eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
48.3هزار عکس
35.1هزار ویدیو
1.6هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
.......: تبعات حرام خواري و حق الناس بگو: پروردگار من زشتكاريها را چه آشكار باشند و چه پنهان و نيز گناهان و افزوني جستن بناحق را حرام كرده است. «قرآن كريم» همچنين حرام است چيزي را شريك خدا سازيد، كه هيچ دليلي بر وجود آن نازل نشده است يا درباره خدا چيزهايي بگوئيد كه نمي دانيد (چيزهاي پاكيزه را بر آنها حلال مي‌كند و چيزهاي ناپاك را حرام). «قرآن كريم» پيامبر اسلام (عليه السلام) فرمودند: هر كس يك لقمه حرام بخورد نماز چهل شبش پذيرفته نشود. و خداي عزوجل بهشت را بر بدني كه از مال حرام تغذيه شود حرام كرده و كسي كه گوشتش از حرام برويد، به بهشت نمي رود و آتش باو سزاوارتر است و هرگاه لقمه حرام به اندرون بنده وارد شود، تمام فرشتگان آسمانها و زمين او را نفرين كنند. عبادت كردن با وجود حرام خواري مانند ساختمان بنايي است بر روي شن (و به قولي بروي آب). حضرت علي (عليه السلام) مي‌فرمايند: بد خواركي است خوراك حرام. امام باقر (عليه السلام) مي‌فرمايند: هر گاه انسان مالي از حرام بدست آورد نه حجي از او پذيرفته شود، نه عمره اي و نه صله رحمي و حتي در ازدواج و زناشويي او تأثير سوء مي‌گذارد. پيامبر (عليه السلام) فرمودند: دور افكندن يك ششم درهم حرام، نزد خدا برابر است با هفتاد هزار حج پاك و پذيرفته. و رها كردن يك ششم درهم حرام نزد خداي تعالي، دوست داشتني تر است از صد حج كه از مال حلال صورت گيرد. حضرت محمد (عليه السلام): فرو گذاشتن يك لقمه حرام، نزد خدا محبوبتر است از خواندن هزار ركعت نماز مستحبي. امام علي (عليه السلام): خرمايي از نامرغوبترين نوع آن تناول كردند و روي آن آب نوشيدند. و دستي به شكم زد و فرمودند: هر كس آتش وارد شكم خود كند خدا او را از رحمت خود دور سازد. پيامبر (عليه السلام) فرمود: هر كس اين امكان برايش پيش آيد كه با زن يا كنيزي، حرام نزديكي كند اما از ترس خدا دست باين كار نزند، خداوند عزوجل آتش را بر او حرام گرداند و او را از آن هراس بزرگ ايمن دارد و به بهشتش برد. و نيز فرمودند: هر مردي بتواند كار حرامي انجام دهد و آنرا فقط بخاطر ترس از خدا فرو گذارد خداوند، پيش از آخرت، در همين دنيا بهتر از آن را به وي عوض دهد. قرآن در سوره نساء آيه ۲۹ مي‌فرمايد: اموال يكديگر را از طريق نامشروع و غلط و باطل نخوريد. يعني هرگونه تصرف در مال ديگري كه بدون حق و بدون مجوز منطقي و عقلاني بوده باشد حرام است، در ادامه آيات قرآن، به هنگام نكوهش از قوم يهود و ذكر اعمال زشت آنان مي‌فرمايد: آنها در اموال مردم بدون مجوز و بنا حق تصرف مي‌كردند. بنابراين هر گونه تجاوز، تقلب، غش، معاملات ربوي، رشوه، خريد و فروش اجناسي كه فايده منطقي و عقلايي در آنها نباشد. خريد و فروش وسايل فساد و گناه، در تحت اين قانون كلي قرار دارند، مگر اينكه فروش در اموال ديگري از طريق داد و ستد يا مجوزهاي شرعي باشد كه از رضايت باطني دو طرف سرچشمه بگيرد نه اغفال و تهديد و ارعاب و غيره. حضرت علي (عليه السلام) مي‌فرمايند: اما ظلمي كه بخشوده نمي شود ظلمي است كه بعضي از بندگان خدا بر بعضي ديگر مي‌كنند. (نهج البلاغه، خطبه ۱۷۵) امام صادق (عليه السلام) مي‌فرمايند: در پل صراط گردنه اي وجود دارد كه هر كس بر ذمه اش حق الناس وجود داشته باشد، از آن نمي تواند رد شود. (وسائل الشيعه، ج ۳۳۹) از امام علي عليه السلام نقل شده است كه در روز قيامت خداوند مي‌فرمايد: امروز در ميان شما با عدالت حكم مي‌كنم و بهيچ كس در دادگاه من ظلم نمي شود. امروز حق ضعيف را از قوي مي‌گيرم. امروز بنفع مظلوم از ظالم دادخواهي مي‌كنم (يا از طريق گرفتن كارهاي نيك ظالم و قرار دادن آنها در پرونده مظلوم و يا از طريق برداشتن گناهان مظلوم و اضافه نمودن آنها به گناهان ظالم) تنها آن دسته از ظالمان امروز نجات مي‌يابند كه مظلوم از حق خود بگذرد. نقل شده است كه پيامبر (عليه السلام) از يارانش سؤال فرمودند: آيا مي‌دانيد مفلسان امت من چه كساني هستند؟ گفته «يا رسول الله» مفلس در ميان ما كسي است كه پول و مال ندارد. حضرت فرمود: مفلسان امت من كساني هستند كه با نماز و روزه و ذكات وارد محشر مي‌شوند. اما چون در دنيا حق الناس را اداء نكرده اند كارشان پيچيده است به يكي ناسزا گفته اند و به ديگري نسبت ناروا داده اند و يا مال كسي را خورده اند و با اين تجاوزها مورد بازخواست خداوند قرار مي‌گيرند و از حسناتشان برداشته مي‌شود و به آنها داده مي‌شود و اگر حسناتشان باندازه كافي نباشد از گناهان صاحبان حقوق در پرونده اعمال آنها نوشته مي‌شود، پس ازآن در آتش جهنم افكنده مي‌شوند و چنين افرادي مفلسان روز قيامت مي‌باشند. محجه اليضاء ج ۸/ بحار الانوار ۷/۲۷۴، وسائل الشيعه ج ۱۳/۷۸ در بُعد فقه، حق الناس، جايگاه خاصي دارد و مي‌توان گفت كه در تمام ابواب فقه بنحوي از حق الناس، از طهارت تا ارث و ديات سخن بميان آمده است. مردم از خطر ميزان در روز قيامت رهايي نمي ي
ابند، جز كساني كه در دنيا تصفيه حساب كرده اند و در آنجا همه طلبكاران، اطراف انسان را مي‌گيرند و هر يك بنحوي حق خود را طلب مي‌كنند يكي مي‌گويد تو غيبت مرا كردي، ديگري مي‌گويد تو بمن تهمت زدي، تو بمن ظلم كردي و … خلاصه المکاسب📚 نويسنده: عباسعلي حقيقي زاده✍ https://eitaa.com/zandahlm1357
track-15-مدیریت انرزی منفی خانواده همسر-دکتر داودی نژاد.mp3
3.89M
پک فوق العاده از حال بد به حال خوب شنیدن این صوت برای حال خوب شما بشدت لازم است ‼️😍
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⛔️ برخی از ما آقایون و خانومها وقتی وارد زندگی مشترک میشیم تصورمون از زندگی مشترک، یک مدینه فاضله و بدون عیب است! ⭕️ قسمت اول 🔹 جلسه پرسش و پاسخ مهارت های ارتباطی زوجین (قم، مسجد و حسینیه بقیة الله عج) 🔺محسن پوراحمد خمینی، روان‌شناس 🌼 ...
.......: اشاره ببعض مواردی که علی (ع) خلفا را نجات داده و آنها اقرار نمودند که اگر علی نبود هلاک شده بودند از جمله فقیه گنجی شافعی در باب ۵۷ کفایة الطالب فی مناقب علی بن أبی طالب علیه السّلام بعد از نقل اخباری مسندا خبر حذیفة بن الیمان را که دیگران از علمای شما هم نقل نموده اند ذکر نموده که روزی عمر با او ملاقات نمود و سؤال کرد چگونه صبح کردی حذیفه گفت. اصبحت و اللّه اکره الحقّ و احبّ الفتنة و اشهد بما لم اره و احفظ غیر المخلوق و اصلّی علی غیر وضوء ولی فی الارض ما لیس للّه فی السماء [۱] . عمر از این کلمات غضبناک گردید خواست او را اذیت کند در همان بین امیر المؤمنین علی علیه السّلام رسید آثار غضب را در صورت عمر دید فرمود از چه جهة غضبناکی قضیه را نقل نمود حضرت فرمود مطلب مهمی نیست تمام را صحیح گفته. مراد از حق که از او کراهت دارد مرگ است و مراد از فتنه که دوست می‌دارد مال و اولاد است و اینکه گفته شهادت می‌دهم بچیزی که ندیده‌ام یعنی شهادت می‌دهم بوحدانیت خدا و مرگ و قیامت و بهشت و دوزخ و صراط که هیچ کدام را ندیده است و اینکه گفته حفظ می‌کنم غیر مخلوق را مرادش قرآن است که مخلوق نیست و اینکه گفته بدون وضو صلوات می‌فرستم یعنی صلوات برسول خدا که جائز است بی وضو صلوات فرستادن و اینکه گفته برای من است در زمین چیزی که نیست برای خدا در آسمان یعنی برای من زوجه ایست که خدای تعالی مبرای از زوجه و اولاد می‌باشد. عمر گفت کاد یهلک ابن الخطّاب لو لا علیّ بن أبی طالب [۲] . آنگاه مؤلف گنجی گوید این مطلب (که خلیفه می‌گفت اگر علی نبود عمر هلاک می‌شد) ثابت است نزد اهل خبر و جمع کثیری از اهل سیر او را نقل نموده اند. و صاحب مناقب گوید مکرّر خلیفه عمر رضی اللّه عنه می‌گفت لا عشت فی امة لست فیها یا ابا الحسن [۳] . و نیز می‌گفت عقمت النساء ان یلدن مثل علیّ بن أبی طالب [۴] . و محمّد بن طلحه شافعی در مطالب السئول و شیخ سلیمان بلخی حنفی در باب ۱۴ ینابیع الموده از ترمذی نقلا از ابن عباس خبر مفصّلی نقل نموده که در آخر آن خبر گوید کانت الصحابة رضی اللّه عنهم یرجعون الیه علیه السّلام فی احکام الکتاب و یأخذون عنه الفتاوی کما قال عمر بن الخطّاب رضی اللّه عنه فی عدّة مواطن لو لا علیّ لهلک عمر-و قال صلّی اللّه علیه و آله اعلم امّتی علی بن أبی طالب [۱] . پس با این مختصر بیانی که بمقتضای وقت مجلس نمودیم تصدیق می‌فرمائید که در مناظرات دینی و مباحثات علمی ابدا شدت و غلظتی از خلیفه عمر دیده نشد بلکه خود اقرار و اعتراف بعجز داشته و تصدیق می‌نموده که علی علیه السّلام فریادرس او بوده و از مهالک او را نجات می‌داده تا آنجا که متعصّبین از علماء شما مانند ابن حجر مکی در فصل سیم صواعق محرقه نقلا از ابن سعد آورده که عمر می‌گفت أ تعوّذ باللّه من معضلة لیس لها ابو الحسن یعنی علیّا [۲] . ---------- [۱]: ۱) صبح کردم در حالتی که اکراه دارم از حق و دوست می‌دارم فتنه را و شهادت می‌دهم بچیزی که ندیده‌ام او را و حفظ می‌نمایم غیر مخلوق را و صلوات می‌فرستم بدون وضو و برای من است در زمین چیزی که نیست برای خدا در آسمان. [۲]: ۲) نزدیک بود عمر هلاک شود اگر علی نرسیده بود. [۳]: ۳) نباشم در امتی که تو در آن امت نباشی یا ابا الحسن (کنیة علی علیه السّلام بود). [۴]: ۴) عقیم اند زنان بزایند مثل و مانند علی بن أبی طالب (ع). [۱]: ۱) اصحاب پیغمبر (ص) در احکام قرآن مراجعه بعلی (علیه السّلام) می‌نمودند و اخذ فتاوا از او می‌کردند چنانچه عمر بن الخطاب در محلهای عدیده می‌گفت اگر علی نبود هلاک شده بودم و رسول اکرم (ص) فرمود اعلم و داناترین امت من علی بن أبی طالب است. [۲]: ۲) بخدا پناه می‌برم از معضله و امر پیچیده ای که ابو الحسن یعنی علی در او نباشد. پیشاور.... https://eitaa.com/zandahlm1357
مسئولیت ما.mp3
9.35M
♨️در عمر چهل ساله انقلاب اسلامی، دشمنی های بسیاری با آن شده است؛ از ابرقدرتهای جهان گرفته تا بسیاری از بزرگان همین انقلاب... - چرا ریشه این انقلاب خشکیده نشده؟
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
@shervamusiqiirani - من ایرانیم آرمانم شهادت.mp3
5.14M
‌✨🍃🍂🌺🍃🍂🌺🍃🍂🌺 🍃🍂🌺🍃🍂🌺 🍂🌺🍂 🌺 بخون در كشي، خاك من، دشمن من بجوشد، بلند در بلند، گلشن من تنم گر بسوزي، به تيرم بدوزي، جدا سازي از خصم، سر از تن من كجا ميتواني؛ ز قلبم ربايي؛ تو عشق ميان من و ميهن من من ايرانيم آرمانم شهادت تجلي هستي، جان كندن من من آزاده از خاك آزادگانم، گل سرو مي پرورد دامن من نه تسليم و سازش؛ نه تكريم و خواهش؛ بتازد به نيرنگ تو توسن من كنون روز خلق است، درياي جوشان همه خوشه ي خشم شد، خرمن من بلند اخترم، رهبرم، از ره آمد بهار است و هنگام گل چيدن من 🌺 🍂🌺🍂 🍃🍂🌺🍃🍂🌺 ✨🍃🍂🌺🍃🍂🌺🍃🍂🌺 🆔 https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥مهمترین گام برای نزدیک شدن به امام زمان عج این است که.... (عج) ♦️♦️♦️♦️♦️ ۵۶ ثروت و هستی من، در گروی غمزه توست تا که را لایق این غمزه اسرار شود ج) ۵۷ جان زهرا ای شها! بنما شتاب همچو خورشیدی بر این عالم بتاب https://eitaa.com/zandahlm1357
سلام لطفا 🇮🇷👇 eitaa.com/joinchat/3717922818Ca7721d8525 کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🌺
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا