#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
پيام به نشست سالانه ى اتحاديه انجمنهاى اسلامى دانشجويان (دفتر تحكيم وحدت) پيام به نشست سالانه ي اتح
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.......:
پيام به حجاج بيت اللَّه الحرام
پيام به حجاج بيت اللَّه الحرام بسم اللَّه الرّحمن الرّحيم والحمدللَّه رّب العالمين والصّلاة والسّلام علي خيرخلقه محمدالمصطفي و اله الطاهرين «و أذّن في النّاس بالحجّ ياتوك رجالا و علي كلّ ضامر يأتين من كلّ فجّ عميق» (۱) چون بهار طبيعت كه همواره در ميعاد هميشگي خود، لبريز از نشاط زندگي فرا ميرسد، موسم حج، نوبهار جان و دل، و فصل رويش و پيدايش روح زندگي توحيدي در دل هر مسلماني كه خود را به ميقات رسانده باشد، همه ساله در موعد خدايي و هميشگي باز ميگردد تاچون چشمه سار مباركي رشحات حيات طيّبه ي اسلامي را بر سراسر جهان اسلام بپاشد وكساني راكه توفيق يافته اند كه تن به اين سرچشمه ي مبارك بزنند، از غبار و كدورت گناه و شرك و ماده گرايي و ميل به پستي و بدكرداري، پاك كند و در آنان اگر اهل توجّه وتذكر باشند، مايه ي صلاح وفلاح يك عمر راذخيره سازد. اكنون بيش ازچهارده قرن
است كه نداي ابراهيم خليل ازحلقوم محمّدمصطفي (صلّي اللَّه عليه واله وسلّم)، همه ساله ميهمانان بيت را در اين موسم به پايگاه معنويت و وحدت ميكشاند تا گرد مركز توحيد، همراه با آن جريان ابدي عروج، طواف كنند، و در پشت مقام ابراهيم به سمت كعبه ي محمدي (صلّي اللَّه عليه واله وسلّم)، نماز گزارند، و ميان صفا و مروه، سعي ابدي مؤمن از منشاء صفا را مجسّم سازند. و معرفت به حقارت خويش و عظمت و عزت حق تعالي را در عرفات، و زمزمه ي ذكر و انس و عشق به حضرت احديت و درك نور تابان آن بي همتارا در صحراي ظلماني وجود خود در مشعر بياموزند، و در مني شيطان بزرگ و شيطانهاي ديگر را هدف رمي خود سازند، و به نشانه ي قرباني كردن هواها و تمايلات منحرف ساز، ذبيحه يي قرباني كنند - و اين همه را در حال احرام كه حريم جان و دل حاجي در برابر ميوههاي ممنوع اين بهشت است و در كنار ديگر مسلمانان از هرجا و هر نژاد و باهر رتبه ي مادي يا معنوي و داراي هر زبان و فرهنگ به جاي آورند و آنگاه به نشان زدودن همه ي چركها و پليديهايي كه در فضاي آلوده ي زندگي مادّي برجان و دل آنان نشسته است، حلق وتقصير كنند وسپس بار ديگر با طراوتي كه از زدودن گناه و تجلّي معرفت و محبت خداوند، در جان و دل آنان پديد آمده است، به خانه ي خدا برگردند وطواف ونماز و سعي را اينبار در آفاقي برتر از پيش به جاي آورند و با ذخيره يي سرشار از توحيد ومعنويت و صفا، و عزمي راسخ در مبارزه با شيطانها، و قدرتي فائق بر نفس خويشتن، آماده ي برگشتن
به ديار خود و پراكندن عطر حج در اقطار گيتي باشند.
حكمت بديع اسلام، اين آزمايش شگفت آور و پر از رمز و راز را چنان ترتيب داده است كه همين يك واجب بتواند در همه ي قرون و اعصار، و با هراندازه گسترشي كه دامنه ي اسلام در شرق و غرب گيتي به دست آورده است، يكپارچگي و اتصال اجزاء اين پيكر عظيم را تامين كند... همه در يكجا و هميشه در يك فصل،... چه آن هنگام كه سفر كعبه ي مشتاقان بيت از برخي نقاط عالم يكسال به طول ميانجاميد و چه امروز كه دشمنان امت اسلامي براي پوشش تبليغات زهرآگين خود به سراسر كره ي زمين به بيش از يكساعت نيازندارند، هميشه اجزاء اين پيكر عظيم و پراكنده، به اين مركز وحدت و قدرت كه براي آنان كانون صفا و برادري و معنويت و توحيد و معرفت واطلاع است نياز داشته اند.. و اسلام اگر از حج خالي ميبود ركني اصلي و جزيي جوهري را فاقد بود. حج در جوهر و ذات خود داراي دو عنصر اصلي است: تقرب به خدا در انديشه و عمل، و اجتناب از طاغوت و شيطان با جسم و جان.. همه ي اعمال و تروك حج، براي ايندو و در جهت آن و تامين ابزارها و مقدمات آن است، و اين در حقيقت خلاصه يي از اسلام و همه ي دعوتهاي الهي نيز هست كه: «ولقد بعثنافي كلّ امّةٍ رّسولاً ان اعبدوااللَّه واجتنبواالطاغوت.. » (۲) در آيات حج تعبيرات: «حنفاءللَّه غيرمشركين به.. » (۳)، يا «.. فإلَهكم إلَه واحد فَلَه أسلموا.. (۴)، يا: فَاذَا قَضَيتم مّنا سَكَكم فاذ كرواللَّه كذكركم ءاباءكم أوأشدّ ذكرا» (۵) وامثال آن ناظر به همين دو عنصر اصلي است. ....
#پیامهای مقام معظم رهبری
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
.......: جهانیان گواه آن بودند علیرغم ادعاهای لسانی دموکراسی، توزیع فراوانیِ مصادیقِ عدم رعایت حق زن
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.......:
بخش اول: کلیّات مباحث زن و خانواده
اشاره
بخش اول کلیّات مباحث زن و خانواده
فصل اوّل: ضرورت پرداختن به موضوع زن
۱-۱-۱- مسأله ی زن از اساسی ترین مسائل هر جامعه
مسأله ی زن - که امروز در دنیا باید به عنوان «بحران زن» آن را نامید - یکی از اساسی ترین مسائل هر تمدنی، هر جامعه ای و هر کشوری است. در این مورد، شما توانسته اید به ریزه کاری هائی، به دقّت هایی، به سرفصلهای مهمّی دست پیدا کنید و درباره ی این مسأله بیندیشید. [۱]
۱-۱-۲- مسأله ی زن، مسأله ای مهم و قابل توسّع در اندیشه ورزی
مسأله ی زن و خانواده، با همه ی کاری که شده است - شما کرده اید، دیگران کرده اند - هم چنان یک مسأله ی مهم و قابل بحث و قابل توسّع در اندیشه ورزی است. [۲]
۱-۱-۳- اهمیّت فوق العاده مسأله ی زن و خسارت قطعی به واسطه ی کم توجّهی به آن
به نظر من، نقش زن هرچه برجسته شود، خیلی بهتر است. زنهای ما مظلومند. من راجع به زن حرفهای زیاد و بحثهای فراوانی دارم. مسأله ی زن واقعاً مسأله ی
مهمّی است. یک عده توجّه نمی کنند و به عنوان یک مسأله ی نمایشی که حالا مد روز است، حرف میزنند. خوب؛ گرایشهای فمینیستی و گرایش خاص غربی در مورد زن هم که به جای خود محفوظ است؛ امّا اصل نقش زن در خانواده، در اجتماع، ارزش و اهمیّت زن و اموری از این قبیل، چیزهایی است که ما حقیقتاً به آنها کم پرداخته ایم و از این کم پرداختن خسارت هم میبینیم. [۱]
۱-۱-۴- عدم امکان بازسازی به معنای حقیقی و در سطح وسیع با وجود بینش غلط نسبت به زن
یک کشور اگر میخواهد به معنای واقعی بازسازی کند، باید بیشترین تکیه، و بیش ترین نگاه و توجّهش به انسان و نیروی انسانی باشد. وقتی که صحبت از نیروی انسانی است، باید توجّه کنیم که نصف جمعیت کشور و نیمی از نیروی انسانی، بانوان کشورند. اگر بینش غلطی در مورد زن وجود داشته باشد، بازسازی به معنای حقیقی و در سطح وسیع آن، شدنی نیست. هم خودِ بانوان کشور باید نسبت به موضوع زن از نظر اسلام، دارای آگاهی کافی و لازم باشند، تا بتوانند با اتّکا به نظر والای دین مقدس اسلام، از حقوق خود به طور کامل دفاع کنند، و هم همه ی افراد جامعه و مردان در کشور اسلامی باید بدانند که نظر اسلام در مورد زن، حضور زن در عرصههای زندگی، فعّالیت زنان، تحصیل زنان، کار و تلاش اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و علمی زنان، نقش زن در خانواده و نقش زن در بیرون از خانواده چیست. [۲]
----------
[۱]: . بیانات در دیدار با بانوان نخبه ۱-۳-۱۳۹۰.
[۲]: . همان.
[۱]: . بیانات در دیدار مدیران صدا و سیما۱۵-۱۱-۱۳۸۱.
[۲]: . بیانات در اجتماع بانوان خوزستان۲۰-۱۲-۱۳۷۵.
#زن و باز یابی هویت حقیقی
✍مقام معظم رهبری
https://eitaa.com/zandahlm1357
💢 داستانی درباره گذشت پیامبر(ص) حتی از «قاتل بالقوه» خود و میزان اتکال حضرت بر خداوند
🔹نوشتهاند كه در يكى از جنگها رسول اكرم(ص) از لشكر كناره گرفت و در روى تپهاى در حدود اردوگاه خودش استراحت كرد و به خواب رفت. اتفاقاً يكى از افراد شجاع دشمن در حالى كه گردش مىكرد نگاهش به رسول اللَّه(ص) افتاد و او را شناخت. بسيار خوشحال شد از اينكه او را تنها يافته و الآن او را خواهد كشت.
🔸در حالى كه رسول اللَّه(ص) خوابيده بود وى بالاى سرش فرياد كشيد:
محمّد تو هستى؟ حضرت نگاهى كرد و فرمود: آرى من هستم. گفت: چه كسى مىتواند تو را از دست من نجات دهد؟ رسول اللَّه(ص) بدون درنگ فرمود: خدا.
🔹آن مرد كه چنين انتظارى نداشت گفت: الآن به تو نشان خواهم داد. يك قدم عقب رفت تا ضربت خود را قوىتر بزند. ناگهان پايش به سنگى اصابت کرد و محكم به زمين خورد. حضرت به سرعت از جاى خود برخاست و بالاى سرش ايستاد و فرمود: چه كسى تو را از دست من مىتواند نجات بدهد؟ اينجا بود كه آن مرد از روى فطانت پاسخ داد: كرم تو! رسول اللَّه(ص) او را عفو فرمود.
📝استاد مطهری، آشنایی با قرآن، ج2، ص46
⚜هرگز چشمانت را به چیزهایی که، به گروههایی از آنان دادهایم، مدوز!
اینها شکوفههای زندگی دنیاست
تا ایشان را در آن بیازماییم...
📚سوره#طه - 131
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙 قاری استاد محمد نقشبندی
📖 تلاوت مجلسی سوره مبارکه فرقان
هدایت شده از #مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
هر روز با امام رضا
@zandahlm1357
@HashtominEmam
آرشیو
مطالب صفحه هرروز با امام رضا (ع)
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
(موسي) گفت: فراموشيم را بر من مگير و بر من سختگيري مكن... ۵، پس از كشتي خارج شدند و رفتند، خضر پسر ب
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.......:
ليل
متن حديث
سورة الليل (۹۲) الحميرى عن البزنطى، قال: سمعت الرضا عليه السلام يقول: فى تفسير (و الليل إذا يغشي) قال: إنّ رجلاً من الأنصار كان لرجل فى حائطه نخلة و كان يضرّ به، فشكي ذلك إلي رسول الله صلّي الله عليه و آله، فدعاه فقال: أعطنى نخلتك بنخلة فى الجنّة فأبي، فبلغ ذلك رجلاً من الأنصار يكنّي أبا الدحداح فجاء إلي صاحب النخلة، فقال: بِعنى نخلتك بحائطى فباعه، فجاء إلي رسول الله صلّي الله عليه و آله، فقال: يا رسول الله قد اشتريت نخلة فلان، بحائطى. قال: فقال له رسول الله صلّي الله عليه و آله: فلك بدلها نخلة فى الجنة، فأنزل الله تبارك و تعالي علي نبيّه صلّي الله عليه و آله (و ما خلق الذّكر و الاُنثي*إنّ سعيكم لشتّي*فأمّا من أعطي) يعنى النخلة (و اتّقي*و صدّق بالحسني) بوعد رسول الله صلّي الله عليه و آله (فسنيسّره لليسري*و أمّا من بخل
و استغني*و كذّب بالحسني*فسنيسّره للعِسري*و ما يغنى عنه ماله إذا تردّي*إنّ علينا للهدي) فقلت له: قول الله (إنّ علينا للهدي) قال: إنّ الله يهدى من يشاء و يضلّ من يشاء، فقلت له: أصلحك الله إنّ قوماً من أصحابنا يزعمون أنّ المعرفة مكتسبة، و إنّهم إذا نظروا من وجه النظر أدركوا، فأنكر ذلك، و قال: ما لهؤلاء القوم لايكتسبون الخير لأنفسهم؟ ليس أحد من النّاس إلّا و هو يحبّ أن يكون خيراً ممّن هو خير منه، هؤلاء بنو هاشم، موضعهم موضعهم، و قرابتهم قرابتهم، و هم أحقّ بهذا الأمر منكم، أفترون أنّهم لاينظرون لأنفسهم، و قدعرفتم و لم يعرفوا؟ قال أبوجعفر عليه السلام: لواستطاع الناس لأحبّونا.
سوره ليل (۹۲) حميري از بزنطي روايت كرده است كه گفت: شنيدم حضرت رضا (ع) در تفسير (قسم به شب هنگامي كه فرو پوشاند) ميفرمايد: مردي در بستان يكي از انصار درخت خرمايي داشت و (بر اثر رفت و آمد به آن جا) براي آن مرد انصاري ايجاد مزاحمت ميكرد. انصاري از اين موضوع به رسول خدا (ص) شكايت كرد. پيامبر آن مرد را خواند و فرمود: درخت خرمايت را در ازاي درخت خرمايي در بهشت به من بفروش، اما آن مرد نپذيرفت. اين خبر به گوش مردي از انصار به نام ابودحداح رسيد، نزد صاحب نخل آمد و گفت: درخت خرمايت را به بستان من بفروش، آن مرد
فروخت. ابودحداح خدمت رسول خدا (ص) آمد و عرض كرد: يا رسول اللّه! نخل فلاني را در مقابل بستانم خريدم. رسول خدا (ص) فرمود: حالا به جاي آن بستانت نخلي در بهشت از آن توست. در اين هنگام خداوند تبارك و تعالي اين آيات را بر پيامبرش نازل فرمود ( (و سوگند به آن كه نر و ماده را آفريده كه حاصل كوششهاي شما متفاوت است. اما كسي كه بخشيد) يعني درخت خرما را (و پرهيزگاري كرد. و آن بهترين را تصديق نمود) يعني وعده رسول خدا (ص) را (پس براي بهشت آماده اش ميكنيم. امّا آن كس كه بخل و بي نيازي ورزيد. و آن بهترين را تكذيب كرد. او را براي دوزخ آماده ميسازيم. و چون هلاكش در رسد دارايي اش به حالش سودي نبخشد. و آنچه بر ماست راهنمايي است). (بزنطي گويد: ) به ايشان عرض كردم: خداوند ميفرمايد (آنچه برماست راهنمايي است) حضرت فرمود: (يعني) خداوند هر كه را بخواهد راهنمايي ميكند و هر كه را بخواهد گمراه ميسازد. عرض كردم: خداوند شما را به سلامت دارد. گروهي از دوستان ما معتقدند كه معرفت اكتسابي است، و اگر نيك بينديشند به اين معرفت دست مييابند. حضرت آن را ردّ كرد و فرمود: پس چرا اين عده براي خود خوبي كسب نمي كنند. هيچ كس نيست مگر آن كه دوست دارد از آنچه هست بهتر
باشد. مثلاً همين بني هاشم، با آن جايگاه و خويشي كه دارند و از شما به اين امر (ولايت ما) سزاوارترند، آيا خيال ميكنيد كه به فكر خودشان نيستند، در حالي كه شما معرفت پيدا كرديد و آنها نكردند؟ ابوجعفر (ع) فرموده است: اگر مردم ميتوانستند (و شناخت به استطاعت بود) بي گمان همه آنها را دوست ميداشتند۱.
منبع حديث
۱- قرب الاسناد ۳۵۵- ۳۵۶، و آيات در سوره ليل / ۱- ۱۲.
#دانستنیهای امام رضا علیه السلام
https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥روایت بسیار جذاب تشرف به دین اسلام🔸خانم یاسمیناگارسینامارگونی ۲۶ساله مسیحی ساکن برزیل که در حرم امام رضا(ع) شیعه شدند و نام خودرابه #فاطمه تغیردادند.
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
🎥دو رکن اساسی برای ولایت پذیری و ولایت مداری #استاد_کلباسی #گامی_به_سوی_ظهور 🔶🔹🔶
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ چرا آقامون امام زمان(عج) هفته ای دوبار نامه اعمال مارو نگاه میکنه??
🎙 استاد پناهیان
#اللهم_عجل_لولیک_الفرج✨
☑️متن شبهه و سوال👇👇👇👇👇
آیا هنگام شنیدن نام قائم، واجب است قیام کنیم و علت این امر چیست؟ و علت اینکه هنگام شنیدن نام امام دست بر سر می گذاریم چیست؟
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
✅متن پاسخ به شبهه👇👇👇👇👇
🔸قبلا راجع به این زمینه صحبت کردیم، استاد خدامراد سلیمیان از اساتید مرکز تخصصی مهدویت اصلا راجع به این مقاله ای نوشتند که این آقایان استناد می کنند امام رضا (ع) که اسم قائم را شنید بلند شد.. اما سند اصلی این روایت را شما بروید نگاه بکنید کتاب کمال الدین شیخ صدوق هست، جلد دوم، باب احادیث امام رضا،
👈🏻در آنجا اصل روایت این است که دعبل شعری راجع به امام زمان می خواند، امام رضا (ع) گریه می کند «ثُمَّ رَفَعَ رَأسه» سپس سرش را امام بلند می کند، یعنی سر امام پایین است سرش را بلند می کند. اصلا شعر هم قائم نوشته نیست اسم امام زمان (عج) است (متنش را حفظ بودم یادم رفت، کسی که خواهد آمد و ظهور می کند و بدی ها را از بین می برد و خلاصه از این چیزها) امام رضا (ع) گریه می کند و سپس سرش را بالا می کند و با دعبل حرف می زند.
❌هیچ جا لفظ قائم و اینکه امام بلند بشود و دست روی سر بگذارد اصلا در اصل روایت نیست! به مرور زمان یک عده روایت را بد ترجمه کردند و این ترجمه بد در جامعه ما آمد و الا هیچ جا نوشته نیست شما اسم قائم را شنیدید بلند بشوید. یک چیز عرفی است واجب شرعی هم نیست.
#پرسش_پاسخ
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
👤پاسخ دهنده: #استاد_احسان_عبادی
(👆جزو اساتید مهدویت ، پژوهشگر تاریخ و محقق)
ایستادن و شنیدن قائم.pdf
256K
تحلیل روایی "ایستادن هنگام شنیدن #لقب_قائم (عج)"
هدایت شده از #مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
هنر آن است ڪه بمیرے پیش از آنڪه بمیرانندت و مبدا و منشا حیات آنانند ڪه چنین مردهاند...
.......:
@zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
شهرنشینی و قید و بندها مدتی است که به خاطر شرایط زندگی مجبور شده ای از گردان تسویه حساب بگیری و در
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.......:
فرصت به دست میآید. یک بار دیگر فرار از دنیا. رفتن به سرزمین موعود. رهایی از قیدهای دنیوی. فرصتی برای همنشینی با خوبان امت مصطفی (ص) فرصتی برای حضور در دانشگاه جبهه. این دفعه بهتر قدر میدانی. چون مدتی در امواج بلا گرفتار اوهام پوچ و بی محتوی شده بودی. شیطان باز هم میآید. وسوسه میکند. دست بردار نیست. تو را احساساتی میخواند. تو را از زندگی جا مانده مینامد. مسخره ات میکند. ولی تو باید مانند گذشته محکم باشی. حتی این دفعه قوی تر. از تکه تکه شدن و شهادت نترسی. از اسارت هم نترسی. مجروح شدن هم عالمی دارد. تو هم که قبلا زخم برداشته ای.
برگه ی اعزام مجدد از پایگاه میگیری و راه میافتی. این دفعه تنها و بدون آن هیاهوی اعزام دسته جمعی. خیلی ساده خود را به منطقه میرسانی. گردانی منتظر تو است. به گرمی استقبال میکنند. نیروهای جدید
تو را نمی شناسند، ولی به تو خوش آمد میگویند. قدیمیها پیرامونت جمع میشوند و گفتگو میکنند. تو از یک عملیات جا مانده ای. آن هم عملیات بزرگ. در شهر هم که بودی با صدای مارش عملیات گریه کردی. اما حالا باید آماری از شهیدان گردان را تحمل کنی. چند تن از دوستان خوب تو شهید شده اند. باز هم معاون گردان و مسئول گروهان سه. ناراحت و غمگین اولین غروب جبهه را درک میکنی و در آخرین ساعتهای روز چشم به افق میدوزی. برای خود زمزمه میکنی و قطرههای اشک را روی پیراهن بسیجی ات میچکانی.
