فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 نوچه مسیح علینژاد رویا حکاکیان هستن که دارن از تجزیه و کردستان مستقل دم میزنن!
🔺چقدر وقیح شدن که صریحا اعلام میکنن به دنبال تجزیه ایران هستن!
#خبر
@zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
پيام رهبر معظم انقلاب به مناسبت آغاز به كار هشتمين دوره ي مجلس شوراي اسلامي پيام رهبر معظم انقلاب ب
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
پيام تسليت درگذشت آيت الله اشتهاردي
پيام تسليت درگذشت آيت الله اشتهاردي بسم الله الرحمن الرحيم با تأسف و تأثر خبر درگذشت عالم پارسا و پرهيزگار مرحوم آيت الله آقاي حاج شيخ علي پناه اشتهاردي را دريافت كردم. ايشان از بندگان صالح خداوند و عالمي مهذّب و پاك و برخوردار از سجاياي اخلاقي و صلاح و سداد عملي بودند و نه تنها درس
اخلاق ايشان در حوزه ي علميه، كه شيوه ي زندگي و رفتار ايشان نيز آموزنده ي تقوا و پارسائي محسوب ميگشت. اينجانب فقدان آن عالم رباني را به علماي اعلام و مراجع عظام و به عموم فضلا و طلاب و ارادتمندان و شاگردان آن مرحوم تسليت ميگويم و رحمت و غفران و فضل الهي را براي وي از خداوند متعال مسألت ميكنم. سيّدعلي خامنه اي
۱۹/تير/۱۳۸۷
پيام تسليت رهبر انقلاب در پي درگذشت آقاي فولادوند
پيام تسليت رهبر انقلاب در پي درگذشت آقاي فولادوند بسم الله الرحمن الرحيم درگذشت مترجم برجسته و نامدار قرآن كريم مرحوم آقاي محمدمهدي فولادوند را به خانواده محترم و بازماندگان آن مرحوم و همه مستفيدان از اثر ماندگار ايشان تسليت عرض ميكنم. اميد است اين خدمت قرآني در كفه ي حسنات آن مرحوم مقبول پروردگار قرار گيرد. سيّدعلي خامنه اي ۲۰/مرداد/۱۳۸۷
.......:
#پیامهای مقام معظم رهبری
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
۶- تسهیلات برای اشتغال و ازدواج دانشجویان چند تا مسئله ی دیگر هم هست، حالا این را هم دیگر بگویم: سؤ
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
۹- در دیدار دانشجویان دانشگاه امیرکبیر و پاسخ به پرسشهای آنان (۲): ۱۳۷۹/۱۲/۲۲
۱- سخنان رهبری در شروع جلسه
بسم الله الرّحمن الرّحیم
خیلی خوشامدید عزیزان من! من هم خیلی خوشحالم، اوّلاً از اینکه مجدّداً توفیق پیدا کردیم با شما دانشجویان و برخی از اساتید عزیز ملاقات کنیم، ثانیاً از اینکه من موفّق شدم این وقت را بگذارم برای پاسخ به سؤالات روز سه شنبه ی هفته ی گذشته.
البتّه آن روز من تصمیم جدّی داشتم که بعد از نماز بیایم و - همان طور که گفته بودم - به سؤالات جواب بدهم. منتها بعد از نماز، دوستانی که آنجا بودند طبق تشخیص خودشان، به این نتیجه رسیده بودند که زمان طولانی شده - من از ساعت نُه آمده بودم دانشگاه؛ چهار ساعت تا آن وقت شده بود - فکر کرده بودند که ممکن است بنده مثلاً خسته شده باشم و این حرفها؛ غرض، از روی دلسوزی و محبت مانع شدند از اینکه من بیایم پاسخ بدهم؛ ولی من آن روز حقیقتاً هیچ احساس خستگی نمیکردم. به هر حال، دیگر حالا اینجوری شد. یعنی ما در واقع نتوانستیم به آن وعده ای که آن [روز] من به شما دادم، آنجا عمل کنیم. خدا را شکر میکنم که حالا فراهم شد که
به این وعده عمل بشود.
