eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
48.4هزار عکس
35.2هزار ویدیو
1.6هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 تظاهرات در بغداد در محکومیت هتاکی به کریم شهروندان عراقی امروز با برگزاری تظاهرات گسترده در برابر سفارت سوئد در بغداد هتاکی به قرآن کریم در این کشور را محکوم کردند. https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥سخنرانی اخیر سردار قاآنی : خودتان بروید قبل از آنکه بیرونتان کنند / همین حالا که اینجا نشسته اید در کرانه باختری چندین عملیات در حال رخ دادن است / هرچه رژیم صهیونیستی فشار بیاورد ، فشار مضاعف روی آنها خواهیم آورد / تا دیر نشده خانه ها را بفروشید .../ نمیگذارند صدای من به گوش شما (شهرک نشین ها) برسد ، بروید تا قبل از اینکه وادار به رفتن شوید... https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 پاسخ آقای رائفی پور به دعوت مناظره حجت‌الاسلام علوی تهرانی 🔺بنده بارها افراد مختلف ازجمله آقایان آشنا، جهانگیری، عراقچی، بنابی (نماینده مجلس) و خانم ابتکار را به مناظره دعوت کرده‌ام اما متأسفانه هیچ‌کدام حاضر به نشدند🔸کمتر کسی را در کشور پیدا می‌کنید که به‌اندازه بنده به آبروی روحانیت فکر کرده و همیشه از ایجاد دوقطبی «کت‌شلواری - روحانی» جلوگیری کرده باشد. بنده با سید صادق شیرازی و حسن آقامیری هم برای اینکه این دوقطبی ایجاد نشود، خصوصی صحبت کرده‌ام🔸اما در این مورد چون بحث اهل‌بیت و امیرالمؤمنین است و تهمت‌های ناروایی زده شده، با کمال میل دعوت مناظره شما آقای علوی تهرانی را می‌پذیرم. https://eitaa.com/zandahlm1357
.......: پيام تسليت به مناسبت شهادت جمعى از روحانيون نجف در زندانهاى عراق پيام تسليت به مناسبت شهادت جمعي از روحانيون نجف در زندانهاي عراق بسم اللَّه الرّحمن الرّحيم براساس گزارشهاي موثقي كه از عراق دريافت شده و آيت اللَّه آقاي حاج سيد محمدباقر حكيم دامت بركاته نيز آن را تأييد كرده اند، شمار زيادي از علماء و مجتهدان و فضلا و طلاب حوزه ي علميه ي نجف اشرف كه سالها پيش به وسيله ي رژيم سفاك بعثي عراق بازداشت شده بودند و اميد آن بود كه در زندان در قيد حيات باشند، به دست آن رژيم به دست آن رژيم به شهادت رسيده اند. اين تنها بخشي از جنايات و مظالم رژيم بعثي عراق است و اين شهيدان مظلوم تنها جمع محدودي از دهها هزار شهيد از قشرهاي گوناگون مردم آن كشورند كه در دوران سياه حكومت آن رژيم سفاك و با كمك يا سكوت جانبدارانه ي دولتهاي استكباري، به خون غلتيده اند. نه تنها سران آن رژيم، بلكه كساني كه با كمكها و سياستهاي خود آنان را تقويت و تجهيز و بر ملت عراق مسلط كرده بودند و نيز عوامل اجرائي اين جنايات در پيشگاه خدا و مردم عراق مسئولند. اينجانب پس از عرض تسليت به محضر حضرت بقيةاللَّه ارواحنا فداه به حوزه ي مقدس نجف اشرف و مراجع عظام و علماء اعلام و به عموم خانواده‌هاي آن شهداي مظلوم بويژه خاندانهاي معظّم: آل حكيم، آل بحرالعلوم، آل صاحب جواهر و خاندانهاي معزّز: خلخالي، هاشمي شاهرودي، انصاري قمي، خوئي، شيرازي، مرعشي، اشكوري، فقيه و ديگر خاندانهاي علمي تسليت ميگويم و ياد شهداي عالي مقام، آيت اللَّه سيد محمدباقر صدر، آيت اللَّه سيد محمد صدر، آيت اللَّه حاج ميرزا علي غروي تبريزي، آيت اللَّه حاج شيخ مرتضي بروجردي را گرامي ميدارم، و قطع يد ظالمان و متجاوزان عراق و فلسطين و ساير بلاد مسلمين از خداوند متعال مسئلت ميكنم. سيد علي خامنه اي ۱۳۸۲. ۲. ۱۴ مقام معظم رهبری https://eitaa.com/zandahlm1357
.......: ۳۵- دیدگاه مقام معظّم رهبری درباره ی سهمیه ی رزمندگان در دانشگاهها نظر حضرتعالی درباره ی قرار دادن اولویّت برای ورود رزمندگان، بسیجیان و ایثارگران به دانشگاه و مقاطع بالاتر چیست؟ و آیا باید این اولویّت برای نیروهای مخلص انقلاب هنوز هم اعمال شود؟ به نظر من هیچ اشکالی ندارد. امیرالمؤمنین فرمود: و لایکوننّ المحسن و المسی ء عندک بمنزلة سواء [۱] . کسانی که واقعاً به این انقلاب خدمت کردند، به این کشور خدمت کردند، رفتند لب مرزها جنگیدند، ماها گرفتیم خوابیدیم، چه اشکالی دارد یک اولویتی به اینها بدهیم؟ البتّه این اولویّت به هیچ وجه نباید معیارهای علمی را تحت الشعاع قرار بدهد؛ بایستی از لحاظ علمی رتبه بیاورند. کسی بیسواد نمی آید به دانشگاه. خوشبختانه همین جور هم بوده. دو سه سال پیش برای من یک گزارشی آوردند، که بعضی از این بچه‌هایی که با همین سهمیه‌ها آمدند در دانشگاه، از لحاظ رتبه ی علمی، در رتبه‌های خیلی بالا هستند. باید هم همین جور باشد. به هر حال به نظر من این اولویّت چیز خوبی است - چیز بدی نیست - این، قدردانی از فداکاری است. ---------- [۱]: . نهج البلاغه، نامه ی ۵۳. پرسشهای دانشجویان ✍مقام معظم رهبری https://eitaa.com/zandahlm1357
💠ملت بسیار عزیز که در سال‌های طولانی قبل از انقلاب و در حال پُرهیجان انقلاب و پس از پیروزی تا امروز با همه فداکاری‌ها و جانبازی‌ها و سختی‌ها و فشارها در صحنه حاضر و از اسلام بزرگ و میهن عزیز دفاع نموده و در جبهه‌ها و پشت جبهه‌ها چون سدی آهنین ایستاده‌اند. 📚صحیفه نور ،جلد ١٩،صفحه 🌷اللهم عجل لولیک الفرج🌷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✨✨ ﷽ ✨✨ ┊ ┊ ┊ ┊ ┊ ┊ ┊ 🕯 ┊ ┊ 🕯 ┊ 🕯 🕯 اوست خدایی که جز او هیچ معبودی نیست، همان فرمانروای پاک، سالم از هر عیب و نقص، ایمنی بخش، چیره و مسلط، شکست ناپذیر، جبران کننده، شایسته بزرگی و عظمت است. خدا از آنچه شریک او قرار می دهند، منزّه است. اوست خدا، آفریننده، نوساز، صورتگر... حشر۲۳و۲۴
هر روز با امام رضا @zandahlm1357 @HashtominEmam آرشیو مطالب صفحه هرروز با امام رضا (ع)
.......: ۱۲- الصدوق قال: حدّثنا أحمد بن زياد بن جعفر الهمدانى رضى الله عنه قال: حدّثنا علىّ بن إبراهيم بن هاشم عن أبيه عن علىّ بن معبد عن الحسين بن خالد، قال: قلت للرضاعليه السلام: يابن رسول الله، إنّ الناس يروون أنّ رسول الله صلّي الله عليه و آله قال: إنّ الله عزّوجلّ خلق آدم علي صورته، فقال: قاتلهم الله، لقدحذفوا أوّل الحديث، إنّ رسول الله صلّي الله عليه و آله مرّ برجلَين يتسابّان، فسمع أحدهما يقول لصاحبه: قبّح الله وجهك و وجه مَن يشبهك! فقال صلّي الله عليه و آله له: يا عبدالله، لاتقل هذا لأخيك، فإنّ الله عزّوجلّ خلق آدم علي صورته. ۱۳- الصدوق قال: حدّثنا الحسين بن أحمد عن أبيه قال: حدّثنا محمّد بن بندار عن محمّد بن علىّ عن محمّد بن عبدالله الخراسانى خادم الرّضا قال: قال بعض الزنادقة لأبى الحسن عليه السلام: لِم احتجب الله؟ فقال أبوالحسن عليه السلام: إنّ الحجاب عن الخلق لكثرة ذنوبهم، فأمّا هو فلاتخفي عليه خافية فى آناء اللّيل و النهار، قال: فلِمَ لاتدركه حاسّة البصر؟ قال: للفرق بينه و بين خلقه الّذين تدركهم حاسّة الأبصار، ثمّ هو أجلّ من أن تدركه الأبصار أو يحيط به وهم أو يضبطه عقل، قال: فحدّه لى، قال: إنّه لايحدّ، قال: لِمَ؟ قال: لأنّه كلّ محدود متناهٍ إلي حدّ فإذا احتمل التحديد احتمل الزيادة، و إذا احتمل الزيادة احتمل النقصان، فهو غير محدود و لامتزايد و لامتجزّئ و لامتوهّم. ۱۴- علىّ بن طاووس عن الصدوق فى كتاب الجامع عن محمّد بن الحسن الصفار و عبدالله بن جعفر الحميرى عن محمّد بن عيسي بن عبد عن هشام بن إبراهيم العباسى، قال: قلت للرضا عليه السلام: أمرنى بعض مواليك أن أسألك عن مسألة، قال: و من هو؟ قلت: الحسن بن سهل أخو الفضل بن سهل ذى الرياستين، قال: فى أىّ شى ء المسألة؟ قلت: فى التوحيد، قال: فى أىّ التوحيد؟ قلت: يسألك عن الله تعالي، جسم أو ليس بجسم؟ فقال: إنّ الناس فى التوحيد ثلاثة، فمذهب إثبات تشبيهه لايجوز، و مذهب النفى لايجوز، فلامحيص عن المذهب الثالث: إثبات بلاتشبيه. ۱۵- الكلينى عن أحمد بن إدريس عن محمّد بن عبد الجبّار عن صفوان بن يحيي قال: سألنى أبوقرّة المحدّث أن اُدخله علي أبى الحسن الرضا عليه السلام فاستأذنته فى ذلك فأذن لى، فدخل عليه، فسأله عن الحلال و الحرام و الأحكام حتّي بلغ سؤاله إلي التوحيد، فقال أبوقرّة: إنّا روّينا أنّ الله قسّم الرؤية و الكلام بين نبيّين، فقسّم الكلام لموسي و لمحمّد الرؤية. فقال أبوالحسن عليه السلام: فمَن المبلّغُ عن الله إلي الثقلين من الجنّ و الإنس (لاتدركه الأبصار) و (لايحيطون به علماً) و (ليس كمثله شى ء) أليس محمّد؟ قال: بلي، قال: كيف يجيئ رجل إلي الخلق جميعاً فيخبرهم أنّه جاء من عندالله و أنّه يدعوهم إلي الله بأمر الله فيقول (لاتدركه الأبصار) و (لايحيطون به علماً) و (ليس كمثله شى ء) ثمّ يقول: أنا رأيته بعينى و أحطّت به علماً و هو علي صورة البشر؟! أما تستحون؟! ما قدرت الزنادقة أن ترميه بهذا أن يكون يأتى من عند الله بشى ء ثمّ يأتى بخلافه من وجه آخر! قال أبو قرّة: فإنّه يقول (و لقدرآه نَزْلةً اُخري) فقال أبوالحسن عليه السلام: إنّ بعد هذه الآية ما يدلّ علي ما رأي حيث قال (ما كَذَبَ الفؤادُ ما رأي) يقول: ما كذب فؤاد محمّد ما رأت عيناه، ثمّ أخبر بما رأي فقال (لقدرأي مِن آيات ربّه الكبري) فآيات الله غير الله و قدقال الله (و لايحيطون به علماً) فإذا رأته الأبصار فقدأحاطت به العلم و وقعت المعرفة فقال أبو قرّة: فتكذّب بالروايات؟! فقال أبوالحسن عليه السلام: إذا كانت الروايات مخالفة للقرآن كذّبتها، و ما أجمع المسلمون عليه أنّه لايحاط به علماً و لاتدركه الأبصار و ليس كمثله شى ء. ۱۶- الكلينى عن أحمد بن إدريس عن أحمد بن محمّد بن عيسي عن علىّ بن سيف عن محمّد بن عبيد قال: كتبت إلي أبى الحسن الرضا عليه السلام أسأله عن الرؤية و ما ترويه العامّة و الخاصّة، و سألته أن يشرح لى ذلك، فكتب بخطّه: اتّفق الجميع لاتَمانُع بينهم أنّ المعرفة من جهة الرؤية ضرورة، فإذا جاز أن يري الله بالعين وقعت المعرفة ضرورة ثمّ لم تَخلُ تلك المعرفة من أن تكون إيماناً أو ليست بإيمان، فإن كانت تلك المعرفة من جهة الرؤية إيماناً فالمعرفة الّتى فى دار الدنيا من جهة الاكتساب ليست بإيمان لانّها ضدّه، فلايكون فى الدنيا، مؤمن، لأنّهم لم يروا الله عزّ ذكره و إن لم تكن تلك المعرفة الّتى من جهة الرؤية إيماناً لم تَخلُ هذه المعرفة الّتى من جهة الاكتساب أن تزول و لاتزول فى المعاد، فهذا دليل علي أن الله عزّوجلّ لايُرى بالعين إذ العين تؤدّى إلي ما وصفناه. ۱۷- الكلينى عن محمّد بن يحيي عن أحمد بن محمّد عن أبى هاشم الجعفرى عن أبى الحسن الرضا عليه السلام قال: سألته عن الله، هل يوصف؟ فقال: أما تقرأ القرآن؟! قلت: بلي، قال: أما تقرأ قوله تعالي (لاتُدركُه الأبصارُ و هو يدركُ الأبصار) قلت: بلي، قال: فتعرفون الأبصار؟ قلت: بلي، قال: ما هى؟ قلت: أبصار ال
عيون، فقال: إنّ أوهام القلوب أكبر من أبصار العيون، فهو لاتدركه الأوهام و هو يدرك الأوهام. ۱۸- الصدوق قال: حدّثنا علىّ بن أحمد بن محمّد بن عمران الدقّاق رضى الله عنه قال: حدّثنا محمّد بن أبى عبدالله الكوفى عن محمّد بن اسماعيل البرمكى عن الحسين بن الحسن عن بكر بن صالح عن الحسين بن سعيد عن إبراهيم بن محمد الخزّاز و محمّد بن الحسين قالا: دخلنا علي أبى الحسن الرضا عليه السلام فحكينا له ما روى أنّ محمداً صلّي الله عليه و آله رأي ربّه فى هيئة الشابّ الموفّق فى سنّ أبناء ثلاثين