#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
.......: فصل چهارم شرايط قصاص ماده ۲۱۹ كسي كه محكوم به قصاص است بايد با اذن ولي دم او را كشت پس اگ
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.......:
فصل پنجم شرايط دعوي قتل
ماده ۲۲۷ مدعي بايد حين اقامه دعوي عاقل و بالغ باشد و چنانچه دعوي مستلزم امر مالي گردد رشد نيز شرط است اما نسبت به مدعي عليه هيچ يك از موارد ماده ۲۲۸ مدعي بايد نسبت به مورد دعوي جازم باشد و با احتمال و ظن نمي توان عليه كسي اقامه دعوي كرد لكن با وجود اماره و آثار جرم دعوي بدون جزم نيز مسموع است
ماده ۲۲۹ مدعي عليه بايد معلوم و مشخص يا محصور در ميان عده اي معين باشد.
ماده ۲۳۰ مورد دعوي بايد معلوم باشد و مدعي قتل بايد نوع آن را از لحاظ عمد يا غيرعمد بيان كند و اگر اصل قتل ثابت شود و نوع آن اثبات نشود بايد با صلح ميان قاتل و اولياي مقتول و عاقله دعوي را خاتمه داد.
فصل ششم راههاي ثبوت قتل
اشاره
ماده ۲۳۱ راههاي ثبوت قتل در دادگاه عبارتند از:
۱ اقرار ۲ شهادت ۳ قسامه ۴ علم قاضي
مبحث اول اقرار
ماده ۲۳۲ با اقرار به قتل عمد گرچه يك مرتبه هم باشد قتل عمد ثابت ميشود.
ماده ۲۳۳ اقرار در صورتي نافذ است كه اقراركننده داراي اوصاف زير باشد:
۱ عقل ۲ بلوغ ۳ اختيار ۴ قصد.
بنابراين اقرار ديوانه و مست و كودك و مجبور و اشخاصي كه قصد ندارند مانند ساهي و هازل و نائم و بي هوش نافذ نيست
ماده ۲۳۴ اقرار به قتل عمد از كسي كه به سبب سفاهت يا افلاس محجور باشد نافذ و موجب قصاص است
ماده ۲۳۵ اگر كسي به قتل عمدي شخصي اقرار نمايد و ديگري به قتل عمدي يا خطايي همان مقتول اقرار كند ولي دم در مراجعه به هر يك از اين دو نفر مخير است كه برابر اقرارش عمل نمايد و نمي تواند مجازات هر دو را مطالبه كند.
ماده ۲۳۶ اگر كسي به قتل عمدي شخصي اقرار كند و پس از آن ديگري به قتل عمدي همان مقتول اقرار نمايد در صورتي كه اولي از اقرارش برگردد قصاص يا ديه از هر دو ساقط است و ديه از بيت المال پرداخت ميشود و اين در حالي است كه قاضي احتمال عقلايي ندهد كه قضيه توطئه آميز است
تبصره در صورتي كه قتل عمدي برحسب شهادت شهود يا قسامه يا علم قاضي قابل اثبات باشد قاتل به تقاضاي ولي دم قصاص ميشود.
#قوانین کیفری....
https://eitaa.com/zandahlm1357
@vekalats ..
✋منظور از مفهوم
#نقطه_زنی سیم کارت چیست؟
▫در صورتی که یک جرمی محقق شود و شخص مدعی #یا کسی که جرم برعلیه اوست #برای اینکه بتواند اثبات نماید که شخص مورد نظر در زمان وقوع جرم حضور داشته است
@vekalats #یا_نه
میتواند از دادگاه درخواست نقطه زنی سیم کارت را تقاضا نماید
▫بنابراین نقطه زنی سیم کارت توسط سیستم های مخابراتی #مثل
خدمات اپراتور همراه صورت می گیرد
@vekalats #دقت_شود
▫این امر نشان دهنده این موضوع است که فرد در زمان وقوع جرم در کدام مکان قرار داشته است
▫این عمل مکان دقیق شخص را مشخص نمی کند #بلکه حوالی آن منطقه که فرد در آنجا حضور داشته مشخص میشود که این کار توسط آنتن های مخابراتی که در آن منطقه وجود دارد #صورت می گیرد
@vekalats #نکته
نقطه زنی سیم کارت در جرایمی که دارای پرونده های خاص و مهم هستند صورت می گیرد و این کار نیازمند حکم دادگاه میباشد
@vekalats #سوال
آیا نقطه زنی سیم کارت در گوشی های خاموش #یا فاقد سیم کارت امکان پذیر است؟
▫نقطه زنی سیم کارت در تلفن های همراهی که سیمکارت درون آنها وجود ندارد هم صورت می گیرد و صرف وجود سیم کارت #فقط باعث احراز هویت فرد در اپراتورهای همراه میشود
اتصال گوشی همراه با آنتن های مخابراتی انجام میشود #که بر اساس آن محدوده تردد مالک تلفن همراه احراز میشود
@vekalats #همچنین
▫این عمل در گوشی های خاموش هم صورت میگیرد #به_نحوی که پس از خاموش شدن گوشی #آخرین موقعیتی که گوشی روشن بوده است
شناسایی میشود
@vekalats #سوال
◾آیا امکان نقطه زنی سیم کارت در شبکه های اجتماعی وجود دارد؟
▫در شبکه های اجتماعی به دلیل اینکه مواردی مثل پاک کردن اکانت #یا درست کردن اکانت مجازی غیر واقعی انجام میشود و سرورهای این شبکه ها در خارج از کشور میباشد
در این صورت
@vekalats #نمیتوان
درخواست نقطه زنی را تقاضا نمود و پرونده قابل پیگیری نمیباشد
@vekalats ..
◾در خصوص حمل خودرو با جرثقیل و بر مبنای ماده 13 قانون
تخلفات راهنمایی و رانندگی
@vekalats #اولا
▫هزینه انتقال خودرو و همچنین هزینه پارکینگ به عهده متصرف #یا مالک خودرو میباشد
@vekalats #ثانیا
▫چنانچه در حین انتقال خودرو #یا در زمان نگهداری در پارکینگ #یا تعمیرگاه، خسارتی به ماشین #یا محموله آن وارد شود #مسئولیت آن با متصدی حمل #یا نگهدارنده
خواهد بود
@vekalats #ثالثا
▫چنانچه راننده، در زمان حمل #یا قبل از آن، حاضر و تقاضای تحویل گرفتن ماشین را نماید
#مامورین_مکلفند ضمن صدور قبض جریمه #ماشین را به راننده تحویل و از حمل ماشین با جرثقیل خودداری نمایند
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
.......: در حدیث حسن و حسین دو سید جوانان اهل بهشت اند داعی- آن حدیث شریف ثابت مسلّم آنست که رسول خ
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.......:
در جواب خبری که أبی بکر و عایشه محبوب پیغمبر بودند
داعی- این حدیث علاوه بر آنکه از موضوعات و مجعولات بکریون است با احادیث ثابتۀ مسلّمۀ عند الفریقین معارض است فلذا مردودیت آن ثابت میباشد.
در این حدیث از دو جهت باید امعان نظر نمود اول از جهتام المؤمنین عایشه و دوم از جهت خلیفه أبی بکر.
امّا در محبوبیّت عایشه بطریقی که أحب زنان باشد نزد رسول خدا اشکال است چون که عرض کردم معارض است این قول با احادیث صحیحۀ ثابته ای که در کتب معتبرۀ فریقین (شیعه و سنّی) ثبت گردیده.
شیخ- با کدام أخبار معارض است ممکن است بیان نمائید تا مطابقه نموده قضاوت عادلانه نمائیم.
داعی- احادیث بسیاری از طرق علماء و روات شما بر خلاف گفتۀ شما دربارۀ حضرت صدیقۀ کبری امّ الائمّة النجباء فاطمة الزهراء سلام اللّه علیها وارد است.
فاطمه بهترین زنان عالم است
از جمله حافظ ابو بکر بیهقی در تاریخ و حافظ ابن عبد البر در استیعاب و میر سید علی همدانی در مودة القربی و دیگران از علمای شما نقل نموده اند که رسول اکرم صلّی اللّه علیه و آله و سلّم مکرر میفرمود فاطمة خیر نساء امتی یعنی فاطمه بهترین زنان امت من است.
امام احمد بن حنبل در مسند و حافظ ابو بکر شیرازی در نزول القرآن فی علی نقل مینمایند از محمّد بن حنفیّه از امیر المؤمنین علیه السّلام و ابن عبد البر در استیعاب ضمن نقل حالات فاطمه سلام اللّه علیها و خدیجهام المؤمنین از عبد الوارث بن سفیان و ابو هریره-و ضمن حالات خدیجهام المؤمنین از ابو داود نقلا از ابو هریره و انس بن مالک-و شیخ سلیمان بلخی حنفی در باب ۵۵ ینابیع الموده و میر سید علی همدانی در مودت سیزدهم از مودة القربی از انس بن مالک و نیز بسیاری از ثقات محدثین بطرق خود
از انس بن مالک روایت نموده اند که رسول اکرم صلّی اللّه علیه و آله و سلّم فرمود خیر نساء العالمین اربع مریم بنت عمران و آسیه بنت مزاحم و خدیجة بنت خویلد و فاطمة بنت محمد علیهم السّلام [۱]
خطیب در تاریخ بغداد نقل مینماید که رسول خدا این چهار زن را بهترین زنان عالم بحساب آورده آنگاه فاطمه را در دنیا و آخرت بر آنها تفضیل داده.
محمد بن اسماعیل بخاری در صحیح و امام أحمد بن حنبل در مسند از عایشه بنت ابی بکر نقل مینمایند که رسول اکرم صلّی اللّه علیه و آله و سلّم بفاطمه فرمود یا فاطمة ابشری فان الله اصطفیک و طهرک علی نساء العالمین و علی نساء الاسلام و هو خیر دین [۲]
و نیز بخاری در ص ۶۴ جزء چهارم صحیح و مسلم در باب فضائل فاطمه در جزء دوم صحیح و حمیدی در جمع بین الصحیحین و عبدی در جمع بین الصّحاح الستّه و ابن عبد البر در استیعاب ضمن حالات حضرت فاطمه علیها السّلام و امام احمد در ص ۲۸۲ جزء ششم مسند و محمّد بن سعد کاتب در جلد دوم طبقات ضمن فرمودههای رسول اللّه صلّی اللّه علیه و آله و سلّم در مرض و بستر و بیماری و در جلد هشتم در نقل حالات بی بی فاطمه (ع) ضمن حدیث طولانی (که وقت مجلس اجازه نقل آن را نمی دهد) مسندا از عایشهام المؤمنین نقل نموده اند که رسول اکرم صلّی اللّه علیه و آله و سلّم فرمود یا فاطمة أ لا ترضین ان تکونی سیدة نساء العالمین یعنی آیا تو راضی نیستی که سیدۀ زنان عالمین باشی.
و ابن حجر عسقلانی این عبارت را ضمن حالات بی بی در اصابه نقل نموده است- یعنی تو بهترین زنان عالمین هستی-.
و نیز بخاری و مسلم در صحیحین خود و امام ثعلبی در تفسیر و امام احمد حنبل در مسند و طبرانی در معجم الکبیر و سلیمان بلخی حنفی در باب ۳۲ ینابیع المودّه
از تفسیر ابن ابی حاتم و مناقب و حاکم و وسیط و واحدی و حلیة الاولیاء حافظ ابو نعیم اصفهانی و فرائد حموینی-و ابن حجر مکّی در ذیل آیه چهاردهم صواعق از احمد-و محمد بن طلحه شافعی در ص ۸ مطالب السئول-و طبری در تفسیر- و واحدی در اسباب النزول-و ابن مغازلی شافعی در مناقب-و محب الدین طبری در ریاض-و مؤمن شبلنجی در نور الابصار-و زمخشری در تفسیر-و سیوطی در در المنثور- و ابن عساکر در تاریخ-و علامۀ سمهودی در تاریخ المدینه-و فاضل نیشابوری در تفسیر- و قاضی بیضاوی در تفسیر-و امام فخر در تفسیر کبیر-و سید ابی بکر شهاب الدین علوی در ص ۲۲ تا ۲۳ باب اول رشفة الصادی من بحر فضائل بنی النبی الهادی از تفسیر بغوی و ثعلبی و سیرۀ ملا و مناقب احمد و کبیر و اوسط طبرانی و سدی- و شیخ عبد اللّه بن محمد بن عامر شبراوی شافعی در ص ۵ کتاب الاتحاف از حاکم و طبرانی و احمد-و جلال الدین سیوطی در احیاء المیت از تفاسیر ابن منذر و ابن ابی حاتم و ابن مردویه و معجم الکبیر طبرانی-و ابن ابی حاتم و حاکم-بالاخره عموم اکابر علماء شما (باستثناء عدّۀ قلیلی از متعصّبین و پیروان امویها و دشمنان اهل بیت) از ابن عباس (حبر امت) و دیگران نقل نموده اند که وقتی نازل شد آیه ۲۲ سوره ۴۲ (شوری) قُلْ لاٰ أَسْئَلُکُمْ عَلَیْهِ أَجْراً إِلاَّ الْمَوَدَّةَ فِی الْقُرْبیٰ وَ مَنْ یَقْتَرِفْ حَسَنَةً نَزِدْ لَهُ فِیهٰا حُسْن
اً [۱] جمعی از اصحاب عرض کردند یا رسول اللّه من قرابتک الذین فرض اللّه علینا مودّتهم قال (ص) علیّ و فاطمة و الحسن و الحسین-یعنی نزدیکان شما کیانند که خدا واجب گردانیده است مودت و دوستی آنها را بر ما (یعنی در این آیه شریفه) فرمود آنها علی و فاطمه و حسن و حسین اند-و در بعضی از اخبار دارد و ابناهما یعنی پسران آنها.
از این قبیل اخبار در کتب معتبرۀ شما بسیار رسیده که وقت مجال نقل همه آنها را نمی دهد و در نزد علمای شما این معنی بحدّ شیاع رسیده.
----------
[۱]: ۱) بهترین زنان عالمین چهارند مریم دختر عمران آسیه دختر مزاحم خدیجه دختر خویلد فاطمه دختر محمد صلّی اللّه علیه و آله.
[۲]: ۲) ای فاطمه مژده و بشارت باد تو را که خداوند برگزیده تو را و پاکیزه گردانیده است بر زنان عالمیان عموما و بر زنان اسلام خصوصا و اسل
ام از همه دینی بهتر است.
[۱]: ۱) بگو (بامت) من از شما اجر رسالت جز این نخواهم که مودت و محبت مرا در حق خویشاوندان من منظور دارید-و هر که کار نیکو انجام دهد ما بر نیکوئیش بیفزائیم.
:
#شبهای پیشاور....
https://eitaa.com/zandahlm1357
@shervamusiqiirani - زهرای اطهر - علیرضا افتخاری.mp3
2.53M
🎵 تصنیف : #زهرای_اطهر (س)
به مناسب #میلاد_حضرت_زهرا
✨🍃🍂🌺🍃🍂🌺🍃🍂🌺
🍃🍂🌺🍃🍂🌺
🍂🌺🍂
🌺
فرد باهر گزینش ندارد
کور باد آن که بینش ندارد
چون تو رویی و مویی و خویی
مشک بویی ، مرز بویی ، گرم خویی
در نسب آن چنان ماه نابی ، ماهتابی ، آفتابی
گر به فرزند زمره ای خوب تر زان چه جویی
گر به پیوند ، طرفه شویی از نکویی
رو به جو آفرینش ندارد ، فرد باهر گزینش ندارد
شو به جو آفرینش ندارد ، کور باد آن که بینش ندارد
گر مقام است ، گر نمود است
عمر ما این فراز و فرود است
هستی ما ، عمر ما گر عرض جوهری تو
این جهان ، وان جهان را سلف گیر ، گوهری تو
گوهران را ، مادری تو
کوثری ، دخت پیغمبری تو
گفت به شیر خدا حیدری تو
از همه مهتران ، مهتری تو
برگ و بارت سبز و نیلی در بهاران
سرخ خنجر ، سرخ سیلی روی یاران
ای امید بی قراران ، ابررا ده اذن باران
گوهران را مادری تو ، کوثری دخت پیغمبری تو
#علی_معلم
🌺
🍂🌺🍂
🍃🍂🌺🍃🍂🌺
✨🍃🍂🌺🍃🍂🌺🍃🍂🌺
🆔 https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
#تلنگری ▫️شنیدید که میگویند؛ بعضیها آنقدر ثروت دارند که اگر هفت نسلشان هم بخورند، تمام نمیشود؟
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
انسان شناسی ۱۹۸.mp3
11.27M
#انسان_شناسی ۱۹۸
#استاد_شجاعی
#استاد_پناهیان
از رفتار،
از عمل،
انتظار سریع نداشته باشید!
⚡️عمل صالح ما، فقط در یک صورت به دردمان خواهند خورد و برایمان ذخیره خواهند شد!
☜درغیراینصورت تأثیر چندانی در سعادت ابدی ما نخواهند داشت.
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
🎥شب قبل از ظهور بر امام زمان #امام_زمان عج چه میگذرد؟ تفسیری از آیه "امن یجیب" از کلام مرحوم شیخ احم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥به خدا قسم که وقتی شماها یه ذره دلتنگ امام زمان #امام_زمان عج میشیدا او بیشتر دلتنگ شما میشه...🎙 استاد شجاعی
♦️♦️♦️♦️♦️
۱۰
از سراپرده غیبت، خبری باز فرست
که خبر یافتگان، بی خبرانند هنوز
۱۱
ای اثربخش دعا! خود تو دعا کن که سرآید
دگر این غیبت کبری، بأبی أنت وأمّی
https://eitaa.com/zandahlm1357
سلام لطفا
#اندڪی_تأمل🇮🇷👇
eitaa.com/joinchat/3717922818Ca7721d8525
کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🌺
هدایت شده از #مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم