eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
47.2هزار عکس
34.2هزار ویدیو
1.6هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
.......: ظهور اسماء تشبیهی در انسان و چون انسان نوع الانواع و خلیفه خدا است در ارض و خلیفه بر صفت مستخلف و خلق علی صورته است، لهذا ذاتش مجمع صفات و اسماء متقابله است، اعنی همان طور که به حسب روحانیت مشعر و حاکی از اسماء تقدیسیه حق است چون ملائکه نیز دارای صفات و اسماء تشبیهیه است، که ملائکه از آنها بی خبرند این است که در بدو خلقت که حق تعالی به ملائکه اِخبار و اِعلام نمود که: « إِ نِّی جَاعِلٌ فِی الاْءَرْضِ خَلِیفَةً [۱] ». ملائکه چون به تسبیح و تقدیس خود مشعوف بوده و از انسان جز هیکل خاکی که منبع و مصدر شهوت و غضب و دارای صفات سبعیه و بهیمیه است تصور دیگر نمی کردند، اعتراضاً اظهار نمودند که: « أَ تَجْعَلُ فِیهَا مَن یُفْسِدُ فِیهَا وَ یَسْفِکُ الدِّمَآءَ وَ نَحْنُ نُسَبِّحُ بِحَمْدِکَ وَ نُقَدِّسُ لَکَ قَالَ اِنِّی أَعْلَمُ مَا لاَ تَعْلَمُونَ [۲] ». بعد، از باب آن که شرافت انسان و حکمت خود را در خلافت او برساند فرمود: « أنْبِئُونی بِأَسْمَآءِ هؤُلاَءِ إِن کُنتُمْ صَادِقِینَ [۳] »، بر این که شما استحقاق خلافت را بیش از آنها دارید، چون به واسطه نداشتن صفات تشبیهیه از صفات انسان و جامعیت او بی خبر بودند. جواب دادند: « لاَ عِلْمَ لَنَا إِلاَّ مَا عَلَّمْتَنَا [۴] »، یعنی: آنچه را که تو به تعلیم تکوینی به ما تعلیم نموده از معرفت تقدیسیه همان را فقط عالم می‌باشیم « أَنْتَ عَلاّمُ الْغُیُوبِ [۵] ». بعد، به واسطه الزام طرف و اثبات الحجة به آدم فرمود: « یا آدَمُ أَنْبِئْهُمْ بِأَسْمَائِهِمْ [۶] » الی آخره. و خبر نمودن آدم اسماء ملائکه را به لسان حال و تکوین است، یعنی در مقام فعلیت بروز دادن اسماء و صفات تنزیهیه ملائکه است که به آنها مباهات و فخریه بر آدم کرده، و به آنها تسبیح و تمجید خدای می‌نمودند، و اِبا نمودن ملائکه از اخبار اسماء آدم، نبودن اسماء تشبیهیه که انسان مظهر او است در وجود آنها، و بی خبر بودن از صفات حیوانات انسان است که بذاته مظهر توحید و مَجمع تفرید و جامع تنزیه و تشبیه است ؛ چنان که امیرالمؤمنین علیه السلام در وصف انسان کامل فرموده: « الصورة الإنسانیة أکبر حجج اللّه علی خلقه، و هی الکتاب الذی کتبه بیدیه، و هی الهیکل الذی بناه بحکمه، و هی مجموع صورة العالمین، و هی مختصرة من لوح المحفوظ، و هی الشاهدة علی کل غائب، و هی الحجّة علی کلّ جاحد، و هی الطریق المستقیم الی کلّ خیر، و هی الجسر الممدود بین الجنة و النار ». [۱] بالجمله، از اینجا است که معصوم در فقره دعاء عرض می‌نماید: حمد کنیم تو را حمدی که « نزاحم » یعنی: مزاحمت و غلبه نمائیم به سبب آن حمد ملائکه مقربین را، از این که گویا آنها به لسان واحد تنزیه و تقدیس و تهلیل خدا را می‌نمایند، و انسان ذو لسانین و ذو جهتین و ذو العینین است، لهذا بر تسبیح آنها غلبه دارد. ---------- [۱]: ۴ - سوره مبارکه بقره، آیه ۳۰. [۲]: ۱ - همان. [۳]: ۲ - سوره مبارکه بقره، آیه ۳۱. [۴]: ۳ - همان، آیه ۳۲. [۵]: ۴ - سوره مبارکه مائده، آیه ۱۰۹. [۶]: ۵ - سوره مبارکه بقره، آیه ۳۳. [۱]: ۱ - بسنجید شرح الاسماء الحسنی، ج ۱، ص ۱۲. 📚✍ بر صحیفه سجادیه میرزا ابراهیم سبزواری وثوق الحکماء https://eitaa.com/zandahlm1357
.......: هدیه ناقابل ادیبی از وزیری شتر خواست. وزیر شتری ضعیف و لاغر به او داد، ادیب که شتر را دید به وزیر نوشت: شتر عنایتی رسید ولی خیلی سال بر آن گذشته بود، گویی ثمره شتران قوم عاد است که روزگار زمانه او را از بین برده است، یا شاید یکی از دو جفتی باشد که خدا او را در کشتی نوح علیه السلام قرار داده تا نسل شتران منقرض نشود. شتری است زار و زبون و خشک و لاغر، عاقل متعجب می‌شود از زندگی طولانی او، استخوانش از میان پشم و پوست درآمده است. اگر به درنده دهند نمی خورد و اگر به گرگ دهند، حاضر به دریدن آن نیست، سالیان طولانی است که علف نمی خورد و از چرا روی برتافته. تنها علف را در خواب و جو را در خیال دیده است. نمی دانم این حیوان را نگه دارم که باز هم زحمت دنیا کشد یا نحر کنم که کمک خرجی باشد. تصمیم گرفتم نگه دارم زیرا علاقه به جمع آوری مال و فرزند دارم، سرگردانی من از این است که نه ماده است تا بزاید و نه جوان است تا امید به فرزندش داشت و نه سالم است که توان چریدن یابد و نه دست و پای درستی دارد تا بماند، ولی منصرف شدم و گفتم آن را بکشم و برای زن و بچه غذایی از آن بسازم. آتشی افروختم و کاردی تیز، قصابی خواستم تا آن را نحر کند. شتر گفت: از کشتن من نفعی نمی بری، زیرا نفسی ضعیف و دیدگانی نابینا دارم، نه گوشتی شایسته دارم چه اینکه روزگار گوشتم را خورده است و نه پوستی برای دباغی که روزگار پاره اش کرده است و نه پشمی برای ریسیدن زیرا پشم را کندند. اگر مرا بر آتش بخوانی، کفی پشکل از من باقی بماند. و آتش به پخته شدن گوشتم وفا نکند. دیدم این شتر راست می‌گوید و در مقام مشاوره ناصحی خیرخواه است، ولی ندانستم کدام کار او بیشتر مرا شگفت زده کرده است، رفتار روزگار با وی، صبر او در برابر مشکلات، توان تو در نگهداری او، تحمل تو، ارزشی که تو برای دوستت قائل شده ای و یا اینکه دوستت ارزشی نداشته که چنین هدیه ای داده ای، از کدام تعجب کنم! در پایان بگویم این حیوان همان حیوان سر از قبر در آورده و مرده زنده شده در قیامت است والسلام. شیخ بهاء https://eitaa.com/zandahlm1357
سؤال👇 سلام دیدن فوتبال زنده آقایان برای بانوان حرام است؟؟ (اگه میشه از نظر آقای خامنه ای و سیستانی و مکارم شیرازی بگید ) پاسخ👇 سلام علیکم مقام معظم رهبری و آیت الله مکارم شیرازی: بدون قصد لذت اشکالی ندارد. آیت الله سیستانی: بنابر احتیاط واجب، زن، اندام مرد نامحرم را بدون لذت حتی در صفحه تلوزیون هم ننگرد مگر دست و پا آنچه که معمولاً، پوشانده نمی شود.
سؤال👇 سلام وقت بخیر مرجع رهبر آیا برای نوشتن آیات قرآن با خودکار بدون تماس با دست باید وضو داشت؟ ممنون. پاسخ👇 سلام علیکم اگر تماس با بدن نداشته باشد، وضو نیاز نیست.
سؤال👇 سلام خسته نباشید ببخشید رفتن پیش مشاوره کاربلدی که مذهبی نیست و ما نمیدونیم چه اعتقاداتی داره اشکال داره ؟ البته استخاره کردم برم خوب اومد نرم بد . پاسخ👇 سلام علیکم اگر مشورتها و توصیه های ایشان مخالف اسلام و مبانی دین نیست، اشکالی ندارد.
سؤال👇 سلام اگر در نماز شک کنی نیت کردی یانه حکمش چیه پاسخ👇 سلام علیکم اعتنا نکنید.
سؤال👇 سلام علیکم در سوره ی انعام ایه ی (((145))) نوشته شده((( دما مسفوحا))) به این معنا که باید خون از ذبیحه بعد از ذبح به اندازه ی متعارف خارج شود سوال اینکه ایا ممکن هست بعد از ذبح خون خارج نشود؟ چون بعد از بریده شدن رگ گردن حتما خون کاملا خارج خواهد شد پس چرا نوشته شده دما مسفوحا؟ پاسخ👇 سلام علیکم در این آیه درباره محرمات سخن می گوید و در این مورد بیان می دارد، خونی که از ذبیحه خارج می شود حرام است و خون باقی مانده در گوشت در صورتی که به صورت متعارف پس از ذبح خون از حیوان خارج شده باشد، حرام نیست.
سؤال👇 سلام وقتتون بخیر یکی از ۹ سالگی تا ۱۵ یا ۱۶ سالگی نتونسته روزه بگیره توانشو نداشته الان باید چیکار کنه؟! مرجع تقلیدشم آیت الله مکارم شیرازی هستش پاسخ👇 سلام علیکم اگر روزه برای وی ضرر داشته و این ضر تا رمضان سال بعد هم ادامه داشته است، فقط کفاره به عهده وی می باشد که لازم است به ازای هر روز یک مد طعام به فقیر بدهد. اما اگر در بین سال می توانسته قضای روزه ها را بجا آورد اما انجام نداده است علاوه بر کفاره قضای روزه ها هم به عهده وی است و باید بجاآورد.
سؤال👇 باسلام سوالی داشتم از محضرتان ،اینکه همسرم مدتی هست کارش و یهو از دست داد بعد گفتن برید پیش دعا نویس ،اونم گفته بود ک شمارو طلسم کردن وهمیشه باهات هست ،الان هم مشتری تا پای معامله میاد ولی منصرف میشه نمیدونم چیکار باید بکنیم آیا طلسم درست هست ؟واگر هست راهکارش چیه؟ پاسخ👇 سلام علیکم اصل سحر و جادو واقعیت دارد اما هرکسی نمی تواند این کار را انجام بدهد. ضمنا بسیاری از کسانی که مدعی هستند آن را باطل م یکنند، دروغ می گویند و به دنبال کسب درآمد هستند. برای امان از این امور : فراوان آیت الکرسی و چهار قل بخوانید. یک قرآن کوچک همیشه همراه داشته باشید. صبح ها پس از نمازدر خانه سوره یس بخوانید.
سؤال👇 سلام خوبید ببخشید یه کسی توی فامیل ما خوددارضایی میکند و از بچگی الان ۱۵ سال دارد و به من می گفت نمیتونم ترک کنم هر از گاهی مثلا دو ماه یکبار یا یک ماه یکبار این کار رو میکنه این گناهه؟ و چطور باید ترکش کرد؟ پاسخ👇 سلام علیکم این عمل حرام است و گناه کبیره است و علاوه بر عقوبت اخروی ضررهای جسمی هم برای فرد به دنبال دارد. برای ترک آن لازم است بهعواقب آن فکر کرد، حتی الامکان از حضور در مکانی که تنها است اجتناب شود و اراده برای ترک داشته باشد.
سؤال👇 سلام علیکم خدا قوت استفاده از شبکه های اجتماعی خارجی مثل اینستا و تلگرام و....از نظر مراجع تقلید چه حکمی داره ؟ پاسخ سلام علیکم بر اساس نظر بیشتر مراجع اگر از نظر قوانین کشور استفاده از آن غیرقانونی باشد، از نظر شرعی نیز جایز نیست. در غیر این صورت اشکالی ندارد.
