eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
48.3هزار عکس
35.1هزار ویدیو
1.6هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
Part07_قرارگاه محمود.mp3
7.99M
📗کتاب صوتی فصل 7⃣ "دروان هوایی برای نفس کشیدن"
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥شعر خوانی مرحومه بانو " سپیده کاشانی" در جمع رزمندگان اسلام در جبهه های نبرد بعلاوه سرود زیبا و حماسی " من ایرانیم آرمانم شهادت " 💐 هدیه به روح مطهرش ، فاتحة مع الصلوات 🌿 الّلهُمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ و عَجّل فَرَجَهم وَ فَرَجَنَا بِهِم وَ بِحَقِّهِم 🌿 https://eitaa.com/zandahlm1357
طلب شریعت مداری قوله علیه السلام: وَ أَقْوَمَهُمْ بِمَا شَرَعْتَ مِنْ شرَائِعِکَ. یقال: قام بالأمر، إذا جد فیه و استقام و ثبت. و ضدّه: قعد عنه و تقاعد. الشریعة: هی السنة و الطریقة و السیرة. و الشریعة ما شرع اللّه لعباده، و افترضه علیهم. و الشارع: هو الطریق الأعظم، و الشارع: هو النبی صلی الله علیه و آله وسلم. والمتشرعة: الأمّة. و نیز «شَرَعَ» به معنی «ظَهَرَ» آمده است. پس مفهوم فقره دعا آن که قرار بده ما را أقوم و أثبت خلقت به آن چیزی که ظاهر نمودی از شرایع، یعنی از قوانین موضوعه که به توسّط خاتم پیغمبران خود تأسیس فرموده[ای] که بهترین قوانین است، به مقتضای: « الْیَوْمَ أَکْمَلْتُ لَکُمْ دِینَکُمْ وَ أَتْمَمْتُ عَلَیْکُمْ نِعْمَتی وَ رَضیتُ لَکُمُ الاْءِسْلاَمَ دِینًا [۱] ». مقام اجتناب از نواهی الهی قوله علیه السلام: وَ أَوْقَفَهُمْ عَمَّا حَذَّرْتَ مِنْ نَهْیِکَ. یعنی باز ما را قرار بده واقف و ساکن و مطمئن ترین خلقت از آن چیزی که تحذیر و تخویف فرموده[ای] از منهیات احکام خود در کتاب کریم، از قبیل « لاتشرک » و « لاتسرق » و « لاتزن » و « لاَ تَأْکُلُوآا أَمْوَالَکُم بَیْنَکُم بِالْبَاطِلِ [۲] »، « وَ لاَ تَجَسَّسُوا وَ لاَ یَغْتَبْ بَعْضُکُم بَعْضًا [۳] » الی غیر ذلک، از آن چیزهائی که صراحةً نهی فرموده ای. و الحذر: هو الاحتراز عن الخوف، کما فی الدعاء: « أعوذ بک ممّا أخاف و أحذر » [۴]، یعنی پناه می‌برم به تو از الم و مکروه، واقع الحصول و مکروه و آلام متوقّع الحصول فی المستقبل، و أشهد سماءک و أرضک. ---------- [۱]: ۱ - سوره مبارکه مائده، آیه ۳. [۲]: ۲ - سوره مبارکه بقره، آیه ۱۸۸. [۳]: ۳ - سوره مبارکه حجرات، آیه ۱۲. [۴]: ۴ - ر. ک: مجمع البحرین، ج ۱، ص ۴۷۶: « أحاذر ». .......: 📚✍ بر صحیفه سجادیه میرزا ابراهیم سبزواری وثوق الحکماء https://eitaa.com/zandahlm1357
ترجمه صلاح صفدی گوید: دو راه برای ترجمه وجود دارد، یکی راه یوحنابن البطریق، وناعمة الحمصی و... سبک اینان این است که اگر کسی بخواهد مثلا متن یونانی را به عربی ترجمه کند، هر کدام از واژه‌ها را با معانی مختلف آنها مورد دقت قرار داده و برابر همان کلمه می‌آورد وبه کلمه دیگری می‌پردازد تا جمله را به تمام به زبان مقصد برگرداند. این نوع ترجمه را که تحت اللفظی گویند، به دو علت قابل پذیرش نیست: اول آنکه معادل همه ی کلمات پیدا نمی شود و لذا برخی واژه‌ها به همان صورت که بوده اند باقی می‌مانند. دوم آنکه ترکیباتی که در زبان مبدأ مثل شده اند و استعمال مجازی واژه‌ها که زیادند به دقت ترجمه نمی شوند. طریق دوم سبک حنین بن اسحق و جوهری و... است. سبک این عده این است که جمله مبدأ را در ذهن تصور کرد. و به همان معانی که از آن فهمیده بر می‌گرداند. در این ترجمه ممکن است الفاظ عین عبارت مبدأ باشد یا نه. این ترجمه از اولی بهتر است به همین خاطر کتابهای ترجمه شده حنین بن اسحق نیاز به تهذیب ندارد، مگر کتابهای او در ریاضیات که چون فن او نبوده تهذیب لازم دارد. اما اقلیدس و مجسطی و متوسطات را ثابت بن قره تهذیب کرده است. سن قاضی خطیب بغدادی در تاریخ می‌نویسد: یحیی بن اکتم در بیست سالگی قاضی بصره شد. می گفتند سن وی کم است. از او می‌پرسیدند، سن قاضی باید چقدر باشد؟ می‌گفت: سن من از عتاب بن اسید که پیامبر او را روز فتح، قاضی مکه نمود، و از معاذ بن جبل که پیامبر او را قاضی یمن نمود، و کعب بن سوید که عمر او را قاضی بصره نمود، بیشتر است. او با پاسخهایش حجت را بر مخاطبانش تمام می‌کرد. .......: شیخ بهاء https://eitaa.com/zandahlm1357
سؤال👇 باسلام . حواله خودروی قرعه کشی را فروخته ام و با پول آن طلای اب شده خریده ام تا کسب و کار کنم تا بتوانم خانه یا ماشین بخرم. ایا خمسی به عهده من هست؟رهبری پاسخ👇 سلام علیکم خمس دارد.
سؤال👇 ببخشید برای کسانی که چپ دست هستند آیا طهارت وغذا خوردن با دست راست برای آنها استحباب دارد ؟زیرا کار کردن با دست راست برای غذا خوردن سخت هست مخصوصا در جمع پاسخ👇 سلام علیکم در روایت با دست راست غذا خوردن را مستحب دانسته و فرقی بین افراد دست چپ و دست راست نگذاشته است.
سؤال👇 سلام علیکم چند روزی که دندونم رو جراحی کردم و الان روزه قضا گرفتم ولی نخ بخیه رو روی دندونم‌حس میکنم آیا روزم صحیح؟ مرجع رهبری پاسخ👇 سلام علیکم صرف حس کردن نخ بخیه که در دهان وجود دارد، منعی برای روزه ندارد.
سؤال👇 سلام علیکم عاقبت شمابخیر مادر من سال گذشته به دلیل بیماری ، حدود ۱۳ تا روزه رو نتونستن بگیرن . امسال الحمدلله تا قبل از ماه مبارک روزه هارو گرفتن آیا لازم هست که کفاره هم بدن یا نه؟ مرجع مقام معظم رهبری پاسخ👇 سلام علیکم خیر، کفاره ندارد.
سؤال👇 سلام بزرگوار محترم میگم خدا به چه بنده هایی فرزنددخترنمیده ازبس شنیدیم که کسی که دخترنداره خونش بی برکته .خدابه هرکسی دخترنمیده بنده پسرم تازه پدرشده خداروشکر اونم فرزندش پسره بخدااازبس دو رو اطرافیان نیش وکنایه میزنن ادم میترسه ازشون ممنون ازپاسخگوییتون پاسخ👇 سلام علیکم بر اساس آیه « يَهَبُ لِمَنْ يَشَاءُ إِنَاثًا وَيَهَبُ لِمَنْ يَشَاءُ الذُّكُورَ»؛ شوری:49، خداوند به هرکسی که بخواهد پسر می دهد و به هرکسی که بخواهد دختر می دهد. اینکه خدا به چه کسی چه فرزندی را می دهد در قدرت الهی است و هرچه خداوند به انسان عنایت کند، قطعا خیر است؛ چراکه هرچه از جانب دوست رسد، نیکوست. نعمت فرزند از بالاترین نعمت های الهی است که باید انسان خداوند را بخاطر این نعمت شاکر باشد. اینکه در برخی از روایات دختر را مایه برکت می دانند به این معنا نیست که فرزند پسر برکت ندارد. فرزند صالح برکت است و هم در زمان حیات والدین مایه عزت و آبروی آنان هستند و پس از حیات آنها باقیات و صالحات می باشند و فرقی بین پسر و دختر ندارد. تاریخ پسرانی را ثبت کرده است که سبب عاقبت بخیری والدین شدند همانگونه که پسرانی را نام برده که اسباب عاقبت به شری والدین را فراهم کردند و همچنین درباره دختران نیز اینگونه است. نگران حرف های مردم نباشید، برخی از مردم دختر داشته باشید، نیش و کنایه می زنند، پسر هم داشته باشید، سخنی می گویند. ما باید سعی کنیم رضایت خداوند و امام زمان علیه السلام را به دست بیاوریم نه رضایت مردم را. ان شاء الله در تربیت فرزندانی برای سربازی امام عصر علیه السلام موفق باشید.
صفحه امر به معروف و نهی از منکر .......: @zandahlm1357
45.61M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
مصـاحبـه 🎤جالـب سپـاه با رئیـس اندیشڪده ملـی فریضتیـن سخنـی با آیندگان؟😃 یڪ خاطـره عجیـب؟ با شهـدای 🌷امـر به‌ معـروف چه صحبتـی دارید؟ و چند سؤال قشنگ دیگـه👏👏👏
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 وقتـی از همـه چـی می ترسـی، چرا ادّعا میڪنـی وقتـی (عج) بیـان مـن پشت سـرشون شمشیـر می‌ڪشـم‼️ عجّل الله تعالی فرجه الشریف 💎مرکز تخصصی آموزش و احیای واجب فراموش شده...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آیا نصـرتی مهمتـر از ظهـور (عج) داریم⁉️ ✅ هر کی می خواد خدا در زندگی یاورش باشه، خدا پشتیبانش باشه، خدا اون رو نصرت کنه، دائما امـر به معـروف و نهـی از منڪر "وقتـی واجـب میشـه" انجـام بده❗️
باب دوم مقدار ديه قتل نفس ماده ۲۹۷ ديه قتل مرد مسلمان يكي از امور ششگانه ذيل است كه قاتل در انتخاب هر يك از آنها مخير مي‌باشد و تلفيق آنها جايز نيست ۱ يكصد شتر سالم و بدون عيب كه خيلي لاغر نباشند. ۲ دويست گاو سالم و بدون عيب كه خيلي لاغر نباشند. ۳ يكهزار گوسفند سالم و بدون عيب كه خيلي لاغر نباشند. ۴ دويست دست لباس سالم از حله‌هاي يمن ۵ يكهزار دينار مسكوك سالم و غيرمغشوش كه هر دينار يك مثقال شرعي طلا به وزن ۱۸ نخود است ۶ ده هزار درهم مسكوك سالم و غيرمغشوش كه هر درهم به وزن ۶/۱۲ نخود نقره مي‌باشد. تبصره قيمت هر يك از امور ششگانه در صورت تراضي طرفين و يا تعذر همه آنها پرداخت مي‌شود. ماده ۲۹۸ ديه قتل عمد در مواردي كه قصاص ممكن نباشد و يا ولي مقتول به ديه راضي شود يكي از امور ششگانه فوق خواهد بودلكن در كليه مواردي كه شتر به عنوان ديه تعيين مي‌شود لازم است كه سن آن از پنج سال گذشته و داخل در سال ششم شده باشد. ماده ۲۹۹ ديه قتل در صورتي كه صدمه و فوت هر دو در يكي از چهار ماه حرام (رجب ذيقعده ذيحجه محرم و يا در حرم مكه معظمه واقع شود علاوه بر يكي از موارد ششگانه مذكور در ماده ۲۹۷ به عنوان تشديد مجازات بايد يك سوم هر نوعي كه انتخاب كرده است اضافه شود و ساير امكنه و ازمنه هر چند متبرك باشند داراي اين حكم نيستند. تبصره حكم فوق در مواردي كه مقتول از اقارب قاتل باشد جاري نمي گردد. ماده ۳۰۰ ديه قتل زن مسلمان خواه عمدي و خواه غيرعمدي نصف ديه مرد مسلمان است ماده ۳۰۱ ديه زن و مرد يكسان است تا وقتي كه مقدار ديه به ثلث ديه كامل برسد در آن صورت ديه زن نصف ديه مرد است .......: کیفری.... https://eitaa.com/zandahlm1357
1⃣تمدید اجاره رو اگر پشت همون قرارداد قبلی انجام میدی حتما پشتِ هر دو نسخه تمدید کن 2⃣یادت نره حتما دو تا شاهد زیر متن تمدید رو امضا کنند 3⃣حتما بنویسید این قرارداد با همان شرایط قرارداد قبلی تمدید شد 4⃣اگر لازمه مبلغ خسارت روزانه (در صورت عدم پرداخت اجاره یا عدم پرداخت قرض الحسنه) رو افزایش بدید. ⚖وکیل
1⃣حتما از راهور استعلام بگیر ماشین توقیف نباشه 2⃣از کارشناسان فنی مورد اعتماد خودت برای برآورد قیمت استفاده کن 3⃣مشخصات برگه سبز و معاینه فنی و بیمه باید مطابقت داشته باشه 4⃣کارت ملی اون کسی که داره قرارداد رو امضا میکنه باید دقیقا با مشخصات مالک منطبق باشه 5⃣وکالتی که بابت تعویض پلاک میگیری مدت داره یادت باشه اگر تو مدت اقدام نکنی وکالت از بین می ره ⚖وکیل
گفتگوهای غیر منتظره حافظ- قبله صاحب ما از ملاقات شما مخصوصا از جذبۀ اخلاقی شما خیلی مسرور شدیم میل داشتیم که بیشتر وقت خود را با شما صرف نمائیم جاذبۀ شما بقدری قوی است که هر کس با شما مجالس و هم کلام شود مجذوب تمام و ساکت می‌ماند و هر حرفی هم دارد در باطن خیالش می‌ماند چنانچه ما خیلی حرفها داشتیم و داریم که در بوتۀ اجمال مانده ولی چه کنیم که ناچار بحکم اجبار باید بوطن برگردیم در آنجا هم کارهای لازم شخصی و عمومی داریم که وقتش می‌گذرد امید است جنابعالی بر ما منت بگذارید بمنزل و مأوای ما تشریف فرما شوید تا از محضرتان کاملا بهره مند شویم. نواب- (رو بحافظ) ما نمی گذاریم شما حرکت کنید زیرا کار بجاهای باریک رسیده بایستی مطلب یک طرفه شود زیرا شماها همیشه بماها می‌گفتید که آقایان رافضی‌ها (شیعه ها) بکلی فاقد دلیل و برهانند و تنها قاضی می‌روند اگر در مقابل ما قرار گیرند زود ساقط می‌شوند. بر عکس گفتار شما آقایان در این جلسات کاملا ما شما را ساقط و زبون می‌بینیم بایستی حتما حقیقت معلوم شود تا ما ناظرین و مستمعین عاقل هر طریقی را حق دیدیم پیروی کنیم. حافظ- (رو بنوّاب) اشتباه نمودید که ما را ساکت و ساقط پنداشتید بلکه جذّابیت اخلاقی و طلاقت لسان و حسن بیان خطیب ارجمند ما را ساکت نموده که رعایت ادب نموده و مهمان عزیز را آزار ندهیم و الا ما هنوز وارد سخنان اساسی نشده ایم و اگر کاملا گرم صحبت شویم با اقامه برهان و دلیل خواهید دید که حق با ما و دلائل ما مثبت حق است. نواب- (رو بحافظ) ما تا امشب آنچه از مولی و سرور و قبله سلطان الواعظین صاحب شنیدیم تمام منطقی و با برهان و دلیل بوده و شما را در مقابل منطق و دلیل ساکت دیدیم. چنانچه می‌فرمائید دلائلی هست پس قطعا باید بمانید و اقامه دلیل نمائید من صریحا بشما می‌گویم و اعلام خطر می‌نمایم که گفتگوهای این شبها و نقل در روزنامه‌ها و مجلات باعث تردید در عقیده عدّه ای شده است و اگر حق را چنانچه سزاوار است ظاهر نکنید قطعا در نزد صاحب شریعت مسئول خواهید بود. (در این وقت مجلس سکوت بهت آوری بخود گرفت پس از قدری سکوت) حافظ- (با رنگ پریده رو به نواب) شما ملاحظۀ این آقای مهمان عزیز را هم بنمائید ایشان بنا بفرمودۀ خودشان مسافر مشهد هستند وقتشان عزیز است گویا خیال حرکت داشتند محض خاطر ما ماندند سزاوار ادب و اخلاق نیست که بیش از این اسباب زحمتشان شویم. داعی- خیلی ممنون از لطف شما هستم ولی راجع بحرکت مخلص بیانی فرمودید صحیح است ولی در عین حال هر کار مهمی داشته باشم در مقابل خدمات دینی ناچیز می‌دانم از طرف داعی هیچ مانعی نیست تا یک سال دیگر هم آقایان حاضر باشید داعی هم حاضرم چون وظیفۀ ما همین است که پیوسته انجام وظیفه بنمائیم تا حق از زیر پرده بیرون آید گذشته از اداء وظیفه داعی از مجالس اهل علم خورسندم که بهره برداری می‌نمایم مخصوصا جنابعالی که اخلاقا داعی را مجذوب خود قرار داده اید. فقط از میزبان محترم آقای میرزا یعقوب علی خان خیلی خجلم که اسباب زحمت ایشان شده ایم. (میرزا یعقوب علی خان و ذو الفقار علی خان و عدالت علی خان اخوان محترم) (که از رجال محترم قزلباش می‌باشند یک مرتبه با حال منقلب صدا بلند کردند که ما) (از شما انتظار این نوع بیان را نداشتیم ما صاحب منزل نیستیم اگر ما دام العمر جنابعالی) (در این منزل بمانید زحمتی بما ندارید چون ما در این منزل سرا دار هستیم و وجود شما) (سبب افتخار ما می‌باشد جناب آقای سید محمد شاه«از اشراف پیشاور»و جناب آقا سید) (عدیل اختر (از علماء شیعه پیشاور) فرمودند ممکن است چند شبی افتخار این مجلس) (دینی را بمنزل ما بدهید). (آقای میرزا یعقوب علی خان فرمودند غیر ممکن است مادامی که قبله سلطان) (الواعظین در پیشاور هستند و این مجلس برقرار است بایستی همین جا باشند). داعی- از آقایان عموما و از میزبانان محترم خصوصا کمال تشکر و امتنان را دارم. حافظ- (بعد از قدری سکوت) مانعی ندارد و چون میل آقایان هست چند روز دیگر می‌مانیم ولی همین طوری که قبله صاحب فرمودند هر شب آمدن جمعیت در اینجا اسباب زحمت است خوبست منزل ما را مرکز مباحثات قرار دهید تا تعادل کامل فراهم آید. داعی- اصراری ندارم که حتما آقایان تشریف فرما شوید چون این منزل وسیع است باغ و عمارت با وسعت دارد و برای این جمعیت آماده تر است خودتان قرار بر اینجا گذاردید و الاّ از طرف مخلص مانعی نیست هر جا امر بفرمائید با کمال میل حاضرم خدمت می‌رسم. میرزا یعقوب علی خان-از منزل و جماعت قزلباش هیچ مانعی نیست اگر آقای حافظ تازه تشریف آوردند و بحال ما سابقه ندارند ولی عموم اهالی می‌دانند که جماعت قزلباش عموما خدمتگذار نوع هستند و از پذیرائی و خدمتگزاری واردین خسته گی ندارند.
مخصوصا این منزل همیشه مرکز واردین است علی الخصوص که پیرایه ای بر او بستند. مجلس علم و بحث دینی و مناظرات مذهبی بیش از پیش عموم را خورسند و متشکر می‌نماید. حافظ- با اینکه بر من خیلی دشوار است توقف در پیشاور چون کارهای بسیاری در محل دارم که معطل مانده ولی برای اجابت دعوت آقایان اطاعت می‌نمایم پس حالا مرخص می‌شویم تا فردا شب ان شاء اللّه. پیشاور.... https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
@shervamusiqiirani-4 - تصنیف : شبانِ عاشق.mp3
2.45M
✨🍃🍂🌺🍃🍂🌺🍃🍂🌺 🍃🍂🌺🍃🍂🌺 🍂🌺🍂 🌺 وای از دل دیوانه ام، زین دشمن همخانه ام، همسایه با بیگانه ام، ویران تر از ویرانه ام زین پس درون خانه ام، یا جای دل، یا جای من ای وای دل، ای وای دل! ای وای من، ای وای من! دل پرده پرده، خون شود، تا پرده دیگرگون شود چون مرغ حق، خون می چکد، از نغمه های نای من ای وای دل، ای وای دل! ای وای من، ای وای من! شاید نسیمی آید و، بویی ز باغت آورد، تا در هوایت گل کند، خاکستر پَرهای من داغ دلم بی گفت و گو، از تو گرفته رنگ و بو دلتنگ یک لبخند تو، چون غنچه سر تا پای من از من به جز این های و هوی، آداب و ترتیبی مجو! من آن شبان عاشقم، هوهوی من، هیهای من 🌺 🍂🌺🍂 🍃🍂🌺🍃🍂🌺 ✨🍃🍂🌺🍃🍂🌺🍃🍂🌺 🆔https://eitaa.com/zandahlm1357