☑️متن شبهه و سوال👇👇👇👇👇
استاد همه میدونیم که زمان ظهور برکت به حدی فراوان میشه که کوه ها و همه جا پر از غلات رزق و روزی میشه حال بنده برام سواله کی انجام میشه هنگام آمدن امام هست یا بعد تشکیل حکومتش؟ و اونچه که برام مهمتره این فراوانی و برکات به خاطر چی هست بخاطر امام؟ امام که الانم هم حی و حاضر هست؟
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
✅متن پاسخ به شبهه👇👇👇👇👇
💠اینها پس از تشکیل حکومت امام عصر (عج) هست و این برکات هم به خاطر این است که
-اولا مدیران لایق و خوب روی کار می آیند
-و ثانیا امام با افزایش علم و افزایش تکنولوژی قدرت بهره وری از طبیعت را بالاتر می برند.
#پرسش_پاسخ
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
👤پاسخ دهنده: #استاد_احسان_عبادی
(👆جزو اساتید مهدویت ، پژوهشگر تاریخ و محقق)
هدایت شده از #مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
هنر آن است ڪه بمیرے پیش از آنڪه بمیرانندت و مبدا و منشا حیات آنانند ڪه چنین مردهاند...
.......:
@zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
همه برای پیروزی حق بر باطل تلاش میکنند. این جنگ نعمتی است که خداوند برای وحدت بیشتر در میان امت ایر
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
شهرنشینی و قید و بندها
مدتی است که به خاطر شرایط زندگی مجبور شده ای از گردان تسویه حساب بگیری و در شهر باقی بمانی. مشکلات زندگی تمامی ندارد. هر روز یک مسأله جدید. اساس زندگی در شهر توأم با گرفتاری است. شهرنشینی مجموعه ای از قید و بندهای مصنوعی است که روند زندگی را بی محتوا میکند. البته خواص شهرنشینی و امتیاز این تمدن غیر قابل انکار است و فرهنگ جامعهها معمولا مترقی است.
ولی گاهی اوقات این گونه زندگی، انسان را اسیر میکند و هدف از آفرینش در نوسانهای زندگی فراموش میشود. انسانها فقط به دنبال خورد و خوراک میروند و خالق را از یاد میبرند. میخورند تا زنده بمانند و زنده میمانند تا بخورند. دور تسلسلی از مادیات و فارغ از هر گونه معنا و حقیقت.
حضور در شهر نیز کم خطر نیست. خط خود فراموشی و افتادن در تسلسل مادیات. کار، مسکن، آزادی، نان، دام و... همه ی ذهن انسان را مشغول میکند تا آنجا که عده ای برای به دست آوردن آن، حزب و دسته و گروه تشکیل میدهند و در هیاهوی شهر گم میشوند.
بسیجیان نیز ناگزیر از این حضورند. آنها هم باید در شهر زندگی کنند. آنها هم
[صفحه ۱۷۳]
به جامعه تعلق دارند. تو هم باید در شهر زندگی کنی. فرار از شهر درست نیست. گوشه ی عزلت گزیدن، نوعی بیماری است. باید شرایط را پذیرفت و به آن خط داد،
و نه آنکه از آن خط گرفت. مشکلات زیاد است ولی باید با آنها ساخت و با تک تک آنها دست و پنجه نرم کرد. همه ی خانوادهها مشغول بر طرف کردن گرفتاریهایشان هستند و هر یک به شکلی راه را برای ادامه زندگی هموار میسازند.
امروز تو نیز به عنوان جزئی از یک خانواده باید در حل مشکلات زندگی تلاش کنی و به اندازه ی توانایی به پدر و مادر کمک کنی. با وجودی که چند ماه است در شهری، ولی هنوز برخی حرکتها و حرفها برای تو غیر قابل تحمل است و روح تو را آزار میدهد. معلوم نیست چرا وقتی کسی غیبت میکند، دیگران صلوات نمی فرستند تا جلوی غیبت او را بگیرند؟ معلوم نیست چرا نماز واجب، اول وقت و یا به جماعت خوانده نمی شود؟ معلوم نیست چرا وقتی مشکلی پیش میآید، دیگران خود را کنار میکشند و شانه خالی میکنند؟ معلوم نیست چرا مردم برای تنپوش خود شکلهای عجیب و غریب انتخاب میکنند و خود را به زحمت میاندازند؟ معلوم نیست چرا صله ی رحم و میهمانیها این قدر تشریفاتی و سنگین برگزار میشود؟ معلوم نیست چرا بعضیها برای کاخها و خانههای بزرگ دست به هر کاری میزنند؟ معلوم نیست...
تو جواب تمام این پرسشها را میدانی. تو نفس را میشناسی، نقش شهوت را میدانی، غرور را دیده ای، ولی پاکی و خلوص را هم یافته ای. تو میدانی که میشود، پاک بود. تو میدانی که میتوان بسیجی بود. تو میدانی که دنیا محل گذر است. تو میدانی که خدا مالک همه چیز است.
دیگران هم میدانند ولی غافل شده اند. میریزند و میپاشند و میخورند. بندگی خدا را
فراموش کرده اند و دل به این دنیای فانی بسته اند. البته عده ای هم هنوز متوجه اند و زمینههای یک زندگی خوب را فراهم کرده اند. ولی تعدادشان اندک است. عده ای هم از فقر، فرصت یافتن حقایق را نیافته اند و بیشتر از هر چیز
[صفحه ۱۷۴]
فقر فکری دارند. تحمل این شرایط مشکل است و کم کم تو هم دوباره آلوده میشوی. گویی از بهشت رانده شده ای. در هر فرصت از آن دیار قدسیان تعریف میکنی و خاطرات جنگ را گرامی میداری. مستعدین را دعوت به جبهه میکنی و آینده ی درخشان را برای آنها ترسیم میکنی. برای رفتن و یا بازگشتن به جبهه دنبال فرصت میگردی و متوجه میشوی که روزهایی را که توفیق حضور در جبهه را نداشتی در خسران بوده ای.
دفاع مقدس
سینای شلمچه
https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❤️ #کلیپ_شهدا❤️
✅به این عکس ها خیره شو
🍃🌸نثار روح پاک شهدا پنج صلوات بفرستین💚
#حامدزمانی
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
تهمت حکیمی گوید: کسی را ندیدم مگر اینکه گمان بردم از من بهتر است، چون در باره ی خود یقین دارم و در
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
تجرید
تجرید، سرعت بازگشت به وطن اصلی و اتصال به عالم عقلی است، و این همان فرمایش حضرت علیه السلام که:
حب الوطن من الایمان [۱] و به همین اشاره میکند خدای متعال که: یٰا أَیَّتُهَا اَلنَّفْسُ الْمُطْمَئِنَّةُ اِرْجِعِی إِلیٰ رَبِّکِ رٰاضِیَةً مَرْضِیَّةً. [۲]
البته مبادا خیال کنی مراد از وطن دمشق و بغداد و امثال اینهاست که اینها هم دنیاست.
سید کل در کل یعنی پیامبر خدا صلی الله علیه و آله فرموده است: عشق به دنیا سرچشمه هر گناهی است.
پس از این دهی که ساکنانش ظالم هستند خارج شو، و قلب تو این آیه را حس کند که هرکه
از خانه اش بسوی خدا و رسول هجرت کند و بمیرد، پاداش او با خداست و خدا غفور رحیم است.
----------
[۱]: ۱) - قائل روایت نه، در کشکول و نه در کتب روائی چون سفینةالبحار که گویا مصدر اولیه روایت است، روشن نیست.
[۲]: ۲) - فجر، ۲۷ و ۲۸.
#کشکول شیخ بهاء
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
.......: الوَقارُ حِليَةُ العَقلِ! با حياست: لا يُفارِقُه الحَياءُ! سخنش خوراك روح و روان است: ك
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.......:
لطف و محبت خود را نمي شمرد:
مَن عَدَّدَ نِعَمَهُ مَحَقَ كَرَمَهُ!
در برابر رفتار جاهلانه نادان بردباري نشان ميدهد:
أن يَحلُمَ عَمَّن جَهِلَ عَلَيهِ!
از كسي كه به او ستم كرده است در ميگذرد:
يَتَجاوَزَ عَمَّن ظَلَمَهُ!
در برابر فرودست فروتن است:
يَتَواضَعَ لِمَن هُوَ دونَهُ!
از فرادست خود در طلب نيكي پيشي ميگيرد:
يُسابِقَ مَن فَوقَهُ في طَلَبِ البِرِّ!
با احتياط عمل ميكند:
عمل بالحزم!
وسواس ندارد:
الإمامُ الصّادقُ (ع) لَمّا ذَكَرَ عَبدُ اللَّهِ بنُ سنان رجُلاً مُبتَليً بالوُضوءِ و الصَّلاةِ و ادَّعي أنّهُ رجُلٌ عاقِلٌ: و أيُّ عَقلٍ لَهُ و هُو يُطيعُ الشَّيطانَ؟! [قالَ: ] فقلتُ لَهُ: و كيفَ يُطيعُ الشَّيطانَ؟ فقالَ: سَلهُ هذا الّذي يَأتِيهِ مِن أيِّ شَي ءٍ هُو؟! فإنّهُ يَقولُ لَكُ: مِن عَمَلِ الشَّيطانِ!
آينده نگر است:
نَظَرَ فِي يَوْمِهِ لِغَدِهِ!
عاقبت انديش است:
أنظَرُهم في العَواقِبِ!
به خردمندان گوش ميسپارد:
مَن تَرَكَ الاستِماعَ مِن ذَوي العُقولِ ماتَ عَقلُهُ!
خود را از انديشه انديشمندان و دانش حكيمان بي نياز نمي داند:
يضيف إلي رأيه رأي العقلاء و يَضُمُّ إلي علمه علومَ الحكماء!
خود را از مشاوره بي نياز نمي داند:
لا يستغني العاقل عن المشاورة!
با نادان مشورت نمي كند:
احذر رأيَ صديقِكَ الجاهل!
اگر دشمنش با
او مشورت كند خيرخواهي ميكند:
اِستَشِر عدوكَ العاقلَ!
با نادان هم نشيني نمي كند:
مَن صَحِبَ جاهِلاً نَقَصَ مِن عَقلِهِ!
وقتي خطايي از او سر ميزند بخشيدن او برايش دردناك تر از تنبيه بدني است:
العَفوِ أشَدُّ مِنَ الضَّربِ لِمَن كانَ لَهُ عَقلٌ!
همين كه لغزشش را غير مستقيم به رُخش بكشند براي او كافي و دردآور است:
تلويح زَلَّةِ العاقلِ له من أمضِّ عتابِهِ!
به كاري كه بترسد در آن درماند اقدام نمي كند:
لا يَتَقَدَّمُ عَلي ما يَخافُ العَجزَ عَنهُ!
وعده اي كه از توانش بيرون است نمي دهد:
لا يَعِدُ ما لا يَقدِرُ عَلَيهِ!
به آن چه كه در اميدواريش سرزنش شود اميد نمي بندد:
لا يَرجو ما يُعَنَّفُ بِرَجائهِ!
از كسي كه احتمال دهد پاسخي دريافت نكند درخواست و پرسش نمي كند:
لا يَسألُ مَن يَخافُ مَنعَهُ!
خوش معامله است:
سِتَّةٌ تُختَبَرُ بِها عُقولُ الرِّجالِ:... و المُعامَلَةُ!
مدير خوبي است:
سِتَّةٌ تُختَبَرُ بِها عُقولُ الرِّجالِ:... و الوِلايَةُ!
وقتي از پُست و مقامي بركنار شد ناآرامي و بدرفتاري نمي كند:
سِتَّةٌ تُختَبَرُ بِها عُقولُ الرِّجالِ:... و العَزلُ!
بي نيازي و ثروت او را مغرور نمي كند:
سِتَّةٌ تُختَبَرُ بِها عُقولُ الرِّجالِ:... و الغِني!
فقر و ناداري صبر و شكيبايي او را نمي برد:
سِتَّةٌ تُختَبَرُ بِها عُقولُ الرِّجالِ:... و الفَقرُ!
زياده خواه و فزون طلب نيست:
إذا قَلَّتِ العُقولُ كَثُرَ الفُضولُ!
#دانستنیهای خانواده سبز
✍مهدی واعظ موسوی
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
✅ صحبت های دکتر حبشی در مورد رابطه صحیح زن و شوهر در خانواده "بخش هفدهم" 🔺آستانه تحمل خودمون رو خی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
018.mp3
1.37M
✅ صحبت های دکتر حبشی در مورد رابطه صحیح زن و شوهر در خانواده
"بخش هجدهم"
🔺فهرستی از عوامل محرک خودتون رو تهیه کنید.
💥 دکتر حمید #حبشی
1400-03-12(tarashion).mp3
12.79M
🔊 فایل صوتی برنامه سمت خدا
👤 #حجت_الاسلام_تراشیون
📚 موضوع: #هنر_بهتر_زیستن
( تلاش در جهت بهبود روابط خانواده )
🔹 قسمت نوزدهم
🔴 #عبرت_نامه
من و همسرم هردو مقید و پایبند به مسائل دینی و اخلاقی هستیم با همسرم مشکل نداشتم و هردوهم به هم محبت میکردیم.
ازاونجا که ایشون خیلی باایمان هستن با افراد مقید و مذهبی هم معاشرت داشتن. یکی از این دوستاشون خیلی خیلی محبوبشون بودوبعضا درموردش تو خونه برام صحبت میکرد.
منم که اهل نماز شب ،دائم الوضو واکثرا ذکرمیگفتم هیچوقت فکر نمیکردم که یه روزی با نامحرمی بتونم به راحتی صحبت کنم.دوست همسرم که دیگه از لحاظ اعتقاد قابل مقایسه هیچ کسی نبود،و حتی تصور نمیکردم که با یه مشاوره کوچیک فریب بخوره.
متاسفانه بااینکه اون آقا یه بچه و منم یه بچه داشتم ولی قید همه چیزو زدیم و خداو حیا همسر رو فراموش کردیم.
من که قصدم گرفتن راهنمایی ازش بود یه دفعه متوجه شدم که ای دل غافل شدم محرم اسرار اون آقا.طوری که از مشکلات زندگیش برام میگفت و میگفت همسرش بهش محبت نمیکنه.و علی رغم این همه سختی و بی عاطفگی که دیده بود ولی تونسته بودیه عمر پاک زندگی کنه.
نزدیک به دوسال باهاش رفت و آمد داشتم و چون بازنش مشکل داشت وقتایی که تنها بود میرفتم خونش و براش غذادرست میکردم و محبت میکردم.
هربارم که باهاش بودم مدام بغض میکردم و وجدانم منو سرزنش میکردکه چرا تو؟تو که همسرت برات کم نذاشته،توکه مملو از محبت و عشقی،تو که یه بچه داری چرا خیانت میکنی.
کارم شده بود دروغ گفتن به همسرم که به بهانه روضه رفتن و پیاده روی میرفتم خونش.
هروقت که برمیگشتم شبا تو خواب گریه میکردم،توخواب ناخن میخوردم وشیون میکردم... بخاطر ترس از رسوایی بالاخره یه روز تصمیم گرفتم که تمومش کنم.ولی تا یک سال نتونستم تاجایی که یه بار سم خوردم و خودکشی کردم.منی که هیچوقت نمازو روزه و روضه و ذکروزیارام ترک نمیشد،شده بودم کسی که دست به گناه کبیره زده بود و خودکشی.روسیاه عالم و آخرت شدم.
بااینکه همسرم نمیدونه من چه غلطی کردم ولی دیگه روم نمیشه مثل قبل به همسرم نگاه کنم. کم کم متوسل شدم به اهل بیت و خداروشکر الان۳ساله که توبه کردم.
خواستم بگم که من این راهو رفتم تهش پوچی و دلزدگی از زندگیه.تورو خدا ازتون میخوام که این تجربه رو براهرکسی که میدونید به دنبال رابطه با نامحرمه تعریف کنید که مثل ما نشن.
✅ #پاسخ_اجمالی
Ⓜ️ انسان باید با #دلم_میخواهدهای_حرام مبارزه کند ، نتیجه دلم میخواهد هایی که با خواست خدا در تضاد هست انسان را به پوچی میکشاند و شیطانی که با پنبه سر میبرد یک انسان مقید و مذهبی را تا خودکشی و خسرالدنیا و الاخرة شدن پیش میبرد .
