مهین پیغمبری از نسل آدم
جهان رحمت از یزدان مجسم
معمای خرد نازان به نامش
دو عالم جرعه ای از درد جامش
یتیمی ناز پرورد الهی
فقیری پشت پا بر تاج شاهی
سریر آرای تخت لامکانی
گهر پیرای تاج کن فکانی
رواج نقد توحید از عیارش
طفیلش گنج هستی، بل نثارش
زمین در زیر کفشش عرش افلاک
خدا طغرای عرشش خواند لولاک
زبان بهر ستایش گشت موجود
ز خیل آفرینش اوست مقصود
ز عدلش دست چرخ از ظلم کوتاه
که انصاف کتان بستاند از ماه
فلک چون نیل خاکش کرد بر سر
ملک جاروب راهش ساخت شهپر
به جیب مه فکنده چاک ز انگشت
نشان مهر حق آورد بر پشت
نشان پای او بر دست موسی
نهاد از پیشدستی پای بالا
سلیمان را به لطف ار پیش خوانی
برآرد پر چو مور از شادمانی
خداوند جهان عشق تو بازد
زهی نقشی که بر نقّاش نازد
بخش ۶ - حکایت بر سبیل تمثیل: به چشم خویش دیدم عاشق مست »
« بخش ۴ - فی نعت سرور کائنات صلی الله علیه و آله و سلم :دل از عشق محمد ریش دارم
https://eitaa.com/zandahlm1357
هدایت شده از #مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
صفحه امر به معروف و نهی از منکر
.......:
@zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#پرسش_و_پاسخ
«حجت الاسلام فلاح زاده»
📌اگر شخصی مبتلا به گناهی باشد
آیا می تواند در آن مورد نهی از منکر کند؟
🍀
🌺🍀
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#کلیپ
«حجت الاسلام دکتر رفیعی»
🔴 دلایل ترک امر به معروف و نهی از منکر❗️
🍀
🌺🍀
#حدیث
امام علی علیه السلام:
🔹صَدِيقُكَ مَن نَهاكَ ، و عَدُوُّكَ مَن أغراكَ (١)
✨دوستِ تو كسى است كه [از بديها ]بازَت دارد و دشمنت كسى است كه تو را [به كارهاى بد ]تحريك كند
🔸الصَّديقُ مَن كانَ ناهيا عَنِ الظُّلمِ و العُدوانِ، مُعِينا على البِرِّ و الإحسانِ (٢)
✨دوست، كسى است كه بازدارنده از ستم و تجاوز باشد و يارى كننده بر نيكويى و احسان
-----------------------
١)غُرَرُ الحِكَم : ۵٨۵٧
٢)غُرَرُ الحِكَم : ٢٠٧٨
🍀
⏪درج امضای همه مالکان در معامله
اگر در یک معامله، مالکان متعدد بوده و یکی از آنها عهده دار مذاکره با خریدار باشد، حتماً باید ذیل قولنامه را همه مالکان امضا کنند، مگر اینکه به یک نفر وکالت در فروش بدهند که در این صورت وکیل از طرف همه مالکانه قولنامه را امضا میکند.
#معامله
/Mr_Vakiil
۱. حقوق :
مجموعه قوانین است که حاکم بر روابط انسان هاست که با هدف استقراء عدالت و ایجاد نظم به وجود آمده است.
۲. دیه :
دیه مالی است که به سبب جنایت بر نفس یا عضو به مجنی علیه یا به ولی یا اولیاء دم او داده میشود.
۳. زنا :
عبارت است از اجماع مرد با زنی که ذاتا" بر او حرام است.
۴. قوادی :
عبارت است از جمع و مرتبط کردن دو نفر یا بیشتر برای زنا یا لواط
۵. قذف :
نسبت دادن زنا یا لواط به شخص دیگری
۶. اقرار :
اگر شخصی خبری را اعلام کند که مفاد آن بر ضرر خودش و به نفع دیگری باشد اقرار نام دارد. به شخصی که اقرار می کند مقر
گویند. اگر مفاد این خبر به نفع خودش وبه ضرر دیگری باشد ادعا واگر به نفع دیگری وبه ضرر شخص ثالثی باشد شهادت نام دارد.
۷. اهلیت :
عبارت است از شایستگی انسان برای دارا بودن یا اجرای حق و تکلیف
۸. نکاح :
عبارت است از عقدی که سبب رابطه زنا شویی بین دو جنس مخالف می شود.
۹. طلاق :
عبارت است از انحلال نکاح دائم با شرایط و تشریفات خاص از جانب مرد و نماینده قانونی او
۱۰. دارایی :
تمام حقوق و تعهدات شخص اعم از مالی و غیر مالی
۱۱. عده:
مدتی که در آن مدت زنی که ازدواجش از طریق طلاق،وفات،فسخ نکاح یا بذل مدت منحل شده نمی توان شوهر دیگری اختیار کند.
۱۲. حرمت :
خواستن ترک کاری و راضی نبودن به انجام آن. مثل :قتل و سرقت
۱۳. کراهت :
خواستن ترک کاری بدون اینکه انجام آن گناه داشته باشد. مثل : طلاق
۱۴. تدلیس :
اعمالی که موجب فریب طرف معامله می شود وشخص فریب خورده تحت شرایط قانونی حق فسخ دارد.
۱۵. ولی : کسی که به حکم قانون اختیار دیگری را در قسمتی از امور داراست.
۱۶. ولی قهری : ولایت پدر یا جد پدری نسبت به صغیر.
۱۷. حریم :
مقداری از اراضی اطراف ملک قنات و نهر و امثال آن است که برای کمال انتفاع از آن ضرورت دارد
۱۸. مفهوم اشاعه :
انتشار مالکیت شرکاء در همه اجزاء مال مشاء است( یعنی همه شرکاء در همه اجزاء شریکند )
۱۹. حجر :
عبارت است از ممنوع بودن شخص از تصرف در بعضی یا تمام امور خود به منظور از حمایت از او به حکم قانون
۲۰. بذل مدت :
صرف نظر کردن زوج از ادامه اثر عقد نکاح در ازدواج موقت وپایان بخشیدن به آن را گویند.
۲۱. تمتع :
عبارت است از این که شخص قانونا" شایستگی و توانایی بهره مندی و دارا شدن حقی را داشته باشد.
۲۲. تمکین
سلطه و اختیار دادن به دیگری را تمکین گویند. تمكين به معنای انجام وظايف زناشويی است. تمکین از حقوق واجب شوهر بر زن است و در صورت خودداری زن از آن بدون عذر، نفقه او بر شوهر واجب نخواهد بود. در واقع هر یک از زن و شوهر مکلّف به وظیفه خویش است؛ زن به تمکین و مرد به پرداخت مهر و هیچکدام بر دیگری توقف ندارد.
۲۳. نشوز :
اصطلاحی در فقه و حقوق اسلامی به معنی تمکین نکردن، نافرمانی و عدم ایفاء وظایف زناشویی از سوی یکی از زوجین است. اگرچه معمولاً نشوز فقط به نافرمانی زن از طریق عدم تمکین به شوهر اشاره دارد اما نافرمانی شوهر نیز در نوشته های فقهی نشوز نامیده میشود.
۲۴. سلف یا سلم :
به معنای پیش فروش است .
۲۵. اقاله :
به معنای بر هم زدن معامله با تراضی و سازش طرفین معامله است.
۲۶. برائت :
اصلی است فقهی وعقلی که در امر کیفری ومدنی به کار می آید.برای مثال اصل آن است که هیچ کس مجرم نیست ومبری از ارتکاب جرم می باشد.
۲۷. خیار:
تسلط بر از بین بردن اثر حاصل از عقد را گویند. خیار ممکن است ناشی از توافق و تراضی طرفین باشد مانند خیار شرط در عقد بیع که به موجب آن شرط می شود که در مدت معینی برای خریدار یا فروشنده یا هر دو یا نفر سومی اختیار فسخ معامله باشد و یا ممکن است خیار ناشی از حکم قانون باشد مانند خیار مجلس که به موجب آن مادام که مجلس عقد به هم نخورده طرفین حق بر هم زدن معامله را دارند.
۲۸. عقد بیع :
ایجاب و قبولی که بر نقل ملک در برابر عوض معلوم دلالت می کند.
/Mr_Vakiil
درصورتی که علیرغم رسیدن طفل به 7 سالگی و آغاز حق حضانت قانونی پدر، #مصلحت_طفل به دلیل انس و وابستگی شدید وی به مادر، حضور در کنار مادر باشد، بنا بر مصلحت مربوطه، حکم به #حضانت پدر صادر نخواهد شد و حضانت مادر ادامه پیدا خواهد کرد.
🔹تاریخ رای نهایی: 1392/05/14
🔹شماره رای نهایی:
9209970224000760
🔹رئیس شعبه 40 دادگاه تجدیدنظر استان تهران ـ مستشار دادگاه/پژوهشگاه قوه قضائیه/Mr_Vakiil
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
📖 رمان «جان شیعه، اهل سنت... عاشقانه ای برای مسلمانان» 🖋 قسمت دویست و سی و دوم همانطور که لب تخت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا