eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
48.4هزار عکس
35.2هزار ویدیو
1.6هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
.......: ۲-۲-۱-۷-۳- دو رویی در برخورد با زن؛ احترام به زن در جامعه، و ظلم به زن در خانه امروز در دنیا، روی کتک خوردن زن به وسیله ی شوهر، حسّاسیتی نیست. مردان در اروپا و امریکا - نه همه ی آنان - خیلی راحت زنان شان را کتک می‌زنند. روی ظلم کردن مرد به زن در خانواده، خیلی حسّاسیتی در دنیا نیست. آمار‌هایی که ارائه می‌کنند، نشان دهنده ی این است که پدران و شوهران در خانواده‌های امریکایی و اروپایی، خیلی راحت به فرزندان و همسرانشان ظلم می‌کنند. در دنیا روی این مسأله، خیلی هم جنجال نیست. [۲] [حمایت از زن در خانواده در مقابل جنس قوی مرد] این همان نکته ای است که در دنیای غرب، مغفول مانده و امروز زنان دچار مظلومیت شدیدی هستند. بعضی کسان که ظاهربین اند، به محیط اجتماعی در غرب می‌نگرند و می‌بینند زنان بدون هیچ پروایی، در جوامعْ ظاهر می‌شوند. لذا، خیال می‌کنند که آن‌ها در داخل خانواده هم چنین بی پروایی را دارند. در حالی که این تصوّر اشتباه است و در محیط خانواده به زنان خیلی ظلم می‌شود. [۱] بعضی تصوّر می‌کنند این ویژگی، مخصوص کشورهای شرقی یا اسلامی است. این تصوّر، اشتباه است. ظلم به زنان، در کشورهای غربی - با همه ی ادّعا‌هایی که نسبت به زنان دارند - اگر بیش تر از کشورهای اسلامی و شرقی نباشد، کمتر نیست. آمار‌هایی مبنی بر آزار زنان در خانواده از طرف مردان - چه شوهر، چه پدر و چه برادر - وجود دارد که من این آمارهای تکان دهنده را دیده ام. واقعاً انسان را دچار تعجّب می‌کند. [۲] ۳-۲-۱-۷-۳- تحقیر زنان و مادران از طرف همسران و فرزندان جمله ای در یک سخنرانی معروف در یک مرکز بین المللی - که نمی خواهم خصوصیّات آن را در این جا ذکر کنم - راجع به خانواده گفته شد. گزارش‌هایی که از آن جا به ما رسید، حاکی از این بود که مردم آن کشور، نسبت به همان جمله، به شدّت علاقه نشان داده بودند؛ به خاطر این که وضع خانواده در آن کشورها از هم پاشیده است. زنِ خانواده، از طرف شوهر تحقیر می‌شود. مادرِ خانواده، از طرف فرزندان تحقیر می‌شود. حقّ مادری، به این شکلی که در مراکز اسلامی هست، در آن جا معنا ندارد. [۳] ۴-۲-۱-۷-۳- رنج دیدن خانواده‌های غربی از جدایی و طلاق امروز در دنیای غرب، خانواده، بنیان بسیار سستی دارد. خانواده‌ها - به خصوص زنان - از جدایی و طلاق رنج می‌برند. اگر خانواده ای، خدای ناکرده، متلاشی شود، هم مرد و هم زن، هر دو، سرگردان و آواره و ناراحت می‌شوند و رنج می‌بینند. امّا در این میان، زن بیش تر رنج می‌بیند. [۱] ۵-۲-۱-۷-۳- اقدام به فروپاشی کانون خانواده توسط زنان امروز در دنیای غرب، زنان دچار این رنجند؛ چون خانواده‌ها به آسانی به هم می‌خورند، متلاشی می‌شوند و از بین می‌روند. گاهی خودِ زنان اقدام به فروپاشی کانون خانواده می‌کنند؛ امّا خود آن‌ها هم، چوبش را بیش تر می‌خورند. [۲] ۲-۷-۳- نقش و رسالت زن در خانواده ---------- [۲]: . بیانات در دیدار با روحانیون و ائمه جمعه و جماعات استان مازندران ۲۲-۲-۱۳۶۹. [۱]: . بیانات در جمع بانوان ارومیه ۲۸-۰۶-۱۳۷۵ [۲]: . بیانات در جمع بانوان ارومیه ۲۸-۰۶-۱۳۷۵. [۳]: . دیدارگروهی ازپرستاران ۲۰-۰۷-۱۳۷۳. [۱]: . بیانات در جمع بانوان ارومیه ۲۸-۰۶-۱۳۷۵. [۲]: . بیانات در جمع بانوان ارومیه ۲۸-۰۶-۱۳۷۵. ۲-۲-۱-۷-۳- دو رویی در برخورد با زن؛ احترام به زن