eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.6هزار دنبال‌کننده
48.9هزار عکس
35.5هزار ویدیو
1.7هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
قسمت دوم: راستش فرمانده خیلی زور زد تا کاری کند یدی هم عین ماها ــ کلاه لگنی سر بگذارد ولی زورش نرسید. 🙃 بهانه‌اش چه بود؟ می‌گفت وقتی کلاه‌ آهنی سر می‌گذارم، موهام می‌ریزد‼️ وقتی فرمانده پیله کرد و گفت که الا و بلا باید مثل بقیه کلاه سرت بگذاری💯 چشم دوخت تو چشم‌های او و در حالی که با عصبانیت تند تند می‌زد رو شکم گنده‌اش، گفت: «کله‌ی من احتیاج به محافظت ندارد❗️ اگر خیلی دلواپس هستی، دستور بده یک کلاه آهنیِ گنده برای این بسازند، چون تنها چیزی از من که در تیررسِ دشمن است، شکمم است ولاغیر!😄 ـ ازت پرسیدم برای چی این‌جا نشستی⁉️ آن هم وسط این باران🌧 با آن همه سفارشِ فرمانده، یک لحظه نزدیک بود همه چیز را درباره‌ی آذرخش لو بدهم🤭. مِن‌مِن‌کُنان، بالاخره یک چاخانی سرِ هم کردم و گفتم: «راستش... سیمِ تلفن 📞قطع شده. به گمانم، یک جایی همین طرف‌ها، ترکشِ خمپاره خورده به سیمِ تلفن و قطعش کرده. آمدم درستش کنم😉 انگار باورش شد. نفسِ راحتی کشیدم و بعد برای این‌که حرف را عوض کنم، پرسیدم: «راستی امروز ناهار🍚 چیه؟» مثل همیشه که سربه‌سرم می‌گذاشت، نگاه چپ چپی به‌ام انداخت و گفت: «به تو چه، پسر!»🤗 همیشه من را پسر صدا می‌زد. بعد خندید و ادامه داد: «کنسروِ گوشت گاو.🐂» به عمد صورتم را در هم کشیدم و گفتم: «آه، باز هم گوشت‌های صد سالِ پیش!😣 بدترین غذایی که به‌مان می‌دادند، کنسروِ گوشت گاو، آن هم توی قوطی‌های زنگ زده‌ی ارتشی بود😐 یدی از بچه‌های خرمشهر بود. این را بعدها که بیشتر با هم رفیق شدیم، فهمیدم😊 و نوجوان https://eitaa.com/zandahlm1357
.......: پاداش اعمال قوله علیه السلام اقتباساً من القرآن: «لِیَجْزِیَ الَّذینَ أَسآؤُا بِما عَمِلُوا وَ یَجْزِیَ الَّذینَ أَحْسَنُوا بِالْحُسْنَی». [۳] یعنی حقّ تعالی این فرضیات احکام را از اوامر و نواهی بر قاطبه مکلّفین تحمیل و تکلیف فرموده از عالم و جاهل، حاکم و محکوم، به واسطه آن که جزا بدهد در دنیا و عقبی کسانی را که رفتار سوء نمودند به ترک اوامر و ارتکاب مناهی و اجرای احکام در غیر مواقع و موارد ما انزل اللّه تعالی بما عملوا، یعنی به نتیجه اعمال سوئشان، چنان که جزا می‌دهد محسنین را به جزاهای حسنه، کما فی الحدیث: « الناس مجزیون بأعمالهم إن خیراً فخیرٌ و إن شراً فشرٌ ». [۴] قال المولوی: کی نکو [۵] کردی و کی کردی تو شر که ندیدی لایقش در پی اثر [۶] قال تعالی فی موضع آخر من کتابه الکریم: « قُل لِّلَّذِینَ آمَنُوا یَغْفِرُوا لِلَّذِینَ لاَ یَرْجُونَ أَیَّامَ اللَّهِ لِیَجْزِیَ قَوْمًا بِمَا کَانُوا یَکْسِبُونَ [۷] ». روی عن المعصوم فی تأویل الآیة: « أی قل للذین منّنا علیهم بمعرفتنا » [۱]، و هم أهل العلم و الیقین، الذی هو حقیقة الإیمان تعرفوا و تعلموا العوام و الجهال، الذین لایرجون أیّام اللّه، أی من عدم علمهم لایتوقّعون و لایخافون و لایلاحظون وقایع اللّه فی الدنیا والآخرة لعباده. یعنی اعلام نمایند آنها را که البته جزا می‌دهد عاجلاً و آجلاً هر قومی از اقوام را از عالم و عامّی، تقی و شقی، مسلم و کافر بما کانوا یکسبون، یعنی به اعمال مکتسبه صادره ایشان خیراً و شراً، فإذا عرفوهم و علموهم کأ نّه استغفروا لهم ؛ زیرا « هُنَالِکَ الْوَلاَیَةُ لِلَّهِ الْحَقِّ هُوَ خَیْرٌ ثَوَابًا وَ خَیْرٌ عُقْبی [۲] »، و خیر عقبی یعنی ولایت و سلطنت و ربوبیت بالحقیقه از برای حقّ است لا غیر، او است مختار از حیث ثواب و اجر نیک دادن، چنان که او است مختار از حیث عقوبت کردن و ولایت و امارت را در خود مقیّد به ولایت حقّه فرموده، که حکّام و سلاطین مَجازی که فی الحقیقه مظاهر و به منزله آلات و ادوات اویند، خارج شوند چه اطلاق سلطنت بر غیر مالک الملوک حقیقی مجاز است، یعنی از آنها صحّت سلب دارد، چون حرکت نسبت به سفینه و جالس سفینه، که اگر چه به لحاظ ظاهر هر دو موصوف به حرکت، ولی حرکت نسبت به سفینه بالحقیقه است و نسبت به جالس او بالمجاز. مولوی: پادشاهان، مظهر شاهی حقّ عارفان [۳] مرآتِ آگاهی حقّ [۴] لذا ورد فی بعض الکتب السماوی: « إنّی أنا اللّه، مالک الملوک ؛ قلوب السلاطین بیدی من أطاعنی جعلتهُم علیه رحمةً، و من عصی فیّ جعلتهم علیه نقمة، ---------- [۳]: ۴ - سوره مبارکه نجم، آیه ۳۱. [۴]: ۱ - الغدیر، ج ۵، ص ۴۵۲. [۵]: ۲ - مصدر: کژی. [۶]: ۳ - مثنوی معنوی، ج ۴، ص ۹۷۳، « حمله بردن این جهانیان ». [۷]: ۴ - سوره مبارکه جاثیه، آیه ۱۴. [۱]: ۵ - تفسیر القمی، ج ۲، ص ۲۹۴ ؛ بحارالانوار، ج ۲، ص ۱۵. [۲]: ۶ - سوره مبارکه کهف، آیه ۴۴. [۳]: ۱ - مصدر: فاضل. [۴]: ۲ - مثنوی معنوی، ج ۶، ص ۱۵۵۷، « با خبر شدن آن غریب از وفات آن محتسب ». فلاتشتغلوا أنفسکم بسبب الملوک، توبوا إلیّ حتی أعطفهم علیکم » [۱] . ---------- [۱]: ۳ - بحارالانوار، ج ۷۲، ص ۳۲۸، با کمی اختلاف. .......: 📚✍ بر صحیفه سجادیه میرزا ابراهیم سبزواری وثوق الحکماء https://eitaa.com/zandahlm1357
.......: انواع مجاز تفتازانی در فصل اول در آخر کتاب بیان آورده است: مجاز نزد گذشتگان بر دو قسم است. مجاز لغوی و مجاز عقلی، مجاز لغوی بر دو قسم است یا به معنای کلمه بر می‌گردد و یا به حکم، مجازی که به کلمه عود می‌کند بر دو قسم است یا خالی از فائده است و یا فائده دارد. مجازی که فائده دارد بر دو قسم است استعاره و غیر استعاره. امیر خسرو سروی چو تو در اوچه و در تتّه نباشد گل همچو رخ خوب تو البته نباشد دوزیم ز بهر تو قبا از گل سوری تا خلعت زیبای تو از لته نباشد در جنت فردوس سری را نگذارند کز داغ غلامی تواش پته نباشد این شکل و شمایل که تو کافر بچه داری در چین و ختا و ختن چته نباشد چون موی شده است از غم تو خسر و مسکین تا همچو رقیبت خنک و کته نباشد [۱] ---------- [۱]: ۱) - اوچه و تته دو شهر از شهرهای هند است، لته به معنای پارچه کهنه و لباس مندرس آمده است، پته به معنای کاغذ و کته به معنای پست و ناهموار است. .......: شیخ بهاء https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا