#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
.......: ص متن حديث سورة ص (۳۸) الصدوق قال: حدّثنا محمّد بن محمّد بن عصام الكلينى قال: حدّثنا محمّ
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.......:
صافات
متن حديث
سورة الصافّات (۳۷) الصدوق قال: حدّثنا محمّد بن عمر بن محمّد بن سالم بن البراء الجعابي، قال: حدّثنى أبو محمّد الحسن بن عبدالله بن محمّد بن العباس الرازى التميمى، قال: حدّثنى سيّدى علىّ بن موسي الرضا عليه السلام عن أبيه عن آبائه عن علىّ بن أبى طالب عليه السلام قال: قال رسول الله صلّي الله عليه و آله فى قول الله عزّوجلّ (و قفوهم إنّهم مسئولون) قال: عن ولاية علىّ.
سوره صافّات (۳۷) صدوق از محمد بن عمر بن محمد بن سالم بن براء جعابي، از ابو محمد حسن بن عبداللّه بن محمد
بن عباس رازي تميمي روايت كرده است كه گفت: سرورم علي بن موسي الرضا از پدر بزرگوارش، و آن حضرت از پدرانش، از علي بن ابي طالب روايت كرد كه فرمود: رسول خدا (ص) درباره اين سخن خداي عزّوجلّ (و آنها را متوقف كنيد تا از آنها سؤال شود) ۱ فرمود: يعني درباره ولايت علي (ع) (مورد سؤال و بازخواست قرار ميگيرند) ۲.
منبع حديث
۱- صافّات ۳۷ / ۲۴. ۲- عيون اخبار الرضا ۲ / ۵۹.
#دانستنیهای امام رضا علیه السلام
https://eitaa.com/zandahlm1357
حكمت ۳۸
لا يعدمُ العُقوبَةَ مَن اَدرَعَ بالبَغيِ
گو به آن كس كه ظلم كرد فزون
كه عقوبت نبوده نشمارد
گر بخواهد زَيْد به آرامش
كيفر روزگار نگذارد
#چهل حکمت رضوی (ع)
نویسنده✍علی باقر زاده
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
🎥پاسخ کارشناس برنامه به شبهه تضاد غیبت مهدی منتظر(عج) با حدیث ثقلین #استاد_کلباسی #گامی_به_سوی_ظهور
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
14.32M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
فتنه های آخرالزمان چیست و راه نجات از فتنه ها چگونه است؟
#استاد_کلباسی
#گامی_به_سوی_ظهور
🔶🔹🔶
☑️متن شبهه و سوال👇👇👇👇👇
ببخشید بعضیا ادعا میکنن سید حسنی همون خراسانی هستش آیا درسته؟؟
این هم احادیثی ک نقل میکنند.
ﺍﻣﺎ ﺩﺭ ﺑﺮﺧﯽ ﺭﻭﺍﯾﺎﺕ ﺩﯾﮕﺮ، ﺍﺯ ﺍﯾﻦ ﺷﺨﺺ ﺑﻪ «سید ﺣَﺴَﻨﯽ» ﻧﺎﻡ ﺑﺮﺩﻩ ﺷﺪﻩ ﺍﺳﺖ
ﺑﺤﺎﺭ ﺍﻻﻧﻮﺍﺭ، ﺝ53، ﺹ15
ﺑﺮﺧﯽ ﺭﻭﺍیات، ﻣﺤﻞ ﺧﺮﻭﺝ «ﺣﺴﻨﯽ» ﺭﺍ «ﺳﺮﺯﻣﯿﻦ ﺩﯾﻠﻢ» ﻣﻌﺮﻓﯽ ﮐﺮﺩﻩﺍﻧﺪ: «ﺁﻥﮔﺎﻩ "سید ﺣَﺴَﻨﻰ" ﺁﻥ ﺟﻮﺍﻥ ﺯﯾﺒﺎ ﺍﺯ ﻃﺮﻑ ﺳﺮزﻣﯿﻦ ﺩﯾﻠﻢ ﺧﺮﻭﺝ ﮐﺮﺩﻩ ﭘﺲ... ﻣﺮﺩﺍﻧﻰ ﮐﻪ ﺍﯾﻤﺎﻧﻰ ﻓﻮﻻﺩﯾﻦ ﺩﺍﺭﻧﺪ ﺍﻭ ﺭﺍ ﺍﺟﺎﺑﺖ ﻣﯽﮐﻨﻨﺪ» .
ﺧﺼﯿﺒﯽ ، ﺣﺴﯿﻦ ﺑﻦ ﺣﻤﺪﺍﻥ ، ﺍﻟﻬﺪﺍﯾﺔ ﺍﻟﮑﺒﺮﯼ ، ﺹ403 ﺑﯿﺮﻭﺕ ، ﺍﻟﺒﻼﻍ ، 1419 ق
ﺧﻼﺻﻪ ﺍﯾﻦﮐﻪ «ﺣَﺴﻨﯽ» ﮐﻪ ﮔﺎﻫﯽ ﺍﺯ ﺍﻭ ﺑﻪ ﻋﻨﻮﺍﻥ «ﻣﺮﺩﯼ ﺍﺯ ﺧﺎﻧﺪﺍﻥ ﭘﯿﺎﻣﺒﺮ» ﻭ ﮔﺎﻫﯽ
«ﺟﻮﺍﻥ ﺑﻨﯽﻫﺎﺷﻤﯽ» ﯾﺎﺩ ﺷﺪﻩ ، ﺍﺯ ﺩﯾﻠﻢ
(ﺷﻤﺎﻝ ﺍﯾﺮﺍﻥ) ﺑﻪ ﺳﻤﺖ ﺷﻌﯿﺐ ﺑﻦ ﺻﺎﻟﺢ ﮐﻪ ﺍﺯ ﺳﻤﺮﻗﻨﺪ ﺧﺮﻭﺝ ﮐﺮﺩﻩ میﺭﻭﺩ ﻭ ﺳﭙﺲ ﺁﻥ ﺩﻭ ﺑﻪ ﺳﻤﺖ ﮐﻮﻓﻪ ﺣﺮﮐﺖ ﻣﯽﮐﻨﻨﺪ.
ﺳﻌﯿﺪ ﺑﻦ ﻫﺒﺔ ﺍﻟﻠﻪ ، ﻗﻄﺐ ﺍﻟﺪﯾﻦ ﺭﺍﻭﻧﺪﯼ ، ﺍﻟﺨﺮﺍﺋﺞ ﻭ ﺍﻟﺠﺮﺍﺋﺢ ، ﺝ3 ﺹ1155 ﻗﻢ ، ﻣﺆﺳﺴﺔ ﺍﻻﻣﺎﻡ ﺍﻟﻤﻬﺪﯼ ( ﻋﺞ ) ، ﭼﺎﭖ ﺍﻭﻝ ، 1409 ﻕ
و نیز در این روایت به صراحت سید خراسانی را یا همان سید حسنی را به سیادت از بنی هاشم و آل علی (ع) تأکید میکند.
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
✅متن پاسخ به شبهه👇👇👇👇👇
⁉️چه کسی گفته سید حسنی همان خراسانی است؟ کدام روایت نوشته؟ روایت شخصی به نام حسین بن حمدان خصیبی را به عنوان سند می آورند، این آقایان اگر ذره ای سواد رجالی داشتند می دانستند که حسین بن حمدان خصیبی از کسانی است که غالی و فاسد المذهب است و روایاتش به هیچ وجه مورد قبول نیست. یعنی حتی چیز به این سادگی را هم نمی دانند و به روایت چنین فردی استناد می کنند.
📑تنها روایت معتبر در رابطه با حسنی (که آنجا هم فقط نوشته حسنی ننوشته سید) در کتاب کافی، جلد 8 هست که صراحتا می گوید هنگامی که سفیانی و یمانی می آید «تَحَرَّکَ الْحَسَنی» حسنی هم خروج می کند، همین. و هیچ اسمی از سید بودن و خراسانی بودنش نمی آید. و تحرک حسنی را از مکه ذکر می کند و این روایاتی که از شمال و اینها می آید کاملا ضعیف و حتی احتمال جعلش هم است. چون فردی مثل حسین بن حمدان خصیبی این را نقل کرده است.
❌این آقایان این قدر نمی دانند که هر روایتی را در هر کتابی دیدن نقل نمی کنند. پس یقینا خراسانی همان حسنی نیست و 180 درجه با همدیگر فرق دارند.
#پرسش_پاسخ
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
👤پاسخ دهنده: #استاد_احسان_عبادی
(👆جزو اساتید مهدویت ، پژوهشگر تاریخ و محقق)
هدایت شده از #مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
هنر آن است ڪه بمیرے پیش از آنڪه بمیرانندت و مبدا و منشا حیات آنانند ڪه چنین مردهاند...
.......:
@zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
.......: وداع و آماده ی پرواز یکبار دیگر در پشت همین سنگرها و در زمینی که شبیه خاکستر است، نیروها ب
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.......:
به او میگویند پد. نیروها از قایق فرو میریزند و در کناره ی پد، به چپ و راست باز میشوند. عراقیها رفته اند. ۳۰۰ متر عقب تر در پشت یک خاکریزی که از قبل طراحی شده، مقاومت میکنند.
فعلا خشکی بهتر از قایق است. روی آب و در اختیار موجها. هر چند شهادت روی آب دو برابر ثواب دارد، ولی اینجا هم باید دنبال ثواب بود و هم دنبال نابودی دشمن. توی کتاب دعا هم ثواب زیاد است، ولی بدون امر به معروف و نهی از منکر و بدون جهاد در راه خدا با هدایت امام زمان و ولی فقیه چندان مؤثر نیست. دعا همراه با سلاح، ذکر توأم با شلیک، توسل همراه با
حمله. و توکل همراه با شجاعت. زیر پا سفت است، چیزی شبیه خاکریز. ولی روی آن یک جاده میگذرد. سنگرها از آن طرف راه دارد و از طرف آب یک پنجره ی کوچک برای دیده بانی به روی آب تعبیه شده. خیلی جالب است. ولی نمی توان از سنگرها استفاده کرد چون باید رفت آن طرف پد و آن وقت در تیررس مستقیم عراقیهای وحشتزده قرار میگیری.
تا اینجا تعدادی از نیروها در شیب پد افتاده اند. تعدادی مجروح و تعدادی شهید. امواجی که از حرکت قایقها ایجاد میشود، با خون شهیدان در هم میآمیزد و دوباره به هور بر میگردد. عملیات حمل مجروح و شهید شروع شده، ولی گلوله باران عراقیها مثل همیشه دیوانه وار است. تمام پد را زیر آتش دارند و بسیاری از خمپارهها خطا رفته و داخل آب منفجر میشوند. آنگاه یک صدای تالاپ و بعد پرتاب آب به بالا. گویی یک مشت ریگ در دست گرفته ای و از آن
[صفحه ۱۳۴]
بالا داخل آب میریزی. یک لحظه هم قطع نمی شود.
سوز صبحگاهی تأثیری بر این منطقه که در جنوب واقع شده ندارد و هر کس خیس شود، باید سریع خود را خشک کند. ولی چطوری؟ راهی وجود ندارد و باید صبر کند. یا لباس خود را بیرون بیاورد. اگر ترکش هم که بخورد نور علی نور میشود. آدم حسابی کلافه میشود. سوز سرما، سوزش ترکش و سردی آب. با این حال باید به دیگران هم کمک کرد. عده ای از بچهها با استفاده از سرنیزه سنگر کوچکی در سینه کش پد ساخته اند و در آن جای گرفته اند، چندان مؤثر نیست، ولی از نظر روحی خوب است.
نزدیکیهای صبح فرمانده
گروهان، تصمیم میگیرد با هماهنگی گردان، یک دسته را برای نزدیک شدن به خط احتیاط عراقیها که در ۳۰۰ متری پد قرار دارد، بفرستد. تو و نیروهای دسته ات انتخاب میشوید. باید به هر شکل شده و با استفاده از گرگ و میش هوا به آن خاکریز نزدیک شد و راه را برای رسیدن بقیه ی نیروهای گردان باز کرد. توکلت علی الله. مسئول گروهان خیلی عجله دارد. اول خودش میرود آن طرف پد و روی زمین میخوابد. تو را صدا میزند، تو هم میروی. موانع طبیعی زیادی سر راه نیست. فقط چند جا زمین بر آمده شده و چند بوته در فاصله ی این ۳۰۰ متر دیده میشود. اگر هوا روشن شود و نیروها جای پای بیشتری پیدا نکرده باشند، احتمالا باید عقب نشینی کنند. از قرار معلوم فقط یکی از لشکرها آن هم حدود ۱۰ کیلومتر آن طرف تر توانسته از پد بگذرد و به طرف شرق دجله حرکت کند، ولی ربطی به این منطقه ندارد و ما باید خودمان راه را باز کنیم.
دفاع مقدس
سینای شلمچه
https://eitaa.com/zandahlm1357