eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
48.1هزار عکس
34.9هزار ویدیو
1.6هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
هنر آن است ڪه بمیرے پیش از آنڪه بمیرانندت و مبدا و منشا حیات آنانند ڪه چنین مرده‌اند... .......: @zandahlm1357
خسته شده اند. عقب نشینی تاکتیکی آنها تبدیل به عقب نشینی دائمی می‌شود. [صفحه ۷۸] بچه‌ها هنوز آماده اند. فرار عراقیها را باور نکرده اند. چشمان خسته خود را در لابلای درختچه‌ها و سنگها می‌دوانند و دنبال عراقی می‌گردند. ولی باید باور کرد. عراقی‌ها رفتند پایین. مجروحان و کشته شده هایشان هم جا مانده اند. همین زیر پا و پایین. هر کس فرصتی پیدا می‌کند به اطراف خود نگاه می‌کند تا از وضعیت مجروح و شهید شدن دوستانش مطلع شود. اما چه می‌شود کرد که تیر و گلوله بدنها را دریده و عده ای از عزیزان به خاک و خون کشیده شده اند. باورم نیست این جدایی. ولی دوست تو هم شهید شده. بهترین همسنگر، سقای گردان، آن که هر وقت فرصت می‌کرد در اردوگاه و یا در همین جا به دیگران آب می‌رساند. اگر چه نامش محسن بود ولی مانند عباس بن علی (ع)، سقای کاروان بسیجیها می‌شد. خوش به حال او، شهید شد و رفت. یک قمقمه آب خالی هم کنار هست. نمی دانم در حال سقایی شهید شده و یا خودش با لب تشنه و با قمقمه ی خالی به دیدار معبود رفته. دیگران هم افتاده اند. کمک می‌کنی. تیربارچی قطار فشنگ آماده می‌کند. آرپی جی زنها آرپی جی می‌آورند. تک تیراندازها روی زمین پهن شده و خشاب پر می‌کنند. این دفعه نباید اجازه دهیم، مثل دفعه پیش عراقی‌ها قله را بگیرند. چون مجبور می‌شویم، دوباره برای گرفتن آن تلفات بدهیم. سر و صدای بچه‌ها حاکی از یک اتفاق در پایین است. کمی پایین تر و در ارتفاع زیرین عراقی‌ها مشغول اسیر کردن بچه‌ها هستند. نمی توان کاری کرد چون برو بچه‌های بسیجی در اختیار عراقی‌ها قرار گرفته اند. فشارهای عراق برای گرفتن قله سودی نداشته ولی توانسته اند آن یال سمت چپ را تصرف و نیروهایش را اسیر کنند. حدود ۵۰ نفر می‌شوند. عراقی‌ها هم متوجه شده اند که نمی توانند در آنجا بمانند چون در حال تخلیه منطقه هستند البته همراه اسرا. خیلی سخت است. رزمندگان و دوستان در حال اسیر شدن هستند و ما نمی توانیم به آنها کمک بکنیم. اگر تیراندازی کنیم ممکن است به آنها بخورد. معلوم نیست چگونه این اتفاق افتاد. ولی به هر حال موضوع جدی است. حاجی یک دسته از بچه‌ها را می‌فرستد تا سر راه آنها کمین کنند و نگذارند که از [صفحه ۷۹] آن ارتفاع به سمت نیروهای خودشان بروند. ولی فایده ندارد. چون مسیر برگشت آنها در تیررس سایر نیروهای عراقی است و ممکن است همین دسته هم اسیر شوند. فکر نمی کنیم تیری در تفنگ بچه‌ها باقی مانده باشد. تا آخرین لحظه جنگیده اند. زود هم تجهیزات را از خود جدا کرده اند تا وسایل و امکانات به دست عراقیها نیفتد. کمی آن طرفتر هم با زیرپوش دیده می‌شوند. دستها پشت سر و عراقیها آنها را می‌زنند و می‌برند. بچه‌ها هم بیکار نمی مانند و با نشانه گیری چند تیر به سوی عراقیها شلیک می‌کنند ولی امیدی نیست. آنها رفتند. در پشت یک تپه کوچکتر. دیگر دیده نمی شوند. خدایا چه بلایی سر بچه‌ها می‌آورند. عراقی‌ها خیلی عصبانی شده اند. خصوصا امروز که تلفات زیادی به آنها وارد شده. خدا به خیر بگذراند. یا علی خودت کمک کن. موضوع به وسیله بی سیم به عقب خبر داده می‌شود و دستوراتی هم می‌دهند ولی عملا نباید هیچ اقدامی کرد. فقط می‌دانیم که اسرا حدود ۳۰۰ متر پایین تر و پشت یک تپه برده شدند و چند دقیقه پیش یک افسر عراقی که کلاه قرمز کج بر روی سر داشت با جیپ به پشت آن تپه رفت. حاجی می‌گوید او از استخبارات و یا اطلاعات ارتش بعث است و برای بازجویی آمده. دفاع مقدس سینای شلمچه https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺لحظه اعلام خبر ارتحال امام خمینی از رادیو. 7صبح 14خرداد 1368 با صدای محمد رضا حیاتی گوینده خبر 😭😭😭😭😭😭
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
hafez 92.mp3
4.36M
دریای اخضر فلک و کشتی هلال
پند ذرات هستی شب و روز با فصیح ترین زبان تو را نصیحت می‌کنند و آشکار و نهان با بلیغ ترین سخن موعظه می‌نمایند ولی کند ذهن و ابله آن را نفهمد و موعظه آنها را درک نکند. مگر کسی که به او گوش داده شود و شاهد راز باشد. أَلْقَی السَّمْعَ وَ هُوَ شَهِیدٌ. مگو که نغمه سرایان عشق خاموشند که نغمه نازک و اصحاب پنبه در گوشند شیخ بهاء https://eitaa.com/zandahlm1357
اصول هفتگانه امام ره 👆👆👆
تاریخ تحولات سیاسی 2.MP3
6.55M
💠 سلسله جلسات تدریس کتاب 2 👈👈 اولین کتاب برای شروع خواندن تاریخ معاصر ایران 🎬 جلسه 2️⃣ 🎤 با تدریس به شیوه تحلیلی 👈 درصورت مشکل در دانلود می توانید فایلها را از سایت http://mahdaviat313.ir/?p=1391 دریافت کنید. ⬅️ نشر فایلها حلال می باشد
🔵 فرح: مردم پایین شهر تهران از حیوان بدتر هستند. 💠 شما یادتون نمیاد ولی در زمان حکومت زمانی که برای مردم سیل زده پایین شهر تهران خانه میساختند، پیمانکار به میگوید:این خانه ها خوب نیست و حیوان هم نمیتواند در آنها زندگی کند، فرح جواب میدهد:مردم آن منطقه از حیوان هم بدتر هستند. 📚منبع:کتاب محافظ شاه/نوشته علی شهبازی (محافظ شاه تا لحظه مرگ)/صفحه234_235 📸 تصویر صفحه کتاب به عنوان کامنت اول بارگذاری شده.
🔵 چراغی که به انگلستان روا بود 🔰 اسدالله عًلًم وزیر دربار در خاطراتش مینویسد: شاه در سال 1353مبلغ 500میلیون لیره استرلینگ به انگلیس کمک مالی کرد تا شاید صنایع غذایی انگلیس از ورشستگی نجات پیدا کند١. این درحالی است که عًلًم در جایی دیگر از خاطراتش مینویسد: در همان سالی که این مبلغ هنگفت به عنوان کمک به انگلیس داده شد تنها یک درصد از روستاهای کشور آب آشامیدنی سالم و چهار درصد برق داشتند٢. 📚 منبع: 1_كتاب یادداشتهای عَلَم /نوشته اسدالله علم (وزیر دربار شاه) /جلد4/صفحه193 2_همان/صفحه67 📸 تصاویر صفحات کتاب به عنوان کامنت اول بارگذاری شده.
42.01M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
❇️ سلسله جلسات کارگاه 4 💠 جلسه 4⃣ ( بررسی آیات قرآنی که روشنفکران ادعا می کنند پیامبر هیچ مسئولیت سیاسی نداشت ) 🎤 🔸انتشار فایلها آزاد و بلامانع است 👌 مبانی ولایت فقیه خود را قوی کنید تا در فتنه های آتی در امان باشید
🔱ادامه فتوحات در شام و مصر 🔻پس از فتح دمشق، فتوحات در شام ادامه یافت. پیروزیهای مکرر اعراب مسلمان، بسیاری از شهرها را بر آن داشت تا خود درخواست صلح کنند، چه در این صورت امتیازات بیشتری می گرفتند. 👈در این زمان ابوعبیده، فرمانداری مناطق مختلف را میان فرماندهان سپاه تقسیم کرد. یزید بن ابی سفیان بر دمشق، شرحبیل بن حسنه بر اردن، عمروبن عاص بر فلسطین، و عباده بن صامت بر حمص، حاکم شدند. ابوعبیده برای توسعه فتوحات به سوی حماه و شیزر حرکت🏇 کرد. هراکلیتوس یا هرقل، که اکنون مراکز مهم شام را از دست داده بود، یکبار دیگر کوشید تا با سامان دادن لشکری عظیم از رومیها، شامیها، اهالی جزیره، و ارمنستان، در کنار قبایل عربی جذام، لخم و جز آن به جنگ مسلمانان⚔ برود. این جنگ بزرگ در منطقه یرموک که نام نهری بود، رخ داد. شمار مسلمانان را بیست و چهار هزار نفر و دشمن رومی و همپیمانان آن را دویست هزار نفر دانسته اند. ممکن است آمار مربوط به آنان با اغراق باشد، اما نباید فراموش کرد که هرقل آخرین تلاش خود را برای حفظ شامات🗺 انجام داده است. 👈این جنگ برای مسلمانان به اندازه ای سخت بود که گفته اند زنان مسلمان نیز مجبور به جنگیدن شدند. جنگ یرموک به نفع مسلمانان خاتمه یافت. یک سال پس از واقعه یرموک، مسلمانان موفق شدند بیت المقدس را به محاصره خویش درآورند. ابوعبیده ابتدا آنان را دعوت کرد یا اسلام را بپذیرند و یا جزیه بپردازند، اما هنگامی که هیچ یک را نپذیرفتند، مجبور شد شهر🏘 را به محاصره خود درآورد. مردم نصرانی شهر که اوضاع را وخیم دیدند، حاضر به مصالحه شدند مشروط به آن که شخص خلیفه به قدس آمده قرارنامه ای را با📝 آنان امضاء کند. عمر در این که به قدس برود یا نه مردد بود. در این باره با برخی از اصحاب مشورت کرد. عثمان مخالف رفتن وی بود، در برابر امام علی (ع)✨ وی را به رفتن تشویق کرده و رفتن او را به صلاح اسلام و مسلمین دانست. عمر رای او را پذیرفت و پس از آنکه وی را در مدینه جانشین خویش کرد راهی قدس شد. عمر به احتمال در سال شانزدهم هجری و بنا به نقل برخی در سال هفدهم راهی شام شد. 📜در صلحنامه ای که عمر با نصارای شام منعقد کرد تعهدات متقابلی به امضا رسید. مردم افزون بر تامین جانی، مالی و دینی شرط کردند که نباید هیچ کلیسایی تخریب شده ⛪️ و یا صلیبی شکسته شود. یکی از شرایط مهم آن بود که نباید مسلمانان اجازه اسکان یهودیان را در قدس بدهند. به علاوه در کار دینداری نباید اجباری در کار باشد. مردم قدس نیز متعهد شدند تا خراجی همانند آنچه مردم مدائن می دهند بپردازند. به علاوه رومیها را از قدس برانند. در عین حال👨‍👩‍👧‍👦 مردم آزاد بودند تا همراه اموال خود به روم یا هر کجا که می‌خواستند کوچ کنند. 🔸در همین سفر بود که عمر به مسجد وارد شد و درباره محل محراب از کعب الاحبار سوال کرد. او گفت: محراب را به سمت صخره که قبله یهود بود قرار دهند. عمر از جواب او برآشفت و گفت: سخنت به یهودیان می ماند. 👈چندی پس از بازگشت عمر از شام، طاعون وحشتناکی شام را فرا گرفت. طاعون مزبور را که "عمواس" می نامیدند، در سال 18هجری😷 در شام انتشار یافت و شمار زیادی از مسلمانان را گرفتار مرگ کرد. کافی است بدانیم که مهمترین فرماندهان شام در این طاعون از بین رفتند. 👥ابوعبیده جراح، معاذبن جبل، یزیدبن ابی سفیان، شرحبیل بن حسنه، فضل بن عباس و سهیل بن عمرو در گذشتند. یزید اندکی بعد از درگذشت ابوعبیده، در حالی که جانشین او شده بود، درگذشت. پس از مرگ وی، عمر، معاویه را به جایش گماشت و ابوسفیان👳🏻‍♂ که آن زمان چشمانش را از دست داده بود، از عمر به خاطر صله رحم او سپاسگزاری کرد. در چند سال پایانی خلافت عمر، معاویه فرماندار تمامی شامات بود. 🏇سپاه اعراب در دیگر مناطق شامات به فتوحات ادامه داد. در این زمان شهرهای کوچک خود صلح را می پذیرفتند. بسیاری از اعراب اسلام را قبول کرده و نصرانیان نیز در پذیرش اسلام، فعال برخورد می‌کردند. 🔸زمانی که عمر در شام بود، عمروبن عاص از او خواست تا اجازه دهد برای فتح مصر حرکت کند. عمر از دست زدن به این اقدام وحشت داشت، تنها پس از اصرار عمروبن عاص و اظهارات او که می کوشید کار را کوچک نشان دهد به این اقدام رضایت داد. حاکم مصر🤴🏼 که اعراب او را مقوقس می‌نامیدند از طرف رومیان بر آن دیار حکومت می کرد. ⬇️⬇️⬇️ ⚔جنگهای مسلمانان با سپاهیان مقوقس مدت دو سال به طول انجامید. در این مدت بسیاری از نقاط فتح شد. نکته مهم در فتح مصر تعارض مصریان قبطی با رومیان بود. این امر سبب شد تا قبطیان چندان مایل به دفاع از رومیان نباشند. 👈در همین ایام شخصی با نام قیرس از طرف امپراتوری روم برای اصلاح امور مذهبی مصر به این ناحیه آمد و سختگیری زیادی را اعمال کرد. این برخورد در دوری قبطیها از رومیان تاثیر ویژه داشت. علاوه بر این خبر🗞 پیروزی های مکرر سپاه اعراب در شامات مردم را به تسلیم شدن
راغب می کرد. 🔸به درازا کشیدن فتح اسکندریه، که چهار ماه در محاصره مسلمانان بود، سبب شد تا نیروهای کمکی به مصر فرستاده شود. در نهایت این شهر در سال 20هجری به دست مسلمانان افتاد. 👈در میان سپاهیان عمروبن عاص دسته‌ای غیر عرب نیز حضور داشتند. گروهی را "حمراء" می نامیدند که در اصل رومی بودند. دسته دیگر فارسیها👥 بودند که در یمن بوده و برای فتوحات، همراه قبایل عربی به این نواحی آمده بودند. 📚درباره علل اوج گیری فتوحات، مطالب فراوانی می توان گفت. طبیعی است که فتح هر منطقه ای می توانست علل خاص خود را داشته باشد. طبیعی چنان است که اراده آنان را در این زمینه، عامل نخست این فتوحات بدانیم. این اراده برخاسته از ایمان مذهبی آنان از یک سو، فرماندهی آنان از سوی دیگر و نظام اداری و قانونی📑 مسلمانان در ارتباط با غنائم از سوی سوم بود. اسلام سهم عظیمی برای جنگجویان قرار داده و طبیعی بود که اعراب فقیر و گرسنه، با آمدن به میادین جنگ می‌توانستند از لحاظ مالی 💰، آینده خوبی را برای خود و فرزندانشان داشته باشند. البته به شرط آن که از میدان نبرد جان سالم بدر می بردند. بنابراین نمی توانستند صرفا به امید مال و منال راهی جنگ باشند. آنان شهادت در این راه را فیض بزرگی برای خود می دانستند و از این بابت نیز نگرانی نداشتند. 👌مسلمانان از اعتماد به نفس بالایی برخوردار بودند. رسول خدا (ص)✨ از روز نخست مسلمانان را وعده پیروزی بر روم و ایران داد. بنابراین مسلمانان، با اعتماد به درستی پیشگویی آن حضرت، با اراده ای استوار به میدانهای جنگ می رفتند. نکته دیگر آن که قوت مسلمانان چندان به وجود خلیفه ای خاص نبود. چرا که تاریخ شاهد است که از عصر آغازین فتوحات تا پایان قرن اول، هر خلیفه ای که فرصت ادامه فتوحات را یافت، توانست سرزمینهای زیادی🏜 را به تصرف مسلمانان درآورد. در همین زمینه باید اعتماد مردم را به حکومت به عنوان عامل اساسی در این پیروزیها در نظر داشت. در تمام سالهایی که مردم تا قبل از شورش عثمان به کار فتوحات می پرداختند، هیچ گونه مخالفتی، از ناحیه هیچ فرماندهی در مدینه صورت نگرفت. فرمانهای خلیفه کاملا مطاع بود. 👈نباید غفلت کرد که خلفای نخست کسانی را بر می گزیدند که عمدتا نسل دوم صحابه بوده و حرف شنوی کاملی از آنان داشتند. اما به هر روی اهمیت فتوحات از هر جهت، سبب شد تا اگر کسانی اختلاف نظری نیز داشتند، از تبدیل کردن آن به یک شورش سیاسی خودداری کنند. 🔻اما موفقیت اعراب در شام، دلایل ویژه خود را داشت: ⬅️یکی آن که بخش بزرگی از ساکنان شام عرب، به رغم آن که مسیحی بودند، از نظر نژادی دلبستگی و پیوستگی با جزیره العرب داشتند. درست به همین اندازه، با رومیها فاصله داشته و خود را از آنان دور می دیدند. جدای از ساکنان عرب شام که احساس سنخیت با رومیها نداشتند، یهودیان و حتی نبطیها و در مصر قبطیها، همین وضعیت را داشتند. به ویژه که با دیدن برخورد ملایم مسلمانان، احساس کردند، مسلمانان میتوانند برخورد بهتری با آنان داشته حقوقشان را تأمین کنند. ⬅️نکته دیگر آن است که از نظر مذهبی اختلافاتی میان شام و روم وجود داشت. اگر قبول کنیم که رومیها نه تنها از جهت دینی بلکه از نظر اقتصادی و سیاسی نیز با این مردم بخوبی رفتار نمی کردند، این سخن ویل دورانت مصداق پیدا می کند که: "وقتی که اعراب فاتح در قرن هفتم به مصر و خاور نزدیک هجوم بردند، نیمی از نفوس آن قسمتها، مقدمشان را گرامی داشتند، زیرا آنان را آزاد سازنده خود از قید ظلم دینی، سیاسی و اقتصادی پایتخت بیزانس می دانستند". به هر روی اندکی بعد از توسعه فتوحات، شهرهای زیادی راه تسلیم را در پیش گرفتند. 🔹ادامه دارد ... ✍بـرگرفته از کتاب "تـاریخ سیـاسی اسلام، ج2، ص111-117"، رسول جعفریان. ۸۳
آیا میدانید؟ .......: @zandahlm1357 🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