eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.5هزار دنبال‌کننده
47.2هزار عکس
34.2هزار ویدیو
1.6هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
هر روز با امام رضا @zandahlm1357 @HashtominEmam آرشیو مطالب صفحه هرروز با امام رضا (ع)
الگوي زندگي امام همانگونه كه در شأن و موقعيت اوست زندگيش الگوي زندگي اسلامي بود آن كس كه ميخواست زندگي خود را در آن شرايط با زندگي پيامبر (ص) تطبيق داده و به مذاق اسلام عمل كند ميبايست راه و روش امام رضا (ع) را تعقيب نمايد. او با سخن خود، با رفتار خود، با عمل به وظايف خويش، با مراقبت و كردار خود در پي ارشاد و اصلاح جامعه بود و مراقبت داشت مردم راه و زندگي خود را اسلامي كنند امام همچون دريا و علومش قطرات آن مرحوم علاّمه مجلسى و برخى ديگر از بزرگان آورده اند: يكى از اصحاب حضرت علىّ بن موسى الرّضا عليه السلام به نام علىّ بن ابى حمزه بطائنى حكايت كند: روزى در محضر مبارك آن حضرت بودم، كه تعداد سى نفر غلام حبشى در آن مجلس وارد شدند. پس از ورود، يكى از ايشان به زبان و لهجه حبشى با امام رضاعليه السلام سخن گفت و حضرت نيز به زبان حبشى و لهجه محلّى خودشان پاسخ او را بيان نمود و لحظاتى با يكديگر به همين زبان سخن گفتند. آن گاه حضرت مقدارى پول - درهم - به آن غلام عطا نمود و مطلبى را نيز به او فرمود ؛ و سپس همگى آن‌ها حركت كردند و از مجلس خارج شدند. من با حالت تعجّب به آن حضرت عرضه داشتم: ياابن رسول اللّه! فدايت گردم، مثل اين كه با اين غلام به زبان حبشى و لهجه محلّى صحبت مى فرمودى؟! او را به چه چيزى امر نمودى؟ امام عليه السلام فرمود: آن غلام را در بين تمام همراهانش، عاقل و با شخصيّت ديدم، لذا او را برگزيدم و ضمن تذكّراتى، به او توصيه كردم تا كارها و برنامه هاى ساير غلامان و دوستان خود را بر عهده گيرد و در حقّ آن‌ها رسيدگى كند ؛ و نيز هر ماه مقدار سى درهم به هر كدام از ايشان بپردازد. و او نيز نصايح مرا پذيرفت ؛ و مقدار دراهمى به او دادم تا بين دوستانش طبق توصيه تقسيم نمايد. علىّ بن ابى حمزه بطائنى افزود: سپس حضرت مرا مخاطب قرار داد و فرمود: آيا از گفتار و برخورد من با اين غلامان و بندگان خدا تعجّب كرده اى؟! و آن گاه حضرت به دنبال سؤ ال خويش اظهار داشت: تعجّب نكن ؛ براى اين كه منزلت و موقعيّت امام، بالاتر و مهمّتر از آن است كه تو و امثال تو فكر مى كنى. سپس فرمود: آنچه را كه در اين مجلس مشاهده كردى، همانند قطره اى است در منقار پرنده اى كه از آب دريا برگرفته باشد. آيا برداشتن يك قطره از آب دريا، در كم و يا زياد شدن آب دريا تاءثيرى دارد؟! بعد از آن، امام رضا عليه السلام افزود: توجّه داشته باش كه همانا امام و علوم او، همچون درياى بى منتهائى است كه پايان ناپذير باشد و درون آن مملوّ از انواع موجودات و جواهرات گوناگون خواهد بود، و چون پرنده اى قطره اى از آب آن را بردارد، چيزى از آب آن كم نخواهد شد. و همچنين امام، علومش بى منتها است ؛ و هر كسى نمى تواند به تمام مراحل علمى و اطّلاعات او دست يابد. .......: امام رضا علیه السلام https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
سیر مطالعاتی آیت الله مصباح 1.MP3
10.24M
💠 سلسله جلسات 1 🔰 جلسه 1️⃣ ✳️ تدریس کتاب ( جلسه اول) 🎤 👈 با توجه به اهمیت کتب ایشان طبق بیانات رهبری معظم، این فایلها را حتی با نام و لینک خودتان نشر دهید 👉 @zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
عج 🔻 مبلغین و علما که از زبان دین با مردم سخن می گویند باید درد دین و درد مردم داشته باشند! با تمام وجودت آتش بگیر و سخن بگو ❗️ مثل بعضی علما و روشنفکران خونسرد نباش❗️ @zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📽 کلیپ حضور فرماندهان ارشد جنگ در خط مقدم ✅ انتشار تصاویر کم‌تر دیده‌شده از لحظات نفس‌گیر عملیات رمضان (تیرماه ۱۳۶۱) با ما همراه باشید @zandahlm1357 •┈┈••✾•🍃🌸🍃•✾••┈┈•
نور و مراتب آن و نور اطلاقاتی دارد از ظاهر و باطن، تأویل و تفسیر ظاهر او نور حسّی است از نور شمسی و قمری و کوکبی و سراجی که ظاهر بالذات و مُظهر غیر است. و تأویل نور، اطلاق بر علم است که ما به الانکشاف اشیاء است، و مقابل او جهل است، چه جاهل محجوب و مستور است از معرفت حقایق اشیاء، لذا قال تعالی فی موضع: « وَ مَا یَسْتَوِی الاْءَعْمَی وَ الْبَصِیرُ * وَ لاَ الظُّلُمَاتُ وَ لاَ النُّورُ [۱] » و فی موضع: « هَلْ یَسْتَوِی الَّذِینَ یَعْلَمُونَ وَ الَّذِینَ لاَ یَعْلَمُونَ [۲] ». و دیگر اطلاق نور بر ایمان است از آنجائی که حقیقت ایمان ایقان است، و یقین نتیجه علم و معرفت است، و نقیض او کفر است که به حسب لغت به معنای ستر و غطاء است. و ثالثاً: اطلاق نور بر وجود است که ظاهر و موجود است بذاته، و مظهر و موجد ماهیات است که ظلمات اند، کما قیل فی حقّها: ظلمات اند محو گشته به نور مومهااند در گرفته به نار قال تعالی: « اللَّهُ نُورُ السَّماواتِ وَ الاْءَرْض [۳] »، أی وجود السماوات والأرض. و گاهی استعاره می‌شود از ابتهاج و سرور و انبساط به نور، و از شداید و امورات شاقّه صعبه به ظلمت، کما قال تعالی: « قُلْ مَن یُنَجِّیکُم مِّن ظُلُمَاتِ الْبَرِّ وَ الْبَحْرِ تَدْعُونَهُ تَضَرُّعًا وَ خُفْیَةً لَئِنْ أَنجَانَا مِنْ هَذِهِ لَنَکُونَنَّ مِنَ الشَّاکِرِینَ * قُلِ اللَّهُ یُنَجِّیکُم مِّنْهَا وَ مِن کُلِّ کَرْبٍ ثُمَّ أَنتُمْ تُشْرِکُونَ [۴] »، که از شداید و عقوبات که در برّ و بحر طاری انسان می‌شود تعبیر به ظلمات فرموده، چه وجه قلب را کدر و مُظلَم می‌نماید، چنان که ضمیر « منها » به ظلمات خاصّه واقعه راجع است، و «مِن کُلِّ کَرْبٍ» به سایر ظلمات متوقّع الحصول فی المستقبل. پس بعد از این مقدّمات، تأویل آیه مبارکه که مؤیّد مطلب سابق است آن که: کسان کفار و جهّال ولی و فرمانفرما و اولی به تصرّف در وجود آنها نفس طاغوت است ؛ زیرا که کثیر الطغیان و متمرّد از قوانین الهی است، که تابعین خود را همه اوقات خارج می‌نماید از حال بهجت و سُرور به سوی ظلمات و بلیات بدنی و روحی، با این همه توصیه و تأکیدات الهی که: « أَ لَمْ أَعْهَدْ إِلَیْکُمْ یَا بَنِی آدَمَ أَن لاَّ تَعْبُدُوا الشَّیْطَانَ إِنَّهُ لَکُمْ عَدُوٌّ مُّبِینٌ [۱] ». ---------- [۱]: ۴ - سوره مبارکه فاطر، آیات ۱۹ و ۲۰. [۲]: ۱ - سوره مبارکه زمر، آیه ۹. [۳]: ۲ - سوره مبارکه نور، آیه ۳۵. [۴]: ۳ - سوره مبارکه انعام، آیات ۶۳ و ۶۴. [۱]: ۴ - سوره مبارکه یس، آیه ۶۰. .......: 📚✍ بر صحیفه سجادیه میرزا ابراهیم سبزواری وثوق الحکماء https://eitaa.com/zandahlm1357
ابن دمینه نام ابن دمینه، عبداللّٰه است و از خاندان اصیل عرب و از قبیله بنی عامر است. اشعار وی لطیف و دقیق و مایه تعجب روزگار خود بود. عباس بن احنف که خود از سرایندگان نامی است. از اشعار ابن دمینه به وجد می‌آمده است. دانش از بعضی نقل شده است که این (علم) برای کسی حاصل نمی شود مگر اینکه دکانش را ویران کند، از دوستانش دوری گزیند، از شهر خود دور شود و هرچه را بدست می‌آورد هرچند اندک غنیمت شمارد. شیخ بهاء https://eitaa.com/zandahlm1357