در جامعه، و ظلم به زن در خانه امروز در دنیا، روی کتک خوردن زن به وسیله ی شوهر، حسّاسیتی نیست. مردان در اروپا و امریکا - نه همه ی آنان - خیلی راحت زنان شان را کتک می‌زنند. روی ظلم کردن مرد به زن در خانواده، خیلی حسّاسیتی در دنیا نیست. آمار‌هایی که ارائه می‌کنند، نشان دهنده ی این است که پدران و شوهران در خانواده‌های امریکایی و اروپایی، خیلی راحت به فرزندان و همسرانشان ظلم می‌کنند. در دنیا روی این مسأله، خیلی هم جنجال نیست. [۲] [حمایت از زن در خانواده در مقابل جنس قوی مرد] این همان نکته ای است که در دنیای غرب، مغفول مانده و امروز زنان دچار مظلومیت شدیدی هستند. بعضی کسان که ظاهربین اند، به محیط اجتماعی در غرب می‌نگرند و می‌بینند زنان بدون هیچ پروایی، در جوامعْ ظاهر می‌شوند. لذا، خیال می‌کنند که آن‌ها در داخل خانواده هم چنین بی پروایی را دارند. در حالی که این تصوّر اشتباه است و در محیط خانواده به زنان خیلی ظلم می‌شود. [۱] بعضی تصوّر می‌کنند این ویژگی، مخصوص کشورهای شرقی یا اسلامی است. این تصوّر، اشتباه است. ظلم به زنان، در کشورهای غربی - با همه ی ادّعا‌هایی که نسبت به زنان دارند - اگر بیش تر از کشورهای اسلامی و شرقی نباشد، کمتر نیست. آمار‌هایی مبنی بر آزار زنان در خانواده از طرف مردان - چه شوهر، چه پدر و چه برادر - وجود دارد که من این آمارهای تکان دهنده را دیده ام. واقعاً انسان را دچار تعجّب می‌کند. [۲] ۳-۲-۱-۷-۳- تحقیر زنان و مادران از طرف همسران و فرزندان جمله ای در یک سخ
نرانی معروف در یک مرکز بین المللی - که نمی خواهم خصوصیّات آن را در این جا ذکر کنم - راجع به خانواده گفته شد. گزارش‌هایی که از آن جا به ما رسید، حاکی از این بود که مردم آن کشور، نسبت به همان جمله، به شدّت علاقه نشان داده بودند؛ به خاطر این که وضع خانواده در آن کشورها از هم پاشیده است. زنِ خانواده، از طرف شوهر تحقیر می‌شود. مادرِ خانواده، از طرف فرزندان تحقیر می‌شود. حقّ مادری، به این شکلی که در مراکز اسلامی هست، در آن جا معنا ندارد. [۳] ۴-۲-۱-۷-۳- رنج دیدن خانواده‌های غربی از جدایی و طلاق امروز در دنیای غرب، خانواده، بنیان بسیار سستی دارد. خانواده‌ها - به خصوص زنان - از جدایی و طلاق رنج می‌برند. اگر خانواده ای، خدای ناکرده، متلاشی شود، هم مرد و هم زن، هر دو، سرگردان و آواره و ناراحت می‌شوند و رنج می‌بینند. امّا در این میان، زن بیش تر رنج می‌بیند. [۱] ---------- [۲]: . بیانات در دیدار با روحانیون و ائمه جمعه و جماعات استان مازندران ۲۲-۲-۱۳۶۹. [۱]: . بیانات در جمع بانوان ارومیه ۲۸-۰۶-۱۳۷۵ [۲]: . بیانات در جمع بانوان ارومیه ۲۸-۰۶-۱۳۷۵. [۳]: . دیدارگروهی ازپرستاران ۲۰-۰۷-۱۳۷۳. [۱]: . بیانات در جمع بانوان ارومیه ۲۸-۰۶-۱۳۷۵. ۵-۲-۱-۷-۳- اقدام به فروپاشی کانون خانواده توسط زنان امروز در دنیای غرب، زنان دچار این رنجند؛ چون خانواده‌ها به آسانی به هم می‌خورند، متلاشی می‌شوند و از بین می‌روند. گاهی خودِ زنان اقدام به فروپاشی کانون خانواده می‌کنند؛ امّا خود آن‌ها هم، چوبش را بیش تر می‌خورند. [۲] ۲-۷-۳- نقش و رسالت زن در خانواده ---------- [۲]: . بیانات در جمع بانوان ارومیه ۲۸-۰۶-۱۳۷۵. و باز یابی هویت حقیقی ✍مقام معظم رهبری https://eitaa.com/zandahlm1357
💠خطر ترویج اسلام آمریکایی امام خمینی (ره): مگر مسلمانان نمی بینند که امروز مراکز وهابیت در جهان به کانونهای فتنه و جاسوسی مبدل شده اند که از یک طرف اسلام اشرافیت، اسلام ابوسفیان، اسلام ملاهای کثیف درباری، اسلام مقدس نماهای بی شعور حوزه های علمی و دانشگاهی اسلام ذلت و نکبت، اسلام پول و زور، اسلام فریب و سازش و اسارت، اسلام حاکمیت سرمایه و سرمایه داران بر مظلومین و پابرهنه ها و در یک کلام اسلام آمریکایی را ترویج می کنند و از طرف دیگر سر بر آستان سرور خویش، آمریکای جهانخوار می گذارند. صحیفه نور،جلد 20،صفحه231 پیام امام خمینی(ره) مناسبت سالگرد کشتار خونین در مکه و قبول قطعنامه 598 مورخ:1367/04/29 https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻(يَا بَنِي آدَمَ لَا يَفْتِنَنَّكُمُ الشَّيْطَانُ كَمَا أَخْرَجَ أَبَوَيْكُمْ مِنَ الْجَنَّةِ يَنْزِعُ عَنْهُمَا لِبَاسَهُمَا لِيُرِيَهُمَا سَوْآتِهِمَا ۗ إِنَّهُ يَرَاكُمْ هُوَ وَقَبِيلُهُ مِنْ حَيْثُ لَا تَرَوْنَهُمْ ۗ إِنَّا جَعَلْنَا الشَّيَاطِينَ أَوْلِيَاءَ لِلَّذِينَ لَا يُؤْمِنُونَ) 🔻ای فرزندان آدم، مبادا شیطان شما را فریب دهد چنان که پدر و مادر شما را از بهشت بیرون کرد، در حالی که جامه از تن آنان بر می‌کند تا قبایح آنان را در نظرشان پدیدار کند، همانا آن شیطان و بستگانش شما را می‌بینند از جایی که شما آنها را نمی‌بینید. ما نوع شیطان را دوستدار و سرپرست کسانی قرار داده‌ایم که ایمان نمی‌آورند. 📚(سوره اعراف آیه 27) •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
هر روز با امام رضا @zandahlm1357 @HashtominEmam آرشیو مطالب صفحه هرروز با امام رضا (ع)
.......: كمك به خلق متن حديث التَّوَدُّدُ الى النّاسِ نِصْفُ العَقلِ هميشه در پى تيمار بينوايان باش كمك به خلق، ز كردار خالق احد است امام راست در اين رهگذر، كلامى نغز: كه در معاشرت خلق، نيمى از خرد است بخل متن حديث لَيسَ لِبَخيلٍ راحةٌ و لا لِحَسودٍ لَذّةٌ بخل رنج است و حسادت محنت است از ولى ّ آموز درس عبرتى راحتى در بخل نتوان يافتن در حسد هرگز نيابى لذّتى بخشش آيينه دورانديش متن حديث مَا الْتَقَتْ فِئَتانِ قَطُّ اِلاّ نُصِرَ اَعظَمُهُما عَفواً عفو آيين بزرگان باشد بخشش آيينه دورانديش است دو گروهى كه به جنگند و ستيز نصرت آن راست كه عفوش بيش است يقين متن حديث عَونُك لِلضَّعيفِ اَفضَلُ مِنَ الصَدَقَة سخنى دارم از امام همام كه مفيد است بهر هر طبقه دستگيرى ز ناتوان و ضعيف به يقين، بهتر است از صدقه بخت بد امام رضا علیه السلام https://eitaa.com/zandahlm1357
.......: مشکلات عمده ی حضرت رضا (علیه السلام) در زمان امامت اشاره امامت حضرت رضا (علیه السلام) از سال ۱۸۳ هجری با شهادت پدر بزرگوارش آغاز شد و بیست سال یعنی تا سال ۲۰۳ هجری طول کشید. در این مدت، حضرت به تناسب ایام با مشکلات گوناگونی مواجه بود. در آغاز امامت ایشان، مشکل بزرگ و سنگین واقفیه پیش آمد که تا مدت‌ها جامعه شیعه را به خود مشغول کرد. مشکل اول: واقفیه و مبارزات حضرت رضا (علیه السلام) با این گروه مذهب وقف و علت ایجاد آن بعد از شهادت حضرت کاظم (علیه السلام)، در آن بحران سخت که حکومت وقت، رهبر جامعه را به شهادت رسانده بود و جامعه شیعه در اضطراب به سر می‌برد، ناگاه یکی از بزرگترین عرصه‌های امتحان الهی پدید آمد و آن شبهه ی واقفیه بود که سبب انحراف بسیاری از شیعیان و تجزیه و تضعیف ایشان شد؛ سختی و گسترش این شبهه از آن جا بود که مؤسسان این مذهب جعلی، از وکلای حضرت موسی بن جعفر (علیه السلام) وازافراد شناخته شده جامعه شیعه بودند و زمانی که حضرت کاظم (علیه السلام) در زندان هارون گرفتار شد، مردم به ایشان مراجعه می‌کردند و اموال بسیاری از امام (علیه السلام) نزد آن‌ها جمع شده بود. بعد از شهادت حضرت کاظم (علیه السلام) برای تصاحب اموال مدعی شدند که موسی بن جعفر (علیه السلام) شهید نشده و زنده است و او همان امام قائم است که بعد از مدتی قیام خواهد کرد! شیخ طوسی (قدس سره) گوید: اولین کسانی که این مذهب را انتشار دادند سه نفر به نام‌های علی بن ابی حمزه بطائنی و زیاد بن مروان قندی و عثمان بن عیسی بودند، اینان به جهت مال دنیا دست به این کار زدند و گروهی مثل حمزه بن بزیع، ابن المکاری و کرّام خثعمی و مانند ایشان را با اموال خریدند و آن‌ها را موافق خود نمودند. [۱] یونس بن عبدالرحمن گوید: چون حضرت کاظم (علیه السلام) از دنیا رفت، نزد هریک از کارگزاران حضرت مال بسیاری جمع شده بود، زیاد بن مروان هفتاد هزار دینار، علی بن ابی حمزه سی هزار دینار و همین سبب وقف و انکار شهادت حضرت بود. وقتی من حق را شناختم و مردم را به طرف حضرت رضا (علیه السلام) دعوت می‌کردم، آن دو نفر (علی بن ابی حمزه و زیاد بن مروان) به من اعتراض کردند و گفتند: اگر غرض تو مال است، ما تو را بی نیاز می‌کنیم و ده هزار دینار به من پیشنهاد کردند تا ساکت شوم، ولی من به آن‌ها گفتم: از حضرات صادقین (علیه السلام) روایت است که چون بدعت‌ها ظاهر شود، بر عهده ی دانشمندان است که دانش خود را ظاهر کنند وگرنه، ایمان از آن‌ها گرفته می‌شود و من جهاد در راه خدا را در هیچ حال رها نمی کنم، به این جهت آن‌ها با من دشمن شدند. [۱] ---------- [۱]: الغیبه، ص ۴۲. [۱]: الغیبه، ص ۴۳. انحراف بسیاری از شیعیان بر اثر شبهه وقف شبهه واقفیه به جهتی که ذکر شد در ابتدا بسیار گسترده بود؛ به گونه ای که بسیاری از شیعیان را منحرف کرد و حضرت رضا (علیه السلام) را با مشکلات فراوانی مواجه نمود تا آن که سرانجام با تلاش گسترده حضرت رضا (علیه السلام) و یاران با وفای آن حضرت، کم کم مهار شد و واقفیه رسوا شدند و بسیاری از آن‌ها که متأسفانه نام بزرگانی چون عبدالرحمن بن حجاج، رفاعه بن موسی، یونس بن یعقوب، جمیل بن دراج، حماد بن عیسی، احمد بن محمد بن ابی نصر و حسن بن علی و شاء و... [۱] در میان آن‌ها برده شده است، به اشتباه خود پی بردند و به حق رجوع کردند. احمد بن محمد می‌گوید: حضرت رضا (علیه السلام) با صدای بلند به من فرمود: ای احمد! عرض کردم: بله. فرمود: چون رسول خدا (صلی الله علیه و آله و سلم) از دنیا رفت مردم جهت خاموش کردن نور خدا تلاش کردند ولی خداوند نخواست مگر آن که نور خود را به وسیله امیرالمؤمنین کامل نمود، و چون ابوالحسن (موسی بن جعفر (علیه السلام) ) از دنیا رفت، علی بن ابی حمزه و یارانش در خاموشی نور خدا تلاش کردند ولی خداوند اراده کرد که نور خود را کامل کند، همانا اهل حق وقتی کسی به آن‌ها بپیوندد، خوشحال می‌شوند ولی چون کسی از آن‌ها جدا شود، بی تابی نمی کنند، زیرا آن‌ها به کار خود یقین دارند، اما اهل باطل چون کسی به آن‌ها بگرود خوشحال می‌شوند و چون از آن‌ها جدا شود بی تابی می‌کنند چون در کار خود تردید دارند. خداوند - که عظمتش بزرگ باد - می‌فرماید: فمستقرّ و مستودع [۱] (یعنی برخی ثابت و برخی ناپایدار) و ابوعبدالله (امام صادق (علیه السلام) ) می‌گفت: پایدار (کسی است که در اعتقاد) ثابت است و ناپایدار (کسی است که ایمان) به او عاریه داده شده است؛ [۲] یعنی از انحراف برخی اصحاب امام کاظم (علیه السلام) نباید متزلزل شد زیرا آن‌ها ایمانشان عاریه ای بوده است. اقدام‌های حضرت رضا (علیه السلام) در مقابل واقفیه حضرت تلاش گسترده ای برای دفع این شبهه، و مقابله با این گروه منحرف و خطرناک به کار گرفت، گاهی به بحث با روسای یا طرفداران آن‌ها می‌پرداخت و گروهی را با نشان دادن برخی معجزات هدایت می‌کرد و گاهی به افشاگری در مو
رد آن‌ها می‌پرداخت و خیانت و دروغگویی آن‌ها را بیان می‌کرد؛ گاهی شیعه را از همنشینی با آن‌ها منع می‌کرد و گاهی آن‌ها را به شدت مورد لعن و مذمت قرار می‌داد. مذاکره حضرت رضا (علیه السلام) با سران واقفیه در روایت است که سه نفر از سران واقفیه به نام‌های علی بن ابی حمزه و احمد بن سرّاج و حسین بن هاشم معروف به ابن المکاری نزد حضرت رضا (علیه السلام) آمدند. علی بن ابی حمزه به حضرت گفت: پدرت چه شد؟ فرمود: از دنیا رفت. پرسید: با مرگ؟ فرمود: آری. گفت: به چه کسی وصیت کرد؟ فرمود: به من. گفت: پس آن امامی که اطاعت او از جانب خداوند واجب است شمایید؟ فرمود: آری. آن دو نفر دیگر گفتند: خداوند به شما قدرت داده است، حضرت فرمود: وای بر تو، چه قدرتی؟ آیا می‌خواهید به بغداد روم و به هارون بگویم من امام واجب الاطاعه هستم، به خدا که وظیفه من این نیست، آن چه به شما گفتم به این جهت بود که به من خبر رسید شما دچار تفرقه شده اید، خواستم تا سرّ شما به دست دشمنان نیفتد. علی بن ابی حمزه گفت: شما چیزی را ظاهر کرده ای که هیچ یک از پدران شما علنی نمی کرد و به زبان نمی آورد. حضرت فرمود: چنین نیست، به خدا سوگند که بهترینِ پدرانم رسول الله (صلی الله علیه و آله و سلم) به زبان آورد وقتی خداوند به او دستور داد تا اقوام نزدیک خود را بیم دهد و او چهل نفر از خاندان خود را دعوت کرد و به آن‌ها گفت: من فرستاده خدا بر شمایم و آن که بیش از همه تکذیب کرد و به او حمله ور شد، عمویش ابولهب بود. پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم) به آن‌ها فرمود: اگر ابولهب یک خراش به من بزند، من پیامبر نیستم و این اوّلین نشانه پیامبری من است که برای شما اظهار می‌کنم. (سپس حضرت رضا (علیه السلام) فرمود) و من نیز می‌گویم: اگر هارون یک خراش بر من وارد کند، من امام نیستم و این اولین نشانه امامت است که برای شما اظهار می‌کنم. علی بن ابی حمزه گفت: ما از پدران شما روایت داریم که کارهای امام (غسل، کفن، نماز و دفن) را جز امام، متولّی نمی شود (یعنی اگر شما امام بودی باید این امور را در مورد پدرت موسی بن جعفر (علیه السلام) انجام می‌دادی با آن که شما در مدینه بودی و ایشان در بغداد) حضرت فرمود: آیا حسین بن علی (علیه السلام) امام بود یا نه؟ گفت: آری. فرمود: عهده دار کار او که بود؟ گفت: علی بن الحسین. فرمود: علی بن الحسین کجا بود؟ او که در دست عبیدالله بن زیاد گرفتار بود؟ گفت: او مخفیانه آمد و امور پدر را انجام داد و برگشت. حضرت فرمود: اگر علی بن الحسین (که در زندان و اسیر بود) توانست به کربلا بیاید و کارهای پدر را انجام دهد، صاحب این امر - یعنی حضرت رضا (علیه السلام) - نیز می‌تواند (از مدی نه) به بغداد آید و متولّی کار پدر شود و برگردد با این که او در زندان و اسارت نیست... [۱] ---------- [۱]:  - به کتاب هایرجالی مثل رجال نجاشی و شیخ طوسی و ابن ابی داود و… مراجعه شود. [۱]: الانعام، ۹۸. [۲]: بحار، ج ۴۸، ص ۲۶۱. [۱]: بحار، ج ۴۸، ص ۲۶۱ و اختیارالرجال، ص ۴۶۳. 📚حکایت آفتاب نگاهی به زندگی امام رضا علیه السلام https://eitaa.com/zandahlm1357
کاربران 🔰پاسخ به شبهه ای پر تکرار در این روزها...
چرا رهبری مثل حضرت علی کنار نمیکشد.mp3
3.05M
💠 جواب شبهه بالا 👈 چرا رهبری همانند حضرت علی وقتی دید مردم ایشان را نمی خواهند ، کنار نمی رود ؟
مینویسم براتون: نجات دهنده در گور خفته است... صدها سال است که کسی می اید...، اما نمی اید! کسی که در جنگ جهانی اول نیامد ... در جنگ جهانی دوم هم نیامد... میلیون ها تن سلاخی شدند نیامد... زنان بی ابرو شدند، نیامد... به جوانان در بند ها تجاوز شد، نیامد... کجاست؟ کی می اید؟؟ می آید که چه کند؟؟ جنگ افروزی کند؟؟ انتقام یک بانو را بعد از هزاران سال بگیرد؟؟ انتقام کشتار عاشورا را از نسل های بعدی بگیرد ؟؟ دو سوم جهان را بکشد؟؟ چه انتظاری میکشند منتظران !!!! ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ ✅متن پاسخ به شبهه👇👇👇👇👇 💢اولا قرار نیست با آمدن امام زمان (عج) دو سوم مردم جهان کشته شوند، اینها متأسفانه برداشت غلطی هست که این افراد از روایات کردند و هر روایتی را در این زمینه نباید پذیرفت. 🔰نکته بعدی اینکه اینها میگن چرا امام زمان نیومده برای.. یک نکته مهم را فراموش کردند آن هم اینکه زمینه باید فراهم بشه یا نه⁉️ شما وقتی میخواهی یک حرکت عظیمی در سطح جهان ایجاد بکنی و حکومت عدل و حکومت عدالت را ایجاد بکنی و برقرار بکنی، قطعا زمینه‌هایی نیاز داره؛ 🔸یکی از این زمینه‌ها یاران است (یاران هم عرض کردیم ۳۱۳ تا نیستند، بیشتر از ۳۱۳ تا هستند) 🔸و یکی از اینها اینکه مردم جهان به یک پذیرش نسبی برسند. 📑مواردی که این افراد میگن در آن زمان.. آیا مردم به پذیرش نسبی رسیده بودند یا نه⁉️ اگر به این پذیرش نرسن دقیقاً همان قضیه ی حضرت امام حسین (ع) برای امام زمان (عج) تکرار میشه. مردم به پذیرش نرسیدن و خودشان رفتن به جنگ با امام حسین.🍂 ⚠️این آمادگی باید ایجاد بشه، پس این تقصیر امام زمان نیست. امام زمان از قصد که دست خودشان نیست.. شرایط باید فراهم بشه. وقتی شرایط فراهم نیست امام زمان چه جوری بیاد⁉️ 👥شرایط را ما باید فراهم کنیم مردم باید به این باور برسند که منجی تنها راه نجات است، این دیگه دست امام زمان نیست! خلبان بالاست میخواد فرود بیاد باند فرودگاه آماده نیست، خُب تقصیر خلبان نیست که، فرودگاه باید باند را آماده کند تا هواپیما فرود بیاد. اینها متاسفانه متن های احساسیه که هیچگونه پشتوانه علمی نداره❌ و این طرف قضیه را نگاه نمی‌کنند که این غیبت و امثال اینها یکی از عوامل اصلی اش خود ماییم، نه اینکه بیاییم این را به امام زمان بچسبانیم. ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 👤پاسخ دهنده: (👆جزو اساتید مهدویت ، پژوهشگر تاریخ و محقق)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هنر آن است ڪه بمیرے پیش از آنڪه بمیرانندت و مبدا و منشا حیات آنانند ڪه چنین مرده‌اند... .......: @zandahlm1357
شب‌هاي بدر علي جمالي عمليات بدر شروع شده بود و ما توانسته بوديم هيجده قبضه توپ ۱۰۵ ميليمتري از دشمن غنيمت بگيريم. در به در دنبال ماشين بودم كه اين غنيمتي‌ها را بكشيم عقب. به هر كس كه گمانم مي‌رفت، رو انداختم و التماس كردم؛ ولي توجهي نكردند. اگر آنجا نگه شان مي‌داشتيم دشمن بمباران مي‌كرد و از بين مي‌رفتند. تا دير نشده بود بايد اينها را مي‌برديم پشت جبهه. هر چه فكر كردم كه با اين توپ‌ها چه كنم، عقلم به جايي قد نداد. تا اينكه به فكرم رسيد آقا مهدي را پيدا كنم و به خودش بگويم. در تاريكي شب و زير آتش بي امان، سراغ آقا مهدي را گرفتم. گفتند توي كيسه اي است. توي نخلستان كيسه اي پيدايش كردم، شب از نيمه گذشته بود و داشت بر و بچه‌هاي تخريب را براي انهدام اتوبان بصره العماره مي‌فرستاد. مين‌ها و خرج گودها و... را جمع كرده بودند يك جا. خستگي در چهره اش موج مي‌زد. گرد و غبار بر سر و صورتش نشسته [ صفحه ۱۳۲] بود. رو به آقا مهدي گفتم: هيجده قبضه توپ ۱۰۵ ميليمتري غنيمت گرفته ايم، هيچ كس كمك نمي كنه اينارو ببرم عقب. اگه تا فردا اينجا بمانن، هواپيماها بمباران شان مي‌كنن... برگشت گفت: خدا مرا بكشد تا شما راحت شوين! اين را گفت و بلند شد و در تاريكي شب از ديده‌ها ناپديد شد. پيش از شروع بدر يك نوع دلدادگي شديدي پيدا كرده بودم. گفتم: اجازه بدين توي عمليات كنارتون باشم. گفت: «هر كي كار خودش رو بكنه و كمك سازمانش باشه، بهتره» هيچ وقت نمي خواستم حرفي بزنم يا كاري بكنم كه باعث رنجش خاطرتش بشود؛ در اولين جلسه اي كه با فرماندهان واحدهاي لشكر در حضورش بودم فرماندهان واحدها گزارش مي‌دادند و من دلشوره داشتم كه چگونه حرفم را شروع كنم. يك لحظه با صداي آرامي گفت: «آقاي جمالي شما بفرمايين. » با اين گفته اش قلبم از تب و تاب افتاد و آرام گرفت. شكسته بسته چيزهايي گفتم. اما آنچه به حيرتم وا داشته بود ادب و متانت آقا مهدي بود از شروع جلسه تا انتها روي دو زانو نشست و هيچ تغييري در حالت خود نداد. وقت نماز ظهر بود. توي سنگر آقا مهدي بود و آقا مصطفي مولوي و من. هر دوي ما اصرار داشتيم كه نماز را پشت سر آقا مهدي بخوانيم. ولي قبول نمي كرد اين قدر عقب رفت كه پشتش خورد به ديواره سنگر. با خواهش نماز ظهر را با امامت او خوانديم... بين دو نماز هر دوي ما را پي كاري از سنگر بيرون فرستاد. وقتي برگشتيم نماز عصر را تمام كرده بود. گفتم: «آقا مهدي! لياقت نداشتيم به شما اقتدا كنيم؟ » گفت: «من خودم كم گناه دارم؟!... » اشك در چشمانم حلقه زد... https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠کلیپـــــی از تصــــــاویر ناب از رزمـــــــندگان دفــــــــاع مقــــــدس 🍃🌸 🌸🍃🌸 🍃🌸🍃🌸 🌸🍃🌸🍃🌸
اخلاص در توحید قوله علیه السلام: وَ دَلَّنَا عَلَیْهِ مِنَ الاْءِخْلاَصِ لَهُ فِی تَوْحِیدِهِ. یعنی: دلالت نمود ما را « علیه »، اعنی بر این علم که به توسّط پیغمبر و قرآن بر ما مفتوح نمود ابواب او را از خلوص و اخلاص ورزیدن از برای حقّ در مراتب توحید او، اعنی توحید ذات و توحید صفات و توحید آثار و افعال او. اقسام توحید چه موّحد در توحید ذات آن است [که] خالص نماید ملک وجود را از برای حقّ بر آن که خدا در ذات و وجود شریک ندارد، و آن وقتی است که وجود را بالحقیقه از قاطبه اعیان موجودات که موهوماً و مجازاً موجود می‌نمایند سلب نموده، و مستند به حق تعالی نمائی، به مقتضای: « لا هو الاّ هو » و مقرّ باشی که: « الأعیان الثابتة ما شمّت رایحة الوجود أزلا و ابداً ». و توحید صفات آن است که کلیه صفات را که در موجودات ملاحظه می‌نمائی منسوب به حق تعالی نموده، و آنها را مظاهر اسماء و صفات دانی، نه مالکِ آن، لذا قال صلی الله علیه و آله وسلم: « من رآنی فقد رأی الحق ». [۱] و توحید افعال آن است که آثار و افعال خلایق را مقتضی قضا و قدر و اراده قدیمه حق دانسته، و خلایق را واسطه صدور آن دانی، کما قال تعالی: « وَ مَا رَمَیْتَ إِذْ رَمَیْتَ وَ لَکِنَّ اللَّهَ رَمَی [۲] »، و قیل: گر بپرانیم تیر آن کی ز ما است ما کمان و تیراندازش خداست [۳] این است که عباد مادامی که در جلب منافع و دفع مضارّ خود خضوع و تذلّل که معنای عبادات است نزد غیر خدا از مخلوق نموده، واقع در شرک خفی اند، نه در توحید حقیقی، کما قال عن لسان یوسف علیه السلام: « مَا کَانَ لَنَا أَن نُّشْرِکَ بِاللَّهِ مِن شَیْ ءٍ [۴] »، و أیضاً قال تعالی: « وَ مَآ أُمِرُوا إِلاَّ لِیَعْبُدُوا اللَّهَ مُخْلِصِینَ لَهُ الدِّینَ [۵] » أی الطاعة. ---------- [۱]: ۱ - بحارالانوار، ج ۵۸، ص ۲۳۴. [۲]: ۱ - سوره مبارکه انفال، آیه ۱۷. [۳]: ۲ - مثنوی معنوی، مولوی، ج ۱، ص ۴۵، « اعتراض مریدان بر خلوت وزیر ». [۴]: ۳ - سوره مبارکه یوسف، آیه ۳۸. [۵]: ۴ - سوره مبارکه بینه، آیه ۵. 📚✍شرح بر صحیفه سجادیه میرزا ابراهیم سبزواری وثوق الحکماء https://eitaa.com/zandahlm1357
بچه محل امام رضا: وصیت پیامبر روز پنجشنبه ای بیماری پیامبر شدت گرفت، فرمود: کاغذی بیاورید تا چیزی بنویسم که پس از من گمراه نشوید. اصحاب به نزاع برخاستند، رسول خدا فرمود: سزاوار نیست در حضور من نزاع کنید، گفتند پیامبر هذیان می‌گوید از او بپرسید مقصود چیست؟ خواستند از او بپرسند، فرمود: واگذارید مرا. پیامبر امت را به سه چیز وصیت کرد. اخراج مشرکان از جزیرة العرب، مهمان نوازی از مهمانان، از وصیت سوم ساکت ماند، راوی می‌گوید آن را به خاطر ندارم... ابن عباس می‌گوید: بدبختی از همین جا آغاز شد. * روز پنجشنبه ای بیماری پیامبر شدت گرفت، فرمود: کاغذی بیاورید تا چیزی بنویسم که پس از من گمراه نشوید. (هلم اکتب لکم کتابا لا تضلوا بعده)، عمر گفت: تب بر پیامبر غالب شده است. قرآن نزد ماست، کتاب خدا ما را کافی است. اصحاب به نزاع برخاستند، یکی می‌گفت: کاغذی بیاورید و دیگری حرف عمر را تکرار می‌کرد. می‌گفت: وقتی نزاع بالا گرفت، پیامبر خدا فرمود: برخیزید. ابن عباس می‌گوید: بدبختی از همین جا آغاز شد. [۱] ---------- [۱]: ۱) - این روایت به سندهای مختلف در منابع اهل سنت آمده است. ر. ک: صحیح بخاری، ج۱، ص۳۹ و ج۵، ص۱۳۸؛ صحیح مسلم، ج۵، ص۷۶؛ مسند احمد، ج۱، ص۳۲۵. حج تمتع عمر بن حصین می‌گوید: وقتی آیه تمتع نازل شد، ما همراه رسول خدا عمره تمتع انجام دادیم و آیه ای بر تحریم آن نرسید، و پیامبر تا زنده بود از آن منع نکرد. کسی دیگر از سر خود آن را تغییر داد. گفته شده عمر بود. شیخ بهاء https://eitaa.com/zandahlm1357