سؤالاتی که دوستان در آن جلسه داده بودید، نگاه کردند دوستان ما در اینجا؛ بعضی از ورقهها اظهار محبت به من است؛ برخی - تعداد خیلی کمی- مطرح کردنِ پاره ای درخواستهای شخصی و خصوصی است، که اینها را من جدا کردم؛ تعداد نزدیک به سیصد تا هم سؤال است. اگر ما سیصد تا یک دقیقه هم بخواهیم صرف این کار بکنیم میشود پنج ساعت! یعنی در واقع برای من عملی نیست که بخواهم همه ی سؤالات را جواب بدهم. در عین حال من گفتم به هیچ وجه سؤالات را گزینش نکنند، همین جور گذاشته اند اینجا. حالا ما همین طور یکی یکی بر میداریم و جواب میدهیم، امیدوارم که در این فرصتی که تا اذان ظهر در خدمت شما هستیم بتوانیم به مقدار قابل توجّهی از این سؤالها جواب بدهیم. یعنی الان یک ساعت و یک ربع تقریباً ما وقت داریم. البتّه سؤالات از نظر من، همه، سؤالات فرزندان از پدرشان است؛ تلقّی من از سؤالات این است؛ خیلی هم گسترده است، یعنی از مسائل کشور، مسائل دانشگاه، مسائل سیاسی، مسائل اقتصادی، همه چیز بین این سؤالات هست. یک ورقه از آن ورقههایی که من نگاه کردم و چشمم افتاد این بود که حالا من این را هم عرض بکنم: نوشته بودند که شما چرا ساعت نُه به ما وعده دادید، ساعت ده و نیم آمدید؟
من قرارم اصلاً نُه نبود با دانشجوها؛ من نُه، میخواستم به دانشگاه بیایم؛ اوّلِ نُه هم ما در دانشگاه بودیم. قبل از دیدار با دانشجویان، دیدار با اساتید داشتیم، البتّه قبلش - لدی الورود [۱] - به یادبود شهیدان عزیز آن دانشگاه ایستادیم و عرض احترام و اخلاصی به شهیدان کردیم - که البتّه عکس شهدا هم آنجا بود، من دیدم بعضیها را از هم نزدیک من میشناختم - بعد با اساتید محترم دانشگاه؛ رفتیم در آن سالن، طرحهای گزینش شده ی از طرحهای تحقیقاتی دانشگاه را از نزدیک دیدیم، با صاحبان آن طرحها آشنا شدیم - اطّلاعات خیلی خوبی برای من داشت - بعد با اساتید محترم، جلسه
گذاشتیم و همه ی اینها تا همان وقتی بود که من آمدم پیش شما؛ بنابراین ما اوّلِ قرار خودمان، در جلسه ی دانشجویان حاضر بودیم. من حتّی اینطور جاها یک دقیقه هم وقت را سعی میکنم که هدر ندهم.
یکی دیگر از دوستان هم نوشته بودند که این جمعی که در آن دانشگاه بودند، عدّه ای از دانشگاههای دیگر آمده بودند. به هر حال جمع دانشجویی بود؛ این هم طبیعی است؛ چون از پیش اعلام شده بود که من میآیم این دانشگاه، بعضی از دانشجویان از دانشگاههای دیگر بلند شوند بیایند آنجا، این چیز غیر طبیعی ای نبود. به هر حال من که نگاه میکردم، به نظرم میرسید که جوّ کاملاً دانشجویی و با همان صفا و نورانیّت مجامع دانشجویی، که من با آنها از دیرباز آشنا هستم. جلسه ی خیلی خوبی بود و من از آن جلسه خدا را شاکرم و راضی هستم.
ان شاءالله امیدواریم امروز هم جلسه ی خوبی باشد.
----------
[۱]: هنگام ورود
#پاسخ پرسشهای دانشجویان
✍مقام معظم رهبری
https://eitaa.com/zandahlm1357
هدایت شده از #مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
کتاب صوتی "روزگار قائم مقامی"
( نگاهی نو به پیشینه و پیامدهای قائم مقامی آقای حسینعلی منتظری)
#روزگار_قائم_مقامی
🕌در محضر امام روح الله (۳۱)
📌امام خمینی (ره):
دشمنان ما که به کشورمان چشم طمع دوخته اند هرگز نخواهند گذاشت ما استقلال پیدا کنیم و از وابستگی رها شویم. باید به خود تلقین کنیم که در غرب هیچ خبری جز عقب نگه داشتن ما از قافله تمدن و تعالی نیست.
📚صحیفه نور ، جلد ۱۸ ، صفحه ۲۳۴
#امام_خمینی
📌 بازنشر کلیه مطالب جهت روشنگری عموم مردم ، با ذکر #صلوات، بدون ذکر منبع هم مجاز است.
@zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📸 تلاوت تصویری آیات ابتدایی سوره ضحی ،
استاد عبدالباسط عبدالصمد
🇵🇰 اجرا در کشور پاکستان ،
هر روز با امام رضا
@zandahlm1357
@HashtominEmam
آرشیو
مطالب صفحه هرروز با امام رضا (ع)
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
اللّهمّ و لِكُلّ مُتَوَسّلٍ ثَوابٌ، وَ لِكُلّ ذى شَفاعَةٍ حَقّ، فَاَسْأَلُكَ بِمَنْ جَعَلْتُهُ اِلَي
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
درخواست امنيت و ايمان
متن حديث
درخواست امنيت و ايمان يا مَنْ دَلّنى علي نَفْسِهِ، وَ ذَلّلَ قَلْبى بِتَصْديقِهِ، اَسْأَلُكَ الأَمْنَ وَ الْإيمَانَ فِى الدّنْيا وَ الآخِرَةِ.
درخواست سلامتي
متن حديث
درخواست سلامتي يا الله يا وَلِىّ الْعافِيَةِ، وَ يا خالق العافية و يا رازِقَ الْعافِيَةِ، وَ الْمُنْعِمُ بِالْعافِيَةِ، وَ الْمَنّانُ بِالْعافِيَةِ، وَ الْمُتَفَضّلُ بِالْعافِيَةِ علي وَ علي جَميعِ خَلْقِكَ، رَحْمانَ الدّنْيا وَ الآخِرَةِ وَ رَحيمَهُما، صَلّ علي مُحَمّدٍ وَ آلِ مُحَمّدٍ وَ ارْزُقْنا الْعافِيَةِ، و دوام العافية وَ تَمامَ الْعافِيَةِ، و شُكْرِ الْعافِيَةِ، فى الدّنْيا وَ الآخِرَةِ، يا اَرْحَمَ الرّاحِمينَ.
#دانستنیهای امام رضا علیه السلام
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
❇️ تدریس کتاب #حقوق_زن_در_اسلام ❇️ ( جلسه 15 کتاب نظام حقوق زن در اسلام) 💠 دلایل نفقه دادن به زن
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
طرح مطالعاتی شهید مطهری 58.mp3
7.53M
🔰 سلسله جلسات #طرح_مطالعاتی_کتب_شهید_مطهری 58
❇️ تدریس کتاب #حقوق_زن_در_اسلام
❇️ ( جلسه 16 کتاب نظام حقوق زن در اسلام) 💠 بحث ارث
🎤 با توضیحات استاد احسان عبادی از اساتید مهدویت و پژوهشگر علوم حدیث و تاریخ
👌 کتب شهید مطهری، راهی عالی برای قوی شدن
ایات مهدوی 20.mp3
2.99M
💠 سلسله مباحث #آیات_مهدوی 20
❇️جلسه 20
🎤 با توضیحات حجت الاسلام و المسلمین #استاد_محمدرضا_نصوری ( معاونت مرکزتخصصی مهدویت کشور و معاونت فرهنگ ، آموزش و پژوهش بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) کشور)
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
کتاب صوتی " من ادواردو نیستم" زندگینامه و خاطرات شهید ادواردو (مهدی) آنیلی ناشر نشر شهید هادی تولی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
