eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
48.1هزار عکس
35هزار ویدیو
1.6هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
جنبش يحيى بن عبدالله در سال ۱۷۶ هجرى، يحيى بن عبدالله، پسرعموى شهيد فخّ كه در قيام وى مشاركت داشت و پس از سركوب آن جنبش، پنهانى مى زيست، هفت سال پس از شهادت دوستان خود، در ديلم به پا خاست و به دليل بهره مندى از مراتب فضل و دانش، گروهى بى شمار به او پيوستند. پس از آن كه فضل بن يحيى برمكى از سوى هارون الرشيد به فرماندارى ديلم گماشته شد، يحيى بن عبدالله را يافت و با وى از در سازش درآمد و او را همراه جمعى از يارانش نزد هارون به بغداد فرستاد، و همگى در زندان بغداد به ديار باقى شتافتند. https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آقا (رهبر معظم انقلاب) می فرمودند: در اطراف مشهد ما یه روستایی هست که ما مشهدی ها بهش میگیم زغید(ازغد/ که این ازغدی ها مال اونجا هستن) تو اون روستا یه خانمی بود؛ این خانم از اونایی بود که مکتب داشتند که دختر بچه ها رو درس قرآن می‌دادند و خیلی تشویقشون می‌کرد با جایزه هی جایزه می‌داد، اگر کسی خوب قرآن می‌خوند نمازش رو بلد بود ... کلی پول لازمه عالمی که تو اون روستا بود میگفت من تعجب کردم که این خانم خودش از جهت مالی خیلی متمکن نیست از کجا میاره این همه پول برای جایزه بچه ها این عالم همون محل میگه از این خانوم من یک مرتبه پرسیدم که شما از کجا میاری انقدر به بچه ها جایزه میدی گفت میرم از امام رضا میگیرم … ┄┅┅❅🔻◽️🔻🔵🔻◽️🔻❅┅┅┄
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
☑️متن شبهه و سوال👇👇👇👇👇 در مورد ظهور امام زمان (عج) سوال داشتم مگه نمیگن هیشکی نمیتونه بگه چه روزیه، پس چرا تو بعضی روایات روز و ماهش اومده. خب میتونیم با نگاه کردن به تقویم حدس بزنیم مثلا امام محمد باقر (ع) گفتن روز شنبه که روز عاشوراست امام جعفر صادق (ع) گفتن روز جمعه در جای دیگه امام جعفر صادق (ع) گفتن در شب 23 ماه رمضان به نام شریفش ندا داده میشه ولی در روز عاشورا قیام میکنن آخرش نفهمیدم جمعس یا شنبه 23 رمضانه یا روز عاشورا ؟؟؟؟ بعدش اگه محرم یا رمضانه پس چرا تمام جمعه ها منتظر ظهوریم؟ ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ ✅متن پاسخ به شبهه👇👇👇👇👇 👌🏻بله، زمان ظهور را نمی شود حدس زد. شما می گویید از روی تقویم می شود نگاه کرد، از روی تقویم شما فقط روز را می توانی حدس بزنی، سال را که نمی توانی تشخیص بدهی کدام سال ظهور است! 🔻بعد بارها و بارها عرض کردیم تمام این مباحث که جمعه است یا شنبه است و فلان است.. همه ی اینها احتمال بداء و تغییر داخل آن است، ☝️🏻یعنی اصل ظهور حتمیست. کسی نگفت جمعه آمدن امام زمان هم حتمی است که!! کسی نگفت شنبه ظهور کردن هم حتمی است! اینها که حتمی نیستند، اینها احتمال تغییر و بداء داخلش هست به همین خاطر می گویند هر لحظه منتظر ظهور باشید چه غیر جمعه ها، چه جمعه ها. ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 👤پاسخ دهنده: (👆جزو اساتید مهدویت ، پژوهشگر تاریخ و محقق)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.......: «دینور» یا «ری» ابوسلیمان محمودی می‌گوید: من و جعفر بن عبدالغفّار با هم والی دینور - شهری نزدیک کرمانشاه - شدیم. قبل از حرکت شیخ حسین بن روح نوبختی نزد من آمد و گفت: وقتی به ری رفتی فلان کار را انجام بده!. وقتی به دینور رسیدیم، یک ماه بعد حکم ولایت ری به من تفویض شد. به سوی ری حرکت کردم، و آنچه شیخ فرموده بود انجام دادم. [۱] ---------- [۱]: ۳۰. خرایج، ج ۲، ص ۶۹۸، فی اعلام الامام صاحب الزمان علیه السلام؛ بحار الانوار، ج ۵۱، ص ۲۹۵. https://eitaa.com/zandahlm1357 در جستجوی امام زمان علیه السلام ابوالرجا مصری که یکی از نیکوکاران بود، می‌گوید: پس از رحلت امام حسن عسکری علیه السلام برای جستجوی امام زمان علیه السلام حرکت کردم، سه سال گذشت، با خودم گفتم: اگر چیزی بود بعد از گذشت سه سال آشکار می‌شد. در این هنگام، صدایی را شنیدم که صاحب صدا را نمی دیدم، او گفت: ای نصر بن عبد ربّه! به اهل مصر بگو: آیا شما پیامبرصلی الله علیه وآله وسلم را دیده اید که به او ایمان آورده اید؟ ابوالرجا گوید: من تا آن زمان نمی دانستم که نام پدرم عبد ربّه است، چون من مدائن متولد شدم، وپدرم را از دست دادم، ابوعبداللّه نوفلی مرا با خود به مصر آورد ودر آنجا پرورش یافتم، چون آن صدا را شنیدم، مطلب را دریافتم، و دیگر به راه خود ادامه ندادم، و مراجعت نمودم. [۱] ---------- [۱]: ۳۱. خرایج، ج ۲، ص ۶۹۸ و ۶۹۹، فی اعلام الامام صاحب الزمان علیه السلام؛ بحارالانوار، ج ۵۱، ص ۲۹۵. https://eitaa.com/zandahlm1357
هنر آن است ڪه بمیرے پیش از آنڪه بمیرانندت و مبدا و منشا حیات آنانند ڪه چنین مرده‌اند... .......: @zandahlm1357
کتاب صوتی "سلام بر ابراهیم جلد ۲ " "زندگینامه و خاطرات شهید بی مزار ابراهیم هادی " ناشر : نشر شهید ابراهیم هادی 👈تولید اختصاصی کانال کتابخانه صوتی با صدای پاییز ۱۳۹۹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌺به شخصیت خود بیشتر از آبروی خود اهمیت دهید! زیرا شخصیت شما، جوهر وجود شما؛ و آبرویتان تصور دیگران نسبت به شماست...🌿🌺 👤دکتر الهی قمشه ای 🔰 ‌‌‌‌
قصر فرعون فرعون پیش از آنکه ادعای خدایی کند امر کرده بود که بالای درب قصرش کلمه «بسم الله الرحمن الرحیم» را نوشته بودند و چون ادعای خدایی کرد و موسی از ایمان آوردن او نا امید شد شکایت او را به خداوند عزیز کرد. از طرف پروردگار خطاب رسید، ای موسی! تو در کفر او نظر داری و هلاک او از من می‌خواهی اما نظر من در آن کلمه عظیمه است که بالای قصر وی نوشته شد. قسم به عزت و جلال خودم تا آن نام در آنجا نوشته است من او را عذاب نمی کنم. چون خدای متعال خواست او را عذاب کند اول آن نوشته را زایل گردانید و بعد از آن عذاب بر او فرستاد. [۱] ---------- [۱]: . منهج الصادقین، ص ۳۳. https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
#متن جلسه 5
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از احسان عبادی | ما و او
توضیح و اهمیت دوره بصیرتی شیخ فضل الله نوری.mp3
6.99M
🔰 توضیحات مهم درباره دوره مهم و بصیرتی تاریخی شیخ فضل الله نوری 💠 نیروی های انقلابی در راستای لبیک به دستور رهبری بر اهمیت تاریخ خوانی و رفع دغدغه های ایشان در این موضوع ، حتما در این دوره کاملا رایگان شرکت کنند ✅ نمونه و مشابه این دوره تا به الان در کشور برگزار نشده است 🌀 در صورت همراهی تا پایان دوره، علاوه بر دریافت مدرک، یک پژوهشگر و تحلیلگر قوی در تاریخ معاصر خواهید شد ❇️ برای ثبت‌نام به آیدی @hovalsharid پیام دهید و لینک دوره را دریافت نمایید 🔰 شروع دوره از اول بهمن @ma_va_o
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔵 دانشجویان آمریکایی و آرزوی مرگ برای شاه ... 💠 ایران به حدی در جهان محبوبیت داشت که وقتی از ایران فرار کرد و برای درمان بیماریش به یکی از بیمارستان های آمریکا رفت،دانشجوهای به خاطر حضور شاه در آمریکا جلوی بیمارستان محل بستری شدن ایشون کردن و برای مرگ هر چه سریعترش دست به دعا برداشتند. 📚منبع:مستند از قاهره تا تهران، شبکه منوتو 🌐
💥رخدادهـای پس از فتح خیبـر تا فتح مکه💥 🔸پیمان حدیبیه فرصت مبارزه مسلمانان را بر ضد قبایل حجاز فراهم کرد. همانگونه که راه را برای توسعه دعوت اسلامی آماده ساخت. 📜سیره نگاران از چندین سریه یاد کرده اند که در فاصله فتح خیبر تا فتح مکه رخ داده است. یکی از سرایا ⚔، سریه بشیر بن سعد بود که همراه سی تن به سوی بنی مره رفت. این طایفه در نزدیکی فدک زندگی می کردند. مسلمانان در آغاز موفق شدند تا گوسفندان و شترانی را به غنیمت بگیرند🐪، اما در راه بازگشت مورد حمله قرار گرفته و جز بشیر بن سعد همه گریختند. او خود را به فدک رساند و پس از چند روز به مدینه بازگشت. رسول خدا (ص) غالب بن عبدالله را همراه دویست نفر بدان سوی 🏇 گسیل داشت. آنها موفق به شکست دشمن شدند. 👈در این سریه اسامه بن زید مردی را تعقیب کرد و زمانی که به او رسید، با آن که آن مرد اظهار اسلام کرد وی را به قتل رساند. پس از آن که رسول خدا (ص) این خبر را شنید، وی را ❌سخت نکوهش کرد. اسامه گفت: او از ترس اظهار اسلام کرد. حضرت فرمودند: مگر تو قلب او را شکافتی❤️ و دانستی صادق بود یا دروغگو؟ ⚠️در اینجا توجه به دو نکته مهم است؛ 💢یکی آن که هر کافری تنها با اظهار شهادتین جان و مالش در امان قرار می‌گیرد و هیچ کس حق ندارد تا به او آسیبی برساند. 💢نکته دوم استفاده نامطلوبی است که اسامه بعدها👤 از این تجربه کرد. او گفت: هیچ گاه با کسی که شهادت به توحید و رسالت دهد، جنگ نخواهد کرد. وی این مساله را به عنوان توجیه عدم شرکت در غزوات امیرالمومنین (ع)✨ با مخالفانش مطرح می کرد. ❌چنین نتیجه ای روا نیست، زیرا خداوند در سوره حجرات دستور می دهد که باید در برابر باغی از دو گروه مسلمان ایستاد و جنگ کرد تا حکم خدا را بپذیرد. 👈غالب بن عبدالله سریه دیگر را شامل یکصد و سی نفر برای حمله به بنی عبد بن ثعلبه رهبری کرد. در این سریه نیز شماری از دشمنان به هلاکت☄ رسیده و غنایمی به دست مسلمانان افتاد. اینان در نجد سکونت داشتند. 👈سریه دیگر به فرماندهی بشیر بن سعد به سوی منطقه خباب در نزدیکی خیبر و وادی القری بود. این سریه در پی گزارشی که فردی از قبیله اشجع برای رسول خدا (ص) آورد فرستاده شد ✉️. وی گفت: گروهی از غطفانی ها به تحریک عیینه به همراهی برخی دیگر قصد حمله به مدینه را دارند. رسول خدا (ص)✨ این سپاه سیصد نفری را با یک راهنما بدان سوی فرستاد. آنان موفق به شکست شماری از دشمن و گرفتن غنایم آنان شدند. اما وقتی به محل اصلی دشمن رسیدند آنان به کوهها پناه برده و ⛰ متفرق شده بودند. 🕋عمره القضا 🔆رسول خدا (ص) در ذی قعده سال هفتم، به دلیل ممانعت قریش از عمره مسلمانان در سال ششم، عازم "عمره القضا" شد. آن حضرت دستور داد تا یکصد اسب و نیز سلاح🐎 فراوان آماده و حرکت کنند. حضرت درباره علت حمل سلاح با وجود معاهده حدیبیه فرمود: ما سلاحها را به داخل حرم نمیبریم و البته برای خطرات احتمالی باید سلاحها در دسترس ما باشد. مشرکان مکه با 👂🏻شنیدن خبر آمدن مسلمانان مصمم شدند تا بر فراز کوههای مکه روند و اظهار کردند که حتی به مسلمانان نگاه نیز نخواهند کرد. 👌با این حال، کسانی از آنها در کنار دارالندوه صف کشیدند تا آن حضرت را ببینند. رسول خدا (ص)💕 در جمع یاران خویش و در حالی که سخت مراقب آن حضرت بودند، وارد مکه شد. مشرکان می گفتند: قومی به مکه می آیند که گرمای یثرب آنان را سست کرده؛ لذا رسول خدا (ص) به اصحابش دستور داد تا در سه شوط طواف آهسته بدوند (هروله) تا مشرکان قدرت👊 آنها را ببینند. ✨رسول خدا (ص) پس از طواف و سعی، وارد کعبه شد تا آنگاه که بلال بر بام کعبه اذان گفت. پس از خاتمه مهلت، سهیل نزد حضرت آمد و از ایشان خواست تا مکه را ترک کنند. پس از آن رسول خدا (ص) به ابورافع فرمود تا فرمان 📣 کوچ از مکه اعلام کرده بگوید که هیچ کس در مکه نماند. 🔸پس از عمره القضا نیز چند سریه دیگر به مناطق مختلفی فرستاده شدند. از جمله پانزده نفر از مسلمانان👥 به فرماندهی کعب بن عمیر غفاری به سوی منطقه "ذات اطلاح" رفتند. این منطقه در آن سوی وادی القری در حوالی خیبر بود. آنان به جز یک نفر، طی درگیری با دشمن به شهادت رسیدند. اینان باید پیش قراولان جنگ موته در 🗺منطقه شام باشند. 👈قبیله هوازن نیز از جمله قبایل سرکش و توطئه گر بر ضد اسلام بود. عناد آنها تا آن اندازه بود که حتی پس از فتح مکه به مقاومت خویش ادامه دادند. رسول خدا (ص) در ربیع الاول سال هشتم یک گروه بیست و پنج نفری را به فرماندهی شجاع بن وهب اسدی به سوی طایفه بنی عامر فرستاد تا بر آنان ضربتی زده بازگردند و آنان چنین کردند. 🔹ادامه دارد ... ✍بـرگرفته از کتاب: "تـاریخ سیـاسی اسلام، ج1، ص612-615"، رسول جعفریان. ۵۲