eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.5هزار دنبال‌کننده
49.1هزار عکس
35.8هزار ویدیو
1.7هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
۲۹- تقاضای نظر درباره ی یکی از گروهها و دلیل بالا بودن محلّ صندلی نظر شما درباره ی... (راجع به یک گروهی پرسیده اند که من اسم از گروهها و اشخاص نمی آورم، نه اینجا و نه در هیچ صحبت دیگری اسم گروهها را نمی آورم) چیست؟ بالاخره چون اسم نمی آورم، دیگر نظر هم نمی شود داد. سؤال دوّم: گمان نمی کنید ارتفاع صندلی شما از سطح زمین کمی زیاد باشد؟ البتّه این [سؤال] مربوط به صندلی دانشگاه است. مال اینجا نیست. ۳۰- تقاضای توضیح درباره ی نقش بیگانگان در قتلهای زنجیره ای حضرتعالی در بیانات خود راجع به قتلهای زنجیره ای، از نقش بیگانه در این موضوع سخن گفتید؛ [۱] ولی در بررسی پرونده، به این جنبه هیچ اشاره ای نشد؛ بلکه ظاهراً کاملاً برعکس مینمود. لطفاً توضیح دهید. من البتّه در همان اوّلی که راجع به این مسئله ی پرجنجال و واقعاً مضر بحث کردم، همین اظهار نظر را کردم؛ الان هم اعتقادم همین است. این مسئله چند جنبه داشت. دلم هم نمیخواهد که این بحث را دوباره زنده کنم؛ چون این بحث برای کشور خیلی ضرر داشت. یک حادثه ای اتّفاق افتاده بود، باید دستگاه اطّلاعاتی و دستگاه قضائی این مسئله را حل میکردند؛ کشاندن آن به افکار عمومی، هیجانهای کاذب درست کردن، اظهارنظرهای غیرواقعی و بعضاً صددرصد دروغ از اطراف و اکناف، یک فضای بسیار بدی درست کرد. من هیچ خشنود نیستم که این بحثها مجدّداً مطرح شود. خوشبختانه دادگاه هم گذشت و تمام شد و این بحثها خاتمه پیدا کرد. لیکن حالا چون سؤال شده، عرض میکنم. من باز هم اعتقادم همین است. ببینید، این حادثه جنبه‌های مختلفی دارد: یک جنبه، جنبه ی جنایی مسئله است. چند نفر رفته اند چند انسان را به قتل رسانده اند، حالا وابسته ی به یک تشکیلات دولتی هم بوده اند؛ خب، این کار یک جنایت است؛ از این جنبه باید به آن رسیدگی شود. این دادگاهی هم که تشکیل شد، خودش گفت که من فقط از جنبه ی جنایی به این مسئله رسیدگی میکنم؛ از جنبه‌های دیگر رسیدگی نمیکنم؛ یعنی صلاحیّت این دادگاه همین اندازه بود و رسیدگی هم کرد. یک مسئله ی دیگر این است که آیا این قاتلها نسبت به آن مقتولها هیچ رابطه ی شخصی ای داشتند؟ دشمنی ای، کینه ای، چیزی بینشان بوده؟ می‌بینیم نه، اصلاً؛ هیچ ارتباط ویژه ای که بگوئیم با اینها بد بودند، دشمن بودند، رقیب بودند، تزاحم منافع داشتند، بینشان نبود. سؤال دوّم: آیا آن افراد از لحاظ سیاسی برای کشور، بسیار بسیار مضر و خطرناک بودند، تا فرض کنیم که این افراد برای دفاع از نظام رفتند آنها را کشتند؟ باز هم نه. من در ---------- [۱]: . اشاره به بیانات معظّم ٌ له در خطبه‌های نماز جمعه ۱۸/۱۰/۷۷ درباره ی احتمال وجود یک سناریوی خارجی در ماجرای قتلهای زنجیره ای. نماز جمعه گفتم؛ یکی از این مقتولین، دوست دوران مبارزات ما بود، همکار دوره ی بعد از انقلاب اسلامی ما بود، اواخر هم دشمن ما بود، امّا دشمنِ بی ضرر؛ هیچ ضرری به حال نظام نداشت. یعنی واقعاً از مخالفینی بود که کمترین ضرری برای نظام نداشت. بنابراین اینجور نبود که ما فرض کنیم یک انگیزه ی طرفدارانه ی از نظام موجب شده که اینها بروند فلان کس و فلان کسی را که هیچ ضرری برای نظام ندارند، بکُشند. از طرفی سنگینی این کار بر نظام خیلی زیاد بود؛ یعنی یک حالت ناامنی و بی اطمینانی ایجاد کرده بود. از همه بدتر، مورد تهاجم قرار گرفتن و زیر سؤال رفتن دستگاه امنیّتی کشور بود. خب، یک ذهن عادی به طور طبیعی چه به نظرش میرسد؛ ولو هیچ قرینه ای هم نباشد؟ غیر از این است که یک دستی میخواهد دستگاه اطّلاعاتی را خراب کند و نظام را بدنام کند و حالت ناامنی به وجود بیاورد و تهمت فشار بر مخالفین نظام را در دنیا و علیه جمهوری اسلامی شایع کند؟ هر ذهن ساده ای این به ذهنش میرسد. البتّه بنده قرائن زیادی هم داشتم، فقط این نبود؛ بعداً اعترافهایی هم کردند. اگر رسیدگی امنیّتیِ دقیق بشود و محاکمه ی دقیق بشود، هیچ بعید ندانید که قرائن و شواهد روشنگر دیگری هم در این بین پیدا بشود و در معرض دید قرار بگیرد. منتها این دادگاهی که تشکیل شد، فقط از جنبه ی جنایی به این مسئله رسیدگی کرد. ان شاءالله خداوند همه ی شماها را موفّق و مؤیّد بدارد و دلهای پاک شما و جانهای نورانی شما روزبه روز در صراط مستقیم الهی رشد کند و بتوانید آینده ی بسیار خوب و روشنی را برای کشور خودتان و برای نسلهای آینده و برای خانه ی عزیز خودتان - که ایران است - فراهم کنید و اسلام را عزّت ببخشید؛ چون فرزندان اسلام هستید. والسّلام علیکم و رحمةُ الله و برکاته پرسشهای دانشجویان ✍مقام معظم رهبری https://eitaa.com/zandahlm1357
کارگاه انصاف_08.mp3
10.86M
۸ ▪️انصاف یعنی؛ من بتوانم تشخیص بدهم، در این مرحله، و در این مقام، تکلیف من در این ارتباط مشخص چیست؟ - سهم من، در این ارتباط، از عذرخواهی از سکوت از تشکر از گذشت از ایثار از جبران خطا و .... چقدر است؟ 🎤
🕌در محضر امام روح الله (۵۷) 💠 هر چه از غرب ضربه بخورند، باز از آنها تعریف می کنند 📌امام خمینی (ره): این آقایان انساندوست دواهائی که می خواهند بفهمند که آیا مفید است یا مضر است می فرستند پیش ما، صادر می کنند به شرق. همانطور که اطباء یک موش را، یک خرگوش را برای بعضی دواها تجربه می کنند و [ آزمایش] می کنند که بفهمند که این دوا چه جوری است، اینها ماها را تجربه می کنند و مع الاسف در بین این روشنفکرهای ما[...] باز از اینها تعریف می کنند برای اینکه مغز عوض شده است. یک کسی که پنجاه سال مغزش را آنها تربیت کرده اند و از مغز انسانی بیرونش کردند یک مغز غربی روی آن گذاشتند، این هر چه هم که ضربه از غرب به این مملکتش بخورد، به این کشورش بخورد باز از آنها تعریف می کند، باز هم دنبال این است که برگرداند. 📚صحیفه امام؛ جلد ۱۱؛ صفحه ۲۲۵ 📌 بازنشر کلیه مطالب جهت روشنگری عموم مردم ، با ذکر ، بدون ذکر منبع هم مجاز است. @zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙قاری هَـٰۤأَنتُمۡ هَـٰۤؤُلَاۤءِ جَـٰدَلۡتُمۡ عَنۡهُمۡ فِی ٱلۡحَیَوٰةِ ٱلدُّنۡیَا فَمَن یُجَـٰدِلُ ٱللَّهَ عَنۡهُمۡ یَوۡمَ ٱلۡقِیَـٰمَةِ أَم مَّن یَكُونُ عَلَیۡهِمۡ وَكِیلࣰا(۱۰۹) وَمَن یَعۡمَلۡ سُوۤءًا أَوۡ یَظۡلِمۡ نَفۡسَهُۥ ثُمَّ یَسۡتَغۡفِرِ ٱللَّهَ یَجِدِ ٱللَّهَ غَفُورࣰا رَّحِیمࣰا(۱۱۰) 📖آیات ۱۰۹ و ۱۱۰ نساء @zandahlm1357 ►┅═۞﴾📖﴿۞═┅◄
هر روز با امام رضا @zandahlm1357 @HashtominEmam آرشیو مطالب صفحه هرروز با امام رضا (ع)
سؤالات مأمون در مورد عصمت انبياء علي بن محمد بن جهم روايت مي‌کند: يک روز مأمون از حضرت رضا عليه السلام پرسيد: « معني آيه ۱۲۱ سوره طه چيست که خداوند فرمود: آدم معصيت کرد و گمراه شد؟ » حضرت رضا عليه السلام فرمود: « وقتي خداوند آدم و حواء را از نزديک شدن به درخت نهي فرمود، شيطان آمد و آنها را وسوسه کرد و گفت اگر شما از اين درخت بخوريد، تبديل به دو فرشته مي‌شويد و تا ابد در بهشت خواهيد ماند. سپس قسم خورد که من قصد فريب شما را ندارم. آدم و حوا هم کسي را نديده بودند و باورشان نمي شد کسي به دروغ، قسم بخورد. البته اين ماجرا به قبل از نبوّت حضرت آدم عليه السلام مربوط مي‌شد. گرچه گناه صغيره اي بود، اما بعد از اينکه پيغمبر شد، ديگر از هر گونه خطاي کوچک و بزرگ مصون و محفوظ شد. براي همين است که خداوند (آيه ۳۳ سوره آل عمران) مي‌فرمايد: خداوند آدم و نوح را برگزيد » مأمون پرسيد: « معني آيه ۷۶ سوره ي انعام چيست که حضرت ابراهيم وقتي هوا تاريک شد، گفت: “ اين ستاره پروردگار من است “. » امام فرمود: « آن ستاره، زهره بود و منظور او از اينکه گفت پروردگار من ستاره است و سپس گفت ماه و سپس خورشيد، باطل کردن عقيده ي مشرکين آن زمان بود، نه اينکه عقيده خود را مي‌گفت. مشرکين آن زمان سه دسته بودند: زهره پرست، ماه پرست و خورشيد پرست. حضرت ابراهيم مي‌خواست ثابت کند که آنها با اين خصوصيّت که افول و غروب مي‌کنند، پرستيدني نيستند. اين نوع استدلال را خداوند به او آموخته بود چون در قرآن _ در آيه ي ۸۳ سوره ي انعام _ مي‌فرمايد: “ و اين دليل و حجت ما بود که به ابراهيم عطا کرديم تا براي قومش بياورد. “ » مأمون پرسيد: « معني آيه ۱۱۰ سوره ي يوسف چيست: “ و پيامبران گمان کردند که به آنها دروغ گفته اند. “ » امام فرمود: « يعني وقتي پيامبران خدا از مردم مأيوس مي شوند و قومشان گمان مي‌کنند که آنها دروغ گفته اند، در اين هنگام نصرت ما به آنها مي‌رسد. » مامون معني اين آيه را پرسيد: « تا خداوند گناه گذشته و آينده تو را بيامرزد. » (سوره؟ ) حضرت رضا عليه السلام فرمود: « در نظر مشرکين مکه، کسي گناهکارتر از رسول خدا نبود. زيرا آنها سيصد و شصت بت را عبادت مي‌کردند و رسول خدا مي‌فرمود از همه آنها دست برداريد و فقط خداي يگانه را پرستش کنيد. گناه رسول خدا در نظر مشرکين اين بود. خداوند پس از فتح مکه فرمود: اي محمد! ما براي تو فتح آشکاري کرديم تا خداوند گناهاني را که مشرکين مکه درباره تو تصوّر مي‌کردند بيامرزد و اثرات آن را از بين ببرد، چون ذنب به معني کار دنباله دار و داراي عواقب بعدي است. » در اين هنگام حضرت رضا براي اقامه نماز برخاست و رفت. مأمون به عموي او يعني محمد بن جعفر گفت: « پاسخ‌هاي برادرزاده ات چطور بود؟ » محمد بن جعفر گفت: « او عالم است ولي ما نديده ايم او نزد کسي تحصيل کند. » مامون گفت: « او از اهل بيت پيامبر است که رسول خدا درباره آنها فرمود: « عترت پاک من در کودکي حليم و بردبار و در بزرگي داناترين مردم اند. شما نبايد به آنها چيزي ياد دهيد زيرا آنها داناترند. آنان شما را به طريق هدايت ارشاد مي‌کنند و به گمراهي نمي کشانند. » ابن جهم مي‌گويد : « روز بعد خدمت حضرت رضا عليه السلام رسيدم و حرف‌هاي مأمون و محمد بن جعفر را برايش بازگو کردم. » حضرت رضا عليه السلام خنديد و فرمود: « به سخنان مامون دل خوش مکن که او به زودي مرا خواهد کشت و خداوند انتقام مرا از او خواهد گرفت. » اخبار و آثار حضرت امام رضا عل? ه السلام، ص ۶۳۶، ح ۸. امام رضا علیه السلام https://eitaa.com/zandahlm1357
14.43M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 زائرانی که بر قلب و روح شما مسلط هستند. حرم علیه‌السلام 🌙 @zandahlm1357