eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
48.1هزار عکس
35هزار ویدیو
1.6هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
خلق هستی مؤلف مباحث شرقیه می‌نویسد: برخی حکیمان اعتقاد دارند سبب ایجاد حوادث آسمان هاله و قوس و قزح و اتصالات فلکی و قوای روحانی است که اقتضای وجود آنها می‌کند. لذا خیالات و امور بی اساس سبب حوادث نیست. نیز گفته است: این وجه، تأیید می‌کند که تجربه دارها گواهی می‌دهند که مانند این حوادث در جو، دلالت بر وقوع آن حوادث در زمین می‌کند. اگر این حوادث به اتصالات و اوضاع استناد داده نشود، استدلال بالا غلط است. پند پیامبر به ابوذر رسول خدا علیه السلام به ابوذر فرمود: بامداد، در اندیشه شامگاه نباش، و چون شام کردی در باره ی صبح چیزی نگو. پیش از بیماری از سلامت خود و پیش از مرگ از زندگی خود توشه برگیر، چرا که تو نمی دانی فردا اسم تو چیست؟ پند همچنین فرمود: ای ابوذر بر عمر خود، خسیس تر از درهم و دینارت باش. ای ابوذر هر کسی علمی را بیندوزد تا مردم را به سوی خود خواند، بوی بهشت را نمی چشد. ای ابوذر به کوچکی گناه منگر، به بزرگی کسی که در برابر او نافرمانی کرده ای بنگر. ای ابوذر از کاری که سودی به حال تو ندارد، دوری کن. از هرچه سودی به حال تو ندارد حرف مزن. زبانت را چون پولهایت نگه دار. ای ابوذر، اگر به مرگ و راه او بنگری، از آرزو و ستم منصرف می‌شوی. ملا محمد صوفی می بارم اشک سرخ بر چهره ی زرد باشد که دلت نرم شود زین غم و درد حال من دل خسته چه پرسی که مرا پولاد به آب نرم باید کرد میرزا احسانی شب از خیال تو ممنون شدیم بیش از پیش چرا که وعده تو کردی او بجا آورد سلطان مصطفی داده‌ام جان که بدست آمده دامان غمش نوبت تست دلا جان تو و جان غمش * هر چه باداباد حرفی چند می‌گویم به او کار خود در عاشقی این بار یکسر می‌کنم فغانی مجلس عیش است کوته کن فغانی درد دل ای حرارت جای دیگر کن که ما خود آتشیم ولی دشت بیاضی در بزم تو دل بار غم عیش کشید یک جرعه زکام دوستکامی کشید با دشمنیت چه دوستیها که نکرد وز دوستیت چه دشمنیها که ندید * هر چند سگش وفا ز ما می‌بیند از یار، دلم همان جفا می‌بیند چون ترک جفا کند نگاری که به خلق هر چند جفا کند وفا می‌بیند ای دل چو آشنای غمی ترک او مکن هر روز با کسی نتوان آشنا شدن بهاءالدین ولد بهاءالدین ولد که فرزند عارف رومی است، می‌گوید: آن دل که من آن خویش پنداشتمش هرگز بر هیچ دوست نگذاشتمش بگذاشت مرا بی کس و آمد بر تو نیکو دارش که من نکو داشتمش انوری انوری به یکی از پادشاهان زمان خود که پس از سرمه کشیدن نابینا شده بود، چنین تسلیت گفت: شاهابدیده ای که دل مرا خدای داد در دیده ی تو معنی نیکو بدیده‌ام چون کردگار ذات شریفت بیافرید گفت ای کسی که بر دو جهانت گزیده‌ام راضی نیم بآنکه بغیری نظر کنی زیرا که از برای خودت پروریده‌ام چشم جهانیان ز پی دیدن جهان وآن تو بهر دیدن خویش آفریده‌ام تکحیل آن زهیچ کس اندر جهان مدان کآن کحل غیرتست که من درکشیده‌ام ┄┅┅┅┅❀┅┅┅┅┄ 💯@zandahlm1357
احتمالا تصویر این شهید بزرگوار را در فضای مجازی زیاد دیده باشیم ؛ اما شهیدی بود که هیچ کس منتظرش نبود جز خدا ...! شهید از شهدای بهزیستی استان مازندران که با یک _زیر پیراهن_ راهی جبهه شد و هیچکس در جبهه نفهمید كه او خانواده ای ندارد. کم سخن می گفت و.. با سن کم سخت ترین کار جبهه یعنی *بیسیم چی* بودن را قبول کرده بود. سرانجام توسط منافقین اسیر شد برگه و کدهای عملیات را قبل از اسارت خورد و منافقین پس از شهادت رساندن وي ، برای به دست آوردن رمز و کد های بیسیم سینه و شکمش رو شکافتند ولی چیزی نصیب آنها نشد ...! یادمان باشد روي سفره چه کسانی نشسته ایم و این نظام اسلامی امانت شهدای مظلوم است!!! ┄┅┅┅┅❀┅┅┅┅┄ 💯@zandahlm1357
Part07_خارو میخک.mp3
13.82M
📗کتاب صوتی اثر یحیی سنوار قسمت 7⃣ ┄┅┅┅┅❀┅┅┅┅┄ 💯@zandahlm1357
T030306.mp3
35.01M
✳️ درس تاریخ تطبیقی 🎥 استاد مهدی طائب 🔹 ویژه علاقه‌مندان به تاریخ 🔹 جلسه هجدهم ┄┅┅┅┅❀┅┅┅┅┄ 💯@zandahlm1357
شورش در سپاه امام حسن (عليه السّلام) اشاره امام حسن (عليه السّلام) قصد داشت «مدائن» را به عنوان عقبۀ خود در رويارويى با معاويه قرار دهد. به همين دليل با سپاه خود ابتدا رو به آن شهر نهاد. اما همين كه به «ساباط» (يكى از هفت شهر تشكيل دهندۀ مدائن) رسيد، وضع ناگوارى پيش آمد. در حالى كه پيش قراولان آن حضرت، در انتظار ورود او به مَسْكِن بودند، امام حسن (عليه السّلام) با وضع بسيار دشوارى در مدائن روبه رو شد. جمعى از لشكريان بر ضدّ آن حضرت طغيان و شورش كردند، خيمه اش را غارت نمودند و به قصد قتلش بر او هجوم آوردند. متأسّفانه منابع تاريخ اسلام در خصوص علّت اين واقعه بيان يكسانى ندارند. پنج تفسير و شرح متفاوت، به اين ترتيب دربارۀ اين شورش در منابع قديم تاريخى آمده است. ۱. عده اى در سپاه امام حسن (عليه السّلام) شايعه پراكنى كردند كه قيس بن سعد شكست خورده و به قتل رسيده است، پس بايد لشكريان فرار كنند؛ اين هم بعد از آن بود كه خيمۀ امام غارت شد و خود حضرت را مورد هجوم قرار دادند. ۲. پس از رسيدن امام حسن (عليه السّلام) به مدائن، معاويه هيئتى را تركيب يافته از مغيرة بن شعبه، عبدالله بن عامر بن كريز و عبدالرحمن بن‌ام حكم براى مذاكره با امام، به آن شهر فرستاد. آن‌ها پس از مذاكرات محرمانه با آن حضرت، در حال خروج از اردوى او، شايع كردند كه امام موافقت كرده است به نفع معاويه از خلافت كناره گيرى كند. پس از انتشار اين شايعه، سپاه شورش كرد. ۳. امام حسن (عليه السّلام) وقتى به ساباط رسيد، متوجه بى تفاوتى، انفعال و بى ثباتى و بى هدفى سپاه خود به هنگام جنگ شد. بنابراين براى آزمون سپاه و دست چين كردن آن‌ها كه به هنگام نبرد سستى نكنند و براى تصفيۀ آن هايى كه درد دين ندارند، سخنانى در جمع آن‌ها بيان كرد و از جمله فرمود: «... من هيچ گاه كينۀ مسلمانى را به دل نگرفته‌ام و هرگز براى كسى بدى و فتنه نخواسته ام. آگاه باشيد كه پيوستن به اجتماع بهتر از جدايى و دو دستگى است، اگرچه وحدت و اجتماع براى شما خوشايند نباشند و آنچه را مى خواهيد و دوست داريد, در جدائى به دست آوريد. من خير شما را بيش از آنچه خودتان به آن مى انديشيد، در نظر دارم. پس از فرمان من سرپيچى نكنيد و نظر مرا رد ننماييد. خداوند يكتا من و شما را بيامرزد، ما را به آنچه خواست و خشنودى او در آن است، رهنمون سازد». سپاهيان وقتى سخنان امام (عليه السّلام) را شنيدند، خيره خيره به هم نگاه كردند و سوء ظن خود را منعكس نمودند. آن هايى كه از خوارج بودند، گفتند: «به خدا حسن كافر شده است، همان گونه كه پدرش پيش از او كافر شده بود». سپس ناگهان به آن حضرت حمله كردند و سجاده را از زير پايش كشيدند و لباسش را پاره كردند. يكى از آن‌ها به نام «جراح بن سنان» نيزه اى را به ران امام (عليه السّلام) كه سوار بر اسب شده بود، زد كه به استخوان رسيد؛ امام (عليه السّلام) هم با شمشير به او حمله كرد و با او گلاويز شد. در نتيجه هر دو به زمين افتادند، دو تن از شيعيان امام (عليه السّلام) سر رسيدند و جراح را به هلاكت رساندند. ۴. امام حسن (عليه السّلام) در راه خود به مدائن، در ساباط با نيزه اى مجروح شد و اثاثش به غارت رفت. چون اين خبر به معاويه رسيد، دستور داد آن را در پيش قراولان سپاه امام پخش كردند؛ در نتيجه اشراف و بزرگان اين سپاه به طرف معاويه فرار كردند. چون عبيدالله بن عباس، امام (عليه السّلام) را از وضعيت خراب سپاه خود باخبر كرد، آن حضرت تصميم گرفت جنگ را قطع كند و آتش بس را به ارتش اصلى خود اعلام داشت. ۵. هنگامى كه امام حسن (عليه السّلام) به مدائن رسيد، ناگهان سپاه خود را متوقّف كرد و سخنانى را ايراد نمود و در آن، قصد خود را براى كناره گيرى از خلافت اعلام داشت. پس از شنيدن اين سخنان، عده اى از سپاه بر او حمله ور شده و شورش كردند. در ميان شرح و تفسيرهايى كه ذكر شد، مورد سوم بيش از همه مقرون به صحت است. اين نقل را با تفاوت هاى بسيارى از علماى شيعه آورده اند. ديگر نقل‌ها عمدتاً در منابع سنى آمده است. به هر صورت سپاه امام حسن (عليه السّلام) در ساباط مدائن بر ضدّ امام شورش كرد و تقريباً از اطاعت آن حضرت خارج گرديد. امام (عليه السّلام) را براى مداوا به مدائن بردند. سعيد بن مسعود ثقفى حاكم مدائن آن حضرت را در خانۀ خود اسكان داد و پزشكى را براى معالجۀ زخم ايشان آورد. ✍️استاد محمد حسین رجبی https://eitaa.com/zandahlm1357
🔴 قتل یک دبیر = به خاطر نقدی ساده به قانون مالیاتی ساسانیان، به دستور خسرو انوشیروان مثلا عادل ! ✍ آرتور کریستین سِن - پژوهشگر دانمارکی - مینویسد: 🪧 آراء مردمان مطلع و اشخاص کاردان در نظر خسرو چندان ارزشی نداشت... خسرو شورایی منعقد کرد که هر گاه کسی ایرادی درباره دفاتر مالیاتی جدید دارد اظهار کند. همه ساکت ماندند، چون پادشاه در دفعه سوم سوال خود را تکرار نمود، مردی از جای برخاست و با کمال احترام پرسید، پادشاه خراج دائمی بر اشیاء ناپایدار تحمیل فرموده و این بمرور زمان در اخذ خراج موجب ظلم خواهد شد. 🪧 آنگاه پادشاه فریاد برآورد: ای مرد ملعون و جسور ! تو از چه طایفه مردمانی ؟. آن مرد جواب داد؛ از طبقه دبیرانم. پادشاه فرمود; او را با قلمدان آنقدر بزنید تا بمیرد! پس همه دبیران از جای خود برخاسته، آنقدر او را با قلمدان زدند تا هلاک شد. آنگاه همه حضار گفتند؛ خسرو خراجی هایی که مقرر فرمودی همه موافق عدالت است! 📓کتاب ایران در زمان ساسانیان، تالیف: آرتور کریستین سن،ص ۵۰۴ گروه پژوهشی آرتا
✅چرا به خسرو اول لقب دادند؟ 🔹دکتر مهری باقری استاد سرشناس تاریخ ایران باستان در این مورد می نویسد : ▪️ در اواخر پادشاهی قباد، قبادان در زمان ولیعهدی خود، مزدک و بزرگان و رهبران این فرقه را فریبکارانه به همایشی فراخوانده در مجلس مناظره محکومشان کرد و به قلع و قمع آنان پرداخت و بدین طریق به لقب «عادل» ملقب گشت.▪️ 📘اسکن 👈 https://b2n.ir/n89306 گروه پژوهشی آرتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴کشتار ایرانیان توسط انوشیروان و اعطای لقب عادل به او ▪️دکتر محسن سراج گروه پژوهشی آرتا
رفتارشناسی خوارج 3.mp3
9.79M
🎧 سلسله جلسات 3 🔰 جلسه 3️⃣ سوم 👈 ریشه های خوارج در زمان رسول الله (ص) 👈 ایجاد تردید در دستورات ولی ، از شاخصه های مهم خوارج 🎤 ( از اساتید مهدویت و پژوهشگر علوم حدیث و تاریخ ) 🔰انقلابی باید قوی شود🔰 ┄┅┅┅┅❀┅┅┅┅┄ 💯@zandahlm1357
از آنجا كه درست در همين زمان مراسلات و نامه‌هاي فراواني در مورد ايران و عراق ميان وزارت امور خارجه آمريكا و انگلستان رد و بدل مي‌شد، موضع كالدول، وزيرمختار انگليس را به شدت نگران كرد. در ۱۴ ژانويه ۱۹۲۱ نورمن به كالدول مي‌نويسد: «همكار عزيز، بر اساس گزارشي كه به دست من رسيده است شما از طرف دولت خود به دولت ايران پيشنهاد كمك مالي داده و استخدام مستشاران و همچنين افسران آمريكايي را براي سازماندهي مجدد نيرو‌هاي نظامي ايران، تضمين كرده ايد. ممكن است صراحتاً از شما بخواهم كه صادقانه به من بگوييد كه آيا اين خبر صحت دارد؟ لطفاً به صداقت من اطمينان كنيد، همكار عزيز، ارادتمند شما، اچ. نورمن. » نورمن در ۱۵ ژانويه در نامه اي ديگر چنين مي‌نويسد: «همكار عزيز، بر من منت خواهيد گذاشت اگر پاسخ نامة مرا بدهيد. البته متوجه شدم كه در نظر داشتيد كه چنين پيشنهادي را به دولت ايران ارائه كنيد. از قراري كه آقاي انگرت چند هفته پيش به من خبر داد، وي پيشنهاد به كار گرفتن افسران آمريكايي در ارتش ايران را با يكي از اشخاص غير رسمي به بحث گذاشته و پيشنهادش با استقبال مواجه شده است. به نظر من شما مي‌توانيد در اين فرصت پيش آمده با كسب اختيار از طرف دولت خود با طرح پيشنهادي رسمي كار را پيش ببريد. البته من نبايد به چيزهايي كه آقاي انگرت گفتند آنقدر اهميت مي‌دادم كه آنها را به شما خاطرنشان كنم. ارادتمند صديق شما اچ. نورمن» [۱] كالدول خروج برنامه ريزي شده انگليسي‌ها را اينگونه تشريح مي‌كند: در روز‌هاي پاياني ماه نوامبر، در حالي كه انگليسي‌ها تحركات روس‌ها را به چشم خود مي‌ديدند و در حالي كه ايران جز انگليس، پشتيبان ديگري نداشت (افسران گمرك بلژيكي و چندين نفر از افسران سوئدي ژاندارمري كاملاً تحت فرمان انگليسي‌ها قرار داشتند) انگليس تصميم گرفت دست به حركتي عجيب و جسورانه بزند. انگلستان اعلام كرد كمك‌هاي خود را به ايران قطع و اين كشور را به حال خود رها خواهد كرد. روشن بود كه ايران هيچ تمايلي به عملي شدن قرارداد ايران و انگليس ندارد و بنابراين مستشاران انگليسي مي‌بايست ايران را ترك مي‌كردند؛ مشهد از نيرو‌هاي انگليسي تخليه مي‌شد و نيرو‌هاي مستقر در شرق به سيستان عقب نشيني مي‌كردند. همزمان، تمام نيرو‌هاي انگليسي در شمال ايران (كه مركز فرماندهي آنها در قزوين قرار داشت) از خاك اين كشور خارج مي‌شدند - بنابراين مناطق شمالي ايران و تهران در برابر حمله بلشويك‌ها كاملاً بي دفاع مي‌ماند. (هيچ اشاره اي به خروج نيرو‌هاي انگليسي از مناطق مرزي هند و خليج فارس نشد). شايعات حساب شده اي دربارة حوادث ناگوار آينده بر سر زبانها افتاده است. وزارت خارجه انگلستان به سفارت خود اعلام كرد كه خروج زنان و كودكان مي‌بايست زودتر از مردان انجام شود، چرا كه مردان مي‌توانستند در آينده به راحتي از ايران خارج شوند؛ همچنين انگلستان به اطلاع اتباع خارجي رساند ---------- [۱]: نامه‌هاي نرمن به كالدول، فايل شماره ۸۶۳ پست ديپلماتيك، مورخ۱۴ و ۱۵ ژانويه ۱۹۲۱ چنانچه به موقع خاك ايران را ترك كنند، تسهيلات لازم را در اختيار آنها مي‌گذارد. گزارش‌ها حاكي از آن بود كه نه تنها تمام كاركنان انگليسي اداراتي چون تلگراف، بانكداري و حمل و نقل ايران را ترك خواهند كرد، بلكه سفارت انگلستان نيز پيش از رسيدن نيرو‌هاي بلشويك به تهران، خاك ايران را ترك مي‌كند. بانك شاهنشاهي ايران كه هيچ ارزشي براي مشتريان خود قائل نيست و تنها از يك سياست پيروي مي‌كند: «مردم بروند به جهنم»، از سرمايه گذاران درخواست كرده است پول خود را از بانك خارج كنند اما فقط به نقره پول آنها را پرداخت خواهد كرد (كه اين بدترين شيوه ممكن براي نگهداري مبالغ هنگفت پولي مي‌باشد). ✍ @zandahlm1357
Part01_تاریخ ایران خسرو معتضد.mp3
10.57M
📗 "از اشغال ایران در شهریور ۱۳۲۰ به بعد" قسمت 1⃣ *تاریخچه سرود"ای ایران ای مرز پر گهر" *حادثه تلخ ۲۵ فروردین سال ۱۳۲۲ *آشنایی با حسین گل گلاب و استاد روح الله خالقی *آشنایی با سر لیدر بولارد سفیر انگلستان در ایران ┄┅┅┅┅❀┅┅┅┅┄ 💯@zandahlm1357
کارگاه خویشتن داری 43.mp3
21.98M
۴۳ ⚜ سنت‌های خدا، قانونهای غیرقابل تغییرند! همانگونه که هرگز ۲+۲، عددی جز ۴ نخواهد بود! فراموش نکنیم که ؛ این سنت خداست؛ انسانهای "حسود" و "سخن‌چین" هرگز در دنیا نخواهند داشت. هرگاه بخواهیم با یا کسی را حذف کنیم: قانون حذف، دامن خودمان را خواهد گرفت!
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا