eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
48.1هزار عکس
35هزار ویدیو
1.6هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
حاج سیدمجید بنی فاطمه - @madahi.mp3
12.85M
🔊 منو دریاب آقا به کرمت محتاجم... 🌺 بسیار زیبای حضرت امام رضا علیه السلام 🎤حاج سیدمجید https://eitaa.com/zandahlm1357
هنر آن است ڪه بمیرے پیش از آنڪه بمیرانندت و مبدا و منشا حیات آنانند ڪه چنین مرده‌اند... .......: @zandahlm1357
جملات عاشورایی برش‌هایی از کتاب «فتح خون» 🏴 یاران! شتاب كنید، قافله در راه است. می‌گویند كه گناه‌كاران را نمی‌پذیرند؟ آری، گناه‌كاران را در این قافله راهی نیست... اما پشیمانان را می‌پذیرند. 🏴 دین‌دار آن است كه در كشاكش بلا دین‌دار بماند، وگرنه، در هنگام راحت و فراغت و صلح و سِلم، چه بسیارند اهل دین، آن‌جا كه شرط دین‌داری جز نمازی غُراب‌وار و روزی چند تشنگی و گرسنگی و طوافی چند بر گرد خانه‌ای سنگی نباشد. 🏴 جاهلیت ریشه در درون دارد و اگر آن مشرك بت‌پرست كه در درون آدمی است ایمان نیاورد، چه سود كه بر زبان لااله‌الاالله براند؟ 🏴 عجب تمثیلی است این كه علی مولود كعبه است... یعنی باطن قبله را در امام پیدا كن! اما ظاهرگرایان از كعبه نیز تنها سنگ‌هایش را می‌پرستند. تمامیت دین به امامت است 🏴 نه عجب اگر در شهرِ كوران خورشید را دشنام دهند و تاریكی را پرستش كنند! https://eitaa.com/zandahlm1357
شهید آوینی- جوهر حقیقی کمال انسان.mp3
926.6K
📢 صوت | شهید مرتضی آوینی: 🌿 جوهر حقیقی كمال انسان در مقابله با دشواري‌ها ظاهر مي‌گردد و اگر جز این بود، خداوند هرگز مؤ‌منین را به ابتلائاتی اینچنین دچار نمي‌كرد. جنگ عرصه‌ی ظهور و پرورش كمالات الهی انسان است. كمال در آزادی است و آزادی، در نفی تعلقات و رهایی از عادات. خانه، خانه‌ی تعلقات است و شهر، مهبط عادات، و اگر نبود دشواري‌ها و ابتلائاتی كه خداوند انسان را بدان مي‌آزماید، جوهر حقیقی وجود انسان همواره پنهان مي‌ماند. آیا هیچ چیز خواهد توانست ما را از راهی كه فطرت الهی راهبر آن است باز دارد؟ رودخانه راه خویش را به سوی دریا خوب مي‌شناسد. 📚کتاب گنجینه ی آسمانی/ص298 - نوشته: شهید آوینی 🆔https://eitaa.com/zandahlm1357
راضی به رضای تو_18.mp3
9.29M
۱۸ 🔆 قشنگیِ مقام رضا به اینجاست : که نقشه تمومِ زندگیت رو میدی دستِ کسی که ، از خودت بهت مهربونتره ... و بعد با خیال راحت و بی دغدغه می ایستی یه گوشه و زندگیت رو میکنی ! https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📽 بهشت، پاداش یک قطره بر عليه‌السلام در کتب 🔊 📒 در کتاب فضائل الصحابة نقل میکند: کانَ حُسَیْنُ بْنُ عَلِیٍّ، یَقُولُ: مَنْ دَمَعَتَا عَیْنَاهُ فِینَا دَمْعَةً، اَوْ قَطَرَتْ عَیْنَاهُ فِینَا قَطْرَةً، اَثْوَاهُ اللَّهُ (عزّوجلّ) الْجَنَّةَ؛ 📝 حسین بن علی علیهما‌السّلام همیشه می‌فرمود: هر کس چشمانش برای ما پُر اشک شود و یا یک قطره اشک برای ما بریزد خداوند او را در جای خواهد داد". https://eitaa.com/zandahlm1357
.......: ✅ده خصلت در نماز پیامبر اکرم صلی‌الله‌علیه‌واله فرمود: 🍃نماز ستون دین است و در آن ده خصلت است: ۱- زینت صورت و آبروی نمازگزار است؛ ۲- نور و روشنی دل است؛ ۳- باعث و سبب راحتی بدن است؛ ۴- سبب نزول رحمت است؛ ۵- چراغ آسمان است. جایی که نماز خوانده می شود برای آسمان ها مانند ستاره ای می درخشد. ۶- سبب سنگینی عمل در ترازوی اعمال است؛ ۷- سبب خشنودی پروردگار است؛ ۸- بهای بهشت است؛ ۹- اُنس در قبر است؛ ۱۰- حجاب و پرده ای از آتش جهنم است. و کسی که نماز را به پا داشت دین را بپاداشت. و کسی که نماز را ترک کند دین را نابود کرد. 📚مواعظ العددیّه،صفحه ۲۲ https://eitaa.com/zandahlm1357 🔰🔰🔰🔰
📚ره توشه 💠امام صادق ع ؛ 🌺✨هرڪس در یڪے از نمازهای واجب 《سوره قدر》را بخواند منادے حق ندا دهد اے بنده خداوند گناهان پیشین تو را آمرزید اعمال خود را از سر گیر✨ توجه کنین که خواندن سوره قدر در هنگام وضو گرفتن هم خیلی خیلی سفارش شده و در آمرزش گناهان نقش موثری داره 👌 https://eitaa.com/zandahlm1357
🙏نماز شب ⚜ حجة الاسلام شیخ جعفر ناصری: 🌸🌷 بدی ها و خوبی ها، زنجيروار به هم متصل هستند. مثلا اگر خداوند توفيق سحرخیزی داد، انسان نصيب های بعدی را هم پيدا می کند. ☘🍃 اگر انسان همان بيدارى سحرِ مؤثر را با آرامش از خدا گرفت بركت پشت سر بركت برایش رقم می خورد. 🌸🌷 کم کم خداوند بیداری صبح و بین الطلوعین را به او می دهد؛ رزق را به او می دهد؛ آرامش را به او می بخشد؛ نور را به او عنایت می کند؛ در طول روز توفيق انجام كار خير را به او می دهد. تجربه شده👌😉 https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سوال از آیت الله بهجت👆👆 حاج آقا برای حضور قلب دائم در نماز و همیشه خودرا در محضر خدا دیدن درهمه کارها باید چه کرد؟ 🍃🍃🍃🍃 https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.......: 🔰 پاسخ به یک مهم و تاریخی که در ایام محرم ، زیاد شنیده می شود 👈 اگر یزید آب را بر امام حسین (ع) بست ، در حقیقت انتقام بستن چاه های آب در جنگ پدر توسط پیامبر (ص) به روی مشرکین قریش بوده... ⬇️ اما پاسخ به این شبهه ⬇️ 1️⃣ اینکه چرا جنگ بدر صورت گرفت و دلیلش چه بود ، فعلا محل بحث ما نیست ، بحث اینجاست که آیا پیامبر (ص) چنین کاری کردند یا نه در برخی تواریخ نقل شده است که وقتی پیامبر (ص) شورای نظامی قبل جنگ را تشکیل دادند، فردی به نام حباب بن منذر پیشنهاد داد که در نزدیک ترین چاه فرود بیایند و بقیه چاه ها را از بین ببرند ،و بر سر چاهی که فرود آمدند حوضی بسازند و دست دشمن را از آب کوتاه کنند. پیامبر (ص) از این پیشنهاد خوشحال شدند 2️⃣ اما چند نقد به این مطلب هست ، داستان به صورتی نقل شده است که پیامبر (ص) ابتدا در یک منطقه دیگری فرود آمده بود و بعد از اظهار نظر حباب ، فهمید اشتباه کرده !!! که این با عصمت پیامبر (ص) حتی از خطاهای دنیایی هم در تناقض است 3️⃣ این در تاریخ ثبت است که مشرکین ، زودتر از مسلمین وارد بدر شدند ، پس به هیچوجه معقول نیست که آنها در جایی بی آب فرود بیایند ، در ضمن مکانی که مشرکین در آن آمدند ، به نام " عدوه قصوی " بود ، یعنی آن کتاره وادی " یلیل " که از مدینه دورتر بود و دارای آب و زمینی مناسب بود ، اما محلی که سپاه اسلام در آن بود به نام " عدوه دنیا " بود ، یعنی آن وادی ای که به مدینه نزدیک تر بود ( چون پیامبر در مدینه بود) ، این محل آب چندانی نداشت و همچنین زمینی رملی و شنی هم داشت که پا در آن فرو می رفت و راه رفتن سخت بود 📚 سیره ابن کثیر ج2 ص 400 - الدر المنثور ج 3 ص 171 - سیره حلبی ج2 ص 154 4️⃣این جواب تا اینجا ، اما ممکن است افرادی بگویند نه ، ما آن منابعی که بستن آب را گفته قبول داریم، باشه حالا سراغ جواب به این افراد می رویم جناب ابن اسحاق از مورخین مشهور به صراحت گفته است که وقتی برخی مشرکین وارد قسمت مسلمین شدند برای خوردن آب، پیامبر (ص) به مسلمین گفت که جلوی مشرکین را نگیرند تا آنها آب بخورند و این مطلب را ابن اثیر در کتاب مشهور تاریخش آورده حتی خود طبری هم در کتابش معروف به تاریخ طبری آن را آورده است ، پس پیامبر (ص) حتی اگر آب را بسته هم باشد اولا به خاطر محدود کردن منطقه جنگ بود تا از پراکندگی و حمله از نقاط دیگر جلوگیری کنند، ثانیا هروقت مشرکین آب می خواستند ، جلوی آنها را نمی گرفت ، بر خلاف واقعه کربلا 📚 تاریخ ابن اثیر ( الکامل فی التاریخ ج2 ص 123 ) - ترجمه تاریخ طبری ج 3 ص 961 5️⃣ همین رویه را امیرالمومنین (ع) هم در جنگ صفین انجام دادند ، در این جنگ ابتدا معاویه آب را بر یاران امام علی (ع) بست ، حضرت یک خطبه حماسی غرا و فوق العاده عالی بیان فرمودند که هر کس نهج البلاغه کار کرده باشد می داند آن خطبه چقدر عالی و زیباست (خطبه 51 ) ، بعد این خطبه ، یاران حضرت شور عجیبی پیدا کردند و آب را پس گرفتند ، خواستند تلافی کنند و آب را به روی معاویه و یارانش ببندند که حضرت از این کار منع کرد آقایان ضد اسلام خودشان را بکشند هم نمی توانند این قضیه و این کار جوانمردانه حضرت علی (ع) را انکار کنند. بستن آب ، سیره اهل بیت(ع) نبوده. 6️⃣ در ضمن حتی آیه قرآن و شان نزول آیه 11 سوره انفال این نظریه ما را تائید می کند که مسلمین هم آب زیادی نداشتند و آن شب به دستور پیامبر (ص ) حوض هایی درست کردند و باران بارید و این باران باعث شد آن حوضها پر از آب بشوند و مسملین هم دارای آب بشوند. همین باران باعث شد آن زمین شنی زیر پای مسلمین هم سفت شود و رفت و آمد آنها راحت تر شود 7️⃣در ضمن ، منطقه بدر فقط یک چاه نداشت که اگر بر فرض مسلمین آن را می بستند دیگر هیچ چاهی وجود نمی داشت ! بلکه مشرکین می توانستند از آب چاه های دیگر استفاده کنند ، جایی هم ننوشته که مشرکین بر اثر تشنگی از پای در آمدند ! بزرگان آنها در آن جنگ به ضرب شمشیر امیرالمومنین (ع) از پای در آمدند 👈 اینکه بیاییم و این وقایع را که بین دو لشکر نظامی شکل گرفته را با واقعه کربلا مقایسه کنیم که در آن زنان و کودکان بودند و همچنین از روز هفتم محرم ، آب به صورت کامل بسته شد و به کسی حتی اجازه نوشیدن جرعه ای نمی دادند ، یک قیاس مضحک و بی اساس است. 🌀 در نقل این مطالب از کتاب ارزشمند " الصحیح من سیره النبی (ص) " تالیف علامه سید جعفر مرتضی عاملی بهره گرفته شده است ✍️ احسان عبادی / مدرس مهدویت و پژوهشگر علوم حدیث و تاریخ
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.......: 💢 قیام یا فرار؟ در سال‌های اخیر یک برداشت و نوین از واقعه ارائه شده و هرسال دامنه دار تر می شود که امام حسین(ع) نکرد و اصل حرکت ایشان سیاسی نبود بلکه حضرت برای در امان ماندن از ترور مخفیانه و بی سر و صدا در مدینه برای حفظ جان از فرار کرد . برای توجیه می گویند این فرار، عمل به حکم عقل بوده است و برای امام عیب و نقصی نیست زیرا حفظ جان واجب است . ریشه این برداشت غلط، در عدم فهم صحیح از تاریخ نهفته است چند مطلب را ساده توضیح میدهم: . کسانی که چنین برداشتی دارند، منش و رفتار امام حسین(ع) را صرفا در آن ده روز محرم یا حرکت حضرت از مدینه تا کربلا خلاصه می کنند و گویی سال های قبل حیات امام را کنار گذاشته اند . امام به معاویه نیز معترض بودند وقتی معاویه در زمان حیات خود خواست برای یزید بیعت بگیرد و امام حسین(ع) امتناع فرمود، معاویه امام را به فتنه انگیزی متهم کرد و امام هم در جواب نامه تندی به معاویه نوشتند . در آن نامه تند امام به معاویه می نویسند: فتنه ای از این نیست که تو امیر بر این مردم باشی . پس حرکت اعتراضی امام در زمان حیات معاویه نیز جریان داشته است و متاسفانه ما امام را در همان ده روز تا خلاصه کرده ایم . نکته دوم: امکان دارد سوال کنید چرا پس امام در زمان معاویه قیام نکردند؟ پاسخ در مفاد صلح امام حسن(ع) نهفته و معاویه در پایان عمر خود برخلاف عهدنامه عمل کرد و قرار بر این بود که معاویه حق تعیین جانشین ندارد اما او یزید را انتخاب کرد . نکته سوم: فرضا حرف اینان درست است، باید پاسخ دهند چرا می خواستند امام را کنند؟ علت ترور چه بود؟ علت عدم بیعت امام بعنوان یک شخصیت سرشناس با یزید بود. اصل بیعت نکردن با حاکم هم یک مساله و است . نکته چهارم: از ابتدای سفر از مدینه تا ظهر عاشورا متعددی از سمت دوستان و حتی دشمنان مطرح شد تا امام در امنیت جانی همراه با از این شرایط رها شوند اگر قصد امام فرار و حفظ جان بود چرا این پیشنهادات را قبول نکردند؟ . کلید این نافهمی، ریشه در عدم درک صحیح تاریخ دارد . . پاسخ به شبهات ، شایعات .......: https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💢یزید و حسین پسرعموی هم بودند، علی و معاویه بودند، کربلا هم یک خانوادگی و قبیله ای بر سر بود! ✅ ابتدا متن کامل شبهه را بخوانید: نام: ، شهرت: بنی امیه، نام پدر: معاویه، نام پدربزرگ: ابوسفیان، نام جد بزرگ: عبدالمطلب نام: حسین، شهرت: بنی هاشم، نام پدر: علی، نام پدربزرگ: محمد و ابوطالب، نام جد بزرگ: عبدالمطلب نتیجه گیری: رابطه ی امام حسین و یزید: پسر پسرعمو، رابطه ی امام علی و : پسرعمو، رابطه ی معاویه و محمد: پسرعمو، رابطه ی ابوسفیان و ابوطالب: برادر، رابطه ی محمد و ابوسفیان: ابوسفیان عموی محمد، رابطه ی ابوسفیان و امام علی: ابوسفیان عموی امام علی، علت اختلاف : دعواي خانوادگي بر سر قدرت. 📚متن فوق، متنی است که متاسفانه در کانال های ملحدین به اشتراک گذاشته شده است، و بیانگر ذات نویسندگان مطلب است. کسانی که حتی از بدیهیات تاریخ اسلام خبری ندارند و شروع به نقد اسلام کرده اند. شگفت آنجاست که خود را نیز می نامند. ✅در مقام پاسخ به این متن، ابتدا به شجره نامه (ع) و یزید می پردازیم: ✅حسین بن علی بن ابیطالب بن بن بن یزید بن معاویة بن بن حرب بن امیة بن بن عبدمناف. ✅با این حساب مشخص است که نسب امام حسین (ع) و یزید بن معاویه با چندین واسطه مختلف، به عبدالمناف می رسد. و اساسا قریش (تمام افراد ساکن مکه) از همین طایفه بزرگ عبدمناف و چند پدر قبلی خود تشکیل شده اند. به عبارت بهتر، در مکه کسی را پیدا نمی کردید که از این طایفه نباشد و یا با آنها نسبت نداشته باشد. ✅پس مشخص می شود که: 1_ رابطه ی امام حسین (ع) و یزید، پسر پسرعمو نیست. 2_ رابطه ی امام علی (ع) و معاویه، پسرعمو نیست 3_ رابطه ی پیامبر اکرم (ص) و معاویه پسرعمو نیست. 4_ رابطه ی ابوسفیان و ابوطالب (ع) برادر نیست. 5_ رابطه ی پیامبر اکرم (ص) و ابوسفیان پسر برادر و عمو نیست. 6_ ابوسفیان عموی امام علی (ع) نیست. ✅اینکه چرا نویسنده متن، دچار این اشتباه فاحش شده است، نشانه عدم فهم صحیح یک مطلب است، او دو ابوسفیان را با هم اشتباه گرفته است. «ابوسفیان بن حارث بن عبدالمطلب» را با «ابوسفیان بن حرب بن امیة» اشتباه گرفته و به همین جهت، ابوسفیان را عموی پیامبر می داند، که در این صورت نیز اشتباه کرده است؛ در اینجا ابوسفیان بن حارث، پسر عموی پیامبر است نه عمو. پاسخ به شبهات ، شایعات .......: https://eitaa.com/zandahlm1357