چیست؟ فرمود: عقل است که به وسیله آن راستگوی بر خدا از دروغگو شناخته میشود، ابن سکیت گفت:
این است به خدا سوگند جواب. [۱]
حسن بن علی بن فضال از حضرت پرسید: چرا مردم از امیرالمؤمنین (علیه السلام) منحرف شدند با آن که فضل و سابقه او و موقعیت وی را نزد پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم) میدانستند؟ حضرت فرمود: چون علی (علیه السلام) پدران و اجداد و برادران و عموها و دائیها و نزدیکان آنها را که با خدا و رسول جنگ داشتند و تعدادشان زیاد بود کشته بود، لذا کینه داشتند و نمی خواستند او سرپرست آنها شود ولی دیگران در جهاد چنین نکردند، لذا مردم از علی منحرف و به دیگری متمایل شدند. [۲]
هیثم بن عبدالله از حضرت پرسید: چرا [حضرت] علی بیست و پنج سال بعد از پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم) با دشمنانش نجنگید، اما در ایام حکومت خود جنگید؟ حضرت رضا (علیه السلام) فرمود: به پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم) اقتدا کرد که سیزده سال در مکّه و نوزده ماه در مدینه با مشرکان نجنگید و علّتش کمبود یاور بود، علی (علیه السلام) نیز جنگ با دشمنان را رها کرد چون یارانش اندک بودند.... [۳]
حسن بن علی بن فضال از حضرت پرسید: چرا کنیه ی پیامبر ابا القاسم است؟ فرمود: چون پسری به نام قاسم داشت؛ راوی گفت: آیا مرا قابل میدانی که زیاده بفرمایی؟ فرمود: آری، تو میدانی که پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم) فرمود: من و علی دو پدر این امت هستیم. گفت: آری. فرمود: و میدانی که علی قسمت کننده بهشت و جهنم است؟ گفت: آری. فرمود: به پیامبر ابوالقاسم (پدر قسمت کننده) گویند چون او پدر (علی است که) قسمت کننده بهشت
و جهنم است... [۱]
از حضرت رضا (علیه السلام) پرسیدند: آیا این حدیث درست است که پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم) میفرمود: اصحاب من چون ستارگانند، به هر کدام که اقتدا کنید، هدایت یافته اید؟ فرمود: آری، مقصود حضرت رسول (صلی الله علیه و آله و سلم) کسانی هستند که بعد از او، راه را تغییر ندادند و تبدیل نکردند، پرسیدند: از کجا معلوم میشود؟ فرمود: به جهت روایتی که - اهل سنت - نقل میکنند که پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم) فرمود: روز قیامت مردانی از اصحاب مرا از حوض من دور میکنند همچنان که شترهای غریبه را از آب دور میکنند، من میگویم: خدایا! اصحاب من، اصحاب من، به من گفته میشود: تو نمی دانی بعد از تو چه کردند! و آنها
----------
[۱]: عیون اخبارالرضا (علیه السلام)، ج ۲، ص ۷۶.
[۲]: عیون اخبارالرضا (علیه السلام)، ج ۲، ص ۷۴.
[۱]: عیون اخبارالرضا (علیه السلام)، ج ۲، ص ۷۹ با اختصار.
[۲]: عیون اخبارالرضا (علیه السلام)، ج ۲، ص ۸۰.
[۳]: عیون اخبارالرضا (علیه السلام)، ج ۲، ص ۸۰.
[۱]: عیون اخبارالرضا (علیه السلام)، ج ۲، ص ۸۴.
را به طرف چپ میبرند، من میگویم: دور باشند و نابود گردند. سپس حضرت رضا (علیه السلام) فرمود: آیا فکر میکنی این جریان برای کسانی که ثابت ماندند و متغیر نشدند میباشد؟ [۲]
----------
[۲]: عیون اخبارالرضا (علیه السلام)، ج ۲، ص ۸۶. حدیث انحرافعده ای از صحابه را بزرگان اهل سنت مثل بخاری در صحیح و مسلم در صحیح ودیگران با اسناد و الفاظ گوناگون از راویان متعدد روایت کرده اند.
📚حکایت آفتاب نگاهی به زندگی امام رضا علیه السلام
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
🎥 سلسله کلیپهای #حکومت_موعود 2 🔰 بررسی ویژگی های حکومت #امام_زمان عجل الله فی فرجه 🎬 قسمت 2 : مرک
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا