زيارت معصومين و شادى مؤ من در عرفه
مرحوم شيخ مفيد و ديگر بزرگان، به نقل از علىّ بن اءسباط كه يكى از اصحاب و دوستان حضرت علىّ بن موسى الرّضا عليهما السلام است، حكايت كنند:
روز عيد عرفه جهت زيارت و ديدار مولايم، حضرت ابوالحسن، امام رضا عليه السلام حركت كردم ؛ چون به منزل حضرت وارد شدم و نشستم، پس از لحظاتى مرا مورد خطاب قرار داد و فرمود: الاغِ مرا آماده كن تا بيرون برويم.
وقتى الاغ را آماده كردم، امام عليه السلام سوار بر آن شد و سپس به سمت قبرستان بقيع جهت زيارت قبر شريف مادرش، حضرت فاطمه زهراءعليها السلام حركت كرد و من نيز همراه سرور و مولايم به راه افتادم.
پس هنگامى كه وارد قبرستان بقيع شديم، خدمت حضرتش عرضه داشتم: اى سرور و مولايم! چه
كسانى را قصد كنم و چگونه سلام گويم؟
حضرت فرمود: بر مادرم، فاطمه زهراء عليها السلام و بر دو فرزندش، حسن و حسين، همچنين بر علىّ بن الحسين، زين العابدين و محمّد بن علىّ، باقرالعلوم و جعفر بن محمّد، صادق آل محمّد، و بر پدرم، موسى بن جعفر (صلوات اللّه و سلامه عليهم اجمعين)، سلام بده و ايشان را با كلماتى زيبا و مناسب زيارت كن.
پس من نيز بر يكايك آن بزرگان معصوم، سلام و تحيّت فرستادم و چون زيارت امام رضا عليه السلام پايان يافت، به سمت منزل بازگشتيم.
در بين راه به حضرت اظهار داشتم: ياابن رسول اللّه! اى سرور و مولايم! من تهى دست و درمانده هستم و چيزى در اختيار ندارم كه بتوانم به افراد خانوادهام عيدى دهم و آنها را در اين روز و عيد عزيز دلشاد و خوشحال گردانم.
امام عليه السلام پس از شنيدن سخن و درخواست من، با چوب دستى خود - كه همراه داشت - خطّى روى زمين كشيد ؛ و سپس خم شد و قطعه طلائى را - كه قريب يكصد دينار ارزش آن بود - برداشت و به من عنايت نمود.
من با گرفتن آن هديه خوشحال شدم و توانستم نيازهاى خود و خانوادهام را تاءمين نمايم
#دانستنیهای امام رضا علیه السلام
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
💠 ثمره اطاعت از امام ، خود امام است ▪️وَ مَنْ يُطِعِ اللَّهَ وَ الرَّسُولَ فَأُولئِکَ مَعَ الَّذينَ
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
7.23M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠 حکومت سراسر عدل امام مهدی(عج)
▪️وَقُلْ رَبِّ أَدْخِلْنِي مُدْخَلَ صِدْقٍ وَأَخْرِجْنِي مُخْرَجَ صِدْقٍ وَاجْعَلْ لِي مِنْ لَدُنْكَ سُلْطَانًا نَصِيرًا- وَقُلْ جَاءَ الْحَقُّ وَزَهَقَ الْبَاطِلُ ۚ إِنَّ الْبَاطِلَ كَانَ زَهُوقًا[اسراء ۸۱]
◽️آرزوی بشر از دیرباز اجرای عدالت و برچیده شدن بساط ظلم و بیعدالتی بوده است، قرآن کریم نیز نویدبخش تحقق این آرزوی دیرین بوده و فرا رسیدن روزی را مژده داده است که در سرتاسر جهان حق حکومت کند و باطل نابود گردد. بر اساس روایات معتبر و فراوان، این پیروزی نهایی و حکمفرمای عدالت در سرتاسر گیتی مربوط به قیام حضرت امام مهدی(عج) میشود.
◽️حضرت امام باقر (ع) در توضیح این آیه فرمودند: این سخن الهی مربوط به قیام قائم میشود که دولت باطل برچیده خواهد شد. بیجهت نیست که هنگام تولد حضرت مهدی(عج) بر بازوی نازنینش این آیه نقش بسته بود.[ تفسیر نورالثقلین، ج۳، ص۲۱۲]
▪️آیه های مهدوی
▪️شماره ۸
11.99M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#طوفان_الاقصی
#فلسطین
🔻وای بر من اگر بیدرد شوم❗️
▪️انسان بیهوش است که درد نمی کشد...
🔻کسانی که دغدغه مظلومان عالم را ندارند مشکل دارند...
▪️خدایا بیدارم کن❗️
⬅️قرائت قسمتهایی تکان دهنده از وصیت نامه شهید عباس دانشگر توسط استاد رحیمپور...
ارسالی_مخاطبین
🆔 https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
تفسیر جفّ القلم زیرا که اجسام لطیفه و نفوس منطبعه آنها الواح قدریه حق اند که از لوح محفوظ و علم عنا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
تفسیر نسخ و بدا
و أما النسخ و البداء فی مقدورات اللّه باعتبار وقوعها فی الألواح القدریة من القدر العلمی و القدر العینی، که اشاره است به نقوش نفوس منطبعه فلکیه که به ازای خیال انسان است، و هو لوح المحو و الإثبات، زیرا که بداء تجدید رأی و ظهور علم به حکم و مصالح شی ء مقدور است بعد از جهل و خفای او. و بدای به این معنی، که ظهور بعد الخفاء و علم بعد الجهل باشد، بر حقّ تعالی که عالم بما کان و ما یکون است ازلاً و ابداً محال ؛ کما قال علیه السلام: « ما بدا [۳] للّه فی شی ء الاّ کان فی علمه قبل أن یبدو له » [۴] و آن که در خبر است: « الأقرع و الأبرص والأعمی بدأ للّه عزّوجل أن یبتلیهم » [۵]، أی قضا بذلک و قضائه سابق أن اللّه یفعل ما یشاء و ما یشاء فی ما لایزال إلاّ ما شاء فی الأزل، و أنّ اللّه تعالی ما ولّی أحداً إلاّ ما نولاّه طبعاً و إرادةً به حسب استعداد و استدعای لسان حال اعیان ثابتة فی مقام العلم، لأ نّه أعدل العادلین و مجیب الدعوات، [و] ضع کل شی ء فی موضعه و أعطی [۶] کلّ ذی حقّ حقه، و هذا عین العدل و الرحمة، ما جعل اللّه النار حارّةً و الماء باردة، بل أوجدهما ؛ فالاستقامة فی الألف مطلوبة و الإعوجاج
----------
[۳]: ۱ - قبلاً تفسیر آن گذشت.
[۴]: ۲ - الکافی، ج ۱، ص ۱۴۸.
[۵]: ۳ - بحارالأنوار، ج ۴، ص ۱۲۴.
[۶]: ۴ - اصل: اعطاء.
فی الدالّ مرغوبة، لذا ورد فی
الخبر: « إن اللّه خلق الخلق کلّهم فی الظلمة » [۱]، ثمّ قال لهم لتخییر کلّ منکم لنفسه صورة خلقه علیها [۲]، کما قال تعالی: « خَلَقْنَاکُمْ ثُمَّ صَوَّرْنَاکُمْ [۳] ».
پس نسبت بداء به بعضی از مقدورات الهیه از حیث وقوع آنها در الواح قدریه و نفوس منطبعه و اجرام سماویه که از جمله دفاتر علم خدااند عین حتم و وجوب است نسبت به قضاء لایزالی که ابداً قابل نسخ و تبدیل نیست، کما قال تعالی: « لَن تَجِدَ لِسُنَّةِ اللَّهِ تَبْدِیلاً [۴] »، این است که از پیغمبر صلی الله علیه و آله سؤال نمودند: « أنحن [۵] فی أمر مستأنف جدید، أم فی أمر [قد] فرغ؟ قال: فی أمر فرغ [منه]. قال: ففیم العمل؟ قال: صلوات اللّه علیه: اعملوا کلّ میسر لما خلق له » [۶] . کما قیل:
کشت نو کاریم بر کشت نخست آن دوم فانی و آن اول درست
تخم اوّل کامل و بگزیده است تخم ثانی فاسد و پوسیده است
افکن این تدبیر خود را پیش دوست گرچه تدبیرت هم از تقدیر اوست [۷]
----------
[۱]: ۵ - بسنجید: شرح الأسماء الحسنی، ج ۱، ص ۵۴.
[۲]: ۶ - کذا / عبارت قدری مشوش است.
[۳]: ۷ - سوره مبارکه اعراف، آیه ۱۱.
[۴]: ۸ - سوره مبارکه احزاب، آیه ۶۲.
[۵]: ۹ - مصدر: أنعمل.
[۶]: ۱۰ - مسند احمد، ج ۴، ص ۶۷.
[۷]: ۱ - مثنوی معنوی، مولوی، د ۲، ص ۳۳۰ - ۳۳۱، « برگزیدن پادشاهی غلامی را ».
.......:
📚✍ #شرحی بر صحیفه سجادیه
میرزا ابراهیم سبزواری وثوق الحکماء
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
فخر فروشی کسی سقراط را مورد ملامت قرار داد که نسب درستی ندارد و خودش نسب و ریاست برتری دارد. سقراط
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا