eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
49.3هزار عکس
36هزار ویدیو
1.7هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
طرح مطالعاتی شهید مطهری 12.mp3
4.18M
❇️ تدریس کتاب 12 ❇️ جلسه 12 ( جلسه 12 کتاب خدمات متقابل) 🎤 با توضیحات استاد احسان عبادی از اساتید مهدویت و پژوهشگر علوم حدیث و تاریخ 👌 کتب شهید مطهری، راهی عالی برای قوی شدن
18.62M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
عج 🔻 نحوه برخورد امام علی علیه‌السلام با هنرمند انقلابی سابق که دچار خطا و فساد شد ... ⬅️قابل توجه مسئولین محترم قوه قضائیه... استاد حسن رحیم پور ازغدی @zandahlm1357
فرار و ترس و استغاثه به خداوند [قوله علیه السلام: وَ أَنْ تُثْنِیَنِی بِالْکَثِیرِ مِنْ کَرَامَتِکَ بِرَحْمَتِکَ]. [... ] قوله علیه السلام: فَإِلَیْکَ أَفِرُّ، و مِنْکَ أَخَافُ، وَ بِکَ أَسْتَغِیثُ. الفرار: الهرب، قوله تعالی: « فَفِرُّوا إِلَی اللَّهِ [۵] »، أی من معصیة اللّه الی طاعته، و من عقابه الی رحمته. من کلام الحکماء: « الفرار الی اللّه الإقبال علیه و توجیه السیر إلیه، و هو علی مراتب: أولها: الفرار من بعض آثاره إلی البعض، کالفرار من أثر غضبه إلی أثر رحمته. و الثانی: أن یفرّ العبد عن مشاهدة الأفعال و یترقّی فی درجات القرب إلی مصادر الأفعال، فیفرّ من بعضها إلی بعض، کما یستعاذ من سخطه بعفوه. الثالث: أن یترقّی عن مقام الصفات إلی ملاحظة الذات، فیفرّ منها إلیه ». چنان که جمع فرموده پیغمبر صلوات اللّه و سلامه علیه این مراتب مذکوره فقال فی سجوده: « أعوذ بعفوک من عقابک » [۱]، ثمّ قرب و غنا عن مشاهدة الأفعال، و یترقّی إلی مصادرها و هی الصفات، و قال: « و أعوذ برضاک من سخطک » [۲]، ثم یترقّی عن مشاهدة الصفات و اقترب إلی ملاحظة الذات و قال: « و أعوذ بک منک » [۳] . و هذا فرار منه إلیه، و هو مقام الوصول و لمّا وصل إلی انتهاء مقام القرب و انقطع عن الوجود النفسی و عن کلّ ما سواه و لم یر فی الوجود غیر اللّه قال: « لا احصی ثناء علیک أنت کما أثنیت علی نفسک » [۴]، کما قیل: قرب نه آن پایین به بالا رفتن است [۵] قرب حق از قید هستی رستن است و « بک أستغیث » در عنوان دعا. استغاثة: ای طلب منه الاغاثة، و منه: یا غیاث المستغیثین، أنت الغیاث المستغاث. و طلب غوث و یاری اوّلاً از عدو باطنی است که نفس امّاره بالسوء باشد که أعدا عدوّ [۶] انسان است ؛ زیرا که متابعت او در هوی و جلب شهوات موجب دخول نار است کما ورد: « حفّت النار بالشهوات » [۷]، لذا ---------- [۵]: ۱ - سوره مبارکه ذاریات، آیه ۵۰. [۱]: ۲ - الکافی، ج ۳، ص ۴۶۹ ؛ بحارالأنوار، ج ۹۵، ص ۴۱۷. [۲]: ۳ - مصدر پیشین. [۳]: ۴ - شرح نهج البلاغه، ج ۱۱، ص ۷۳ ؛ عوالی اللئالی، ج ۴، ص ۱۱۳. [۴]: ۵ - شرح نهج البلاغه، ج ۱۱، ص ۷۳ ؛ عوالی اللئالی، ج ۴، ص ۱۱۳. [۵]: ۶ - در کشکول شیخ بهایی آمده است: قرب نی بالا، نه پستی رفتن است. [۶]: ۷ - اقتباس از حدیث: «أعدا عدوّک نفسک بین جنبیک»، عوالی اللئالی، ج ۴، ص ۱۱۸. [۷]: ۸ - مصادر آن گذشت. قال صلوات اللّه علیه: « الغوث الغوث - أی الامان الامان - خلّصنا من النار » [۸] . ---------- [۸]: ۱ - مصباح الکفعمی، ص ۲۴۷ و ۲۵۹. .......: 📚✍ بر صحیفه سجادیه میرزا ابراهیم سبزواری وثوق الحکماء https://eitaa.com/zandahlm1357
معاشرت با مردم از جمله سفارشهای امام علی علیه السلام به فرزندانش این بود که: فرزندانم! چنان با مردم معاشرت کنید که اگر از آنها دور شوید، آرزوی دیدارتان کنند و اگر از دنیا بروید برای شما گریه کنند. فرزندانم! دلها چون سربازانی هستند که در پادگان جمع شده اند، آنان در دوستی و دشمنی به هم می‌نگرند. هرگاه خواسته ی کسی بدون اینکه خیری برای شما داشته باشد اجابت کردید، منتظر باشید اگر بدون جهت به دشمنی او برخاستید، بر شما پیشی بگیرد، پس از او دوری کنید. شیخ بهاء https://eitaa.com/zandahlm1357