eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
48.2هزار عکس
35هزار ویدیو
1.6هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 رئیس‌جمهور در جلسه رای اعتماد وزیر پیشنهادی وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی: بصیرت مردم در حوادث اخیر دشمن را ناکام گذاشت 🔹️دلیل خشم دشمن از کشور و ملت ما آن است که میبیند علی‌رغم همه تهدیدها و تحریم‌ها کشور ما مسیر پیشرفت را دارد طی می‌کند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 قدردانی رئیس‌جمهور از بیانات رهبری در خصوص اتفاقات اخیر 🔹حجت‌الاسلام رئیسی، رئیس جمهور در صحن علنی مجلس گفت: رهبر معظم انقلاب در سخنرانی دیروزشان دشمن را در این فتنه ناکام گذاشتند. 🔹 تحلیل‌های جامع رهبری در خصوص اتفاقات اخیر و دلیل این فتنه‌ها در کشور قابل درک بود.
.......: پيام به اجلاس نماز پيام به اجلاس نماز بسم اللَّه الرّحمن الرّحيم نظام اسلامي كه برترين هدفش، پرورش انسانهاي والا و بافضيلت است، سازندگي فرد و جامعه را از هر دو سو، يعني هم از جسم و هم از جان، هم در عرصه ي مادي و هم در ساحت معنوي به پيش مي‌برد و هر دو بال پرواز و تعالي آدمي را مي‌گشايد و مي‌آرايد. عبادات و در رأس آنان «نماز» بدين جهت است كه چنين اهميتي مي‌يابد و نماز ستون دين ناميده مي‌شود. نماز آن گاه كه با توجه و حضور همراه است، نه تنها دل و جان نمازگزار، كه فضاي پيرامون او را نيز لطيف و نوراني و معطر مي‌سازد و به خانه و خانواده و محيط كار و محفل دوستان و مجامع شهروندان و همه ي فضاهاي زندگي پرتوافشاني مي‌كند. هرچه نمازگزارانِ متوجه و خاشع و ذاكر بيشتر شوند، ظلمات خودخواهيها و خودكامگيها و بددليها و آزمنديها و تجاوزگريها و حسادتها و بدخواهيها كمتر مي‌شود و نور رستگاري بر پيشاني زندگي، بيشتر مي‌درخشد. ريشه ي همه ي تلخكاميهاي بشر در غفلت از خدا و محدود شدن به منافع شخصي است. نماز، آدمي را از اين حصارهاي ظلماني مي‌رهاند و شهوت و غضب او را به سوي حقيقت متعالي و خير همگاني هدايت مي‌كند. نمازِ خاشعانه و سرشار از حال و حضور، بهشتي واقعي، نخست در دل و جان نمازگزار و بتدريج در محيط زندگي مي‌آفريند و صلاح و فلاح را به انسان هديه مي‌كند. از اين رو در همه ي اديان الهي، نمازگزاردن، اصلي ترين ادبِ دينداري و آشكارترين و عموميترين نشانه ي ايمان است، و نماز اسلام، كاملترين و زيباترين نمازها است. يكي از بركات انقلاب اسلامي در سالهاي اخير آن است كه دلهاي پُرشور و شوقي را به اهميت و والاييِ فريضه ي نماز توجه داده و ترويج روزافزون اين پايه ي اساسي دين را، مركز همت و تلاش آنان ساخته است. اكنون در سال، هزاران تلاش گرانبها، با اهتمام و كوشش صادقانه ي آنان، صرف آن مي‌شود كه راه روشن نماز به روي همگان گشوده شود و نمازگزاران بيشتري توفيق نمازِ باتوجه و تذكر بيابند. انواع فعاليتهاي فرهنگي و هنري و تحقيقي و اجرايي در فهرست طولاني اين تلاشها قرار دارند. اين جانب وظيفه ي خود مي‌دانم كه از اين تلاشگران مؤمن كه مشتمل بر مسؤولان عالي رتبه ي دولتي، و علماي معزز ديني، و برجستگان فرهنگي و علمي و هنري، و جوانان پُرشور و زنان و مردان مؤمن از بخشهاي گوناگون اجتماع است، صميمانه سپاسگزاري كنم و به طور ويژه از روحاني آگاه و دلسوز جناب حجةالاسلام قرائتي كه نيروي عظيمي را در اين راه بسيج كرده اند، تشكر نمايم. اكنون لازم مي‌دانم تذكراتي را به شما و همه ي مردم عزيزمان عرض كنم: ۱- همه ي آحاد نمازگزار بايد سعي كنند كه نماز را با توجه به معاني كلمات بخوانند، يعني در نماز با خداي عزيز و رحيم سخن بگويند. اين است آن سرچشمه ي فيضي كه جان نمازگزار را سيراب مي‌كند. البته اين حقيقت نبايد دستاويزي براي نفس بهانه گير باشد كه اگر توفيق چنين توجه و حضوري نيافت، نماز را ترك كنند. نماز در هر صورت واجب و فريضه است و تاركِ نماز بزرگترين فرصت ارتباط با خداوند سبحان را از دست مي‌دهد. ۲- لازم است دست اندركاران، اوراقي شامل ترجمه ي نماز در همه ي سطوح، فراهم و ميليونها نسخه از آن را در همه جا منتشر كنند. به هر كسي بايد اين امكان را بدهيد كه معاني كلمات نماز را بفهمد. ۳- فصل تازه يي از اقامه ي نماز - كه بحمداللَّه در سطح شهرهاي كشور تا حدود گسترده يي صورت گرفته - بايد در سطح روستاهاي كشور آغاز شود. ترويج صورت و معناي نماز در روستاها را با برنامه ريزي وسيع، آغاز كنيد. ۴- چه نيكو است كه از همه ي شهرهايي كه در آن حوزه ي علميه و طلاب علوم ديني حضور دارند، در همه ي شبهاي جمعه گروههايي به روستاها اعزام شوند. شعار اولِ اين پيام رسانانِ دين و معنويت، بايد اقامه ي نماز باشد. ۵- علماي ديني و فضلايي كه در بخشهاي گوناگونِ دولتي به خدماتي اشتغال دارند، شايسته است كه به عمران معنويِ مساجدي كه در آنها نماز جماعت اقامه نمي شود، بپردازند، امامت در مسجد را نيز وظيفه يي بزرگ بشمرند. ۶- مأموران بخشهاي گوناگون دولتي، توصيه‌ها و دستورهاي وزراي محترم درباره ي نماز را به طور جدي دنبال كنند. همه ي سطوح و بخشها در اين تلاش مقدس سهيم شوند و سهمي از اجر آن را نصيب خود كنند. ۷- نماز در اغلب موارد در قرآن كريم همراه و هم شأن زكات آمده است. فريضه ي عظيم زكات نيز همانند نماز به مجاهدتي خستگي ناپذير و تلاشگراني صادق و دلسوز نيازمند است. انتظار و اميد آن است كه شما عزيزان در اين ميدان جديد نيز گام نهيد و همه ي كساني كه مي‌توانند در ترويج و تبيين و تحقيق مسأله ي مهم زكات، خدمتي ارائه كنند. بي درنگ دامن همت به كمر زنند و از خود صدقه ي جاريه يي بر جاي نهند. از خداوند شكور و رحيم مسألت مي‌كنم كه خدمات شما را به نحو شايسته قبول فرمايد و دعاي حضرت ولي اللَّه الاعظم ارواحنافداه را شامل حال شما نمايد. والسّلام عليكم و
رحمةاللَّه - سيّد علي خامنه اي - ۱۸/۶/۷۷ مقام معظم رهبری https://eitaa.com/zandahlm1357
.......: فصل پنجم: عوامل انحطاط در زنان ۱-۵-۲- تسلیم شدن در برابر خوشگذرانی‌ها و هوس‌های زودگذر اگر زن به فکر تجمّلات و خوشگذرانی‌ها و هوس‌های زودگذر و تسلیم شدن به احساسات بی بنیاد و بی ریشه باشد، نمی تواند آن راه را برود؛ باید این وابستگی‌ها را که مثل تار عنکبوت بر پای یک انسان رهرو است، از خود دور کند، تا بتواند آن راه [راه حضرت زهرا (س) و حضرت زینب (س) ] را برود؛ کمااین که زن ایرانی در دوران انقلاب و در دوران جنگ همین کار را کرد، و انتظار این است که در همه ی دوران انقلاب همین کار را بکند. [۱] ---------- [۱]: . بیانات در دیدار با جمع کثیری از پرستاران به مناسبت میلاد حضرت زینب (س) و روز پرستار ۲۲-۸-۱۳۷۰. ۲-۵-۲- رعایت نکردن حفاظ و حجاب بیرون از محیط خانه در مکتب اسلام، حفاظ و حجابی بین زن و مرد وجود دارد. این به معنای آن نیست که زنان، عالم جداگانه یی غیر از عالم مردان دارند؛ نه، زنان و مردان در جامعه و در محیط کار، با هم زندگی می‌کنند؛ همه جا با هم سر و کار دارند؛ مشکلات اجتماعی را با هم حل می‌کنند؛ جنگ را با هم اداره می‌کنند و کردند؛ خانواده را با هم اداره می‌کنند و فرزندان را پرورش می‌دهند؛ امّا آن حفاظ و حجاب در بیرون از محیط خانه و خانواده حتماً حفظ می‌شود. این، آن نکته ی اصلی در الگوسازی اسلامی است. اگر این نکته رعایت نشود، همان ابتذالی که امروز غرب دچار آن است، پیش می‌آید. اگر این نکته رعایت نشود، زن از پیشتازی در حرکت به سمت ارزش‌ها - که در ایران اسلامی دیده شد - باز خواهد ماند. [۱] ۳-۵-۲- گرفتار شدن به ابتذال اخلاقی و دوری از گوهر انسانی شما خانمی را فرض کنید که در حدّ اعلای دانش باشد، امّا در مسائل انسانی و در ارتباطات انسانیش به عنوان یک جنس از دو جنس، دچار ابتذال باشد؛ شما خیال می‌کنید این فرد ارزشی دارد؟ البته خانمی که دانشمند باشد، به یک شکل، کمتر دچار این ابتذالات می‌شود - یکی از آفات بی سوادی همین است که زنان را قدری بیش تر از این‌ها به ابتذال می‌کشاند - لیکن حدّ ابتذال، یک حدّ محدودی نیست. خانمی باشد، ولو در حدّ بالای علمی، امّا اگر قدر آن گوهر انسانی ای که در او عزیز است - کمااین که در مرد هم آن گوهر عزیز است و زن و مرد تلاش می‌کنند، علم و حکمت می‌آموزند، تا آن را در خودشان متجلّی کنند - پوشیده و ---------- [۱]: . بیانات در دیدار با جمع کثیری از پرستاران به مناسبت میلاد حضرت زینب (س) و روز پرستار ۲۲-۸-۱۳۷۰. مغفولٌ عنه بماند و مورد بی توجّهی و بی احترامی قرار بگیرد، چه ارزشی دارد؟ باید گوهر انسانی در زن و مرد رشد پیدا کند؛ این یک مسأله ی ارزشی است. [۲] ---------- [۲]: . بیانات در دیدار با اعضای شورای فرهنگی، اجتماعی زنان، جمعی از بانوان پزشک متخصص و مسئولان کنگر ه ی حجاب اسلامی به مناسبت میلاد حضرت زهرا (س) ۴-۱۰-۱۳۷۰. و باز یابی هویت حقیقی ✍مقام معظم رهبری https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🟢 فهم نادرست از «دروغ مصلحت‌آمیز» و بهره‌گیری از «دروغ منفعت‌آمیز»
🕋 نمونه مبلغ مخلص الهی 🕋 وَ يَا قَوْمِ اسْتَغْفِرُوا رَبَّكُمْ ثُمَّ تُوبُوا إِلَيْهِ يُرْسِلِ السَّمَاءَ عَلَيْكُمْ مِدْرَارًا وَ يَزِدْكُمْ قُوَّةً إِلَىٰ قُوَّتِكُمْ وَ لَا تَتَوَلَّوْا مُجْرِمِينَ ؛ 📣 و ای قوم من! از پروردگارتان کنید، سپس به سوی او بازگردید تا را پی در پی بر شما بفرستد و نیرویی بر نیرویتان بیفزاید ( را برایتان نازل کند ) و گنهکارانه روی بر نتابید 🔴❌ 🕊🕊🕊🕊🕊 إِنِّي تَوَكَّلْتُ عَلَى اللهِ رَبِّي وَ رَبِّكُمْ مَا مِنْ دَابَّةٍ إِلَّا هُوَ آخِذٌ بِنَاصِيَتِهَا إِنَّ رَبِّي عَلَىٰ صِرَاطٍ مُسْتَقِيمٍ ؛ 🐝 هود علیه السلام 🌹 گفت : من بر « » که پروردگار خودم و شماست کرده‌ام ✅ هیچ جنبنده‌ای نیست مگر اینکه او بر آن تسلط دارد؛ پروردگار من بر راه راست است ( هر آنچه کند است ) . 🌹 سوره هود - آیه ۵۲ و ۵۶
هر روز با امام رضا @zandahlm1357 @HashtominEmam آرشیو مطالب صفحه هرروز با امام رضا (ع)
.......: خاموشي متن حديث الصمت ۱- الكلينى عن عدّة من أصحابنا عن سهل بن زياد، و الحسين بن محمّد عن معلّي بن محمّد جميعاً عن الوشّاء قال: سمعت الرضا عليه السلام يقول: كان الرجل من بنى اسرائيل إذا أراد العبادة صمت قبل ذلك عشر سنين. ۲- الحميرى باسناده عن الرضا عليه السلام قال: من علامات الفقه: الحلم و العلم و الصمت، إنّ الصمت باب من أبواب الحكمة، إنّ الصمت يكسب المحبّة و هو دليل علي الخير، و كان جعفر عليه السلام يقول: والله لايكون الّذى تمدّون إليه أعناقكم حتّي تميّزون و تمحّصون، ثمّ يذهب من كلّ عشرة شىء و لايبقى منكم إلّا نزر، ثمّ تلا هذه الآية (أم حسبتم أن تدخلوا الجنّة و لمّا يعلم الله الّذين جاهدوا منكم و يعلم الصابرين). ۳- المفيد بإسناده قال: قال الرضا عليه السلام: ما أحسن الصمت لامن عىّ، و المِهْذار له سَقطات. خاموشي ۱- كليني از تني چند از اصحاب ما از سهل بن زياد و حسين بن محمد، از معلّي بن محمد، همگي از وشاء نقل كنند كه گفت: شنيدم امام رضا (ع) مي‌فرمود: چون مردي از بني اسرائيل قصد عبادت مي‌كرد ده سال پيش از آن سكوت مي‌كرد ۱. ۲- حميري به اسناد خود از امام رضا (ع) نقل كند كه حضرتش فرمود: از نشانه‌هاي فقه، بردباري و علم و خاموشي است. خاموشي دري از درهاي حكمت است، خاموشي جلب محبت نموده و راهنما به خير است. جعفر (ع) پيوسته مي‌فرمود: به خدا سوگند آن كه دگرگونهاي تان را به سوي او مي‌كشيد تحقق نخواهد يافت تا آنگاه كه سره و ناسره شويد و نيك و بدتان از هم متمايز شويد و آنگاه از هر ده چيز يكي از دست رود و باقي نماند از شما مگر سؤال شود، حضرت سپس اين آيه را تلاوت فرمود: (آيا گمان كرده ايد كه به بهشت مي‌رويد در حالي كه هنوز خداوند مجاهدان و صابران شما را مشخص نكرده است؟! ۲. ۳- مفيد به اسنادش روايت كرده است كه حضرت رضا (ع) فرمود: چه نيكوست خاموشي و سكوت كه ناشي از عجز در سخن گفتن نباشد، و شخص پر گو از لغزش و خطا در امان نيست۳. منبع حديث ۱- اصول كافى ۲/ ۱۱۶. ۲- قرب الإسناد ۳۶۹، آيه در سوره آل عمران/ ۱۴۲. ۳- اختصاص ۲۳۲. امام رضا علیه السلام https://eitaa.com/zandahlm1357
.......: مقام و شخصیت علمی حضرت رضا (علیه السلام) هر شیعه ی آگاهی می‌داند که علوم اهل بیت (علیهم السلام) از علم بی پایان الهی سرچشمه می‌گیرد و خداوند متعال به ایشان چنان دانشی داده است که به هیچ فردی به جز پیامبر اکرم۳نداده است. ائمه ی اطهار (علیهم السلام) تمامی علوم پیامبران مرسل و ملائکه مقرّب را دارا هستند. [۱] اخبار آسمان‌ها و زمین نزد آن هاست [۲] و به طور کلّی ایشان خزانه داران علوم الهی هستند و هیچ چیزی نیست که مورد نیاز مردم باشد و از آن‌ها پنهان بماند. [۳] ولی شرایط خاص هر امام و دستور العملی که از جانب خداوند برای آن‌ها به اقتضای فرصت‌های هر زمان صادر شده بود، سبب می‌شد که برخی از ایشان مجال بیان دین و اظهار علوم گسترده خویش را بیشتر داشته باشند، همانند حضرت امیر، امام باقر، امام صادق و از جمله حضرت رضا (علیهم السلام) که سه جریان مهم سبب شد، سیلاب دانش از حضرت رضا (علیه السلام) به سوی جامعه ی اسلامی سرازیر شود. اوّل: فتنه ی واقفیّه و شبهاتی که اینان در امامت حضرت رضا (علیه السلام) مطرح کردند و ایشان با پاسخ‌های عمیق خویش، مردم را هدایت می‌نمود. دوّم: هلاکت برامکه در سال چهارم امامت حضرت که سبب شد یکی از مهم ترین دشمنان اهل بیت (علیهم السلام) در دستگاه هارون به دست هارون از میان برود؛ به طور نسبی فرصت خوبی جهت نشر آثار اهل بیت (علیهم السلام) فراهم شد. سوم: مسأله ی ولایت عهدی امام رضا (علیه السلام) که نگاه‌ها را متوجه ایشان کرد و مأمون عباسی با تشکیل محافل علمی و مجالس بحث و مناظره سعی در آن داشت تا حضرت را در مقابل بزرگان ادیان و علمای مذاهب، عاجز نشان دهد؛ اما از آن جا که خداوند متعال کید و مکر حیله گران را مدیریت می‌کند و به خودشان بر می‌گرداند، همین جلسات و محافل مناظره، سبب معرفی علمی و عظمت حضرت رضا (علیه السلام) شد، به گونه ای که دانشمندان بزرگ به دانش گسترده وی اعتراف کردند. شخصیت حضرت رضا (علیه السلام) از نظر علمی به گونه ای است که حضرت صادق (علیه السلام) که خود رئیس مذهب جعفری است، در مورد امام رضا (علیه السلام) قبل از تولد ایشان به فرزند خود موسی بن جعفر بارها می‌فرمود: عالم آل محمد (علیه السلام) در نسل توست، ای کاش او را درک می‌کردم. [۱] محمد بن عیسی یقطینی گوید: از پاسخ‌هایی که حضرت رضا (علیه السلام) به سؤال‌های مردم داده بود، پانزده هزار مسأله جمع آوری کردم. [۲] اباصلت هروی که خود از بزرگان زمان خویش است، گوید: من کسی را داناتر از علی بن موسی الرضا ندیدم، هیچ دانشمندی نیز حضرت را ندید مگر آن که مانند من گواهی داد. مأمون در مجالس متعدد تعدادی از دانشمندان ادیان (گوناگون) و فقهای شریعت (اسلام) و متکلمان را جمع کرد - و با حضرت مناظره کردند - و حضرت بر همه ی آن‌ها پیروز شد به گونه ای که همگی به فضیلت حضرت و عجز خویش اعتراف کردند. و من از ایشان (حضرت رضا (علیه السلام) ) شنیدم که می‌فرمود: من در (مدینه) مسجد (پیامبر۳) می‌نشستم، در حالی که دانشمندان در مدینه فراوان بودند، هرگاه یکی از آن‌ها در پاسخ مسأله ای عاجز می‌شد همگی به من اشاره می‌کردند و مسأله را به من ارجاع می‌دادند و من پاسخ می‌دادم. [۱] ابراهیم بن عباس گوید: هرگز ندیدم از حضرت رضا چیزی بپرسند مگر این که آگاه بود، هیچ کس را آگاه تر از او به تاریخ گذشته تا زمان خودش ندیدم. مأمون همواره او را با سؤال‌های گوناگون امتحان می‌کرد و او با جواب کامل به وی پاسخ می‌داد. [۲] حسن بن علی وشاء که بر اثر شبهات مخالفان به مذهب وقف گرایش پیدا کرده بود، گوید: مسائلی را در طوماری نوشتم تا حضرت رضا (علیه السلام) را با آن امتحان کنم. درب خانه حضرت آن قدر ازدحام جمعیت بود که موفق به ملاقات ایشان نشدم. ناگاه متوجه شدم که خدمتکار حضرت به دنبال من است و می‌گوید: حسن بن علی وشّاء که نوه دختری الیاس بغدادی است، کیست؟ گفتم: منم؛ نامه ای به من داد و گفت: پاسخ مسائلی که همراه داری (و هنوز به امام نشان نداده است) این است! به این ترتیب من به امامت ایشان یقین کردم و مذهب وقف را رها نمودم. [۳] برخی از محافلی که مأمون ترتیب داده بود، چنان عظیم و سنگین بود و دانشمندان تمامی ملت‌ها از بزرگان یهود و نصاری و صابئی و زرتشتی و متکلمان جمع شده بودند که حسن بن محمد نوفلی به وحشت افتاده بود و به حضرت نصیحت کرد و گفت: آن‌ها اهل مغالطه و شبهه هستند، از آن‌ها حذر کنید، حضرت رضا (علیه السلام) تبسمی نمود و فرمود: آیا می‌ترسی آن‌ها بر من پیروز شوند؟... ای نوفلی آیا می‌دانی چه وقت مأمون از این کار پشیمان می‌شود؟ وقتی استدلال مرا با اهل تورات به تورات آن‌ها و با اهل انجیل به انجیل آن‌ها و با اهل زبور به زبورشان و با صابئین به زبان عبری خودشان و با اهل هرابزه (گویا مقصود مجوسیان باشد) ---------- [۱]: توحید صدوق، ر. ک: بحار، ج۲۶، ص ۱۵۹. [۲]: بصائر الدرجات، ر. ک: بحار، ج ۲۶
