eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
48.3هزار عکس
35.1هزار ویدیو
1.6هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
راوی : حجت الاسلام رحیمیان نماینده ی ولی فقیه در بنیاد شهید ) آیت الله شیخ مجتبی قزوینی می گفتند : من هرچه دارم از یک نگاه امام رضا علیه السلام دارم . من در مشهد تحصیل می کردم و علاقه مند به درس خواندن و چیز فهمیدن بودم . همواره از حضرت تقاضا داشتم یک نگاه ویژه به من بکنند . هر بار که به حرم می رفتم ، عرض حاجت می کردم تا این که یک روز ، بعد از تشرف و خواندن زیارت نامه در مقابل ضریح رو به حضرت نشستم ، ناگاه دیدم که ضریح نیست و سریری نهاده است و حضرت رضا علیه السلام روی آن سرير خوابیده اند سرمبارک را بلند کردند و به من نگاهی ، سر محبت آمیز نمودند . با این عنایت وضع من از آن روز تغییر کرد https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
💠☀️💠☀️💠☀️💠 ☀️اخلاق مهدوی☀️ ◀️قسمت دویست‌و بیست و پنجم 👤.. ایشان طبق تقسیم بندی که فرمودند بحث ها
💠☀️💠☀️💠☀️💠 ☀️اخلاق مهدوی☀️ ◀️قسمت دویست‌و بیست و ششم 🗣در حاجات اخروی هم حاج آقا مجتبی تهرانی می فرمایند بلند نظر باشید. یعنی فقط نگو خدایا من را 🔥جهنم نبر، خُب جهنم نروی طبقات اول بهشت می‌روی، طبقات بالای بهشت، فردوس را از خدا بخواهیم، اعلی اعلیین را از خدا بخواهیم🌷.. فقط ما را جهنم نبر همین!! چیزهای بالاتر و بزرگتر را از خدا بخواهیم. 🔶هم اخروی هم مادی چیزهای خوب بخواهیم. البته در مادیات وقتی چیز زیاد از خدا می خواهی مثلا پول زیاد به خدا بگویی جنبه اش را هم به تو بدهد، خیلی مهم است. اگر سرمایه دار شدم با جنبه باشم از راه حلال بدست بیاورم، نه بی جنبگی و از راه حرام❌. 📑اما دسته دوم روایات، گفتیم روایاتی که می گوید روی فضل الهی تکیه کنید. ما در ادعیه می گوییم «اَللّهم عامِلْنا بِفَضْلِكَ وَ لا تُعامِلْنا بِعَدْلِكَ» یعنی میان فضل و عدل تقابل وجود دارد.🍃 👌فضل زیادتی در کار است یعنی در کار برابری نیست. من به اندازه صد هزار تومان کار کردم تو هم صد هزار تومان به من بدهی می شود عدل. ولی دویست هزار تومان 💵 بدهی می شود فضل، یعنی بالاتر از آن طاعاتی که ما می خواهیم خدا به ما حاجت بدهد. ☀️امام سجاد (ع) در دعای ابوحمزه ثمالی به خدا می گوید «اللَّهُمَّ أَنْتَ الْقَائِلُ وَ قَوْلُکَ حَقٌّ وَ وَعْدُکَ صِدْق ..» خدایا تو خودت این را گفتی، وعده تو هم صدق است.. (آیه [32] سوره نساء 📖 را اینجا امام سجاد می فرمایند) «وَ سْئَلُوا اللَّهَ مِنْ فَضْلِهِ» از خدا از فضلش بخواهید. ☑️یعنی مثلا خدایا من به اندازه صد هزار تومان برای تو عبادت کردم، تو صد هزار تومان را به من نده، تو پانصد تومان، یک میلیون به من بده. بیشتر به من بده. به اندازه طاعت من به من ثواب نده بیشتر به من بده. از فضل🌸 تو می خواهم. ✨«اَللّهم عامِلْنا بِفَضْلِكَ وَ لا تُعامِلْنا بِعَدْلِكَ» با عدلت بخواهی با ما رفتار بکنی هم در گناهان پدر ما در می آید😢، هم در ثواب ها ما همان ثواب یکسان را می بریم. نه ما می خواهیم با فضلت رفتار بکنی هم در گناهان گناهان ما را ببخشی هم در ثواب ها ثواب های بیشتر🙂 به ما بدهی. چقدر قشنگ اینجا حاج آقا مجتبی تهرانی روایت را معنا کرد از فضل خدا بخواهیم. 🌀در امورات مادی هم ما روایت داریم از فضل خدا بخواهیم، درست است روزی ما مقدر شده🍃 است ولی ما اگر از فضل خدا بخواهیم که روزی مادی ما را بیشتر بکند خدای متعال اینکار را می کند، اگر صلاح باشد ان شاءالله.🤲 📚دسته سوم از روایات گفتیم مسئله انصاف در دعا را مطرح می کنند.‌ ایشان بحث انصاف در دعا را اینطور معنا می کند همینطور که حاجات بزرگت را از خدا می‌خواهی، حاجات کوچکت را هم از خدا بخواه. یک قانون کلی است که حتی بند کفش پاره خودت 👞 را از خدا بخواه تا این حد! که خدا به حضرت موسی وحی می کند نمک غذایت را هم از ما بخواه. 👌پس انصاف در دعا این نیست که فقط در حاجات بزرگ سمت خدا برویم و حاجات کوچک خدا را فراموش بکنیم، نه! همه جوره سعی بکنیم🍃 خدای متعال را در دعاهایمان یاد بکنیم. چه دعاهای کوچک، چه دعاهای بزرگ در تمام اینها سعی بکنیم🌸 خدای متعال را یاد بکنیم. این بی انصافی است ما فقط در حاجات بزرگ یاد خدا بیفتیم، در جاهای دیگر هیچی! 🔹ادامه دارد .... 💽برگرفته از سخنرانی"اخلاق مهدوی" فایل شماره (61) 🎤استاد احسان عبادی 226 💠☀️💠☀️💠☀️💠 ____________
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
فایل آموزش معارف مهدویت شماره (۱۶) موضوع: ولایت فقیه ١
.......: ♨️سفارش مهم سید بن طاوس به پسرش برای دعا به علیه السلام [مصادر شیعه] 🔰این عالم وارسته شیعه در کتاب فلاح السائل بعد از نقل فضیلت دعا برای برادران دینی به بحث کردن برای امام زمان علیه السلام میپردازد که برای هر ای لازم است به سفارش ایشان عمل کند: 📝میگویم(سید بن طاوس): اگر دعا برای برادران مومن تا این حد ارزشمند است، دعا برای امام زمانت چگونه خواهد بود؟ آن پادشاهی که سبب وجود توست و تو خود معتقدی که اگر او نبود خداوند نه تو را می آفرید و نه دیگری را، و میدانی که آن وجود شریف واسطه لطفی است که سبب تمام نعمتهاست، پس تا میتوانی مواظب باش دیگری را در محبت و دعا بر او مقدم نداری و هنگامی که خواستی برای آن مولای عظیم الشان دعا کنی با تمام وجود دعا کن. مبادا فکر کنی او به دعای تو محتاج است، هرگز چنین نیست و هرکس چنین فکری کند بیمار است، اینکه میگویم برای او دعا کن، فقط برای این است که او حق بزرگی بر تو دارد و بسیار در حق تو احسان نموده است، و اگر قبل از دعا برای خودت برای او دعا کنی، ابواب اجابت زودتر به رویت گشوده میشود، زیرا تو با گناهت باب دعا را بر روی خود بسته ای، ولی هنگامی که برای آن مولایی دعا کنی که از خواص درگاه خداست، به احترام او باب اجابت به رویت گشوده میشود و آنگاه خود و همه کسانی که در حقشان دعا میکنی بر خوان و احسان او مینشیند و مشمول رحمت، کرم و عنایت الهی میشوید، چون خود را به او مرتبط کرده اید. مبادا به استناد عمل فلان شیخ و فلان شیخ که هرگز در حق آن حضرت دعا نمیکنند، بلکه اصلا از او غافلند و هرگز نامی از او نمیبرند از دعا به آن حضرت غافل شوی، که غفلت از یاد او اشتباهی فاحش است، پس به آن چه گفتم عمل کن که حق واضح همان است 📚فلاح السائل و نجاح المسائل.ص١١٢
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.......: (ع) کیفیت پیوستن ۳۱۳ نفر به امام زمان(عج) امام جواد(ع) در روایتی با اشاره به آیه‌ای از قرآن درباره ویژگی قائم(عج) و کیفیت حضور ۳۱۳ نفر نزد امامشان سخن گفت‌. «حضرت عبد العظیم حسنى گفت: به (ع) گفتم: امیدوارم شما باشید،کسى که زمین را پر از عدل و داد کند همچنان که آکنده از ظلم و جور شده باشد. فرمود: اى أبو القاسم هیچ یک از ما نیست جز آنکه قائم به امر خداى تعالى و هادى به دین الهى است، امّا قائمى که خداى تعالى به توسّط او زمین را از اهل کفر و انکار پاک و آن را پر از عدل و داد کند... او کسى است که زمین برایش در پیچیده و هر دشوارى برایش هموار شود و از اصحابش 313 تن به عدد از دورترین نقاط زمین به گرد او فراهم آیند و این همان‏ قول خداى تعالى است که فرمود: «أَیْنَ ما تَکُونُوا یَأْتِ بِکُمُ اللَّهُ جَمِیعاً إِنَّ اللَّهَ عَلى‏ کُلِّ شَیْ‏ءٍ قَدِیرٌ؛ هر کجا که باشید، خداوند همگى شما را [به سوى خود باز] می آورد؛ در حقیقت، خدا بر همه چیز تواناست.» و چون این تعداد از اهل اخلاص به گرد او فراهم آیند، خداى تعالى امرش را ظاهر کند و چون عقد که عبارت از 10 هزار مرد باشد، کامل شد به اذن خداى تعالى قیام کند و دشمنان خدا را بکشد تا خداى تعالى خشنود شود. عبد العظیم گفت: اى سرورم چگونه مى‏داند که خداى تعالى خشنود شده است؟ فرمود: در قلبش رحمت می افکند و چون به مدینه درآید لات و عزّى را بیرون کشیده و آن دو را بسوزاند.» 📚منبع: 🖌کمال الدین و تمام النعمة، ج2، ص377. 🖌کفایة الأثر فی النص على الأئمة الإثنی عشر، ص282. 🖌الإحتجاج على أهل اللجاج (للطبرسی)، ج‏2 ، ص449 متن روایت: عَنْ عَبْدِ الْعَظِیمِ بْنِ عَبْدِ اللَّهِ الْحَسَنِیِّ قَالَ:قُلْتُ لِمُحَمَّدِ بْنِ عَلِیِّ بْنِ مُوسَى ع إِنِّی لَأَرْجُو أَنْ تَکُونَ الْقَائِمَ مِنْ أَهْلِ بَیْتِ مُحَمَّدٍالَّذِی یَمْلَأُ الْأَرْضَ قِسْطاً وَ عَدْلًا کَمَا مُلِئَتْ جَوْراً وَ ظُلْماً فَقَالَ ع یَا أَبَا الْقَاسِمِ مَا مِنَّا إِلَّا وَ هُوَ قَائِمٌ بِأَمْرِ اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ وَ هَادٍ إِلَى دِینِ اللَّهِ وَ لَکِنَ‏ الْقَائِمَ‏ الَّذِی یُطَهِّرُ اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ بِهِ الْأَرْضَ مِنْ أَهْلِ الْکُفْرِ وَ الْجُحُودِ وَ یَمْلَؤُهَا عَدْلًا وَ قِسْطاً هُوَ الَّذِی تَخْفَى عَلَى النَّاسِ‏ وِلَادَتُهُ وَ ...... https://eitaa.com/zandahlm1357 i
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هنر آن است ڪه بمیرے پیش از آنڪه بمیرانندت و مبدا و منشا حیات آنانند ڪه چنین مرده‌اند... .......: @zandahlm1357
1_158838500.wma
964.8K
📢 صوت | حاج 🍀 شب است و سکوت است و ماه است و من 🌸 فغان و غم و اشک و آه است و من 🌼 شب و خلوت و بُغضِ نشکُفته‌ام 🌿 شب و مثنوی‌های ناگفته‌ام 🆔 https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📢صوت| خاطراتی از شهید محمود کاوه، فرمانده دلاور لشکر ویژه شهدا در دوران دفاع مقدس 🎤 راوی: جانباز سرفراز و همرزم شهید کاوه، 🆔 https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
مهارتهای کلامی_15.mp3
12.7M
۱۵ ▫️کنترل محتوای کلام، نیاز به مهارت آموزی دارد ... اینگونه نیست که؛ همیشه باید حقیقت را گفت، تا زبان پاک بماند ! - گاهی فقط باید عین حقیقت را گفت! - گاهی باید فقط سکوت کرد! - گاهی هم واجب است که برای جلوگیری از یک فتنه، حقیقت را کتمان کرد! •| میزان عقلانیت هر انسان است، که قدرت تشخیص این موقعیت‌ها را، برایش آسان میکند.|•
📚سرسبز شدن و به بارنشستن درخت خشکیده مُحَمَّدُ بْنُ يَحْيَى وَ أَحْمَدُ بْنُ مُحَمَّدٍ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ اَلْحَسَنِ عَنِ اَلْقَاسِمِ اَلنَّهْدِيِّ عَنْ إِسْمَاعِيلَ بْنِ مِهْرَانَ عَنِ اَلْكُنَاسِيِّ عَنْ أَبِي عَبْدِ اَللَّهِ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ قَالَ:خَرَجَ اَلْحَسَنُ بْنُ عَلِيٍّ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ فِي بَعْضِ عُمَرِهِ وَ مَعَهُ رَجُلٌ مِنْ وُلْدِ اَلزُّبَيْرِ كَانَ يَقُولُ بِإِمَامَتِهِ فَنَزَلُوا فِي مَنْهَلٍ مِنْ تِلْكَ اَلْمَنَاهِلِ تَحْتَ نَخْلٍ يَابِسٍ قَدْ يَبِسَ مِنَ اَلْعَطَشِ فَفُرِشَ لِلْحَسَنِ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ تَحْتَ نَخْلَةٍ وَ فُرِشَ لِلزُّبَيْرِيِّ بِحِذَاهُ تَحْتَ نَخْلَةٍ أُخْرَى قَالَ فَقَالَ اَلزُّبَيْرِيُّ وَ رَفَعَ رَأْسَهُ لَوْ كَانَ فِي هَذَا اَلنَّخْلِ رُطَبٌ لَأَكَلْنَا مِنْهُ فَقَالَ لَهُ اَلْحَسَنُ وَ إِنَّكَ لَتَشْتَهِي اَلرُّطَبَ فَقَالَ اَلزُّبَيْرِيُّ نَعَمْ قَالَ فَرَفَعَ يَدَهُ إِلَى اَلسَّمَاءِ فَدَعَا بِكَلاَمٍ لَمْ أَفْهَمْهُ فَاخْضَرَّتِ اَلنَّخْلَةُ ثُمَّ صَارَتْ إِلَى حَالِهَا فَأَوْرَقَتْ وَ حَمَلَتْ رُطَباً فَقَالَ اَلْجَمَّالُ اَلَّذِي اِكْتَرَوْا مِنْهُ سِحْرٌ وَ اَللَّهِ قَالَ فَقَالَ اَلْحَسَنُ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ وَيْلَكَ لَيْسَ بِسِحْرٍ وَ لَكِنْ دَعْوَةُ اِبْنِ نَبِيٍّ مُسْتَجَابَةٌ قَالَ فَصَعِدُوا إِلَى اَلنَّخْلَةِ فَصَرَمُوا مَا كَانَ فِيهِ فَكَفَاهُمْ امام صادق علیه السلام فرمودند : امام حسن علیه السلام در یکی از سفرهای حج عمره اش، همراه مردی از فرزندان زُبِير بود که به امامت ایشان معتقد بود، در یکی از آبگاه‌ها زیر درخت که از تشنگی خشک شده بود آمدند. در زیر آن درخت فرشی برای امام حسن علیه‌السلام انداختند، و در برابرش فرشی برای زٌبِیری، زیر درخت خرمای دیگر. آن زبیری سر بالا کرد و گفت : اگر این درخت خرمای تازه داشت از آن می خوردیم ؛ امام مجتبی علیه السلام فرمودند : خرما میل داری؟ زبیری گفت : آری 👈 زبیری گفت : آن حضرت دست به سوی آسمان برداشت و دعا کرد به سُخنی که من آن را نفهمیدم؛ 👈👈 پس درخت سبز شد و به حال خود برگشت و برگ و خرما برآورد. ساربانی که شتر از او کرایه کرده بودند، گفت : به خدا این جادو است. امام حسن علیه السلام فرمود : وای بر تو جادو نیست بلکه دعای مستجاب پسر پیغمبر (صلی الله علیه و آله) است. پس به سوی درخت بالا رفتند و هرچه خرما داشت چیدند و آنها را کفایت کرد ✔️ سند روایت هم صحیح است :: الحديث الرابع : صحيح. 📗📕نام کتاب : مرآة العقول في شرح أخبار آل الرسول نویسنده : العلامة المجلسي جلد : 5 صفحه : 35 https://eitaa.com/zandahlm1357
بی‌تفاوتی ممنوع! حتی در دیدن و شنیدن ▪️ اعضای سیاهی لشکرِ یک فیلم، با اینکه نقشِ کم‌رنگی دارند، اما هر کدام به نوعی در کنار بازیگرانِ اصلی، به ساختِ فیلم کمک می‌کنند. ما هم ممکن است سیاهی لشکر باشیم و کارِ خاصی نکنیم، اما با همین بی‌تفاوتیِ خود، به تکمیل پازلِ دشمن کمک می‌کنیم. ▫️ مثلا ممکن است کسی به مهمانیِ پُر گناهی دعوت ‌شود و با اینکه می‌داند گناه، سببِ تأخیر در ظهور می‌شود، به خاطر ترس از مسخره شدن و... به آن مهمانی برود و این کار را اینگونه توجیه کند: من به آنجا می‌روم، اما هیچ گناهی نمی‌کنم و فقط در ظاهر همرنگ بقیه می‌شوم. ▪️ باید به چنین فردی گفت: در کربلا نیز عده‌ای سیاهی لشکر بودند، اما با این کار، دشمن را تأیید کردند؛ به تعدادِ دشمن افزودند و نسبت به ظلم بی‌تفاوت بودند. پس لطفاً برای عاقبت بخیری خود، نسبت به گناه بی‌تفاوت نباشید و حتی در ظاهر، همرنگِ دشمن نشوید! ۲۷