هدایت شده از #مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
هنر آن است ڪه بمیرے پیش از آنڪه بمیرانندت و مبدا و منشا حیات آنانند ڪه چنین مردهاند...
.......:
@zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
📗کتاب « #عملیات_رمضان » ✅کاری از مرکز مطالعات و تحقیقات سپاه ۱۰۶ صفحه ✅ بمناسبت ایام عملیات رمضا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
4_5812363509211596569.pdf
1.77M
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥مرحوم علامه مصباح یزدی: #حاج_قاسم در هیچ حالی از توسل به #حضرت_زهرا سلاماللهعلیها غافل نبود. بنده مقابل این فرمانده نظامی خجالت می کشم...
#جانفدا
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
.......: تفسیر ولیّ قوله علیه السلام: إِنَّهُ وَلِیٌّ حَمِیدٌ. الولایة: الحکومة، والسلطنة، و التمک
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.......:
اشکال
اگر چه بعضی از علمای ظاهریه چون شاعر به معنی کلام الهی که فرموده: « وَالَّذِینَ کَفَرُوآاْ أَوْلِیَآؤُهُمُ الطَّاغُوتُ یُخْرِجُونَهُمْ مِّنَ النُّورِ إِلَی الظُّلُماتِ [۳] » نشده، و «ولی» را فقط به معنی محبّ و متصرّف گرفته اند ایراد نمایند که باید به مقتضای
آیه مبارکه، کفرِ کافر و خروج او از نور به ظلمت نباشد به قضا و قدر الهی ؛ زیرا که بالحقیقه اضافه به طاغوت داده شده، با آن که از باب توحید افعال و مفاد: « وَاللّه ُ خَلَقَکُمْ وَ مَا تَعْمَلُونَ [۱] »، و « لا مؤثر فی الوجود الاّ اللّه » حقّ تعالی است مبدأ الکلّ، عالم بالاشیاء، قادر علی جمیع الممکنات، و لو خرج شی ء من الأشیاء عن علمه و قدرته و ایجاده و تأثیره بواسطة و بلا واسطة لم یصح مبدأیة للکلّ.
چه مفاد آیه شریفهِ نه آن است که دوستان آنها طاغوت خارج مینمایند آنها را از نور به ظلمت ؛ زیرا که طاغوت در لسان اخبار اطلاق شده بر اَصنام و بر نفس أمّاره بالسوء، لأ نّها کثیر الطغیان و التجاوز عن حدود اللّه ؛ چه اگر حمل بر اصنام شود معلوم است که آنها بعیدند از ولاء و محبّت، تا محبت آنها کفّار را خارج نماید از نور به ظلمت ؛ و اگر اطلاق بر نفس و شیطان شود نیز آنها اعداء بنی آدم اند نه اولیاء آنها.
أمّا الشیطان، کما قال تعالی: « أَ لَمْ أَعْهَدْ إِلَیْکُمْ یَا بَنِیآ آدَمَ أَن لاَّ تَعْبُدُوا الشَّیْطَانَ إِنَّهُ لَکُمْ عَدُوٌّ مُّبِینٌ ». [۲]
و أمّا النفس، کما ورد فی الحدیث: « أعدا عدوک نفسک التی بین جنبیک » [۳] .
----------
[۳]: ۱ - سوره مبارکه بقره، آیه ۲۵۷.
[۱]: ۲ - سوره مبارکه صافات، آیه ۹۶.
[۲]: ۳ - سوره مبارکه یس، آیه ۶۰.
[۳]: ۴ - عوالی اللئالی، ج ۴، ص ۱۱۸ ؛ مجموعة ورام، ج ۱، ص ۵۹ ؛ عدّة الداعی، ص ۳۱۴.
.......:
📚✍ #شرحی بر صحیفه سجادیه
میرزا ابراهیم سبزواری وثوق الحکماء
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
.......: پارسایی سلمان وقتی سلمان فارسی در بستر احتضار بود، اندوهگین به نظر میآمد، علت اندوه او را
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.......:
تفسیر آیه سد جلو و عقب
عارفی ذیل آیه: وَ جَعَلْنٰا مِنْ بَیْنِ أَیْدِیهِمْ سَدًّا وَ مِنْ خَلْفِهِمْ سَدًّا... [۱]، آورده است مراد از سد جلوی روی، آرزوهای طولانی و طمع در ماندگاری است و مراد از سد پشت سر، غفلت از گناهان گذشته و ندامت اندک و طلب آمرزش کم از آنهاست.
----------
[۱]: ۱) - یس، ۹.
طالب دنیا و زاهد آخرت
زاهدی شنید که کسی میگوید: کجایند زاهدان در دنیا و طالبان آخرت؟ زاهد گفت:
سخن خود را عوض کن و هرکه خواهی برگزین.
عشق به پیامبر
به بخشش خدا مطمئن هستم هرچند خود گنه بسیار دارم. عشق به پیامبر و خاندان او را خالص کردهام و همین برای نجاتم کافی است.
وثقت بعفو اللّٰه عنی فی غد
و ان کنت ادری اننی المذنب العاصی
و اخلصت حبی فی النبی و آله
کفی فی خلاصی یوم حشری، اخلاصی
#کشکول شیخ بهاء
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
.......: ۷- یکی بودن ظاهر و باطن انسان ممکن است در شرایطی یا نزد کسانی، نوعی تظاهر نشان دهد و کاره
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا