#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
☑️متن شبهه و سوال👇👇👇👇👇 چگونه با امام زمان (عج) درد و دل و حرف بزنیم، مواقعی بر اثر گناهانی که مرتکب
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✅ ظهور نزدیک است!
🔻 گزیدهای از خاطرات حجتالاسلاموالمسلمین علی بهجت
.
🔹این اواخر بهنوعی احساس میکرد که ظهور نزدیک است و امکان دارد طول نکشد و واقع شود و بایدکاری کرد که به تأخیر نیفتد. باید آمادگی باشد. خیلی حالت انتظار در ایشان مشهود بود. حدود یک ماه، چهل روز قبل از وفات، این دستش را روی دست دیگرش میساباند و میفرمود: .
✴️ «خروج سفیانی یکی از علامات حتمیه است. بعضی از علایم ظهور ممکن است که یک مرتبه ظاهر بشود و یکروزه تمام شود و بعضی هم حذف و کنسل شود، ولی سفیانی دیگر از علامات حتمیه است. آن را باید چگونه تحمل کرد؟! خدا رحم کند!». .
🔹 محدوده زمانی برای ظهور معرفی نمیکرد، ولی میفرمود که ما باید دعا کنیم که به تأخیر نیفتد. دعا کنیم که نزدیکتر بشود. دعاها مؤثر است. آیا نباید در فکر دعا باشیم؟
┈••✾•🍃🌹🌿•✾••┈
سلامتی و تعجیل در فرج مولانا حضرت حجت بن الحسن العسکری ارواحنا لِتُرابِ مَقْدَمِه الفداء #صلوات
┈••✾•🍃🌹🌿•✾••┈
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مهدویت
#مهدوی
📚 #دانشنامه_مهدویت
🔸 مدعیان دروغین ؛ عبدالله مهدی
📙 يکي از کساني که ادعاي مهدويّت داشت و شهرت فراوان به دست آورد، عبداللّه مهدي بنيانگذار سلسله فاطميان (عبيديان) شمال آفريقا است. درباره نسب وي اختلاف بسيار هست؛ برخي وي را فرزند حسن بن امام هادي عليه السلام دانستهاند. [1] .
گروهي او را فرزند محمد بن اسماعيل بن جعفر شمرده و جمعي يهودي زادهاش خواندهاند. [2] .
📕 ابوعبداللّه شيعي در شمار پيروان عبيداللّه مهدي جاي داشت. به سود وي تبليغ ميکرد و همواره مردم را به نزديک بودن ظهور مهدي بشارت میداد. او معمولاً چنان ادعا ميکرد که مهدي از مغرب (تونس) ظهور خواهد کرد. مهدي و ابوعبداللّه مدتي زنداني شدند. ابوعبداللّه پس از آزادي، آشکارا عبيداللّه را همان مهدي موعود خواند.
عبيداللّه، با اين ادعا، در سال 297 حکومت فاطميان را بنيان نهاد. فاطميان مصر با قرمطيان ارتباط نداشتند؛ هر چند بني عباس، براي تضعيف فاطميان، قرامطه و کردار آنان را به فاطميان نسبت میدادند. [3] ( هر دو فرقه ، اسماعیلی مذهب بودند. )
📘 عبيداللّه در نامهاي به قرمطيان، آنان را نکوهش کرد و گفت: کردار زشت شما سبب شده نام کفر و الحاد بر شيعيان و دوستان ما روا باشد. آن گاه آنان را تهديد کرد تا حجرالاسود را به محل اصلياش باز گردانند. [4] .
📒 وقتي ادعاي مهدويّت عبيداللّه با موفقيت روبهرو شد، شهر «مهديه» را در نزديک قيروان بر پا ساخت. «مهديه» در سراسر افريقا بي نظير مينمود و بسيار مستحکم بود. [5]
📔 به تدريج موفقيتهاي عبيداللّه فزوني يافت و مردم بسيار پيرامونش گرد آمدند. او سرانجام در 344 ق در گذشت. پس از عبيداللّه، فرزندش خود را «القائِمُ بِاَمْرِاللَّهِ» ناميد و با ادعاي مهدويّت بر تخت فرمانروايي تکيه زد. پس از او فرزندش اسماعيل با ادعاي مهدويّت حکومت پدر را استمرار بخشيد. وقتي اسماعيل در گذشت، ابوتميم معزّبن منصور بن قائم بن مهدي بر تخت مهدويّت نشست. پس از آنکه ابوتميم مصر را فتح کرد، علماي مصر نزدش شتافته، نسبش را پرسيدند. معزّ دست بر شمشيرش نهاد و گفت: اين جد من است.
آن گاه مقداري زر نزد آنان ريخت و ادامه داد: اين هم دلايل من.
📖 به نوشته برخي از پژوهشگران، وقتي شيخ بزرگ مصر به حضور مهدي رسيد، به او گفت: ما درباره مهدويتت سخت ترديد داريم. معجزهاي کن تا ايمانمان محکم گردد.
مهدي بيدرنگ شمشير از نيام کشيد؛ سر شيخ را بر زمين افکند و گفت: اين معجزه من است. [6] .
📔 در سال 386 ق ابوعلي منصور حاکم بامراللّه بن عزيز بن معز، در يازده سالگي به حکومت رسيد. او که ادعا ميکرد از علم غيب بهره ميبرد، سرگذشتي شگفت دارد و هر روز دستور جديدي صادر ميکرد. در سال 395 ق اعلام کرد: در تمام مساجد و خيابانها، صحابه را سبّ کنند و حتي بر ديوارها بنويسند! در سال 397 ق سبّ صحابه را ممنوع ساخت و کيفر سبّ ياران پيامبر را قتل دانست! در يک سال فرمان داد: تمام سگها کشته شوند. سال ديگر خريد و فروش کشمش را ممنوع ساخت و حتي فرمان نابودي تاکستانها را صادر کرد. زماني به دستور وي عسلها را جمع کردند و در رود نيل ريختند. او همچنين فرمان داد: کليميان و مسيحيان عمامه سياه بر سر نهند؛ مسيحيان صليب پنج رطلي بر گردن آويزند و يهوديان نيز چيزي به همان وزن در گردن قرار دهند.
منصور که در آغاز ادعاي «مهدويّت» داشت. در اواخر عمر مدعي «الوهيت» شد. [7] او سرانجام روزي بر الاغ نشست؛ از مصر بيرون رفت و ديگر باز نگشت. پيروانش ادعا کردند او به آسمانها عروج کرده است! هرچند پس از مدتي پيراهن خون آلودش يافت شد.
🗂 پی نوشت ها:
[1] وفيات الاعيان، ج 3، ص 116.
[2] معجمالبلدان، ج 5، ص 230.
[3] تتمةالمنتهي، شيخ عباس قمي، 371.
[4] وفياتالاعيان، ج 2، ص 148.
[5] معجمالبلدان، ج 5، ص 231.
[6] مدعيان مهدويّت، ص 39.
[7] وفيات الاعيان، ج 2، ص 192 و ج 3، ص 117 و ج 5، ص 292.
https://eitaa.com/zandahlm1357
هدایت شده از #مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
هنر آن است ڪه بمیرے پیش از آنڪه بمیرانندت و مبدا و منشا حیات آنانند ڪه چنین مردهاند...
.......:
@zandahlm1357
1_736966384.mp3
6.05M
#صوت #شهدا #دفاع_مقدس
#کتاب_صوتی
#خاطرات_شهید_صیاد_شیرازی
1⃣ بخش اول ؛ پیش و همزمان با وقوع انقلاب
🎙 با گویندگی ؛ بهروز رضوی
https://eitaa.com/zandahlm1357
حرف حساب روز:
نه سفیدی بیانگر زیبایی است..
و نه سیاهی نشانه زشتی.. ..
کفن سفید اما ترساننده است
و کعبه سیاه اما دوست داشنتی است..
انسان به اخلاقش هست نه به مظهرش....
قبل از اینکه سرت را بالا ببری و نداشته هات را به پیش خدا گلایه کنی.. ...
نظری به پایین بینداز و داشته هات را شاکر باش
انسان بزرگ نمیشود ، جز به وسیله ی فكرش ،
شریف نمیشود ، جز به واسطه ی رفتارش ،
و قابل احترام نمیگردد ، جز به سبب اعمال نیكش...... ...
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
نصیحت لقمان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🦋چطور نماز خوب بخونیم؟
💠 آیتالله مجتهدی تهرانی میگفتن
یکی از کسانی که زیر سایه عرش الهیاند، نمازخوانهای خوب هستند؛ آنهایی که نماز خوب میخوانند، تقلید صحیح، حمد درست، با حضور قلب...
از نماز لذت ببرید، کیف کنید، همانطور که گرسنه از غذا لذت میبرد...
💠 بعضیها وقتی به رکوع میروند، هنوز بدنشون آرام نگرفته، ذکر رکوع رو میگن. این نماز درست نیست. به سجده نرسیده ذکر رو میگن. ذکر سجده رو سه قسمت میکنند، هنوز پیشونیشون به زمین نرسیده میگن «سبحانَ»، «ربی الاعلی و بحم» رو در سجده میگن، «ده» رو موقع بلند شدن!
📿 نماز باید با طمأنینه باشه. بدنتون آروم که گرفت، بعد ذکر بگید.
┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
🔻 ترك نماز برابر است با كفر؛
✨رسول خدا ( صلی الله علیه وآله) :« من ترك الصلوة متعمدا فقد كفر؛
هركس عمدا نمازش را ترك كند، كفر ورزیده است .» ( عوالیاللآلی ج : 2 ص : 224)
- اگر اقامه كنندگان نماز نبودند بی نمازها در دنیا هلاك می شدند.
✨ امام صادق (علیه السلام): « َ إِنَّ اللَّهَ لَیَدْفَعُ بِمَنْ یُصَلِّی مِنْ شِیعَتِنَا عَمَّنْ لَا یُصَلِّی مِنْ شِیعَتِنَا وَ لَوْ أَجْمَعُوا عَلَى تَرْكِ الصَّلَاةِ لَهَلَكُوا؛
همانا، خداوند به وسیله شیعیان نمازگزار ما از شیعیان بی نماز ما (بلا را) دفع می كند، ولی اگر همه تارك نماز بودند هر آینه همه هلاك می شدند.» ( الكافی ج : 2 ص : 451)
🔻- ورود به جهنم:
در سوره مدثر در آیات 40 تا 43 خداوند از این حقیقت پرده بر می دارد:
بهشتیان سۆال مى كنند... از مجرمان: چه چیز شما را به دوزخ وارد ساخت؟! مى گویند: ما از نمازگزاران نبودیم». می دانید چرا انسان با ترك نماز چنین روزی پیدا می كند؟ چون كسی كه با خدا در ارتباط نبود به ناچار با شیطان در ارتباط خواهد شد. از این رو جایگاه او جای جزء آتش نیست.
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•