eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
47.2هزار عکس
34.2هزار ویدیو
1.6هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
سؤال👇 سلام سوال کردن: میگم.به بیمارستان، قرآن ببری گناهه؟ بالا سر مریضمون قرآن بردم برای نورانیت و.. بهشون گفتم تا حالا نشنیدم. فکر نمیکنم ما برا بچه به دنیا میاد قرآن میبریم قرآن حرز هم هست فقط حواست باشه بالاسر یا یه جایی مثل لب طاقچه بالا باشه زیرپا یا جایی که بی احترامی به قرآن بشه نباشه پاسخ👇 سلام علیکم قرآن به بیمارستان بردن اشکالی ندارد.
سؤال👇 باعرض سلام . سوره توبه بسم الله نداره امن هردفعه ۲ صفحه قرات میکنم اگه بسم الله بگم خارج از فرمان خدا عمل کردم از شما صمیمانه سپاسگذارم پاسخ👇 سلام علیکم خیر، هیچ اشکالی ندارد.
سؤال👇 ببخشید تاتوی ابرو اشکال داره پاسخ👇 سلام علیکم آنچه زیر پوست باشد، از نظر وضو و غسل مشکلی ندارد.
سؤال👇 سلام آیا این نیت و جاری کردن این نیت بر زبان اشکال دارد یا نه اشکال ندارد ؟ دو رکعت نماز شکسته ظهر به جا می‌آورم قربتاً الی الله؟ چون به من گفتن که نباید بگی شکسته همین که بگی دو رکعت نماز ظهر مخوانم قربت الی الله کافیه چون نماز ظهری که می‌خوای بخونی خودش نماز مسافره و شکسته است پاسخ👇 سلام علیکم دو رکعت که دیگر شکسته نمی شود. اصلا بر زبان جاری کردن نیت که واجب نیست، همینکه در دل می دانید چکار می خواهید انجام بدهید کافی است و اگر می خواهید بر زبان هم جاری کنید بگویید نماز ظهر می خوانم.
سؤال👇 سلام خسته نباشید اگه سهوی در رکعت اخر نماز عصر حمد و سوره بخوانیم تکلیف نماز چیست؟ اگر در بین تشهد و سلام شک کنیم در رکعت چهارم یا سوم بوده ایم چه حکمی دارد؟ مرجع تقلید:ایت الله خامنه ای پاسخ👇 سلام علیکم ۱. اگر پس از رفتن به رکوع یادتان آمد، اشکالی ندارد. اگر قبل از رفتن به رکوع یادتان آند، باید تسبیحات را بخوانید. ۲. بنا را بر چهار گذاشته و پس از نماز یک رکعت نماز احتیاط ایستاده خوانده شود.
jahad-tabyen-13_1.mp3
3.61M
🟢 برنامه 🔸 با حضور با محوریت 🎙پخش از شبکه رادیویی رضوی 🔺پاسخ به 👇🏻 اگه قرار بود کسی حجاب رو قبول کنه، این همه سال تو مدرسه و دانشگاه گفتن حجاب حجاب حجاب، قبول میکردن دیگه! حالا شما بگید و اجبار کنید هیچ فایده‌ای نداره..!🙄😠🙍🏻‍♀💅🏻 ____________________________
تنها دريچه ى اميد تنها دريچه ى اميدى هم كه براى ملتهاى مسلمان باقى مانده، جمهورى اسلامى است؛ آيا ما اين دريچه را ببنديم و اميد ملتها را كور كنيم؟ آيا ما هم سكوت كنيم؟ آيا ما هم در مقابل فشار قلدرمآبانه ى قدرتهاى بزرگ تسليم بشويم؟ آيا حكم خدا اين است؟ آيا خدا به اين راضى است؟ آيا سنت جهاد در مقابل ظلم، و امر به معروف و نهى از منكر در اسلام، اجازه ى چنين فكرى را به ما مى دهد؟ حاشا و كلًّا. اينجا پرچم مبارزه ى با ظلم را حفظ خواهد كرد. ما در مقابل هر قدرت سلطه طلب و ستمگرى كه در برابر ملتها به سرنيزه ى خود تكيه مى كند، مى ايستيم؛ هركس مى خواهد باشد. امريكا كه هيچ؛ اگر قدرت و دولتى قدرت مندتر از امريكا هم باشد، در مقابلش مى ايستيم. هيچ چيز ديگر نمى تواند مقابل انحرافات دنياي امروز بايستد بعثت، امروز هم مورد نياز است. بشريت امروز، هم بايد از درون متحول و تزكيه شود و هم نظم اجتماعى اش نظم عادلانه و قسطآميزى گردد. امروز در دنيا قسط نيست، عدالت نيست. ظلم است و دنيا را از ظلم نسبت به ملتهاى مظلوم پر كرده اند. من به شما برادران عزيزى كه مسؤولان جمهورى اسلامى هستيد، يك جمله مى خواهم عرض كنم: تنها شما مى توانيد در مقابل قدرتهاى متكى به زور بايستيد؛ مشروط به اينكه با همه ى وجود، پاى احكام نجات بخش اسلام و تبعيت از احكام قرآنى بايستيد و بى هيچ رودربايستى و بى هيچ ملاحظه از كسى، در اين راه و صراط مستقيم حركت كنيد. آن وقت است كه خوب مى توانيد ايستادگى كنيد... حتى با شعارهاى شما هم دشمنند. آن‌ها شعار امر به معروف و نهى از منكر را تمسخر مى كنند؛ شعار حزب اللهى گرى را تمسخر مى كنند و شما را متهم مى نمايند. اما حقيقت اين است كه همان امر به معروف و نهى از منكر و همان حركت حزب اللهى و همان پايبندى به اصول است كه مى تواند در مقابل انحرافها و خطاهاى فاحش دنياى امروز بايستد. هيچ چيز ديگر نمى تواند. ملتها هم اين را مى خواهند. https://eitaa.com/zandahlm1357
به کوروش به آرش به جمشید قسم به نـقـش و نـگار تخت جمشید قسـم ایــــران همی قلب و خون مـن اســــت گـــرفــتـــه زجــان در وجـــود مــن اســت بـــخــوانـیــم ایــن جـــمـلـه در گــوش بــــاد چـــو ایــــــران مـــبــــاشــد تــن مـــن مــبــاد .......: @zandahlm1357
✅حکایت پادشاه جهود دیگر یکی دیگر از پادشاهان جهود (یهودی) میخواست تا مسیحیان را کاملا نابود کند از اینرو آتشی عظیم فراهم ساخت و در کنار آن ، بتی نهاد و فرمان داد تا همگان بر آن سجده آرند . هر کس که فرمان او را اطاعت می کرد از کام آتش می جست و الا در آتش می افتاد. در این میان ماموران شاه ، زنی عیسوی را همراه طفل خردسالش آوردند...
حکایت پادشاه جهود دیگر ابیات ۷۴۴ تا ۷۵۹
ادامه حکایت ابیات ۷۶۰ تا ۷۷۴
صفحه اتاق مشاور .......: @zandahlm1357
فصل سوم سوء قصد به مقامات سياسي خارجي ماده ۵۱۶ هركس به جان رييس كشور خارجي يا نماينده سياسي آن در قلمرو ايران سو قصد نمايد به مجازات مذكور در ماده (۵۱۵) محكوم مي‌شود مشروط به اينكه در آن كشور نيز نسبت به ايران معامله متقابل بشود والا اگر مجازات خفيف تر اعمال گردد به همان مجازات محكوم مي‌شود. تبصره چنانچه سو قصد منتهي به قتل يا جرح يا ضرب شود علاوه بر مجازات مزبور به قصاص يا ديه مطابق ضوابط و مقررات مربوط محكوم خواهد شد. ماده ۵۱۷ هركس علنا نسبت به رييس كشور خارجي يا نماينده سياسي آن كه در قلمرو خاك ايران وارد شده است توهين نمايد به يك تا سه ماه حبس محكوم مي‌شود مشروط به اينكه در آن كشور نيز در مورد مذكور نسبت به ايران معامله متقابل بشود. تبصره اعمال مواد اين فصل منوط به تقاضاي دولت مربوطه يا نماينده سياسي آن دولت يا مطالبه مجني عليه يا ولي او است و درصورت استرداد تقاضا تعقيب جزايي نيز موقوف خواهد شد. https://eitaa.com/zandahlm1357
✍ نپرداختن نفقه زن از سوی شوهر، مجازات دارد/درصورت ناتوانی مرد از پرداخت نفقه زن می‌تواند تقاضای طلاق کند ✅دو نوع ضمانت اجرا برای خودداری مرد از پرداخت نفقه وجود دارد: 🔺 اول ضمانت اجرای حقوقی که در این صورت، هرگاه با وجود تمکین زن، شوهر از پرداخت نفقـه خودداری کند، زن می‌تواند با طرح دعوی حقوقی، محکومیت او را به پرداخت نفقه از دادگاه بخواهد؛ در این صورت، دادگاه حکم به پرداخت نفقه خواهد داد. اگر دادگاه حکم به پرداخت نفقه صادر کند و مرد واقعاً از پرداخت آن ناتوان باشد، زن این حق را دارد که در صورت تمایل، تقاضای طلاق کند. 🔻 دوم، ضمانت اجرای جزایی است. بر این اساس باید گفت: از آنجایی که نپرداختن نفقه در قانون، جرم محسوب می‌شود، زن می‌تواند با مراجعه به دادسرای عمومی، تعقیب جزایی شوهر را بخواهد که در این صورت با اثبات عدم پرداخت نفقه، مرد علاوه بر پرداخت نفقه به مجازات مقرر در قانون نیز محکوم خواهد شد.
✍سوال سلام واحترام؛ در صورتی که زوجه طی سند رسمی در دفترخانه مهریه خود را به زوج ببخشد (هبه نماید) آیا می تواند بعدا از هبه خود رجوع نماید؟ ✅پاسخ در رابطه با اینکه آیا زنی که مهر خود را به همسرش بخشیده است می‌تواند از بخشش خود رجوع و مهر خود را به صورت مجدد مطالبه کند یا خیر سه حالت متصور است حالت اول: زمانی است که زوجه در خصوص مهریه، ما فی الذمه زوج را ابراء می‌کند. به این بیان که می‌گوید از نظر من تو دیگر تکلیفی برای پرداخت مهریه نخواهی داشت (تو را از پرداخت مهریه بری می‌کنم)؛ این بیان باعث می‌شود تا تکلیف شوهر در ادای مهر به طور کلی ساقط شود. پس در این حالت زن حق رجوع ندارد. حالت دوم: زمانی است که زوجه در قبال طلاق، مهریه خود را به شوهر بذل می‌کند. بذل مهر در طلاق‌های خلع و مبارات انجام می‌شود، خُلع و مُبارات دو نوع طلاق توافقی در فقه و حقوق اسلامی است که در آن زن با واگذاری مالی به شوهر از وی طلاق می‌گیرد. این مال ممکن است مهریه زن یا معادل آن باشد، بنابراین زن با پرداخت مالی به شوهر، از او می‌خواهد که طلاقش دهد. اگر زن در ایام عده طلاق از بذل خود رجوع کند، طلاق ملغی و کان لم یکن خواهد شد. یعنی همچنان زن و شوهر محسوب می‌شوند و مثل این است که اصلا طلاقی صورت نگرفته است. پش در این حالت زن حق رجوع از مهریه را تا پایان مدت عده دارد. حالت سوم: زمانی است که زوجه مهریه خود را به زوج هبه می‌کند. به این بیان که می‌گوید من مهر خود را به تو بخشیدم؛ در این حالت است که همانند سایر اشکال هبه، تکلیف شوهر در پرداخت مهریه به طور کلی از بین نمی‌رود؛ چراکه زن می‌تواند تحت شرایطی از هبه مزبور رجوع و مهر خود را مطالبه کند. خواه طلاق گرفته باشد یا نگرفته باشد. @Vakil
امر نمودن عمر برجم پنج نفر زانی و متوجه ساختن علی علیه السّلام او را باشتباه در حکم از جمله دلائل آنکه حمیدی در جمع بین الصحیحین نقل می‌نماید که در زمان خلافت عمر پنج نفر مرد را با زنی گرفتند نزد خلیفه آوردند و به ثبوت رسید که آن پنج نفر با آن زن زنا کرده اند فوری عمر امر برجم مردان داد در آن هنگام حضرت علی علیه السّلام وارد مسجد شد و از آن حکم آگاه گردید بعمر فرمود حکم خدا در اینجا غیر از اینست که تو حکم کردی عمر گفت یا علی زنا ثابت شد پس از ثبوت زنا حکم رجم است حضرت فرمودند حکم زنا نسبت بمراتب اختلاف پیدا می‌کند و اینجا از مواضعی است که حکم اختلاف دارد عمر گفت آنچه حکم خدا و رسول است بیان نما جهة آنکه مکرر از رسول خدا صلّی اللّه علیه و آله و سلّم شنیدم که می‌فرمود علی اعلمکم و اقضاکم یعنی علی داناتر از همه شما و در مقام قضاوت اولی از همۀ شما می‌باشد. حضرت امر فرمود آن پنج نفر را آوردند اولی را حاضر نمودند امر بضرب عنقه و امر برجم الثانی و قدم الثالث فضربه فقدم الرابع فضربه نصف الحد خمسین جلدة فقدم الخامس فعزره [۱] . عمر متعجب و متحیر شد گفت کیف ذلک یا ابا الحسن چگونه بود این قضیه که پنج حکم مختلف در یک حکم نمودی حضرت فرمود فامّا الاوّل فکان ذمیّا زنی بمسلمة فخرج عن ذمّته و الثانی محصن فرجمناه و اما الثالث فغیر محصن فضربناه و الرابع عبد فحدّه نصف و امّا الخامس فمغلوب علی عقله فغررناه فقال عمر لو لا علیّ لهلک عمر لا عشت فی امّة لست فیها یا ابا الحسن [۲] . ---------- [۱]: ۱) امر فرمود اولی را گردن زدند و دومی را سنگسار نمودند و سومی را صد تازیانه حد زنا زدند چهارمی را پنجاه تازیانه نصف حد زنا باو زدند پنجمی را بیست و پنج تازیانه حد تعزیر زدند. [۲]: ۲) اما اولی کافری بود در ذمه اسلام که با زن مسلمانی زنا کرده بود از ذمه بیرون رفته حکم او کشتن و گردن زدن بود و دومی مرد زن داری بوده که زنا کرده سنگسارش نمودم و سیمی مرد بی زن بود که زنا نموده صد تازیانه حد زنا زدم چهارمی غلامی بود که زنا کرده حدش نصف حد آزاد بود پنجاه تازیانه زدم و پنجمی ابله و کم عقل بود لذا تعزیرش نمودم به بیست و پنج تازیانه-پس عمر گفت اگر علی (در این واقعه نبود خطای حکم من سبب هلاکت من شده بود) خدا نکند یک روزی در امتی باشم که تو یا علی در آنجا نباشی. پیشاور.... https://eitaa.com/zandahlm1357