eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
48.1هزار عکس
35هزار ویدیو
1.6هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
💫«إِذَا السَّماءُ انْشَقَّتْ»: إِنَّها تَنْشَقُّ مِنَ الْمَجَرَّةِ» «آسمان‌ از کهکشان[در قیامت]جدا مىشود» امام علی (ع) نفحات القرآن ج6 ص21 ناسا: "آیا جهان ختم به "شکاف بزرگ" مي‌شود؟" "رشد فراگیر انرژي دافعه مرموز که بطور واقعي همه‌چیز را از هم خواهد شکافت."
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬فایل تصویری 📽تلاوتی فوق العاده زیبا از استاد محمد الیثی 📖سوره:آل عمران 🇮🇷اجرا:در ایران
هر روز با امام رضا @zandahlm1357 @HashtominEmam آرشیو مطالب صفحه هرروز با امام رضا (ع)
رفتار عباسيان با علويين مأمون وارث خلافت عباسى است. عباسى‌ها از همان روز اولى كه روى كار آمدند , برنامه شان مبارزه كردن با علويون به طور كلى و كشتن علويين بود , و مقدار جنايتى كه عباسيان نسبت به علويين بر سر خلافت كردند از جناياتى كه امويين كردند كمتر نبوده و بلكه از يك نظر بيشتر بود , منتها در مورد امويين چون فاجعه كربلا كه طرف امام حسين استرخ مى دهد قضيه خيلى اوج مى گيرد والا منهاى مسئله امام حسين فاجعه هايى كه اينها راجع به ساير علويين به وجود آوردند از فاجعه كربلا كمتر نبوده و بلكه زيادتر بوده است. منصور كه دومين خليفه عباسى است , با علويين , با اولاد امام حسن - كه در ابتدا خودش با اينها بيعتكرده بود - چه كرد و چقدر از اينها را كشت و اينها را چه زندانهاى سختى برد كه واقعا مو به تن انسان راست مى شود , كه عده زيادى از اين سادات بيچاره را مدتى ببرند در يكزندانى , آب به آنها ندهد , نان به آنها ندهد , حتى اجازه بيرون رفتن و مستراح رفتن به آنها ندهد , به يكشكلى آنها را زجركش كند و وقتى كه ميخواهد آنها را بكشد بگويد برويد آن سقف را روى سرشان خراب كنيد. بعد از منظور هم هر كدامشان كه آمدند به همين شكل عمل كردند. در زمان خود مأمون پنج شش نفر امامزاده قيام كردند كه (مروج الذهب (مسعودى و (كامل (ابن اثير همه اينها را نقل كرده اند. در همان زمان مأمون و هارون هفت هشت نفر از سادات علوى قيام كردند. پس كينه و عدوات ميان عباسيان و علويان يكمطلب كوچكى نيست. عباسيان به خاطر رسيدن به خلافت به هيچكس ابقاء نكردند , احيانا اگر از خود عباسيان هم كسى رقيبشان مى شد فورا او را از بين مى بردند. ابومسلم اينهمه به اينها خدمت كرد , همين قدر كه ذره اى احساس خطر كردند كلكش را كندند. برامكه اين همه به هارون خدمتكردند و اين دو اينهمه نسبتبه يكديگر صميميت داشتند كه صميميت هارون و برامكه ضرب المثل تاريخ است (۱) , ولى هارون به خاطر يك امر كوچك از نظر سياسى , يكمرتبه كلك اينها را كند و فاميلشان را دود داد. خود همين جناب مأمون با برادرش امين در افتاد , اين دو برادر با هم جنگيدند و مأمون پيروز شد و برادرش را به چه وضعى كشت...... https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
هر روز با امام رضا @zandahlm1357 @HashtominEmam آرشیو مطالب صفحه هرروز با امام رضا (ع)
.......: زيارت قاچاقي آقا ميرزا اسحق لنكراني نقل نمود: هنگاميكه اوضاع مملكت روسيه بهم خورد من قصد نمودم از آنجا بطرف ايران حركت كنم بقصد زيارت حضرت ثامن الائمه (ع) و چون تذكره (گذرنامه) براي آمدن به ايران نمي دادند ناچار بودم كه قاچاقي بيايم و قاچاق آمدن هم بسيار سخت بود در وقت گذشتن از سرحد و اگر كسي دچار مستحفظين سرحد مي‌شد مجازاتش هم سخت بود لكن من با اين حال متوكلا علي الله به راهنمائي يك نفر از قاچاقچي‌ها روبراه نهادم تا از پشت قراولخانه روسيه كه سرحد بود رد شده و گذشتم. چون نزديك قراولخانه ايران رسيدم سه نفر از سالدات روسي جلوي من آمدند و مرا گرفتند و گفتند برگرد آنگاه چند شلاق بمن زدند و در نهايت خشم مرا به جلو انداخته و آزارم مي‌نمودند و بر گردانيدند. من در آنوقت بسيار مضطرب و گريان شدم و اشك در چشمم جاري گرديد و روي بجانب خراسان نموده عرض كردم يا امام رضا من بقصد زيارت و خاك بوسي آستان تو مي‌آمدم از كرم تو دور است كه نجات مرا از خدا نخواهي همين كه اين توسل از دل من گذشت فورا مثل اينكه يكباره آبي روي خشم ايشان ريخته شد. دست از من برداشته و با كمال آرامي و ملاطفت گفتند: هر كجا مي‌خواهي برو ما ديگر بتو كاري نداريم و چون رها شدم خودم را به قراولخانه ايران رسانيدم قراول ايراني گفت من ديدم كه آنها تو را گرفته بودند و راهي هم بر مساعدت با تو نداشتم خوب شد كه خداوند به قلب آنها انداخت از تو دست برداشتند. [۷۲]. دلا بسوي رضا هر كس كه راه ندارد اميد مرحمت از رحمت اِله ندارد هر آن كس كه ز كوي رضا پناه نگيرد يقين بدان بدو عالم دگر پناه ندارد نسيم روضه او زنده مي‌كند دل مرد ضياء شمع ورا هيچ مهر و ماه ندارد گذار سر به حريمش بريز اشك ز ديده بگو جلال تو را هيچ پادشاه ندارد بگو ز راه دراز آمده بَرِ تو فقيري كه زاد و بود بجز نامه سياه ندارد نهاده‌ام چو سگي در ره تو روي تضرع به سويم ار نظري افكني گناه ندارد غريق جهلم و مقهور نفس و مانده و حيران رهي گشا به كسي كه دليل راه ندارد https://eitaa.com/zandahlm1357
☑️متن شبهه و سوال👇👇👇👇👇 یک بنده خدایی گفت که خود امام زمان گفته در زمان غیبت من دادن خمس مباح است واجب نیست. آیا درسته حرفشون و اگر نه لطفا بگید چه جوابی بهش بدم؟ ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ ✅متن پاسخ به شبهه👇👇👇👇👇 🔸اینجا همان جایی است که من بارها عرض کردم که با یک روایت هیچ وقت حکم نمی دهند مگر می شود با یک روایت سریع حکم داد؟ مگر در نظریات علمی با یک نظریه سریع برهان ایجاد می کنند؟ نه این طوری نیست. در بحثهای دینی هم همین است، هیچ وقت نمی شود با یک آیه و یک حدیث سریع حکم صادر کرد، باید احادیث متعدد را کنار هم ببینید. 🌟والا خود امام زمان (عج) روایت از ایشان داریم خدا لعنت کند کسانی را که یک درهم از مال ما را می خورند. مال ما را می خورند یعنی چه؟ مال ما منظور چه هست؟ بحث خمس است دیگر. چیز دیگری مگر منظور است. پس نگاه کنید روایات این طوری هم هست. 📄روایت هم نداریم که در زمان غیبت خمس ندهید. این یک روایت هم توضیح دارد که من قبلا عرض کردم منظور خمس اهل سنت است که در معاملات و داد و ستد با آنها بحث خمس اشکالی ندارد، چون آنها قائل به خمس نیستند جز در موارد غنیمت جنگی. روایات متعدد در زمینه خمس است مگر با یک روایت آدم سریع می آید نظر می دهد، سریع حکم صادر می کند. در قرآنش هم همین است باید آیات متعدد را ببینید، نه با یک آیه سریع حکم صادر بشود. ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 👤پاسخ دهنده: (👆جزو اساتید مهدویت ، پژوهشگر تاریخ و محقق)
هنر آن است ڪه بمیرے پیش از آنڪه بمیرانندت و مبدا و منشا حیات آنانند ڪه چنین مرده‌اند... .......: @zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
روایت 70 کتاب جهاد.mp3
14.69M
✨✨ 📚 🎧👆 ✨ جلسه ۸ ✨موضوع: . ، و . 🔊 : 📚 شرح روایات کتاب الجهاد اثر شیخ (ره) ✨ ✅ ارسال به دیگران فراموش نشود 🙏 ═══✼🍃🌹🍃✼══
.......: زیادی اسم در بسمله سیوطی در حاشیه تفسیر بیضاوی می‌نویسد: بسیاری از مفسران ذیل بسم اللّٰه گفته اند لفظ اسم ممکن است زیادی باشد چنانکه لبید صد و چهل و پنج ساله گفته است: از زندگی و درازی آن به ستوه آمدم، بویژه از این مردم که همواره حالم را می‌پرسند. و لقد سئمت من الحیوة و طولها و سؤال هذالناس کیف لبید لبید، در هنگام احتضار خطاب به دخترانش گفت: دو دختر من آرزومند بودند پدرشان زنده بماند. مگر نه این است که من از قبیله ربیعه و مضر هستم. از جا برخیزید و بجان آن کسی که او را می‌شناسید، بر من گونه نخراشید و سر نتراشید و بگویید کسی مرده است که دوستش را ضایع نکرده و نسبت به او خیانت و مکر ننموده است، تا به آخر سال درود بر شما باد ویک سال کامل بگرید معذور است. تمنی ابنتای ان یعیش ابوهما و هل انا الا من ربیعة او مضر فقوما و قولا بالذی تعلمانه و لا تخمشا و جها و لا تحلقا شعر و قولا هو المرء الذی لا صدیقه اضاع و لا خان الخلیل و لا غدر الی الحول ثم اسم السلام علیکما و من یبک حولا کاملا فقد اعتذر در شعر لبید لفظ اسم السلام زائد است. برخی زیادتی اسم را تجویز نکرده اند و گفته اند: اگر اسم در بسم اللّٰه زائد باشد، جایز است که گفته شود: ضربت اسم زید و اکلت اسم الطعام. سپس به مناسبت شعر لبید اظهار داشته اند که سلام نامی از نامهای خداست و نظر لبید این بوده تا دختران خود را به خدا متوجه کند. و دلیل بر این نظریه آنست که نام خدا را بطور کنایه پیش از این متعرض شده است. کشکول شیخ بهاء https://eitaa.com/zandahlm1357