eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
49.2هزار عکس
35.8هزار ویدیو
1.7هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
هنر آن است ڪه بمیرے پیش از آنڪه بمیرانندت و مبدا و منشا حیات آنانند ڪه چنین مرده‌اند... .......: @zandahlm1357
کتاب عملیات رمضان 👇👇
4_5996577169092903347.pdf
981.7K
📗کتاب « » ✅کاری از مرکز مطالعات و تحقیقات سپاه ۱۰۶ صفحه ✅ بمناسبت ایام عملیات رمضان در سال ۱۳۶۱ ، جبهه جنوب 🇮🇷کانال کتاب فیلم دفاع مقدس https://eitaa.com/zandahlm1357
.......: تفسیر ولیّ قوله علیه السلام: إِنَّهُ وَلِیٌّ حَمِیدٌ. الولایة: الحکومة، والسلطنة، و التمکّن فی التصرّف. و من أسمائه تعالی: الولی، هو المالک للأشیاء المتولّی أمرها، المتصرّف فیها بالتدبیر، والقائم بها الولایة الربوبیة والمختاریة. قال تعالی: « هُنَالِکَ الْوَلایَةُ لِلَّهِ الْحَقِّ هُوَ خَیْرٌ ثَوَابًا وَ خَیْرٌ عُقْبًا [۷] » یعنی: ربوبیت و حکومت و سلطنت حقه دون مجاز خاصّ حق است. « هو خیر » یعنی: او است مختار مطلق از حیث ثواب و اجر نیک دادن، و او است مختار در عقوبت کردن به مقتضی استحقاق. و چون ولایت امارت و سلطنت است لهذا این معنی را مجازاً در عباد استعمال فرموده، حیث قال: « وَ کَذَلِکَ نُوَلِّی بَعْضَ الظَّالِمِینَ بَعْضًا بِمَا کَانُوا یَکْسِبُونَ [۱] »، یعنی: ما حکومت داده و مسلّط می‌نمائیم بعضی از ظلمه را بر بعضی دیگر به قتل نفوس و غارت اموال و هلاکت زرع و نسل آنها، بر حسب مجازات و اقتضای اعمال مکتسبه شان، چنان که در موضع دیگر از احکام مجید عین همین مطلب را به طور دیگر خبر می‌دهد: « أَ نَّآ أَرْسَلْنَا الشَّیَاطِینَ عَلَی الْکَافِرِینَ تَؤُزُّهُمْ أَزًّا [۲] »، مقصود از شیاطین جهال از متمرّدین اِنس اند. یعنی ما فرستاده و مسلّط نموده ایم متمرّدین از ظلمه و شیاطین انس، اعوان و جنود شیاطین باطنیه مطیع نفس اماره و تابع هوی را به قهر و غلبه بر کافرین و جاحدین اوامر و نواهی الهیه، که « تَؤُزُّهُمْ أَزّاً »: أی تهیّجوهم، تضطربوهم اضطراباً بأنواع العقوبات و الصدمات، لذا قیل: «من منع عن ماله حقوق اللّه من الزکاة و حقوق الفقراء من الصدقات یبعث اللّه علیه سلطاناً أو شیطاناً، فیأخذ ما یجب علیه عنفاً فی غیر طاعة اللّه »، کما قیل: « چه سائل از او به زاری طلب کند چیزی بده، وگرنه ستمگر به زور بستاند ». و « ولیٌّ حمید » در فقره دعا که از اسماء اللّه است، فعیل به معنای مفعول است، أی أ نّه تعالی محبوب فی قلوب أولیائه، و فی حکومته [۳]، و ولایته محمود علی کلّ حال. یا آن که « ولی » در فقره دعا، فعیل به معنای فاعل است، أی إنّه الذی یکون أولی بالغیر و أحقّ بتدبیره. و نیز «ولی» به معنای محبّ و متبوع مطاع است، کما قال تعالی: « اللَّهُ وَلِیُّ الَّذِینَ آمَنُوا یُخْرِجُهُم مِّنَ الظُّلُمَاتِ إِلَی النُّورِ [۱] » أی إنّه یحبّ الذین آمنوا و معینهم فی قبول الهدایة، و مکمّل قلوبهم بکمال العرفان، المعبّر عنه بالإیمان بأن یخرجهم من الظلمات الخلقة الی نور الهدایة، از باب آن که هر فردی از افراد ناس به حسب اصل طینت و اوّل خلقت از ظلماتند از قبیل جسمانیت و طبیعت و حیوانیت، که اوّلاً بر آنها مستولی است. و مقتضای ذات آن مرتبه بروز و ظهور افعالی است که موجب طرد و بُعد انسان است از رحمت، و مهجوری او است از جنّت، و هبوط او است در ظلمت اسفل السافلین عالم طبیعت به غلبه ظلمات اوصاف نفسانیه، چون شهوت و غضب و وهم که: « ظُلُمَاتٌ بَعْضُهَا فَوْقَ بَعْضٍ [۲] »، و درکات بعضها تحت بعض، قبل از آن که مسخّر نماید آن اخلاق و اوصاف را قلب به آن که استعمال نماید آنها را « فیما خلقت لأجله ». و اگر نبود اثر محبّت و تدبیر خدا بر انسان به تنویر قلوبشان و تربیته لهم بالنصر و المعونة لَما آمنوا و کانوا من الکافرین. ---------- [۷]: ۵ - سوره مبارکه کهف، آیه ۴۴. [۱]: ۶ - سوره مبارکه انعام، آیه ۱۲۹. [۲]: ۷ - سوره مبارکه مریم، آیه ۸۳. [۳]: ۱ - اصل: حکومة. [۱]: ۲ - سوره مبارکه بقره، آیه ۲۵۷. [۲]: ۳ - سوره مبارکه نور، آیه ۴۰. .......: 📚✍ بر صحیفه سجادیه میرزا ابراهیم سبزواری وثوق الحکماء https://eitaa.com/zandahlm1357
.......: پارسایی سلمان وقتی سلمان فارسی در بستر احتضار بود، اندوهگین به نظر می‌آمد، علت اندوه او را پرسیدند. گفت: تأسفم از دنیا نیست. ولی رسول خدا از ما تعهد گرفت که باید وسایل زندگی شما به اندازه ای باشد که سواره ای برای سفر خود تهیه می‌کند غصه ی من این است که با این همه چیزی که کنار من است، بر خلاف تعهد عمل کرده باشم. آنچه در خانه سلمان بود شمشیر، پشتی از لیف خرما، و کاسه ای چوبین بود. بلال حبشی بلال وقتی از حبشه آمد و حضور پیامبر رسید، این شعر را انشاد کرد: در سرزمین ما هر وقت از رفتار نیک می‌گفتند، رفتار تو را مَثَل می‌آوردند. اره بره کنگره کری کری مندره شیخ بهاء https://eitaa.com/zandahlm1357