[صفحه ۱۷۵]
الحمدلله، دوباره جبهه، باز هم گردان و بچههای مخلص بسیجی. واقعا سجده ی شکر میخواهد. خیلی زود جای تو مشخص میشود. معاون گروهان دو. همراه با یکی از نیروهای قدیمی و با حال. کار شروع میشود و از فردا در صبحگاه حاضر میشوی. میدوی. نرمش میکنی. راهپیمایی میروی. و خیلی زود. گردان را تا اردوگاه همراهی میکنی.
احساس خوبی داری. فکر میکنی جای خود را پیدا کرده ای. گویی در این مدت که در جبهه نبودی، سرگردان بوده ای. یک نماز جماعت اینجا به صد نماز در شهر میارزد. میدانی چه کسی هستی و چه میخواهی بکنی. هدف مشخص است و برای هر روز برنامه داری. در موقع مناسب هم روزنامه یا کتاب مطالعه میکنی. به دیگران احترام میگذاری و دیگران برای تو احترام قائل اند. همه به یکدیگر سلام میکنند و هیچ کینه ای عمیق نیست و بیش از چند ساعت به طول نمی انجامد. اختلاف نظر و سلیقه هست ولی خودخواهی و تعصب وجود ندارد. حرف منطقی خریدار دارد و همه تابع فرمانده اند.
تمام واحدهای لشکر در حال
آماده شدن هستند. انبار مهمات تکمیل و امکانات تدارکاتی مهیاست. بوی عملیات میآید. متأسفانه سطور اول نامهها را احتمال عملیات تشکیل میدهد. نیروهایی که به طور کامل توجیه نیستند از روی ناآگاهی اقدام به نوشتن مطالبی میکنند که درج آنها صحیح نیست. تذکرات لازم در جمع گروهان و گردان داده میشود و بچهها ملزم به رعایت اصول حفاظتی میشوند. مدتی است که نیروهای اطلاعات و عملیات از اردوگاه خارج و به منطقه عملیاتی که نامشخص است رفته اند. چند روزی است که فرماندهان گردان برای توجیه به منطقه میروند و مقدمات عملیات فراهم میشود. آموزشها و تمرینها شدت بیشتری یافته و مجبوریم وقت بیشتری را در طی شبانه روز با نیروها کار کنیم.
همه چیز بوی عملیات میدهد. گردانها یکی یکی جاکن شده و میروند. تقریبا هیچ کس نمی داند به کجا میرود. حتی رانندههای کامیون و اتوبوس هم
[صفحه ۱۷۶]
به خوبی توجیه شده اند. میروند و بر میگردند. در مقابل سؤالهای مکرر که در مورد محل و مکان نیروها است، پاسخهای مناسب داده میشود. نیمی از واحدها و گردانها رفته اند. اردوگاه خلوت شده. بعضی از بچههای گردان بهانه میگیرند.
- حتما ما باید برویم پدافند و برای عملیات انتخاب نشده ایم.
- خسته شدیم، خدا کنه زود تبریم منطقه و از دست رزم شبانه و راهپیماییها راحت بشیم.
امروز فرمانده گردان، مسئول سه گروهان و معاونانش را جمع کرد و چگونگی عملیات را به طور کلی و بدون ذکر زمان و یا محل آن توضیح داد. لحن مسئول گروهان خیلی سنگین است. از سیاق کلام میفهمد که هر چه میشنوی، حق نداری در جای دیگر مطرح کنی. حاجی، به نتیجه ی این عملیات خیلی
امیدوار است و چند بار تکرار میکند که با یاری فاطمه زهرا (س)، ضربه اساسی دیگری به عراق خواهیم زد. این دفعه نیز حاجی تمام سخنان خود را با استعانت از خداوند تبارک و تعالی و یاری امیرمؤمنان ادامه میدهد. او همه چیز را از خدا میخواهد و شکست و پیروزی ظاهری را در ید قدرت خداوند میداند. بچهها را دعوت به خلوص و جلب رضای خدا میکند و در پایان، سخنانش را با چند دعا تمام میکند.
دفاع مقدس
سینای شلمچه
https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا