#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
.......: ۲۳- سرانجام پرونده ی شهردار تهران در س-ؤالِ اوّل اس-م خاص هست و من همان طور که گفت-م، جواب
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.......:
۲۴- علّت کاهش محبوبیّت روحانیون بعد از پیروزی انقلاب اسلامی
اینجانب روز یکشنبه ی همین هفته شاهد مجروح شدن یک روحانی در خیابان کارگر توسط یک نفر بودم. علّت کاهش محبوبیّت روحانیون بعد از انقلاب را توضیح دهید.
خب، ایشان که شاهد مجروح شدن یک روحانی هستند؛ من تقریباً شاهد شهید شدن چندین روحانی بودم. ایشان مجروح شدن یک روحانی را دیدند، من شهید شدنش را دیدم؛ چیز خیلی عجیبی نیست. بالاخره هر آدمی ممکن است دشمنی داشته باشد. یک روحانی در خیابان مجروح شده، در همان ساعت دهها غیرروحانی هم این طرف و آن طرف مجروح میشوند؛ این دلیل کمبود محبوبیّت نیست. نمیشود به طور کلی گفت بعد از انقلاب محبوبیّت روحانیون بالا رفته یا پائین آمده. بعضیها محبوبیتشان زیاد شده، بعضیها کم شده؛ بعد از انقلاب در یک برهه ای خیلی بالا رفته، در یک برهه ای یک خرده تنزل کرده؛ بسته به شرایط و بعضی از پدیدارهای زمانی است. عوامل گوناگونی روی این مسئله اثر میگذارد. اینها یک چیز معمولی است.
البتّه این را نباید من نگفته بگذارم، که ممکن است یک انسان قدسی اگر
چنانچه در هیچ کاری دخالت نکند و کنار بایستد، مقام قداستش محفوظ باشد - آن حالت جنّت مکانی انسان محفوظ است - بمجرّد اینکه وارد یک میدانی شد، بالاخره یک عدّه مخالف پیدا میکند، یک عدّه موافق پیدا میکند. اگر روحانیون در کارهای گوناگون - مثل اوّل انقلاب، در کمیته ها، و چه، و چه - دخالت نمیکردند، یک گوشه ای توی همان مسجد میماندند و یک وقتی هم مثلاً ریشی میجنباندند، یک انتقادی هم از اوضاع میکردند، یقیناً یک عدّه ای به اینها علاقه مند میشدند. ولی وقتی انسان وارد میدان شد، بدانید عزیزان من! یک عدّه ای را با انسان موافق میکند، یک عدّه ای را مخالف میکند. خب، سلیقهها دو جور است: بعضی میگویند خوب است ما جنّت مکان بمانیم، یک کناری بایستیم، در هیچ کاری دخالت نکنیم. یک سلیقه ی دیگر هم میگوید نه آقا، ول کن جنّت مکانی را؛ من وارد میدان میشوم، کاری را که تکلیف خودم میدانم، انجام میدهم؛ یک عدّه خوششان میآید، یک عدّه هم بدشان میآید؛ باید خدا خوشش بیاید. خب، این مال آنهایی است که خوب عمل میکنند. همه یک جور نیستند. «ای بسا خرقه که مستوجب آتش باشد» [۱] . اینجا هیچ دعوی کلی نمیکنیم که هر کسی این لباس را دارد، عالی مقام و عالی جاه است؛ نخیر، خیلی افراد هستند که در این لباس یا در هر لباس زیبا و پاک و مقدّسی، ممکن است باطن نامقدّسی داشته باشند.
----------
[۱]: . دیوان حافظ
#پاسخ پرسشهای دانشجویان
✍مقام معظم رهبری
https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#امام_خمینی
#معارف_الهی
🎥 فیلم دیده نشده و کامل دیدار «ادوارد شواردنادزه» آخرین وزیر امور خارجه #شوروی با امام خمینی (ره)
🔶 امام خمینی (ره): شما تماما درباره عالم طبیعت صحبت کردید و من میخواستم عالم بعد از موت را به شما نشان بدهم.
💠 یکی از جفاهای بزرگ به امام این است که ایشان را فقط از جنبه سیاسی ببینیم،
امام یک فقیه بزرگ، یک عارف کامل، یک متخصص علوم حدیث ،مفسر قرآن و فیلسوفی خردمند بود.
حیف است از این جنبه های امام غافل شویم.
🌺 روحت شاد ای مرد بزرگ تاریخ معاصر 🌺
https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
﷽
#تلاوت_قرآن
🎙 قاری:
#استاد_شهریار_رهیزگار
📖 سوره مبارکه غافر ( آیه ۲۱)
┅═✼✿✵📖✵✿✼═┅
هدایت شده از #مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
هدایت شده از #مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
هر روز با امام رضا
@zandahlm1357
@HashtominEmam
آرشیو
مطالب صفحه هرروز با امام رضا (ع)
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
.......: كاهش صفراء متن حديث و من أراد أن يطفئ المرة الصفراء فليأكل كلّ بارد لين و يروح بدنه و يقل
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.......:
مراحل عمر و حالات آن
متن حديث
و اعلم يا أميرالمؤمنين أنّ أحوال الإنسان الّتى بناه الله تعالي عليها و جعله متصرفاً بها أربعة أحوال: الحالة الأولي: لخمس عشرة سنة و فيها شبابه و صباه و حسنه و بهاؤه و سلطان الدم فى جسمه. و الحالة الثانية: لعشرين سنة من خمس عشرة إلي خمس و ثلاثين سنة و فيها سلطان المرة الصفراء و غلبتها و هو أقوم ما يكون و أيقظه و ألعبه فلا يزال كذلك حتّي يستوفى خمس و ثلاثين سنة. ثمّ يدخل فى الحالة الثالثة: و هى من خمس و ثلاثين سنة إلي أن يستوفى ستّين سنة فيكون فى سلطان المرة السوداء و يكون أحكم ما يكون و أقوله و أدراه و أكتمه للسرّ و أحسنه نظراً فى الأمور و فكراً فى عواقبها و مداراة لها و تصرفاً فيها. ثمّ يدخل فى الحالة الرابعة: و هى سلطان البلغم و هى الحالة الّتى لايتحوّل منها ما بقى و قددخل فى الهرم حينئذ و فاته الشباب و استنكر كلّ شى ء كان يعرفه من نفسه حتّي صار ينام عند القوم و يسهر عند النوم و يذكر ما تقدّم و ينسي ما تحدث به و يكثر من حديث النفس و يذهب
ماء الجسم و بهاؤه و يقلّ نبات أظفاره و شعره و لايزال جسمه فى إدبار و انعكاس ما عاش لأنّه فى سلطان البلغم و هو بارد جامد فلجموده و رطوبته فى طباعه يكون فناء جسمه.
مراحل عمر و حالات آن بدان اي اميرالمؤمنين كه حالات انسان كه خداوند متعال ساختمان وجودي او را بر پايه آنها ساخته و آفريده و با اين حالات دوران زندگي خود را سپري ميكند، چهار حالت است: حالت اول: پانزده سال است كه نوجواني و جواني و زيبايي و طراوت آدمي در اين پانزده سال است و در اين مدت خون بر مزاج او غالب است. حالت دوم: بيست سال است كه از پانزده سالگي تا سي و پنج سالگي است، در اين سالها غلبه و چيرگي با صفراست، اين دوره اوج نيرومندي و هوشياري و لهو و لعب است. اين حالت ادامه دارد تا سي و پنج سال تمام شود. سپس وارد حالت سوم ميشود كه از سي و پنج سالگي تا پايان شصت سالگي است. در اين دوره سوداء غلبه دارد (و خردمندي و درايت و راز داري و دقت نظر و عاقبت انديشي و احتياط و محافظه كاري شدت ميگيرد). پس از آن به حالت چهارم قدم ميگذارد كه بلغم بر ساير اخلاط غلبه مييابد، و از اين حالت ديگر به ساير حالات بر نمي گردد (در اين هنگام وارد پيري شده و جوانيش را از دست داده است و دچار فراموشي ميشود و چيزهايي
را كه ميشناخته ديگر نمي شناسد) تا به حدّي كه در حضور مردم ميخوابد، و در وقتي كه بايد بخوابد بيدار ميماند، و گذشتهها را به ياد ميآورد، اما آنچه را كه اكنون به او ميگويي فراموش ميكند، با خودش زياد حرف ميزند، شادابي و طراوت جسمش از بين ميرود. رويش ناخنها و موهايش ضعيف ميگردد، و تا زماني كه زنده است قوايش پيوسته رو به سستي و ادبار دارد، زيرا جسم او تحت استيلاي بلغم قرار گرفته و بلغم سرد و خشك است، و همين خشكي و رطوبت در جسم او باعث نابودي اش ميشود.
.......:
#دانستنیهای امام رضا علیه السلام
https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
داستان اثر گذار توسل به امام رضا ع توسط مهران رجبی
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
🎤💭🎤💭🎤💭🎤 ✅پاسخ به شبهات وهابیت علیه مهدویت ⬅️قسمت 5⃣1⃣ از 2⃣3⃣ 💭شبهه ی شماره 5⃣1⃣ ✍در این شبهه ب
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🎤💭🎤💭🎤💭🎤
✅پاسخ به شبهات وهابیت علیه مهدویت
⬅️قسمت 6⃣1⃣ از 2⃣3⃣
💭شبهه ی شماره 6⃣1⃣
❌در این شبهه از کتاب ″النجم الثاقب، ص144″ نقل کردند که مهدی شیعه در یک روز مادرش باردار شد و در همین روز هم به دنیا آمد، بعد می گوید مهدی اهل سنت نه، طبق مادرهای🧕 دیگر باردار می شود و طبق اصول طبیعی به دنیا آمده.
✅جواب این شبهه 👇👇
👈قبلا در شبهه شماره پنج جواب کامل داده شد.
1⃣-نقل هایی از خود اهل سنت
آوردیم که مادر حضرت عیسی حتی یک ساعته 🕗 باردار شد، بعد امام مالک هم سه سال در شکم مادرش بود طبق نقل های اهل سنت، این چیزهایی که در کتب اهل سنت هم هست.📚
2⃣-اصلا شیعه چنین روایاتی را قبول ندارد چون خود علامه مجلسی هم روایت آورد، از جایی آورد می گوید از مؤلفات بعضی از اصحاب📚🖋، یعنی به نقل از معصوم نیست.
3⃣-در سندش کسی به نام ″حسین بن حمدان خصيبی″ هست که گفتیم غالی و فاسد❌ هست و روایتش قابل اعتماد نیست.
🎤استاد احسان عبادی
#پاسخ_به_شبهات_وهابیت_علیه_مهدویت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰ادامه جلسه اول #حدیث_خوانی_مهدوی 1
✅ بررسی روایت اول از جنبه علم رجال و درایه و فقه الحدیث
👌 با اصول بررسی روایت آشنا شویم
🔰انقلابی باید قوی شود🔰
هدایت شده از #مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
هنر آن است ڪه بمیرے پیش از آنڪه بمیرانندت و مبدا و منشا حیات آنانند ڪه چنین مردهاند...
.......:
@zandahlm1357
💐شهید محمود رضا بیضایی:
باید به خودمان بقبولانیم که در این زمان بدنیا آمدهایم و شیعه هم بدنیا آمدهایم که مؤثر در تحقق ظهور مولا باشیم و این همراه با تحمل مشکلات، مصائب، سختیها، غربتها و دوریهاست و جز با فدا شدن محقق نمیشود حقیقتاً.
قدردان خون مطهر شهدا باشیم
اللهم عجل لولیک الفرج
اللهم احفظ قائدنا الامام الخامنه ای
برای ظهور امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف و شادی ارواح طیبه شهدا و روح مطهر امام راحل ره و سلامتی مقام معظم رهبری صلوات
اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
.......: احیای شهرها قوله علیه السلام: وَ أَحْیِ بِلاَدَکَ بِبُلُوغِ الزَّهَرَةِ. البلد: الارض کلّ
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.......:
توسعه روزی به واسطه باران بدون ضرر
قوله علیه السلام: [وَ] تُوَسِّعُ بِهِ فِی الاْءَقْوَاتِ.
یعنی: وسعت بده به سبب نزول امطار فی اقوات عبادک. القوت: ما یقوم به بدن الانسان من الأطمعة و الاشربة، کما قال تعالی: « قَدَّرَ فِیهَآ أَقْوَاتَهَا [۳] »، فی أوقات معینة و فصول متوالیة.
کما قال تعالی فی موضع آخر: خلق السماوات فی أربعة أیام [۴]، أی اربعة أوقات، المعبّر عنها بفصول الأربعة، أعنی: الربیع و الصیف والخریف و الشتاء، التی یخرج اللّه فیها أقوات أهل العالم من الناس و إلیها و الحشرات و السباع ؛ لأنّ فی الشتاء
لبرودته نزل الأمطار و یسقی الأرض و الأثمار، ثمّ من بعده یأتی الربیع و هو معتدل، فیخرج الاشجار أثمارها و الارض نباتها، ثم یجی ء الصیف فینضج فیه الثمار والحبوب، ثمّ الخریف لتکمیل الحبوب و الأثمار و حان حین حصاده. و لو کان کلّ الأوقات شتاء لم یخرج النبات، و لو کان کلّه الربیع لم ینضج الثمار، و لو کان کلّه الصیف لاحترق کلّ شی ء علی وجه الأرض. سبحان من قال: « أَ أَنتُمْ تَزْرَعُونَهُ أَمْ نَحْنُ الزَّارِعُونَ [۱] ».
قوله علیه السلام: سَحَاباً مُتَرَاکِماً.
أی انضّم و جمع بعض أجزائها فوق بعض، و ذلک لأجل استیلاء الریاح علیه لإخراج الرطوبات من منافذه و أجوافه، کما قال تعالی: « وَ أَنزَلْنَا مِنَ الْمُعْصِرَاتِ مَآءً ثَجَّاجًا [۲] »، یعنی: از فشرده شدهها که سحاب باشد به هبوب ریاح دادیم، به شما ماء سیّال را.
قوله علیه السلام: هَنِیئاً مَرِیئاً.
أی سهل الغائلة، لایکون فیه تعب و إضرار من فساد الزراعات و انهدام العمارات.
قوله علیه السلام: طَبَقاً.
أی سحابه، أی تعمّ جمیع بقاع الارض لیس محدود بمحلّ خاص دون محلّ، کما فی دعاء آخر: « أسقنا [۳] مطبقة مغدقة » [۴] . أی شاملة کثیرة.
قوله علیه السلام: مُجَلْجَلاً.
أی تعمّ الأرض بماء المطر.
قوله علیه السلام: غَیْرَ مُلِثٍّ وَدْقُهُ. [۱]
اللوث الاسترخاء و البط ء، أی لایکون رطوباتها قلیلة بطیئة فی النزول، قال تعالی: هو « الَّذِی یُرْسِلُ الرِّیَاحَ فَتُثِیرُ سَحَابًا فَیَبْسُطُهُ فِی السَّمَآءِ کَیْفَ یَشَآءُ وَ یَجْعَلُهُ کِسَفًا فَتَرَی الْوَدْقَ یَخْرُجُ مِنْ خِلاَلِهِ ». [۲]
قوله علیه السلام: وَ لاَ خُلَّبٍ بَرْقُهُ.
الخلب: الخدعة، أی لایکون سحاباً ظهر برقة فی السماء، و ظن الناس أ نّه ممطرهم و لایکون المطر.
قوله علیه السلام: اللَّهُمَّ اسْقِنَا غَیْثاً مُغِیثاً مَرِیعاً مُمْرِعاً.
أی خصیباً کثیر العشب و الحشیش.
[قوله علیه السلام ]: عَرِیضاً وَاسِعاً.
أی طال مدّته و عمّ منفعته لایختصّ ببعض البلاد دون بعض.
[قوله علیه السلام ]: عَزِیراً، تَرُدُّ بِهِ النَّهِیضَ.
أی قام به ما سقط من النبات علی الارض لعدم وصول الماء علیه.
[قوله علیه السلام ]: وَ تَجْبُرُ بِهِ الْمَهِیضَ.
أی أصلح بسببه ما انکسر منه، کما قال: « یا جابر العظم الکسیر » [۱] بلطفه [۲] .
[قوله علیه السلام ]: اللَّهُمَّ اسْقِنَا غَیْثاً [۳] تُسِیلُ مِنْهُ الظِّرَابَ، وَ تَمْلاَءُ مِنْهُ الْجِبَابَ.
یعنی: پُر کنی از ماء او، کلّ الأودیة و المسیلات و البروک، حتّی یشرب منه
الحیوانات البرّ و الوحوش.
[قوله علیه السلام ]: وَ تُفَجِّرُ بِهِ الاْءَنْهَارَ، وَ تُنْبِتُ بِهِ الاْءَشْجَارَ.
کما قال: « وَ هُوَ الَّذِی أَنزَلَ مِنَ السَّمَآءِ مَآءً فَأَخْرَجْنَا بِهِ نَبَاتَ کُلِّ شَیْ ءٍ فَأَخْرَجْنَا مِنْهُ خَضِرًا نُخْرِجُ مِنْهُ حَبًّا مُّتَرَاکِبًا وَ مِنَ النَّخْلِ مِن طَلْعِهَا قِنْوَانٌ دَانِیَةٌ وَ جَنَّاتٍ مِنْ أَعْنَابٍ وَ الزَّیْتُونَ وَ الرُّمَّانَ مُشْتَبِهًا وَ غَیْرَ مُتَشَابِهٍ
----------
[۳]: ۱ - سوره مبارکه فصلت، آیه ۱۰.
[۴]: ۲ - گویی مستند مرحوم مؤلّف سوره مبارکه فصلت، آیه ۱۰ است: « وَ قَدَّرَ فِیهَآ أَقْوَاتَهَا فِی أَرْبَعَةِ أَیَّامٍ سَوَآءً لِّلسَّآئِلِینَ ».
[۱]: ۳ - سوره مبارکه واقعه، آیه ۶۴.
[۲]: ۴ - سوره مبارکه نبأ، آیه ۱۴.
[۳]: ۱ - اصل: سقنا.
[۴]: ۲ - الفقیه ج ۱، ص ۵۳۵.
[۱]: ۳ - اصل: ودقها.
[۲]: ۴ - سوره مبارکه روم، آیه ۴۸.
[۱]: ۵ - فلاح السائل، ص ۱۷۵ ؛ مصباح الکفعمی، ص ۷۸ ؛ بحارالأنوار، ج ۱۲، ص ۳۱۹.
[۲]: ۶ - واژه « بلطفه » در ذیل دعا موجود نیست، ولی در دیوان امام علی علیه السلام، ص ۱۸۹ آمده است: عسی جابر العظم الکسیر بلطفه / سیرتاح للعظم الکسیر فیجبر.
[۳]: ۷ - صحیفه: سقیاً.
.......:
📚✍ #شرحی بر صحیفه سجادیه
میرزا ابراهیم سبزواری وثوق الحکماء
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
.......: تشبیه تشبیه به اعتبار مشبه و مشبه به، بر چهار قسم تقسیم میشود. ۱- ملفوف: تشبیهی است که پ
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.......:
عقائد معتزله
از شرح لامیة العجم نقل شده است. معتزله بخشی از مسلمانان هستند که به اموری معتقدند از جمله: امور نیک از خدا و امور بد از انسان است. بر خدا واجب است که آنچه به صلاح بندگان است، انجام دهد قرآن مخلوق و بوجود آمده است نه اینکه قدیم باشد. خدا در قیامت دیده نمی شود. اگر مؤمنی مرتکب گناه کبیره چون فحشا و یا نوشیدن شراب شود، نه مؤمن است و نه کافر بلکه بین این دو گروه است. هرکس داخل آتش شود، از آن خارج نمی گردد. ایمان عبارت است از گفتار، کردار و اعتقاد. اعجاز قرآن در این است که خداوند مردم را از آوردن قرآن منصرف کرده است نه اینکه قرآن فی حدنفسه معجزه باشد و اینکه معدوم چیزی موجود است. و نیز اینکه خوبی و بدی هر چیزی عقلی است. خدا زنده به ذات خود است نه به حیات و نیز خدا به ذات خود عالم است نه به علم و به ذات خود قادر است نه به قدرت.
.......:
#کشکول شیخ بهاء
https://eitaa.com/zandahlm1357