21.mp3
11.91M
☘️#درس_مثنوی
قسمت 1⃣2⃣
دفتر اول ، ابیات ۲۸۳ تا ۳۰۰
#استاد_رنجبر
22.mp3
12.38M
☘️#درس_مثنوی
قسمت 2⃣2⃣
دفتر اول ، ابیات ۳۰۱ تا ۳۱۸
#استاد_رنجبر
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
فصل نوزدهم ديه عقل ماده ۴۴۴ هر جنايتي كه موجب زوال عقل گردد ديه كامل دارد و اگر موجب نقصان آن شود ا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فصل بيست و يكم ديه بينايي
ماده ۴۵۷ از بين بردن بينايي هر دو چشم ديه كامل دارد و از بين بردن بينايي يك چشم نصف ديه كامل دارد.
تبصره فرقي در حكم مذكور بين چشم تيزبين يا لوچ يا شب كور و مانند آن نمي باشد.
ماده ۴۵۸ هرگاه با كندن حدقه چشم بينايي از بين برود ديه آن بيش از ديه كندن حدقه نخواهد بود و اگر در اثر جنايت ديگر مانند شكستن سر، بينايي از بين برود
هم ديه جنايت يا ارش آن لازم است و هم ديه بينايي
ماده ۴۵۹ در صورت اختلاف بين جاني و مجني عليه با گواهي دو مرد خبره عادل يا يك خبره مرد و دو زن خبره عادل به اينكه بينايي از بين رفته و ديگر بر نمي گردد يا اينكه بگويند اميد به برگشت آن هست ولي مدت آن را تعيين نكنند ديه ثابت ميشود و همچنين اگر براي برگشت آن مدت متعارفي تعيين نمايند و آن مدت سپري شود و بينايي برنگردد ديه ثابت خواهد بود.
و هرگاه مجني عليه قبل از سپري شدن مدت تعيين شده بميرد ديه استقرار مييابد و همچنين اگر ديگري حدقه او را بكند ديه بينايي برجاني اول ثابت خواهد بود.
و هرگاه بينايي برگردد و شخص ديگري آن چشم را بكند، بر جاني اول فقط ارش لازم ميباشد.
ماده ۴۶۰ هرگاه مجني عليه مدعي شود كه بينايي هر دو چشم يا يك چشم او كم شده به ترتيب با آزمايش و سنجش با همسالان يا با مقايسه با چشم ديگرش به نسبت تفاوت ديه پرداخت ميشود و در صورتي كه از طريق آزمايش علم حاصل نشود از طريق قسامه اقدام ميشود.
ماده ۴۶۱ هرگاه مجني عليه ادعا كند كه بينايي او زايل شده و شهادتي از متخصصان در بين نباشد حاكم او را با قسامه سوگند ميدهد وبه نفع او حكم صادر ميكند.
تبصره قسامه براي كوري دو چشم شش قسم و براي كوري يك چشم سه قسم و براي كم شدن بينايي به نسبت كم شدن آن ميباشد اعم از اينكه مدعي به تنهايي قسم ياد كند يا با افراد ديگر.
قوانین کیفری....
https://eitaa.com/zandahlm1357
💥راهنمایی برای صدور سند مالکیت به وراث:
✅متصدی دفتر املاک پس از بررسی سوابق و احراز انحصار وراثت و سمت ورثه نسبت به مورث، خلاصه مفاد و شماره گواهینامه حصر وراثت را در ستون ملاحظات ثبت دفتر املاک مربوطه قید و در زیر ثبت اولیه ملک به نام وراث نسبت به سهام آنها برطبق ماده ۱۰۵ آییننامه قانون ثبت، ثبت میکند.
برطبق ماده ۱۲۱ آییننامه قانون ثبت برای هر یک از ورثه یک پیشنویس سند مالکیت تهیه کرده و حدود کلی ملک را در یکی از آنها قید و در بقیه به پیشنویس مزبور اشاره میکند و به همین ترتیب در دفتر املاک ثبت و در زیر هر سهم، به ثبت و صفحه حدود کلی که در آن نوشته شده است، اشاره میکند و پس از گواهی دفتر بازداشتی، پرونده را جهت امضا نزد مسئول مربوطه ارسال میکند.
مسئول مربوطه بعد از بررسی، کنترل و ملاحظه سوابق پیشنویس، اسناد مالکیت ورثه را امضا و دستور تحریر اسناد مالکیت جدید مشاعی و ابطال سند مالکیت اولیه را صادر میکند.
متصدی دفتر املاک حسب دستور مسئول مربوطه اسناد مالکیت جدید مشاعی را تحریر و سند مالکیت مورث را باطل و ضمیمه پرونده میکند.
در وقت مراجعه متقاضی پرونده جهت پرداخت بهای دفترچه اسناد مالکیت به حسابداری ارجاع میشود. متقاضی یا متقاضیان بهای دفترچه اسناد مالکیت را به حساب درآمد ثبت طبق فیش صادره از حسابداری نزد بانک ملی مربوطه واریز و نسخ لازم را به ثبت تسلیم میکنند.
آنگاه پرونده همراه با دفاتر املاک مربوطه جهت امضای ثبت دفاتر املاک و اسناد مالکیت تحریرشده نزد مسئول مربوطه ارسال میشود و او بعد از بررسی اجمالی، آنها را امضا میکند.
سپس پرونده جهت تسلیم اسناد به ورثه، به بایگانی ارسال میشود و در آنجا اسناد بعد از نخکشی، پلمپ و ثبت در دفتر تسلیم سند در قبال اخذ رسید و پس از احراز هویت به ورثه تحویل شده و پرونده در ردیف مربوطه ضبط میشود.
در صورتی که تاریخ فوت مورث قبل از سال ۱۳۴۶ باشد، چنانچه وراث گواهی معتبر مبنی بر پرداخت سهمالارث زوجه متوفی را ارایه کنند، سند مالکیت بدون استثنای سهمالارث زوجه به نام کلیه ورثه با توجه به گواهی حصر وراثت یا توافقنامه رسمی مستند به حصر وراثت صادر میشود.
در غیر این صورت با اقرار ورثه مبنی بر عدم توانایی پرداخت سهمالارث زوجه، نسبت به سهم زوجه سند صادر و تسلیم خواهد شد.
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
در چگونگی خیانت زنهای نوح و لوط عجب است از شما خیانت را تعبیر بفحشاء نمودید و حال آنکه بین فحشاء و
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
معنای آیه شریفه
و اما معنای آیه شریفۀ سورۀ نور که شما استشهاد بر له خود نمودید چنین است بنا بر تحقیق مفسّرین، و از معصوم هم رسیده که زنان ناپاک برای مردان ناپاک شایسته و مردان ناپاک راغب بایشانند و زنان پاک لایق مردان پاک اند و مردان پاک بایشان مایلند و این معنی آیۀ اول همین سوره نور است که میفرماید:
اَلزّٰانِی لاٰ یَنْکِحُ إِلاّٰ زٰانِیَةً أَوْ مُشْرِکَةً وَ الزّٰانِیَةُ لاٰ یَنْکِحُهٰا إِلاّٰ زٰانٍ أَوْ مُشْرِکٌ
اشاره بحالات عایشه
و امّاام المؤمنین عایشه اگر مورد انتقاد قرار گرفته نه از نظر حبّ و بغض بطرفی است، بلکه از جهت ندانسته کاریهای او بوده که در تمام دوره عمر آرام نبوده و پیوسته اعمالی از او صادر و ظاهر گردیده که از هیچ کدام از زوجات رسول اللّه صلّی اللّه علیه و آله و سلّم حتی حفصه دختر عمر هم مثل این اعمال صادر نشده نقد و انتقادات جامعۀ شیعه در حدود انتقاداتی است که علمای خودتان نقل نموده اند که آن زن ناراحت تاریخ زندگی خود را لکه دار نموده.
شیخ- خودتان انصاف دهید آیا سزاوار است با بیاناتی که قبلا نمودید از مثل شما شخص شریف متینی جملاتی ابراز شود کهام المؤمنین تاریخ خود را ملکوک نموده است.
داعی- زوجات رسول اللّه صلّی اللّه علیه و آله و سلّم باستثنای خدیجۀام المؤمنین همگی برای ما
یکسان اند امّ سلمه و سوده و عایشه و حفصه و میمونه و دیگران همه امّهات المؤمنین اند وضع رفتار و افعال و اعمال عایشه او را از دیگر زنان ممتاز و تاریخ او را لکه دار نموده.
این کلام داعی نیست بلکه اکابر علمای خودتان زندگانی او را ملکوک ضبط نموده اند افعال نیک و بد هر کس زیر پرده نمی ماند عاقبت آشکار میشود.
منتها شماها روی حبّ و وداد غمض عین نموده مطابقه اخبار را ندیده گرفته حمل بصحّت نموده دفاع مینمائید.
ما همان میگوئیم که علمای خودتان میگویند خیلی عجب است اگر علماء و مورّخین سنّی بنویسند و بگویند عیبی ندارد و مورد انتقاد شما قرار نمی گیرد.
ولی اگر بیچاره شیعه همان را بنویسد و بگوید هزار عیب و تهمت بر او بسته و مورد اعتراض قرار میدهید.
شما اگر ایرادی دارید اول بعلمای خودتان بنمائید، که چرا در کتب خود ثبت نموده اند.
شیخ- لا بد از مخالفتی که با علی کرّم اللّه وجهه نموده شما خورده بینی مینمائید.
داعی أوّلا خورده بینی نداریم بلکه کلّی بینی میباشد-مخالفت با امیر المؤمنین و امام حسن و اهل بیت طهارت بجای خود محفوظ است ولی اساس لکه در تاریخ زندگانی امّ المؤمنین عایشه از زمان خود رسول اللّه صلّی اللّه علیه و آله و سلّم سرچشمه میگیرد که روی فطرت و اخلاق ذاتی خود پیغمبر را اذیت و آزار مینمود تا بدیگران رسید و پیوسته متمرّد امر رسول اللّه صلّی اللّه علیه و آله و سلّم بوده است.
شیخ- عجب استام المؤمنین محبوبه رسول خدا صلّی اللّه علیه و سلّم را آن قدر شما پست میدانید که حاضر شوید بگوئید رسول خدا را اذیت مینموده چگونه ممکن است قبول نمود این ادعای شما را و حال آنکه قطعاام المؤمنین قرآن کریم خوانده آیه شریفه إِنَّ الَّذِینَ یُؤْذُونَ اللّٰهَ وَ رَسُولَهُ لَعَنَهُمُ اللّٰهُ فِی الدُّنْیٰا وَ الْآخِرَةِ وَ أَعَدَّ لَهُمْ عَذٰاباً مُهِیناً
بنظرش رسیده چگونه در مقام اذیّت و آزار آن حضرت بر آمده تا ملعون خداوند متعال گردد در دنیا و آخرت و عذاب سخت با ذلّت و خواری را برای خود در آخرت مهیّا نماید پس قطعا این مطلب کذب محض و از تهمتهای شیعیان میباشد.
داعی- خواهش میکنم آن قدر فحش ندهید-زیرا مکرر عرض کردم که شیعیان اهل تهمت و افترا نیستند برای آنکه آن قدر دلیل واضح در دست است که احتیاج بدسیسه بازی ندارند.
امّا راجع بآیۀ شریفه تصدیق میکنمام المؤمنین عایشه این آیه را تنها ندید بلکه پدرش ابی بکر و کبار صحابه همگی دیدند؟ با مطابقت اخباری که در لیالی ماضیه عرض نمودم کشف بسیاری از حقایق میشود اگر انصاف در کار باشد.
#شبهای پیشاور....
https://eitaa.com/zandahlm1357