صفحه امر به معروف و نهی از منکر .......: @zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 🔴 الان نامـوس شیطـان، ندادن به حجـابه❗️ 🔵 بزرگتـرین سر راه آمــران به معــــروف، عامـل بودن و داستان جعلی رطب هست❗️ 🍀 🌺🍀
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🇮🇷☫🇮🇷 🎥کلیپ جالب تشکر شهید مدافع حرم از کودک ۳ ساله ای که سر مزارش گل میذاره😍☺️ سلام بطور اتفاقی داشتم این صحنه که کودکم گل سر مزارها میگذاشت رو فیلمبرداری میکردم که دیدم یچیزی گفت اولش متوجه نشدم ، بعد که ازش که پرسیدم چی گفتی؟ گفت میگه دستت درد نکنه😢 پرسیدم کی بود؟! چی گفت؟! گفت مهربون بود،از تو زمین گفت دستت دردنکنه برام گل گذاشتی😔😭 و چهره اش معلومه، به محض اینکه از کنار مزار بلند میشه با خجالت و خنده تعریف میکنه🌹 به راستی که شهدا زنده هستند و نزد خدا روزی میگیرند. https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ مطالبه رهبر معظم انقلاب از بسیجیان؛ 💢در همه زمینه ها( میدان سخت، نیمه سخت و نرم) آماده به کار باشید. 💢در مقابل حوادث گوناگون، تاکتیک ها و راهبردهای آماده داشته باشید. 💢سعی کنید در هیچ قضیه ای، غافلگیر نشوید. 💢حضور دائمی داشته باشید. 🍀
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 دقت کنید: فردِ گناهکار با علنی‌ کردن‌ گناه و نیز نپذیرفتن تذکر، دو قطبی ایجاد می‌کند. نه آمر به معروف و ناهی از منکر! 🍀 🌺https://eitaa.com/zandahlm1357
.......: فصل چهارم شرايط سقوط حد مسكر يا عفو از آن ماده ۱۸۱ هرگاه كسي كه شراب خورده قبل از اقامه شهادت توبه نمايد حد از او ساقط مي‌شود ولي توبه بعد از اقامه شهادت موجب سقوط حد نيست ماده ۱۸۲ هرگاه كسي بعد از اقرار به خوردن مسكر توبه كند قاضي مي‌تواند از ولي امر تقاضاي عفو نمايد يا حد را بر او جاري كند. باب هفتم محاربه و افساد في الارض فصل اول تعاريف ماده ۱۸۳ هر كس كه براي ايجاد رعب و هراس و سلب آزادي و امنيت مردم دست به اسلحه ببرد محارب و مفسد في الارض مي‌باشد. تبصره ۱ كسي كه به روي مردم سلاح بكشد ولي در اثر ناتواني موجب هراس هيچ فردي نشود محارب نيست تبصره ۲ اگر كسي سلاح خود را با انگيزه عداوت شخصي به سوي يك يا چند نفر مخصوص بكشد و عمل او جنبه عمومي نداشته باشد محارب محسوب نمي شود. تبصره ۳ ميان سلاح سرد و سلاح گرم فرقي نيست ماده ۱۸۴ هر فرد يا گروهي كه براي مبارزه با محاربان و از بين بردن فساد در زمين دست به اسلحه برند محارب نيستند. ماده ۱۸۵ سارق مسلح و قطاع الطريق هرگاه با اسلحه امنيت مردم يا جاده را بر هم بزند و رعب و وحشت ايجاد كند محارب است ماده ۱۸۶ هر گروه يا جمعيت متشكل كه در برابر حكومت اسلامي قيام مسلحانه كند مادام كه مركزيت آن باقي است تمام اعضاء و هواداران آن كه موضع آن گروه يا جمعيت يا سازمان را مي‌دانند و به نحوي در پيشبرد اهداف آن فعاليت و تلاش موثر دارند محاربند اگرچه در شاخه نظامي شركت نداشته باشند. تبصره جبهه متحدي كه از گروهها و اشخاص مختلف تشكيل شود، در حكم يك واحد است ماده ۱۸۷ هر فرد يا گروه كه طرح براندازي حكومت اسلامي را بريزد و براي اين منظور اسلحه و مواد منفجره تهيه كند و نيز كساني كه با آگاهي و اختيار، امكانات مالي موثر و يا وسايل و اسباب كار و سلاح در اختيار آنها بگذارند محارب و مفسد في الارض مي‌باشند. ماده ۱۸۸ هر كس در طرح براندازي حكومت اسلامي خود را نامزد يكي از پستهاي حساس حكومت كودتا نمايد و نامزدي او در تحقق كودتا به نحوي موثر باشد، «محارب و «مفسد في الارض است کیفری.... https://eitaa.com/zandahlm1357
@vekalats     .. ◾در صورت تغییر در مالکیت کارگاه کارگران شاغل در کارگاه‌ چه میشود؟ @vekalats     .. ماده دوازدهم قانون کار ▫هر نوع تغییر حقوقی در وضع مالکیت کارگاه فروش انتقال به هر شکل نوع تولید در مؤسسه دیگر شدن‌کارگاه مالک و امثال این‌ ها در رابطه قراردادی کارگرانی که قراردادشان قطعیت یافته است نمیباشد و ✋کارفرمای جدید، قائم مقام تعهدات و‌ حقوق کارفرمای سابق خواهد بود @vekalats      .. 👈اگر چه ماده 12 قانون کار در جهت حمایت از کارگران بیان شده است در ماده بیان شده است کارگرانی      قراردادشان قطعیت یافته است ◾به عبارت دیگر شامل کارگران که به صورت به کار مشغول هستند و قراردادشان خاتمه یافته است نمیشود باید بین کارگر و کارفرما قرارداد قطعی وجود داشته باشد