eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
48.1هزار عکس
35هزار ویدیو
1.6هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
وَإِذَا سَأَلَكَ عِبَادِي عَنِّي فَإِنِّي قَرِيبٌ ۖ أُجِيبُ دَعْوَةَ الدَّاعِ إِذَا دَعَانِ ۖ فَلْيَسْتَجِيبُوا لِي وَلْيُؤْمِنُوا بِي لَعَلَّهُمْ يَرْشُدُونَ - بقره 186 و هنگامی که بندگانم از تو درباره‌ی من بپرسند بگو: من نزدیکم و دعای دعاکننده را هنگامی که مرا بخواند، پاسخ می‌گویم پس آنان هم دعوت مرا بپذیرند و به من ایمان بیاورند تا آنان راه یابند. 📺 تلاوت زیبای آیه 186 سوره مبارکه بقره با صدای احمد النفیس
هر روز با امام رضا @zandahlm1357 @HashtominEmam آرشیو مطالب صفحه هرروز با امام رضا (ع)
.......: علمی - پژوهشی فرهنگ رضوی سال ششم، شماره 21 ،بهار 1397 مقدمه در طـول تاریـخ همیشـه دو جبهـه حـق و باطـل بـا هـم در تقابـل بوده انـد. ایـن تقابـل در دو میـدان جنـگ و گفتگـو قابـل تصـور اسـت. به نظـر میرسـد روش نخسـت، تأثیـر روش دوم را نـدارد زیـرا ممکـن اسـت انسـان در میـدان جنـگ طـرف مقابـل را شکسـت دهـد. در ُعــد دوم کــه میــدان بحــث اینصــورت، امــکان پذیــرش حــق ســلب میشــود. ولــی در ب و گفتگوســت، هــر دو طــرف بــا بیــان ادلّــۀ خــود ســعی میکننــد طــرف مقابــل را قانــع کننـد. بـا ایـن روش، اگـر انصـاف پیشـه کننـد بـه حـق و حقیقـت دسـت پیـدا خواهنـد کرد) بررســیهای تاریخــی نشــان میدهــد تکامــل علــوم به ویــژه ِ معــارف عقلــی بشــر در پرتــو مباحثــات علمــی، تضــارب آراء و تعاطــی افــکار تحقق یافتــه اســت و ثمــرۀ آن، رشــد و شــکوفایی فرهنــگ جوامــع مختلــف اســت. دیــن مبیــن اســلام نیـز بـه آزاداندیشـی و ارزیابـی آراء و نظریه هـا اهمیـت داده و در آثـار اسـلامی بـه مناظـره و جــدال احســن تأکیــد شــده اســت)نحل/25 .) ِ مناظــره یکــی از بنیادهــای اســتوار دیــن اســلام به شــمار مــیرود. قــرآن کریــم ضمــن بیــان سرگذشــت انبیــا، ابعــاد و شــیوه های آن را بیـان داشـته اسـت. ایـن شـیوۀ تبلیغـی، اثـری عظیـم در شناسـاندن حقانیـت شـریعت محمدی)صلی الله علیه وآلــه( و تفهیــم لــزوم پیــروی از آن را در پرسشــگران بیغــرض داشــته و وسـیلهای کارآمـد در ابطـال و دفـع شـبهاتی اسـت کـه صاحبـان مذاهـب و اندیشـه های انحرافــی ایجــاد‌‌ میکنند) رســول خدا صلی الله علیه وآلــه( و ائمــه معصومین)علیهمالســلام( بــه زیبایــی از مناظــره به عنــوان راهــکاری تبلیغی ـآموزشــی بهــره برده انــد تــا آنجاکــه حضــرت علی)علیهالســلام( فرمودنــد: »آراء و نظــرات خــود را بــر یکدیگــر عرضــه داریــد تــا رأی صحیــح از آن پدیــد آید.«) تأثیـر مناظـره و بحـث در تأییـد جبهـۀ حق و تضعیـف باطل تاحدی اسـت که هارون الرشـید پـس از شـنیدن مناظـرۀ هشـام گفـت: »فـو اهلل للسـان هـذا أبلـغ فـی قلوب الن ألـف سـیف«)به خـدا سـوگند! زبـان ایـن شـخص کارسـازتر از صدهـزار شمشـیر در قلـوب مردم است.