، ص ۱۱۰. [۳]: بصائر الدرجات، ر. ک: بحار، ج ۲۶، ص ۱۳۸. [۱]: اعلام الوری، ۳۱۵. [۲]: الغیبه، شیخ طوسی، ص ۵۲، ر. ک: بحار، ج ۴۹، ص ۹۷. [۱]: اعلام الوری، ۲/۶۴؛بحارالانوار ۴۹/۱۰۰. [۲]:  - عیون اخبارالرضا (علیه السلام)، ۲/۱۸۰. [۳]: مناقب آل ابی طالب، ج ۳، ص۴۵۳. با زبان فارسی آن‌ها و با اهل روم به زبان رومی و (دیگر) سخنداران به لغت خودشان بشنود. آن گاه که من بر همه آن‌ها پیروز شدم و هر گروهی در مقابل حجت و دلیل من مغلوب شد و سخن خود را رها و به درستی سخن من اعتراف نمود، مأمون (از تشکیل جلسه) پشیمان می‌شود و لاحول ولا قوه الا بالله العلی العظیم... [۱] ---------- [۱]: عیون اخبارالرضا (علیه السلام)، ۲/۱۳۹؛ التوحید ۴۱۷. 📚حکایت آفتاب نگاهی به زندگی امام رضا علیه السلام https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 سلسله کلیپهای 2 🔰 بررسی ویژگی های حکومت عجل الله فی فرجه 🎬 قسمت 2 : مرکز حکومت حضرت کجاست ❓ 🎙با توضیحات از اساتید مهدویت کشور 👌دنیای بعد ظهور را بهتر بشناسیم
☑️متن شبهه و سوال👇👇👇👇👇 استاد شنیدم ک حضرت رسول صلوات الله علیه و آله و سلم هم رجعت میکنن و ۴۰ هزار سال حکومت میکنن من همیشه شنیده بودم از حضرت علی و امام حسین تا بقیه امام. حالا سوالم این هست که حضرات همراه با مولا صاحبنا حضرت مهدی (عج) ظهور میکنن یا بعد تک به تک رجعت میکنن تا فوت یا شهادت یکی پس از دیگری حکومت میکنن؟ ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ ✅متن پاسخ به شبهه👇👇👇👇👇 ☝️🏻اولا راجع به میزان حکومت اهل بیت علیهم السلام بعد رجعت ما هیچ روایت قطعی نداریم. بله یکی دو روایت در این زمینه ها آمده، ولی نمی توانیم با یکی دو تا روایت نظر قطعی بدهیم این را دقت کنید. با یکی دو تا روایت کسی نظر قطعی نمی دهد. 🔅اهل بیت رجعت می کنند همه اهل بیت رجعت می کنند اما اینکه موقع امام زمان (عج) باشد یا بعد رحلت امام زمان باشد اینها دیگر مباحث اختلافی است و نمی شود به راحتی نظر داد. ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 👤پاسخ دهنده: (👆جزو اساتید مهدویت ، پژوهشگر تاریخ و محقق)
هنر آن است ڪه بمیرے پیش از آنڪه بمیرانندت و مبدا و منشا حیات آنانند ڪه چنین مرده‌اند... .......: @zandahlm1357
.......: اولين ديدار رضا قليزاده حدود دو ماه از عمليات و الفجر مقدماتي [۵] مي‌گذشت و به دليل متوقف شدن و الفجر مقدماتي، نيروهاي رزمنده اشتياق شديدي براي شركت در عمليات داشتند؛ امام در ظاهر هيچ خبري نبود الا همان كارهاي هر روز و هر شب مان؛ رزم شبانه، پياده روي و... از طرفي مأموريت نيروهاي بسيجي كه سه ماه بود و يك جا اعزام شده بوديم تمام شده بود. بي آنكه در اين سه ماه به مرخصي برويم. بنابراين درخواست تسويه حساب مي‌كردند؛ يكي دانش آموز بود و ديگري دانشجو، آن يكي كاسب و... بالاخره مسئله ي درخواست تسويه حساب نيروهاي بسيجي جدي شد و خبر به گوش مسوولين لشكر هم رسيد. چند روز به همين حال سپري شد. تا اينكه يك روز فرماندهان گردان اعلام كردند كه فردا فرمانده لشكر در مراسم صبحگاه سخنراني خواهد كرد. خوشحال بودم. تا آن روز فرمانده لشكر را از [ صفحه ۲۰] نزديك نديده بودم. از طرفي هم آوازه اش همه جا پيچيده بود و ديدن چنين شخصي، خالي از لطف نبود. مراسم صبحگاه روز بعد با حضور گردانهاي علي اكبر و حر در محوطه گردان علي اكبر - توي دشت عباس [۶] - برگزار شد. بعد از اتمام مراسم معمول هر روز، آقا مهدي به جمع ما پيوست. بچه‌ها بلافاصله دور ايشان حلقه زدند و آن عبد صالح خدا را همانند نگيني در ميان گرفتند. آقا مهدي باكري كه همه دنيايش عشق بسيجي‌ها بود و نقش حساس و سرنوشت نيروهاي بسيجي را در جنگ به وضوح لمس مي‌كرد، ابتدا در رابطه با اهميت حضور نيروهاي بسيجي و خالي نكردن جبهه از نيرو، اطاعت محض از ولايت فقيه و وضعيت جبهه‌هاي جنگ برايمان صحبت كرد و بعد گفت: به من اطلاع داده شده كه مأموريت عده اي از برادران بسيجي تمام شده و قصد تسويه حساب دادن. من از اين برادران ۱۰ روز مهلت مي‌خوام. اگه در اين مدت عملياتي بود كه با هم به نبرد دشمن مي‌ريم و گرنه، ان شاءالله تسويه مي‌كنين و برمي گردين به خونه هاتون. اين خبر براي برادران رزمنده اي كه چند ماهي را چشم انتظار عمليات بودند، خبر خوشحال كننده اي بود و به عنوان اعلام آمادگي، فرياد تكبير از دل و جان برآمده بچه‌ها دشت عباس را پوشاند. و چقدر اين خبر براي بچه‌ها جالب و اميدواركننده بود. در طول سالهاي دفاع مقدس، رزمندگان اسلام به اميد روزي كه در عمليات شركت خواهند كرد لحظه شماري مي‌كردند. «شب حمله» براي رزمندگان اسلام «شب حماسه و ايثار» و «شب نيل به آمال و آرزوها» محسوب مي‌شد. شبي كه خيلي‌ها در برابر حضرت حق مقام عبوديت را به سرحد كمال مي‌رساندند. از آن روز شور و شوق عجيبي در بين رزمنده‌ها حاكم گرديد و روزشماري معكوس آغاز شد. بچه‌ها آرام و قرار نداشتند. تمام حركات و سكنات نيروها بيش از پيش رنگ و بوي خدايي به خود گرفته بود. توي چادرها و سنگرها، موضوع صحبت بچه‌ها از تسويه حساب، خانه و مدرسه به عمليات، شهادت، شهيد و... تغيير يافته بود. هر روزي كه سپري مي‌شد آمادگي نيروها چه از لحاظ روحي و معنوي و چه از جنبه نظامي بيشتر مي‌شد و در شوق شركت در عمليات سر از پا نمي شناختند. تا اينكه روز يازدهم، طبق وعده «آقا مهدي» حركت نيروها جهت عزيمت به منطقه عملياتي «و الفجر يك» [۷] آغاز گرديد و چند روز بعد هم عمليات با اقتدار و صلابت نيروهاي لشكر عاشورا و ديگر رزمندگان اسلام به وقوع پيوست و... [ صفحه ۲۳] https://eitaa.com/zandahlm1357
Part07_خاطرات شهید صیاد شیرازی.mp3
5.11M
👆🏻 ◉━━━━━──── ↻ ◁ㅤ❚❚ㅤ▷ㅤ⇆ 🎧کـــتاب صــوتی " خاطــرات شهیــد علــی صیــادشــیرازی"« ره» 🔴قسمــت 7 💚سلامتی و تعجیل در فرج حضرت امــام زمــان «عــجل الله تعالی فرجه الشریف» و شــادی ارواح طــیبه شهــدا و حــاج_قــاسم صلــوات 🍃🌸 🌸🍃🌸 🍃🌸🍃🌸 🌸🍃🌸🍃🌸