eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
48.4هزار عکس
35.2هزار ویدیو
1.6هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
سؤال👇 سلام خدا قوت میگم اگه کسی قضای روزه ی ماه رمضون پارسالش و بخواد بگیره این روزها خوبه بگیره مثلا از فردا یا نه بذاره مثلا روزهای خاص مثل سه روز آخر رجب یا سه روز اول شعبان فرقی هم داره تو ثوابش؟؟ یعنی منظورم اینه بخواد مثلا اون سه روز آخر رجب که ثواب داره بگیره که هم قضای روزه شو بجا آورده باشه هم ثواب اون روزهارو؟؟؟ ی سوال دیگه اینکه اگه کسی برای کسی بخواد روزه بکیره خودشم ثوابش میبره؟؟ یعنی مثلا ی نفر دیگه برا ی مرده ای پول گرفته بعد من بخوام کمک اون بنده خدا بگیرم میخواستم ببینم خودمم ثواب اون روز و میبرم یا نه؟؟ آقای مکارم پاسخ👇 سلام علیکم ۱. هرچه زودتر قضای روزه ها بجاآورده شود، بهتر است. ۲. ان شاءالله خداوند ثواب را به شما هم می دهد.
سؤال👇 سلام یه انبارمسجدداره که درش بیرون مسجدبازمیشه میخوایم بدیم به زن وشوهری که نون خونگی بپزن وبفروشن (مرده مریضه دستش قده دروامدهیچ کاری غیرازنانوایی نمیتواندانجام بدهد!) مشکلی نداره؟ دوم اینکه برق وگازوابش رومیشه ازمسجدبکشیم چون شرایطش جوریه که فقط میشه ازمسجداب وبرق وگازبهش بدیم پاسخ👇 سلام علیکم ۱. اگر وقف خاصی نیست، اشکالی ندارد. ۲. این موضوع بر اساس قوانین باید اقدام شود.
سؤال👇 سلام یه سوالی یه کسی دعوتمون کرد رستوران ازاین گرونا که فقط بریم قلیان بکشیم نامرد ازقبل شام سفارش داده بود موقع حساب گفت من برم تو ماشین فکر کنم یه دویست خورده ای یا سیصد تومن شد نمی دونم یه مبلغی شده مال حالا نیست بعدمن هفتاد درصدش دادم سی درصد گفتم شماره کارت بده طرفم حالا یاتعارف یا حقیقت گفت نداری باشه.منم این پول چون نداشتم واصلا یادم نبود نریختم تکلیف چیه الان حتی جاشم یادم نیست پاسخ👇 سلام علیم اگر یقین ندارید که ایشان بقیه را بخشیده است، لازم است بدهی خود را بدهید و اگر به هیچ وجه دسترسی به ایشان ندارید و نمی توانید وی را پیدا کنید لازم است از طرف صاحبش به فقیر غیرسید صدقه بدهید.
سؤال👇 آیا فارسی خواندن ادعیه وقرآن همان اثرات وفواید ذکر شده را دارد؟ خواندن دعای قاموس که در مفاتیح آمده چه اثری دارد؟ ممنون پاسخ👇 سلام علیکم 1. خیر 2. بله
سؤال👇 سلام وقتتون بخیر تو یه گروه که همه خانم هستن بدون اجازه همسر میشه عکس خودمون رو بزاریم رهبری پاسخ👇 سلام علیکم این امر مترتب بر مفسده داشتن و نداشتن است. اگر مفسده ای داشته باشد، جایز نیست.
سؤال👇 سلام اگه دست نجس باشه وما چون دست نجس دستکش یه بار مصرف بکنیم تو دست وبا آن لباس برداریم آیا لباس نجس شده پاسخ👇 سلام علیکم لباس نجس نمی شود.
صفحه امر به معروف و نهی از منکر .......: @zandahlm1357
jahad-tabyen-12.mp3
3.55M
🟢 برنامه 🔸 با حضور با محوریت 🎙پخش از شبکه رادیویی رضوی 🔺پاسخ به 👇🏻 از قدیم گفتن انسان رو از هر کاری منع کنی، نسبت به اون کار حریص میشه. اگه حجاب آزاد بشه بعد از مدتی مسئله حل میشه 😳 مردم چشم و دل سیر میشن، آنقدر گیر ندید دیگه 😠🙍🏻‍♀💅🏻 ______________________________
چرا دشمن تا امروز نتوانسته است مويى از سر اين ملت كم كند؟ ما دشمن زياد داريم. چرا دشمن تا امروز نتوانسته است مويى از سر اين ملت كم كند و به اين كشور ضربه بزند؟ بحمد اللّه ايران اسلامى، با قدرت و صلابت كامل، در مقابل همه شان ايستاد و ايستاده است. چرا؟ ايران كه همان ايران صد و پنجاه سال قبل است! اين، به خاطر احساس وظيفه ى شما، به خاطر همين حضور شما، به خاطر همين روحيه ى حزب اللهى شما و به خاطر اين است كه زن و مرد مسلمان، تا همه جا حاضرند از ايمان و اسلام و انقلابشان دفاع كنند. اين هاست كه اين كشور را حفظ كرده است. مگر طور ديگرى مى شود اين كشور را، با اين همه دشمن و بدخواه كه چشم طمع به منابع زيرزمينى و بازارهاى آن دوخته اند، حفظ كرد؟! مگر مى شود در مقابل آن ها، بدون اين روحيه مقاومت كرد؟! اين گونه است كه كشور حفظ مى شود؛ با امر به معروف و نهى از منكر. https://eitaa.com/zandahlm1357
🗳رای دادن کافی نیست همدیگر را به رای دادن تواصی کنید... ⭐️آیت الله حائری شیرازی: بعضی فکر می کنند همین که در انتخابات شرکت کردند، رسالتشان انجام شده است. قرآن خلاف این را می گوید. چرا؟ چون قرآن می گوید: «ان الانسان لفی خسر، الا الذین آمنوا و عملوا الصالحات و تواصوا بالحق و تواصوا بالصبر». می گوید ایمان و عمل صالح، انسان را از خسران نجات می دهد اما نه به تنهایی! رأی دادن، مثل ایمان و عمل صالح است. اما «تواصوا بالحق» هم لازم است. رأی دادن لازم است، اما کافی نیست. اگر کسی خانوادۀ خودش را توصیه به شرکت در انتخابات نکند، همسایه های خودش را توصیه نکند، دوستان خودش را توصیه نکند و برای این کار، تبلیغ نکند، طبق آیه قرآن از جملۀ زیانکاران است. هم آن کسی که شرکت نکند و هم آن کسی که شرکت بکند و تبلیغ نکند، زیانکار هستند. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌
به کوروش به آرش به جمشید قسم به نـقـش و نـگار تخت جمشید قسـم ایــــران همی قلب و خون مـن اســــت گـــرفــتـــه زجــان در وجـــود مــن اســت بـــخــوانـیــم ایــن جـــمـلـه در گــوش بــــاد چـــو ایــــــران مـــبــــاشــد تــن مـــن مــبــاد .......: @zandahlm1357
ادامه حکایت ابیات ۶۸۷ تا ۷۱۴
ادامه حکایت ابیات ۷۱۵ تا ۷۴۳
صفحه اتاق مشاور .......: @zandahlm1357
فصل دوم اهانت به مقدسات مذهبي و سوء قصد به مقامات داخلي ماده ۵۱۳ هركس به مقدسات اسلام و يا هريك از انبياي عظام يا ائمه طاهرين (ع يا حضرت صديقه طاهره (س اهانت نمايد اگر مشمول حكم ساب النبي باشد اعدام مي‌شود و در غير اين صورت به حبس از يك تا پنج سال محكوم خواهد شد. ماده ۵۱۴ هركس به حضرت امام خميني بنيانگذار جمهوري اسلامي رضوان ا... عليه و مقام معظم رهبري به نحوي از انحا اهانت نمايد به حبس از شش ماه تا دو سال محكوم خواهد شد. ماده ۵۱۵ هركس به جان رهبر و هريك از روساي قواي سه گانه و مراجع بزرگ تقليد، سوء قصد نمايد چنانچه محارب شناخته نشود به حبس از سه تا ده سال محكوم خواهد شد. https://eitaa.com/zandahlm1357
✍​​سوال درچه مواردی موجر ( همان صاحب ملک )می تواند درخواست تخلیه ملک مسکونی را بنماید؟پاسخ مطابق با ماده 8 قانون روابط موجر و مستاجر سال 62، موجر محل مسکونی نیز همانند موجر محل تجاری ( مطابق با ماده 13 قانون سال 56 ) در موارد زیر می تواند فسخ قرارداد اجاره و نهایتاً تخلیه مستأجر از دادگاه بخواهد : 1. در صورتی که مستأجر حق انتقال به غیر نداشته باشد ولی با این وجود کلا یا جزئا آن را به دیگری واگذار کند برای مثال خانه ای را که برای سکونت خود اجاره کرده است به دیگری اجاره دهد. 2. در صورتی که مستأجر محل مسکونی را اجاره کرده ولی عملا آن را در اختیار اشخاص دیگر بجز ورثه خود قرار دهد. 3. در صورتی که موجر در اجاره نامه شرط کرده باشد که درصورتی که ملک خود را به طور قطعی به دیگری انتقال دهد، حق فسخ اجاره را خواهد داشت. 4. درصورتی که محل مسکونی را برخلاف منظور و جهت مقصود در اجاره نامه استفاده کند برای مثال مستأجر خانه را برای سکونت خود و خانواده­اش اجاره کند اما عملاً آن را تبدیل به کارگاه فرش کند. 5. درصورتی که مستأجر تعهد کرده باشد اجاره بهاء را در مهلت مقرر پرداخت کند ولی تخلف کند. 6. در صورتی موجر ملک را برای سکونت خود یا خانواده­اش نیاز داشته باشد.(ماده14 سال 56). @Vakil
خدا و پیغمبر علی را امام المتقین خواندند ابن ابی الحدید در ص ۴۵۰ جلد دوم شرح نهج البلاغه و حافظ ابو نعیم اصفهانی در حلیة الاولیاء و میر سید علی همدانی در مودة القربی و محمّد بن یوسف گنجی شافعی در باب ۵۴ کفایت الطالب از انس بن مالک روایت می‌نمایند که گفت روزی رسول اکرم صلّی اللّه علیه و آله و سلّم بمن فرمودند یا انس آب وضو برای من بیاور پس برخاستم آب وضو آوردم پس از وضو گرفتن دو رکعت نماز بجای آورد آنگاه بمن فرمود یا انس اوّل من یدخل من هذا الباب هو امام المتّقین و سیّد المسلمین و یعسوب المؤمنین و خاتم الوصیین و قائد الغرّ المحجلین. اول کسی که از این در وارد می‌شود او امام اهل تقوی و سید و سرور مسلمانان و یعسوب مؤمنان (یعنی پادشاه ایشان همچنان که بزرگ و پادشاه زنبور عسل را یعسوب می گویند) و خاتم اوصیاء و کشانندۀ رو و دست و پا سفیدانست بسوی بهشت. أنس گوید من در دل گفتم خدایا این تازه وارد را مردی از انصار قرار بده ولی دعای خود را پنهان کردم ناگاه دیدم علی از درب در آمد پیغمبر صلّی اللّه علیه و آله و سلّم فرمود کیست عرض کردم علی بن أبی طالب است پس حضرت با حالتی شاد و خندان برخاست علی علیه السّلام را استقبال کرد و دست در گردن او نمود عرق رویش را پاک کرد علی علیه السّلام عرض کرد یا رسول اللّه امروز نسبت بمن کاری می‌کنی که پیشتر نمی کردی حضرت فرمودند چرا نکنم و حال آنکه تو از جانب من رسالت مرا بخلق خواهی رسانید و صدای مرا بایشان خواهی شنوانید و بیان خواهی کرد از برای ایشان آنچه را اختلاف کنند بعد از من. و نیز ابن ابی الحدید در جلد دوم شرح نهج و حافظ ابو نعیم در حلیه نقل می‌نمایند که روزی علی علیه السّلام وارد شد بر رسول اکرم صلّی اللّه علیه و آله و سلّم حضرت فرمودند مرحبا بسیّد المسلمین و امام المتّقین آنگاه فرمودند چگونه است شکر تو بر این نعمت عرض کرد حمد می‌کنم خدا را بر آنچه بمن داده و از او می‌خواهم که توفیق شکر بمن عطا نماید و زیاد گرداند بر من آنچه را بمن انعام فرموده. و محمّد بن طلحه شافعی در آخر فصل چهارم از باب اول مطالب السئول همین حدیث را نقل می‌کند و بهمین دلیل امامت بر اهل تقوی اثبات می‌نماید برتری آن حضرت را بر اهل تقوی. و حاکم در ص ۱۳۸ جزء سیم مستدرک و بخاری و مسلم در صحیحین خود نقل می‌نمایند که رسول اکرم صلّی اللّه علیه و آله و سلّم فرمود سه چیز دربارۀ علی علیه السّلام بمن وحی شده که انّه سیّد المسلمین و امام المتّقین و قائد الغرّ المحجّلین [۱] . و محمد بن یوسف گنجی شافعی در باب ۴۵ کفایت الطالب مسندا از عبد اللّه بن اسعد بن زراره نقل نموده که گفت رسول اکرم صلّی اللّه علیه و آله و سلّم فرمود شب معراج که مرا به آسمان بردند وارد قصری نمودند از لؤلؤ فرش او از طلای درخشنده بود فاوحی الیّ و امرنی فی علیّ بثلاث خصال بانّه سیّد المسلمین و امام المتّقین و قائد الغر المحجّلین [۱] . و امام احمد بن حنبل در مسند نقل می‌نماید که روزی رسول خدا صلّی اللّه علیه و آله و سلّم بعلی علیه السّلام خطاب نمود یا علیّ النظر علی وجهک عبادة انّک امام المتّقین و سیّد المؤمنین من احبّک فقد احبّنی و من احبّنی فقد احبّ اللّه و من ابغضک فقد ابغضنی و من ابغضنی فقد ابغض اللّه [۲] . بدیهی است مردم پست و بی فکر و متملق و گاهی اشخاص بی ملاحظه افرادی را در موقع مدح بلقبها یا صفات یا ستایشهای بیجا بخوانند مانند آنچه غالبا درباره سلاطین و امراء و وزراء و خلفاء گفته شده است و ارباب تواریخ هم ثبت و ضبط نموده اند. ولی از مثل رسول خدائی که مجسمه حق و حقیقت بوده هیچ گاه شایسته نبوده کسی را بخواند بلقب و صفتی که خالی از معنی باشد و البته آنچه بر لسان صاحب وحی جاری شود عین حقیقت بلکه بمصداق آیه شریفه وَ مٰا یَنْطِقُ عَنِ الْهَویٰ إِنْ هُوَ إِلاّٰ وَحْیٌ یُوحیٰ وحی مطلق است خاصه آنکه خود فرماید که پروردگار در شب معراج بمن وحی فرمود و امر نمود که علی را امام المتّقین بخوانم. ---------- [۱]: ۱) بدرستی که علی سید و آقای مسلمانان و پیشوای اهل تقوای و کشاننده رو و دست سفیدانست (بسوی بهشت). [۱]: ۱) وحی نمود بسوی من و امر نمود مرا در علی بسه خصلت که او سید و آقای مسلمانان و پیشوای اهل تقوی و کشاننده رو و دست و پا سفیدانست (بسوی بهشت). [۲]: ۲) یا علی نظر کردن بر روی تو عبادت است بدرستی که توئی امام و پیشوای اهل تقوی سید و آقای مؤمنان. کسی که ترا دوست بدارد مرا دوست داشته و کسی که مرا دوست بدارد خدا را دوست داشته و کسی که ترا دشمن بدارد مرا دشمن داشته و کسی که مرا دشمن بدارد خدا را دشمن داشته است.
پس بس است در فضل و مقام و تعریف تقوای امیر المؤمنین علی علیه السّلام که رسول اکرم صلّی اللّه علیه و آله و سلّم بامر پروردگار آن حضرت را اختصاص داد بخصیصه ای که احدی از صحابه را بآن خصیصه مخصوص نگردانید. و در میان تمام صحابه آن حضرت را امام المتقین قرار داد و مکرر باین لقب آن بزرگوار را خواند. و البته امام بتمام معنی متّقی باید-تا امام اهل تقوی گردد چه آنکه تقوای امام باید سرمشق اهل تقوی باشد. اگر بخواهم جهات زهد و ورع و تقوای علی علیه السّلام را مشروحا و مبسوطا بیان نمایم بمثل معروف-مثنوی هفتاد من کاغذ شود. شیخ- آنچه درباره سیدنا علی کرم اللّه وجهه بفرمائید کم گفته اید و واقعا هم همان است که معاویه گفته عقیم اند زنان عالم بزایند مانند علی بن أبی طالب علیه السّلام. داعی- پس معلوم شد در میان کبار صحابه علی علیه السّلام سرآمد اهل تقوی بوده است که رسول اکرم خاتم الانبیاء صلّی اللّه علیه و آله و سلّم بامر و دستور خدای متعال او را امام المتقین و پیشوای پرهیزکاران قرار داده است. پس همان قسمی که از حیث نسب و نژاد نورانی و جسمانی ممتاز و مقدم بوده از حیث تقوی هم حق تقدّم با آن بزرگوار بوده. در اینجا متوجه بیک مطلبی شدم اگر چنانچه اجازه بدهید یک سؤال از شما بنمایم. شیخ- خواهش می‌کنم بفرمائید. داعی- آیا احتمال هواپرستی و حبّ جاه و دنیا طلبی بعلی علیه السّلام که لیاقت امامت اهل تقوی را در میان صحابه کبار داشته می‌دهید؟. شیخ- ابدا ممکن نیست چنین خیالی درباره علی کرم اللّه وجهه برود چنانچه خودتان فرمودید و مشهور است کسی که دنیا را سه طلاق گوید و با اداء این جملات بی اعتنائی خود را بدنیا ثابت نماید چگونه میل بدنیا پیدا می‌کند. علاوه مقام و مرتبه سیدنا علی کرم اللّه وجهه بالاتر از آنست که چنین نسبتی را بآن جناب بدهیم تصور این خیال هم غیر ممکن است تا چه رسد بعمل آن. داعی- پس قطعا عملیات آن مجسمه تقوی تماما برای خدا بوده و قدمی بر غیر حق بر نداشته و هرکجا حقّی می‌دیده بی اختیار استقبال می‌نموده. شیخ- بدیهی است غیر از این از سیدنا علی کرم اللّه وجهه سراغ نداریم. پیشاور.... https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
@shervamusiqiirani-9 - تصنيف راست پنجگاه.mp3
651.3K
9 ✨🍃🍂🌺🍃🍂🌺🍃🍂🌺 🍃🍂🌺🍃🍂🌺 🍂🌺🍂 🌺 سلسلهٔ موی دوست حلقه دام بلاست هر که در این حلقه نیست فارغ از این ماجراست گر بزنندم به تیغ در نظرش بی‌دریغ دیدن او یک نظر صد چو منش خونبهاست گر برود جان ما در طلب وصل دوست حیف نباشد که دوست دوست‌تر از جان ماست دعوی عشاق را شرع نخواهد بیان گونهٔ زردش دلیل ناله زارش گواست مایهٔ پرهیزگار قوت صبر است و عقل عقل گرفتار عشق صبر زبون هواست دلشدهٔ پایبند گردن جان در کمند زهرهٔ گفتار نه کاین چه سبب وان چراست مالک ملک وجود حاکم رد و قبول هر چه کند جور نیست ور تو بنالی جفاست تیغ برآر از نیام زهر برافکن به جام کز قبل ما قبول وز طرف ما رضاست گر بنوازی به لطف ور بگدازی به قهر حکم تو بر من روان زجر تو بر من رواست هر که به جور رقیب یا به جفای حبیب عهد فرامش کند مدعی بی‌وفاست سعدی از اخلاق دوست هر چه برآید نکوست گو همه دشنام گو کز لب شیرین دعاست 🌺 🍂🌺🍂 🍃🍂🌺🍃🍂🌺 ✨🍃🍂🌺🍃🍂🌺🍃🍂🌺 🆔@zandahlm1357