سنة، رِجلاه فى خُضرة! و قلت: إنّ هشام بن سالم و صاحب الطاق و الميثمى يقولون: إنّه أجوف إلي السّرّة و الباقى صَمَد! فخرّ ساجداً ثمّ قال: سبحانك ما عرفوك و لاوحّدوك، فمن أجل ذلك وصفوك، سبحانك لو عرفوك لوصفوك بما وصفت به نفسك، سبحانك كيف طاوعتهم أنفسهم أن شبّهوك بغيرك، إلهى لاأصفك إلّا بما وصفت به نفسك و لاأشبّهك بخلقك، أنت أهل لكلّ خير، فلاتجعلنى من القوم الظالمين) . ثمّ التفت إلينا فقال: ما توهّمتم من شى ء فتوهمّوا الله غيره، ثمّ قال نحن آل محمّد النمط الأوسط الّذى لايدركنا الغالى و لايسبقنا التالى، يا محمّد إنّ رسول الله صلّي الله عليه و آله حين نظر إلي عظمة ربّه كان فى هيئة الشابّ الموفق و سنّ أبناء ثلاثين سنة، يا محمّد عظم ربّى و جلّ أن يكون فى صفة المخلوقين. قال: قلت: جعلت فداك من كانت رجلاه فى خضرة؟ قال: ذاك محمّد صلّي الله عليه و آله كان إذا نظر إلي ربّه بقلبه جعله فى نور مثل نور الحجب حتّي يستبين له ما فى الحجب، إنّ نور الله منه أخضرّ ما أخضرّ و منه أحمرّ ما أحمرّ و منه أبيضّ ما أبيضّ و منه غير ذلك، يا محمّد ما شهد به الكتاب و السنّة فنحن القائلون به. .......: امام رضا علیه السلام https://eitaa.com/zandahlm1357
🎤💭🎤💭🎤💭🎤 ✅پاسخ به شبهات وهابیت علیه مهدویت ⬅️قسمت 4⃣2⃣ از 2⃣3⃣ 💭شبهه ی شماره 4⃣2⃣ 📃در این شبهه مطرح می کنند که مهدی شیعیان طبق روایات می ترسد، اما مهدی اهل سنت شجاع و نترس است!!😳 ✅جواب شبهه 👇👇 ⚠️ بارها عرض کردیم🗣 اگر در روایتی می گـوید امام زمان (عج) خائف است 👈این خائف به معنای ترس از بزدلی و این چیزها نیست، ترس از این است که اگر الان ایشان تشریف بیاورند چون شرایط فراهم نیست کشته می شوند و این کشته شدن باعث این می شود که مأموریت الهی انجام نشود و روی زمین بماند.👉 👌خداوند در قرآن📖 در رابطه با حضرت موسی (ع) صفت ترسان را بکار می برد، بعد می گوید که حضرت موسی فرار کرد. حضرت موسی می گوید وقتی آن قبطی را کشتم ترسان شدم، ترسیدم فرار کردم.. ⁉️چطور در قرآن می‌گوید پیغمبر خدا فرار کرد ترسید، این عیب نیست⁉️ بعد برای امام زمان عیب است!😳 شما وهابی ها چطور شبهه ی حضرت موسی را پاسخ می دهید؟ 🔹عرض کردیم این ترس نه اینکه کشته بشود از مرگ بترسد، از دشمن بترسد،👈 بحث این است که کشته و شهید بشود دیگر جانشینی💫 بعد از او نیست و مأموریت⚜ خدا روی زمین می‌ماند، ترس از این است. همانطور که در قرآن می گوید حضرت موسی ترسید! ترسید که نکند مأموریت خدا روی زمین بیفتد، این ترس هم از همان است. 🎤استاد احسان عبادی
🔰 سلسله نوشتارهای 3 👈 بررسی رفتاری لحظه شناسی ها و لحظه نشناسی های مهم و عبرت آمیز تاریخ در کلام رهبری 🎬 جلسه سوم 3️⃣ اگر حساسیت ها درک می شد.... «اگر آن روزی که آمریکائیها در این کشور کودتا راه انداختند - آمریکا و انگلیس تواماً، در سال ۳۲ - حساسیتِ موقع درک میشد، اقدام مناسب انجام میگرفت، یقیناً سالها خسارتهائی که عاید شد برای کشور، پیش نمیآمد. هوشیارانه حوادث را باید رصد کرد.» 28 بهمن 1387 👌 آن روز اگر مصدق می فهمید که آمریکا چه خباثتی دارد و دست دوستی به آنها نمی داد و حرف بزرگان و علما مخصوصا آیت الله کاشانی را گوش می داد ، ما همان سال 32 از شر پهلوی خلاص شده بودیم ، چون شاه قبلش در تاریخ 25 مرداد 32 فرار کرده بود به رم ، تا جایی که وقتی همسرش ثریا به او گفت برخواهیم گشت ، شاه او را خوش خیال نامید و گفت امکان ندارد برگردیم و کار سلطنت تمام شده !!! 👈 بعد از سال 32 دشمنی مستقیم آمریکا با مردم ایران و هر ندای آزادی خواه و عزت خواه در کشور شروع شد ، به والله جای تعجب است این مسائل از دشمنی آمریکا جلوی چشم ماست ، اما برخی جوانان عزیز ما هنوز آمریکا را ناجی ملت می دانند ! ⬅️ آن ها مقصرند که تاریخ نمی خوانند ، اما من و شما هم مقصریم که تاریخ درست را برای آنها تبیین نکردیم و حقایق را برای آنها شرح ندادیم ، در در عرصه روایتگری درست کوشا باشیم. 🔰انقلابی باید قوی شود🔰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هنر آن است ڪه بمیرے پیش از آنڪه بمیرانندت و مبدا و منشا حیات آنانند ڪه چنین مرده‌اند... .......: @zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آرامش الهی یعنی تانک‌های عراقی پشت سرت دارن میان ولی تو عین خیالت نیست ! ! هدیه به روح مطهر امام و شهدا صلوات https://eitaa.com/zandahlm1357
.......: تقدیر ارزاق به واسطه روز و شب قوله علیه السلام: بِتَقْدِیرٍ مِنْهُ لِلْعِبَادِ فِیمَا یَغْذُوهُمْ بِهِ، وَ یُنْشِئُهُمْ عَلَیْهِ. یعنی این اختلافات لیل و نهار به تقدیر خدا است از برای مصالح حال عباد، تا به سبب این تقدیر و تدبیر غذا بدهد آنها را و نشو و نما نمایند بر او، کما قال تعالی: « ذَلِکَ تَقْدِیرُ الْعَزِیزِ الْعَلِیمِ [۱] »، چه، فهمیدی که اختلاف لیالی و ایام و دخول اجزاء هر یک در دیگری به واسطه حرکت ذاتی شمس در بروج اثنی عشریه در سیصد و شصت و شش روز است، که این مدار ذاتی او است که شش ماه در بروج شمالیه اوج و حضیض دارد، و شش ماه در بروج جنوبیه، چنان که بالتبع فلک اعظم در بیست و چهار ساعت به دور مرکز خود سیر نماید که وقوعش در تحت الارض، لیل و در فوق الارض، نهار است. بالجمله، از حرکت ذاتی شمس در آن بروج دوازده گانه أوّلا حاصل می‌شود فصول اربعه، که هر یک از آنها سر جای خود موجب تکمیل اغذیه و البسه و جمیع مایحتاج بنی نوع انسان، و باعث نشو و نمای آنها است. ---------- [۱]: ۱ - سوره مبارکه انعام، آیه ۹۶. .......: 📚✍ بر صحیفه سجادیه میرزا ابراهیم سبزواری وثوق الحکماء https://eitaa.com/zandahlm1357