eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.5هزار دنبال‌کننده
49.1هزار عکس
35.8هزار ویدیو
1.7هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
🔶بهره‌گیری از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان برای بومی‌سازی قطعات مترو 👤محمدرضا قلندرشریف، شهردار مشهدمقدس: 🔹یکی مشکلات موجود در مسیر به‌روزرسانی، تعمیر و نگهداری خطوط مترو در کشور از جمله مشهد، تغییرات نرخ ارز است، زیرا هزینه تهیه لوازم یدکی و مصرفی به‌شدت افزایش‌ یافته و بهره‌برداری را با مشکل مواجه کرده است. 🔹یکی دیگر از مشکلات نیز ناشی از تحریم‌های ظالمانه است که تأمین برخی قطعات و لوازم خاص را که از خارج کشور تأمین می‌شد؛ دشوار کرده است. 🔹با توجه به این موضوع با تکیه‌بر دانش بومی و توان متخصصان داخلی، موفق شده‌ایم در حوزه مهندسی معکوس و بومی‌سازی قطعات مترو، گام‌های بسیار اساسی برداریم که از این راه صرفه‌جویی‌های میلیاردی حاصل‌ شده است. 🔹تاکنون بیش از ۲۲۰ قطعه و لوازم یدکی موردنیاز مترو مهندسی معکوس و بومی‌سازی شده است؛ این مهم با استفاده از توانمندی نیروهای نخبه قطار شهری مشهد و ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان محقق شده است. 🔹یکی از دستاوردهای توجه به ظرفیت‌های داخلی در کنار تأمین تجهیزات موردنیاز، صرفه‌جویی بیش از ۳۳۱میلیارد ریالی در هزینه‌ها طی سال گذشته است. 📌 خبر ┄┅┅┅┅❀┅┅┅┅┄ 💯@zandahlm1357
🔶حضور رئیس مجلس در دفتر حزب‌الله لبنان 🔹محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی با حضور در دفتر حزب‌الله لبنان و دیدار با نماینده حزب‌الله در تهران شهادت «سیدحسن نصرالله» را تسلیت گفت. 📌 خبر ┄┅┅┅┅❀┅┅┅┅┄ 💯@zandahlm1357
🔶متن وصیت شهید سید حسن نصرالله 🔹بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم برای خیر دنیا و آخرت‌تان به شما وصیت می‌کنم که ایمان‌تان به رهبری حضرت امام خامنه‌ای (که سایه‌اش مستدام باد) قوی و محکم باشد. 📌 خبر ┄┅┅┅┅❀┅┅┅┅┄ 💯@zandahlm1357
نقشه ایران بر اساس نقوش قالی در هر منطقه ┄┅┅┅┅❀┅┅┅┅┄ 💯@zandahlm1357
12.68M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
معماری و تزئینات ایرانی مسجد شیخ لطف‌الله اصفهان ┄┅┅┅┅❀┅┅┅┅┄ 💯@zandahlm1357
پاییز در باغ ایرانیِ شازده ماهان ┄┅┅┅┅❀┅┅┅┅┄ 💯@zandahlm1357
8.15M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
دریاچه زیبای شورابیل اردبیل ┄┅┅┅┅❀┅┅┅┅┄ 💯@zandahlm1357
دریای آتش خلق می‌کنی و حال آنکه حقیقت ندارد، زیرا که صور خیالیه اگر قوت گیرد، اثر پیدا می‌کند، فرض آنکه انسان به محض اراده خلق صور می‌کند و این صور در نفس او قبلا به نحو ممتاز و مستقل نبود، ولی به نحو اجمال در او موجود بود. قطره که از دریا برداشته شد، اگر گوئی که دریا نیست، صحیح است، و اگر گوئی که دریا است، این نیز صحیح است. پس تمام موجودات را حضرت حق دارا بود. در آن زمان که خبر از آسمان نبود، آسمان را دارا بود. حق جل و علا می‌فرماید: اگر بنده ای از بندگانم چند برابر آنچه را که در آسمانها است از من درخواست کند و به او عطا نمایم، ذره ای از ممکلت من کم نشود. همین گونه است حال نفس انسان، که اگر از صور متخیله اش هزاران هزار صورت عطا کند، چیزی از آن کاسته نشود. یکی از معجزات انبیاء قوت نفس بود که به محض اراده خلق می‌نمودند. اما چون نفس ماضیق است، قوت بیش از این ندارد. از این جهت است که در بهشت نفوس سعداء قوت میگیرد و خلق می‌کند. پس کاری کن که این نفس در همین جا کامل شود. بنابراین می‌توان گفت که تمام اشیاء در مقام ذات مندرج بوده اند، از اینرو بعد از خلقت اشیاء، علم خداوند حادث و متغیر نمی شود. به بیان دیگر، تمام اشیاء، ولی نه به عنوان صور محدود و متکثر در ذات مندرج بوده اند، زیرا که ذات محیط به تمام جزئیات است و دارای علم تفصیلی نسبت به همه ذرات می‌باشد. اما قوه متخیله ما به سبب ضعف نمی تواند به تفصیل بفهمد [۱] و کسی که محتاج به مدد نباشد، تفصیل و اجمالش مثل هم می‌باشد، زیرا که تمام ذرات از آنجا تابش کرده است. بعضی مثل مشائین علم خداوند را به صور دانسته اند، و برخی دیگر گفته اند که همین صفحه اعیان علم خدا است، در حالی که همه این نظریات مخدوش است. شاید در آیه «ام حسبتم أن ترکوا و لما یعلم الله الذین جاهدوا... » [۲] یعنی: «آیا گمان بردید که آنان به حال خود رها می‌شوند و خداوند کسانی را که جهاد کردند نمی شناسند، غرض بیان این مطلب باشد که هم وجود خارجی علم خدا است و هم ذات او. عطاکننده ---------- [۱]: ا- شاید مقصود از این عبارت آن باشد که: نمی تواند تفصیل را در درون اجمال ببیند. [۲]: ۲- آیه ۱۱، سوره التوبه، قرآن کریم قبل از عطا دارد، ولی آنرا هنوز به نمایش در نیاورده است. وجود علمی یا علم خداوند باید ظاهر باشد تا اولیاء بر آن مطلع شوند، مثل «فلما اسفونا انتقمنا منهم [۱] یعنی: «پس هنگامی که ما را متأسف نمودند از آنها انتقام گرفتیم». به طور کلی بازگشت تمام صفات به دو صفت علم و قدرت است. «سمیع» یعنی دارا بودن علم به مسموعات، و «بصیر» به معنای علم به مبصرات است و بالاخره «حی» به معنی مدرک، یعنی دانا و توانا است، و اگر در اخبار و آیات جهت علم به مبصرات و مسموعات، بصیر و سمیع استعمال شده است و در باره علمه به باقی محسوسات الفاظ ذائق و لامس به کار برده نشده است، نه بدان معنی است که خداوند علم به آن دسته از محسوسات ندارد. بعد از آنکه اثبات علم برای حق شد، مسلم است که حضرت حق عالم به تمام ذرات می‌باشد. «والله من ورائهم محیط [۲] . به یک لحظه کلمه «عالم الغیب و الشهاده، باید به یک طریق تعبیر شود، زیرا که از برای او غیبی نیست که او عالم به آن باشد. از آنرو که محیط بر تمام اشیاء است، و علم او نسبت به اشیاء، علم حضوری است، پس اطلاق غیب به مسامحه است، و معنای عالم به غیب بودن او آن است که او عالم است به آنچه که نزد ما غیب است. لذا اگر گوئیم خداوند عالم به غیب نیست، صحیح است، لکن قضیه ای را بیان کرده ایم که سالبه به انتفاء موضوع است. زیرا ---------- [۱]: ۱- آیه ۵۵، سورة الزخرف: در روایات چنین آمده است که حق متعال بالاتر از آنست که تغییر و تأثر در او راه یابد، و مقصود از این آیه، تأثر و تأسف ائمه (علیه السلام) می‌باشد. [۲]: ۲- آیه ۲۰ سوره البروج که تمام اشیاء در نزد او حاضرند و غیبی برای او وجود ندارد. شاید اینکه در برخی از اخبار آمده است که ائمه طاهرین (علیهم السلام) عالم به غیب نیستند، مراد همین باشد. [۳] زیرا که غیب ائمه (علیهم السلام) منحصر است به حضرت باری تعالی، و عالم در نزد آنان پنهان و غیب نیست تا بتوان آنها را عالم به غیب دانست، زیرا که در روایات آمده است که امام (علیه السلام) چون متولد شود «له عمود بین عینیه ینظر الأشیاء به، یعنی: «در برابر چشمان او ستونی است که اشیاء را به آن می‌بیند». و باید به عمومیت علم ائمه (علیه السلام) قائل شویم، زیرا که آنان مقدم بر لوح و قلم هستند. در زیارت جامعه می‌خوانیم: «ان ذکر الخیر کنتم اوله و اصله و فرعه و معدنه و مأویه و منتهاه» یعنی: «اگر خیر و نیکی یاد شود، اول و آخر و اصل و فرع و معدن و جایگاهش شمائید». و از آنجا که هستی و وجود عین خیر است و علم