eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
48.3هزار عکس
35.1هزار ویدیو
1.6هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
khotbe ghadir part7.mp3
2.02M
خوانش پیامبر اکرم 7️⃣🔶بخش هفتم خطبه : پیروان اهل بیت علیهم السلام و دشمنان ایشان
khotbe ghadir part8.mp3
670.9K
خوانش پیامبر اکرم 8️⃣🔶بخش هشتم: حضرت مهدی عجل الله فرجه الشریف
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
khotbe ghadir part9.mp3
320.3K
خوانش پیامبر اکرم 9️⃣🔶بخش نهم: مطرح کردن بیعت
khotbe ghadir part10.mp3
1.81M
خوانش پیامبر اکرم 0⃣1️⃣🔶بخش دهم: حلال و حرام ، واجبات و محرمات
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
1_390500043.pdf
825.7K
🔸نسخه خطبه غدیر پیامبر اکرم(ص)
khotbe ghadir part11.mp3
2.07M
خوانش پیامبر اکرم 1️⃣1️⃣🔶بخش یازدهم (پایانی): بیعت گرفتن رسمی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
@shervamosigiirani - در مدح حضرت علی(ع)-عبدالوهاب شهیدی.mp3
5.83M
‌ ‌ ✨🍃🍂🌺🍃🍂🌺🍃🍂🌺 🍃🍂🌺🍃🍂🌺 🍂🌺🍂 🌺 چون به هوش آمدم یکی دیدم مابقی را همه خطوط و نقوش ناگهان در سوامع ملکوت این حدیثم سروش گفت به گوش که یکی هست و هیچ نیست جز او وحده لا اله الا هو ز طریق بندگی علی ، نه اگر بشر به خدا رسد به چه دل نهد به که رو کند به چه سو رود به کجا رسد ز خدا طلب دل مقبلی به علی ز جان متوسلی که اگر رسد به علی دلی ، به علی قسم به خدا رسد به علی اگر بری التجا ، چه در این سرا چه در آن سرا همه حاجت تو شود روا ، همه درد تو به دوا رسد دو جهان رهین عنایتت ره حق طریق هدایتت همه را به جام ولایتت ز خدا هوار صلا رسد تو شهی و جمله گدای تو ، سر و جان من به فدای تو چه شود ز بانگ و نوای تو ، دل بی نوا به نوا رسد ز طریق بندگی علی نه اگر بشر به خدا رسد به چه دل نهد به که رو کند به چه سو رود به کجا رسد 🌺 🍂🌺🍂 🍃🍂🌺🍃🍂🌺 ✨🍃🍂🌺🍃🍂🌺🍃🍂🌺 🆔
.......: اين كارها اسمش ريخت وپاش است و ريخت وپاش امري نكوهيده و ناپسند است. اين كارها زندگي ديگران را از لحاظ رواني مختل مي‌كند. شما مثلاً مبالغ زيادي مواد خوراكي در فلان مهماني معمولي مصرف مي‌كنيد؛ در حالي كه لازم نيست و در كنار شما و در همسايگي شما در يك محلّ دورتر، ولو در اقصي نقاط كشور، كساني به اين مواد غذايي براي ادامه زندگي خود و فرزندان و عزيزانشان نياز مبرم دارند. آيا اين كار در چنين شرايط كارِ درستي است؟ پس در اموال شخصي و مالي كه از راه حلال هم به دست آمده باشد، ريخت وپاش غلط و خلاف انضباط است. كساني كه اموال دولتي را مصرف مي‌كنند، ديگر بيشتر. من از مسؤولين امور مي‌خواهم جّداً در زمينه مصرف اموال عمومي، در جاهايي كه اولوّيت ندارد - ولو ممكن است مورد نياز هم باشد، اما نياز درجه يك نيست - خودداري كنند. آن جايي كه امر داير است بين نيازِ با اولوّيت و نياز بي اولوّيت، خودداري كنيد. آن جايي كه نياز نيست و حاجت نيست، حتماً مصرف نشود. آن جايي كه حاجت هست، اما حاجت بالاتري نيز هست آن جا هم مصرف نشود و اين امكان مالي در حاجت برتر و بالاتر مصرف گردد. اين هم توصيه امسال من است و اميدوارم باز مسؤولين كشور نسبت به اين قضيه اهتمام ورزند. به تعبير ديگر مسؤولين فرهنگي، اهتمام فرهنگي و مسؤولين اقتصادي و اداري و دولتي و اجرايي، اهتمامِ اجرايي ورزند. در پايان اين صحبتِ آغاز سال نو، مايلم به بعضي از ملتهاي همسايه مان هم كه نسبت به عيد نوروز اهميت قائلند توصيه كنم از فجايع بزرگي كه در بعضي از ملتها رخ مي‌دهد بكاهند و جلوِ خونريزيها را بگيرند. در اين سال جديد متأسفانه مشاهده مي‌شود كه در بعضي از كشورهاي همسايه ما از جمله در افغانستان - كه حوادث اين كشور براي ما حوادث به شدّت دردآور و ناراحت كننده اي است - خونريزيها و برادركشيهايي مي‌شود كه هيچ شعار صحيح و هدف درست و روشني با آن نيست و بيشتر جنبه قدرت طلبي دارد. ملت افغانستان، مسؤولين آن كشور و سردمداران گروهها و احزاب بايستي حتماً به اين نكته توّجه كنند. ملتها اين رخدادهاي خونين را ممكن است در كوتاه مدّت به روي خود نياورند و يا مجال اعتراض پيدا نكنند؛ اما در بلندمدّت و بخصوص در تاريخ، اين گونه روشهاي نادرست به نامِ عاملانش ثبت خواهد شد و مايه روسياهي آنها خواهد گرديد. از خداي متعال با تضرّع و ابتهال مي‌خواهم كه اين سال را بر مردم مبارك كند. ان شاءاللَّه سال ۱۳۷۴ بر شما ملت ايران سال شاد و نيكويي باشد؛ سال خير و بركت و سال پيشرفتهاي گوناگون اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي باشد؛ سال پيروزيهاي بزرگ سياسي باشد؛ سال ناكامي دشمنانتان در برابر شما و سال نيكبختي بزرگ سياسي باشد. اميدواريم كه ان شاءاللَّه مشمول ادعيهُ زاكيّه حضرت بقيةاللَّه الاعظم حضرت وليّ عصر ارواحنافداه باشيد و خداوند فرج آن بزرگوار را نزديك كند و ما را از ياران آن بزرگوار قرار دهد و روح امام راحل را از ما شاد كند و روح اين عزيز تازه در گذشته ما را هم از اين ملت و از عواطف اين ملت پاداش نيكو عنايت فرمايد. والسّلام عليكم و رحمةاللَّه و بركاته ------------------------------------------- ------------------------------------- ۱) بحارالانوار: ج ۲۲ ص ۱۵۷ مقام معظم رهبری https://eitaa.com/zandahlm1357
.......: واژه‌های آزادی، [۴] حقوق بشر، زن، دموکراسی از جمله ی این موارد است. و امروزه زن، نه بعنوان یک انسان متعالی که بصورت یک ابزار سیاسی و اقتصادی از چالشی ترین موضوعات روز و در دستور کار استکبار جهانی است و همین نیّات و مطامع، پیدایش جریان فمنیستی را که دارای زمینه‌های معرفتی، روانی، اجتماعی و اقتصادی در غرب بوده و نیز جهان شمولی این جریان را، شدّت و سرعت بخشیده است و زنان که در آغاز قرن نوزدهم میلادی بعد از تظاهرات و منازعات بسیار، اجازه ی مشارکت در رأی گیری انتخابات یافته [۱] و با حضور اجتماعی خویش، می‌کوشیدند وجود خود را در جامعه به رسمیّت بشناسانند، بناگاه هدف و طعمه استعمارگران قرار گرفتند. با وقوع انقلاب اسلامی و شکل گیری حکومت دینی و تقابل آن با جهان سلطه و توجّه جهانیان از جمله زنان به این پدیده ی دینی، موضوع تهاجم فرهنگی بر قشر جوان و بویژه زنان و دختران، شتاب بیشتری گرفت و ایران اسلامی، کانون توجّه آن شد و از همین رو در دستور کار برنامه ریزان استکباری قرار گرفت و تخریب بنیان‌های فکری، مهمترین هدف این تهاجم منظور گردید و با القای فرودستی زنان در اسلام و ناکارآمدی دین در امور زندگی و به ویژه زنان و با تخلیه ی روحی روانی آن‌ها درواقع کوشیدند، فاعلیّتِ تحلیه و پردازش وجودی و شخصیتی آنان را عهده دار گردند و متأسّفانه زنان نیز، خود بصورت قابلِ موضوع و هم بصورت شریک العلّه در این میدان، صحنه آرایی کردند زیرا استکبار به خوبی توانسته بود گسست عظیمی بین حوزه ی ایمان و عمل و انقطاع عمیقی بین قلب و عقل با حواس آنان ایجاد نماید بگونه ای که تربیت شدگان این مکتب، مبدأ شوق، اراده، حرکت و فعلشان، مصداق این کلام باشد که «هرچه دیده بیند، دل کند یاد» و هرگز اندیشه و تأمّلی عقلانی، ورای آن چه که به حواس او عرضه می‌شود، وجود نداشته باشد و برای تحقّق این منظور، کانال‌های متعدّد و سایت‌های بسیار موظّف و مجهّز به چنین وظیفه ی سنگینی شدند. استکبار در کنار حمایت از جنبش‌های فمنیستی، القای جهانی سازی یعنی تبدیل همه عالم به دهکده ای کوچک و واحد را، متمّمِ فاعلیّتِ خویش ساخت تا هرچه سریع تر بر طرّاحی ساختار هویّتیِ مطلوب خویش و جهان شمولی تئوری‌ها و خواسته هایش نایل آید. شگرد دیگر استکبار برای القای ناکارآمدی اسلام، گزینش تک گزاره ای احکام اسلام [۱] و تحلیل و تفسیر به رأی آن‌ها و نهایتاً صدور حکم «ناعادلانه و ظالمانه بودنِ اسلام علیه زنان» بود امّا تحقیقات و بیداری‌های اسلامی در جهان و منطقه، نشان می‌دهد علیرغم گونه گونه تبلیغ و سیاهنمایی‌های غرب از دین اسلام و ارائه ی چهره ی ملکوتی و خیرخواهانه برای خود در احیای حقوق زن و با برگزاری سمینارها و کنفرانس‌های کشوری، منطقه ای و بین المللی با نام‌های فریبنده ی «حقوق زنان، حقوق بشریّت» و «زن، زمین، زندگی»، استکبار در این خصوص توفیق زیادی نداشته است چرا که با اعمال و گفتارهای متناقض، نقاب تزویر از چهره ی استکبار برافتاده ومَجال جولان بیش تر را به آن نمی دهد. ---------- [۴]: . متأسّفانه مشکل جهان امروز، نه فقط تهی شدن از معنا و روحانیت است که در فهم و بکارگیری واژه‌ها نیز در تنگناست و فهم تمایز حقیقی بین آزادی و آزادگی و نیز تفاوت بین خضوع وتسلیم آگاهانه و عالمانه [انّما یخشی الله من عباده العلماء] با ذلّت و سرافکندگی و بردگی و... ممکن نیست. [۱]: . بیعت سیاسی رسول اعظم با زنان، حدود بیش از ۱۴۰۰ سال پیش، باید دستمایه ی اندیشه ی جهانیان باشد. [۱]: . چون نصف بودن سهم الارث زنان و دیه آنان و... جهانیان گواه آن بودند که علیرغم ممنوعیت‌های قانونیِ حمله به مناطق مسکونی و به زنان و کودکان در حقوق جنگ، همچون اعلامیه ی «سن پترزبورگ» در سال ۱۸۶۸، اعلامیه ی لاهه در ۲۹ ژوئیه ۱۸۹۹ و ۲۸ اکتبر ۱۹۰۷ و ژوئیه ۱۹۳۲ و کنوانسیون حمایت از افراد غیر نظامی در سال ۱۹۴۹ و پروتکل‌های الحاقی به کنوانسیون چهارگانه ی ژنو در سال ۱۹۷۷، آمریکا، ناتو و عوامل آن‌ها در ایران، افغانستان، عراق، پاکستان، لیبی و... بیشترین آسیب‌ها و کشتارها را مستقیم و غیر مستقیم به زنان و دختران متوجّه کردند. .......: و باز یابی ✍مقام معظم رهبری https://eitaa.com/zandahlm1357
-پروردگارا آنچه را به وسیله پیامبرانت به ما وعده فرمودی به ما عطا کن. 📚سوره - 194
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙 قاری استاد عبدالعزیز حصان 📖 تلاوت مجلسی سوره مبارکه مجادله _ حشر
هر روز با امام رضا @zandahlm1357 @HashtominEmam آرشیو مطالب صفحه هرروز با امام رضا (ع)
كهف متن حديث سورة الكهف (۱۸) ۱- ابن شهر آشوب مرسلاً عن الرضا عليه السلام فى قوله (لينذر بأساً شديداً من لدنه) البأس الشديد، علىّ بن أبى طالب عليه السلام و هو لدن رسول الله صلّي الله عليه و آله يقاتل معه عدوّه. ۲- علىّ بن إبراهيم قال: حدّثنى محمّد بن علىّ بن بلال عن يونس قال: اختلف يونس و هشام بن إبراهيم فى العالِم الّذى أتاه موسي عليه السلام أيّهما كان أعلم، و هل يجوز أن يكون علي موسي حجّة فى وقته و هو حجّة الله علي خلقه؟ فقال قاسم الصيقل: فكتبوا ذلك إلي أبى الحسن الرضا عليه السلام يسألونه عن ذلك، فكتب فى الجواب: أتى موسي العالِم، فأصابه و هو فى جزيرة من جزائر البحر إمّا جالساً و إمّا متّكئاً، فسلّم عليه موسي، فأنكر السّلام إذ كان بأرض ليس فيها سلام، قال: من أنت؟ قال: أنا موسي بن عمران، قال: أنت موسي بن عمران الّذى كلّمه الله تكليماً؟ قال: نعم، قال: فما حاجتك؟ قال: جئتك لتعلّمنى ممّا علّمت رشداً. قال: إنّى وكّلتُ بأمر لاتطيقه، و وكّلتَ أنت بأمر لاأُطيقه، ثمّ حدّثه العالِم بمايصيب آل محمّد من البلاء و كيد الأعداء حتّي اشتدّ بكاؤهما، ثمّ حدّثه عن فضل آل محمّد حتّي جعل موسي عليه السلام يقول: يا ليتنى كنت من آل محمّد، و حتّي ذكر فلاناً و فلاناً و فلاناً، و مبعث رسول الله صلّي الله عليه و آله إلي قومه و ما يلقى منهم، و من تكذيبهم إيّاه و ذكر له من تأويل هذه الآية (و نقلّب أفئدتهم و أبصارهم كما لم يؤمنوا به أوّل مرّة) حين أخذ الميثاق عليهم. فقال له موسي: (هل أتّبعك علي أن تعلّمن ممّا علّمت رشداً)؟ فقال الخضر: (إنّك لن تستطيع معى صبراً*و كيف تصبر علي ما لم تُحِطْ به خُبراً) فقال موسي: (ستجدنى إن شاء الله صابراً و لاأعصى لك أمراً) قال الخضر: (فإن اتّبعتنى فلاتسئلنى عن شى ء حتّي أحدث لك منه ذكرا) يقول: لاتسألنى عن شى ء أفعله و لاتنكره علىّ حتّي أنا أخبرك بخبره. قال: نعم، فمرّوا ثلاثتهم حتّي انتهوا إلي ساحل البحر و قد شحنت سفينة و هى تريد أن تعبر فقال لأرباب السفينة: تحملوا هؤلاء الثلاثة نفر فإنّهم قوم صالحون، فحملوهم