نکته‌ها وقتی پدر و مادر خود بر نماز و روح نماز (نه فقط قالب نماز) پافشاری و صبوری کنند، آنگاه امر به نماز اثر گذار خواهد بود! آزمندي، حرص و طمع در دنيا و دنياگرايي موجب خواهد شد ارزش پدر و مادر کاسته شود و امرشان اطاعت نشود! (تربيت مذهبی با تعارض همراه خواهد شد! ) باور به رازقيت پروردگار تاثير کلام را در فرزندان می‌افزايد! وقتي فرزندان « خودکنترلی » يا همان تقوای حقيقی را در پدر و مادر خود ببينند، مطيع و فرمانبردار خواهند شد! خودشكوفايي خود شکوفايي (self – actualization ) در مفهوم عمده و کلاسيک خود نخستين بار توسط « کورت گلداشتاين » روانپزشک آلماني (۱۹۶۵ ۱۸۷۸) مورد بحث و بررسي قرار گرفت. او خود شکوفايي را به صورت تواناييِ نيرومند ذاتيِ موجود در هر فرد که موجب شکوفا شدن استعدادهاي مثبت او مي‌شود تعريف نمود! (شکوفا کردن فطرت نيک دروني) او معتقد بود براي آن که انسان به موفقيت‌هاي بزرگ دست يابد، بايد با محيط اطراف و زندگي خود به بهترين شكل ممکن کنار بيايد، و چنان چه محيط و زندگي هر روز ضربه سنگين تري بر پيکره انسان وارد کردند (مثلا موجب بيماري انسان شدند) انسان بايد سعي در بهبود روش رويارويي خود با مشکلات كند تا بدين ترتيب به مرزهاي « خودشکوفايي » (درک و فعال نمودن همگي استعدادهاي خود) نزديک شود! روانشناس ديگري به نام « کارل راجرز » (! [pagebreak] ( صفحه ۷۷) ۱۹۸۷ ۱۹۰۲) بر آن است که: انسان‌هايي که توانايي فرمان دادن به خود (self – direction ) را پيدا کنند، و در حقيقت بر کنترل کامل افکار و افعال خود موفق شوند به خود شکوفايي که والاترين درجه انسانيت است نائل خواهند شد! از ديگر معتقدان به نظريه خود شکوفايي که آن را با مفاهيم عالي عجين کرد و به اوج قدرت رسانيد « آبراهام مزلو » روانشناس آمريکايي (۱۹۷۰ ۱۹۰۸) است. تحقيقات گسترده و مطالعات ژرف « مزلو » پيرامون اين قبيل مقولات سبب تکوين شاخه اي قدرتمند و پويا در روانشناسي امروز موسوم به « روانشناسي انسان گرا » گرديد. « مزلو » خود شکوفايي را بالاترين و برترين نياز انسان مي‌دانست که پس از ارضاي سلسله مراتب نيازهاي پايين تر انسان از جمله نيازهاي جسمي (مثل غذا و مسکن)، نيازهاي ايمني، تعلق و محبت، نياز به احترام، نياز به دانستن و فهميدن (که بعدا اضافه کرد) مطرح مي‌شود. او خود شکوفائي (نياز به تحقق خود) را در مورد ۴۹ نفر از اشخاص سرشناس جهان (زنده و مرده) از جمله: انيشتن، آبراهام لينکلن، باروخ ايپسنوزا، بنديکت و.. مورد توجيه و بررسي قرار داد! مزلو: در افراد معمولي انگيزش در پي جبران کمبود يعني کمبودهاي ارگانيزم (چه جسماني و چه رواني) است. يعني آن‌ها در صدد ارضاي نيازهاي پايين ترند ولي افراد عالي (خود شکوفاها) خواستار متحقق ساختن استعدادهاي دروني و بالقوه خود و شناخت و فهم دنياي پيرامونشان هستند! او نيازهاي عالي افراد خود شکوفا را فهرست مي‌کند و آن‌ها را « فرا نياز » نام مي‌نهد. از جمله اين فرا نيازها مي‌توان به: حقيقت، قاطعيت، يگانگي و تماميت، فرار از دوگانگي، سرزندگي و شادابي، يکتايي، کمال، نظم، عدالت، سادگي، استغناء و جامعيت و... اشاره نمود. پایان سيد مهدي واعظ موسوي ايران - مشهد خانواده سبز ✍مهدی واعظ موسوی https://eitaa.com/zandahlm1357
🔰بزرگی را گفتند تو برای تربیت فرزندانت چه می کنی؟ گفت هیچ کار! 🔹گفتند:مگر می شود؟ پس چرا فرزندان تو چنین خوبند؟ 🔸گفت: من در تربیت خود کوشیدم تا الگوی خوبی برای آنان باشم. @zandahlm1357
1401-04-22(tarashion).mp3
14.36M
🔊 فایل صوتی برنامه سمت خدا 👤 📚 موضوع: ( تلاش در جهت بهبود روابط خانواده ) 🔹 قسمت شصت و چهارم @zandahlm1357