#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
.......: پيام به گردهمايى جمعى از پيروان اهل بيت (خوجه هاى هند) پيام به گردهمايي جمعي از پيروان اهل
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.......:
دروغ
متن حديث
الكذب ۱- البرقى عن معمر بن خلاّد عن أبى الحسن الرضا عليه السلام قال: سئل رسول الله صلّي الله عليه و آله يكون المؤمن جباناً؟ قال: نعم، قيل: و يكون بخيلاً؟ قال: نعم، قيل: و يكون كذّاباً؟ قال: لا. ۲- المفيد قال: أخبرنى أبوالقاسم جعفر بن محمد بن قولويه رضى الله عنه قال: حدّثنى أبى عن سعد بن عبدالله، عن أحمد بن محمّد بن عيسي، عن الحسين بن سعيد عن ياسر، عن أبى الحسن الرضا علىّ بن موسي عليه السلام قال: إذا كذب الولاة حبس المطر، و إذا جار السلطان هانت الدولة، و إذا حبست الزكاة ماتت المواشى.
دروغ ۱- برقي از
معمّر بن خلّاد از ابوالحسن الرضا (ع) نقل كند كه حضرتش فرمود: از پيامبر خدا (ص) سؤال شد: آيا ممكن است مؤمن ترسو باشد؟ فرمود: آري. و بخيل؟ فرمود: آري. و دروغگو؟ فرمود: خير۱. ۲- مفيد گويد: ابوالقاسم جعفر بن محمد بن قولويه (رض) ما را خبر رساند كه پدرم از سعد بن عبدالله، از احمد بن محمد بن عيسي، از حسين بن سعيد، از ياسر، از امام علي بن موسي الرضا (ع) نقل كند كه آن حضرت فرمود: چون واليان دروغ گويند باران به حبس در آيد، و چون سلطان ستم روا دارد حكومت سستي پذيرد، و چون زكات داده نشود، چارپايان بميرند۲.
منبع حديث
۱- محاسن ۱۱۸. ۲- أمالى مفيد ۳۱۰ - ۳۱۱.
#پیامهای مقام معظم رهبری
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
.......: فصل دوم: خانواده در غرب و فرهنگ غربی ۱-۲-۳- جایگاه خانواده از منظر غرب و فرهنگ غربی ۱-۱-۲
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.......:
۴-۱-۲-۳- خانواده، فقط یک قرارداد موقت قانونی
خانواده اصلاً آن جا واقعیّت ندارد... آن نشست و برخاستهای خانوادگی، آن محبّتهای خانوادگی، آن انسهای فراوان به هم، این که مرد خودش را محتاج به زنش ببیند و زن خودش را محتاج به شوهرش ببیند، اینها دیگر نیست. دو نفرند به صورت قراردادی که فقط در یک خانه ای زندگی میکنند. اسمش هم هست که با عشق شروع میشود! [۲]
----------
[۲]: . خطبه ی عقد مورخه ی ۲-۹-۱۳۷۳.
اگر شما میشنوید که در برخی از کشورهای غربی، فرزند و پدر در یک شهر زندگی میکنند، امّا فرزند از پدرش سال به سال احوالی نمی پرسد، خانوادهها دور هم جمع نمی شوند، کودکان از عطوفتهای پدرانه و مادرانه برخوردار نمی شوند، زن و شوهرها جز به موجب یک قرارداد موقت - یک قرارداد قانونی بسته شده است - کنار هم نمی نشینند؛... اگر اینها را شما میشنوید که در جایی هست و اگر اینها واقعیت دارد، اینها دیگر نشانههای پسرفت است. [۳]
----------
[۳]: . بیانات در دیدار با دانشجویان ۱۸-۸-۱۳۸۵.
اگر شما میشنوید که در برخی از کشورهای غربی، فرزند و پدر در یک شهر زندگی میکنند، امّا فرزند از پدرش سال به سال احوالی نمی پرسد، خانوادهها دور هم جمع نمی شوند، کودکان از عطوفتهای پدرانه و مادرانه برخوردار نمی شوند، زن و شوهرها جز به موجب یک قرارداد موقت - یک قرارداد قانونی بسته شده است - کنار هم نمی نشینند؛... اگر اینها را شما میشنوید که در جایی هست و اگر اینها واقعیت دارد، اینها دیگر نشانههای پسرفت است. [۳]
----------
[۳]: . بیانات در دیدار با دانشجویان ۱۸-۸-۱۳۸۵.
۵-۱-۲-۳- فراموش شدن محیط خانواده و روابط صمیمی موجود در آن
در دنیای غرب با این که بسیاری از آنها از علم و ثروت و سیاستهای قوی
در صدر حکومتها برخوردار هستند، لکن زندگی آحاد مردم در مقیاس خانواده، زندگی بسیار رقّت باری است. این اجتماعات فامیلی، این که بزرگ ترهای فامیل و کوچک ترهای فامیل دور هم جمع شوند، به هم محبّت ورزند، با هم تبادل عاطفی داشته باشند، به هم کمک کنند، به هم برسند، همدیگر را از خود بدانند، برادر با برادر، خانوادهها با هم یگانه و یکی باشند، این طور چیزهایی که الآن بین ماها رایج و معمولی است، در غرب از این چیزها خبری نیست. چه قدر زنها تنها زندگی میکنند. زنی که تنهاست، از خانواده بریده و در یک آپارتمان زندگی میکند. شب بر میگردد در خانه تنهاست، صبح بر میخیزد تنهاست. نه
انسی، نه همسری، نه فرزندی، نه نوه ای، نه خویشاوندی که با او گرم بگیرد. انسانها در آن محیط اجتماعی، تک زندگی میکنند. غالباً تنها هستند. چرا؟ چون محیط خانوادگی در آن جوامع فراموش شده است. [۱]
۲-۲-۳- عملکرد غرب و فرهنگ غربی نسبت به خانواده
۱-۲-۲-۳- بی توجّهی و تحقیر خانواده و عدم توانایی در حفظ آن
یکی از مشکلات دنیای غرب که به تدریج پایههای تمدّن غرب را مثل موریانه میخورد و علی رغم پیشرفتهای صنعتی و علمی اش مشرف به سقوط و هلاکت است البته در بلند مدّت همین قضیّه ی بی توجّهی به خانواده است. نتوانستند خانواده را حفظ کنند. در غرب، خانواده، غریب، مورد بی اعتنایی، و تحقیر شده است. [۲]
۲-۲-۲-۳- سبک کردن ازدواج و تشکیل خانواده در چشم مردم
یکی از گناهان کبیره ی تمدّن غرب نسبت به بشریت، این است که ازدواج را در چشم مردم سبک کرد. تشکیل خانواده را کوچک کرد، مثل لباس که عوض میکنند. قضیّه ی زن و شوهری را این طور کردند. [۳]
----------
[۱]: . خطبه ی عقد مورخه ی ۵-۸-۱۳۷۵.
[۲]: . خطبه ی عقد مورخه ی ۱-۱۲-۱۳۷۴.
[۳]: . خطبه ی عقد مورخه ی ۲۴-۱-۱۳۷۸.
۳-۲-۲-۳- دیر تشکیل شدن خانواده و زود منهدم شدن آن
در دنیای غرب، بنیان خانواده متزلزل شده است، خانوادهها دیر تشکیل میشوند، زود هم منهدم میشوند. فساد و فحشا روز به روز بیش تر میشود، اگر این اتفاق به طور کامل بیفتد، آن جامعه به بلیّات عظیمی دچار خواهد شد، البته این طور بیماریها و گرفتاری ها، چیزهایی نیست که ظرف پنج سال، یا ده سال خودش را نشان بدهد، لکن بعد از گذشت سالهای متمادی وقتی که اثر گذاشت، یک جامعه را به کلّی منهدم و نابود میکند، ثروتهای علمی و فکری و مادی و همه چیز را از بین میبرد. این آینده در انتظار بسیاری از کشورهای غربی است. [۱]
۴-۲-۲-۳- سست و متزلزل کردن خانواده
غربیها زن را به ابتذال کشانده اند و داخل خانواده ی او را هم اصلاح نکرده اند. مکرّر در مطبوعات امریکایی و اروپایی، میزان بالای زن آزاریها و شکنجهها و بی مهریها منتشر شده است. فرهنگ غربی در مورد زن و بی بندوباری و به ابتذال کشاندن زنان آن مناطق، موجب شده است که بنیان خانواده، سست و متزلزل گردد و خیانت زن و مرد به یکدیگر، در داخل خانواده چندان مهم شمرده نشود. این گناه نیست؟ این خیانت به جنس زن نیست؟ با این فرهنگ، از همه ی دنیا هم طلبکارند؛ در حالی که باید بدهکار باشند! [۲]
۳-۲-۳
- علّت تزلزل و مشکلات خانواده در غرب
----------
[۱]: . خطبه ی عقد مورخه ی ۳-۸-۱۳۷۹.
[۲]: . بیانات در دیدار با گروه کثیری از بانوان ۳۰-۰۶-۱۳۷۹.
۱-۳-۲-۳- نگرش غلط نسبت به هندسه ی قرارگرفتن و ارتباط دو جنس و نوع همزیستی آنها
مسأله ی خانواده که امروز یک مشکل اساسی در دنیاست، از کجا ناشی میشود؟ از نحوه ی نگرش به مسأله ی زن، یا از نگرش به ارتباط زن و مرد ناشی میشود. چرا خانواده که یک نهاد طبیعی و اساسی وجود بشری است، الان در دنیا این
قدر دچار بحران است؛ به طوری که اگر کسی در دنیای به اصطلاح متمدن غربی امروز، یک پیامِ ولو خیلی رقیقی درباره ی استحکام بنیان خانواده داشته باشد، از او استقبال میکنند؛ هم زنان استقبال میکنند، هم مردان استقبال میکنند، هم کودکان استقبال میکنند! اگر این یک قلم مسأله ی خانواده را شما در دنیا بررسی کنید و این بحرانی را که در مسأله ی خانواده وجود دارد، درست مورد توجّه و کاوش قرار بدهید، میبینید که این ناشی از آن است که مسائل مربوط به ارتباطات دو جنس و هم زیستی دو جنس و روابط دو جنس حل نشده، یا به تعبیر دیگری، نگرش، نگرش غلطی است. حالا ما که در مجموعه ی افکاری که مردان آنها را درست کرده اند، قرار میگیریم، میگوییم نگرش به مسأله ی زن درست نیست؛ میتوان گفت نگرش به مسأله ی مرد درست نیست- تفاوتی نمی کند- یا نگرش به کیفیت دو جنس، یعنی هندسه ی قرار گرفتن دو جنس، نگرش غلطی است. [۱]
----------
[۱]: . بیانات در دیدار با اعضای شورای فرهنگی، اجتماعی زنان، جمعی از بانوان پزشک متخصص و مسئولان کنگره ی حجاب اسلامی به مناسبت میلاد حضرت زهرا (س) ۴-۱۰-۱۳۷۰.
#زن و باز یابی هویت حقیقی
✍مقام معظم رهبری
https://eitaa.com/zandahlm1357
الفتح
هُوَ الَّذِي أَنزَلَ السَّكِينَةَ فِي قُلُوبِ الْمُؤْمِنِينَ لِيَزْدَادُوا إِيمَانًا مَّعَ إِيمَانِهِمْ وَلِلَّهِ جُنُودُ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ وَكَانَ اللَّهُ عَلِيمًا حَكِيمًا
ﻫﻢﺍﻭﺳﺖ ﻛﻪ ﺁﺭﺍﻣﺶ ﺭﺍ ﺩﺭ ﺩﻝ ﻣﺴﻠﻤﺎﻧﺎﻥ ﺍﻧﺪﺍﺧﺖ ﺗﺎ ﺍﻳﻤﺎﻥ ﺧﻮﺩﺷﺎﻥ ﺭﺍ ﺍﺯ ﺍﻳﻨﻜﻪ ﻫﺴﺖ، ﺑﻴﺸﺘﺮ ﻛﻨﻨﺪ؛ ﺯﻳﺮﺍ ﻫﻤﮥ ﺍﺳﺒﺎﺏ ﻭ ﻋﻠﻞ ﺩﺭ ﺁﺳﻤﺎﻥﻫﺎ ﻭ ﺯﻣﻴﻦ ﺩﺭ ﺍﺧﺘﻴﺎﺭ ﺍﻭﺳﺖ ﻭ ﺧﺪﺍ ﺩﺍﻧﺎﻳﻲ ﻛﺎﺭﺩﺭﺳﺖ ﺍﺳﺖ. (٤)
https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥فأَمَّا مَنْ أُوتِيَ كِتَابَهُ بِيَمِينِهِ...
سوره حاقه، آیات 24-19
📢 مقطعی بی نظیر و آسمانی از اکبرالقراء، که باید صدها بار به گوش جان شنید
هدایت شده از #مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
هدایت شده از #مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
هر روز با امام رضا
@zandahlm1357
@HashtominEmam
آرشیو
مطالب صفحه هرروز با امام رضا (ع)
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
.......: خيانت متن حديث الغشّ الصدوق عن الفقيه المروزى عن أبى بكر بن محمّد النيسابورى عن عبدالله ب
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.......:
رشك و كينه
متن حديث
الحسد و البغضاء ۱- الصدوق قال: حدّثنا محمّد بن الحسن بن أحمد بن الوليد رضى الله عنه قال: حدّثنا الحسن بن محمّد بن إسماعيل القرشى، قال: حدّثنا أحمد بن محمّد بن عيسي عن الحسن بن علىّ بن فضال عن أبى الحسن علىّ بن موسي الرضا عليه السلام قال: حدّثنى أبى عن آبائه عن علىّ عليهم السلام قال: قال رسول الله صلّي الله عليه و آله: دبّ إليكم داء الاُمم قبلكم البغضاء و الحسد. ۲- الصدوق قال: حدّثنا محمّد بن أحمد بن الحسين بن يوسف البغدادى قال: حدّثنا علىّ بن محمّد بن عيينة قال: حدّثنا الحسن بن سليمان
الملطى قال: حدّثنا علىّ بن موسي الرضا عليه السلام قال: حدّثنا أبى موسي بن جعفر، عن أبيه، عن آبائه عن علىّ بن أبى طالب عليهم السلام قال: قال رسول الله صلّي الله عليه و آله: كاد الحسد أن يسبق القَدَر.
رشك و كينه ۱- صدوق گويد: محمد بن حسن بن احمد بن وليد (رض) ما را حديث كرد كه حسن بن محمد بن اسماعيل قرشي گفت: احمد بن محمد بن عيسي از حسن بن علي بن فضال، از ابوالحسن علي بن موسي الرضا (ع) نقل كند كه ايشان فرمود: پدرم از پدرانش، از علي (ع) مرا حديث كرد كه آن حضرت فرمود: رسول خدا (ص) فرمود: درد امتهاي پيش از شما، يعني كينه و رشك، به [ روح ] شما رسوخ كرده است۱. ۲- صدوق گويد: محمد بن احمد بن حسين بن يوسف بغدادي ما را چنين حديث كرد كه علي بن محمد بن عيينه گفت: حسين بن سليمان ملطي به ما گفت: علي بن موسي الرضا (ع) فرمود: پدرم موسي بن جعفر از پدرش، از پدرانش، از علي بن ابي طالب (ع) ما را چنين حديث كرد كه رسول خدا (ص) فرمود: نزديك است كه حسد بر تقدير پيشي گيرد۲.
منبع حديث
۱- عيون اخبار الرضا ۱/ ۳۱۲ - ۳۱۳. ۲- عيون اخبار الرضا ۲/ ۱۳۲.
#دانستنیهای امام رضا علیه السلام
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
.......: از هارون به من صدمه ای نمی رسد! حضرت مکرر اشاره میکرد که از هارون به من صدمه ای نمی رسد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.......:
پیشگوییهای حضرت در مورد برامکه
حضرت مکرّر به نابودی برامکه که نزدیک ترین افراد به هارون و همه کاره ی دستگاه او بودند، اشاره نمود. هنگامی که نگاه حضرت در سفر حج، به صورت غبار آلود یحیی بن خالد برمکی در سرزمین مِنی افتاد، فرمود: این بیچارهها خبر ندارند که امسال چه بلایی بر سرشان میآید. [۱]
محمد بن فضل گوید: همان سال که هارون دودمان برامکه را برانداخت، در سرزمین عرفات حضرت رضا (علیه السلام) را دیدم که ایستاده بود و دعا میکرد، ناگاه سر خود را به زیر انداخت. پرسیدند: چرا چنین کردید؟ فرمود: در حق برامکه از خداوند کیفر میخواستم، امروز دعایم مستجاب شد! [۲]
----------
[۱]: الارشاد، ج ۲/۲۵۸؛ الکافی، ۱/۴۹۱.
[۲]: عیون اخبارالرضا (علیه السلام) ؛ ۱/۲۴۵؛ دلائل الامامه، ۳۷۳.
چون داوود بن کثیر از حضرت رضا (علیه السلام) شنید که یحیی بن خالد باخرمای زهر آلود سبب شهادت حضرت موسی بن جعفر (علیه السلام) شده است، به حضرت گفت: فدایت شوم، اگر یحیی بن خالد قاتل پدر شماست، من جانم را به خدا میفروشم و او
را میکشم. حضرت فرمود: با او کاری
نداشته باش، بلایی که امسال بر سر او و فرزندانش میرسد، از آن چه تو قصد کرده ای سخت تر است. [۱]
----------
[۱]: دلائل الامامه، ۳۷۲.
📚حکایت آفتاب نگاهی به زندگی امام رضا علیه السلام
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
🎥 سلسله کلیپهای #حکومت_موعود 8 🔰 بررسی ویژگی های حکومت #امام_زمان عجل الله فی فرجه 🎬 قسمت 8 : آی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 سلسله کلیپهای #حکومت_موعود 9
🔰 بررسی ویژگی های حکومت #امام_زمان عجل الله فی فرجه
🎬 قسمت 9 : آیا روایت داریم که امام زمان دین جدید می آورند ؟
🎙با توضیحات #استاد_احسان_عبادی از اساتید مهدویت کشور
👌دنیای بعد ظهور را بهتر بشناسیم
حدیث مهدوی از زبان امام صادق.mp3
2.06M
🔰 به مناسبت #میلاد_امام_جعفر_صادق علیه السلام دو روایت مهدوی بیدار کننده و امیدوارانه از ایشان
💠 ان شالله خادم حضرت شویم
🎤 عبادی
هدایت شده از #مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
هنر آن است ڪه بمیرے پیش از آنڪه بمیرانندت و مبدا و منشا حیات آنانند ڪه چنین مردهاند...
.......:
@zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
.......: گفتند: باشه. در اين گير و دار اصغر ديزجي گفت: غلامحسين! هم ماشين ات زخمي شد هم خودت! نگاه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.......:
شناسايي
مصطفي عابدي
لشكر خودش را براي عمليات و الفجر ۱ آماده ميكرد. يك گروهان از پدافند هوايي هم در منطقه فكه مستقر بود. يك روز آقا مهدي باكري و مصطفي مولوي آمدند جايي كه مستقر بوديم. سراغ فرمانده پدافند را گرفتند.
گفتم: اينجا نيست رفته عقب.
آقا مهدي پرسيد: تو اينجا چكاره اي؟
گفتم: فرمانده آتش بارم.
گفت: بلند
شو همراه ما بريم.
پياده راه افتاديم. از ميان دشت و تپههاي فكه پشت سر آقا مهدي همينجوري رفتيم. گفت: ميريم شناسايي منطقه. هوش و حواستو جمع كن.
اوايل فصل بهار بود و هوا گرم. نه جرعه آبي براي نوشيدن داشتيم و نه تكه ناني براي خوردن. سه نفر بوديم، سه نفري كه نفوذ كرده بوديم به عمق مواضع دشمن. جاي امني نشستيم و
[ صفحه ۵۰]
عراقيها را زير نظر گرفتيم كه آفتابه به دست ميآمدند دستشويي و برمي گشتند به سنگرشان...
كار شناسايي ما در فكه تا عصر طول كشيد و تا بيايم برگرديم قرارگاه تاكتيكي لشكر در دهلران، چيزي به تاريكي هوا نمانده بود. خسته بودم. تشنگي و گرسنگي رمقي برايم باقي نگذاشته بود و لبانم خشك شده بود. پس از رسيدن به قرارگاه به ياد لب تشنگان كربلا آب سرد خوردم. هر چه به آقا مهدي تعارف كردم، نخورد. رفت از آب تانكر خورد. كنسرو تن ماهي برايمان باز كردند. آقا مهدي لب به غذا نزد. از همان نانهاي خشك با پنير خورد. دوام نياوردم، بلند گفتم: آقا مهدي! شما از صبح تا حالا چيزي نخورده اين، گرسنه و تشنه اين حالا يك چيزي بخورين، از گلوي ما هم پايين بره...
گفت: برادر! شما بخورين. من با شما فرق دارم. من فرمانده لشكرم، احتمال داره رزمنده اي الان در جايي باشه كه به اين نان خشك و آب گرم هم دسترسي نداشته باشه. من در برابر او هم مسوولم...
فهميدم كه در حرف هايم زياده روي كرده ام؛ چيزي نگفتم. چشم دوختم به سيماي خسته و خاك آلود آقا مهدي.
نه ميلي به غذا داشتم و نه آب...