من ادواردو نیستم 2.mp3
15.43M
📗کتاب صوتی
#من_ادواردو_نیستم
قسمت 2⃣
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💐💐 سرود بسیار زیبا همراه با تصاویر دلنشین رهبر
@zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
اقسام نواهی الهی علی الجمله، پس چنان که امر خدای تعالی نسبت به قاطبه ممکنات دو امر است: امر تکوینی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
علت نزول انسان از عالم علوی به سفلی
و در نزول انسان از مقام علوّ به مرتبه اسفل السافلین و استیلای شیطان بر ذریه او گوئیم: به مقتضای حدیث قدسی: « إنه جعلت معصیة آدم سبباً لعمارة هذا العالم » [۱]، چون حکمت بالغه الهیه اقتضا نمود نزول آدم را از مقام اعلی به مقام اسفل، به واسطه بلوغ به کمال و وصول به مرتبه خلافت و معرفت، لذا بعد از خمیره طینت آدم بیدَیْن جلال و جمال و نفخ روح أمری قال: « إِنِّی جَاعِلٌ فِی الاْءَرْضِ خَلِیفَةً « [۲] » فَإِذَا سَوَّیْتُهُ وَ نَفَخْتُ فِیهِ مِن رُّوحِی فَقَعُوا لَهُ سَاجِدِینَ [۳] »، یعنی: بعد از تکمیل هیکل جسدی انسان در رحم و طی مقامات و اطوارات از نطفه و علقه و جنین و اضافه و افاضه روح امری در این کالبدِ مُظلمه بدن که نظیر لیلة القدر است.
اوّلاً امر فرمود به تنزّل ملائکه و روح فیها، یعنی: آن ملائکه که اشاره و ایماء به قوی و مدارک ظاهره و باطنه و از جنود روح اند به اذن و امر خدا برای محافظت او نازل شدند.
و بعد از هبوط و نزول در این لیلة القدر امر نمود که واقع شوید از برای آدم حال بودنتان « ساجدین »، أی مطیعین و منقادین دون مخالفین و متمرّدین، فانقادوا له الملائکة کلّهم أجمعون، یعنی: هر یک از آنها در آن خدمت و عبادتی که خدا مأمور فرموده بود عمل نمودند، چه عمل هر یک از قوی « فیما خلق لأجله »
عبادت آنها است، یعنی: عبادت سامعه که یکی از مستخدمین انسان است شنیدن و از باصره دیدن، و از ذائقه چشیدن، و از شامه استشمام روایح است، الی غیر ذلک.
----------
[۱]: ۲ - در مصادر معتبر حدیثی یافت نشد، ولیکن بنگرید: ریاض السالکین، ص ۱۸۵.
[۲]: ۳ - سوره مبارکه بقره، آیه ۳۰.
[۳]: ۴ - سوره مبارکه حجر، آیه ۲۹.
.......:
📚✍ #شرحی بر صحیفه سجادیه
میرزا ابراهیم سبزواری وثوق الحکماء
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
خط متقاطع ابن کمونه در شرح تلویحات میگوید: دو خط غیر متناهی که همدیگر را قطع میکنند و یکی از آنها
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
طرب
در کتاب ادب الکتاب آمده است: طرب حالتی است که به خاطر شدت سرور و یا نهایت جزع به انسان میرسد، و البته به معنای فقط فرح و خوشحالی نیست چنانکه بعضی چنین تصور کرده اند.
مایه ستم
حکیمی گوید: ظلم طبیعت نفس است و دو علت میتواند مانع آن شود، علت دینی چون ترس از قیامت و علت سیاسی چون ترس از شمشیر.
خرقه صوفی
به یکی از صوفیان گفتند: این خرقه را نمی فروشی؟ در پاسخ گفت: اگر صیاد دام خود را بفروشد، با چه وسیله ای صید کند؟
هر و بر
مثل معروفی که میگوید فلانی هِر را از بِر تشخیص نمی دهد، به این معناست که نمی داند چه برای او خوب و چه برای او بد است.
@zandahlm1357