eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.7هزار دنبال‌کننده
48.9هزار عکس
35.6هزار ویدیو
1.7هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
در هواپيمايى كه سوار مى شوم، اين كار ممنوع است! در هواپيمايي كه سوار مي‌شوم، اين كار ممنوع است! الان شما در ايران سوار هواپيما مي‌شويد و مي‌بينيد كسي كه در برج مراقبت هست و يك ايراني است، با اين خلبان كه او نيز يك ايراني است، حتماً انگليسي حرف مي‌زند! بنده گفتم در آن هواپيمايي كه من سوار مي‌شوم، اين كار ممنوع است! چرا فارسي حرف نمي زنند؟! آخر يك وقت هست كه با يك برج بيگانه -كه او مثلاً چيني است و شما فارس هستيد و زبان يكديگر را نمي دانيد- از زبان مشترك انگليسي استفاده مي‌كنيد؛ اما بنده مثلاً به مشهد كه مي‌روم، به چه مناسبت شما انگليسي حرف مي‌زنيد؟! علتش اين است كه واژه‌ها انگليسي است و اينها فقط بايد اين واژه‌ها را به يكديگر ربط بدهند؛ خودشان را ديگر دچار زحمت نمي كنند؛ همان ربط انگليسي را مي‌دهند! پس ما بايد واژه بگذاريم، تا زبان در محيط‌هايي اين گونه منزوي نشود؛ كه متأسفانه منزوي شده است. در محيط بيمارستان‌ها خيلي اوقات همين طور است؛ در جاهاي ديگر همين طور است؛ اينها جاهايي است كه ما ديده ايم. بيانات در ديدار اعضاي فرهنگستان زبان و ادب فارسي ۲۷/۱۱/۱۳۷۰https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📘خداوند در قرآن درباره در_آرامش و رهایى از اضطراب و افسردگى مى‌فرماید: 📕«الَّذِینَ آمَنُواْ وَتَطْمَئِنُّ قُلُوبُهُم بِذِکْرِ اللّهِ أَلاَ بِذِکْرِ اللّهِ تَطْمَئِنُّ الْقُلُوبُ» همان کسانى که ایمان آورده‏اند و دلهایشان به یاد خدا آرام مى‏گیرد آگاه باش که با یاد خدا دلها آرامش می‌یابد» ( رعد- 28 ) ➖➖➖➖➖➖
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥تصویری 👆 ✳️فرازی بسیار زیبا وحزین از استاد محمود البناء 📖تلاوت سوره:زمر
هر روز با امام رضا @zandahlm1357 @HashtominEmam آرشیو مطالب صفحه هرروز با امام رضا (ع)
.......: جهت دوم عباسيان در نهضت خود بر تازيان زياد تكيه نكردند، چه آنان در اندرون خود به دسته بازى و تجزيه گرائيده بودند. در عوض، دست كمك به سوى غيرعرب‌ها دراز كردند كه اينان در آن زمان به چشم حقارت نگريسته مى شدند و در محروميّت شديدى حتى از ساده ترين حقوق مشروع خويش كه در پرتو اسلام كسب كرده بودند، بسر مى بردند. حجّاج دستور داده بود كه در كوفه جز امام عرب زبان با مردم نماز نگذارد، و روزى هم به شخصى گفته بود كه جز اعراب كسى شايستگى مقام قضاوت را ندارد. (۴) از قلمرو بصره و سرزمينهاى اطراف آن هر چه غيرعرب بود اخراج گرديد. اين آواره گان در تظاهرات خود فرياد « وامحمّدا! وا احمدا! » سر داده بودند و بيچارگان نمى دانستند به كجا بروند. البته اهالى بصره نيز از در همدردى با آنان وارد شده در اين ظلم ناروا با ايشان همصدا گرديدند. (۵) برخى مى گفتند: « نماز به يكى از اينها شكسته مى شود: خر، سگ، و غيرعرب (كه مولى خطاب مى شدند، يعنى: برده آزاد شده) ». (۶) روزى معاويه از افزايش جمعيت موالى به خشم آمد و تصميم گرفت كه نيمى از آنان را از دم تيغ بگذراند، ولى « احنف » وى را از اين كار برحذر داشت (۷) روزى هم يكى از موالى دخترى از قبيله بنى سليم را به زنى گرفت. « محمد بن بشير خارجى » بيدرنگ سوار بر اسب خود شد و به مدينه آمد و نزد حكمران آنجا كه « ابراهيم بن هشام بن اسماعيل » بود، دادخواهى كرد. حكمران، شوهر عجم را فراخواند و پس از اجراى صيغه طلاق صد ضربه شلاق هم به او زد و علاوه بر همه اينها دسور داد تا موهاى سر، ابرو و ريشش را بتراشند آنگاه محمد بن بشير خرسند از اين پيروزى اشعارى سرود، از جمله گفت: « داورى به سنّت و صدور حكم به عدالت انجام گرفت » « و خلافت هرگز به آنان كه دورند نمى رسد. » (۸) شكست حكومت مختار نيز به عاملى جز اين نبود كه وى از غير عربها كمك مى گرفت. همين امر سبب شد كه اعراب از گِردَش پراكنده شوند. (۹) ابوالفرج اصفهانى مى گويد: « عرب همچنان يكّه تاز بود تا روزى كه دولت عبّاسى تشكيل شد. وقتى يك عرب از خريد برمى گشت و بر سر راه خود يك عجم را مى ديد، كالاى خود را به سويش پرتاب مى كرد و او هم موظّف بود كه بارش را به منزل برساند. » (۱۰) فرزندان خليفه اگر از زنان عجمشان زاده مى شدند هرگز صلاحيّت رسيدن به مقام خلافت را پيدا نمى كردند. (۱۱) و خلاصه برخى گفته اند: كشتن امام حسين كار بزرگى بود كه از پى آن امويان براحتى توانستند جلوى يورش ايرانيان را از ورود به اسلام بگيرند.. (۱۲) بنابراين، ديگر بسيار طبيعى مى نمود كه موالى (غيرعرب ها) در ره رهايى از سلطه چنين حكومتى از بذل جان دريغ نكنند، و انتظار مى رفت كه عباسيان بر چنين نيرويى تكيه زنند، همچنان كه از آنان نيز انتظار مى رفت كه دعوت عباسيان را به گرمى پذيرا شوند. امام رضا علیه السلام https://eitaa.com/zandahlm1357