پس از عمليات و الفجر چهار كه در جبهههاي غرب - منطقه حاج عمران- به وقوع پيوست، در طرح عمليات سپاه منطقه پنج - تبريز - مشغول كار شدم. محمد حشمتي معاون گردان پدافند هوايي لشكر عاشورا، در همين عمليات شهيد شده بود. پيام دادند كه خودم را برسانم لشكر. لشكر هم توي كاسه گران در گيلانغرب
[ صفحه ۵۱]
مستقر بود. پس از آن كه رفتم كاسه گران به عنوان جانشين گردان پدافند هوايي معرفي شدم. لشكر داشت خودش را براي عمليات بعدي آماده ميكرد. ابتدا آمديم جايي كه به دشت آهو معروف بود. برادر علي پور فرمانده پدافند هوايي رفته بود مرخصي و من با فرماندهان براي شناسايي منطقه عملياتي ميرفتيم. سيد حجت كبيري بود و حميد آقا باكري و تعدادي از فرماندهان گردان ها. رفتيم براي شناسايي منطقه عمومي خيبر. از كنار پاسگاه برزگر رد شديم رفتيم جزيره مجنون و باتلاق ها...
نيروهاي بومي در منطقه بودند؛ ماهيگيران و... از ارتش و ژاندارمري هم بودند. براي اينكه شائبه اي در ميان نيروهاي مستقر در منطقه بروز نكند به ما گفته بودند حرف نزنيد و اگر حرف زديد به زبان فارسي صحبت كنيد. جزيره يك منطقه ي بكر و دست نخورده اي بود. قطعا هر حركت غيرمتعارفي ايجاد شك ميكرد. خط، آن جا به صورت پاسگاهي بود و خط منظمي در جزيره نبود. شناسايي ما يك روز طول كشيد. سوار بر بلمها رفتيم به آبراهها و از ميان ني زارها گذشتيم و بعد از توجيه به منطقه عمومي عمليات برگشتيم. چند روز بعد هم موقعيت لشكر به پاسگاه
برزگر منتقل شد.
به خاطر حضورم در شناساييها پيش از عمليات، نسبت به فرمانده پدافند با منطقه عمليات آشناتر بودم. بالاخره عمليات خيبر شروع شد. قرار بود صبح عمليات به جزيره بروم و نيروهاي پدافند هوايي را سازمان دهم تا در مقابل حملات هوايي دشمن بجنگيم. نيروهاي ما شب اول عمليات با قايقها وارد جزيره شدند و سر پلهايي نيز گرفتند. حالا وقتش بود كه نيروها و امكانات پشتيباني
[ صفحه ۵۲]
وارد جزيره بشوند.
رفتيم باند هلي كوپترها كه به جزيره برويم. علي پور - فرمانده پدافند - اصرار داشت كه خودش برود جزيره، ولي آقا مهدي باكري قبول نمي كرد، ميگفت: «عابدي نسبت به منطقه توجيه است و در شناساييها بوده، بذار او بره... »منتهي او هم روي اصرار خود پافشاري ميكرد. دلم براي رفتن به جزيره پر ميزد. علي پور بالاخره توانست نظر مساعد آقا مهدي را جلب كند طوري كه او را همانجا نسبت به منطقه توجيه اش كنم و او خودش برود.
در عرض چند دقيقه توجيه اش كردم و آنها سوار هلي كوپتر شدند كه بروند جزيره و من هم برگشتم موقعيت لشكر توي پاسگاه برزگر.
شبهاي حمله، نيروهاي گردان پدافند هوايي را بين گردانهاي عمل كننده تقسيم ميكرديم و با آنها ميرفتند و در منطقه، صبح بلافاصله ضد هواييهاي غنيمتي را در برابر حملات هوايي دشمن بكارگيري ميكردند.
پس از ساعتي پيك ستاد آمد و گفت: هلي كوپتري كه برادر سيفعلي علي پور و محمدزاده (فرمانده ادوات) و مصطفي مولوي و... را به جزيره ميبرده
سقوط كرده، آقا مهدي پيام داده كه عابدي هر چه زودتر بياد جزيره نيروهاي
پدافند را سازماندهي كند. بچههاي پدافند بي فرمانده مانده اند.
خوشبختانه در اين سقوط كسي طوري نشده بود منتهي برخي زخمهايي برداشته بودند كه يكي هم برادر علي پور بود. پريدم روي تويوتا. تويوتاي ما اتاق نداشت. رويش ضد هوايي گردون
[ صفحه ۵۳]
گذاشته بوديم كه در اصطلاح، پدافند متحرك ميگفتيم. دوازده فروند موشك سهند ۳ و دو دستگاه چكاننده هم بار تويوتا كردم و به راه افتاديم. همراهانم يكي راننده بود و يكي هم روحاني گردان. رفتم پاي هلي كوپتر در باند پشتيباني كه دست هوانيروز ارتش بود.
مسوول شان پرسيد: مال كجايي؟
گفتم: لشكر عاشورا.
گفت: متأسفم! نوبت لشكر عاشورا تمام شد. حالا لشكر نجف را ميبريم.
گفتم: من بايد برم. فرمانده لشكرمان - آقا مهدي - گفته هر چه زودتر خودم را برسانم جزيره.
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
.......: عدم توانایی عقل بر فهم مخترعات الهی قوله علیه السلام: وَ اخْتَرَعَهُمْ عَلَی مَشِیَّتِهِ ا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بچه محل امام رضا:
چگونگی اراده الهی
و فی الدعاء: « الحمد اللّه الذی اخترع الخلق بمشیته، ثم سلکهم طریقة إرادته ». [۴]
أولاً بدان که: « سلک » به معنای « ذهب » است. و مسلک اسم محل و طریقه است، و سالک رونده در آن طریقه است.
بعد بدان که: معنای اراده در خلق ذی شعور أعمّ از حیوانات بأنواعها و اجناسها، و از انسان آن تصوّر امر و اهتمام و ملاحظه غایت و نتیجه فعل است در قلب، از جلب منافع و دفع مضارّ که موجب بر عزم و باعث بر تحریک عضلات
می شود، و هی کلّها من أوصاف الخلق.
و أمّا اراده در حق، آن ایجاد فعل است نه غیر، کما قال تعالی: « إِنَّما أَمْرُهُ إِذَا أَرَادَ شَیْئًا أَنْ یَقُولَ لَهُ کُنْ فَیَکُونُ [۱] » « بلا لفظ و لا نطق بلسان و لا اهتمام و فکر » [۲] .
بالجمله، ما حصل عنوان فقره دعاء به انضمام فقره قبل از او، آن که اختراع و انشاء و ایجاد نموده است خدا خلایق ذی روح و ذی شعور را، چون مطلق حیوانات و اناسی بر حسب مشیت ازلیه خود از دون نمونه و مثال.
----------
[۴]: ۴ - در مصادر معتبر یافت نشد، و به ظاهر تصحیف شده دعای ذیل است: صحیفه سجادیه، ص ۲۸: « ابتدع بقدرته الخلق ابتداعاً، و اخترعهم علی مشیته اختراعاً، ثمّ سلک بهم طریق ارادته ».
[۱]: ۱ - سوره مبارکه یس، آیه ۸۲.
[۲]: ۲ - الکافی، ج ۱، ص ۱۰۹ ؛ التوحید، ص ۱۴۷ ؛ عیون اخبار الرضا علیه السلام، ج ۱، ص ۱۱۹ ؛ بحارالانوار، ج ۴، ص ۱۳۷: « بلسان و لاهمة و لا تفکّر ».
📚✍شرح بر صحیفه سجادیه
میرزا ابراهیم سبزواری وثوق الحکماء
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
پرهیز از پیامبر نقل شده است که فرمود: در شگفتم از کسی که از غذا پرهیز میکند که بیمار نشود، چگونه ا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
مولوی
هله نومید نباشی که ترا یار براند
گرت امروز براند نه که فردات بخواند
در اگر بر تو ببندد مرو و صبر کن آنجا
که پس از صبر ترا او بسر صدر نشاند
وگر او بر تو ببندد همه درها و گذرها
ره پنهان بگشاید که کس آن راه نداند
نه که قصاب بخنجر چو سر میش ببرد
نهلد کشته ی خود را کشد آنگاه کشاند
چو دم میش نماند زدم خود کندش پر
تو ببین کاین دم سبحان بکجاهات رساند
بمثل گفتهام این را واگر نه کرم او
نکشد هیچکسی را و زکشتن برهاند
هله خاموش که شمس الحق تبریز از این می
همگان را بچشاند بچشاند بچشاند
سعدی
هر سو دود آن کش ز در خویش براند
وانرا که بخواند بدر کس ندواند
#کشکول شیخ بهاء
https://eitaa.com/zandahlm1357