eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
49.3هزار عکس
36هزار ویدیو
1.7هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
.......: عوالم وجود [۱]: عالم اللاهوت، أی عالم الأسماء و الصفات. [۲]: و عالم الجبروت، المعبّر عنه فی لسان الشریعة بأعلی علیّین، مقام ملائکة کروبیان الوالهین فی شهود الحق، الغافلین عن کلّ ما سوی، مشغولین بذکراللّه بحیث من حیرتهم لایعلمون أنّ فی الوجود غیر اللّه، کما ورد فی الحدیث: « إن للّه [تعالی] أرضاً بیضاء، [ مسیرة الشمس، فیها ثلاثون یوماً هی مثل أیام الدنیا ثلاثون مرّة [مشحونة خلقاً، یسبّحون اللّه و یهلّلونه، و لا یعلمون أنّ اللّه خلق ادم و لا إبلیس ». [۱] با آن که آنها مجرّدات اند عین علم و شهود، و در اصطلاح حکیم عالم عقول مجرّده طولیه که به حسب علّیت و معلولیت الصافات صفااند یعنی کالصفوف المرتبة. [۳]: و بعد از او عالم ملکوت است، و هی عالم الأرواح و النفوس المجرّدة فی سلسلة النزولیة، من قبل تعلّقها بالأبدان و بعد صعودها عن عالم الناسوت، کما قال تعالی: « فَسُبْحَانَ الَّذِی بِیَدِهِ مَلَکُوتُ کُلِّ شَیْ ءٍ [۲] » أی أرواحهم فی تحت تصرّفه. [۴]: و بعد از او عالم مثال، المعبّر عنه بالبرزخ. ---------- [۱]: ۱ - بسنجید: اعلام الدین، ص ۲۸۰ ؛ عوالی اللئالی، ج ۴، ص ۱۰۰ با اختلاف اندک. [۲]: ۲ - سوره مبارکه یس، آیه ۸۳. [۵]: و بعد از او عالم طبایع و اجسام است، المعبّر عنه بعالم الشهادة و عالم الناسوت، کما عبّر عن عالم الملکوت بعالم الغیب لغیبتها عن الأنظار. 📚✍ بر صحیفه سجادیه میرزا ابراهیم سبزواری وثوق الحکماء https://eitaa.com/zandahlm1357
.......: طول دنیا حکیمی گفته است: مرگ چون تیری است که به سوی تو آید، و عمر تو به اندازه اصابت تیر است. دانشمندان هند ملل و نحل در بیان دانشمندان هند نوشته است آنان روشنفکران هستند و در رشته‌های ستاره شناسی و احکام آن باخبرند. ستاره شناسان هند در احکام نجومی راهی بر خلاف راه منجمان روم و ایران می‌پیمایند به این معنی آنان احکام نجومی را از راه اتصالات ثوابت بدست می‌آورند و به سیارات توجهی ندارند و احکام را از خصوصیات کواکب استفاده می‌کنند و به طبایع آنها نظری ندارند. هندیها ستاره ی زحل را سعد اکبر می‌دانند چون مکانش از ستاره‌های دیگر بالاتر و جرمش از دیگران بزرگتر است ولی منجمان در روم و ایران احکام را از طبایع استفاده می‌کنند. هندیها در امور طبی از خواص دواها استفاده می‌کنند نه از طبایع آنها. آنان برای فکر ارزش مهمی قائل اند و می‌گویند فکر حد وسط معقول و محسوس است که صور محسوسات و حقایق معقولات به وی عرضه می‌شود و همه ی معلمان عالم بدان متوجه اند. هندیها با کوشش بسیاری که در ریاضیات متحمل شده اند، از محسوسات بی نیاز شده و تجلیات ویژه ای از عالم برای آنها هویدا گردیده، تا جایی که از مغیبات احوال خبر می‌دهند و می‌توانند جلو باران را بگیرند و گاهی بر اثر شدت قوه ی واهمه می‌توانند انسانی را در حال حاضر از پای درآورند البته اظهار مزبور مستبعد نیست زیرا قوه ی واهمه می‌تواند بر اجسام اثر بگذارد و در نفوس تصرف داشته باشد چنانچه احتلام و چشم زخم اثر تصرف قوه ی واهمه است. افتادن آدمی از روی دیوار مرتفع اثر قوه ی واهمه است با آنکه طرز راه رفتن او بر روی دیوار برابر با راه رفتن روی زمین بوده و هرگاه مجرد باشد اعمال عجیبه از وی به ظهور می‌رسد و به همین مناسبت هندیها چند روز چشمهای خود را می‌بندند تا فکر و وهم سرگرم محسوسات نشود و در صورت تجرد با وهم دیگران مشترکاً بکار می‌پردازند، خصوصاً وقتی مشترک در اتفاق باشند؛ به همین جهت هرگاه پیش آمد مهمی برای آنها اتفاق افتد چهل تن از دوستان مشفق بر یک امر اتفاق می‌کنند تا بدین وسیله رفع آن ناراحتی از آنها بشود و گرفتاری شدید از ایشان برطرف گردد. عده یی از آنها لنگر بسته اند یعنی آنها که خود را به آهن می‌بندند خوی این عده از هندیها آنست که سرها و صورتهاشان را می‌تراشند و بدنشان را باستثنای عورتشان برهنه می‌کنند و از شکم تا سینه شان را به زنجیر می‌بندند و معتقدند هرگاه چنین نکنند ممکن است شکمهایشان از کثرت دانش و شدت وهم و غلبه ی فکر بدرد. وی گفته ممکن است در آهن ارتباط خاصی با اوهام باشد و گرنه آهن چگونه می‌تواند از پاره شدن شکم ممانعت کند و یا کثرت دانش چگونه موجبات انشقاق شکم را بوجود می آورد. شیخ بهاء https://eitaa.com/zandahlm1357
صفحه تربیت فرزند👇👇👇👇 @zandahlm1357 🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃
از 1تا 3 سالگی با توجه کودک به خود و آرام آرام به توانایی خود، "اعتماد به نفس" شکل می گیرد. اریکسون معتقد است که مرحله ی دوم خودباوری در مقابل شک است؛ من کی هستم؟ این شکل و شمایل منه شبیه اونا هستم ولی هنوز ضعیفم، آخه اونا از من گنده ترن منم مثل اونا دست و پا دارم حالا می تونم کارهای اونارو بکنم؟ می تونم مثل اونا باشم یا نه؟ مرحله ی کنترل توانایی.  بیشترین پیام تأیید را کودک باید در این سن بگیرد و متأسفانه در فرهنگ آموزش و پرورش ما بیشترین پیام عدم تأیید را در این مرحله به کودک می دهیم. چه قدر به بچه ها می گیم که نکن عزیزم، دست نزن، ببین تو نمی تونی! آب می خوای خودم بهت می دم.و این عدم تأیید را خیلی وقت ها در کمال مهربانی و بدون خشونت انجام می دهیم. می ریزی، کثیف می کنی، جیز میشی، چه قدر به بچه ها میگیم که نکن، نمی تونی، می ریزی و اصلاً امکان نداره که به بچه ها این فرصت را بدهیم که تجربه کند و بگوییم که تو می تونی. (ادامه دارد) {قسمت25} [مباحث کودک متعادل ]
مرحله ی توجه کودک به توانایی خود ادامه دارد تا مرحله ی سوم. 🔸مرحله ی سوم؛ از این مرحله توجه به محیط و ارتباط با محیط شروع می شود. 3 تا 5 سالگی،  کودک آرام آرام خود و توانائی هایش را پیدا کرده حالا سراغ محیط می آید، در محیط چه خبر است؟ چه کاری در محیط می توانم بکنم و چه ابتکاری می توانم بکنم؟ اریکسون این مرحله را ابتکار در برابر احساس گناه نامیده است.  کودک آرام ارام از خودبینی به دیگر بینی می آید تا دیگران و ارتباط انسانی را کشف کند و در این مرحله است که ما معتقدیم سه سال به بعد سن جدایی کودک است و سن مهدکودک پایان سه سالگی است، حالا برو و کشف کن و خودت را در ارتباط با محیط کشف کن. 🔸مرحله ی چهارم 6 تا 12 سالگی است که توجه عمیق به محیط و رابطه ی محیط و خودش است که دوره ی مدرسه ی ابتدایی و دوره ی سازندگی در برابر حقارت است. مرحله ای است که بر پایه ی مراحل پیشین، نگاه می کند که من کی هستم؟ چه قدر بالاترم؟ چه قدر پایین ترم؟ کجا هستم؟ چگونه هستم؟ و یواش یواش به سمت نوجوانی یعنی مرحله ی پنجم  12 تا 18 سالگی می رود. 🔸مرحله ی پنجم؛ 12 تا 18 سالگی مرحله نوجوانی، سن بحران. در این مرحله این سؤال پیدا می شود که من از کجا آمده ام؟ چرا آمده ام؟ زندگی یعنی چی ؟ چرا من را به دنیا آورده اید؟ و توجه به مبدأ و ارتباط با مبدأ شکل می گیرد. این سؤال ها نشان دهنده ی این است که به مبدأ فکر می کند. سؤال ها از پایین ترین مرحله ی انسان یعنی مرحله ی نباتی شروع می شود و کم کم به سمت بالا می رود ما باید مراقب باشیم که با جواب هایمان او را به سمت پایین هدایت نکنیم. تو به دنیا آمده ای چون ما خواستیم خوش بگذرونیم، خوب غلط کردیم تو رو آوردیم، اشتباه کردم !!!!!!!!!! نگاه کودک باید به سمت بالا و مبدأ هدایت شود 18 سالگی سن خردمندی است. و مهم  این است که این مراحل درست طی شوند و دیدن و دیده شدن در تمام مراحل در تعادل باشند.(ادامه دارد...) {قسمت26} [مباحث کودک متعادل ]
4_5961069836938260376.mp3
13.7M
《تعلیم و تربیت - محمود سلطانی》 - خوشبختی و موفقیت ۲۳
11.16M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥غربی‌ها با انیمیشن "بچه رئیس" به مبارزه‌ی زندگی با سگ رفتند تا از این سبک زندگی جلوگیری کنند🤔 اما بعضی از ایرانی‌ها زندگی با سگ رو افتخار میدونن . شبکه منوتو هم بهشون میگه به جای بچه سگ بیارید . وضعیت سلبریتی‌هامون هم که معلومه😵
10.75M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎁🎁🎁این هدیه فوق العاده من به شما قانون بازی درمانی در تربیت فرزند بخاطر مهربانی اجازه بازنشر حتی بدون ذکر منبع وجود دارد