Ⓜ️ نکته بسیار بسیار مهم : 👇👇
در جنگ ها ،برخی مناطق هستند که نیروهای نظامی از آن مناطق مطمئن هستند که دشمن از آنجا حمله نمیکند لذا نیروهای نظامی کمتری را درآنجا مستقر میکنند ولی دقیقا دشمن از همانجا حمله میکند
اگر مثلا مطمئن شدیم که ما متدین هستیم و هیچ گاه از طریق نامحرم خطایی نمیکنیم ، شیطان و نفس روی همان نقطه کار میکند و از همان راه وارد میشود #ولوووووو با صبر زیاد ...
میبینی یک آجر الان گذاشت و آجر بعدی را دوسال بعد و بعداز ۵ سال ، آن فرد متدین سقوط کرد .عبرت نامه فوق ، از این نمونه هاست .
خداوند متعال عاقبت همه مارا ختم بخیر گرداند .
✦✧✦✧✦✧
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
#خانواده_آسمانی ۳۷ ⚜ انسان کمالگرا است و به همین دلیل هیچ محدودیتی در روی زمین روح بزرگ او را اغنا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
خانواده آسمانی ۳۸.mp3
9.59M
#خانواده_آسمانی ۳۸
🌱 هدف از عشق؛ به عنوان مایهی حیات دل انسان، رسیدن به خداوند است.
و این امر، چیزی فراتر از حدَّ تصور نیست! زیرا؛
💢 مردمی به این عشق دست پیدا کرده اند که خداوند صدها سال قبل، در قرآن کریم از آنها به عنوان
" محبوبِ خود " نام برده است!
⚡️ چگونه میتوان آنقدر محبوبِ خدا شد که خداوند، به عشق تو مباهات کند؟
#استاد_شجاعی 🎤
#استاد_رائفی_پور
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#دفاع_شخصی
#ضربه_سر
♦️در زمان درگیری غلبه بر اختلاف وزن مهاجم بسیار مهم می باشد.
🔸در این قسمت از #آموزش هامون یک تکنیک عالی و کاربردی در مقابل سر یا کله برای نخستين بار خدمت اعضاء محترم کانال.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#دفاع_شخصی
#حفاظت_شخصیت
〽️تذکر یک نکته مهم روانشناسی به همکاران گرامی #تیم_حفاظت از شخصیت های کشوری که به درد همه دوستان گرامی هم میخوره.
دوستان گرامی شرایط و حالت روحی روانی در زمان اجرا و مقابله بسیار حائز اهمیت است.
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
📝📝📝 #بهائیت #تاریخی #فرقه_شناسی 🔖 آثار حسینعلی بهاءالله 🖌 كتاب «اقدس» امالکتاب بهائيت و شا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔖🔖🔖
#بهائیت #تاریخی #فرقه_شناسی
🖌 جانشینان حسینعلی نوری بهاء الله ؛
🔸 عبدالبهاء (عباس افندي)
📝 عباس افندي ملقب به عبدالبهاء، در جماديالاولي 1260ق در تهران متولد شد و از سن ۹ سالگي در تبعيدهاي بهاءالله همراه او بود. وي در اين سفرها بسياري از تجربههاي لازم براي يك زندگي پر از حادثه و البته لبريز از فريب و رياكاري را از پدر و عموهاي خود آموخت. البته اين به معناي نداشتن تحصيلات مرسوم نيست.
📙 مبلّغ پيشين بهائي، عبدالحسين آواره (آيتي) در كشف الحيل مينويسد:
«عبدالبهاء آنقدر معلم و مربي دارد كه از حد، خارج است. نخستين معلمش همان پدرش بهاء الله و بعد از مسافرت پدرش به كوههاي سليمانيه، ميرزا موسی كليم و سپس نزد شيخ عبدالسلام شوافي از حكما و علماي مشهور بغداد تحصيل كرده است.»
🔸 بهائيان وي را مرکز ميثاق مینامند؛ ولي او خود را عبدالبهاء ناميد و بر اهميت اين نام تأکيد كرد.
بهاءالله طبق آنچه در کتاب عهدي (وصيتنامه) آورده است، عباس افندي را نخستين جانشين پس از مرگ خود قرار داده و او را (غصناعظم) ناميده است و فرزند ديگرش محمدعلي افندي با عنوان «غصناکبر» جانشين عباس افندي در مقام خواهد بود.
اگر متن وصيتنامه، دستکاري نشده باشد و از صحت برخوردار باشد، عبدالبهاء هدف اصلي بهاء براي رهبري بهائيان بوده است؛ زيرا وي در وصيتنامه خود با عبارات ذيل بر اين نكته تأكيد ميكند: «وصيّة اللّه آنکه بايد اغصان و افنان و منتسبين طرّاً به غصن اعظم ناظر باشند.»
🔶 وي عبدالبهاء را به عنوان مرکز عهد و پيمان، مبيّن آيات و آثار، مرجع و پيشوا و مثل اعلي براي پيروان خويش انتخاب ميکند، گرچه پيروان محمدعلي هم براي ارجحيت مراد خود دلايلي دارند.
ميرزا حسينعلي نوري، وصيتنامه خود را با جملاتي حاکي از عدم دلبستگي به دنيا و توصيههايي به فرزندان و مريدان براي توجه به امرالله پر ميكند و در فرازي از آن به اين آيه از قرآن اشاره ميکند: عفي الله عما سلف؛ «خدا ميبخشد آنچه را که پيش از اين روي داد.»
گويا ميخواهد به آناني که هنوز دعواهاي بهائي ازلي را به ياد داشتند، اعلام کند شما نيز آنها را فراموش کنيد و مراقب باشيد دوباره پيش نيايد؛ امّا بهاءالله با اين وصيتنامه نيز نتوانست رياست را از دل فرزندانش بزدايد و باز هم اختلاف بر سر رياست ميان فرزندان وی رخ نمود.
🔺به مجرد مرگ حسینعلی نوري، «غصناکبر» و «غصناعظم» تکرار ملالآور اختلافات گذشته ميان بهاء و ازل را آغاز کردند.
ميرزا آقاجان کاشاني نخستين مؤمن و کاتب بهاء الله و چند نفر از نزديکان و فرزندان ميرزا حسينعلي با نوشتن نامههاي متعدد و کتابهايي به فارسي و عربي و فرستادن پيام براي بهائيان، در مقام انکار جانشيني مقام عبدالبهاء بر آمدند و وي را خارج از «دين بهاء» خواندند. سرانجام عباس افندي با استفاده از فرصتي که قرار گرفتن بر مسند رياست برايش فراهم کرد، توانست بر برادر کوچکتر خود غلبه كند و او را از عرصه ميدان رقابت براند.
📚 سفر عبدالبهاء به اروپا و آمريکا
🗞 پس ازانقلاب ترک جوان در ترکيه، سلطان عبدالحميد از سلطنت خلع شد و به تبع آن محدوديتهاي سياسي و اجتماعي عبدالبهاء از ناحيه حکومت برطرف شد. او در 1328 ق برای دعوت بهائيان اروپا و آمريکا از فلسطين به مصر و از آنجا به اروپا و آمريکا رفت.
عبدالبهاء در اين سفر که سه سال به طول انجاميد، تعاليمي را به عنوان تعاليم اصلي بهاء مطرح و معرفي كرد که امروزه آنها را به عنوان تعاليم دوازدهگانه میشناسند؛ گرچه به مرور زمان، تعداد آنها بيشتر شد.
آنچه در سفرهاي عباس افندي به غرب، بيش از هرچيز ديگر خودنمايي ميکند، شيفتگي اين شخصيتِ به ظاهر مذهبي به تمدن پر زرق و برق غرب است.
وي در خطابهاي در منزل يكي از بهائيهای آمريكا ميگويد:
«امشب، من نهایت سرور دارم كه در همچو مجمع و محفلي وارد شدم. من شرقي هستم. الحمد الله در مجلس غرب حاضر شدم و جمعي ميبينم كه در روي آنان، نور انسانيت در نهايت جلوه و شهور است... من ميگويم كه ممكن است ملت شرق و غرب متحد شوند و ارتباط تامّ ميان آمريكا و ايران حاصل گردد.» 🔆🔅🔆
https://eitaa.com/zandahlm1357