eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
48.3هزار عکس
35.1هزار ویدیو
1.6هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
✏️📘✏️📕✏️ #متن_شرح_زیارت_جامعه_کبیره ⬅️قسمت هفتم 🔆 «وَ أُصُولَ الْكَرَمِ ..» یعنی پایه های کرامت
✏️📘✏️📕✏️ ⬅️قسمت هشتم 🔆 «وَ اَوْلِياءَ النِّعَمِ ..» یعنی شما هستید. 🔶یعنی امام زمان تو ولی نعمت ما هستی. یعنی واسطه ای✨ هستید که از طریق شما نعمت ها را به ما می ‌رساند. 👌ما اگر بدانیم بزرگوار ما واسطه ی نعمت هستند، پس یقینا نوع 💐 ما از این عزیزان به مراتب بالاتر می رود. ولی حواسمان هم جمع باشد اگر انسان گناه❌ بکند این تبدیل به نقمت و بلا می شود. 📖در دعای کمیل می‌گوییم خدایا ببخش آن گناهانی که «تُغَيِّرُ النِّعَمَ» نعمت ها را تغییر می دهد، ⚡️ از اهل بیت کار را به تغییر نعمت ها هم می رساند. وقتی خدا دست و گوش و چشم داد برای ثواب کردن، ما با اینها گناه بکنیم ممکن است تبدیل به بشود💥 آن نعمت خدای متعال تغییر بکند. ⚠️پس چه نعمتی بالاتر از نعمت ✨ و ✨، که خدای متعال به انسان این نعمت را داده مخصوصا به شیعیان.‌🍃 🔆 «وَ عَناصِرَ الْأبْرارِ ..» 🔸یعنی شما اصل و اصول انسانهای 🌸 هستید یعنی انسانهای نیکوکار و ‌بالا مقام هر جایی می رسند به وسیله ی شما اهل بیت می رسند. 🔆 «وَ دَعائِمَ الأخْيارِ ..» 🔸یعنی انسانهای خیر و ‌نیکوکار هستید. ⁉️چه فرقی ابرار با اخیار دارد؟ درجه ایست بالاتر از اخیار یعنی هر ابراری هم هست، اما هر اخیاری دیگر ابرار نیست. ابرار مقامشان 🎖بالاتر است مثلا عرفا و بزرگان. اخیار مقامشان پایین تر است مثلا مؤمنین.🍃 ⁉️چرا اهل بیت ستون های مؤمنین هستند؟ چون مؤمن ممکن است پیدا بکند ممکن است گناه بکند و سقوط بکند⛔️، به همین خاطر نیاز به تکیه گاه دارد تا سقوطش بشود. یعنی امام زمان تکیه گاه مؤمنین است و آنها را از لغزش ها نگه می دارد و اگر لغزشی کردن برایشان 🤲 می کند. 👈می گوید ابرار هر چیزی دارند عنصرشان از شما 🌸 است، هر چیزی دارند از شما اهل بیت دارند. ولی اخیار انسانهای خوبی هستند اما ممکن است خطا بکنند، می گوید شما «دَعائِمَ» آنها هستید🍃، یعنی آنها هستید، اگر اشتباه بکنند شما ستون آنها هستید نگه شان می‌دارید. 🎤استاد احسان عبادی
⭕️️دفــاع از 📖✒️ 👈شبهه سوم 3⃣ (اشکال اول ) 😳ادعای محیط زدگی قرآن👇 🗣سُها می گوید: قرآن به شدت تحت تأثیر فرهنگ و سنت و زبان عربی است.👳مثلا فهم بسیاری از کلمات و مفاهیم قرآن نیاز به آشنایی با فرهنگ و سنن عربی در زمان محمد دارد.🤔 📝جواب شبهه: 🔵اوّلا: تأثّر از محیط بر دو گونه است: تأثّر مطلوب☺️ و تأثّر نامطلوب😤. کسى که مى خواهد بر محیط خود تأثیر بگذارد و آنها را به راهی که در نظر دارد، هدایت کند🌟، باید نخست واقعیاتی همچون، شرایط الزام برای تفهیم مطالب به مخاطبان مانند سخن گفتن به زبان آنها را مورد توجه قرار دهد و 👌طبق آنها عمل نماید. ⚡️چنین شخصی باید وضع محیط خود را در نظر بگیرد و آن را کاملا بشناسد تا عوامل مؤثر را به شایستگى به کار اندازد.👏چنین تأثّری، از نظر عقل، الزامی و مطلوب است😇. امّا تأثّر نامطلوب عبارت است از اثرپذیری شخص از انگیزه ها و انگیخته های نابخردانه محیط زندگی خود؛☹️ 👈بنابراین فرق است میان آنکه محیط بر روى او تأثیر گذارد و او را به دنبال خود بکشد، با آنکه او خود را با محیط همآهنگ سازد تا عوامل مؤثر در آن را شناخته و بتواند بر آن تأثیر گذارد🤝 مثلا؛ اگر فرهنگ حاکم بر جامعه، ادبیات زیبا و رسا، علاقه و گرایش به شعر و جملات موزون🎶🤗 باشد، شخص با توجه به چنین گرایشى دعوت خود را اعلام 🗣می کند و در ضمن با جملات محکم و کوتاه و موزون پیامهاى خود را بیان میکند😌 چنین شخصی رعایت جامعه شناسى محیط را کرده و متناسب با مقتضیات آن، رسالت خود را بیان میکند.👌🌹 🔵ثانیا: اگر چه بعضی از مطالب قرآن ناظر به حوادث و وقایع عربستان👳 است اما در قلب❤️ حوادث و اتفاقات، حقایق و مفاهیمی وجود دارد که برای دیگر ملل👨‍👩‍👧‍👦 و برای زمانهای🕰 دیگر قابل استفاده است. 👤"کنیست گری" انگلیسی، استاد دانشگاه کمبریج درباره قرآن 😊و اینکه در محیط عربستان نازل شده می گوید: با اینکه قرآن به زبان عربی و در درجه اول برای قوم عرب👳 نازل گردیده است احکام آن طوری بود که مختصات قومی ملل دیگر را نقض نمی کرد و فقط عقیده مذهبی آنها را تغییر میداد.👏 🔵ثالثاً: برخی از مفاهیم مثل عدالت و قبح دروغ و... به نوع انسان برمیگردد که منحصر به عصر نیست. 😡سُها، بت پرستی در محیط 🕋مکه را شاهدی بر محیط زدگی قرآن میداند و معتقد است که بر همین اساس مبارزه با بت پرستی محور اصلی قرآن است. 👈در حالیکه محور اصلی قرآن پرستش خداوند و کنار زدن هر نوع پرستش حتی پرستش نفس و جِبت و طاغوت است.✅ 👌علاوه بر اینکه آیات مربوط به بت پرستی در زمان حاضر نیز که بت پرستی در کشورهای متعدّدی رواج دارد، نقش هدایتگری خود را ایفا مینماید😌💐 یا امروزه در دین بودا که جزو چند دین بزرگ دنیاست بت پرستی وجود دارد.🍃 📚منبع: کتاب دفاع از قرآن در رد کتاب نقد قرآن، صفحه ۴۹ 🖇 ادامه دارد ... ۴
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هر روز با امام رضا @zandahlm1357 @HashtominEmam آرشیو مطالب صفحه هرروز با امام رضا (ع)
استخدام زنان مفتشه در حرم مطهر شهریور ماه سال 1336 : به منظور رفاه حال زوار حضرت امام رضا(ع) از طرف آقای دکتر شادمان، نیابت تولیت عظمی، دستوری صادر شد تا برای مراقبت و جلوگیری از اعمال زنان جیب بر در داخل حرم مطهر، چهار نفر زن مفتشه استخدام و بکار گمارده شوند تا زوار با خیال راحت به عبادت و زیارت در داخل حرم مشغول باشند و ضمنا اگر زن جیب بری قصد عمل خلافی داشت، توسط مامورین زن جلب و تحویل مقامات مسئول شود. مواخذ: روزنامه خراسان مورخ شهریور ۱۳۳۶ https://eitaa.com/zandahlm1357
هنر آن است ڪه بمیرے پیش از آنڪه بمیرانندت و مبدا و منشا حیات آنانند ڪه چنین مرده‌اند... .......: @zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 شعرخوانی سردار سلیمانی از حضرت علی اکبر قبل از عزیمت شهید بدرالدین به میدان نبرد https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⚜️تواشيح فَرمانده⚜️ ⭕️اثر همخواني حماسي: 💠گروه تواشیح بین المللی تسنیم💠 https://eitaa.com/zandahlm1357
راضی به رضای تو_24.mp3
17.01M
۲۴ قَلــب قَلْـــب قَلْـــــبـ❤️ مقام رضا ؛ فقط با کسب میشه ! و قلبهای راضی؛ برای دیگران اَمنِ اَمنَند https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🦋امام سجّاد علیه السلام: خدايا، اگر مرا با زنجيرها ببندی، و عطایت را از میان همه خلق از من منع کنى، و ديدگان بندگانت را بر رسوايی هايم بگشايی، و فرمان دهى که مرا به آتش دوزخ کشند و میان من و نیکان جدایى افکنى، اميدم را از تو نخواهم بريد، و آرزويم را از عفو تو باز نخواهم گرداند، و محبتت از قلبم بيرون نخواهد رفت، من فراوانی عطايت را نزد خود، و پرده پوشی ات بر گناهانم در دار دنيا را فراموش نخواهم كرد قسمتی از دعای ابوحمزه ثمالی ┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈ https://eitaa.com/zandahlm1357 •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
با ما بگو ز تسویه ی بی مرام ها از چشم هرزه و نظر ازدحام ها دیدم محاسن تو ز خونت خضاب شد از بس که سنگ خورده ای از پشت بام ها 🏴 سالروزشهادت امام سجاد ع تسلیت https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
صفحه تربیت فرزند👇👇👇👇 .......: @zandahlm1357 🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃
پدر و مادرهایی که عصبی هستند و خشونت دارند و بچه را اذیت می کنند، بچه این درک را پیدا می کند که: "من که بد بودم ولی حالا تو هم بدی. تو هم منو اذیت می کنی." این حالت وقتی ادامه پیدا می کند وقتی کودک راه افتاد دچار حالت لجبازی می شود و می گردد تا یک چیزی پیدا کند و مادرش را بچزاند و حرص دهد، بعد کودک دوباره من بدم اش تقویت می شود و دچار احساس گناه می شود  و وارد یک چرخه ی مخرب می شود. پس این حالت « من بدم – تو بدی » است. حالت دیگر اگر خشونت ها از یک حدی بگذرند حالت « من خوبم – تو بدی » به وجود می آید. زمانی که خشونت ها با رفتار بچه در هماهنگی نیست. این حالت بیشتر در مناطق حاشیه و  محروم و کودک آزاری و تنبیه های شدید بدنی و ..... به وجود می آید و از عوامل ایجاد درک مظلوم است. این حالت خطرناک  است درک مظلوم هم اگر به این حد برسد خطرناک است و زیر بنای جرم و جنایت است. تمام مجرمین این زیربنا را دارند و می خواهند انتقام بگیرند. بهترین حالت، « من خوبم – تو خوبی» است. چه جوری به فرزندمان نگاه می کنیم؟ به عنوان یک مجرم بالفطره، "این بچه ذاتش خرابه، ولش کنم زندگی را بهم ریخته" "باز تو چی کار کردی؟؟؟" "نیم ساعته صداش در نمیاد حتماً یه جایی داره خرابکاری می کنه، امکان نداره این ساکت باشه" وقتی با نگاه خرابکار به فرزندمان نگاه می کنیم، او هم خرابکار بار می آید. عکس این حالت هم صادق است مثل: "این بچه ی من اونقدر ساکته اصلاً جنب نمی خوره" خب بنده ی خدا اگر بچه هم بخواد که یک تکانی بخوره دیگه با این حرف ها از جایش تکان نمی خوره؛ چون این جوری دیده شده، خودش نیست. (ادامه دارد...) {قسمت57} [مباحث کودک متعادل ] https://eitaa.com/zandahlm1357
.......: بیاییم بر پایه ی باورهای جدید، یک نگاه جدید به کودک خود کنیم و نحوه ی دیدنمان را عوض کنیم. ببینیم که بچه ی ما کار مثبت می کند، همان کار خوب و مثبت او را ببینیم به جای این که صرف کارهای منفی را ببینیم. یاد بگیریم کارهای کودک را توصیف  کنیم، تفسیر نکنیم. کاری که انجام داده را می بینیم و توصیف می کنیم و واکنش نشان می دهیم. نگاه و واکنش ما مهم است. مثل: "عزیزم یک لیوان آب به من بده"، کودک این کار را انجام می دهد......"آخی الهی قربون دستت برم اگه تو نبودی من چی  کار می کردم" نه این که بگیم "فرشته ی من بی نظیر من اصلاً تو دنیا مثل تو نیست" یا این که از فرزندمان می خواهیم که از بالکن دوتا سیب زمینی بیاورد، شب هم که پدرش آمد ندا را می دهیم که پدر سر شام بگوید: امشب غذا یک جور دیگه است عجیب خوشمزه شده، و بعد مادر بگه که : آخه تو نمی دونی چرا، چون سیب زمینی اش را مثلاً سهیلا آورده، اِه عجب می بینم اصلاً  مزه ی غذا چه خوشمزه شده. نه این که نمی دونی سهیلا چه خانمی شده، بی نظیر، اگه تو دنیا یک ملکه بخوان انتخاب کنند، سهیلا را باید انتخاب کنن، چرا؟ چون دو تا سیب زمینی آورده!!! این حالت خود شیفتگی ایجاد می کند. (ادامه دارد...) {قسمت58} [مباحث کودک متعادل ] https://eitaa.com/zandahlm1357