eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
48.4هزار عکس
35.2هزار ویدیو
1.6هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
تحقیق در اسم مالک قوله علیه السلام: مَالِکُ الْمُلْکِ. الملک: المملکة والسلطنة، و هی الاستیلاء و التمکّن فی التصرف. و به اعتباری لفظ ملک اطلاق شده بر عالم طبیعی و عالم ناسوت، چه مراتب عوالم ایجاد در تنزّلات و ترقّیات چهار است از: عالم لاهوت و عالم جبروت و ملکوت و ناسوت که: اوّل: اشاره به عالم اسماء و صفات. و ثانی: اشاره به عالم مجرّدات که عقول طولیه و ملائکه « سَابِقَاتِ سَبْقاً » [۱] باشند. و ثالث: یعنی نشأه ملکوت عالم نفوس مجرّده و ارواح بسیطه سماویه، که از آنها به ملائکه « مُدَبِّرَاتِ أَمْراً » [۲] تعبیر شده، چه استکمال عالم عنصریات مربوط به تدبیرات حرکات اجرام سماویه و نفوس متعلّقه آنها است. و عالم ملک که از او به عالم ناسوت تعبیر شده « فارقات فرقاً » [۳] اند چه هر جزئی از جزء دیگر او در افتراق اند. ولی در فقره دعا و آیه شریفه که: «مالِکَ الْمُلْکِ [۴] » بر خدا اطلاق شده، مراد همان مملکت و استیلای بر تمام مراتب عوالم بجملتها مراد است، نه آن که مالک دنیا است فقط که عالم مُلک مقابل ملکوت باشد، چنان که در فاتحة الکتاب می‌خوانی: « مَالِکِ یَوْمِ الدِّین [۵] »، یعنی او است ---------- [۱]: ۶ - اشاره است به سوره نازعات، آیه ۴. [۲]: ۱ - اشاره است به کریمه نازعات، آیه ۵. [۳]: ۲ - اشاره است به سوره مرسلات، آیه ۴. [۴]: ۳ - سوره مبارکه آل عمران، آیه ۲۶. [۵]: ۴ - سوره مبارکه فاتحه، آیه ۴. مالک روز جزا که عالم ملکوت و عالم آخرت باشد. .......: 📚✍ بر صحیفه سجادیه میرزا ابراهیم سبزواری وثوق الحکماء https://eitaa.com/zandahlm1357
ابوتراب مردی سنی مقداری گندم کهنه برای یک شیعی فرستاد. شیعی گندم را عودت داد و مقداری گندم تازه مخلوط با خاک برای وی فرستاد، وی پذیرفت و این دو شعر را برای او ارسال نمود. به جای گندم ما، گندمی برای ما فرستادی، ما گندم کهنه خود را کنار گذاشتیم و گندم تازه تر آلوده به خاک را پذیرفتیم یعنی ابوترابی شدیم. بعثت لنا بذاک البریره رجاء للجزیل من الثواب رفضناه عتیقاً وارتضینا به اذا جاء و هو ابوتراب شیخ بهاء https://eitaa.com/zandahlm1357
سؤال👇 سلام ببخشید چت و تماس مجازی با جنس مخالف گناه دارد؟ پاسخ👇 سلام علیکم  اگر بدون قصد لذت و کلمات مهیج شهوت باشد و نسبت به عدم وقوع در حرام و مفسده مطمئن باشند، فی نفسه اشکال ندارد.
سؤال👇 سلام وقت شما بخیر ببخشید خمس رو میشه به پدر مادر فقیر سادات یا خواهرساداتی ک ازدواج کرده ولی شوهرش غیر سید هست و تنگدست هستن بدهند؟ پاسخ👇 سلام علیکم درباره پدر و مادر باید گفت: با توجه به اینکه پدر و مادر واجب النفقه انسان محسوب می شوند، نمی توان به آنان خمس داد. اما درباره خواهر لازم است از مرجع خود یا نماینده ایشان اجازه بگیرید.
سؤال👇 سلام آیا زدن ریش با ماشین ریش تراشی با شماره یک یادو اشکال دارد بقول معرف ته ریش میشه سئوال دومم گازمعده ای که در روده احساس میشه وحرکت میکنه ولی از مخرج غائط خارج نشه وضو رو باطل میکنه یا وضو باطل نمیشه ممنون میشم پاسخ بدید پاسخ👇 سلام علیکم 1- حد معيّنی ندارد، بلکه معيار اين است که عرفاً بر آن ريش صدق کند. 2- در فرض سؤال وضو باطل نمی شود.
سؤال👇 سلام وقتتون به خیر اگه در زندگی متاهلی، زن به مرد یادآوری کند برای پرداخت خمس و زکات اما مرد اعتقادی به پرداخت آن ندارد آیا از گردن زن ساقط می‌شود یا نه؟ پاسخ👇 سلام علیکم سعی کنید با آرامی و گفتار زیبا ایشان را امر به معروف کنید. اما اگ رایشان انجام ندادند، شما وظیفه ای ندارید.
سؤال👇 سلام علیکم کسی به علت مریضی افطار کرده و امید خوب شدن وگرفتن روزه را بعداز ماه مبارک نداشته فدیه 750 گرم در هر روز زمان پرداختش کی است؟ بعد از ماه رمضان ویا اول رمضان سال بعد؟ چون اجمال در رساله ها می باشد لطفا جواب دهید مرجع تقلید آیت الله سیستانی، وهمچنین فتوی رهبری هم را لازم است پاسخ👇 سلام علیکم بنابر نظر هر دو بزرگوار، پرداختن کفاره قبل از فرارسیدن ماه رمضان سال بعد، صحیح نیست.
سؤال👇 سلام ممنون از راهنمایی خوبتون اگر نماز صبح قضا بشه و ظهر بخوایم نماز بخونیم، اول باید نماز صبح رو بخونیم بعد ظهر؟ اگر دو ساعت قبل اذان وضو گرفته باشیم، اذان داد میشه با همان وضو نماز خواند، یا باید وضو سر وقت اذان باشه؟ آیت الله مکارم پاسخ👇 سلام علیکم 1- كسى كه نماز قضا برعهده دارد بايد درخواندن آن‏ كوتاهى نكند، ولى واجب نيست آن را فوراً به جا آورد، مگر آنكه يك يا دو نماز قبل از آن قضا شده باشد كه احتياط واجب اين است كه پيش از نماز همان روز آن را قضا كند. 2- اگر به نیت طهارت و قربت باشد، اشکالی ندارد. اگر به نیت نماز واجب وضو می گیرند، بنابراحتیاط واجب نزدیک وقت نماز باشد. (مثلا 10 الی 15 دقیقه قبل از اذان)
صفحه امر به معروف و نهی از منکر .......: @zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 آیا نصـرتی مهمتـر از ظهـور (عج) داریم⁉️ ✅ هر کی می خواد خدا در زندگی یاورش باشه، خدا پشتیبانش باشه، خدا اون رو نصرت کنه، دائما امـر به معـروف و نهـی از منڪر "وقتـی واجـب میشـه" انجـام بده❗️ صفحه امر به معروف و نهی از منکر .......: @zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
به پشتوانه رای ۸۲هزار نفری شما نمایندگان دارند محکم تر می شوند 👇👇👇👇👇 سخنرانی استاد آقاتهرانی پیرامون گزارش کمیسیون فرهنگی درباره عفاف و حجاب و وظایف سازمانها و نهادها و اهمیت عمل به قوانین اسلامی در صحن مجلس در تاریخ ۲۳ اسفند ۱۴۰۱ صفحه امر به معروف و نهی از منکر .......: @zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سوال ۹ : وظیفه پدر و مادر در آموزش امر به معروف چیست؟ صفحه امر به معروف و نهی از منکر .......: @zandahlm1357
پوستر های امر به معروف روزه خواری 1401.zip
43.52M
امــر به معــروف و نهــی از منکر روزه خواری جهت نصب درب مغازه ها، آبمیوه فروشی ها، رستوران‌ها و فست فودی‌ها 🍀 🌺🍀 صفحه امر به معروف و نهی از منکر .......: @zandahlm1357
باب سوم مهلت پرداخت ديه ماده ۳۰۲ مهلت پرداخت ديه در موارد مختلف از زمان وقوع قتل به ترتيب زير است الف ديه قتل عمد بايد در ظرف يك سال پرداخت شود. ب ديه قتل شبيه عمد در ظرف دو سال پرداخت مي‌شود. ج ديه قتل خطاي محض در ظرف سه سال پرداخت مي‌شود. تبصره ۱ تاخير از اين مهلت‌ها بدون تراضي طرفين جايز نيست تبصره ۲ ديه قتل جنين و نيز ديه نقص عضو يا جرح به ترتيب فوق پرداخت مي‌شود. ماده ۳۰۳ اگر قاتل در شبيه عمد در مدت معين قادر به پرداخت نباشد به او مهلت مناسب داده مي‌شود. .......: کیفری.... https://eitaa.com/zandahlm1357
⚠️مدیر ساختمان هستید؟! ❇️میدونستید در صورت بروز بعضی حوادث فقط و فقط مدیر ساختمان مسئول جبران خسارت وارده هست؟! ✅امشب در مورد این مسئولیت مهم و بعضا خطرناک که هیچکس حواسش بهش نیست حرف می‌زنیم! ⚖صفحه اتاق مشاور .......: @zandahlm1357
❇️در صورتی که ساختمان و مجتمع شما دارای سرایدار، نگهبان یا کارگر نظافتچی یا مسئول تأسیسات باشه، قانوناً مدیر ساختمان کارفرمای این شخص محسوب می شه! ⚠️طبق قانون اگر اتفاقی در حین کار برای این کارگر بیفته، مدیر ساختمون مسئول پرداخت خسارت هست! ⚖صفحه اتاق مشاور .......: @zandahlm1357
❇️بر اساس ماده ۱۴ قانون تملک آپارتمان ها مدیر ساختمون موظفه تمام بنا رو در مقابل آتش‌سوزی بیمه کنه! ⚠️اگر این کارو انجام نده و خدایی نکرده ساختمون دچار آتش سوزی بشه مدیر باید شخصا خسارت هرکس که آسیب دیده رو جبران کنه! ⚖وکیل صفحه اتاق مشاور .......: @zandahlm1357
آماده شدن نصاری برای مباهله فردا که روز وعده گاه بود تمام جمعیت نصاری باتّفاق زیاده از هفتاد نفر از علمای خود در بیرون دروازۀ مدینه دامنۀ کوه یک طرف ایستاده و منتظر بودند که رسول اکرم صلّی اللّه علیه و آله و سلّم لا بد با طمطراق و تشکیلات بسیار عالی با جمعیت فراوان برای مرعوب کردن آنها تشریف فرما شود. ناگاه در قلعه مدینه باز شد و خاتم الانبیاء بیرون آمد در حالتی که جوانی در طرف راست و زن محجوبۀ مجلّله ای در طرف چپ و دو بچه در مقابل روی آن حضرت آمدند تا در زیر درختی مقابل نصاری قرار گرفتند (و دیگر احدی با آنها بیرون نیامد) اسقف نصرانی اعلم علمای آنها سؤال کرد از مترجمین اینها کیستند که با محمّد بیرون آمدند گفتند آن جوان داماد و پسر عمّش علی بن أبی طالب و آن زن دخترش فاطمه و آن دو پسر بچه نوه و دخترزادگان او حسن و حسین اند. اسقف بعلمای نصرانی گفت ببینید محمّد چگونه مطمئن است که خویشان نزدیک و فرزندان و خاصّان و عزیزترین عزیزان خود را بمباهله آورده و در معرض بلا قرار داده و اللّه اگر او را تردیدی یا خوفی در این باب بودی هرگز ایشان را اختیار نکردی و حتما از مباهله احتراز نمودی و یا لااقل عزیزان خود را از این حادثه بر کنار گذاردی ابدا مصلحت نیست که با او مباهله کنیم اگر جهة خوف از قیصر روم نبود بوی ایمان می‌آوردم پس صلاح در این است که با وی مصالحه کنیم بهر چه او خواهد و بشهر خود مراجعت کنیم همه گفتند آنچه گفتی عین مصلحت است پس اسقف برای حضرت پیغام فرستاد که انّا لا نباهلک یا أبا القاسم ما با تو مباهله نمی کنیم بلکه مصالحه می‌کنیم حضرت هم قبول فرمودند. صلح نامه بخط أمیر المؤمنین نوشته شد بر دو هزار حلّه از حلّه‌های اواقی که قیمت هر حلّه چهل درهم باشد و هزار مثقال طلا که نصف آن را که هزار حلّه و پانصد مثقال طلا بود در محرّم-و نصف دیگر را در رجب بدهند و بامضاء طرفین رسید آنگاه بوطن خود برگشتند در بین راه عاقب که یکی از علماء آنها بود بیاران خود گفت و اللّه من و شما می‌دانیم که این محمّد همان پیغمبر موعود است و آنچه می‌گوید از قبل خدا است بخدا قسم که هیچ کس با هیچ پیغمبری مباهله نکرده مگر آنکه مستأصل شده و از بزرگ و کوچک آنها یکی زنده نمانده و قطعا اگر ما مباهله می‌کردیم همگی هلاک می‌شدیم و بر روی زمین هیچ ترسائی باقی نمی ماند. بخدا قسم که من در ایشان نظر کردم صورتهائی دیدم که اگر از خدا درخواست می‌کردند کوهها را از محل خود حرکت می‌دادند. حافظ- آنچه را بیان فرمودید صحیح و مورد قبول تمام مسلمین است ولی چه ربطی با موضوع بحث ما دارد که علی کرم اللّه وجهه با رسول خدا اتحاد نفسانی دارد. داعی- استشهاد ما در این آیه با جمله أَنْفُسَنٰا می‌باشد زیرا در این قضیه چند مطلب بزرگ ظاهر و هویدا می‌باشد. اولا اثبات حقّانیت رسول اکرم صلّی اللّه علیه و آله و سلّم است که اگر ذی حق نبود جرأت مباهله نمی نمود و علماء بزرگ مسیحی از میدان مباهله فرار نمی نمودند. ثانیا آنکه این آیه دلالت می‌کند بر آنکه امام حسن و امام حسین علیهما السّلام فرزندان رسول اللّه صلّی اللّه علیه و آله و سلّم می‌باشد (چنانچه در شب اول اشاره نمودم). ثالثا باین آیه شریفه ثابت می‌گردد که أمیر المؤمنین علی و فاطمه و حسن و حسین علیهم السّلام بعد از حضرت ختمی مرتبت اشرف خلق و عزیزترین مردم بوده اند نزد آن حضرت چنانچه جمیع علماء متعصّب خودتان از قبیل زمخشری و بیضاوی و فخر رازی و غیر ایشان نوشته اند. و مخصوصا جار اللّه زمخشری در ذیل این آیه شریفه با مشروحۀ مفصّله ذکر حقایقی از اجتماع این پنج تن آل عبا را نموده تا آنجا که گوید این آیه بزرگ تر دلیلی است که اقوای از این دلیل بر افضلیت اصحاب عبا که با پیغمبر صلّی اللّه علیه و آله و سلّم در زیر عبا جمع شدند نمی باشد. رابعا آنکه امیر المؤمنین علی علیه السّلام از جمیع أصحاب پیغمبر بالاتر و افضل از همه بوده بدلیل آنکه خداوند متعال او را نفس رسول اللّه صلّی اللّه علیه و آله و سلّم در آیه شریفه خوانده است بدیهی است مراد از انفسنا نفس شخص حضرت محمّد خاتم الانبیاء صلّی اللّه علیه و آله و سلّم نیست زیرا که دعوت اقتضای مغایرت دارد و انسان هرگز مأمور نمی شود که خود را بخواند پس باید مراد دعوت دیگری باشد که بمنزله نفس پیغمبر است. و چون باتفاق موثّقین مفسّرین و محدثین فریقین (شیعه و سنّی) غیر از علی و حسن و حسین و فاطمه علیهم السّلام احدی با آن حضرت در مباهله حاضر نبوده اند پس با جمله ابنائنا و ابناءکم حسنین علیهما السّلام و با نساءنا و نساءکم حضرت زهرا سلام اللّه علیها خارج می‌شوند و دیگر کسی که به انفسنا تعبیر کرده شود در آن هیئت مقدسه جز أمیر المؤمنین علی بن أبی طالب علیه السّلام نبوده پس از همین جمله انفسنا است که اتحاد نفسانی بین محمّد و علی علیهما السّلام ثابت می‌شود که حق تعالی جلّت عظمته علی را نفس محمّد صلّی اللّه علیه و آله و
سلّم خوانده و چون اتحاد حقیقی میان دو نفس محال است پس قطعا مراد اتحاد مجاز است. آقایان بهتر می‌دانند که در علم اصول وارد است که حمل لفظ بر اقرب مجازات اولیست از حمل بر ابعد و اقرب مجازات تساوی در جمیع امور و شرکت در جمیع کمالات است مگر آنچه بدلیل خارج شود و ما قبلا عرض کردیم که آنچه بدلیل و اجماع خارج است نبوت خاصّه آن حضرت و نزول وحی است که علی علیه السّلام را با پیغمبر معظّم در این خصیصه شریک نمی دانیم. ولی بحکم آیۀ شریفه در سایر کمالات شریک می‌باشند و قطعا فیض از مبدء فیّاض علی الاطلاق بوسیله خود پیغمبر صلّی اللّه علیه و آله و سلّم بر علی علیه السّلام رسیده و این خود دلیل اتحاد نفسانی است که مدعای ما می‌باشد. حافظ- از کجا دعوت نفس مجازا مراد نباشد و مجازی از مجاز دیگر اولی نمی باشد. داعی- تمنا می‌کنم مناقشه نکنید و وقت مجلس را ضایع نکنید و از طریق انصاف خارج نشوید و وقتی به بن بست رسیدید انصافا بگذارید و بگذرید و قطعا از مثل شما عالم جلیل باانصافی انتظار مناقشۀ در کلام و مجادله را نداریم. زیرا خود می‌دانید و در نزد اهل فضل نیز ثابت است که اطلاق نفس مجازا شایع تر است از مجاز دیگر و در السنه و افواه فضلاء عرب و عجم و ادباء و شعراء شایع است که دعوی اتحاد مجازا می‌نمایند چنانچه قبلا عرض کردم مکرر شده است که افرادی بیکدیگر گفته اند تو بمنزله جان منی و مخصوصا این معنی در لسان اخبار و احادیث دربارۀ حضرت أمیر المؤمنین علی علیه السّلام بسیار رسیده که هر یک دلیلی است علی حده بر اثبات مقصود. پیشاور.... https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
@shervamusiqiirani-5 - قطعه ضربی & ساز و آواز.mp3
5.29M
✨🍃🍂🌺🍃🍂🌺🍃🍂🌺 🍃🍂🌺🍃🍂🌺 🍂🌺🍂 🌺 آن کیست کز روی کرم با ما وفاداری کند بر جای بدکاری چو من یک دم نکوکاری کند اول به بانگ نای و نی آرد به دل پیغام وی وان گه به یک پیمانه می با من وفاداری کند دلبر که جان فرسود از او کام دلم نگشود از او نومید نتوان بود از او باشد که دلداری کند گفتم گره نگشوده‌ام زان طره تا من بوده‌ام گفتا منش فرموده‌ام تا با تو طراری کند پشمینه پوش تندخو از عشق نشنیده‌است بو از مستیش رمزی بگو تا ترک هشیاری کند چون من گدای بی‌نشان مشکل بود یاری چنان سلطان کجا عیش نهان با رند بازاری کند زان طره پرپیچ و خم سهل است اگر بینم ستم از بند و زنجیرش چه غم هر کس که عیاری کند شد لشکر غم بی عدد از بخت می‌خواهم مدد تا فخر دین عبدالصمد باشد که غمخواری کند با چشم پرنیرنگ او حافظ مکن آهنگ او کان طره شبرنگ او بسیار طراری کند 🌺 🍂🌺🍂 🍃🍂🌺🍃🍂🌺 ✨🍃🍂🌺🍃🍂🌺🍃🍂🌺 🆔https://eitaa.com/zandahlm1357
انسان شناسی ۲۳٠.mp3
12.7M
۲۳۰ ♨️ چرا در طول یکروز، یا یکماه، یا یکسال، یا در طول همه عمرمان، یکبار هم برای ما پیش نیامد، که واقعاً، بدون ذره‌ای ادا و اغراق، ناگهان ترمز کنیم و سؤال کنیم از خودمان که؛ • الآن من در نگاه امام حسین علیه‌السلام چقدر می‌ارزم؟ • الآن من چقدر برای خدا عزیز هستم؟ • من چکار کنم بیشتر عزیزِ خدا باشم؟ چه کسانی واقعاً اهل این دغدغه‌اند ؟