eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
48.4هزار عکس
35.2هزار ویدیو
1.6هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
هر روز با امام رضا @zandahlm1357 @HashtominEmam آرشیو مطالب صفحه هرروز با امام رضا (ع)
ابوهاشم جعفرى نام ابوهاشم، داود است كه فرزند قاسم بن اسحاق بن عبدالله بن حعفر بن ابى طالب مى باشد. وى از ثقات راويان شيعه است كه نزد ائمه (ع) منزلتى والا داشته، پدرش قاسم، از حضرت صادق (ع) روايت مى كرده و خود علاوه بر صحابت حضرت رضا (ع)، محضر امام جواد (ع) و امام هادى (ع) را نيز درك نموده، و حتّى به قولى، تا زمان حضرت ولى عصر (عج) زنده بوده است. ابوهاشم در بغداد مى زيسته و نزد ارباب دولت موجّه بوده است. وى ذوق ادبى نيز داشت و شعر هم مى سرود. دعبل خزاعى وى فرزند على بن رزين و از شاعران نامى زمان خويش بود. قصيده تائيه اش را كه در مدح اهل بيت (ع) سروده بود، براى حضرت رضا (ع) خواند و آن جناب جامه اى از خز به وى بخشيد. دعبل به سال ۲۴۵ هجرى در ايام حكمرانى متوكل، درگذشت. امام رضا علیه السلام https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
پشیمانی مأمون مأمون شایستگی امام رضا علیه السلام را برای رهبری جهان اسلام رسماً تأیید کرده بود. علویان که پراکنده و دسته دسته بودند، متحد شده بودند. تریبون عظیم خلافت در اختیار امام علیه السلام قرار گرفته بود و دوستان ایشان از انزوا خارج شده بودند. [۱] شاعران در مدح حضرت شعر می‌گفتند و عالمان با آزادی در محضر ایشان حضور می‌یافتند. امام رضا علیه السلام از حاشیه ی جهان اسلام به متن آن انتقال یافته بودند. نام علی بن موسی الرضاC و سخنان ایشان نقل تمام محافل بود. مأمون از کار خودش خیلی پشیمان شده بود اما دیگر دیر بود... ---------- [۱]: . طبری، ج۷، ص ۱۴۰ یک قمقمه دریا.... https://eitaa.com/zandahlm1357
✍رئیس مرکز تخصصی مهدویت تشریح کرد ارتباط نماز و زکات عید فطر با مهدویت/ راه حفظ دستاوردهای رمضان برای منتظران ⤵️⤵️⤵️
.......: دعا براي فرج امام زمان علیه السلام نویسنده: حسین هاشمی نژاد https://eitaa.com/zandahlm1357
.......: سوگند سوگند به خداوندي خداسوگند به نبی ختم انبیاسوگند به کمالات اولیاسوگند به گل روي مرتضی سوگند دوست دارم تو را، بیا مهدي زکرم گیر دست ما، مهدي به بهشت جمال نیکویت به سیاهی تارگیسویت به نگاه دوچشم مینویت به کمانخانه دو ابرویت دوست دارم تو را، بیا مهدي زکرم گیر دست ما، مهدي به مقام ولاي تو سوگند به صفیرصداي تو سوگند [صفحه 12[ به صفاي دعاي تو سوگند به گل اشکهاي تو سوگند دوست دارم تو را، بیا مهدي زکرم گیر دست ما، مهدي به قدو قامت دلآرایت به دو دست چو شاخ طوبایت به فراخی صدر زیبایت به غبارکف قدمهایت دوست دارم تو را، بیا مهدي زکرم گیر دست ما، مهدي به خم گیسوي نکو شامت به شکوه و نشاط ایامت به همه عاشقان بی نامت به همه بستگان در دامت دوست دارم تو را، بیا مهدي زکرم گیر دست ما، مهدي به شکسته دلان منتظرت به دل افسردگان خونجگرت به همه راهیان در بدرت به گدایان بینواي درت دوست دارم تو را، بیا مهدي زکرم گیر دست ما، مهدي به مقامات حضرت زهرا به شکوه وجلالت زهرا به حیا و به عصمت زهرا به کبودي صورت زهرا دوست دارم تو را، بیا مهدي زکرم گیر دست ما، مهدي به حسین و علی اکبر او به حسین و علی اصغر او به حسین و دو دیده تر او به حسین به وخشک حنجر او دوست دارم تو را، بیا مهدي زکرم گیر دست ما، مهدي به تن وجان خسته زینب به دلخون نشسته زینب به دو بازوي بسته زینب به جبین شکسته زینب [صفحه 13[ دوست دارم تو را، بیا مهدي زکرم گیر دست ما، مهدي به دل داغ دیده عباس به سرشک چکیده عباس به دو دست بریده عباس به تن خون تپیده عباس دوست دارم تو را، بیا مهدي زکرم گیر دست ما، مهدي به رقیه وچشم خون بارش به رقیه و ناله زارش به رقیه وجسم بیمارش به رقیه وشام دیدارش دوست دارم تو را، بیا مهدي زکرم گیر دست ما، مهدي به شئونات آدمی سوگند به عنایات فاطمی سوگند به توجانان عالمی سوگند به همه هست هاشمی سوگند دوست دارم تو را، بیا مهدي زکرم گیر دست ما، مهدي دعا براي فرج امام زمان علیه السلام نویسنده: حسین هاشمی نژاد https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هنر آن است ڪه بمیرے پیش از آنڪه بمیرانندت و مبدا و منشا حیات آنانند ڪه چنین مرده‌اند... .......: @zandahlm1357
.......: دسته ی اول: باید گذشتن از دنیا با آسانی (۲) زیبا بود این سان معراج انسانی (۲) دسته ی دوم: با چهره خونین سوی حسین رفتن (۲) زیبا بود این سان معراج انسانی (۲) صداها در کوه می‌پیچد و پژواک آن همه ی اردوگاه را مخاطب قرار می‌دهد. خیلی زیباست. بازگشت صدا، بچه‌ها را بر آن می‌دارد که بلندتر فریاد بزنند، با دیدن چادرها صداها چند برابر می‌شود. خوشحالی بر خستگی غلبه می‌کند، و چهره‌های خندان یک بار دیگر در مجموعه گردان جای می‌گیرد. فرمانده گردان از جلو نظام می‌دهد و خسته نباشید می‌گوید و سپس همه رو به قبله سوره ی «والعصر» را می‌خوانند. «برادرها با یک صلوات در اختیار مسئول گروهان! » و بعد مسئولان گروهانها نیروها را در اختیار خودشان می‌گذارند و هر کس به طرفی می‌رود. عده ای راه منبع آب را پیش می‌گیرند و عده ای با شتاب به سوی [صفحه ۲۲] آفتابه می‌روند. چادرها هم پذیرای اندام خسته رزمندگان می‌شود و تلاوت قرآن قبل از اذان مغرب به جانها روح می‌بخشد و همه را به نماز می‌خواند. «و استعینوا بالصبر و الصلوة... » بر سر شستن ظرفها همه بر هم سبقت می‌گیرند. نیمه شب خیلی آهسته ظرفها شسته می‌شود. نوبت وجود دارد. شهردار و خادم الحسین تعیین شده اند ولی تواضع و ایثار راه را بر نوبت بسته است. هر کس سعی می‌کند بیشتر به دیگران خدمت کند. تو نیز جزو همین عزیزانی. باید دقیق باشی. تنبلی نکنی. ثوابها را جمع می‌کنند. از همین جا خود را آماده می‌کنند. خوب و عزیز می‌شوند و بعد فدایی. خدا هم اینها را انتخاب می‌کند. تو هم باید انتخاب شوی. ظرف بشور. پوتینها را واکس بزن. چادر را تمیز کن. لبخند بزن. اخلاق اجتماعی را رعایت نما. با خدا معامله کن. معلوم نیست تا چه زمان زنده خواهی بود. برای خانواده و دوستانت نامه بنویس و ارادت خود را اظهار کن. دست از کینه‌های قدیمی بردار. با صفا باش. فقط حرف نزن عمل کن. دانسته‌های خود را عملی کن. اینجا جبهه اسلام است و خطاهای تو باعث تضعیف اردوگاه اسلام می‌شود. باید خودت را بسازی. در راه خودسازی قدم برداری. انسانها متأثر از محیط و یکدیگرند و اگر خوب نباشی نمی توان انتظار داشت که دیگران خوب شوند. همه باید روی خود کار کنند. رضای خدا را بجوی. تو صادقانه آمده ای و یک بسیجی هستی. دنیا در نظرت بی ارزش شده پس از خدا بخواه تا در این راه ثابت قدم بمانی. در کنار هر چادر محلی برای گردهمایی غیر رسمی نیروهای چادر وجود دارد. معمولا بعد از ظهرها و قبل از نماز مغرب، بچه‌ها در کنار چادرها می‌نشینند و ضمن صحبت با یکدیگر، وسایل چای را فراهم می‌آورند. اجاق صحرایی و یک کتری بزرگ. آب که جوش آمد در کتری کوچکتر، چای دم می‌شود و بعد لیوانهای قرمز پلاستیکی و دسته دار پر از چای می‌شود. همین طور که با یکدیگر صحبت می‌کنند چای می‌خورند و در مورد آینده ی جنگ و عملیات و گردان و... صحبت می‌کنند. دفاع مقدس سینای شلمچه https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📽 دعای زیبای حاج قاسم سلیمانی در روز عید فطر خدایا به حق خون شهدا و این شهید عزیز، مسئولان رو برای سامان دادن وضعیت مردم یاری کن
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.......: مولوی این جهان همچون درخت است ای گرام ما بر او چون میوه‌های نیم خام سخت گیرد میوه‌ها مر شاخ را زانکه در خامی نشاید کاخ را چون رسید و گشت شیرین لب گزان سست گیرد شاخ را او بعد از آن چون از آن اقبال شیرین شد دهان سرد شد بر آدمی ملک جهان عاذلا چند این سرایی ماجرا پند کم ده بعد از این دیوانه را من نخواهم دیگر این افسون شنود آزمودم چند خواهم آزمود هر چه غیر شورش و دیوانگیست اندرین ره روی در بیگانگیست هین منه بر پای من زنجیر را که دریدم پرده ی تدبیر را عشق و ناموس ای برادر راست نیست بر در ناموس ای عاشق مایست وقت آن آمد که من عریان شوم جسم بگذارم سراسر جان شوم ای خبر هات از خبر ده بی خبر توبه ی تو از گناه تو بتر همچو جان در گریه و در خنده شو این بده و ز جان دیگر زنده شو جستجویی از ورای جستجو من نمی دانم تو می‌دانی بگو حال و قالی از ورای حال و قال غرقه گشته در جمال ذوالجلال غرقه یی نی که خلاصی باشدش یا بجز دریا کسی بشناسدش شیخ بهاء https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.......: حضرت علی علیه السلام فرمود: ما «باب الله» هستیم و راه خدا از طریق ما معرّفی و شناخته می‌شود. (۹۸) پس شرط قبولی عبادات، ولایت است. ولی همراهش باید تقوا هم باشد. امام باقر علیه السلام می‌فرماید: «وَ ما تَنالُ وِلایَتَنا اِلاّ بِالعَمَلِ وَالوَرَعِ» (۹۹) در خط رهبری ما نیست، مگر آنانکه اهل عمل و تقوا باشد. ۳- شرط اخلاقی: تقوا داستان فرزندان آدم در قرآن آمده است. هر دو قربانی کردند. قربانی یکی پذیرفته شد و دیگری نه. خدا می‌فرماید: «إِنَّمَا یَتَقَبَّلُ اللَّهُ مِنَ الْمُتَّقِینَ» (۱۰۰) خدا تنها از اهل تقوا می‌پذیرد. نقل کرده اند شخصی هنگام عبور از بازار، قرص نان سرقت کرد و دو انار از مغازه ای دیگر. سپس آن انار و نان را به فقیر داد. به او گفتند: این چه کاری است؟ گفت: خداوند هر گناه را یک کیفر ولی ثواب را ده برابر پاداش می‌دهد. من با آن دو نان و دو انار، چهار گناه کردم ولی به فقیر که دادم، چهل ثواب بردم. چهار گناه از چهل ثواب که کم شود، سی و شش ثواب باقی می‌ماند. به او گفتند: پاداش ده برابر، برای کسی است که کارش بر اساس تقوا باشد. انفاق از مال غصبی پاداش ندارد. مگر نخوانده ای که: «انما یتقبل اللّه من المتقین... »! ۴- شرط اقتصادی: ادای حق مردم رسیدگی به نیازمندان و ادای حقوق محرومان به درجه ای از اهمیت است که گاهی قبولی عبادت بستگی به آن دارد. پرداختن زکات، یا داشتن درآمد مشروع، از این نمونه هاست. امام رضا علیه السلام می‌فرماید: «مَنْ صَلّی و لم یُزَکِ لَمْ تُقْبَلْ صَلوتُه» (۱۰۱) هر کس نماز بخواند ولی زکات (و مالیات اسلامی) نپردازد، نمازش قبول نمی شود. در حدیث دیگری علی علیه السلام به کمیل می‌فرماید: هر گاه غذای تو از راه حلال و درآمد صحیح نباشد، خداوند، تسبیح گفتن و شکر کردن تو را قبول نمی کند. (۱۰۲) ۵ - شرط اجتماعی: خیرخواهی نسبت به دیگران حفظ پیوندهای اجتماعی و اخوّت میان مسلمانان و روابط شایسته ونیکو میان پیروان اسلام، اهمیّت بسیاری دارد. از این رو، هر سخن و عملی که به گسستن پیوندها و بهم زدن روابط خوب منجر شود نارواست، «غیبت»، «سوء ظن»، «بد خواهی»، «قطع رابطه»، «بد خلقی» و... از اوصاف و اعمالی هستند که موجب قبول نشدن عبادت می‌شوند. رسول خدا صلی الله علیه وآله فرمود: «مَنِ اغْتابَ مُسْلِماً اَوْ مُسْلِمةً لَمْ یَقْبَلِ اللَّهُ صَلاتَهُ وَ لاصِیامَهُ اَرْبَعینَ یَوماً وَلَیْلَةً اَلاّ اَنْ یَغْفِرَ لَه صاحِبهُ» (۱۰۳) کسی که غیبت زن و مرد مسلمانی را بکند، تا چهل روز نماز و روزه اش را خدا نمی پذیرد، مگر آنکه آن شخص، او را ببخشد. و نیز، آن حضرت فرمود: «یا اَباذَر! اِیاکَ وَ هِجْرانَ اَخیکَ، فَاِنَّ الْعَمَلَ لا یُتَقَبَّلُ مَعَ الْهِجْرانِ» (۱۰۴) ای ابوذر! از دوری و قطع رابطه با برادر دینی بپرهیز، چرا که عمل اینگونه اشخاص پذیرفته نیست. و امام صادق علیه السلام می‌فرماید: «لا یَقْبَلُ اللّهُ مِنْ مُؤمِنٍ عَملاً وَ هُوَ مُضْمِرٌ عَلی اَخیِه سُوءً» (۱۰۵) هر مؤمنی که نسبت به برادر دینی اش، نیّت بدی داشته باشد، خداوند عمل او را قبول نمی کند. و امام صادق علیه السلام می‌فرماید: «اِنَّ سُوء الخُلقِ یُفْسِدُ العَمَلَ کَما یُفْسِد الخِّلُ العَسَلَ» (۱۰۶) بد اخلاقی با مردم، چنان عمل را فاسد می‌کند، که سرکه، عسل را. نتیجه آنکه بد گویی از دیگران، نیّت سوء درباره مردم، ترک دوستی، غیبت و امثال آن که باعث سست شدن پیوندهای اجتماعی مسلمانان می‌شود، از موانع قبول شدن عبادات به حساب آمده است. و نمازگزار و اهل عبادت، باید روابط دینی مستحکمی با بندگان خدا داشته باشد، تا پرستش هایش شایستگی قبولی را دارا باشند. ۶- شرط خانوادگی: خوشرفتاری آئین مقدس و متعالی اسلام، میان عبادت و سیاست و اخلاق و اجتماع، پیوندی منسجم ایجاد کرده است. در امور خانوادگی هم رعایت احترام و حقوق متقابل زن و شوهر را چنان مهم دانسته که بی توجهی به آن گاهی باعث قبول نشدن عبادات می‌گردد. و قطع پیوندهای زمینی، به قطع پیوند آسمانی می‌انجامد. در این زمینه پیامبر اسلام صلی الله علیه وآله فرموده است: «مَنْ کانَ لَهُ اِمْرئةٌ تُوذیهِ لَم یَقْبَلِ اللَّهُ صَلاتَها وَ لا حَسَنَةً مِنْ عَمَلِها... وَ عَلَی الرَّجُل مِثْلُ ذلِکَ» (۱۰۷) هر کس زن بد رفتار و اذیت کننده ای داشته باشد، خداوند نماز و کارهای نیک آن زن را نمی پذیرد. (مرد نیز همچنین است) نه تنها بد رفتاری زن با شوهر یا برعکس، این اثر را دارد، حتی نگاه خشم آگین به پدر و مادر هم مانع قبول عبادت است. امام صادق علیه السلام فرمود: «مَنْ نَظَر اِلی أبَویهِ نَظَرَ ماقتٍ وَ هُما ظالِمانِ لَهُ لَم یَقْبَلِ اللّهُ لَهُ صَلاةً» [۱] ---------- [۱]: ۱۰۸) اصول کافی، ج ۲، ص ۳۴۹. ✍محسن قرائتی https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا