🖼 کوههای رنگی چشم نواز آلاداغلار، استان زنجان
سفرمجازی را با ما تجربه کنید
@zandahlm1357
🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥آبشار میرکوه
آبشار میرکی یا میرکوه سراب.یکی از آبشارهای بکر و نسبتا نزدیک به تبریز است..مسیر پیمایش بسیار زیبا و جذابی داره .گذر از رودخانه و مسیر جنگلی زیبا این آبشارو منحصر به فرد کرده.پیمایش سبکی داره و با پیمودن مسیر ۳ کیلومتری تقریبا یک ساعته به آبشار میرسید
سفرمجازی را با ما تجربه کنید
@zandahlm1357
🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📍:گیلان لاهیجان روستای شیخانبر آرامگاه شیخ زاهد گیلانی
#گیلان
#ایران_زیبا
سفرمجازی را با ما تجربه کنید
🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃
@zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
حکایت ۸۸- همچنین مرحوم میرزا مرحوم آل آقا نقل میکرد یک سال که به مشهد مشرف شده بودم مدتی گذشت و از
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
حکایت ۹۰-
آقای ظفرالسلطان که از محترمین نهاوند بودند نقل نمودند: خدمت حضرت شیخ مشرف شدم. عرض کردم عروسم اولاد ندارد و چونکه تخمدان او را برداشته اند دکترها میگویند حامله نمیشود. ایشان فرمودند تو برای پسرت اولاد میخواهی چکار داری عروست تخمدان دارد یا ندارد و بعد دعائی دادند و چند دانه خرما و خداوند به آنها چندین اولاد عنایت فرمود.
حکایت ۹۱-
شخصی نقل کرد بعد از فوت مرحوم شیخ در تهران در دکان بقالی طفل چند ساله ای را دیدم که بغل پدرش بود خیلی شباهت زیاد به مرحوم شیخ داشت. جلب نظر مرا کرد و محو او بودم که پدر طفل متوجه شد و علت توجه بسیار مرا به طفل پرسید. گفتم شخص بزرگی بود در مشهد به نام مرحوم حاج شیخ حسنعلی اصفهانی و این بچه به شیخ شباهت بسیار دارد. گفت درست است من و خانمها که سنی از ما گذشته
بود و دیگر طبق روال طبیعی نباید اولاددار میشدیم خدمت ایشان مشرف شدیم و عرض کردیم خیلی میل داشتیم اولادی داشته باشیم ولی خداوند عطا نفرموده حال هم دیگر خانم و من هر دو پیر شده ایم و قطع امید برای ما شده ایشان فرمودند: شما فرزند
می خواهید به یائسه شدن خانمتان چکار دارید دعائی دادند و فرمودند خداوند به تو پسری میدهد اسم او را حسنعلی بگذارید و این همان فرزند است که از اثر نفس ایشان خداوند به ما کرامت فرموده است.
#نشان از بی نشانها......
شیخ حسنعلی اصفهانی
https://eitaa.com/zandahlm1357
31.54M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎬 داستان زیبای دوستی یک جوان با #امام_زمان عج
أللَّھُـمَ ؏َـجِّـلْ لِوَلیِڪْ ألْـفَـرَج
@zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
🌸🎉🌸🎉🌸🎉🌸🎉🌸🎉 #لالایی_خدا ۳۱۳ #سوره_نساء آیه ۱۱۴ 👇👇👇👇👇👇 قابل توجه اعضاء محترم این مجموعه از فایلها تا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
0314Nesa 115.mp3
13.23M
#لالایی_خدا ۳۱۴
#سوره_نساء آیه ۱۱۵
👇👇👇👇👇👇
قابل توجه اعضاء محترم این مجموعه از فایلها تاریخشون به روز نیست
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
اخبار در فضایل و مناقب علی صحاح ستّه را دقیقا مطالعه نمائید بعلاوه در مودة القربی میر سیّد علی همدا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
دوستی علی ایمان و دشمنی او کفر و نفاق میباشد
و نیز در همان کتاب از کتاب الال ابن خالویه از ابی سعید خدری نقل مینماید که رسول اکرم صلّی اللّه علیه و آله و سلّم بعلی فرمود حبّک ایمان و بغضک نفاق و اوّل من یدخل الجنّة محبّک و اوّل من یدخل النار مبغضک [۱] و میر سید علی همدانی شافعی در مودت سیم از مودة القربی و حموینی در فرائد نقل میکنند که پیغمبر اکرم صلّی اللّه علیه و آله و سلّم در میان اصحاب فرمود.
لا یحبّ علیّا الاّ مؤمن و لا یبغضه الاّ کافر و جای دیگر فرمود لا یحبّک الاّ مؤمن و لا یبغضک الاّ منافق [۲] .
و محمّد بن یوسف گنجی شافعی در ص ۱۱۹ کفایت الطالب ضمن باب ۶۲ نقلا از تاریخ دمشق و محدث شام و محدث عراق از حذیفه و جابر از رسول اکرم صلّی اللّه علیه و آله و سلّم روایت نموده که فرمود علیّ خیر البشر من ابی فقد کفر [۳] .
و نیز از عطا روایت نموده که سؤال نمودند از عایشه حال علی علیه السّلام را گفت ذاک خیر البشر لا یشکّ فیه الاّ کافر [۴] .
و میگوید حافظ ابن عساکر در تاریخ خود که صد مجلد است و سه جلد آن در مناقب علی علیه السّلام است در مجلّد پنجاهم همین خبر را از عایشه نقل نموده.
و محمّد بن طلحه شافعی در ص ۱۷ مطالب السئول و ابن صباغ مالکی در فصول المهمه از ترمذی و نسائی از ابی سعید خدری نقل مینمایند که گفت ما کنّا نعرف المنافقین علی عهد رسول اللّه الاّ ببغضهم علیّا [۵] .
و نیز در فصول المهمّه نقل مینماید که رسول اکرم صلّی اللّه علیه و آله و سلّم فرمود بامیر المؤمنین علی علیه السّلام حربک حربی و دمک دمی و انا حرب لمن حاربک لا یحبک الاّ طاهر الولادة و لا یبغضک الاّ خبیث الولادة لا یحبک الاّ مؤمن و لا یبغضک الاّ منافق [۱] .
شیخ- این قبیل اخبار اختصاص بعلی کرم اللّه وجه ندارد بلکه درباره خلفاء راشدین رضی اللّه عنهم هم وارد شده است.
داعی- ممکن است از آن اخبار نمونه ای بیان فرمائید تا کشف حقیقت گردد.
شیخ- عبد الرحمن بن مالک مغول بسند خود از جابر نقل مینماید که رسول خدا صلّی اللّه علیه و سلّم فرمود لا یبغضن ابا بکر و عمر مؤمن و یحبهما منافق.
داعی- بازهم بیان جنابعالی موجب تعجب گردید آقای من مگر فراموش فرمودید قرار داد شب اول را که بنا شد استشهاد ما باحادیث یک طرفه نباشد حال هم که میخواهید استشهاد یک طرفه نمائید باحادیث صحیح الاسناد بنمائید نه باین قبیل احادیث مجعول مخدوش غیر قابل قبول از روات کذّاب وضّاع.
شیخ- شما تصمیم گرفته اید هر حدیثی از ما بشنوید بنحو اهانت رد نمائید.
داعی- متأسفانه داعی تنها رد ننموده بلکه اکابر علمای خودتان هم رد نموده اند خوبست مراجعه نمائید بمیزان الاعتدال ذهبی و ص ۲۳۶ جلد دهم تاریخ خطیب بغدادی و ببینید که از بسیاری از أئمه جرح و تعدیل در ترجمه حال عبد الرحمن بن مالک نقل نموده اند که انه کذّاب افّاک وضّاع لا یشک فیه احد.
یعنی بدرستی که (عبد الرحمن مذکور) دروغگو و تهمت زننده و وضع و جعل کننده حدیث است که احدی شک در این معنی ندارد.
شما را بخدا انصاف دهید آیا این خبر یک طرفۀ شما از یک مرد دروغگوی
جعّال برابری میکند با آن همه اخباری که از طرف اکابر علمای خودتان نقل گردیده که برای نمونه ببعض از آنها اشاره نمودم.
خوبست مراجعه نمائید به ص ۳۹۰ جلد ششم جامع الکبیر سیوطی و ص ۲۱۵ جلد دوم ریاض النضره محب الدین و ص ۲۹۹ جلد دوم جامع ترمذی و ص ۴۶ جلد سیم استیعاب ابن عبد البر و ص ۲۹۵ جلد ششم حلیة الاولیاء حافظ ابو نعیم و ص ۱۷ مطالب السئول محمّد بن طلحة شافعی و ص ۱۲۶ فصول المهمّه ابن صباغ مالکی و ببینید که هر یک بعبارات مختلفه از ابو ذر غفاری نقل نموده اند که گفت ما کنا نعرف المنافقین علی عهد رسول الله صلّی اللّه علیه و آله الاّ بثلاث بتکذیبهم الله و رسوله و التخلف عن الصلاة و بغضهم علی بن أبی طالب علیه السّلام-و عن ابی سعید الخدری قال کنا نعرف المنافقین ببغضهم علیّا و ما کنا نعرف المنافقین علی عهد رسول اللّه الاّ ببغضهم علیا [۱] .
و نیز امام احمد حنبل در ص ۹۵ و ۱۳۸ جلد اول مسند و ابن عبد البر در ص ۳۷ جلد سیم استیعاب و احمد خطیب بغدادی در ص ۴۲۶ جلد چهاردهم تاریخ بغداد و ابن ابی الحدید در ص ۲۶۴ جلد چهارم شرح نهج البلاغه و امام نسائی در ص ۱۱۷ جلد هشتم سنن و ص ۲۷ خصائص العلوی و حموینی در باب ۲۲ فرائد و ابن حجر در ص ۵۰۹ جلد دوم اصابه و حافظ ابو نعیم در ص ۱۸۵ جلد چهارم حلیة الاولیاء و سبط ابن جوزی در ص ۱۵ تذکره و سیوطی در ص ۱۵۲ و ۴۰۸ جامع الکبیر و محمّد ابن طلحة شافعی در ص ۱۷ مطالب السئول و ترمذی در ص ۱۳ جلد دوم جامع بعبارات مختلفه گاهی ازام سلمه و ابن عبّاس آورده اند که رسول اکرم صلّی اللّه علیه و آله و سلّم فرمود یا علی لا یحبّک منافق و لا یبغضک مؤمن-لا یحبّک الاّ مؤمن و لا یبغضک الاّ منافق لا یحبّ علیّا المنافق و لا یبغضه مؤمن [۲] .
و ابن ابی الحدید در ص ۳۶۴ جلد اوّل شرح نهج از شیخ ابو القاسم بلخی شیخ معتزله نقل مینماید که گوید و قد اتفقت الاخبار الصحیحة التی لا ریب فیها عند المحدّثین علی انّ النبیّ (ص) قال له لا یبغضک الاّ منافق و لا یحبّک الاّ مؤمن
----------
[۱]: ۱) دوستی تو یا علی ایمانست و دشمنی تو نفاق و اول کسی که وارد بهشت میشود دوست تو میباشد و اول کسی که وارد آتش میشود دشمن تو میباشد.
[۲]: ۲) علی را دوست نمی دارد مگر مؤمن و او را دشمن نمی دارد مگر کافر. آنگاه فرمود تو را دوست نمی دارد یا علی مگر مؤمن دشمن نمی دارد مگر منافق.
[۳]: ۳) علی بهترین بشر است هر کس ابا نماید (و قبول نکند) کافر است.
[۴]: ۴) علی بهترین بشر است شک در این معنی نمی نماید مگر کافر.
[۵]: ۵) ما در زمان رسول اللّه صلّی اللّه علیه و آله منافقین را ببغض و کینه علی میشناختیم.
[۱]: ۱) یا علی جنگ کردن با تو جنگ کردن با من است خون تو خون من است و من در جنگم با کسی که با تو جنگ نماید یا علی دوست نمی دارد تو را مگر حلال زاده و دشمن نمی دارد تو را مگر کسی که ولادتش ناپاک بوده دوست نمی دارد تو را مگر مؤمن و دشمن نمی دارد تو را مگر منافق.
[۱]: ۱) ما منافقین را در زمان رسول اللّه (ص) نمی شناختیم مگر بسه علامت ۱-تکذیب نمودن خدا و پیغمبر ۲-تخلف نمودن از نماز ۳-دشمنی با علی (ع).
[۲]: ۲) یا علی منافق تو را دوست نمی دارد مؤمن تو را دشمن نمی دارد-تو را دوست نمی دارد مگر مؤمن و دشمن نمی دارد تو را مگر منافق دوست نمی دارد علی را منافق و دشمن نمی دارد او را مؤمن.
و نیز در ص ۲۶۴ جلد چهارم خطبه أمیر المؤمنین علیه السّلام را نقل مینماید که فرمود لو ضربت خیشوم المؤمن بسیفی هذا علی ان یبغضنی ما ابغضنی و لو صببت الدنیا بجمّاتها علی المنافق علی ان یحبّنی ما احبّنی و ذلک انه قضی فانقضی علی لسان النبیّ الامیّ صلّی اللّه علیه و آله انّه قال یا علی لا یبغضک مؤمن و لا یحبّک منافق [۲] .
از این قبیل اخبار در کتب معتبره شما بسیار رسیده برای نمونه بمقتضای وقت مجلس همین چند خبر را که در نظر داشتم ذکر نمودم.
اینک از آقایان محترم تمنا میکنم منصفانه قضاوت فرمائید که قیام عایشه و جنگ با علی علیه السّلام آیا جنگ با رسول خدا صلّی اللّه علیه و آله و سلّم نبوده آیا این جنگ و وادار نمودن مردم را بجنگ علی علیه السّلام از روی حب و محبّت و دوستی بوده یا از روی بغض و کینه و عداوت بدیهی است احدی نمی گوید که جنگ بین دو نفر روی محبت و دوستی میباشد محققا روی بغض و عداوت بوده آیا در این همه اخبار که نمونه ای از آنها ذکر شد رسول اکرم صلّی اللّه علیه و آله و سلّم یکی از علامات کفر و نفاق را بغض و جنگ با علی قرار نداده آیا تطبیق این اخبار با قیام عایشهام المؤمنین و جنگ با علی علیه السّلام چگونه خواهد بود. متمنی است بدون نظر حبّ و بغض از روی انصاف قضاوت بحق نمائید.
عجبا خبری بخاطرم آمد که میر سید علی فقیه همدانی شافعی در مودت سیم از مودة القربی از خود عایشه نقل نموده که گفت رسول اکرم صلّی اللّه علیه و آله و سلّم فرمود انّ اللّه قد عهد الیّ من خرج علی علیّ فهو کافر فی النار [۱] .
عجب آنکه وقتی باو اشکال کردند که چرا با شنیدن چنین کلامی از پیغمبر بر علی خروج نمودی عذر غیر مقبول (بدتر از گناه) آورد گفت نسیت هذا الحدیث یوم الجمل حتّی ذکرته بالبصرة یعنی فراموش کردم این حدیث را روز جمل تا آنکه در بصره یادم آمد.
شیخ- با چنین بیانی که خود میکنید پس چه اشکالی برام المؤمنین رضی اللّه عنها دارید بدیهی است آدمی مرکز سهو و نسیان میباشد.
----------
[۲]: ۲) اگر با این شمشیر خود بر بینی مؤمن بزنم که مرا دشمن بدارد هرگز مرا دشمن نمی دارد و اگر تمام دنیا را بدهم بمنافق که مرا دوست بدارد هرگز مرا دوست نمی دارد و این همان است که بر زبان رسول خدا صلّی اللّه علیه و آله و سلم گذشت که فرمود دوست نمی دارد تو را مگر مؤمن و دشمن نمی دارد تو را مگر منافق.
[۱]: ۱) خداوند عهد نموده با من که بدانید هر کس خروج بر علی (علیه السّلام) بنماید کافر است و جایگاه او در آتش میباشد.
داعی- ممکن است داعی هم بگویم در روز جمل که نائرۀ حرب مشتعل بود حدیث را فراموش نموده ولی از روز حرکت از مکه که تمام دوستان حتی زنان پاک رسول اللّه منعش نمودند که حرکت بیجا مکن زیرا مخالفت با علی مخالفت با پیغمبر است بازهم حدیث یادش نبود؟!.
آیا مورّخین خودتان که وقعۀ جمل را نوشتند یادآور نشدند که رسول اکرم صلّی اللّه علیه و آله و سلّم فرمودند عایشه بترس از آن راهی که سگهای حوأب بر تو پارس نمایند وقتی عازم بصره بود اول شب که به آب بنی کلاب رسیدند و سگها اطراف محمل او را گرفته پارس نمودند سؤال نمود اینجا کجا است گفتند حوأب متوجّه خبر و فرموده رسول خدا شد چرا باز فریب طلحه و زبیر را خورد و طی طریق نمود تا ببصره رسید و آن فتنه عظیم را برپا نمود آیا میتوانید
گفت فراموش کرده بود یا حقّا متعمّدا عالما عارفا طی طریق نمود؟!.
آیا این دلیل لکه بزرگی نبود که دامن امّ المؤمنین عایشه را آلوده نمود که به هیچ آبی پاک نخواهد شد چه آنکه عالما عامدا تمرّد امر خدا و پیغمبر نمود و فریب
طلحه و زبیر را خورد و بجنگ خلیفه و وصی پیغمبر رفت با آنکه خودش میگفت پیغمبر فرموده هر کس با علی جنگ کند و خروج بر او بنماید کافر است؟!!.
آیا جنگ با امیر المؤمنین علیه السّلام وصی و خلیفه پیغمبر و اسباب زحمت و انقلاب جنگ را اول کار خلافت فراهم نمودن آزار پیغمبر نبوده مگر نه در حدیث است که شب گذشته با اسناد آن عرض کردم که رسول اکرم صلّی اللّه علیه و آله و سلّم فرمود من آذی علیا فقد آذانی و من آذانی فقد آذی الله أیها الناس من آذی علیا بعث یوم القیمة یهودیا او نصرانیا [۱] .
----------
[۱]: ۱) کسی که اذیت نماید علی را مرا اذیت نموده و کسی که مرا اذیت نماید خدا را اذیت نموده ای گروه مردم کسی که اذیت کند علی را در قیامت یهودی یا نصرانی مبعوث گردد.
#شبهای پیشاور....
https://eitaa.com/zandahlm1357
@shervamosigiirani - گلهای تازه 138-استاد شجریان.mp3
3.64M
✨🍃🍂🌺🍃🍂🌺🍃🍂🌺
🍃🍂🌺🍃🍂🌺
🍂🌺🍂
🌺
دیده دریا کنم و صبر به صحرا فکنم
و اندر این کار دل خویش به دریا فکنم
از دل تنگ گنهکار برآرم آهی
کاتش اندر گنه آدم و حوا فکنم
خوردهام تیر فلک باده بده تا سرمست
عقده دربند کمر ترکش جوزا فکنم
جرعه جام بر این تخت روان افشانم
غلغل چنگ در این گنبد مینا فکنم
مایه خوشدلی آن جاست که دلدار آن جاست
میکنم جهد که خود را مگر آن جا فکنم
حافظا تکیه بر ایام چو سهو است و خطا
من چرا عشرت امروز به فردا فکنم
#حافظ
🌺
🍂🌺🍂
🍃🍂🌺🍃🍂🌺
✨🍃🍂🌺🍃🍂🌺🍃🍂🌺
🆔@zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
#انسان_شناسی ۳۴۳ #استاد_شجاعی | #استاد_میرباقری احساس ما به مرگ «متفاوته» باهم ! بعضیا ازش میترس
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
انسان شناسی ۳۴۴.mp3
11.88M
#انسان_شناسی ۳۴۴
#استاد_شجاعی | #رهبری
✘وطن ما دنیا نیست،
پس ملاکهای دنیایی هم برای سنجیدن ما مناسب نیستن،
اما اکثر ما درگیر عزتهای دنیایی و مصداقهاشون میشیم
چه جوری میتونیم این حجاب رو پاره کنیم و رها بشیم؟
منبع : کارگاه انسان شناسی پیشرفته
🎞 رسانه رسمی استاد محمد شجاعی
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
🔴 تجارت قانونی انسان! قسمت دوم #تاریخ_مستطاب_آمریکا ⭕️⭕️ در کنار قسمت عمده کودکان وارداتی به آمری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔴🔴 ویتنام؛ ویترین تمدن آمریکایی ۱
#تاریخ_مستطاب_آمریکا
#جنگ_برنجی
🚩 هجوم آمریکا به ویتنام هشت سال ( ۱۹۶۴ تا ۱۹۷۲ ) به طول انجامید و تنها دلیل این هجوم این بود که ویتنامی ها می خواستند به شیوه ای که خودشان دوست دارند زندگی کنند نه به شیوه ای که آمریکا دیکته می کند! این جنگ منفعت اقتصادی آمریکا را تامین می کرد.
🚩 یکی از مشاغل اصلی مردم ویتنام برنج کاری بود. آنها در شالیزارهایشان ماهی هم پرورش می دادند تا عالاوه بر برنج از ماهی هم بتوانند استفاده کنند. آمریکایی ها نیز به دنبال فروش برنج خود به ویتنام بودند و تصمیم گرفتند ویتنام را مجبور به خرید برنج آمریکایی کنند!!
🔺🔻 جان مک ناتون، معاون وزیر دفاع آمریکا، در اوایل سال ۱۹۶۶ پیشنهاد کرد که سدها و آب بندهای ویتنام تخریب شود تا سیل تمام شالیزارها را نابود کند. از آن پس ویتنام مجبور به خرید برنج آمریکا شد و یکی از هزینه هایی که باید پرداخت می کرد عدم همکاری با چریک های ویتنامی یعنی ویت کنگ ها ( Viet cong ) و خبرچینی برای ارتش آمریکا بود. (ویت کنگ یک سازمان سیاسی و نظامی در ویتنام بود که با حمله نظامی آمریکا مقابله نمود.)
🔺🔻 علی رغم شرایط موجود، بسیاری از دهقانان ویتنامی کاشت برنج را ادامه دادند. اما این دهقانان به همراه مزارعشان توسط بمب های آتش زا یا مواد سمی شیمیایی نابود می شدند. خیلی وقت ها درون شالیزارها و مزرعه ها جنازه کشاورزان ویتنامی پیدا می شد😔
🚩 این جنگ "برنجی" باعث شد در مدت کوتاهی قیمت یک وعده غذا ( مثلا برنج و سبزی پخته) ۴۰۰ برابر شود. بیش از یک میلیون ویتنامی به قحطی و مرگ دچار شدند.
به ما بپیوندید 👇👇
@zandahlm1357
🔮 متن شایعه:
"دوران افول و عقب ماندگی ملتها زمانی شروع شد که ; جای اندیشیدن را "تقلید" , جای تلاش و کوشش را "بلند کردن دستها بسوی آسمان" , جای فکر کردن به آرزوهای بزرگ را "قناعت" و جای اراده برای رفتن و رسیدن را "قسمت" گرفت ...."