(مجلســی، 1404ق، ج48 :202 .) روشـن اسـت کـه شـروع هـر کاری نیازمنـد رعایـت پیش شـرطهای آن و داشـتن علـم و مهـارت در آن زمینـه اسـت. بـر ایـن اسـاس، گام نهـادن در وادی مناظـره نیـز نیازمنـد تحمل زیـاد، سـعۀ صـدر فـراوان، دیـدگاه وسـیع و منطـق قـوی در برابـر نظرهـای دیگـران و دوری از آســیبهای مؤثــر در گفتگوســت، زیــرا هیچکــس نمیتوانــد جــز بــا منطــق و برهــان، دیــدگاه خــود را بــر دیگــری تحمیــل کنــد. در این میــان، نبایــد از دوســویه بودن ایــن ابــزار غافـل شـد؛ یعنـی مناظـره در عیـن تأثیـر عمیقـی کـه در پرتِـو رعایـت اصـول الزمـه مـیتوانـد داشـته باشـد، عمـل نکـردن بـه اصـول ضـروری آن و افتـادن در دام آسـیبهای گفتگو، نتیجـۀ عکـس به دنبـال خواهـد داشـت) ِ کشـف حقیقـت، بـه حجابـی سـر ِ راه شـناخت حـق تبدیـل می ّ گـردد. اگـر حـس غلبـه بـر دیگـران در مناظـره و نیـز جاه طلبـی و مباهـات بـر روحیـۀ کسـی مسـتولی گـردد، ِ ایـن گونـه تمایـلات وی را بـه اظهـار و ارتـکاب ِ علنـی تمـام پلیدیهـا سـوق میدهـد کـه به ِ عنــوان آفــات و نتایــج ســوء مناظره هـای نادرســت تلقــی‌‌ میگردد) از نظـر غزالـی، مناظـره آفـات متعـددی دارد کـه کمتـر کسـی میتوانـد خـود را از آن برهانــد. از نظــر وی آفتهــای دهگانــۀ مناظــره عبارتنــد از: حســد، تکبــر، حقــد، غیبــت، دروغگویــی، خودســتایی، تجســس عیــوب، شــادی بــه غــم و غمگینــی بــه شــادی حریـف، نفـاق و گردنکشـی در برابـر حـق. ایـن ده خصلـت ریشـۀ رذایـل اخلاقـی به شـمار میروند)غزالـی، 1406ق، ج1 :55 .) مناظره کننـدگان در مواجهـه بـا ایـن آفـات، از لحـاظ پایـه و موقعیـت اوضـاع مختلفـی دارنـد. برخـی از اخـلاق علمـی منحـرف شـده و جـدل نزد آنـان منجـر بـه پراکندگویـی، مغالطـه و ‌‌قیاسهـاي باطـل و نادرسـت گردیـده اسـت. آنـان بـا نادیده گرفتـن حقیقـت علمـی و بـدون آنکـه کمتـر توجهـی بـه آن داشـته باشـند، تنهـا هدف را اشـکال و غلبـه بـر دشـمن و مخالفـان خـود قـرار دادند. برخی کوشـش خـود را در مسـائلی بـی ارزش هـدر داده و متوجـه امـور و مسـائلی شـدند کـه هرگـز تحقـق‌‌ نمییافت) گاهـی تأثیرهـای روانـی ایـن نـوع مناظـرات چنـان تلـخ و سـنگین است و موجــب افزایــش تنــش، ابهــام می شود کــه شــخص مغلــوب را بــه کام مــرگ میکشــاند افـکار، تخریـب و جوسـازی و شـبهه پراکنی در جامعـه میگردید بـر ایـن اسـاس، ضـرورت دارد ایـن
آفتهـا شناسـایی و در فراینـد مناظـره از آنهـا دوری شـود. پژوهشــگران بســیاری مناظــرات امام رضا)علیهالســلام( را بررســی کرده انــد. در پژوهــش خــود، يكنواخــت نبــودن مطالــب و ارائــۀ مطالـب و مفاهيـم توجه برانگيـز، تأکيـد بـر پاسـخگويي بـه مهمتريـن مسـائل و پرسـشهاي مخاطــب، منحرف نشــدن از موضــوع اصلــي بحــث و پرهيــز از حاشــيه پردازي، صريح بــودن 1 .یکـی از ایـن افـراد محمدبـن عبـاس خوارزمـی طبـری اسـت کـه پـس از شکسـت در مناظـره ای کـه بـا بدیع الزمـان همدانـی داشـت، بیـش از یـک سـال دوام نیـاورد و بـه گفتـه برخـی مورخـان، بـر اثـر همیـن مناظـره از دنیـا رفت) مناظرةالخوارزمـی و الهمذانـی، منـذر الجبـوری،1393ق:24
.......: مطالــب و دوري از ابهام گويــي، خلــق و ايده پــردازي مفاهيــم بــراي نزديك كــردن بــه ذهــن، پرســش بــه قصــد تأکيــد و ارائــۀ مطالــب توجيهــي را از ویژگیهــای مناظــرات امام رضا)علیه ســلام شــمرده اند. در پژوهــش خــود نشــان داده اســت کـه امام رضاعلیه السـلام( در مناظـرات خـود همـۀ اصـول و ضوابـط مناظـره از جملـه ارائـۀ دلایل محکــم و متناســب، رعایــت ایجــاز و به کارگیــری تشــبیهات و تمثیـلـات را رعایــت کرده انــد. از نظــر روانشناســی نیــز بــه روشهایــی چــون رعایــت ســطح فکــری مخاطــب، مماشـات بـا نرمـی، رعایـت مقتضیـات حـال، نرمـی در رفتـار و پافشـاری در اثبـات مواضـع از ســوی امام علیه الســلام( میتــوان اشــاره کــرد. در پژوهشــی بــا عنــوان »بررســی اصــول علمــی و اخلاقــی مناظره هــای رضــوی« ســه اصــل ِ علمـی اسـتفاده از جـدال احسـن، بهره گیـری از اسـتدلال عقلـی و پرهیـز از مغالطـه و سـه اصـل اخلاِ قـی رعایـت ادب، پرهیـز از نقـد شـخصیت افـراد و پرهیـز از سـتیزه جویی و تعصـب را به عنــوان مهم تریــن اصولــی کــه امــام هشتم علیه الســلام ملتــزم بــه رعایــت آن بودنــد، بیــان داشــته اند. فراینــد مناظــرات امام رضا علیه الســلام را در سـه مرحلـه ارائـه کرده انـد: مشـخص کردن طـرف مقابـل، هدایـت بـه بحـث و احقـاق حـق و حق مــداری. بــا توجــه بــه مبانــی پژوهشــی ارائه شــده میتــوان گفــت، دربــارۀ اصــول و روشهـای صحیـح مناظـره از منظـر امـام رضاعلیه السـلام پژوهشهـای متعـددی صـورت گرفتــه اســت، امــا دربــاره موانــع و آســیبهایی کــه میتوانــد اثربخشــی مناظــره را از بیــن ببـرد و حتـی بـه جـدل و درگیـری تبدیـل کنـد، پژوهـش کاملـی صـورت نگرفتـه اسـت. از طرفــی، بــا عنایــت بــه اینکــه دوران حيــات امام رضاعلیه الســلام دوران نشــاط علمــي، گوناگــون درون اســلام و نيــز افزايــش ارتباطهــاي تضــارب آراء و ديدگاههــا ميــان ف فرهنگــي بــا ديگــر جوامــع اســت و حکومــت عباســی به دلیــل موضع گیریهایــی کــه در برابــر ائمه)علیه الســلام داشــته بــا انگیزههــای خاصــی اقــدام بــه تشــکیل جلســات مناظــره مینمــود، ایــن شــرایط وظیفــه ســنگینی را بــر دوش امام رضاعلیه السـلام گذاشـت. لـذا دامـن همـت بـه کمـر زد و انقـاب فکـری عمیقـی ایجـاد فرمـود و در برابـر ایـن امـواج سـهمگین و تندبادهـای خطرنـاک، اصالـت جامعـه اسـلامی را حفــظ کرد بــا درنظرگرفتــن ایــن شــرایط و تدبیــر در آنهــا، تمسـک بـه نيـروي عظيـم علمـي، در تمـام میتـوان گفـت امام رضا علیه السـلام به سـبب ّ ايــن مجالــس مناظــره بــر حريفــان و دشــمنانش پيــروز شــد، بــدون اينکــه وارد مغالطــات جدلـي شـود. برخـي از مناظره کننـدگان بـراي اينکـه بنـاي حجـت خصـم را ويـران کننـد قــوت و اســتدلال او را از ميــان ببرنــد، بــدان پنــاه ميبردنــد، ولــي آن حضــرت بــا بيانــي معجزه آســا و روشــي روشــن و ره گشــا و بــا جدالــي احســن، بــه دلايــل مطمئــن خــود در اثبــات حــق تکيــه ميفرمود کــه میتوانــد الگــو و راهبــردی بــرای مناظــره و گفتگوهــای فعلــی مــا در عصــر حاضــر باشــد زیــرا آفتهــای علمــی و اخلاقــی گفتگـو، امـروزه چهـرۀ مباحـث علمـی و دینـی را مخـدوش سـاخته و شـاید عمده تریـن مانـع در دسـتیابی بـه اهـداف و حقایـق مـورد بحـث باشـد. بـا ایـن اوصـاف، پژوهشـگر کوشـیده اسـت بـر اسـاس الگـوی مناظره هـای امام رضاعلیه السـلام درسـت و اصولـی مناظـره میگـردد، شناسـایی و آنهـا را که بهتر نتیجــه دادن مناظره هــا میشــود، اثربخشـی منا‌‌ظره هـا بیشـتر و مطلوبتـر گـردد. پـس هـدف پژوهـش حاضـر آسیب شناسـی مناظــره بــر اســاس الگــوی مناظره هــای امام رضا علیه الســلام می باشد ان شاء الله ادامه خواهد داشت 👇👇👇👇👇👇👇 https://eitaa.com/zandahlm1357
☑️متن شبهه و سوال👇👇👇👇👇 ببخشید بعد از ظهور امام زمان علیه السلام و بعد از برقراری حکومت، آیا رویداد هایی که باعث شادی و نشاط در مردم میشه مثل ورزش، در اون زمان برگزار میشه؟! ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ ✅متن پاسخ به شبهه👇👇👇👇👇 👌🏻نمی شود به سوال شما دقیق پاسخ داد که بعد از ظهور چه طوری می شود در ریز جزئیات!! ولی از آنجایی که ما گفتیم پس از ظهور امام زمان (عج) هم در جهت رشد معنویی جامعه می کوشند و هم در جهت رشد مادی، پس یقینا شادی و نشاط هم جزء جامعه الهی هست. 🔸حاج آقا قرائتی بارها می گوید؛ خدا در قرآن «هُوَ أَضْحَکَ وَ أَبْکی» [43/نجم] خدا کسی است که هم می خنداند و هم می گریاند. پس شادی هم در جامعه پس از ظهور ممکن است باشد. ما نمی توانیم دقیق ریز بشویم حکومت دقیقا چه طوری است! ولی می توانیم بگوییم بله، مواردی که خنده حلال به قول معروف.. خنده حلال و شادی های حلال و وقت تلف نکن، چیزهایی که لودگی نیست، لهو و لعب نیست، می تواند باشد. حالا فوتبال باشد، نباشد کار نداریم، کلی داریم می گوییم. مواردی که شادی حلال باشد می تواند در جامعه پس از ظهور باشد و موردی ندارد. ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 👤پاسخ دهنده: (👆جزو اساتید مهدویت ، پژوهشگر تاریخ و محقق)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 امام زمان عجل‌الله فرجه، قائم آل محمد علیهم‌السلام! ⭕️ وقتی که شهنشاه، سیدنا، مولانا، حضرت علی‌بن موسی رضا علیه‌السلام به احترام نامش، تمام قد می‌ایستد... 🌕 آقا امام رضا علیه‌السلام فرمودند: «تَمَامُ الْأَمْرِ بِقَائِمِ آلِ مُحَمَّدٍ» «تمام امر به دست قائم آل محمد صلی الله علیه وآله است» 📗الإرشاد، ج ۲، ص ۳۸۳ 📗بحارالأنوار، ج۲ ص ۳۱۸ https://eitaa.com/zandahlm1357
هنر آن است ڪه بمیرے پیش از آنڪه بمیرانندت و مبدا و منشا حیات آنانند ڪه چنین مرده‌اند... .......: @zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥سخنان شنیدنی جاویدالاثر در روزهای سخت عملیات آزادسازی خرمشهر 🔹 احمد متوسلیان دو ماه پیش از ربوده‌شدن: بعد از جنگ با صدام، آمریکا ما را رها نخواهد کرد... https://eitaa.com/zandahlm1357
🌷جای خدا نباشیم! 🔹روزی در نماز جماعت موبایل یه نفر زنگ خورد. زنگ موبایل آن مرد ترانه ای بود. بعد از نماز همه او را سرزنش کردند و او دیگر آنجا به نماز نرفت. 🌿 همان مرد به کافه ای رفت و ناگهان قلیان از دستش افتاد و شکست. مرد کافه چی با خوشرویی گفت اشکال نداره، فدای سرت... او از آن روز مشتری دائمی آن کافه شد. ✅حکایت ماست: 🔅جای خدا مجازات میکنیم، 🔆جای خدا میبخشیم، 🔅جای خدا... 🌿 اون خدایی که من میشناسم اگه بنده اش اشتباهی بکنه، اینجوری باهاش برخورد نمیکنه. شما جای خدا نیستی اینو هیچوقت یادت نره. 🔹چقدر خوبه که اگه کسی اشتباهی میکنه با خوشرویی باهاش برخورد کنیم نه این که با خشم تحقیرش کنیم و باعث ترک اعمال خوب بشیم.. https://eitaa.com/zandahlm1357
واقعه تاریخی ضرب المثل 🔹🔹خاک برسری🔹🔹 قصه ضرب المثل"خاک برسر" از کجا آمده است ضرب المثل "خاک برسر" دارای معانی مجازی فراوانی است، گاه برای تحقیر و یا به صورت دشنام به کار میرود و"چه خاکی بر سر کنم" به معنی چه کار بایدبکنم است و خاک برسر شدم یعنی گرفتار و بدبخت شدم و " خاک بر سر کرده کسی که به هنگام عزاداری برای حسین بن علی در حین راه پیمایی خاک برسرخود می ریزد.اما قصه این ضرب المثل از کجا آمده است؟ در دوران خلافت "عبدالملک"، قطری، رئیس خوارج از ترس "حجاج بن یوسف" والی عراق به طبرستان گریخت و به حاکم گیلان"اسپهبد فرخان" پناه آورد. اسپهبدفرخان فرمان داده بودکه کسی به قطری که در دماوند اقامت کرده بود، آزار نرساند و نیازمندی های او را بر آورده سازند. پس از زمستان، قطری حق نمک به جا نیاورد و رسولی نزد "اسپهبدفرخان" فرستاد و پیام دادکه باید به آیین ما درآیی وگرنه برای جنگ آماده باش. پس از آن هم با دستبرد زدن به آبادی ها و روستاهای اطراف دارای قدرت بسیاری شد. "حجاج بن یوسف" چون از قدرت یافتن قطری آگاه شد، "سفیان کلبی" را با لشکری بزرگ فرستاد. اسپهبد در نامه ای به سفیان پیشنهاد داد که در جنگ با قطری او را یاری دهد، قطری چون از جریان آگاه شد، بی درنگ از دماوند به سمنان عقب نشست. ولی اسپهبد او را دنبال نمود و در نبردی بر او چیره شد و سرش را از تن جداکرده و تحویل سفیان کلبی داد. " سفیان" نیز آن را همراه با غنایم بدون آن که نامی از رشادت و دلیری اسپهبد بیاورد به نام خود برای "حجاج بن یوسف" در کوفه فرستاد. "حجاج بن یوسف" چندی بعد که شنید این کار در واقع به دست اسپهبد انجام گرفته است از "سفیان کلبی" به خشم آمد و رسولی با یک خروار "زر" و یک خروار "خاک" به ری فرستاد و فرمان داد رسیدگی کنند که اگر این پیروزی بدون کمک اسپهبد انجام گرفته است این زر را به سفیان بدهند و اگر این کار به دست اسپهبد پایان گرفته است، زر را به اسپهبد بدهند و آن خاک را در وسط بازارشهر برسر سفیان بریزند.و چون رسول بیامد و حقیقت آشکار شد، در اجرای فرمان زر به اسپهبد دادند و سفیان در وسط بازار "خاک بر سر شد" https://eitaa.com/zandahlm1357
صفحه تربیت فرزند👇👇👇👇 .......: @zandahlm1357 🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃
.......: خلاقیت باید به سمت معنویت و به سمت نقطه ی امنیت برود. خلاقیت اگر به سمت بالا برود می شود هنر و اگر به سمت پایین و عقل بیاید می شود صنعت. یک تفکر عقلانی نمی تواند خلاق باشد چون همه چیز را با عقل می خواهد حل کند. خلاقیت بدون حضور معنویت می شود ساختن، فیلمسازی، آهنگ سازی و ... ما آهنگ خلق نمی کنیم، فیلم خلق نمی کنیم فقط می سازیم. حال چه فرقی بین ساختن و خلق کردن است؟ ساختن فانی است ولی خلق ماندگار است. وقتی خلق می کنیم می شود هنر و جاودان می شود. یکی از اصول و معیارهای ما رشد است، هرآنچه به رشد ما کمک نکند جزء حیطه کاری مانیست آیا داشتن ماشین خوب است؟ اگر به رشد من کمک کندخوب است وگرنه مضر است، آیا اسباب بازی برای بچه خوبه یا بده؟ نوازش کودک خوبه یا بده؟ بازی کردن با کودک خوب است یا بد است؟ با معیار رشد، بد و خوبی در کار نیست بلکه می سنجیم که اگر در مسیر رشد است انجامش می دهیم و اگر در مسیر رشد نیست انجام نمی دهیم. خیلی وقت ها محبت های پدر و مادرها مانع رشد است. قبلاً هم اشاره کردم به چهار عامل موانع رشد کودک یعنی نظافت و نظم و آموزش و تربیت، این چهار عامل هم اگر در خدمت رشد باشند خیلی خوبند ولی اگر مانع باشند مخرب خواهند بود. (ادامه دارد...) {قسمت20} [مباحث کودک متعادل ] https://eitaa.com/zandahlm1357
.......: اصل دیگر در رویکرد کودک متعادل «تعادل» است. ما همه چیز را در مقیاس تعادل می بینیم. به مادری توصیه کردم که در روز چند دقیقه با کودک خود بازی کند؛ مادر اذعان کرد که من آنقدر درگیر غذای این بچه هستم که اصلاً وقت نمی کنم! پرسیدم مگه شما چی می پزید و چی کار می کنید؟ گفتند از صبح که بلند میشم خرید و بشور و بعد همه ی مغزهارو می گیرم و با عسل قاطی می کنم و آب گوشت درست می کنم و خلاصه هر پنج دقیقه یک قاشق دهان فرزندم می گذارم آخه باید الآن به تغذیه اش خیلی توجه کنم!!!! خوب این یک عدم تعادل در رفتار این مادر است. خلاقیت را در پنج مکتب مطرح روانشناسی بررسی کردم. اکثر کتاب های در دسترس ما ترجمه هستند و حاصل تلاش دانشمندان و متفکران بزرگی است و این ها خزانه ی عظیم علم بشریت هستند بنابراین صحبت من اصلاً نفی این منابع نیست. علم و عالم همیشه محترم است. علم ممکن است نقد شود ولی ارزش علم و عالم هیچ وقت از بین نمی رود. یکی از مکاتبی که خلاقیت را در آن بررسی کردیم روانکاوی است. مکتب دیگر، رفتارگرایی است که رویکردی است که امروزه در دنیا حرف اول را می زند. مکاتب جدید همگی این رویکرد را نقد کرده اند ولی در اکثر کشورها بخصوص در ایران حرف اول را می زند و چه در خانه و چه در مدرسه و اجتماع کاملاٌ رویکرد رفتارگرا داریم، آن هم از نوع منحط و مخرب. رفتارگراها خیلی روی موضوع تنبیه و تشویق تأکید دارند و بیشتر به تشویق می پردازند ولی ما بیشتر به تنبیه می پردازیم و آن چنان شدید عمل می کنیم که آن را تبدیل می کنیم به مجازات و چنان بلایی سر طرف و بچه مان در می آوریم که تا آخر عمرش یادش نرود، منظور من از رفتارگرایی منحط این است. بسیاری از کتابهای حاضر در بازار برپایه ی رفتارگرایی است. (ادامه دارد...) {قسمت21} [مباحث کودک متعادل ] https://eitaa.com/zandahlm1357
دعای پدر برای فرزند همانند آب، مفید برای زراعت است. (پیامبر اکرم صلوات الله علیه و آله)