فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تلاوت بسیار زیبای سوره الرحمن
القارئ أحمد النفيس
هر روز با امام رضا
@zandahlm1357
@HashtominEmam
آرشیو
مطالب صفحه هرروز با امام رضا (ع)
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
درخواست هدايت و پايداري متن حديث درخواست هدايت و پايدارى اللّهمّ اَعْطِنى الْهُدى، وَ ثَبّتْنى عَل
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
مناظرات
آشنايي به انجيل بهتر از جاثليق
سپس حضرت رضا عليه السلام رو کردند به جاثليق و براي اثبات نبوت حضرت رسول الله صلي الله عليه و اله و سلم از انجيل دلائل زيادي بيان کردند و فرمودند: “ ايمان بياور “، جاثليق گفت: اين پيغمبري که ميگوئي اسمش در تورات و انجيل و نبوت محمد صلي الله عليه و آله و سلم و وصيش علي و دخترش فاطمه و دو پسرش حسن و حسين است.
بحارالانوار، ج ۴۹، ص ۷۳، ح ۱. از الخرائج و الجرائح/ ۲۰۴ تا ۲۰۶
#دانستنیهای امام رضا علیه السلام
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
❇️ تدریس کتاب #حقوق_زن_در_اسلام ❇️ ( جلسه 17 کتاب نظام حقوق زن در اسلام) 💠 بحث حق طلاق 🎤 با توض
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
طرح مطالعاتی شهید مطهری 60.mp3
6.77M
❇️ تدریس کتاب #حقوق_زن_در_اسلام
❇️ ( جلسه 18 کتاب نظام حقوق زن در اسلام) 💠 بحث حق طلاق, بحث چندهمسری
🎤 با توضیحات استاد احسان عبادی از اساتید مهدویت و پژوهشگر علوم حدیث و تاریخ
👌 کتب شهید مطهری، راهی عالی برای قوی شدن
ایات مهدوی 22.mp3
2.19M
💠 سلسله مباحث #آیات_مهدوی 22
❇️جلسه 22
🎤 با توضیحات حجت الاسلام و المسلمین #استاد_محمدرضا_نصوری ( معاونت مرکزتخصصی مهدویت کشور و معاونت فرهنگ ، آموزش و پژوهش بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) کشور)
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
📗کتاب صوتی #من_ادواردو_نیستم قسمت 3⃣
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
من ادواردو نیستم 4.mp3
19.4M
📗کتاب صوتی
#من_ادواردو_نیستم
قسمت 4⃣
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#ببینید
🎥 فیلم منتشر نشده از بازدید آیت الله خامنه ای از جبهه کردستان - مریوان، روستای مرزی #دزلی
🌿 در دوران فرماندهی حاج احمد متوسلیان (فرمانده سپاه مریوان) و شهید محمد بروجردی(فرمانده سپاه کردستان و غرب کشور)
@zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
ابلیس و واهمه در انسان و تمام در اطاعت و انقیاد و آدم عمل فی « ما خلق لأجله » خود را به انجام رساند
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
وجوب مرگ برای تمام انسانها
قوله علیه السلام: سُبْحَانَکَ قَضَیْتَ عَلَی جَمِیعِ خَلْقِکَ الْمَوْتَ مَنْ وَحَّدَکَ وَ مَنْ کَفَرَ بِکَ.
« سبحانک »: از اسماء تنزیهیه و تقدیسیه است.
قضیت: أی حکمت علی جمیع خلقک الموت ؛ چه موت نه منحصر به انسان است، بلکه آنچه در عالم ایجاد و خلق است در تحت این امر و حکم مقهور و
مغلوب اند، چه موت که مقام فنا و نیستی است حکم حتمی است بر عموم به مقتضای: « کُلُّ مَنْ عَلَیْهَا فَانٍ * وَ یَبْقَی وَجْهُ رَبِّکَ ذُوالْجَلاَلِ وَ الاْءِکْرَامِ [۱] ».
پس عنوان دعا آن که: چقدر منزّه و مبرّائی که از رعایت صلاحیت حال عباد
خود حکم نموده[ای] بر آنها موت را، اعمّ از آن که توحید نماید تو را، یا تکفیر و تکذیب نماید تو را قضا. و حکم موت بر آنها از همان ابتداء خلقت آنها است.
----------
[۱]: ۳ - سوره مبارکه رحمن، آیات ۲۶ و ۲۷.
.......:
📚✍ #شرحی بر صحیفه سجادیه
میرزا ابراهیم سبزواری وثوق الحکماء
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
عربده مثل معروف دیگری است که میگویند: فلانی در مستی عربده میکشد، عربده (معربد) از عربد مشتق شده ک
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
دو حرکت جسم واحد
طوسی در شرح اشارات آورده است: فخر رازی دو حرکت مختلف برای یک جسم در آن واحد را انکار کرده است و گفته است انتقال در جهت خاص، مستلزم حصول آن جهت است، وقتی دو حرکت داشته باشد، باید دو جهت در آن واحد داشته باشد. چه این حرکت ذاتی باشد یا عرضی یا هر دو. سپس میگوید حرکت آسیا و مورچه ای که بر خلاف آن در حرکت است با بحث ما یکی نیست چه اینکه چرا مورچه در حال حرکت آسیا متوقف نباشد و آسیا در حال حرکت مورچه متوقف نباشد؟ البته این توقف هرچند بعید به نظر میرسد ولی معارض برهان نیست.
جواب آنست که جسم دارای دو حرکت مختلف نیست. جسم حرکت واحدی دارد که از دو حرکت ترکیب یافته است. حرکات مرکب اگر در جهت واحد باشند، به خاطر برتری بعضی بر بعض دیگر، حرکات مساوی ایجاد میکنند و اگر برتری نباشد، موجب سکون خواهد شد.
اگر حرکت به جهات مختلف باشد، حرکت مرکبی را ایجاد میکند به جهتی که حد وسط آن جهات میباشد. پس جسم واحد بیش از یک حرکت به جهت واحد نخواهد داشت. ولی این حرکت واحده همان طور که متشابه است، گاهی مختلف هم هست، و همان طور که بسیط است، مرکب نیز هست، و هر مختلفی مرکب، و هر بسیطی، متشابه است، حرکات مختلفه نسبت به اولش بالذات و نسبت به غیر آن به عرض است. و همه ی حرکات مختلف نسبت به غیر متحرک واحد بالذات نیستند، بلکه یک حرکت، بالذات است. لذا لازم نمی آید که جسم دو حرکت داشته باشد و در آن واحد متحرک به دو جهت باشد، و چیز مستبعد و محال لازم نمی آید.
#کشکول شیخ بهاء
https://eitaa.com/zandahlm1357