🔮 پاسخ شایعه:
1⃣ تقلید از فقها نه تنها خلاف عقل نیست، بلکه از باب رجوع غیر متخصص به متخصص مى باشد که حکمی عقلی است.
اگر کسى که صاحب تخصص نیست و باید تقلید کند، تقلید نکند واعمالى را انجام دهد، مانند بیمارى است که خودسر دارو مصرف کند.
http://www.pasokhgoo.ir/node/1391
2⃣ اسلام تصریح دارد که انسان باید تمام تلاش خود را بکارگیرد و در کنار آن باید از خداوند یاری بگیرد تا گمان نکند که دعایش همه چیز است و نیز گمان نکند که همه چیز مرتبط با خود اوست که طغیان کند و منحرف شود :
* "اینان که تمام تلاش و کوشش خود را کردهاند و بعد مضطر شدهاند، نباید احساس ناامیدی کنند، بلکه باید تلاششان را ادامه دهند و به درگاه خداوند متعال دعا کنند تا خداوند آسیب را از آنان دور کند و آنان را جانشینان خود در زمین قرار دهد."
(سوره مبارکه نمل آیه 62)
3⃣ قناعت حالتی است كه باعث اكتفا كردن به قدر حاجت و ضرورت میشود.
ضرورت گاه برنامه ریزی ها و افکار با افق های بلند را می طلبد. اما آرزو خیال پردازی و ساختن حقیقتها بر پایه رویاهاست.
* حضرت علی (علیه السلام) در قسمتی از وصیت نامه ی خودشان به حضرت حسن (علیه السلام) می فرمایند:
« از تکیه نمودن بر آرزوها بپرهیزید که همانا سرمایه احمقان است و مانع خیر دنیا و آخرت می باشد». (نهج البلاغه نامه 31)
* و یا در جای دیگری از این کتاب می فرمایند: « من بیش از هر چیزی برای شما از دو چیز هراس دارم: یکی پیروی از هوای نفس و دیگری آرزوهای طولانی». (همان، خطبه 28)
* و در خطبه دیگر ی می فرمایند: « و بدانید آرزو باعث فراموشکاری و غفلت عقل می گردد و ذکر خداوندی را به فراموشی می اندازد؛ پس آرزو را تکذیب کنید که موجب فریب است و صاحب آرزو فریب خورده می باشد» . (همان، خطبه 86)
4⃣ تقدیر خداوند در عرض اختیار و تلاش انسان نیست، بلكه در همان جا كه تلاش است، تقدیر نیز هست و این 2 رابطه ای در طول یکدیگر دارند.
http://www.maaref.porsemani.ir/node/4037
لینک مطلب جهت انتشار: http://shayeaat.ir/post/142
. نشر این پیام صدقه جاریه است.
📚 📖 📚 📖 📚 📖 📚 📖
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❌ پاسخ ۱۰ شبهه در مورد اسرائیل ❌
۱. اثبات نابودی اسرائیل از قرآن؛ روایات؛ تورات و تحلیل میدانی
۲. ده دلیل بر إثبات نابودی سریع اسرائیل
۳.نفرين دهه هشتم( ۲۰۲۸ نابودی اسرائیل)
۴.رابطه ظهور امام و نابودی اسرائیل
۵. چرا به فلسطینی ها کمک میکنیم
۶.فلسطینی ها ناصبی و دشمن اهلبیت ند؟
۷.زن و بچه اسرائيلي ها بیگناهند؟
۸.تجاوز فلسطینی ها به زن اسرائيلي
۹.پیشبینی های زمان نابودی اسرائیل
۱۰. اسراییلیها زمین فلسطینی ها را خریدند
و چند شايعه دیگر...🔺
(پاسخ: مرتضی کهرمی )
#شبهات_مجازی
▬▬▬▬▬▬▬▬