فلمّا جنحت السفينة فى البحر قام الخضر إلي جوانب السفينة، فكسرها و أحشاها بالخرق و الطّين، فغضب موسي غضباً شديداً، وقال عليه السلام للخضر: (أخرقتها لتغرق أهلها لقد جئت شيئاً إمراً). فقال له الخضر: (ألم أقل لك إنّك لن تستطيع معى صبراً) قال موسي: (لا تؤاخذنى بما نسيت و لاترهقنى من أمرى عسراً) فخرجوا من السفينة، فمرّوا فنظر الخضر إلي غلام يلعب بين الصبيان حسن الوجه كأنّه قطعة قمر، و فى اُذنيه درّتان، فتأمّله الخضر ثمّ أخذه فقتله، فوثب موسي علي الخضر و جلد به الأرض فقال: (أقتلت نفساً زكيّة بغير نفس لقد جئت شيئاً نكراً) فقال الخضر: (ألم أقل لك إنّك لن تستطيع معى صبراً). قال موسي: (إن سألتك عن شى ء بعدها فلاتصاحبنى قد بلغت من لدنّى عذراً*فانطلقا حتّي إذا أتيا أهل قرية) بالعشى تسمّي الناصرة و إليها ينتسب النصاري، و لم يضيّفوا أحداً قطّ و لم يطعموا غريباً فاستطعموهم فلم يطعموهم، و لم يضيّفوهم، فنظر الخضر إلي حائط قدزال لينهدم، فوضع الخضر يده عليه و قال: قُم بإذن الله تعالي، فقام. فقال موسي: لم ينبغ لك أن تقيم الجدار حتّي يطعمونا و يأوونا و هو قوله: (لوشئت لاتّخذت عليه أجراً) فقال له الخضر: (هذا فراق بينى و بينك سأنبّئك بتأويل ما لم تستطع عليه صبراً أمّا السفينة) الّتى فعلت بها مافعلت فإنّها كانت لقوم (مساكين، يعملون فى البحر فأردت أن أعيبها و كان وراء هم) أى وراء السفينة (ملك يأخذ كلّ سفينة) صالحة (غصباً) كذا نزلت و إذا كانت السفينة معيوبة لم يأخذ منها شيئاً. (و أمّا الغلام فكان أبواه مؤمنين) و طبع كافراً كذا نزلت فنظرت إلي جبينه و عليه مكتوب: طبع كافراً (فخشينا أن يرهقهما طغياناً*و كفراً فأردنا أن يبدلهما ربّهما خيراً منه زكوة و أقرب رُحْما) فأبدل الله لوالديه بنتاً فولدت سبعين نبيّاً. (و أمّا الجدار) الّذى أقمته (فكان لغلامين يتيمين فى المدينة و كان تحته كنز لهما و كان أبوهما صالحاً فأراد ربّك أن يبلغا أشدّهما - إلي قوله- ذلك تأويل ما لم تسطع عليه صبراً). ۳- الكلينى عن الحسين بن محمّد، عن معلّي بن محمّد، عن علىّ بن أسباط قال: سمعت أبا الحسن الرضا عليه السلام يقول: كان فى الكنز الّذى قال الله عزّوجلّ (و كان تحته كنز لهما) كان فيه: بسم الله الرحمن الرحيم عجبت لمن أيقن بالموت كيف يفرح؟ و عجبت لمن أيقن بالقدر كيف يحزن؟ و عجبت لمن رأى الدّنيا و تقلّبها بأهلها كيف يركن إليها؟ و ينبغى لمن عقل عن الله أن لايتّهم الله فى قضائه و لايستبطئه فى رزقه، فقلت: جعلت فداك أريد أن أكتبه، قال: فضرب والله يده إلي الدواة ليضعها بين يدي، فتناولت يده، فقبّلتها و أخذت الدواة فكتبته. سوره كهف (۱۸) ۱- ابن شهر آشوب مرسلا، از حضرت رضا (ع) درباره آيه (تا از سوي او از عذابي سخت بيم دهد) ۱، فرمود: بأس شديد علي بن ابي طالب است و او نزد رسول خداست و ه
مراه آن حضرت با دشمنانش مي‌جنگد۲. ۲- علي بن ابراهيم از محمد بن علي بن بلال، از يوسف نقل كرده است كه گفت: ميان يونس و هشام بن ابراهيم بر سر اين موضوع اختلاف نظر پيش آمد كه: آيا موسي (ع) داناتر بود يا آن عالمي كه موسي نزد او رفت، و آيا رواست كه عالِم در آن زمان حجت بر موسي باشد در حالي كه موسي، خود، حجت خدا بر خلق او بود؟ قاسم صيقل گويد: به حضرت ابوالحسن الرضا (ع) نامه نوشتند و در اين باره سؤال كردند، حضرت در جواب مرقوم فرمود: موسي در جستجوي آن عالم بر آمد و در جزيره اي از جزاير دريا به او كه نشسته يا تكيه كرده بود، رسيد و سلام كرد، عالم معناي سلام را نفهميد، چون در سرزميني كه او به سر مي‌برد سلام معمول نبود، پرسيد: تو كيستي؟ گفت: من موسي بن عمران هستم، عالم گفت: تو همان موسي بن عمراني كه خداوند با او سخن گفت؟ جواب داد: آري. گفت: چه كار داري؟ گفت: آمده‌ام تا از آنچه به تو آموخته شده است به من حكمتي بياموزي. خضر گفت: من مأمور به كاري هستم كه تو تاب تحملش را نداري و به تو هم كاري واگذار شده است كه من تاب تحملش را ندارم، سپس آن عالم از مصائب و ستمي كه از دشمنان به خاندان محمد مي‌رسد براي موسي گفت، چندان كه هر دو بشدت گريستند، آن گاه از فضايل آل محمد برايش نقل كرد تا جايي كه موسي مرتبا مي‌گفت: كاش من هم از خانواده محمد بودم، همچنين از فلان و فلان و فلان و نيز از فرستاده شدن رسول خدا (ص) به سوي قومش و گرفتاريهايي كه از آنها مي‌بيند و مخالفتهايي كه با او مي‌كنند براي موسي گفت، و تأويل اين آيه را برايش توضيح داد كه (و دلها و بينشهايشان را دگرگون مي‌سازيم همان گونه كه در بار اول به او ايمان نياوردند) ۳، يعني در زماني كه ميثاق از آنان گرفته شد. موسي گفت: (آيا دنبال تو بيايم تا از آنچه به تو آموخته شده است حكمتي به من بياموزي، (خضر) گفت: تو هرگز تحمل همراهي با من را نداري، چگونه در برابر چيزي كه از آن آگاهي نداري صبر و تحمل خواهي كرد (موسي) گفت: به خواست خدا مرا شكيبا خواهي يافت و در هيچ كاري از تو نافرماني نخواهم كرد (خضر) گفت: پس اگر از پي من مي‌آيي نبايد از من راجع به چيزي سؤال كني تا آن گاه كه خودم تو را از آن آگاه سازم) ۴، يعني هر كاري كه كردم راجع به آن از من سؤال نكني و درباره اش بر من خرده نگيري تا اين كه من خودم علتش را برايت بگويم. موسي گفت: قبول است. پس دو نفري به راه افتادند تا اين كه به ساحل دريا رسيدند در آن جا كشتيي را ديدند كه مسافران خود را سوار كرده و مي‌خواست حركت كند، صاحبان كشتي گفتند: اين دو نفر آدمهاي خوبي هستند آنها را هم سوار كنيد، آنان را سوار كردند. چون كشتي در دريا به گل نشست، خضر به طرف ديواره كشتي رفت و آن را شكست و با پارچه كهنه و گل پر كرد، موسي بشدت عصباني شد و به خضر گفت: (آيا كشتي را سوراخ كردي تا مسافرانش را غرق سازي؟ كاري بس زشت كردي (خضر) گفت: نگفتم كه تو هرگز تحمل همراهي با من را نداري؟ امام رضا علیه السلام https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
عالی اسماعیل بینماز.mp3
8.07M
🌷 کرامت امام رضا(ع ) 👌 ماجرای اسماعیل بی نماز.!!